A témában elég hosszú és parázs vita alakult ki. Most három opció van:
1.) Ne történjen semmi, felejtsük el a témát.
2.) A Vfel azért lehet, hogy csinálni kéne valamit. Felmerült lehetőségek voltak (hogy melyik verzió legyen, szavazunk róla, ha ez az opció nyer):
a.) egy bizonyos szint fölött (75+) elkezd csökkeni a hatásfoka, aki akarta, addig úgyis szépen megszedte magát, de ha benne ragad a VFben, akkor hosszú távon unalmassá válik neki a játék
b.) a VF növelje a portyázásért kapott TP-t (de csak akkor, ha számottevő LE-t is zsákmányolsz!), ezért az intezív portyakariknak ne érje meg annyira VFezni.
c.) aki nem VFezik, annak rakjunk be valami extra lehetőséget, ami a hátrányt kompenzálja
d.) rakjunk be valami extra tápot a VFre, aminek köszönhetően a VFet mindenki kifejleszti, és mindenki boldog lesz.
e.) egyszerűen a VF hatásfoka csökkenjen valamelyest.
3.) A VFel nincs gond, de azzal igen, hogy túl nagy szakadék keletkezik a játékosok között egy adott szinten belül. Ha ez a pont nyer, átbeszéljük a lehetőségeket, volt pl. olyan javaslat, hogy akinek nagyon sok az össz szerzett LE-je a szintjéhez képest, az kapjon egyre több TP-t a portyáért, esetleg vadászatért stb.
Hozzászólások - Miklós
Dátum: 2009.11.20. 08:48:19
Dátum: 2009.11.20. 08:34:18
Álljon meg a menet, lassan ott tartunk, hogy "Miklós nerfelni akarja a VFet, mert bevételcsökkentést eredményez"! Aki nem VFezik, az gyorsan halad, simán megengedheti magának, hogy átugrik egy-egy prémiumos tárgyat. Ráadásul a VF által adott komfort növelheti a sikerélményt, ami miatt valaki aki egyébként törölne, befizet a játékra. Szóval "bevételcsökkenésről" szerintem nincs szó.
írom ki a szavazást.
írom ki a szavazást.
Dátum: 2009.11.19. 23:12:56
Hogy én mit találtam furcsának:
Többször leírtam, hogy itt nem arról van szó, hogy én most hirtelen meg akarom saját szakállamra változtatni a VF-et, hanem arról, hogy már hónapok óta megy a vita róla, hogy jó-e vagy sem, és eljutottunk arra a pontra, hogy azt mondtam, a dolog megér egy nyílt vitát.
Ezek után a postok fele arról szól, hogy egyáltalán hogy jut eszembe, hogy a témában vitát nyitok. A maradék postok jelentős része pedig arról, hogy erről miért nem X hónappal ezelőtt vitáztunk, eleve miért így csináltuk, ha előre láttuk, hogy 6 hónap múlva vitázni kell róla, lepontozzák a száraz tényeket leíró postot is stb. Ugyanakkor, ennek ellentmondva, jönnek postok, hogy miért nem inkább XYZ témával foglalkozunk (amit ha megtennék, akkor ld. a fentiekben hogy mi történne annak a topicjában).
Igazándiból 3 alternativa van:
A játékkal kapcsolatos fejlesztéseket, változásokat
1.) nyíltan megvitatjuk a fórumon, meghallgatjuk a véleményeket, szavazást írunk ki róluk
2.) néhány jó játékos bevonásával hozzuk meg a döntéseket
3.) nem változtatunk vagy javitunk semmit, ami egyszer leprogramoztunk, az minek piszkáljuk.
A topic hozzászólásainak jelentős többsége azt kritizálta, hogy miért alkalmazom az 1.)-es módszert... Amit nem értek, mert azt hittem, ezt akarjátok. Ha a 2.)-es v 3.)-as metódust preferáljátok inkább, jelezzétek erre a postra adott 1-essel.
Többször leírtam, hogy itt nem arról van szó, hogy én most hirtelen meg akarom saját szakállamra változtatni a VF-et, hanem arról, hogy már hónapok óta megy a vita róla, hogy jó-e vagy sem, és eljutottunk arra a pontra, hogy azt mondtam, a dolog megér egy nyílt vitát.
Ezek után a postok fele arról szól, hogy egyáltalán hogy jut eszembe, hogy a témában vitát nyitok. A maradék postok jelentős része pedig arról, hogy erről miért nem X hónappal ezelőtt vitáztunk, eleve miért így csináltuk, ha előre láttuk, hogy 6 hónap múlva vitázni kell róla, lepontozzák a száraz tényeket leíró postot is stb. Ugyanakkor, ennek ellentmondva, jönnek postok, hogy miért nem inkább XYZ témával foglalkozunk (amit ha megtennék, akkor ld. a fentiekben hogy mi történne annak a topicjában).
Igazándiból 3 alternativa van:
A játékkal kapcsolatos fejlesztéseket, változásokat
1.) nyíltan megvitatjuk a fórumon, meghallgatjuk a véleményeket, szavazást írunk ki róluk
2.) néhány jó játékos bevonásával hozzuk meg a döntéseket
3.) nem változtatunk vagy javitunk semmit, ami egyszer leprogramoztunk, az minek piszkáljuk.
A topic hozzászólásainak jelentős többsége azt kritizálta, hogy miért alkalmazom az 1.)-es módszert... Amit nem értek, mert azt hittem, ezt akarjátok. Ha a 2.)-es v 3.)-as metódust preferáljátok inkább, jelezzétek erre a postra adott 1-essel.
Dátum: 2009.11.19. 21:22:04
Uh... a hozzászólásokból úgy látom, a megbeszélés zsákutcába futott, ezen tovább rágódni nincs értelme, felteszek majd egy szavazást, döntsön a többség.
Arra azért kíváncsi lennék, hogy amikor vesszük a fáradtságot, és a játékos adatbázis alapján egy statisztikát készítünk számotokra, és kigyűjtünk pontos adatokat valamiről, és ezt kirakom a fórumra, mi játszódik le azon emberek agyában, akik ezt lepontozzák. Nem hiszik el, hogy az adatok valósak? Vagy azt hiszik, ez valamiféle, a matematika rejtett nyelvén írt inzultus? Mire számítotok, amikor leírjátok, hogy rendben, de erről meg erről meg erről a dologról is adjak statisztikát - és közben benyomjátok a postra az 1-est?? De oké, vettem a lapot: nem kértek a számokból, képletekből és statisztikákból, ígérem, ilyesmivel nem foglak többet nyaggatni benneteket. Aki ezzel egyetért, kérem nyomjon erre a postra is egy 1-est, fontos számomra a visszajelzésetek!
Arra azért kíváncsi lennék, hogy amikor vesszük a fáradtságot, és a játékos adatbázis alapján egy statisztikát készítünk számotokra, és kigyűjtünk pontos adatokat valamiről, és ezt kirakom a fórumra, mi játszódik le azon emberek agyában, akik ezt lepontozzák. Nem hiszik el, hogy az adatok valósak? Vagy azt hiszik, ez valamiféle, a matematika rejtett nyelvén írt inzultus? Mire számítotok, amikor leírjátok, hogy rendben, de erről meg erről meg erről a dologról is adjak statisztikát - és közben benyomjátok a postra az 1-est?? De oké, vettem a lapot: nem kértek a számokból, képletekből és statisztikákból, ígérem, ilyesmivel nem foglak többet nyaggatni benneteket. Aki ezzel egyetért, kérem nyomjon erre a postra is egy 1-est, fontos számomra a visszajelzésetek!
Dátum: 2009.11.19. 14:14:56
Készítettem néhány statisztikát a visszafogott fejlődésről. Az egyszerűség kedvéért az 1-es világot néztem, 30. szinttől.
A játékosok 40%-a rendelkezik VF szakértelemmel. Értelemszerűen, 30. szint környékén még kevés embernek van, és 75. szinttől sem divat. Megnéztük, hogy mekkora az átlagos össz szerzett lélekenergiája a VFeseknek, és a nem VFeseknek, és tekintettük ezek arányát. Az eredmény az lett, hogy a VFesek VF szakértelem szintenként átlagosan 1,63%-kal több LE-t gyűjtöttek, mint a nem VFesek a saját szintjükhöz képest. Tehát egy 50-es VFű karakter átlagosan 81,5%-kal több lélekenergiával rendelkezik, mint a vele azonos szinten levő, nem VFes. Ugyanezt a statisztikát elkészítettük úgy is, hogy az össz szerzett lélekenergiából levontuk a portyával szerzett LE differenciát, és csak a maradék LE-vel számoltunk, ami elsősorban vadászatból jött. Ez esetben a VF szintenként 0,91% plusz LE-t jelentett, tehát 50. szinten 45,5%-kal több lélekenergiát. Ebből persze lejön még a VF kifejlesztésére költött LE, de az talán nem módosítja jelentősen a számokat.
A VF tényleges erejét a 2. statisztika mutatja, hiszen a portya LE-t a VF nem módosítja, de az összehasonlításból látszik, hogy a VF-et előszeretettel fejlesztik azok a karakterek, akik portyából sok LE-t zsákmányolnak, vagyis a pók és a VF nem alapvetően eltérő stratégia, a VF a pókokat jobban erősíti, mint a többieket.
A számokat nem kommentáltam, de elég érdekesek, szerintem mindenképpen van létjogosultsága a dolog megvitatásának.
A játékosok 40%-a rendelkezik VF szakértelemmel. Értelemszerűen, 30. szint környékén még kevés embernek van, és 75. szinttől sem divat. Megnéztük, hogy mekkora az átlagos össz szerzett lélekenergiája a VFeseknek, és a nem VFeseknek, és tekintettük ezek arányát. Az eredmény az lett, hogy a VFesek VF szakértelem szintenként átlagosan 1,63%-kal több LE-t gyűjtöttek, mint a nem VFesek a saját szintjükhöz képest. Tehát egy 50-es VFű karakter átlagosan 81,5%-kal több lélekenergiával rendelkezik, mint a vele azonos szinten levő, nem VFes. Ugyanezt a statisztikát elkészítettük úgy is, hogy az össz szerzett lélekenergiából levontuk a portyával szerzett LE differenciát, és csak a maradék LE-vel számoltunk, ami elsősorban vadászatból jött. Ez esetben a VF szintenként 0,91% plusz LE-t jelentett, tehát 50. szinten 45,5%-kal több lélekenergiát. Ebből persze lejön még a VF kifejlesztésére költött LE, de az talán nem módosítja jelentősen a számokat.
A VF tényleges erejét a 2. statisztika mutatja, hiszen a portya LE-t a VF nem módosítja, de az összehasonlításból látszik, hogy a VF-et előszeretettel fejlesztik azok a karakterek, akik portyából sok LE-t zsákmányolnak, vagyis a pók és a VF nem alapvetően eltérő stratégia, a VF a pókokat jobban erősíti, mint a többieket.
A számokat nem kommentáltam, de elég érdekesek, szerintem mindenképpen van létjogosultsága a dolog megvitatásának.
Dátum: 2009.11.19. 13:08:21
Idézet: Let. - 2009.11.18. 20:55:42
Ilyen post van majdnem minden fejlesztésről szóló topicban... ha megnézed, mennyi hozzászólásom van, ezek nagy része pont arról szól, hogy kikérem a játékosok véleményét. Az akadémiás fejlesztéseket is megmutattam néhány játékosnak.
Idézet: Ariel - 2009.11.18. 21:22:44
Igen, sajnos ez egy elég jelentős probléma. Fontos tudni, hogy egy játékban a fő motivációt a sikerélmény jelenti, és a sikerélmény jelentős része a fejlődésből ered. Viszont a játékosok sokszor hajlamosak arra, hogy azt a taktikát kövessék, ami a legtöbb tápot adja, annak ellenére, hogy hosszú távon ez a sikerélmény elvesztéséhez vezet. Sok játékot láttam, amiben számos érdekes dolgot lehetett csinálni, de a legnagyobb táp egy bizonyos cselekedet monoton ismétlése volt. A játékosok jelentős része tehát csak ezt csinálta - és utána azt mondta, hogy a játék unalmas, és abbahagyta. A VF táp, viszont amivel sokan nem számolnak, a célok elvesztéséhez, csökkenéséhez vezet, és ez hosszú távon rontja a játékélményt.
Idézet: Kocos - 2009.11.18. 22:34:27
Ez egy jó ötlet, a szavazásnál felrakjuk alternativaként, ez egyébként a 2-es pont egy variációja.
Idézet: Mortimer - 2009.11.19. 00:41:21
Ez végülis a 3-mas pont egy variációja.
Idézet: Sun13 - 2009.11.18. 22:32:11
Nagyon jó javaslat, felrakjuk majd ezt is a szavazási opciók közé.
Szerintem érdemes lenne kikérni a játékosok, vagy egy szűkebb kör véleményét kikérni a jövőben változtatások, fejlesztések előtt,
Ilyen post van majdnem minden fejlesztésről szóló topicban... ha megnézed, mennyi hozzászólásom van, ezek nagy része pont arról szól, hogy kikérem a játékosok véleményét. Az akadémiás fejlesztéseket is megmutattam néhány játékosnak.
Idézet: Ariel - 2009.11.18. 21:22:44
Eleinte még pár nap, mire szintetlép egy karakter, de a tempó elég szépen belassul, és VF-el akár 3 hétre is nyúlhat egy szintlépés magas szinten.
Igen, sajnos ez egy elég jelentős probléma. Fontos tudni, hogy egy játékban a fő motivációt a sikerélmény jelenti, és a sikerélmény jelentős része a fejlődésből ered. Viszont a játékosok sokszor hajlamosak arra, hogy azt a taktikát kövessék, ami a legtöbb tápot adja, annak ellenére, hogy hosszú távon ez a sikerélmény elvesztéséhez vezet. Sok játékot láttam, amiben számos érdekes dolgot lehetett csinálni, de a legnagyobb táp egy bizonyos cselekedet monoton ismétlése volt. A játékosok jelentős része tehát csak ezt csinálta - és utána azt mondta, hogy a játék unalmas, és abbahagyta. A VF táp, viszont amivel sokan nem számolnak, a célok elvesztéséhez, csökkenéséhez vezet, és ez hosszú távon rontja a játékélményt.
Idézet: Kocos - 2009.11.18. 22:34:27
Esetleg lehetne a VF-nek egy kizaro alternativaja, ami ugyanugy a LE/TP-t noveli de a TP csokkentese nelkul. Nyilvan a VF-nel kisebb aranyban.
Ez egy jó ötlet, a szavazásnál felrakjuk alternativaként, ez egyébként a 2-es pont egy variációja.
Idézet: Mortimer - 2009.11.19. 00:41:21
Ilyen tök egyszerű. Erre is kell egy korlát, hogy ha már nagyon erős vagy, és 7 szinttel felfelé -20%-al is elversz mindenkit, akkor rád ne legyen hatása.
Ez végülis a 3-mas pont egy variációja.
Idézet: Sun13 - 2009.11.18. 22:32:11
- Amennyi %-al kevesebb TP-t kapsz a vadászatból a VF miatt, kapjál annyival több %-al több TP-t a portyázásból.
Magyarázat: Ha azért fejlesztesz VF-et mert gyenge vagy, igazán nincs nagy hátrányod, mert amúgy sem vagy valami portya hero. Amint eléred azt a szintet amikor már mindenkit agyonversz, annyira megnő a VF miatt a portyából származó TP, hogy lassaban lépsz szintet ha elfelejted a VF-et és viszatérsz a normális fejlődési pályára. Természetesen úgy kell belőni a %-at, hogy ez valóban megvalósuljon. Tehát ha 25 csatából 23-at felfele ütve megnyersz, biztosan több TP-t kapj érte mint amennyivel kevesebbet kapsz az 50 vadászatból, illetve amíg gyenge vagy addig biztosan megérje VF-ezni, hogy a gyengéknek meglegyen a lehetősége.
Magyarázat: Ha azért fejlesztesz VF-et mert gyenge vagy, igazán nincs nagy hátrányod, mert amúgy sem vagy valami portya hero. Amint eléred azt a szintet amikor már mindenkit agyonversz, annyira megnő a VF miatt a portyából származó TP, hogy lassaban lépsz szintet ha elfelejted a VF-et és viszatérsz a normális fejlődési pályára. Természetesen úgy kell belőni a %-at, hogy ez valóban megvalósuljon. Tehát ha 25 csatából 23-at felfele ütve megnyersz, biztosan több TP-t kapj érte mint amennyivel kevesebbet kapsz az 50 vadászatból, illetve amíg gyenge vagy addig biztosan megérje VF-ezni, hogy a gyengéknek meglegyen a lehetősége.
Nagyon jó javaslat, felrakjuk majd ezt is a szavazási opciók közé.
Dátum: 2009.11.19. 11:39:28
Azt tudjuk, hogy a létezésünk végső célja az emberi faj fenntartása, a topic nem is erről szól, hanem arról, hogy a célok, amelyeket kitűzünk magunk elé, hogyan befolyásolják rövidke létezésünket. Az embernek mindig szüksége van célokra, amelyeket több-kevesebb idő alatt és küzdelem árán elérhet. Minél több célt "hajszolunk" egyszerre, annál több a motiváció, a sikerélmény és így a boldogság is. A céloknak nem kell túl komplikáltnak lenniük, sőt azok a jók, amelyekről látjuk, hogy teljesíthetőek. Rövid távú cél lehet összegyűjteni a pénzt egy új tévére, lefogyni, meghódítani valakinek a szívét, megszerezni egy állást, de akár végigolvasni egy könyvet, végigjátszani egy játékot, vagy megfőzni egy finom ebédet. Hosszútávú cél lehet felnevelni egy gyereket, saját lakást szerezni vagy felfuttatni egy vállalkozást. A célok hiányával a létezésünk is értelmét veszti. A filmcsillagok és popsztárok néha már nem találnak célt maguknak, mindent elértek, rengeteg pénzük van, mindenki imádja őket, vílágszerte híresek - és ilyenkor a droghoz, alkoholhoz fordulnak, sőt, néha öngyilkosok lesznek. Senki nem érti, miért történik ez olyasvalakivel, akinek mindene megvan - pedig az ok nyilvánvaló. Hasonlóképp, ha valaki elveszíti az állását, elveszíi a családját, elveszíti a vagyonát, apátiába süllyed, és ha nem tűz ki maga elé célokat, akkor nincs kiút a gödörből. Ugyanakkor ha azt olvassuk, hogy egy milliárdos újabb cégeket vásárolt, új fejlesztésen dolgozik, a fejünket csóváljuk - minek neki még több pénz? Nem a pénz kell neki, hanem újabb célt tűzött ki maga elé, hogy értelme legyen az életének! A fogyasztói hitelek pont azért veszedelmesebbek mint bármely drog, mert a célokat veszik el az emberektől. Mennyire más az, ha gyűjtögetek egy új tévére, és végül meg tudom venni, vagy rögtön megveszem hitelből, anélkül, hogy dolgoztam volna érte.
Persze az sem jó, ha valaki a célok elérésének mindent alárendel. Ismertem egy párt, ahol nagyon drasztikusan spóroltak nagyobb lakásra. Nincs mozi, nincs étterem, nem jártak sehova, mert pénzbe kerül, kajába meg max. párizsi, mindez éveken keresztül. A pénz szépen gyűlt is, csak mire megvolt a lakásra való, tönkrement a kapcsolat. Hasonlóképp, amikor valaki úgy próbál fogyni, hogy heteken át messze a szervezete számára szükségesnél kevesebb kalóriát fogyaszt, az megöli a cél elérésekor szerzett sikerélményt.
Amit javasolni tudok mindenkinek, hogy írja össze, de legalábbis gondolja át, milyen céljai vannak, és mit tud tenni azért, hogy ezeket elérje. Az irreális célokat (majd nyerek a lottón, hozzámegyek egy filmsztárhoz stb) szórja ki, ezek jók lesznek néha a fantázia edzésére, de szükség van reális célokra is. A célok eléréséhez minden esetben kitartás és következetesség, és sokszor tanulás is szükséges. Tanulni felnőtt korban sem szégyen, és van egy óriási különbség e között, meg amikor az iskolapadban ültünk: a saját magunk által választott tanulás célja sokkal motiválóbb tud lenni, mint az iskolai. Pl: megtanulok síelni, cserébe egy fantasztikus élményben, szórakozásban lesz részem. Megtanulom ezt a verset: kapok egy 5-öst a másik harminc mellé, és aztán? Legyen minél több célod: magánéletben, munkahelyen, és akár a szórakozásban is. Végülis a jobb játékok is erről szólnak (köztük a Végzetúr is), céljaid vannak, amelyeket elérhetsz és közben szórakozol.
Nagyon fontos a mentális hozzáállás is. Ha folyamatosan látjuk, hogy haladunk a cél elérésében, és közben elképzeljük, milyen jó lesz, ha elérjük, az nagyon sokat segít. Pl. ha fogyni akarsz, minden edzés után állj a tükör elé, gondolj bele, mennyit javult az alakod azóta, hogy elkezdted, és képzeld el, hogy milyen lesz 2 hónap múlva, ha így folytatod. Ha spórolsz valamire, vezess egy táblázatot arról, hogy mikor mennyi pénz gyűlt össze, kövesd nyomon, ahogy nő az összeg, tűzz ki részcélokat, hogy mikorra mennyinek kell összejönni, és képzeld el, hogy amikor összegyűlik, mennyire fogod élvezni azt, amit veszel belőle. Programozóként sosem feledkeztem meg az előzetes tervezésről, de ugyanakkor fontos volt, hogy a projekt haladjon, legyen látszatja is a munkának, hétről hétre új dolgok jelenjenek meg a képernyőn, jelezve a haladást és sikerélményt adva. Ha nekiülök és 6 hónapig csak tervezem az egészet, akkor valószínűleg a játékaim sosem készültek volna el.
Ne felejtsd el értékelni a témát!
Persze az sem jó, ha valaki a célok elérésének mindent alárendel. Ismertem egy párt, ahol nagyon drasztikusan spóroltak nagyobb lakásra. Nincs mozi, nincs étterem, nem jártak sehova, mert pénzbe kerül, kajába meg max. párizsi, mindez éveken keresztül. A pénz szépen gyűlt is, csak mire megvolt a lakásra való, tönkrement a kapcsolat. Hasonlóképp, amikor valaki úgy próbál fogyni, hogy heteken át messze a szervezete számára szükségesnél kevesebb kalóriát fogyaszt, az megöli a cél elérésekor szerzett sikerélményt.
Amit javasolni tudok mindenkinek, hogy írja össze, de legalábbis gondolja át, milyen céljai vannak, és mit tud tenni azért, hogy ezeket elérje. Az irreális célokat (majd nyerek a lottón, hozzámegyek egy filmsztárhoz stb) szórja ki, ezek jók lesznek néha a fantázia edzésére, de szükség van reális célokra is. A célok eléréséhez minden esetben kitartás és következetesség, és sokszor tanulás is szükséges. Tanulni felnőtt korban sem szégyen, és van egy óriási különbség e között, meg amikor az iskolapadban ültünk: a saját magunk által választott tanulás célja sokkal motiválóbb tud lenni, mint az iskolai. Pl: megtanulok síelni, cserébe egy fantasztikus élményben, szórakozásban lesz részem. Megtanulom ezt a verset: kapok egy 5-öst a másik harminc mellé, és aztán? Legyen minél több célod: magánéletben, munkahelyen, és akár a szórakozásban is. Végülis a jobb játékok is erről szólnak (köztük a Végzetúr is), céljaid vannak, amelyeket elérhetsz és közben szórakozol.
Nagyon fontos a mentális hozzáállás is. Ha folyamatosan látjuk, hogy haladunk a cél elérésében, és közben elképzeljük, milyen jó lesz, ha elérjük, az nagyon sokat segít. Pl. ha fogyni akarsz, minden edzés után állj a tükör elé, gondolj bele, mennyit javult az alakod azóta, hogy elkezdted, és képzeld el, hogy milyen lesz 2 hónap múlva, ha így folytatod. Ha spórolsz valamire, vezess egy táblázatot arról, hogy mikor mennyi pénz gyűlt össze, kövesd nyomon, ahogy nő az összeg, tűzz ki részcélokat, hogy mikorra mennyinek kell összejönni, és képzeld el, hogy amikor összegyűlik, mennyire fogod élvezni azt, amit veszel belőle. Programozóként sosem feledkeztem meg az előzetes tervezésről, de ugyanakkor fontos volt, hogy a projekt haladjon, legyen látszatja is a munkának, hétről hétre új dolgok jelenjenek meg a képernyőn, jelezve a haladást és sikerélményt adva. Ha nekiülök és 6 hónapig csak tervezem az egészet, akkor valószínűleg a játékaim sosem készültek volna el.
Ne felejtsd el értékelni a témát!
Dátum: 2009.11.18. 20:36:35
Idézet: Ariel - 2009.11.18. 18:54:32
A VF egy játékos igényre válaszul jött létre. Nagyon sok játékos nehezményezte, hogy ahogy lépi a szinteket, erősségben egyre inkább elmarad a többi játékoshoz képest, és egyre reménytelenebb a helyzete, ez ellen nem tehet semmit. Ezenkívül, akkor volt egy óriási nyomás rajtam az elöl rohanó játékosok részéről, hogy már megint újabb épületek, újabb szakértelmek, újabb tennivalók kellenek, mert unatkoznak. Az új célok új mechanizmust, új taktikázási lehetőséget jelentettek, ez az egyik statisztikát, a TP módosította. És igen, egyfajta lassítás is lehetett volna. A táp faktor rész már akkor is látszott, de úgy gondoltuk, a hátrány is hatalmas: lassabb fejlődés, ritkábban vehetsz új cuccokat, nehezebben haladsz az epikussal stb.
Visszatekintve, a VF egyike volt a kevés nem kellően átgondolt fejlesztéseknek. Ugyan az elsődleges célját teljesítette, de ugyanígy erős karakterek is kifejleszthették, még erősebbé válva, ez nem volt cél. Az élmezőnyt nem lassította, mert ők a szintverseny miatt nem fejlesztették ki, viszont növelte a különbséget a játékosok között, ez leginkább a kisebb népességű világon (V3) látszik. Lassításra az átlag játékosoknál nincs szükség, a tervezett sebességgel haladnak. Aki nincs élmezőnyben, azt nem érdekli a lassabb fejlődés, csak a táp részét nézi. Maga a szakértelem nem lett volna rossz, de a bónusz amit ad, túlzó. Az 50% helyett elég lett volna 20%.
A topicot nem azért indítottam, mert most hasraütésszerű változást akarok, hanem mert régóta nagyon sok jó játékos mondja, hogy a VF jelenlegi formájában hosszú távon problémákat fog okozni. Túlzottan széthúzódik a játékos mezőny, és idővel túl nagy különbség lehet azonos szintű játékosok között. Lehet okoskodni, hogy ezeket a dolgokat miért nem láttuk előre már a VF berakásakor. Röviden szólva, ha képes lennék mindennek a következményeit előre látni és kiszámítani, megjósolni a játékosok viselkedését, akkor én lennék Hari Sheldon, a pszichohistória feltalálója. De sajnos nem vagyok mindenható.
Egyébként a VFfel igazándiból nem lenne semmi baj, ha mindenkinek meglenne. És igen, a top játékosokon kívül, akik az első helyért versenyeznek, gyakorlatilag mindenkinek érdemes kifejlesztenie. Szóval lehet, hogy végső soron ez csak az élen levőknek a problémája, akik látják, hogy mögöttük mindenki kifejleszti a VF-et, és így elmarad a látóhatár mögött az utolsó támadható kari is. (gptp "a top játékosok más játékot játszanak" label). ... De épp erről szól a topic, hogy leirjátok, mit gondoltok erről.
Miklós, én konkrétan azzal sem vagyok tisztában, hogy mi volt a célja a VF-nek, illetve, hogy szerinted elérte-e a célját, vagy valami teljesen más sült ki belőle?
A VF egy játékos igényre válaszul jött létre. Nagyon sok játékos nehezményezte, hogy ahogy lépi a szinteket, erősségben egyre inkább elmarad a többi játékoshoz képest, és egyre reménytelenebb a helyzete, ez ellen nem tehet semmit. Ezenkívül, akkor volt egy óriási nyomás rajtam az elöl rohanó játékosok részéről, hogy már megint újabb épületek, újabb szakértelmek, újabb tennivalók kellenek, mert unatkoznak. Az új célok új mechanizmust, új taktikázási lehetőséget jelentettek, ez az egyik statisztikát, a TP módosította. És igen, egyfajta lassítás is lehetett volna. A táp faktor rész már akkor is látszott, de úgy gondoltuk, a hátrány is hatalmas: lassabb fejlődés, ritkábban vehetsz új cuccokat, nehezebben haladsz az epikussal stb.
Visszatekintve, a VF egyike volt a kevés nem kellően átgondolt fejlesztéseknek. Ugyan az elsődleges célját teljesítette, de ugyanígy erős karakterek is kifejleszthették, még erősebbé válva, ez nem volt cél. Az élmezőnyt nem lassította, mert ők a szintverseny miatt nem fejlesztették ki, viszont növelte a különbséget a játékosok között, ez leginkább a kisebb népességű világon (V3) látszik. Lassításra az átlag játékosoknál nincs szükség, a tervezett sebességgel haladnak. Aki nincs élmezőnyben, azt nem érdekli a lassabb fejlődés, csak a táp részét nézi. Maga a szakértelem nem lett volna rossz, de a bónusz amit ad, túlzó. Az 50% helyett elég lett volna 20%.
A topicot nem azért indítottam, mert most hasraütésszerű változást akarok, hanem mert régóta nagyon sok jó játékos mondja, hogy a VF jelenlegi formájában hosszú távon problémákat fog okozni. Túlzottan széthúzódik a játékos mezőny, és idővel túl nagy különbség lehet azonos szintű játékosok között. Lehet okoskodni, hogy ezeket a dolgokat miért nem láttuk előre már a VF berakásakor. Röviden szólva, ha képes lennék mindennek a következményeit előre látni és kiszámítani, megjósolni a játékosok viselkedését, akkor én lennék Hari Sheldon, a pszichohistória feltalálója. De sajnos nem vagyok mindenható.
Egyébként a VFfel igazándiból nem lenne semmi baj, ha mindenkinek meglenne. És igen, a top játékosokon kívül, akik az első helyért versenyeznek, gyakorlatilag mindenkinek érdemes kifejlesztenie. Szóval lehet, hogy végső soron ez csak az élen levőknek a problémája, akik látják, hogy mögöttük mindenki kifejleszti a VF-et, és így elmarad a látóhatár mögött az utolsó támadható kari is. (gptp "a top játékosok más játékot játszanak" label). ... De épp erről szól a topic, hogy leirjátok, mit gondoltok erről.
Dátum: 2009.11.18. 16:54:10
Már jó ideje bombáznak játékosok a visszafogott fejlődés témájával, ezért nyitok egy topicot, amelynek elszánt célja, hogy mindenki számára megnyugtató megoldást találjon. Első körben megnézzük a véleményeket, és utána feldobunk egy szavazást. Amennyiben bármi változik, természetesen akkor is az a cél, hogy ne érjen senkit hátrány. Hogy a VF-et miért kell piszkálni, azt most nem boncolgatom, már elég sokan megtették helyettem a fórumon. Nekem is megvan a saját véleményem a témában, de a cél az, hogy az legyen, amit ti szeretnétek.
így első körben a lehetséges opciók:
1.) Minden marad ahogy volt.
2.) Berakunk valami bónuszt a játékba egy bizonyos szinttől, ami a nem-vf-eseket jutalmazza valahogyan. Pl. vadászatnál esély különlegesen LE dús szörnyre. Az esély és/vagy a bónusz a (50-VF) számtól függ. Esetleg egy tárgyhoz kötjük a dolgot (pl. LGY-s relikvia, így szabályozható, milyen szinttől lépjen érvénybe).
3.) Megnézzük, mi a legmagasabb szint, ahol még vannak VF-esek. Ettől a szinttől kezdve a VF hatásfoka egyre csökken, és pár szint alatt teljesen megszűnik.
4.) Egyéb javaslat (részletezd az alábbiakban).
így első körben a lehetséges opciók:
1.) Minden marad ahogy volt.
2.) Berakunk valami bónuszt a játékba egy bizonyos szinttől, ami a nem-vf-eseket jutalmazza valahogyan. Pl. vadászatnál esély különlegesen LE dús szörnyre. Az esély és/vagy a bónusz a (50-VF) számtól függ. Esetleg egy tárgyhoz kötjük a dolgot (pl. LGY-s relikvia, így szabályozható, milyen szinttől lépjen érvénybe).
3.) Megnézzük, mi a legmagasabb szint, ahol még vannak VF-esek. Ettől a szinttől kezdve a VF hatásfoka egyre csökken, és pár szint alatt teljesen megszűnik.
4.) Egyéb javaslat (részletezd az alábbiakban).
Dátum: 2009.11.18. 14:39:28
A lélekszívás a V3-mon hozzá lett igazítva a 3-mas világ szabályaihoz. A portyázáshoz hasonlóan, kiszámítunk egy arányt az áldozat győzelmei és vereségei alapján, és ha több veresége van, akkor ezzel az arányszámmal szorozzuk az elszívott LE-t (de min. 0,2-vel). Tehát az eddigi 1x szorzó helyett (0,2..1) közötti szorzót használunk, az ellenfél győzelem/vereség arányától függően (de persze csak a 3-mas világon).
Dátum: 2009.11.18. 12:41:41
A vadászcsizma nem slotos (csak a vadászathoz húzod fel )
Az inspirátorról: aki versenyezni akar, annak itt egy lehetőség, hogy behozza az élmezőnyt, elég sokan vágynak erre. Természetesen a tárgyat nem fogjuk visszamenőleg nerfelni vagy változtatni. Ha egy top játékos úgy gondolja, hogy ez neki is hasznos lesz, és megér neki 500+ dukátot, akkor nyugodtan licitáljon rá. A VF valóban lehetővé teszi, hogy egy adott szinten a karakterekben levő LE mennyiségben jelentős eltérések legyenek, de ehhez semmi köze az inspirátornak. A VF-nek nyitok majd külön egy topicot, és ott átbeszélhetjük, ezt a topicot ne nyomassátok tele légyszi a VF-ről szóló elmélkedésről.
Epikus tárgyakat kereskedelemmel nem lehet venni, ehhez a dologhoz a kereskedelemnek semmi köze, mint ahogy pl. a szubtéri érzékelésnek sem. A kitétel tehát természetesen a tárgy szintjére, és a te szintedre vonatkozik. A 80. szintű kari max. 80-as tárgyat kérhet. Aki úgy gondolja, hogy licitálni fog rá, legyen szíves nézze meg a wikin, hogy mire van szüksége, hogyha ő nyer, akkor tudjon nyilatkozni is rögtön, hogy milyen tárgyat kapjon.
Idézet: D4vid - 2009.11.18. 11:15:09
13 Ft / őskő, ahogy a korábbi talikon, nem lesz áremelés.
Az inspirátorról: aki versenyezni akar, annak itt egy lehetőség, hogy behozza az élmezőnyt, elég sokan vágynak erre. Természetesen a tárgyat nem fogjuk visszamenőleg nerfelni vagy változtatni. Ha egy top játékos úgy gondolja, hogy ez neki is hasznos lesz, és megér neki 500+ dukátot, akkor nyugodtan licitáljon rá. A VF valóban lehetővé teszi, hogy egy adott szinten a karakterekben levő LE mennyiségben jelentős eltérések legyenek, de ehhez semmi köze az inspirátornak. A VF-nek nyitok majd külön egy topicot, és ott átbeszélhetjük, ezt a topicot ne nyomassátok tele légyszi a VF-ről szóló elmélkedésről.
Epikus tárgyakat kereskedelemmel nem lehet venni, ehhez a dologhoz a kereskedelemnek semmi köze, mint ahogy pl. a szubtéri érzékelésnek sem. A kitétel tehát természetesen a tárgy szintjére, és a te szintedre vonatkozik. A 80. szintű kari max. 80-as tárgyat kérhet. Aki úgy gondolja, hogy licitálni fog rá, legyen szíves nézze meg a wikin, hogy mire van szüksége, hogyha ő nyer, akkor tudjon nyilatkozni is rögtön, hogy milyen tárgyat kapjon.
Idézet: D4vid - 2009.11.18. 11:15:09
Mennyibe fog kerülni egy kavics a VÚ talin?
13 Ft / őskő, ahogy a korábbi talikon, nem lesz áremelés.
Dátum: 2009.11.17. 15:20:40
Végzetúr aukciós tárgyak
A tanulás könyve
Egy tetszőlegesen választott szakértelmed, amely már megvan, megnő 10-zel (de max. fölé nem mehet). A tétel megnyerésekor kell döntened.
Epikus
Egy tetszőlegesen választott epikus tárgy, amelyet a szinted alapján használni tudsz (a találkozó napján kell döntened).
Halálkristály
Varázslatba rakható, visszaváltható fókuszkristály: Siker esetén 5%, kudarcnál 10% esély, hogy ellenfeled egy véletlenszerű állata elájul, ÉP-től függetlenül.
Mentális burok
Nem tudnak információt szerezni rólad kémgömb segítségével.
Inspirátor
A cselekvéspontokat az átlagnál gyorsabban regenerálod, attól függően, hogy szintben mennyire vagy lemaradva az élmezőnyhöz képest.
(naponta (max szint-te szinted)/2 plusz cselekvéspontot kapsz).
Aranytojó tyúk
Minden nap az első belépésedkor kapsz egy aranydukátot.
Vadászcsizma
A vadászat ideje fél perccel csökken.
Kamikaze
Akkor is tudsz portyázni, ha életpontod 15% alatt van.
Karemium csapda
+1% esély lények foglyul ejtésére
Joker
Megkapsz egy tárgyat, ami már szerepelt a játékbeli aukción. (A tétel megnyerésekor kell döntened).
A tanulás könyve
Egy tetszőlegesen választott szakértelmed, amely már megvan, megnő 10-zel (de max. fölé nem mehet). A tétel megnyerésekor kell döntened.
Epikus
Egy tetszőlegesen választott epikus tárgy, amelyet a szinted alapján használni tudsz (a találkozó napján kell döntened).
Halálkristály
Varázslatba rakható, visszaváltható fókuszkristály: Siker esetén 5%, kudarcnál 10% esély, hogy ellenfeled egy véletlenszerű állata elájul, ÉP-től függetlenül.
Mentális burok
Nem tudnak információt szerezni rólad kémgömb segítségével.
Inspirátor
A cselekvéspontokat az átlagnál gyorsabban regenerálod, attól függően, hogy szintben mennyire vagy lemaradva az élmezőnyhöz képest.
(naponta (max szint-te szinted)/2 plusz cselekvéspontot kapsz).
Aranytojó tyúk
Minden nap az első belépésedkor kapsz egy aranydukátot.
Vadászcsizma
A vadászat ideje fél perccel csökken.
Kamikaze
Akkor is tudsz portyázni, ha életpontod 15% alatt van.
Karemium csapda
+1% esély lények foglyul ejtésére
Joker
Megkapsz egy tárgyat, ami már szerepelt a játékbeli aukción. (A tétel megnyerésekor kell döntened).
Dátum: 2009.11.17. 15:17:48
Idézet: Ricardo - 2009.11.15. 20:39:43
A győztes portyánál szerzett LE-t növeli, a gyémánt bónuszhoz hasonló módon. Ha már amúgy is a maximális lehetséges LE-t szerzed (mert pl. a kivégzés miatt a max bónuszt kapod), akkor ezt a maximumot nem növeli tovább. Több mancs nem átlagolódik, hanem összeadódik.
A lélekszívó mancsnál + 5 % lélekenergia mit jelent? Lélekszívás vagy többet rabolhatok? Ha többet rabolhatok akkor ez mégis mennyit ér? Az egy karaktertől rabolható 25%-os maxot tolja ki 30%-ra, vagy 5%-kal növeli, azaz 26,25%-ra visz fel? Ez is átlagolódik, mint a többi tárgy; szóval ha csak az egyiken van a négyből akkor negyed akkora a hatásfoka, vagy ha mind a négyre teszek akkor 20%-kal növelem a bevételemet, ami így akár elérheti a 45%-ot is?
A győztes portyánál szerzett LE-t növeli, a gyémánt bónuszhoz hasonló módon. Ha már amúgy is a maximális lehetséges LE-t szerzed (mert pl. a kivégzés miatt a max bónuszt kapod), akkor ezt a maximumot nem növeli tovább. Több mancs nem átlagolódik, hanem összeadódik.
Dátum: 2009.11.17. 10:19:29
Rekordidő alatt véget ért a 4. világ második ciklusa. Gratulálok a győztes szövetségnek, az Ájjatfajmnak és a többi top játékosnak! A megnövelt győzelmi feltételhez ezek szerint még hatékonyabb taktika is társult
Kérlek benneteket, ebben a topicban mondjátok el véleményeteket arról, miben volt most jobb / rosszabb a 4. világ, és mit kellene változtatnunk a harmadik újraíndítás előtt!
Kérlek benneteket, ebben a topicban mondjátok el véleményeteket arról, miben volt most jobb / rosszabb a 4. világ, és mit kellene változtatnunk a harmadik újraíndítás előtt!
Dátum: 2009.11.17. 10:16:11
Ez a topic kezd kicsit átláthatatlan lenni, nyitok egy újat, a V4 második lezárása alkalmából!
Dátum: 2009.11.17. 09:29:18
Idézet: winnie - 2009.11.16. 21:21:28
Mit szeretnél, mit tegyek? Töröljem az ilyen hozzászólásokat, vagy mindegyik alá biggyesszem oda, hogy vigyázat, lehet, hogy átverés?
A HKK pakliknál már a játék eleje óta van egy ún. "másodlagos piac". Minden, gyűjthető játékban van ilyen - amikor a játékosok a "használt" lapokat csereberélik, adják-veszik egymás között. Én, mint gyártó, etikátlannak tartom, hogy ebbe bármilyen szinten belefollyak. Mi csak bontatlan paklikat árulunk. De a lapok önállóan is értéket képviselhetnek, a játékosok ezért cserélik egymás között, ez is a játék része. Nyilván a kódokkal is így lesz, ez ellen semmit nem tudok tenni azon kívül, hogy igyekszem felhívni a figyelmet, a másodkézből kapott kód érvényességét mindenki ellenőrizze, mielőtt bármit ad érte. Kártyát, kisautót, használt biciklit, bármi egyebet kockázatos a neten keresztül, látatlanban venni. Én is csak annyit tudok tanácsolni, ha nem akar valaki paklit venni, de kell neki a kód, akkor jöjjön el személyesen a VU találkozóra, és ott próbáljon "tradelni", vagy próbálkozzon valamelyik HKK-t áruló boltban, valószinűsítem, hogy a laponkénti eladással foglalkozó kereskedők üzletelni fognak a kódokkal is.
igazán lehetne reakciód arra is, hogy tesztek-e az ellen, hogy pénzért kezdjem el árulni a kódokat, akár itt a fórumon belül, akár mindenkit átvágva egy kódot több embernek is, vagy csak "nem vállaltok felelősséget". ha mehet a móka, akkor nyittatom is a "végzetúrkódot adok-veszek, szigorúan készpénzért vagy őskőért" topikot.
Mit szeretnél, mit tegyek? Töröljem az ilyen hozzászólásokat, vagy mindegyik alá biggyesszem oda, hogy vigyázat, lehet, hogy átverés?
A HKK pakliknál már a játék eleje óta van egy ún. "másodlagos piac". Minden, gyűjthető játékban van ilyen - amikor a játékosok a "használt" lapokat csereberélik, adják-veszik egymás között. Én, mint gyártó, etikátlannak tartom, hogy ebbe bármilyen szinten belefollyak. Mi csak bontatlan paklikat árulunk. De a lapok önállóan is értéket képviselhetnek, a játékosok ezért cserélik egymás között, ez is a játék része. Nyilván a kódokkal is így lesz, ez ellen semmit nem tudok tenni azon kívül, hogy igyekszem felhívni a figyelmet, a másodkézből kapott kód érvényességét mindenki ellenőrizze, mielőtt bármit ad érte. Kártyát, kisautót, használt biciklit, bármi egyebet kockázatos a neten keresztül, látatlanban venni. Én is csak annyit tudok tanácsolni, ha nem akar valaki paklit venni, de kell neki a kód, akkor jöjjön el személyesen a VU találkozóra, és ott próbáljon "tradelni", vagy próbálkozzon valamelyik HKK-t áruló boltban, valószinűsítem, hogy a laponkénti eladással foglalkozó kereskedők üzletelni fognak a kódokkal is.
Dátum: 2009.11.17. 09:09:05
Eh, akkor elárulom: a kaland értékelése most is opcionális! Ha nem akarod értékelni, akkor nem értékeled! Bárhova kattintasz, mint előtte is, utána nem fog a program pampogni, hogy nem értékelted a kalandot...
Egyébként az értékelésről, úgy látom, az emberek többsége nem olvassa el a kalandokat, minél több értékelést kap egy kaland, egyre inkább a pontszámok ugyanaz felé az érték felé konvergálnak
Kiteszek majd egy feliratot, hogy CSAK akkor értékeld, ha a kalandot el is olvastad! (azt hittem ez nyilvánvaló lesz mindenkinek)
Egyébként az értékelésről, úgy látom, az emberek többsége nem olvassa el a kalandokat, minél több értékelést kap egy kaland, egyre inkább a pontszámok ugyanaz felé az érték felé konvergálnak
Kiteszek majd egy feliratot, hogy CSAK akkor értékeld, ha a kalandot el is olvastad! (azt hittem ez nyilvánvaló lesz mindenkinek)
Dátum: 2009.11.17. 09:03:02
Idézet: Vaczakka - 2009.11.16. 21:18:31
Ezt én is átgondoltam a tervezéskor 3 lehetőség merült fel:
1.) nincsenek olyan próbák, amelyeknek plafonja van. ezzel az egész rendszer szegényebb lenne, sokkal kevesebb féle próbát, és kalandot lehetne írni.
2.) a plafonos próbának annyi a limitje, amennyi a plafon. mivel ezeket a szakikat előbb-utóbb úgyis mindenki kimaxolja, valljuk be, ennek nem sok értelme lenne, nem lenne benne semmi kihívás. ( itt jegyzem meg egyébként, hogy amikor neked maxos a szakid, de sok másik játékosnak a környékeden még nem, akkor igenis jobb esélyed lesz, mint nekik.)
3.) a jelenlegi rendszer az, hogy a maxos szakiknál a küszöb random faktornak van egy plafonja (ellentétben a nem maxos szakikkal). Ha már mindenkinek maxos szakija van a környékeden, akkor itt a siker a kristálypontokon fog múlni, ha nincs szerencséd, el kell használnod KP-t. De ebben legalább van valami játék, KP-t kell szerezned, izgulhatsz, hogy mit dob a gép - ellentétben az első két ponttal.
Egy kicsit elmentünk szerintem a témától. Nekem például nem azokkal a próbákkal van gondom, amiknél a karakter fejlesztéssel előbb-utóbb el lehet kerülni a kudarcot (felnyomom az erőt, stb.), hanem azokkal, ahol a fejlesztésnek van egy plafonja (pl. vezetőkészség 50), és erre rámond egy olyan számot, amit csak matematikai esélyem van teljesíteni kristálypont nélkül.
Ezt én is átgondoltam a tervezéskor 3 lehetőség merült fel:
1.) nincsenek olyan próbák, amelyeknek plafonja van. ezzel az egész rendszer szegényebb lenne, sokkal kevesebb féle próbát, és kalandot lehetne írni.
2.) a plafonos próbának annyi a limitje, amennyi a plafon. mivel ezeket a szakikat előbb-utóbb úgyis mindenki kimaxolja, valljuk be, ennek nem sok értelme lenne, nem lenne benne semmi kihívás. ( itt jegyzem meg egyébként, hogy amikor neked maxos a szakid, de sok másik játékosnak a környékeden még nem, akkor igenis jobb esélyed lesz, mint nekik.)
3.) a jelenlegi rendszer az, hogy a maxos szakiknál a küszöb random faktornak van egy plafonja (ellentétben a nem maxos szakikkal). Ha már mindenkinek maxos szakija van a környékeden, akkor itt a siker a kristálypontokon fog múlni, ha nincs szerencséd, el kell használnod KP-t. De ebben legalább van valami játék, KP-t kell szerezned, izgulhatsz, hogy mit dob a gép - ellentétben az első két ponttal.
Dátum: 2009.11.16. 23:17:48
A Hatalom tornyával kapcsolatban bekerült a másik változás is: az a szövetség, amely még egyetlen napig sem birtokolta a HT-t, annyi % bónuszt kap a HT építésére, amennyi az adott világon az összes birtoklások száma. Ez a bónusz csak akkor érvényesül, ha a HT-jük szinte kisebb, mint a jelenlegi maximális HT.
Dátum: 2009.11.16. 22:55:07
Tudom, hogy a háborús rendszer megreformálását régóta központi kérdésnek tartják sokan. én nyitott vagyok olyan kezdeményezésre, amely valóban jelentősen jobb a jelenleginél. Már számos ötlet elhangzott, de mindegyiknél sikerült belátni, hogy több sebből vérzik. Ha van épkézláb ötlet, juttassátok el emailben, hogy tudjak rágódni rajta. Ott erről vitát kezdeni valószínűleg nem hoz érdemi eredményt, ebben igazat adok McPaulnak, de beszélhetünk róla.
A hatalom tornyát szerintem elég jól kezeltük, én megvárnám, mit hoz a mostani változás, mielőtt tovább piszkálnánk.
A portyapontot soha nem terveztük erőforrásnak. Kis mértékben mégis az lett - védelem italt, kristály italt vehetsz érte, most már a bukott portyák is hozhatnak kalandokat azaz fejlődést -, de ezt tovább semmiképp sem akarjuk eszkalálni. Akinek 150 pp-je van, az ne stresszelje magát vele, időnként nullázza ki a portyabeállitással és akkor tudja megint gyűjtögetni
A KH kiterjesztéséről szívesen beszélek, de már elég sokszor leírtam, miért nem tartom ezt jó ötletnek: igazándiból ez semmi pluszt nem ad, csak talán valami kis szerepjátékos élményt, ez inkább egy hiánypótló dolog az élmezőnynek, de egyszersmind szivatás is, amit nem feltétlenül akar mindenki magának a középmezőnyben.
A kvízolimpia egy érdekes kérdés. Az adatbázisok használatát teljesen kiküszöbölni nem lehet. Az tény, hogy aki 50 kérdésből 45-öt tud, és csak 5-öt kell megnéznie, az jobb időt fut, mint akinek az 50-ből 25-öt kell megnéznie, tehát a tudás továbbra is számít. De az adatbázisok ellen csak kétféleképpen lehet fellépni: tűzzel-vassal irtani, perrel fenyegetni, ez sztem nem hatásos és nekem ez nem kenyerem. A másik hogy rendszer szinten védekezni ellene, erre volt számos ötletünk, de vagy nagyon lassítanák a szervert, vagy nagyon sok befektetést igényelnek, vagy végső soron ugyanúgy "hackelhetők". Alapvetően egyébként a gond az, hogy az adatbázis gyűjtése nyilván nem manuálisan, hanem egy scripttel zajlik. Manuális beírkálással sosem lehetne 200ezer kérdést összegyűjteni. Sajnos, ahol van tét és verseny, ott van csalás is... és egy böngészőből futó programmal én nem tudom felismerni, hogy valaki egy "third party" programmal adatokat gyűjt.
"portyaablak rendezhetetlensége". ez már közel egy éve lejátszott menet, remélem ezt nem hozod fel, csak a többiek idejét rabolnád vele.
A hatalom tornyát szerintem elég jól kezeltük, én megvárnám, mit hoz a mostani változás, mielőtt tovább piszkálnánk.
A portyapontot soha nem terveztük erőforrásnak. Kis mértékben mégis az lett - védelem italt, kristály italt vehetsz érte, most már a bukott portyák is hozhatnak kalandokat azaz fejlődést -, de ezt tovább semmiképp sem akarjuk eszkalálni. Akinek 150 pp-je van, az ne stresszelje magát vele, időnként nullázza ki a portyabeállitással és akkor tudja megint gyűjtögetni
A KH kiterjesztéséről szívesen beszélek, de már elég sokszor leírtam, miért nem tartom ezt jó ötletnek: igazándiból ez semmi pluszt nem ad, csak talán valami kis szerepjátékos élményt, ez inkább egy hiánypótló dolog az élmezőnynek, de egyszersmind szivatás is, amit nem feltétlenül akar mindenki magának a középmezőnyben.
A kvízolimpia egy érdekes kérdés. Az adatbázisok használatát teljesen kiküszöbölni nem lehet. Az tény, hogy aki 50 kérdésből 45-öt tud, és csak 5-öt kell megnéznie, az jobb időt fut, mint akinek az 50-ből 25-öt kell megnéznie, tehát a tudás továbbra is számít. De az adatbázisok ellen csak kétféleképpen lehet fellépni: tűzzel-vassal irtani, perrel fenyegetni, ez sztem nem hatásos és nekem ez nem kenyerem. A másik hogy rendszer szinten védekezni ellene, erre volt számos ötletünk, de vagy nagyon lassítanák a szervert, vagy nagyon sok befektetést igényelnek, vagy végső soron ugyanúgy "hackelhetők". Alapvetően egyébként a gond az, hogy az adatbázis gyűjtése nyilván nem manuálisan, hanem egy scripttel zajlik. Manuális beírkálással sosem lehetne 200ezer kérdést összegyűjteni. Sajnos, ahol van tét és verseny, ott van csalás is... és egy böngészőből futó programmal én nem tudom felismerni, hogy valaki egy "third party" programmal adatokat gyűjt.
"portyaablak rendezhetetlensége". ez már közel egy éve lejátszott menet, remélem ezt nem hozod fel, csak a többiek idejét rabolnád vele.