Idézet: Draglov - 2009.01.30. 10:29:34 Egyszerűen nem tudom megérteni, felfogni, hogy miért nem lehet MINDEN időkorlátot lecsőkkenteni. Ne kelljen már legalább 5 órát benézni, hogy letudjam a térkapukat és a portyákat. Ne kelljen további 3-4 órát a vadászat miatt, plusz szövetségi fórum stb.
Rendben, akkor elmagyarázom. Bármilyen mértékű könnyítést, automatizálást, egyszerűsítést, gyorsítást rakunk egy játékba, a játékosok ezt rövid idő alatt megszokják, és hamarosan újabbakat fognak kérni. Itt van például a térkapu. Nekem a tesztelés során soha eszembe nem jutott, hogy erre optimalizáljak: ha beléptem, és aktiv volt a térkapu (és eszembe jutott) bementem. Ha 1 napig nem néztem felé, nem izgatott a dolog. Azonban akik versenyeznek, úgy vélik, hogy "lemaradnak" ahhoz képest, aki precizen 8 óránként belép. Ők is "versenyben akartak maradni" azok mellett, akik 8 óránként belépnek (nem mintha ezt bárki is képes lenne megtenni hosszú távon, úgyhogy az alap koncepció hibás volt). De rendben, engedtem a kérésnek - beraktuk a térkapu pontokat, ami lehetővé tette, hogy aki egy nap néhányszor benéz, mindegy, hogy mikor, az egy pillanatnyit se maradjon le a "térkapu versenyben". Ezzel az emberek kezdetben elégedettek is voltak. Most azonban jó lenne, ha már a térkaput nem napjában többször lehetne használni, hanem egy rövid idő alatt egyszerre le lehetne darálni az egészet, és bumm. Tegyük fel, hogy ezt berakom. Ez a rövid időnyi boldogság után a következő kérésekhez fog vezetni:
Lehessen valamilyen (lehetőleg erőforrásba nem kerülő) módon rövid idő alatt rengeteget gyógyulni, hiszen ugye így nem tudják kihasználni azt, hogy 1 percen belül bemennek 10x a térkapuba.
Miután ez is megvalósult, a rövid eufória után jön az új probléma: a rengeteg gyógyulást nem tudják kihasználni, mert nincs, ami eleget sebezze őket. Jön az új kérés, lehessen olyat, hogy a térkapu szörny kétszeres sebzést okoz, de cserébe kétszeres lélekenergiát kap.
És így tovább. Ez nyilván egy sarkított példa, lehet, hogy a gyakorlatban az "evolúció" másképp zajlana le, de nagyjából ez a lényeg.
Bármilyen egyszerűsítést, gyorsítást rakunk be, a játékosoknak még több kell. A dolog soha nem ér véget, és a végén egyetlen kattintással le fogod tudni az összes napi portyát, vadászatot, térkaput - és akkor utána mi végre játszol...?
Amennyiben valaki abban a meghasonult helyzetben van, hogy első akar lenni a játékban (sajnos, ez a sok ezer játékos közül csak annyinak fog sikerülni, ahányféle toplistra van), ugyanakkor erre a lehető legkevesebb időt akarja szánni, az ő számára nem az a megoldás, hogy berakunk egy gombot, ahol 1 kattintással ő kerül a toplista élére. A fenti javaslatok azt célozzák, hogyha erőforást költesz rá, akkor tudd csökkenteni a játékidőt. Nem tartom érvnek azt, hogy "akkor aki nem költ erre, hanem továbbra is ott ül 24 órát, az behozhatatlan előnyre tesz szert." Már bocs, de szerintem nincs ilyen ember, aki hosszú távon, hónapokon át éjjel-nappal a gép előtt ül, csak azért, hogy téged megelőzzön. Te napi 1 órát játszol, ő mondjuk 10-et, és az összes előnye a 40-50-es kronokompenzáción megspórolt lélekenergia??? Amiből mekkora előnye lesz? Talán 3%? 5%? Ha ezt is sajnálod tőle, akkor betolsz naponta néhány őskövet, és még kronokompenzációra sincs szükség.
Választhatsz tehát, hogy továbbra is belépsz óránként (szánalmas verzió, tekintve hogy van a másik lehetőség), vagy kifejleszted a kronokompenzációt, vagy ha idő híján vagy, elköltesz 1 őskövet.