Hozzászólások - Miklós
Dátum: 2009.03.27. 13:23:40
Reggel halgattam a rádiót, megint bezárnak egy gyárat, ami autóalkatrészeket gyárt, mert Ukrajnában olcsóbb a munkaerő. 300 ember az utcára kerül... Ha bármilyen reformot tud valaki csinálni, baromi gyorsan kéne, mert naponta történnek ehhez hasonló csődök, ahol a cég egyszerűen nem tudja a 100% adót kigazdálkodni.
Dátum: 2009.03.27. 13:13:12
Birka: az ötleted nem tetszik. Nemcsak azért, mert iszonyatosan megbonyolitja és belassitja a portyázható ellenfelek mysql lekérését végző selectet. A védelem italának - sőt, semmilyen fejlesztésnek - sem célja, hogy csökkentse a játékosok támadhatóságát, és igy az interakciót. A védelem italának célja, hogy a harcban az esélyeidet növelje a nálad egyébként erősebbekkel szemben. Ja és mielőtt még tigrist telepitünk Ausztráliába, hogy megegye a patkányokat, és közben mellesleg felfalják a kengurukat is:
Nézd meg a másik topicot a hordagyűlöletről. Néhány játékos állitása szerint a horda gyűlölet önmagában elegendő ahhoz, hogy A játékos mindig megverje B játékost. A védelem italának +10%-a előbb-utóbb magas is adni fog +15/+15-öt, és akkor még nem számoltam az elnyelést. A szint x 2% lehet esetleg 3%.
Nézd meg a másik topicot a hordagyűlöletről. Néhány játékos állitása szerint a horda gyűlölet önmagában elegendő ahhoz, hogy A játékos mindig megverje B játékost. A védelem italának +10%-a előbb-utóbb magas is adni fog +15/+15-öt, és akkor még nem számoltam az elnyelést. A szint x 2% lehet esetleg 3%.
Dátum: 2009.03.27. 12:45:25
Én igazándiból csak a játékos igényekre reagálva teszem fel a felvetéseinket. Azt látom, hogy a középmezőnyben számottevő egészséggel (kb. 20-szal kevesebb, mint a harci tulajdonságok), 12+12-es sebgyógyitással soha nem verik le az embert 15% alá. Lehet, hogy aki 30. szinten 30-as egészséggel szaladgál, annak továbbra is van problémája, de az növelje fel az egészségét.
Ahogy írtam korábban is, a harc képletei 200. szintig ki vannak számítva, és a játékosok zöme egyenlőre a kiszámított úton halad. De nyilván számos faktor van, amit nem láthattam előre (és itt különösen gondolok az időközben bekerült fejlesztésekre), aminek köszönhetően néhányan eltérhetnek ettől az átlagtól felfelé v lefelé. Nem vagyok egy Hari Sheldon, ezért a jövő teljes előrelátása helyett felvállalom, hogyha szükséges, változtatunk. Lehetségesnek tartom, hogy 40. (esetleg 30?) szint fölött szükséges lehet további sebzéscsökkentő faktor bevezetése, mint pl. a nyitó topicban ismertetett. De alacsonyabb szinten erre nincsen szükség szerintem.
Mindenesetre, mielőtt ezt megvizsgáljuk, kéne pár konkrét példa emberektől, akik úgy érzik, hogy bucira verik őket, és emiatt nem tudnak portyázni, térkapuzni. Ezek az emberek irják le a szintjüket, egészségüket, sebgyógyításukat, állatuk elnyelését, és egy nap elszenvedett támadásokat (kapott sebzés, osztott sebzés, kompenzációval visszanyert ép). Karakternév nem kell.
Ahogy írtam korábban is, a harc képletei 200. szintig ki vannak számítva, és a játékosok zöme egyenlőre a kiszámított úton halad. De nyilván számos faktor van, amit nem láthattam előre (és itt különösen gondolok az időközben bekerült fejlesztésekre), aminek köszönhetően néhányan eltérhetnek ettől az átlagtól felfelé v lefelé. Nem vagyok egy Hari Sheldon, ezért a jövő teljes előrelátása helyett felvállalom, hogyha szükséges, változtatunk. Lehetségesnek tartom, hogy 40. (esetleg 30?) szint fölött szükséges lehet további sebzéscsökkentő faktor bevezetése, mint pl. a nyitó topicban ismertetett. De alacsonyabb szinten erre nincsen szükség szerintem.
Mindenesetre, mielőtt ezt megvizsgáljuk, kéne pár konkrét példa emberektől, akik úgy érzik, hogy bucira verik őket, és emiatt nem tudnak portyázni, térkapuzni. Ezek az emberek irják le a szintjüket, egészségüket, sebgyógyításukat, állatuk elnyelését, és egy nap elszenvedett támadásokat (kapott sebzés, osztott sebzés, kompenzációval visszanyert ép). Karakternév nem kell.
Dátum: 2009.03.26. 12:34:06
Idézet: CaveMaN - 2009.03.25. 14:46:42
Az állat elnyelése az állat szintjéből (alap, aktuális) és egy konstans szorzatából kerül számításra. A konstans szinttől függő, 10 szintenként nő meg, ezért a fenti. Megjegyzem, hogy amit az állatoknál látsz, az egy közelítő érték, mivel a konstanst ott a te szinted alapján számítja, de a valódi harcban az ellenfél szintje számit. Tehát nem az a helyzet, hogy a magasabb szintű karakternek több elnyelése van, hanem az, hogyha magasabb szintű karakter támad, akkor több elnyelést ad(hat) a te állatod neked.
Birka: én is azt látom, hogy van, akinek nincs állata, vagy csak alacsony szintű van. Ahhoz, hogy érdemleges állatod legyen, 2 dolog elengedhetetlenül szükséges: portyázni kell, és nyomni kell az intelligens kedvencet (lehetőleg tudatturbózni is, amikor épp portyázol v térkapuzol). Illetve, nem árt, ha a szövidnek van egy legalább 3-as szintű kennelje. Lehetne mondani hogy akinek nincs kedve portyázni, annak is lehessen magas szintű állata, de ez eléggé nonszensz lenne. A követelményszint kitágításáról, jelenleg max. 8-cal alacsonyabb szintű lehet a fegyvered és varázslatod, a varázslat esetén ezt megnövelhetjük 12-re vagy még többre. A védelem italról irtam korábban, hogy kipróbáljuk így, és ha szükséges, erősítjük. Féltem szintkülönbségtől függő plusz bónuszt adni neki, mert ez a pókokat tápolná, de ahogy látom, a védelem italt elsősorban magasabb szinten használják, és ott már ez a taktika nem domináns. Épp ezért elképzelhetőnek tartok egy erősítést, a jelenlegi 10% bónusz helyett 10%+2%*szintkülönbség (a láthatatlansághoz hasonlóan). Azért azt ne feledjük el hogy a védelem ital hatása semmilyen hátránnyal nem jár, ezért nem kell olyan erőssé tenni, mint a láthatatlanságot. Egy szövetségi háborúban pl. láttam, hogy A játékos 19:1 eséllyel verte B játékost, de amikor B védelem italt ivott, az esély 1:19-re változott. Egyébként pontosan a védelem ital a "planetáris blökid", majdnem annyi elnyelést ad, mint a szintednek megfelelő állat (bár nyilván az állat+védelem ital együtt a legjobb).
Visszatérnék még a sebzéskompenzációt életre hívó igényre, és arra, hogy milyen mértékben sikerült a kompenzációnak ezt a problémát orvosolni.
Az alapvető gond az volt, hogy embereket annyira lesebeznek, hogy ők maguk már nem tudnak portyázni / térkapuzni. Erre az egyik javaslat az volt, hogy legyen több módja a gyógyital és a manaregeneráció szakértelem mellett, amivel azonnal, clickre felgyógyul valaki, gyorsan portyázik, térkapuzik, aztán ismét támadhatatlanná válik. Ezt akkor leirtam, ez egy alapvetően hibás hozzájárás. Ahhoz, hogy te tudj portyázni, kellenek játékosok, akiket támadni tudsz - és ez azt jelenti, hogy néha neked is támadhatónak kell lenned. Ez egy pvp játék, ha zavar, hogy ütnek, próbáld ki a 3-mas világot.
A megoldás tehát nem az, hogy megszüntetjük a karakterek támadhatóságát, hanem megoldjuk, hogy a támadások mellett a karakternek maradjon annyi ép-je, hogy ő is támadni tudjon. Ennek a legegyszerűbb módjai, ha csökkentjük a sebzést vagy növeljük az ép regenerálódást. Ennek már most is számos mechanizmus van a játékban (pihenés, magas egészség, elnyelést adó állat és védelem ital), de bekerült a sebzéskompenzáció is. Ha belegondoltok, ha bármikor, akár félóránként üthetnének, de egy csatában csak 1-et sebződnél, nem lenne gond, mert tudnál mellette te is támadni. Éppen ezért nem érzem úgy, hogy az alapvető mechanizmusokon változtatni kellene (ld. előző bekezdés), legfeljebb, ha szükséges, bűvészkedjünk a számokkal. Kattanjon be a kompenzáció 2x sebzésnél is, nőjön a védelem italának a hatékonysága. Ha ez nem elég, akár arról is lehet szó, hogy az egészség elnyelést, a mágia pedig varázslat elnyelést adjon - és akkor aki a "haszontalan" tulajdonságokat növeli, az a harcban is növeli az esélyeit, nem csak több lehetőséget ad arra, hogy megüssék. Erről esetleg rakhatunk is fel majd szavazást.
Állat elnyelésben van annyi "furcsaság", hogy pl nekem a mikor 44-ről 45. szintre léptem az állat elnyelése 10-el megugrott. Nemsokára 46 leszek, majd jelzem, hogy akkor mi történik. Ha hasonlóan lesz, akkor valószínűleg szinte azonos szintű állatnál is a magasabb szintű karakternek sokkal nagyobb elnyelést ad.
Az állat elnyelése az állat szintjéből (alap, aktuális) és egy konstans szorzatából kerül számításra. A konstans szinttől függő, 10 szintenként nő meg, ezért a fenti. Megjegyzem, hogy amit az állatoknál látsz, az egy közelítő érték, mivel a konstanst ott a te szinted alapján számítja, de a valódi harcban az ellenfél szintje számit. Tehát nem az a helyzet, hogy a magasabb szintű karakternek több elnyelése van, hanem az, hogyha magasabb szintű karakter támad, akkor több elnyelést ad(hat) a te állatod neked.
Birka: én is azt látom, hogy van, akinek nincs állata, vagy csak alacsony szintű van. Ahhoz, hogy érdemleges állatod legyen, 2 dolog elengedhetetlenül szükséges: portyázni kell, és nyomni kell az intelligens kedvencet (lehetőleg tudatturbózni is, amikor épp portyázol v térkapuzol). Illetve, nem árt, ha a szövidnek van egy legalább 3-as szintű kennelje. Lehetne mondani hogy akinek nincs kedve portyázni, annak is lehessen magas szintű állata, de ez eléggé nonszensz lenne. A követelményszint kitágításáról, jelenleg max. 8-cal alacsonyabb szintű lehet a fegyvered és varázslatod, a varázslat esetén ezt megnövelhetjük 12-re vagy még többre. A védelem italról irtam korábban, hogy kipróbáljuk így, és ha szükséges, erősítjük. Féltem szintkülönbségtől függő plusz bónuszt adni neki, mert ez a pókokat tápolná, de ahogy látom, a védelem italt elsősorban magasabb szinten használják, és ott már ez a taktika nem domináns. Épp ezért elképzelhetőnek tartok egy erősítést, a jelenlegi 10% bónusz helyett 10%+2%*szintkülönbség (a láthatatlansághoz hasonlóan). Azért azt ne feledjük el hogy a védelem ital hatása semmilyen hátránnyal nem jár, ezért nem kell olyan erőssé tenni, mint a láthatatlanságot. Egy szövetségi háborúban pl. láttam, hogy A játékos 19:1 eséllyel verte B játékost, de amikor B védelem italt ivott, az esély 1:19-re változott. Egyébként pontosan a védelem ital a "planetáris blökid", majdnem annyi elnyelést ad, mint a szintednek megfelelő állat (bár nyilván az állat+védelem ital együtt a legjobb).
Visszatérnék még a sebzéskompenzációt életre hívó igényre, és arra, hogy milyen mértékben sikerült a kompenzációnak ezt a problémát orvosolni.
Az alapvető gond az volt, hogy embereket annyira lesebeznek, hogy ők maguk már nem tudnak portyázni / térkapuzni. Erre az egyik javaslat az volt, hogy legyen több módja a gyógyital és a manaregeneráció szakértelem mellett, amivel azonnal, clickre felgyógyul valaki, gyorsan portyázik, térkapuzik, aztán ismét támadhatatlanná válik. Ezt akkor leirtam, ez egy alapvetően hibás hozzájárás. Ahhoz, hogy te tudj portyázni, kellenek játékosok, akiket támadni tudsz - és ez azt jelenti, hogy néha neked is támadhatónak kell lenned. Ez egy pvp játék, ha zavar, hogy ütnek, próbáld ki a 3-mas világot.
A megoldás tehát nem az, hogy megszüntetjük a karakterek támadhatóságát, hanem megoldjuk, hogy a támadások mellett a karakternek maradjon annyi ép-je, hogy ő is támadni tudjon. Ennek a legegyszerűbb módjai, ha csökkentjük a sebzést vagy növeljük az ép regenerálódást. Ennek már most is számos mechanizmus van a játékban (pihenés, magas egészség, elnyelést adó állat és védelem ital), de bekerült a sebzéskompenzáció is. Ha belegondoltok, ha bármikor, akár félóránként üthetnének, de egy csatában csak 1-et sebződnél, nem lenne gond, mert tudnál mellette te is támadni. Éppen ezért nem érzem úgy, hogy az alapvető mechanizmusokon változtatni kellene (ld. előző bekezdés), legfeljebb, ha szükséges, bűvészkedjünk a számokkal. Kattanjon be a kompenzáció 2x sebzésnél is, nőjön a védelem italának a hatékonysága. Ha ez nem elég, akár arról is lehet szó, hogy az egészség elnyelést, a mágia pedig varázslat elnyelést adjon - és akkor aki a "haszontalan" tulajdonságokat növeli, az a harcban is növeli az esélyeit, nem csak több lehetőséget ad arra, hogy megüssék. Erről esetleg rakhatunk is fel majd szavazást.
Dátum: 2009.03.25. 20:26:01
Sajnos a mai fejléc hotkeyekkel bekerült valami hiba, ami adatbázis kapcsolódási hibát okozott. A fejlécet most átmenetileg kikapcsoljuk, amíg a hiba okát sikerül kideríteni.
Dátum: 2009.03.25. 20:25:34
Sajnos a mai fejléc hotkeyekkel bekerült valami hiba, ami adatbázis kapcsolódási hibát okozott. A fejlécet most átmenetileg kikapcsoljuk, amíg a hiba okát sikerül kideríteni.
Dátum: 2009.03.25. 17:55:21
Itt az aktuális téma, Gyurcsány Ferenc lemondott miniszterelnöki posztjáról, mi lesz ezután? Az egyik variáció egy új kormány, amelyet az MSZP alakít a hátralevő időszakra, a másik variáció, hogy mégis lesz előrehozott választás. Az első eset mindenképp csak egy politikai játszadozás lenne, feltehetően amit az elmúlt években Gyurcsány vezetésével nem tudott megtenni a kormány, most sem fogja megtenni. Én az előrehozott választásoktól sem remélek sok jót, mert igazándiból nincs választási lehetőség. A jelenlegi közvéleménykutatási adatok alapján egyértelmű, hogy a Fidesz fog nyerni, márpedig ők már megmutatták, hogy mennyit és hogyan képesek ártani az országnak, ha hatalomra kerülnek. Ez egyébként az MDF-re is igaz, de az idő minden rossz emléket elfeledtet... Belülről mondjuk nyilván minden másképp fest. Emlékszem, mindig lenyűgözött, hogy Orbán Viktor mennyire határozottan, döbbenetes éleslátással beszélt arról, hogyan kell a problémákat megoldani, aztán mégsem lett az egészből semmi, talán Gyurcsánnyal is ez történt - bár ott a paradoxon az őszödi beszédtől függetlenül még szembeötlőbb volt, amit nem lehet csak a "politikai gépezeben való felmorzsolódás" számlájára írni. A gazdaság kifehérítése nagyon jó programnak tűnt, de az adóterhek extrém növelése mindenki számára nyilvánvaló volt, hogy ellentétes hatást fog elérni.
A politikusok paradoxona mindig az, hogyan egyensúlyozzanak az ország hosszútávú fejlődését segítő negatív döntések, és a népszerűségüket megőrző vagy növelő, de az országnak pénzbe kerülő intézkedések között. Eddig mindenki a népszerűségre hajtott, Gyurcsányt kivéve - ő viszont az egészhez teljesen rosszul fogott hozzá. Bevallom őszintén, ha most lesz választás, nem tudom, kire fogok szavazni. Szívem szerint azt preferálnám, ha szavazhatnék az üres székekre. Ha mondjuk a szavazóképes lakosság 30%-a nem menne el szavazni, vagy az üres székre szavazna, akkor a listás képviselői pozíciók számát is ugyanennyivel csökkentenék - ennyivel kevesebb naplopónak kéne fizetést, költségtérítést, bizottsági díjazást, végkielégítést, céges autót és egyebeket adni.
Sajnos attól tartok, hogy az előrehozott választások esetén az új kormány "reformcsomagja" abból fog állni, hogy az előző kormány döntéseit visszacsinálja, kifordítsa, kritizálja és mutogasson rá, ahelyett, hogy ésszerűen kiigazítsa, megtartsa, ami működött. Szóval akárhogy is, nagy bajban vagyunk... Az új választásnak mindenképp érdekes eredménye lesz, pl. könnyen lehet, hogy a Jobbik bekerül a parlamentbe. Kinek mi a véleménye?
A politikusok paradoxona mindig az, hogyan egyensúlyozzanak az ország hosszútávú fejlődését segítő negatív döntések, és a népszerűségüket megőrző vagy növelő, de az országnak pénzbe kerülő intézkedések között. Eddig mindenki a népszerűségre hajtott, Gyurcsányt kivéve - ő viszont az egészhez teljesen rosszul fogott hozzá. Bevallom őszintén, ha most lesz választás, nem tudom, kire fogok szavazni. Szívem szerint azt preferálnám, ha szavazhatnék az üres székekre. Ha mondjuk a szavazóképes lakosság 30%-a nem menne el szavazni, vagy az üres székre szavazna, akkor a listás képviselői pozíciók számát is ugyanennyivel csökkentenék - ennyivel kevesebb naplopónak kéne fizetést, költségtérítést, bizottsági díjazást, végkielégítést, céges autót és egyebeket adni.
Sajnos attól tartok, hogy az előrehozott választások esetén az új kormány "reformcsomagja" abból fog állni, hogy az előző kormány döntéseit visszacsinálja, kifordítsa, kritizálja és mutogasson rá, ahelyett, hogy ésszerűen kiigazítsa, megtartsa, ami működött. Szóval akárhogy is, nagy bajban vagyunk... Az új választásnak mindenképp érdekes eredménye lesz, pl. könnyen lehet, hogy a Jobbik bekerül a parlamentbe. Kinek mi a véleménye?
Dátum: 2009.03.25. 16:05:15
Baloldalt, a karakter kép alá kiírjuk az ÉP-t és VP-t, hogy emiatt ne kelljen mindig megnézni a karakterlapot. Ezenkívül kikerült az oldal tetejére egy státusz csík, a következő infókkal: portyázáspontok (ha tudsz portyázni, rákattintható), cselekvéspontok (ha tudsz vadászni, rákattintható; ha épp vadászol, az aktuális vadászat számol visszafelé), térkapu pontok száma, mikor kapod a legközelebbit ill. mikor mehetsz be (ez is rákattintható), épp melyik szakértelmen van a tudatturbó (rákattintva szakértelem oldal jön fel).
Dátum: 2009.03.25. 14:30:27
Tárgyszint korlátozás: erre mindenképp szükség van a visszaélés elkerülése végett, de talán lazíthatunk a korláton.
Szintkülönbségtől függővé tenni a sebzéskompenzációt "bekattanását": nem tartom jó ötletnek, a karakerek erősségét nem a szintjük határozza meg, hanem a tulajdonságaik összege (ami persze nagyobb, ha a szintje nagyobb, de nem feltétlenül). szerintem a sebzéskompenzációt nem kell azzal gyengíteni, hogy néha nem működjön...
Arról, hogy mennyire "marad le" a karakter, ha az egészségét és a sebgyógyítását fejleszti. A játékban rengeteg szakértelem van, ez csak 1 csepp a tengerben, nem attól fog az erősséged függeni, hogy "pazaroltál-e" a sebgyógyításra vagy sem. Az egészségről szerintem értelmetlen vitatkozni, ebben Viktor már leírta a frankót, aki az egészségét nem fejleszti, vessen magára.
"A sebgyógyítás fölös egy szint után" - nem igaz, emlékeim szerint az egészségből nem kaphatsz több plusz gyógyulást, mint a sebgyógytásból. Tehát ha 1-es sebgyógyításod van és 300-as egészséged akkor nem sokat fogsz gyógyulni.
Az 1500-2000-es sebzésekről: aki ezt elszenvedi, annak jelen volt az állata a harcban? ha igen, milyen szintű a kicsike?
Legyen kötelező növelni az egészséget: Na ez jó ötlet, írok rá pár küldetést
Birka, szép a táblázatod, de az egészségnél szerintem nem vetted figyelembe a konstans szorzót:
egészségből eredő gyógyulás: (egészség-20)*konstans, ahol Konstans=0,96+szint/25.
Tehát 45. szinten a 100-as egészséggel nem 80-at gyógyulsz, hanem 221-et.
Szintkülönbségtől függővé tenni a sebzéskompenzációt "bekattanását": nem tartom jó ötletnek, a karakerek erősségét nem a szintjük határozza meg, hanem a tulajdonságaik összege (ami persze nagyobb, ha a szintje nagyobb, de nem feltétlenül). szerintem a sebzéskompenzációt nem kell azzal gyengíteni, hogy néha nem működjön...
Arról, hogy mennyire "marad le" a karakter, ha az egészségét és a sebgyógyítását fejleszti. A játékban rengeteg szakértelem van, ez csak 1 csepp a tengerben, nem attól fog az erősséged függeni, hogy "pazaroltál-e" a sebgyógyításra vagy sem. Az egészségről szerintem értelmetlen vitatkozni, ebben Viktor már leírta a frankót, aki az egészségét nem fejleszti, vessen magára.
"A sebgyógyítás fölös egy szint után" - nem igaz, emlékeim szerint az egészségből nem kaphatsz több plusz gyógyulást, mint a sebgyógytásból. Tehát ha 1-es sebgyógyításod van és 300-as egészséged akkor nem sokat fogsz gyógyulni.
Az 1500-2000-es sebzésekről: aki ezt elszenvedi, annak jelen volt az állata a harcban? ha igen, milyen szintű a kicsike?
Legyen kötelező növelni az egészséget: Na ez jó ötlet, írok rá pár küldetést
Birka, szép a táblázatod, de az egészségnél szerintem nem vetted figyelembe a konstans szorzót:
egészségből eredő gyógyulás: (egészség-20)*konstans, ahol Konstans=0,96+szint/25.
Tehát 45. szinten a 100-as egészséggel nem 80-at gyógyulsz, hanem 221-et.
Dátum: 2009.03.25. 13:14:18
Az elmúlt másfél hétben számos módon optimalizáltuk a szerver sebességét. Ennek köszönhetően úgy tűnik, hogy sikerült megszüntetnünk a szerver csúcsidőben (18-21 óra között) tapasztalt túlterheltségét.
Elkészült számos kisebb fejlesztés is (a hatalom tornyának szintje nem számít bele a toplistán az épületek összességébe, a blog topicokat átláthatóbbá tettük a blog gomb alatt, okosabbá tesszük a "csúnya szavak szűrőjét", tehát a sz.r szót szűrjük, de a szarvast engedélyezni fogjuk, a kiégett őskő találásról magasabb szinten már nem "spammolunk" eseményt, még a mai napon bekerül a spamszűrő rendszer olyan módosítotása, hogy aki az üzenetküldést normális levelezésre használja, annak már biztosan nem lesz vele problémája stb).
A következő nagyobb fejlesztés, amit elkészítünk, az aukciós ház lesz, ezt min. 24. szintű karakterek fogják tudni igénybe venni. Ha minden jól megy, az AH már a következő héten megnyithatja kapuit.
Elkészült számos kisebb fejlesztés is (a hatalom tornyának szintje nem számít bele a toplistán az épületek összességébe, a blog topicokat átláthatóbbá tettük a blog gomb alatt, okosabbá tesszük a "csúnya szavak szűrőjét", tehát a sz.r szót szűrjük, de a szarvast engedélyezni fogjuk, a kiégett őskő találásról magasabb szinten már nem "spammolunk" eseményt, még a mai napon bekerül a spamszűrő rendszer olyan módosítotása, hogy aki az üzenetküldést normális levelezésre használja, annak már biztosan nem lesz vele problémája stb).
A következő nagyobb fejlesztés, amit elkészítünk, az aukciós ház lesz, ezt min. 24. szintű karakterek fogják tudni igénybe venni. Ha minden jól megy, az AH már a következő héten megnyithatja kapuit.
Dátum: 2009.03.24. 21:56:25
Elnézést, a teljes topicot nem tudtam végigolvasni, csak a nyitó hozzászólást.
Elképzelhetőnek tartom, hogy változtassunk a képleten, ha van köztetek valaki, aki konkrétan, a matematika nyelvére átültetett képletet el tud juttatni hozzám, azt nagyra értékelném. Esetleg olyasmiről lehet szó, hogy 3x sebzésnél a sebzéskompenzáció 100%-a működik, 2x sebzésnél az 50%-a, és a kettő között lineárisan (tehát pl. 2.5x sebzésnél a 75%-a), ebből valószinüleg nem lesz gond.
Elképzelhetőnek tartom, hogy változtassunk a képleten, ha van köztetek valaki, aki konkrétan, a matematika nyelvére átültetett képletet el tud juttatni hozzám, azt nagyra értékelném. Esetleg olyasmiről lehet szó, hogy 3x sebzésnél a sebzéskompenzáció 100%-a működik, 2x sebzésnél az 50%-a, és a kettő között lineárisan (tehát pl. 2.5x sebzésnél a 75%-a), ebből valószinüleg nem lesz gond.
Dátum: 2009.03.24. 21:50:02
Az ötletet már többen felvetették, nyitott vagyok rá, egyenlőre a tervezőasztalon van a téma. A kristályhordát annak idején pont e célból találtuk ki, a "Senki" csatlósai, akár szövetséget is alapithatnak, hogy háborúzni lehessen velük.
Dátum: 2009.03.24. 21:46:05
A bankkártyás fizetés most is működik!
Válaszd a paypal fizetést. Feljön a paypal oldala, megkérdezik, hogy van-e paypal accountod, vagy bankkártyával akarsz fizetni. Válaszd az utóbbit, biztonságos kapcsolat, név, bankkártya és létrejött a dolog, az őskövek azonnal vagy néhány percen belül megjelennek a számládon, költséged ugyanúgy nincs, mint paypal esetén.
Válaszd a paypal fizetést. Feljön a paypal oldala, megkérdezik, hogy van-e paypal accountod, vagy bankkártyával akarsz fizetni. Válaszd az utóbbit, biztonságos kapcsolat, név, bankkártya és létrejött a dolog, az őskövek azonnal vagy néhány percen belül megjelennek a számládon, költséged ugyanúgy nincs, mint paypal esetén.
Dátum: 2009.03.23. 14:45:29
A spamszűrő rendszer beállításait még módosítgatjuk, a cél az, hogy egy normális játékost semmilyen formában ne korlátozzon. Kiderült viszont, hogy sok szövetségi vezető használja a belső üzenet küldő rendszert úgy, hogy fontos üzenetet egyenként mindenkinek elküld. Ezt a rendszer mindenképp spamnak tekinti, ezért számukra készítettünk egy új fejlesztést. A szövetség főlapján, az adatlap módositása gomb alatt megjelenik egy üzenőfal gomb, ha legalább 5 szavazatod van. Az üzenőfallal különösen kiemelt szöveget tudsz kirakni a szövwetség főoldalára, nem kell tehát attól tartani, hogy aki ritkábban olvassa a fórumot, az nem fogja látni. Reméljük ez megoldja a szövi vezetők problémáját. Emellett a spamszűrő végleges beállitásaival kapcsolatban továbbra is szivesen látjuk ötleteiteket, javaslataitokat.
Dátum: 2009.03.23. 14:38:59
A spam szürő toleranciáját igény szerint tudjuk tovább növelni, viszont közben beraktunk egy alternativ megoldást is, a szövetség vezető fel tud rakni egy kiemelt üzenetet a szövetség főoldalára, és ez kiváltja a néhányak által hiányolt körüzenetet.
Dátum: 2009.03.23. 14:36:52
Kezdődik a topic szétoffolása
A spamszürővel kapcsolatban szerintem elég gyorsan reagáltunk, épp most kerül be a megoldás...
A spamszürővel kapcsolatban szerintem elég gyorsan reagáltunk, épp most kerül be a megoldás...
Dátum: 2009.03.23. 13:40:04
Jerikó: az ötleteid érdekesek, de arra kell mindig törekedni, hogy ne írjuk át komplett az egész játékot, sok dolgot ennél egyszerűbben is meg lehet valósítani, és ugyanezt a hatást érjük el.
Ha leverek egy játékost, és akkor áttöltődik a kútjukból LE, az sacc per kb. ugyanaz, mint a IV-es javaslat, csak sokkal körülményesebben leprogramozható, és számos új buktatóval járna. A második ötleted is nagyon jó, de ha jobban belegondolsz, az első 7 napon több LE-t lehet így elszivni, mint a korábbi rendszerben. Tehát ha egy szövit tönkrevernek, minden tagot naponta 40x megtámadnak, akkor azért jobban esne nekik, ha nem megy le a lélekkútjuk minusz 100ezerbe csak azért, mert a 3. napon feladják. És akkor nem említettük a visszaélési lehetőséget, 30% helyett 100% zsákmány az 3.3-szoros visszaélési lehetőség.
Birka: Ariel válaszában nagyjából minden benne van, nem nagyon tudok mit hozzátenni. Természetes, hogy nem lehet egyszerre háború és béke tornyád, ezt már le sem írtam. A sebzéskompenzációra azt irod, hogy nem érte el a kivánt célt, szerintem meg igen, akinek továbbra is 1-es a sebgyógyitása, azok hadd sirjanak, hogy nem tudnak felgyógyulni, megérdemlik...
Az azonnali kapitulációról: az már elég régen bent van a játékban, hogy aki a hadüzenetet küldte, nem kapitulálhat az első 3 napon! Tehát igy nem lehet immunitást szerezni.
A II-es pontra visszatérve: értem az érveket, akkor lehet, hogy nem az alapján kéne az LE-t adni, hogy te mennyit sebzel, hanem hogy a vesztes mennyit sebzett beléd.
Ha leverek egy játékost, és akkor áttöltődik a kútjukból LE, az sacc per kb. ugyanaz, mint a IV-es javaslat, csak sokkal körülményesebben leprogramozható, és számos új buktatóval járna. A második ötleted is nagyon jó, de ha jobban belegondolsz, az első 7 napon több LE-t lehet így elszivni, mint a korábbi rendszerben. Tehát ha egy szövit tönkrevernek, minden tagot naponta 40x megtámadnak, akkor azért jobban esne nekik, ha nem megy le a lélekkútjuk minusz 100ezerbe csak azért, mert a 3. napon feladják. És akkor nem említettük a visszaélési lehetőséget, 30% helyett 100% zsákmány az 3.3-szoros visszaélési lehetőség.
Birka: Ariel válaszában nagyjából minden benne van, nem nagyon tudok mit hozzátenni. Természetes, hogy nem lehet egyszerre háború és béke tornyád, ezt már le sem írtam. A sebzéskompenzációra azt irod, hogy nem érte el a kivánt célt, szerintem meg igen, akinek továbbra is 1-es a sebgyógyitása, azok hadd sirjanak, hogy nem tudnak felgyógyulni, megérdemlik...
Az azonnali kapitulációról: az már elég régen bent van a játékban, hogy aki a hadüzenetet küldte, nem kapitulálhat az első 3 napon! Tehát igy nem lehet immunitást szerezni.
A II-es pontra visszatérve: értem az érveket, akkor lehet, hogy nem az alapján kéne az LE-t adni, hogy te mennyit sebzel, hanem hogy a vesztes mennyit sebzett beléd.
Dátum: 2009.03.20. 11:49:51
Számos egyéb, sürgősebb fejlesztés miatt a háború tornyának témája el lett halasztva, most azonban szeretnék rá visszatérni, mert ideje lenne betenni a játékba. Rengeteg ötlet volt itt, végigolvastam őket, de a legtöbb nagyon el van rugaszkodva. Semmiképp sem akarunk olyan mechanizmusokat berakni a játékba, amellyel két összejátszó szövetség horibilis mennyiségű plusz LE-t tud a semmiből termelni!
Ami értelmes ötlet:
I. Ha van háború tornyád, azt is támadhatod, akivel egyébként békében vagy. Így megoldódik az a probléma, hogy "nem háborúzunk, mert akkor utána nem tudunk portyázni". Esetleg lehetne azért valami, a torony szintjével csökkenő mínusz ha olyat támadsz, akivel békében vagy.
II. Lehetőség plusz LE szerzésére és/vagy mindenképp legyen valami minimális LE, amit portyázás során szerzel. AMúgy is volt egy ilyen igény, hogy magas szinten nagyon ritkán lehet LE-t zsákmányolni mástól, akkor ez megoldaná ezt a problémát. Itt igazándiból 2 gond merül fel:
1. Ha a pluszban kapott LE-t a vesztes nem vesziti el, akkor tovább erősödik a lehetőség a visszaélésre (levetközve ütik egymást a top szövik az LE generálás céljából)
2. Ha a vesztes elveszti, akkor ugye le kell mennie negativba. meddig mehet le? ha bármeddig, 2 hét után belépek, és látom, hogy -20,000 LE-m van, lehet nem lesz kedvem többet játszani. Ha viszont limitáljuk (max. -2000-ig v hasonló) akkor az ugyanaz, mint eddig, kicsit kitoltuk a határt.
Ezzel kapcsolatban érdekes ötlet volt, hogy a szerzett LE a sebzéstől függjön. Tehát csak akkor kapsz LE-t, ha te támadtál, és tényleg sebzel is, akkor esetleg mehet az 1-es verzió.
III. Korábban irtam, ez továbbra is mehet, hogy háború esetén van esély a portyapont visszakapására, ha támadsz, és veszítesz.
IV. Valamilyen módon növelni a lélekkútba áttöltött lélekenergiát. Volt itt mindenféle kacifántos ötlet katalizátorra meg minden egyébre, én ezt nem bonyolitanám igy, inkább az eredeti verzióhoz térnék vissza, ha legalább X napig tartó háború volt, akkor lenne egy kis bónusz zsákmány (de a vesztes nem veszitene többet).
V. A győzelmi feltételek megkönnyítése. 1 hét után nem 100, hanem 100-10xszint győzelem is elég lenne.
Ami értelmes ötlet:
I. Ha van háború tornyád, azt is támadhatod, akivel egyébként békében vagy. Így megoldódik az a probléma, hogy "nem háborúzunk, mert akkor utána nem tudunk portyázni". Esetleg lehetne azért valami, a torony szintjével csökkenő mínusz ha olyat támadsz, akivel békében vagy.
II. Lehetőség plusz LE szerzésére és/vagy mindenképp legyen valami minimális LE, amit portyázás során szerzel. AMúgy is volt egy ilyen igény, hogy magas szinten nagyon ritkán lehet LE-t zsákmányolni mástól, akkor ez megoldaná ezt a problémát. Itt igazándiból 2 gond merül fel:
1. Ha a pluszban kapott LE-t a vesztes nem vesziti el, akkor tovább erősödik a lehetőség a visszaélésre (levetközve ütik egymást a top szövik az LE generálás céljából)
2. Ha a vesztes elveszti, akkor ugye le kell mennie negativba. meddig mehet le? ha bármeddig, 2 hét után belépek, és látom, hogy -20,000 LE-m van, lehet nem lesz kedvem többet játszani. Ha viszont limitáljuk (max. -2000-ig v hasonló) akkor az ugyanaz, mint eddig, kicsit kitoltuk a határt.
Ezzel kapcsolatban érdekes ötlet volt, hogy a szerzett LE a sebzéstől függjön. Tehát csak akkor kapsz LE-t, ha te támadtál, és tényleg sebzel is, akkor esetleg mehet az 1-es verzió.
III. Korábban irtam, ez továbbra is mehet, hogy háború esetén van esély a portyapont visszakapására, ha támadsz, és veszítesz.
IV. Valamilyen módon növelni a lélekkútba áttöltött lélekenergiát. Volt itt mindenféle kacifántos ötlet katalizátorra meg minden egyébre, én ezt nem bonyolitanám igy, inkább az eredeti verzióhoz térnék vissza, ha legalább X napig tartó háború volt, akkor lenne egy kis bónusz zsákmány (de a vesztes nem veszitene többet).
V. A győzelmi feltételek megkönnyítése. 1 hét után nem 100, hanem 100-10xszint győzelem is elég lenne.
Dátum: 2009.03.18. 09:43:47
Köszönöm a számos hozzászólást és véleményt a témával kapcsolatban! Letelt az 1 hét, és ha nem is túl nagy különbséggel, de végül az a szavazat nyert, hogy a hordagyűlölet maradjon meg a jelenlegi formában. Természetesen továbbra is figyelemmel kísérek mindent, ami befolyással van a játékra és annak egyensúlyára. Úgy érzem egyébként, hogy a mostani vita is a "melyik a legtáposabb horda" öröktémából adódott. Annak idején ennek elkerülésére beiktattunk egy mechanizmust (hordaváltást) ami azonban nem használható, ha valaki hűséges akar maradni a szövetségéhez. Elképzelhető, hogy a jövőben kialakítunk olyan mechanizmust, amellyel akár egy teljes szövetség hordát válthat. (ez nem igéret, inkább csak ötlet). De az aukciós házban is lesznek tételek (igaz, ezekhez csak 1-1 ember tud hozzájutni) amelyek valamilyen szinten ezt a helyzetet "címzik": tárgy, amely immunissá tesz az ellenfél hordagyűlöletére, vagy tárgy, amely megvásárlása után ha hordát váltasz, nem esel ki a szövetségedből.
Az új fejlesztések gyakran új helyzetet teremtenek, új taktikát kívánnak meg, de ha ez nem így lenne, hamar "begyepesedne" a játék, mindenki az optimális taktikát követné, nem lenne lehetőség a kitörésre. Ez minden, dinamikusan fejlődő játékban így van.
Az új fejlesztések gyakran új helyzetet teremtenek, új taktikát kívánnak meg, de ha ez nem így lenne, hamar "begyepesedne" a játék, mindenki az optimális taktikát követné, nem lenne lehetőség a kitörésre. Ez minden, dinamikusan fejlődő játékban így van.
Dátum: 2009.03.17. 16:19:02
Ahogy irtam, a dolog jelenleg tesztidőszakban van, a képlet képlékeny. Baraty az eddigi tiltásokat nullázta, szóval ne aggódjon senki. Azzal nem értek egyet, hogy minden üzenetet a szövi vezetőnek egyenként mindenkinek el kell küldeni, erre való a fórum. az új képletben egy 30. szintűnek 30+2*30=90, azaz napi 180 üzenet a limitje. Ennyi nem elég??