Felhasználónév: Jelszó:

Hozzászólások - Miklós

Dátum: 2009.01.08. 15:38:07
A mai napon bekerült változások:
- Szövetségi háború: döntetlen. Ha egy háború már legalább 3 hete tart, döntetlennel véget ér. Lélekenergiát egyik szövetség sem zsákmányol, és békekötés sem jön létre. A döntetlenhez nem szükséges csatázni, a rendszer automatikusan levizsgálja 8 óránként, hogy fennáll-e döntetlen egy háború esetén.
- Az a szövetség, amely hadat üzent, nem kapitulálhat 3 napon belül (a béke csarnokával való visszaélést elkerülendő).
Dátum: 2009.01.08. 15:35:13
KATEGÓRIÁK
Az első bajnoki viadalon minden szint külön kategória volt, a másodikon két szintenként volt egy kategória. Nem akartuk minden egyes viadalon mindig manuálisan beállitgatni, megváltoztatgatni a kategóriákat, ezért kidolgoztam egy egységes rendszert. Elnézést, hogy ennyi ideig tartott, reméljük, hogy a továbbiakban ezt már nem nagyon kell piszkálni, és akkor a bajnoki viadalok automatikusan, előre kiszámíthatóan fognak kiíródni. Köszönöm a türelmeteket!

Röviden arról, hogy miért nem lehet örökké szintenként viadalt rendezni:
A játékban az élmezőny egyre inkább szét fog húzódni. Tehát ha szintenként rendezünk viadalt, akkor egy idő után magas szinten megtörténhet, hogy egy kategóriában csak 1-3 jelentkező lesz, és igy nem tudnának versenyezni. Ezenfelül, míg (leegyszerűsítve) egy 9. szintű karakter egy 8. szintűnél 1/8-dal, azaz 12%-kal többet vadászott, és igy ennyivel erősebb lehet, egy 51. szintű egy 50. szintűnél csak 2%-kal többet vadászott, így nem lesz akkora különbség.

A kategóriák tehát:
szint
8-11: minden szint külön kategória.
12-19: kétszintenként egy kategória. Tehát 12-13, 14-15, 16-17 és 18-19.
20-34: 3 szintenként egy kategória. 20-22, 23-25, 26-28, 29-31 és 32-34.
35-46: 4 szintenként. 35-38, 39-42, 43-46.
47-61: 5 szintenként. 47-51, 52-56, 57-61.
62-79: 6 szintenként. 62-67, 68-73, 74-79.
stb.

Felmerül még az a "speciális" kérdés, hogy mi van akkor, ha valaki annyira elhúz a többiektől, hogy a saját kategóriájában nem lesz elég induló. Ilyenkor korábban manuálisan hozzácsaptuk a legfelső kategóriához. Remélhetőleg a fenti rendszerben erre már nem lesz szükség, ha mégis, akkor erre kitalálunk valamilyen szintén automatizált megoldást (pl. ha a legfelső kategóriában nincs elég ember, akkor hozzácsapjuk őket az előzőhöz).

BAJNOKI MEDÁL
Érdekes javaslat volt a bajnokok "bebetonozódása" ellen: a viadal során (de csak ott!) a bajnoki viadal ellentétesen működik. Tehát nem annyi pluszt, hanem annyi mínuszt ad a tulajdonságokra. Ezt a változást a mostani viadalon ki is próbáljuk.
Dátum: 2009.01.07. 15:59:59
Nem jön földgáz nemhogy Magyaroszágra, de Európába sem Oroszország felől. Ez első ránézésre egy "üzleti vita" Oroszország és Ukrajna között, amely már évek óta húzódik. Az orosz gáz Ukrajnán megy keresztül, az ukránok ezért cserébe tranzitdíjat és kedvezményes földgázt kapnak. A gáz egy része az oroszok szerint azonban szőrén-szálán eltűnik az ukrán szakaszon, ráadásul az ukránok a számlát késve fizetik, késedelmi kamatról pedig hallani sem akarnak. Az oroszok most bekeményítettek, és a kedvezményes árat (170 dollár) közel 50%-kal, 250 dollárra akarják emelni. Az ukránok ezt sokallták, szó szót követettek, az oroszok nem adtak gázt az ukránoknak, erre az ukránok nem küldték tovább a gázt Európába.
Igazándiból rálegyinthetnénk a dologra, hogy úgyis megoldják, addig meg kitart a gázkészlet, de vegyük észre, hogy ez egy ismétlődő, egyre súlyosabb konfilktus, amelyben egyik fél sem akar engedni. Az oroszok gázszállítása ki van szolgáltatva az ukránoknak, akik ezt ki is használják. Mondjuk megértem, hogy a nyersanyagárak drasztikus esése mellett felvonják a szemöldöküket, ha a földgáz árát hirtelen másfélszeresére akarják emelni az oroszok: még akkor is, ha ez továbbra is csak fele lesz a normál árnak. De az oroszokat is megértem, hogy idegesíti őket, hogy a kedvezményes ár és a tranzitdíjból eredő bevétel mellett még "eltünetedezik" pár millió köbméter a vezetékből. Az egész persze a pénzről szól, reméljük, hogy megegyeznek: aki jobb pozícióban van, annak javulnak a feltételei. A gázt Ukrajna drágábban fogja kapni (de valószínűleg nem 50%-kal), és az oroszok biztosítékot akarnak majd, hogy több gáz ne tűnjön el.
De valójában az egész azért több lehet sima üzleti vitánál. A szovjet utódállamok közül nem egy tüske Oroszország oldalában, és nem biztos, hogy Ukrajna jól teszi, ha az éhes oroszlánt hecceli. Bizonyára emlékeztek még a fél Ukrajnát megbénító szervezett hackertámadásra, amiért az oroszokat hibáztatták, de nem találtak bizonyítékot. Mindenesetre én elképzelhetőnek tartom, hogy a jövőben ez a konfliktus még rosszabbra fordul, még katonai konfilktust sem tartok lehetetlennek. Aki úgy gondolja, hogy Európában ilyesmi manapság nem fordulhat elő, nézzen csak egy kicsit délre. Mindenesetre, a gázválság legrosszabb forgatókönyve nem az, hogy nem jut az országnak elég gáz néhány napig...
Dátum: 2009.01.07. 14:09:09
Jelentem, az újévet gőzerővel elkezdtük, már tudok is adni egy listát azokról a dolgokról, amiket az elmúlt 2 napban sikerült megcsinálni Baratynak:
- a jó / rossz kvízkérdések aránya napokon át nem frissült, most már jó.
- a kvízkérdéseknél ha valakinek 9 rossz kérdése volt, kiíródott, hogy még 1, és nem tehet fel több kérdést. Ezt javitottuk, természetesen csak akkor jár továbbra is eltiltás, ha a kérdéseknek a fele rossz.
- a portyázásnál olyan célpontokat is sokszor 100%-kosnak jelenített meg a gép, akik 60 vagy akár 40%-kosak voltak. javítva.
- ha elájul az állat a harcban, most már nem kap tp-t, mert ha pont ettől lépett szintet, akkor nem ment fel a morálja, és nem számitott a küldetésbe.
- a láthatatlanságban a korábbi ígéret alapján most már plusz sebzés is jár: a láthatatlan karakterek sebzésükre +20%-kot kapnak.
- ha egy szövetségnek negatív a lélekkútja, akkor nem lehet rá pusztítás citadellájával támadást javasolni. (de ha a javaslat létrejött, és az 5 szavazat összegyüléséig ment le negativba a kút, akkor rájuk lehet rakni),
- számos optimalizálást, gyorsitást végeztünk a szerver terheltség csökkentése érdekében, és ezek továbbra is magas prioritást kapnak.
Dátum: 2009.01.06. 16:40:27
A teljesség igénye nélkül reagálok néhány felvetésre:

térkapu újrahasználati idő csökkentés: erre nyitott vagyok, 10. szint felett nem a térkapu pontok megkapásának gyakorisága fog nőni, hanem a 2 használat közötti idő fog csökkeni.

sajtolás újrahasználati idő csökkentés: erre sok ötlet nem volt, max. annyi, hogy ha nincs turbózva, akkor gyakrabban lehessen használni.

smaragd horda erősitése: időnként szoktam analizálni a hordák erőviszonyait, összességében szerzett lélekenergia meg hasonlók, és azt látom, hogy jelenleg megfelelő egyensúly van a hordák között, ezért az egyensúlyt nem szivesen babrálnám. de hosszú távon lesz a játékban olyan, varázslást segitő szakértelem, amelyet a smaragdok értelemszerüen jobban kiaknázhatnak.

küldetés végleges eldobása: bocs, ez kimaradt az "ilyet biztosan nem csinálunk" listából, felveszem azonnal.

akinek szülinapja van, azt ne lehessen támadni: jó ötlet, felirtam!

volt egy megjegyzés arról, hogy nő a tárgyak őskő ára. Ezzel kapcsolatban jegyzem meg, hogy viszont, lassul a szintlépés, tehát ritkábban kell majd prémium tárgyat venned, ráadásul szakértelem és épület is van a kiégett őskövek "szaporitására", igy idővel az őskőt egyre olcsóbban, nagyobb kedvezménnyel veheted. A szorzat tehát hosszú távon állandó marad, a játék ára konstans.

weboldal skinnelés: szerintem ezt elég nehéz megoldani úgy, hogy minden olvasható maradjon, és jól is nézzen ki, de konzultálok Barattyal.

több felvetés volt, ami azt támogatná, hogy az emberek lehetőleg a velük azonos szintűt támadják, és ne az alacsonyabb szintűeket. Itt jegyzem meg, hogy a portyapontok beállitása is ezt célozta, és olyannyira sikeres lett, hogy kifejlesztette a "pók" taktikát, ami ha hiszitek, ha nem, legalább annyi embert "irritált", mint az, hogy felülről ütik. Épp ezért a jövőben nem tervezek olyan fejlesztéseket, amely azokat támogatja, akik az azonos szintüeket ütik (kivéve, ha a pp30-as beállitást megszüntetjük).

Ha lefelé támadsz, akkor a TP is kevesebb. Sokkal. Szóval ez már az elejétől igy van...
Dátum: 2009.01.06. 15:58:47
Elnézést, kicsit fektettem a témát, az ok a szokásos (sok ellenérv érkezett), reméltem, hátha bedob valaki egy jó ötletet. Viktoré tetszett, ez a valahogy-visszagyógyitó dolog. Esetleg az ital a támadás és IQ helyett drasztikusan megnövelhetné az elnyelést.

Illetve, többen irjátok, hogy minek tovább védeni a gyengéket. Ahogy irtam, itt egy eddig le nem fedett szegmens kezeléséről van szó - viszont, lehet, hogy érdemes lenne melléállitani egy támadás italát is, ami nem a védőnek ad előnyt, hanem a támadónak. Mondjuk itt is kellene valami feltétel (mondjuk magasabb szintüt támadok, vagy olyat, akinek nagyobb a tulajdonságösszege).

Az esélykiegyenlités egyébként egy hasznos dolog, érdekesebbé teszi a versenyt. Nem tudom, hányan ismeritek a go nevü játékot. Nem vagyok egy über játékos, de nyilván van, aki sokkal rosszabbul játszik nálam. Gozni tudok ilyen játékossal is, kap 5-10 kő előnyt, és máris érdekes a játék.
Dátum: 2009.01.06. 15:50:24
Idézet: Noyo - 2009.01.02. 19:04:20
Nem lehetne "virtuális" ellenfeleket, mintegy küldetésformán beszerkeszteni?

Ezt hivják úgy, hogy térkapu ill. epikus ellenfél.

Alternativ őskő szerzésre biztos nem lesz lehetőség a világ3-mon sem, ezt most előre tudom, sajnos.

Sokan kérdezték, mikor indul a világ3.
Jelenleg van néhány nagyon sürgős dolog, amit meg kell csinálnunk, utána nekiállunk a világ3 leprogramozásának. Várhatóan január 2. felében indul, pontos időpontot még nem tudok mondani, de szokás szerint lehetőség lesz előregisztrációra.
Dátum: 2008.12.23. 14:41:08
Birka, köszönöm szépen a részletes számításokat! Hiszek a levezetésednek, hogy a 10+szint*10-től jobb lesz a képlet, ezért ezt belerakjuk. Arról, hogy egyenkarakterek, meg mire jó a 3. világ. A 3. világot azoknak csináljuk, akik jobban szeretik békében fejlesztgetni a saját karakterüket. Igen, ez egy kísérleti világ lesz, nem tudom mi sül ki belőle. De hidd el, erre egy igény van, egy nagy igény, ennek az igénynek próbálunk eleget tenni. Tehát az, hogy mindenképp vesztesz, de kevesebbet, más képlet szerint nem járható út - lesz teljes immunitás, így próbáljuk ki.
Egyenkarakterek sosem lesznek, mindig lesz több út az optimalizálásra, legfeljebb nem lesznek olyan szélsőértékek, mint az első 2 világon. Természetesen, megteheted, hogy nem fejleszted a tulajdonságaidat, nem veszel tárgyakat, csak a szakértelmedet fejleszed - nyilván lesz, aki így fog játszani. De ez esetben több erőforrást nem fogsz kihasználni (életpont, varázspont, portyapont, küldetések, térkapu), amelyekkel lélekenergiát és tapasztalati pontot tudnál termelni, az állatodat tudnád fejleszteni, szóval én nem fogadnék rá, hogy a te taktikáddal pozitívban leszel ahhoz képest, aki normálisan játszik. De ha úgy gondolod, hogy ez egy jó taktika, próbáld ki!

Az, hogy totál random eséllyel nyerjen valaki egy csatát, akinek egyébként semmi esélye nem lenne - régebben én is gondoltam erre, de már a béta teszteken látszódott, hogy milyen frusztrációt eredményez, ha valaki, akinek 95% esélye van "csak" nyerni, beszívja azt az 5%-kot. Szóval ez átgondoltan, kitesztelten egy rossz ötlet...

Viszont arra felhívom a figyelmedet, hogy teljesen értelmetlen a postjaidat olyan ötletekkel dúsítani, hogy mi mindent ki lehetne hozni a játékból, ha még 8 programozó fejlesztene rajta gyorsan 3 évet (és mondjuk ezt időgép segítségével már 3 hónap alatt megcsinálnák), és milyen extrákkal lehetne minden egyes új világot megtűzdelni. Ilyen ötleteket bárki tud írni, rengeteget, több oldal terjedelemben (én vszínűleg néhány óra alatt le tudok írni annyi fejlesztési ötletet, amivel a blizzard teljes gárdája sem boldogulna élete végéig), de ennek szerintem itt elég kevés értelme van (erről írtam a várható fejlesztések rovatban, az ilyeneket tartalékold oda), hogy őszinte legyek, én ezt csak jóindulatú spamnak hívom Tudom a jószándék vezérel, de engem is frusztrál, mert csak azt tudom rá mondani, hogy ez sajnos nem fog menni, meg a játékosokat is frusztrálja, mert lám itt ez a sok jó ötlet oszt mégse rakják be... Egyébként, az állatok pároztatásáról szóló ötlet tetszett, lehet, hogy valamit kihozunk belőle elképzelem, ahogy a földelementál rákattan az óriásféregre...
Dátum: 2008.12.22. 22:28:09
Idézet: Tompapa - 2008.12.22. 15:37:41
Ezért eshetett meg távoli rokonaimnál is az, hogy személyi kölcsönt vettek fel azért, hogy puccos ajándékot vehessenek egy hozzátartozójuknak. Utána meg hozzá mentek kölcsön kérni... De gáz!


Haha, ez jó
Hát igen, akármekkora is a válság meg a recesszió, az emberek ilyenkor karácsony előtt kiözönlenek az utcára, mint a lemmingek, megtelik a bevásárlóközpontok parkolója, órás sorbanállás van mindenhol, és az emberek MINDENT megvesznek, nincs az a bóvli szar, amit nem lehet eladni... a kereskedők csak azt sajnálják, hogy nincs minden nap karácsony (de azért vannak próbálkozások, ahogy irtad, a jó kis amerikai import ünnepek, valentin nap és társai).
Dátum: 2008.12.22. 12:31:20
Idézet: Ariel - 2008.12.21. 21:20:43
Nincs azzal gond, hogy a MÁV dolgozók részesedést kérnek a cég eladásából, de ha ilyen követeléseik vannak, akkor a MÁV veszteségeiből is vegyék ki a részüket, és fizessék ki az adósságait is.


ez egy 10 pontos hozzászólás volt
Dátum: 2008.12.21. 17:39:16
Idézet: Ebegab92 - 2008.12.21. 17:03:09
Mint már említettem a Végzeturat lehet PSP-n(PlayStaion Portable) is játszani.A-az ötletem lenne,hogy a PSP felbontásában is lehessen játszani,mert a sok kép miatt kicsit sokáig tölt+nem minden gomb működik(tulajdonságok növelése).Erre én csak azt a megoldást találtam eddig,hogy gyors legyen,hogy mikor elkezd betölteni,akkor állítom meg,így ilyenkor minden egymás alatt van,a linkek kék színűek,a háttér fehér,nincsenek képek.Ezért,ha lehetséges,akkor szerintem belehetne valahogy állítani a honlapot úgy,hogy automatikusan felismeri a gépet(PC vagy PSP vagy PDA stb.).Így a PSP felbontásban a honlap 480*272 pixel lenne.

Ezt más is mondta, az a baj, hogy nincs ilyen gépünk, és ezért nem tudjuk tesztelni / optimalizálni rá. De valamilyen egyszerűbb variációt megpróbálhatunk összehozni.
Dátum: 2008.12.21. 17:35:37
Idézet: Zaccmester - 2008.12.21. 14:37:34

-azonos géphasználat szűrése és tiltása (vagy egymással ne csatázhasson)
-két karakter közötti csaták % figyelése a rendszerben. Azaz pl. ha multizónk 100 csatájából 50 egyetlen karakterre irányul, akkor ne hozhasson LÉt attól. Kivéve háború persze, ahol ez előfordulhat.

Természetesen ezeket a módszereket mi is alkalmazzuk, és jónéhány hal "fennakad" a hálón.
Dátum: 2008.12.21. 13:01:15
Birka, ezt az 1-es pontot gondold át alaposabban. Mivel LE-t a prémiumosok nem veszítenek, ezért nem is lesz jelentősége, hogy csontra elköltség. Azaz, valószínűsíthető, hogy a zsákmányolható lélekenergia korlátját nem a normálisan számított zsákmány fogja jelenteni a csaták nagy többségében, hanem a győzelem arány alapján számolt maximum. De ebben az esetben semmi értelme nincs összebeszélni, vagy sok LE-t felhalmozni, és úgy ütni egymást, üthetek bárkit, akinek szimpatikus a győzelem aránya. Ráadásul, ha két karakter szépen nekivetkőzve folyton egymást üti, arra elég erőteljesen harap a multidetektor algoritmusunk, és szépen kibanneli őket, én ezt biztos nem kockáztatnám.

A 3-mas pontban lehet, hogy igazad van, lehet, hogy elég, ha csak kicsit csökkentjük a 3-mas világon a LE-ért vásárolható italok árát.
Dátum: 2008.12.21. 12:55:02
Épiteni mondjuk mindenki tud, de az, hogy a háborúban leverik, mert esetleg később kezdte, és alacsonyabb szintű, nem feltétlenül az ő hibája. Ezzel egyébként van egy technikai probléma is. Egy háborúról nyilvántartani, hogy ki hányszor győzőtt és vesztett nem bonyolult, de elvileg egy szövetségnek akárhány háborúja lehet egyszerre, tehát ehhez már komplett mátrixot kell felvenni. Lehetséges, persze, csak most már kezdünk ott tartani, hogy feszegetjük a határokat, olyan sok adatot tartunk nyilván egy-egy karakterről, hogy ha az még nagyon növelgetjük, akkor szerver terhelési problémák jelentkezhetnek. Nem véletlen, hogy a többi, hasonló netes játék sokkal egyszerűbb, mint a végzetúr, nem akarnak kockáztatni, hogy túl nagy játékosszám esetén összeomlik a szerver.

Bármit is fejlesztünk, szinte bizonyos, hogy lesz egy csomó ötlet arra, hogyan lehetne azt még jobbá tenni, még további dolgokkal kiegészíteni, ami további fejlesztési ötleteket szül. Gyakorlatilag, egy játékot végtelenségig lehet fejleszteni, bővíteni, mint ahogy a Túlélők Földje vagy az Ősök Városa is mutatja. Csakhogy míg azok statikus játékok, itt ezek dinamikusan futnak a neten, másodpercenként több száz kattintást, oldalgenerálást kell a szervernek kezelnie, és ez sajnos egy természetes gátat szab annak, hogy mit lehet, és mit nem. Épp ezért az olyan fejlesztéseket preferáljuk, amelyek lehetőleg egy bizonyos adatbázist nem bővítenek jelentősen (új adatbázis lehet), és nem egy meglevő, komplex modult bonyolítanak tovább, hanem egy új, önálló modulon keresztül implementálhatóak.

Például itt van a TFből népszerű aukciós ház ötlete, ez egy megvalósítható fejlesztés jelentős terhelésnövekedés nélkül. Az aukciósházban egyedi tárgyakat, illetve tárgynyereményeket lehet licitálni őskőért vagy lélekenergiáért. (hosszútávú fejlesztési ötlet).

Nem tudom egyébként, mit szóltok Simon javaslatához, hogy a nagyon negativ kariktól ne csak a nagyon pozitivban levő karik, hanem mindenki kevesebbet tudjon zsákmányolni.
Dátum: 2008.12.20. 22:52:13
Idézet: dorong - 2008.12.20. 22:30:08

Valamilyen háborús statisztika a karaktereknek:
Érdekes lenne látni például azt, hogy a háborúkban hogy teljesítettem, mennyi pontot hoztam egy háborúban, hány csatát nem kellett volna lenyomnom mert csak ártottam vele, hányszor voltam áldozat, és hányszor lehettem büszke magamra mert lepattant rólam a támadó.
Érdekes lenne ezt a többiekről is látni.

Érdekes ötlet, de pszichológiailag kérdéses, hogy mennyire tenne jót az egyes tagoknak. Ha a szövi győz, akkor aki gyengébb volt, és inkább vesztő volt, vagy láthatatlanságban, katakombákban bújkált, együtt örülhet a többiekkel, senki sem fog rá mutogatni, mindenki jól érzi magát. (konkrét esetekről beszélek)
Ha azonban részletes statisztika van, hát... ott a bezzeg karakter, aki egyedül nyerte meg a háborút, én meg csak koloncként kaptam a pofonokat... ez nem tenne jót a morálnak.
Dátum: 2008.12.20. 22:10:47
Idézet: Simon - 2008.12.20. 21:44:47
Nem latom, hogy miert egy jatekos hibaja, hogy a legjobban "tejelo" vegzeturhoz visszajar LE-ert. Ha a tejelo csalo, akkor legyen zarolva (Milanoi Makaroni? Most komolyan...). Ha nem csalo, hanem "bena", akkor pedig ne csak az erosek ne tudjanak tole sok LE-t vinni, hanem senki!

De ha az lesz belole, hogy a jol jatszok szinte mindenkitol kevesebbet visznek el (mert erosen ugy hangzik, amit leirsz), akkor viszont ismet felhaborodas lesz. Van.


Én nem tudok mindig tévedhetetlenül különbséget tenni aközött, hogy valaki csak simán béna, vagy egy ügyesen álcázott multikarakter. Ha az előbbi, akkor sem árt egyébként, ha nem farmolják mindig totálisan nullára, hanem kap egy kis időt, hogy megtanuljon játszani.
A pontos képletet nem tudom leírni, de csakis a szélsőértékeket piszkálja, emiatt nem kell aggódnod. De esetleg berakhatjuk, hogy legyen valami visszajelzés, ha ez "bekattan", és így lehet tudni, hogy jó-e a képlet vagy sem.
Dátum: 2008.12.20. 21:34:32
Idézet: Simon - 2008.12.20. 16:17:43
Miklos - ezt nem ertem. Azt bunteted, aki jol jatszik.

Olvassátok el még egyszer, amit írtam. A rablott LE csak akkor csökken, ha olyat támadsz, akinek extrém rossz az aránya. Vagyis, az áldozat vagy extrém béna, és még nem jött rá, hogy a szerzett lélekenergiát esetleg el is lehet költeni tulajdonságokra meg ilyesmikre, vagy esetleg pont erre a célra növesztett karakter... Ez nem egy korlátozás, hacsak nem hívjuk korlátozásnak azt, amikor a visszaélési lehetőségek számát csökkentjük. Hacsak nem az a taktikát követed, hogy örökkön örökké ugyanazt a 20 embert támadod, akik mínusz 20-50k-s LE differenciával virgonckodnak, de érdekes módon mindig lehet tőlük 1000 LE-t rabolni, akkor ez a dolog semmilyen módon nem fog téged korlátozni vagy gyengíteni.

Idézet: Bolsevik - 2008.12.20. 19:12:09

Csak amióta én játszom (nem régen), ezek a portyagyilkos javaslatok merültek fel avagy helyezted őket üzembe:
- portyapontok - 5 vs. 15 perc - béke csarnoka - állatok kiherélése - védelem itala

Lássuk csak... 5 vs 15? Le lett szavazva. Védelem itala? Még nincs sehol. Állatok "kiherélése". Ki lettek herélve az állatok? Arra gondolsz, hogy az 50. szintű állat most már "csak" 40. szintű hatékonysággal működik, továbbra is szinte garantálva a győzelmet? Béke csarnokának MI KÖZE a portyázás gyengítéséhez? Egy kanyival nem csökkent a portyában a nyerési esélyed vagy a rablott lélekenergia ettől. Az egyetlen "nerf" ami a játék kezdete óta a portyázást érte, az a portyapontok bevezetése volt, ahol pont a hc játékosok kedvéért meghagytunk egy kiskaput, a 30 pp-t, amivel éltek is, tehát ebben az egyetlen "gyengítés" az volt, hogy már nincs értelme éjjel-nappal portyázó scriptet írni... Kínosan ügyelek rá, hogy semmiféle komoly korlátozás, negatív változás ne legyen a játékban, szóval nem érzem jogosnak ezt a panaszáradatot. Tényleg mindenki úgy gondolja, hogy képtelenség már portyázni a "sok korlátozás miatt", vagy jól látom, hogy ugyanaz a néhány ember siránkozik emiatt folyamatosan?

Idézet: BaalCain - 2008.12.20. 16:22:53
A béke csarnoka A PORTYÁZÁSTÓL is véd. olyan akivel múlt héten harcoltunk felhúzta az épület 2 szintjét és elérte h közel + egy hétig nem támadhatóak a játékosaik általunk.

Azért ezt gondold át. A háború alatt sokkal gyakrabban támadhattátok őket, mint egyébként, úgyhogy kaptak annyi támadást a háború néhány napja alatt tőletek, mint egyébként a 2 hét alatt kaptak volna. Ha pedig nem, akkor a béke csarnoka elérte célját, akinek ilyenje van, kevésbé lesz kívánatos célpont. Támadjatok esetleg egy erősebb szövetséget, akinek nem éri meg béke csarnokát építeni... A háború csarnokát csak azért nem csináltuk még meg, mert sok játékos kötözködött rajta, hogy az úgy nem lesz jó, és mivel nem volt a fogadtatása egyértelműen pozitív, léptünk tovább a következő fejlesztésre, és félretettük.
Itt jegyzem meg, Viktor, hogy a béke csarnokának csak 5 a maximális szintje, nem 10...

Idézet: AranyAlma - 2008.12.20. 16:48:32
Allatok moraljaval mi lesz??

Jó felvetés, ha tudjuk, megoldjuk, hogy az adott időszakban a morál ne csökkenjen.

Idézet: Darah - 2008.12.20. 18:47:17
Hogy folyamatosan a portyát nyirbáljátok, háborúban, békében, sima portyaként, karácsonyi ajinak, és ez mit jelent más hordáknak és mit a gyémántnak, mint gondos fejlesztő, gondolom pontosan felméred, akkor viszont nem értem a kérdésed.

Megszokott dolog, hogyha egy játékban különböző kasztokkal, fajokkal stb. lehet játszani, akkor bármilyen változás, fejlesztés esetén a játékosok sírnak, hogy az ő kasztjuk, fajuk stb. milyen hátrányokat szenved ettől. De valójában az a helyzet, hogyha rákattintasz a toplistára, és megnézed, hogyan állnak a gyémántosok, látni fogod, hogy semmi gond nincs a bónuszukkal, szépen és jól működik. Én is csinálok statisztikákat, összesen szerzett lélekenergia, karaktererősség stb., és én bizony azt látom, hogy tökéletesen ki vannak a hordák egyensúlyozva - a gyémánt is, semmivel sem gyengébb a többieknél. Egyébként is erőteljesen blődnek tartom, ha valaki azt írja, hogy a gyémánt a "portyázó horda". Bezzeg, a többi szövetségnek vadászatra meg szakértelmekre működik a hordabónusza

A "feledésbe merült ötletekről", Simon, meg az itt felvetett aranyhordáról és hasonlókról: már a bevezetőben leírtam, de akkor még egyszer: több ezer ember javaslatainak, ötleteinek nemhogy a megvalósítására nincs kapacitás, de még csak a megmagyarázására sem, hogy miért nem lehet megvalósítani, vagy miért rossz, amit írtál. Mindemellett, a játékot folyamatosan fejlesztjük, és ezek legtöbbje a ti javaslataitok alapján történik. Mielőtt érzelemből kritizál valaki, fussa végig a hírek topicot (és oda a kisebb dolgokat le sem írtuk)...

Idézet: winnie - 2008.12.20. 20:49:17

viszont azt is írtuk, hogy nagyon gyakori, hogy nem írja ki az ablak azt, aki támadható lenne. amikor szövetségre szűr az ember, akkor ez tettenérhető, hiszen látok 2 nevet a listában, de érdekes módon ha karakterlapokat klikkelek végig, akkor még 3-4-et meg tudok támadni. szóval itt valami gubanc biztos lesz.

Ezt elismerem, ez tényleg fennáll, erről írtam is már korábban. A portyázás kiválasztó algoritmus a sok feltétel, szűrő miatt hihetetlenül összetetté és komplikálttá vált. Ezt tökéletesen "rendberakni" nem egyszerű (bár folyamatosan próbáljuk). Más játékokban a támadás kb. abból áll, hogy rákattintasz 1 db ellenfélre, kiirja, hogy nem támadható. Rákattintasz egy másikra, az se. Ezt addig csinálod, amíg találsz valakit... A mi rendszerünk azért fejlettebb. Azért talán annyira nem tragikus, hogy néha csak a 2. vagy 3. kattintásra találsz ellenfelet...
Dátum: 2008.12.20. 16:03:08
Ezért kár hadat üzenni - a naponta vívható csatáknak így is úgy is határt szab a portyapont.
Dátum: 2008.12.20. 15:58:25
Idézet: Mazlee - 2008.12.20. 08:47:12
"- Ha egyik világon törlöd a karakteredet, akkor a másik világon levő karakterednek átadhatod az ősköveidet."

Bár ezt a dolgot nem részleteztem ki, az átadásnak lesz egy százalékos és minimális költsége, pont emiatt és a kiégett őskövek miatt, tehát ebből nem lesz probléma.

Idézet: Mortimer - 2008.12.20. 09:31:28
Apróságok, amik kimaradtak a felsorolásodból, és jó lenne ha bekerülnének:
- az eddigi csatáknál kellene lapozás link
- az eddigi csatáknál lehetne még külön fül, van hely rá, például a térkapus csatáknak
- a portyázás ablakot ideje lenne rendbe rakni. Rendszeres az, hogy megjelenik a név, majd támadásra rákattintva kiírja, hogy nincs elég életpontja. Rendezni az ablakot nem lehet
- az átokpiramis nem használható egy adott végzetúrra

Ezek a dolgok nem "kimaradtak". Igazándiból biztos vagy benne, hogy minden játékosnak vannak fejlesztési ötletei, de lehetetlen mindet megvalósitani. Amiket irtál, legfeljebb kényelmi funkcióknak nevezhetők, ilyeneket a világ végéig csinálhatnánk, akkor sem jutnánk a végére. Az eddigi csatáknál nem lesz lapozás. Az átokpiramis már használható konkrét végzetúrra (ld. hirek). A portyázás ablakot nem kell "rendberakni". Egyszerüen csak arról van szó, hogy van, amikor lekéred a portyázás ablakot, és mire kiválasztasz egy ellenfelet, más is megtámadta.

Idézet: Byzon - 2008.12.20. 09:36:54

1. Felfelé támadásnál miért van szintkorlát? Ha én elég bátor vagyok valamiért mondjuk pl egy 8 szinttel magasabb Végzetúr megtámadásához, azt miért korlátozzák?

2. Lefelé támadásnál nem lehetne megoldani egy lehetőséget arra, hogy ha mindkét fél beleegyezik, akkor az alap szintkorlátnál nagyobbat is át lehessen ütni? Mert sokszor van az, hogy próbálnék másnak segíteni szívesen a küldetésekben, de ez a nyomorult szintkorlát mindig beleszól. Mondjuk mint az ŐV-án kihívás itala, vagy csak egy kihívás, ami a másiknál megjelenik és ha elfogadja, akkor had szóljon...

Ez eléggé logikus, hogy A csak akkor támadhassa B-t, ha B is támadhatja A-t... Ha pedig szintkorláton kivül akar valaki támadni, méghozzá az ellenfél beleegyezésével, ott valami bűzlik...

Idézet: winnie - 2008.12.20. 13:02:39

a másik pedig, a kémgömbbel kellene valamit csinálni, mert igencsak nem az aktuális adatokat adja vissza. ez nem baj, de jó lenne tudni, hogy mikoriakat mutat.

Lol, ezt meg honnan veszed?

Idézet: BaalCain - 2008.12.20. 15:47:57

+ béke csarnaoka, ami nem csak a szöviháborúra vonatkozik, hanem hetekre bevédi a portyázóktól a tevenvelőket.

Igazándiból ennek a topicnak nem az a célja, hogy mindenféléről vitázzunk - mindössze a jövőben várható fejlesztésekről tájékoztat. De mivel a topic új, most még megválaszolok mindent... szóval a béke csarnoka védi a tevenevelőket? Azért ezt te sem gondoltad át. Nem véd be senkit, csak aki ellen háborút nyertek, azok ellen a béke felbontás ideje meghosszabbodik - nem túl jelentős mértékben, hacsak nem növelik fel 5-ös szintre (ami azért nem olcsó mulatság).

Idézet: Darah - 2008.12.20. 14:45:02
Javaslom a gyémánt horda bónuszának megváltoztatását. Mert amit műveltek vele, az immár nevetséges.

Mi van????????????????????
Dátum: 2008.12.20. 11:53:17
Köszönöm az ötleteket, javaslatokat a 3-mas világgal kapcsolatban, nekem is folyamatosan ezen jár az agyam.

A világ3 elsősorban azoknak készül, akiknek az első 2 világ túl kemény, túl brutális volt, és inkább a békés fejlődést preferálják, ugyanakkor azért megmaradna a versenyszellem. Ezért, a javaslataitok alapján, talán a következő lenne a legjobb:

A portyázás rendszere ugyanaz, mint a korábbi világokon, a szerezhető lélekenergia képlete is ugyanaz lenne, három jelentős kiegészítéssel:

1.) A szerezhető LE maximalizálva lenne, valahogy így: 10 * szint * minimum(áldozat győzelmeinek száma / áldozat vereségeinek száma, 0.2).
Tehát egy 5. szintűtől, aki ugyanannyit nyert vagy vesztett, maximum 50 LE-t lehet zsákmányolni. Akinek 10 győzelme és 20 veresége van, attól csak 25-öt, akinek 20 győzelme és 10 veresége van, attól pedig 100-at. Továbbra is persze az alapértéket a nála levő LE-ből számoljuk, de ennek lesz egy maximuma. Aki már sokszor kikapott, azt így nem lesz értelme annyira támadni, de azért az arány szorzó nem csökkenhet 0.2 alá. Azért, hogy a gyémántok ne kerüljenek hátrányba, nekik a 10-es szorzó helyett 11 lesz, tehát kapnak +10%-kot a maximum szerezhető LE-re.

2.) Ha valaki egy prémiumos játékost támad, akkor az LE-t ugyanúgy megkapja, viszont a prémiumos a lélekenergiát NEM VESZTI EL. Többen írták, hogy az nem jó, ha egyáltalán nem lehet LE-t veszíteni, mert az visszaélésekhez vezet, és a fizetni nem akarók el fogják hagyni az első 2 világot. Csak prémium tagságot váltani minimális összegbe kerül, ezt bárki megengedheti magának, viszont így nem fognak az emberek "rabszolgákat" indtani. Aki nyugalomban akar fejlődni, az rászánja ezt az összeget, viszont aki ingyen akar játszani, azok a lophatatlanság miatt nem fogják a régi világot otthagyni.

3.) Az ÉP és VP kétszer gyorsabban fog regenerálódni. Az első két világon a 15% egy fontos védelmet jelent annak, aki gyűjteni akar. Itt viszont erre nincs szükség, és akkor engedjük meg, hogy aki akar, tudjon támadni, ne kelljen folyamatosan a bokrok közt bújkálnia akkor, ha a többieknél gyengébb.

Gondoljuk át gyorsan, hogy mindez mit is fog jelenteni.
A játék nagyjából ugyanúgy fog menni, mint az első két világon, viszont többet lehet csatázni, és kisebb lesz a tét a harcokban. Kisebb kudarc, igaz, kisebb sikerélmény is. A prémium játékosoknak nem kell állandóan elkölteniük a lélekenergiát, szabadon beoszthatják maguknak. Ez viszont azt is jelenti, hogy a portyákkal több lélekenergiát lehet majd szerezni, nagyobb szerephez jut a portyázás, és ezért továbbra is érdemes lesz a tulajdonságokra és a felszerelésre fókuszálni. A szövetségi háborúkban nem lesz senki rákényszerülve arra, hogy azonnal kapituláljon, a háborúkat végig lehet játszani komoly kockázat nélkül.

Természetesen, a világ3 ennek ellenére is egyfajta kísérleti világ lesz, kisebb kihívást és versenyzést biztosítva, mint az első 2 világ, viszont remélem, hogy megoldást jelent számos olyan játékos számára, akit az első 2 világon túl sok kudarcélmény ért.