Felhasználónév: Jelszó:

Hozzászólások - Birka

Dátum: 2009.04.23. 12:58:25
Morti, utólagos küldetés kicserélésről ne is álmodj!

De szerintem Miklós elég nagyfiú és ki tud választani 3-5 küldetést az eddíg felsoroltak közül az érveket ellenérveket megnézve.

Kvázi ez a topic ott tart, hogy csak el kell dönteni melyik legyen az a 3-5 küldi, és betenni aprogiba az alternatívákat, csak egyébb létfontosságú varázslat elnyelésel elterelik erről a figyelmet
Dátum: 2009.04.23. 12:49:07
Szerintem nem Jerikó írta, de mindegy...

Annyi TP-t kapna egy vesztett csatában a blöki, amennyit sebződött. TERMESZETESEN MAXIMUM annyit amennyi az alapszintje!!! Magas szinten az irdatlan magas vastag bőrök miatt úgy is önszabályozódik a kapott TP... Vagy belepusztul, mert sokat sebződik a blöki (És akkor 12 órára ki van vonva ugye), vagy magas a vastag bőr, azaz kevesebb TP, de folyamatosan kapja, mert nem csenpézik...
Így a morállal sincs gond, mert gyorsul a szintlépés...

1.) Csak egy minimálisabb változásra gondoltam (pl. mágia/10 * szint/20 varázslatelnyelés), erre is csak azért, mert sok a panasz, hogy sok a sebzés, és a varázslatokra ugye még az állat sem ad elnyelést.


Ilyen bagatel elnyelés mellett (A varázslatok sebzéséhez képest!) fölösleges a drága programozási időt erre pazarolni!
Asszem most hallottam Slave megoldásból a maximumot...

Ha már meguntad a gamét akkor törlés előtt felejtésre fel, és 2-5 misi építéssel lazán segítheted társaidat az új rendszerre kisírt felejtés szakival...

Kíváncsi vagyok élelmes játékosok mit találnak még ki

Nem kellene valami építés racionalizálást betenni végre???

ui.: Sajnos ez olyan feeling, mint MMO-ban a széteső szervereken való top cuccok eldobálása törlés előtt Amikor is a kis kezdők elgondolkoznak, hoyg tuti jó játékban játszok???
Dátum: 2009.04.23. 12:39:06
Ezzel a témával mivan?

Lergadtunk ott, hogy pár küldihez be kéne tenni alternatívának a legyen X Egészséged küldetést.

Nem hiszem hogy ez olyna sok programozás lenne...

Miklós, kérlek a programozási idő cskeélységére tekintettel vedd előrébb, ha lehet azt a pár küldi alternatívát.
Dátum: 2009.04.23. 09:21:23
Rius, egy jó játékos, egy igazi „cube” bármilyen hordával aratni tud. V1 és V2-őn a gyémánt horda előnye drasztikus, amíg a portyázás lét is hoz. V3-on meg a lekorlátozott képlet miatt egyszerűen a komolytalan, vicc kategóriába tartozik bármelyik hordához képest. (Nincs is érdemi gyémánt szövi, és a top100-ban meg vagy váltanak (Démonherceg) vagy törölnek a gyémántosok…)

A Végzetúr sajnos ugyan abba a szituba van, mint a TF volt 5-7 éve. NINCS támogatva az új belépő a régiekhez képest, valamint NINCS jutalmazva a hűség, sőt még büntetve is van jelenleg. (Fajlagosan emelkedik a játék ára, mint azt egy másik topicban levezettem, valamint a portya lehetőségek beszűkülése miatt a játékélmény is drasztikusan csökkent…)

Nyárig jópár dolgot meg kellene reformálni ahhoz, hogy a mostani törlési tendencia megálljon, és „minőségi/mennyiségi” új játékosokkal is bővüljön a játék.

Milyen jellegű dolgok azok, amelyeket Tf-en és ÖV-n sajnos már későn vezetett be Miklós, a és „eső után köpönyeg” effektje miatt már nem segítettek (Végzetúr rendszerére lefordítva!):

-Minden nem első nap indult játékos a közben eltelt napok alapján kapjon „extra fordulót”, azaz valamilyen felzárkóztatót. (Ezzel csökken az élmezőny portyahiánya is, és a gyorsított szintlépések miatt a bevétel is. Sűrűbben lének szintet, sűrűbben vesznek ősköves tárgyakat..)
-Minden befizetés autómatikusan kap +szint% bónuszt. (A hűség dijjazása, valamint az új, előre nem tervezett költségnövelő effektek kompenzálása. Térkapu őskőért, facsarás őskőért, védelem ital, ultraspec, hordázás stb…)
-NPC horda
Dátum: 2009.04.22. 13:24:44
1-es:
A varázslat sebzés csatánként egyszeresen bejövő effekt, éppen ezért drasztikus nagyságú Ezt egy kis elnyeléssel nem lehet kompenzálni, ha meg drasztikusan csökkenti a blöki, akkor a varázslók alól húzod ki a szőnyeget! A törékeny harcos/varázsló egyensúly szerűséget én nem piszkálnám meg Állat elnyeléssel, DE természetesen jó ötlet, hogy az állatka alap és meglépett szintjével arányosan visszagyógyuljanak az emberek az elszenvedett varázslat sebzésből valamennyit. Természetesen ez a blökiket nem fogja megvédeni a másodlagos varázslat okozta sérüléstől, és ugyan úgy elpusztulnak majd…

2-es:
Ad1 ott a vezetőkészség
Ad2 bűzlik az exploit lehetőségektől…
-Sokkal hasznosabb lenne, ha az állat elszenvedett sebződése alapján járna harci tapasztalat, és ez tényleg segítene a helyzeten… Mivel hamarabb lép szintet e miatt, így a morált nem is kell piszkálni!
Dátum: 2009.04.22. 11:35:52
Picitt számolgassunk...

-Tételezzük fel, hogy mindenki benyomja a prémiumot, azaz napi 38 csp. 10. szinten feltolja ez elementális 3-ra, majd 20. szinttól 2 szintenként tol bele +6 szakit, azaz kényelmes tempóban 40. szintre legkésőbb napi 48 csp (ez a középmezőny sebessége nagyságrendileg...)
-Továbbá a játékvezetés betette (visszafogott fejlődés), hogy lehet növelni a szintlépéshez szükséges TP mennyiséget indirekten a vadászatért kapott TP csökkentésével. Mondjuk 40. szinten elkezdik az emberek fejleszteni rohamtempóban szintenként 5 szakival. (Ami az élmezőnyben egyenlő az öngyilkossággal, mert lemarad szintben és a verseny stb…)
-Valamint a portyázásból adódó TP-t kellene még modellezni valahogy, amire ott a szinguláris ismeretek ráadásnak, mely drasztikusan növeli a kapott TP-t, ráadásul a 10/20/30 tp-s küldetések miatt valamennyire ezt is növelni kell! CSAK napi 10 sikeres csatával számolok, ami 20. szintíg tartható, onnan meg napi 2 sikeres térkapu korrigálja a csökkenő sikert esetlegesen! 15. szinten 5, 25. szinten 10, 35. szinten 15-ös szakértelemmel a küldetések miatt.

Tolok egy gyors modellt és korrigálom a portyákból adódó TP-vel a csp napok számát (NEM vettem figyelembe a valóságformázást sem…), és a végeredményből kikapok bár statisztikai adatot:
1 szint 1,12 nap
10. szint 3,76 nap
15. szint 4,22 nap
25. szint 4,49 nap
35. szint 4,63 nap
45. szint 6,89 nap
48. szint 9,27 nap (Itt 1300 ponttal megnőtt a szintenként szükséges TP hirtelen? Csak nem kapcsolt Miklós?  )
52. szint 9,98 nap

Hogy mennyire sikerült lemodellezni a valóságot?
V1 212 napja indult (47,5 szint jött ki a modellben)
V2 167 napja indult (pont 40. szint a modellben)
V3 83 napja indult (pont 23. szint a modellben)

Ha az elején indult játékosokat nézem, akkor az 50-150 helyezésre nagyjából ideálisan sikeredett a model…

Ugyan ezen szintekre nézzük meg szépen az ősköves cuccok árait, osszuk el a napok számával, és ki kell jönnie a MIKLÓS által emlegetett statikus játék ár?

Számolgassunk csak itt is…
-Minden ősköves tárgyat megveszünk, mindegyikbe beletesszük szépen az aktuális fókuszt. Az állatkáknak veszünk szépen mindig felszerelést, 10 szintenként cseréljük őket, és 30. szinttől 2, 35. szinttől 3, 45. szinttől 4 szörnyikével harcolunk (nem számoltam a kenelben edződő egyéb blökiket…) Természetesen, ha a blöki csere egybeesik egy új tárggyal, akkor nem fogjuk duplám megvenni az új szajrét!
-Naponta 6/7-ed őskő a prémium
-Naponta CSAK 1 szimulációt számolok
-20. szint felett mondjuk 7 naponta áttolom a specializációt
-Havi 1x kisütöm a kutat
-5 naponta benyelek egy védelem italt
-10. szint felett naponta 1, 20. szint felett 2, 30. szint felett 3, 40. szint felett 4 stb… esemény gyorsítást használok, és még így is drasztikusan nő a játék előtti kockulás…

Mit nem vettünk számításba még?
-Energiakristályosító (30 fős szövi 6-os kötelezettség, nagyjából kiegyenlítettnek veszem.)
-Lopás (Egyszerűen nem lehet vele kalkulálni, mert ugyan úgy lopnak is tőle és ő is lop valakitől…)
-Szubtéri érzékelés alap 2% maximum 5% 254 nap alatt 11143 vadászat jött ki. Ez 557 őskő, de a szakértelem mivolta miatt maximum 250-el korrigálhatjuk az értéket!
-Miklós random (Mint tudjuk kezelhetetlen!)

Ez egy nyugodt ősköves tempó, még nem is az élmezőny versengési modellje!
És mi lett a végeredmény, mely egyáltalán nem foglalkozik még a kereskedelemmel sem???

52. szintre 254 nap alatt fellépve 2420 őskövet használ (Szubtérivel korrigált!) el az illető. Ha legoptimálisabban 350db/5000 ért vásárol az 14,3 ft/őskő. Kijött laza 34606 huf/254 nap azaz 4087 huf/hónap nagyságrendileg.

De ha már van egy adatokkal teletűzdelt eléggé brutális xls táblám, akkor ne is ezt mutassuk be, hanem az őskő igényt időbeni elosztásban. Kegyetlen feladat, mert vannak szintek, amikor drasztikusan megnő az igény, és jön 1-2 szint amikor alig van használat… Ha az összes lejátszott napok száma függvényében ábrázolom a költségeket.
A kapott eredmény mutatja, amit Kócos vitaindító postja alapján vártam, igaz még nem drasztikusan, de az exponenciális jelleg kikönyököl már most is.
Fontos, hogy a minta egy középszintű prémiumos őskő felhasznállása és nem élmezőny beli, valamint a kereskedelem adta torzulás (ami igen jelentős magas szinten) sincs bekalkulálva!

Viszont erősen elgondolkodtató egy kérdés:
Mennyi most a Miklós által istenített WoW 1 havi előfizetése, mely összehasonlíthatatlan játékélményt nyújt, és ez hogy aránylik a Végzetúr jelenlegi árához, mely emelkedő tendenciát mutat???

Aggályaim:
-A játék időigénye folyamatosan nő
-A válság ellenére folyamatosan (igaz lassan) csökken a Huf igénye
-A topmaxosnak emlegetet (blog) WoW költségével pariban van a játék költsége?
-Folyamatos játékos törlések megjelenése az élmezőnyben, vagy építő karakterré válása…

Köszi mindenkinek, ha végigolvasta! És a végére a tablicsku:
Dátum: 2009.04.20. 18:07:56
Ennyire ne aggódjatok már, csak a térkapus cuccokat szorozza!

Amúgy ha valaki a legelejétől csak csp-ből gyújt, akkor itt tart:
Jelenleg 30 aranydukátod van.
Dátum: 2009.04.20. 17:55:21
KB fél év után ismétlődnek majd, valahol ezt is írta Miklós...
Dátum: 2009.04.20. 17:54:47
http://vegzetur.wikidot.com/aukciostargyak
Dátum: 2009.04.20. 13:42:10
Mondjuk a katakombának lehetne több szintje, és szintenként -1 nap a büntiből...
Dátum: 2009.04.20. 13:26:24
Éppen arra írtam, hogy nem kell 6 szintes különbség, elég 10 kereskedelmes azonos szinten! Fogalmam nincs, hogy számolódnak a képletben bizonyos faktorok, de hiába veszek elvileg azonos átlag sebzésű fegyvert, ha az 6 szinttel magaasabbról van, esetleg még prémiumos is, akkor drasztikusan megnő a találati arányom és a sebzésem, lehet véletlen...
Dátum: 2009.04.20. 09:54:09
Nem kell ide 6 szint...
Mind a ketten 25. szintűek vagyunk, Ő megvette 50-es kerivel a kőkardot, én még nem tudtam a káoszbotom lecserélni. Nagyságrendileg 40-el nagyobb védelmem van mint neki. CSAK A KŐKARD MIATT ez a csata eredménye:

A csatában összesen 242 sebzést okoztál, és 638 sebzést kaptál.

Minek ide 6 szint???

Hozzá kell tenni, hogy míg káoszbottal ment az illető, addig 13:7 arányban vertem szimulációban, és 300 felé nem ment a 150-es varázslatok ellenére sem a sebződés csatákban köztünk...
Dátum: 2009.04.20. 08:03:48
Nem tudom, minek megy a szájtépés?

Miklós kijelentette hogy további "range" csökkentés NEM lesz. Lehet bármi mást javasolni, ötletelni, de alapvetően a range-rol fölös vitázni!

Az egészég fejlesztő lobbi nagyon aktív, de teljesen offtopic a kérdésben. Attól még, hogy nem kis, hanem nagy kupacból lapátolom a trágyát, ugyan úgy egy lapátnyit tudok egyszerre ellapátolni, a sebzéskompenzáció "higabbá" tette a szart, így némi anyag visszafolyik a lapátról, de a "sűrűje" így is lapátolódik...

Én a pozitív ösztönzés erőltetném...

-Ha felfelé ütsz, akkor a kapott sebzés függvényében kapj lét
-Ha később indultál kapj kompenzációt
-Külsős PvP ellenfelek (NPC horda)
-Lefelé ütésnél szintenként 20%-al csökkenjen az állatka kapott morálja és TP-je...
Dátum: 2009.04.19. 23:00:55
A térkapu hót random. Van olyan ember nálunk, akinek 2 hét alatt esett ki az első cucc, míg a másiknak azonos szerencsével 5 szinttel magasabban 5 ékszer esett az első héten...
Dátum: 2009.04.19. 16:22:54
Nari, a hc karakterek szemében a V3 nem pálya, és utólag nem lehet módosítani ilyen drasztikusan egy "elbaszott" világ szabályait.
Ugyan azt érnéd el mint a rabszolga modullal, egyes léelőnyök kőbe véset eredmények lennének innentől...

Azt hogy a V3 rendszere ilyen jól sikerült meg nem fogja senki elhinni neked, amíg meg nem tanul játszani! Ha lesz valaha V4, akkor már csak azt kell hozzátenni, hogy az építésre legyen valami épeszű korlát még...
Dátum: 2009.04.19. 16:20:09
Pont hogy a szintkorátok küldiket kéne békén hagyni, és a kiszámíthatatlan, vagy erősen PvP küldiket kellene, neadjs isten prémiumhoz kötődő küldiket kellene ellátni ilyen módosításokkal...

Pl.:
-Győz egymás után 15 csatában (azaz uss lefelé 4 szinttel 15x) és társai
-Szerez X TP-t küldetések
-A kedvenc döntetlenes kiszámíthatatlan küldetésem...
-Kábíts el x alkalommal valakit
-Ájúljon be x szer ellenfeled (ugyan az az üss lefelé mint bolond típus!)
Dátum: 2009.04.19. 16:12:05
Én a pozitív ösztönzés erőltetném...

-Ha felfelé ütsz, akkor a kapott sebzés függvényében kapj lét
-Ha később indultál kapj kompenzációt
-Külsős PvP ellenfelek (NPC horda)
-Lefelé ütésnél szintenként 20%-al csökkenjen az állatka kapott morálja és TP-je...
Dátum: 2009.04.19. 13:40:24
Miklós hozzászólásai háború tornya topicban:

1.) A támadhatósági szint nem lesz szűkítve. A játékosok különböző taktikájának, intelligenciájának és játékkal töltött idejének köszönhetően természetes folyamat, hogy hosszú távon a mezőny széthúzódik. A folyamatosan növő támadhatósági különbség biztosítja, hogy ennek ellenére is maradjon támadható ellenfél. A tulajdonságok magas költsége miatt viszont egy 56. vs 50. szintű csatában az arényok nem feltétlenül lesznek jobbak, mint egy 12. vs 10. szintűben. Ha mégis, ez inkább a követett taktikának és játékstílusnak köszönhető, mint a szintkülönbségnek.

2.) Természetesen mindent megteszünk annak érdekében, hogy a játékegyensúly fennmaradjon, és a karakterek közti különbség tovább ne növekedjen, de senkit sem fogunk büntetni azért, mert jól játszik.

Ezt a problémát leginkább matematikusi mentalitással lehet megközelíteni: és akkor belátható, hogy az egyenletnek sajnos nincs megoldása

Az emberek többsége mindig azt fogja támadni, akit a lehető legnagyobb eséllyel le tud győzni - függetlenül attól, hogy jóval kevesebb LE-t és TP-t kap, mintha vele azonos szintűt támadna. Egész egyszerűen azért, mert a sikerélmény az egyik legfontosabb tényező. Ráadásul a legtöbb ember inkább nyer egy játékban 100 Ft-ot 95%-os eséllyel, mint 200 Ft-ot 50%-os eséllyel. Ha azt akarjuk, hogy kisebb legyen a különbség, akkor ahhoz vagy
1.) csökkentjük a támadhatósági keretet - nő az esélye, hogy bizonyos szinten emberek egyáltalán nem tudnak senkit sem ütni!
2.) handicapet adunk az erősebb játékosnak - akkor mi értelme a karaktert fejleszteni, fogják sokan kérdezni
Ez nem csak a portyázásban van igy, hanem a háborúban is, sőt, bármilyen más pvp játékban is. Amit az egyik játékos megnyer, azt a másik elveszíti (ha más nem, a sikerélmény egy kudarcélménnyel párosul). Akinek hosszú távon jelentősen 50% alatt van a nyerési aránya, azok közül sajnos van olyan, aki kiesik.


Szóval ennyi meg egy bambi, talán egyszer lesz NPC horda, addig meg vagy katakomba, vagy törlés gomb, ha nem tetszik valami...
Dátum: 2009.04.19. 13:31:43
Nari, akkor majd azt nézd meg, amikor ez a 3-as lesz előtted:

-Csókolj kezet a császárnak
-lépjen blökid 10 szintet
-Mákolj be majd 10 szint múlva 5 döntetlent