Kócos és Ywgarrd: ezek konstruktív javaslatok, de teljesen megváltoztatják a játék szabályait. Persze elsőre jó mókának tűnik, de valójában az eredmény ugyanaz lesz, pár jó matematikai készségű ember felismeri, hogy az új szabályok mellett mi a nyerő taktika, és azt alkalmazza. Ráadásul, nincs külön tesztkapacitás arra, hogy ezeket a teljesen új szabályokat kipróbáljuk, hogy tényleg jók-e. A Végzetúrban már most is épp elég sokfajta lehetőség, stratégia létezik, ezek kiismerése, megtanulása, mesteri szinten való elsajátítása időt igényel. Sok ember számára pont az a vonzó egy játékban, hogy már ismerik, megtanulták. Miért kell minden körben mindent a feje tetejére állítani? Nyitott vagyok minden egyes V4 újraindítás előtt óvatos, kisebb változásokra, de nem szívesen kísérleteznék egy csomó fizetős játékos idejével és pénzével.
Az előző V4-hez képest annyi változott, hogy több epikust kellett ölni, ezzel több mozgásteret adtunk. Ezenkívül a HT-t nem egyszer kellett letudni, hanem az utolsó epikus leölésekor is birtokolni kellett. Ezek jó változások voltak?
Az epikus ölés a karakterek harci erejét, és a szövetség összefogási képességét teszteli, szerintem ez mindenképpen jó feltétel. A HT az építési kapacitást, ezen lehet vitatkozni - ígérem, hogy a következő V4-en igyekszünk még hatékonyabban szűrni az esetleges építő rabszolgákat.
Amire egyébként lehetőséget látok, és Ywgarrd javaslata ehhez jó alap, hogyha az éles játékban elkészülnek a szövetségi küldetések, akkor a V4-ben ehhez kössük a nyerési feltételt, akkor a szövetségeknek számos feladatot kell elvégezniük. Sajnos, ennek a leprogramozása sok időbe telik. Mindenesetre, elkezdem írni a fejlesztői dokumentációt, de ez biztos, hogy erre a V4 indÍtásra már nem fog megvalósulni. Amúgy se árt, ha a V1-V3-on a küldetések nehézségét először kipróbáljuk, mielőtt nyerési feltétellé tesszük.
Szintén praktikus lenne, ha az új háborús rendszert be tudnánk venni, de ez szintén egy hosszabb lélegzetű dolog lesz. Ha az elkészül, meg tudjuk csinálni, hogy a V4-en a nyert háborúk (esetleg csak a top x szövetség ellen nyert háborúk) is számítsanak.
Tehát summa summárum:
Ywgardd javaslata megvalósulhat, de több hónap múlva, a köv. V4-re.
Szintén a háború beszámítása megvalósulhat, a köv. V4-re.
Kócos javaslatát a játék paramétereinek kísérletezésszerű megváltoztatásáról nem támogatom.
A HT mint feltétel törölhető, de esetleg kellene helyette akkor valami más.
A Pontrendszeres ötletnek esetleg valami egyszerűsített változatát meg tudjuk csinálni, pontot érne minden legyőzött epikus, minden felépített épület, minden bajnoki győzelem, minden háborús győzelem... X pont elérésekor nyer valaki.
Hozzászólások - Miklós
Dátum: 2009.12.12. 13:40:19
Dátum: 2009.12.12. 13:18:21
Idézet: Endyr - 2009.12.12. 09:03:46
Egy ilyen tervbe van véve.
lehetne egy kaland segito relikvia is (a proba kuszoboket X-el csokkenti, ahol X szinttol fuggo szam)
Egy ilyen tervbe van véve.
Dátum: 2009.12.12. 13:14:06
A tárgyból jövő bónuszokat nem lehet tippelni, vagy egy egységes képlettel számolni. Lehet lenne olyan szint, ahol jó lenne, de a legtöbb szinten nem lenne jó, az aktuális értékekkel számolni ezerszer jobb. Az, hogy a ráöltözés alapján csinálja a program a "snapshotot" nem akkora probléma, mert ha egy tulajdonságra a karakterek egyszer rá tudnak öltözni, akkor a kaland előtt is megy nekik.
Amit írtál korábban Kócos az jó ötlet volt, a környező szinteket is figyelembe venni, jövő hét elején megcsináljuk.
Amit írtál korábban Kócos az jó ötlet volt, a környező szinteket is figyelembe venni, jövő hét elején megcsináljuk.
Dátum: 2009.12.11. 12:57:11
A legenda újabb fejezetekkel bővült.
Dátum: 2009.12.11. 09:57:50
Mindenki a maga szemszögéből látja a dolgokat, nekünk viszont jó rálátásunk van az egész játékra.
De beszélek majd Barattyal, csinálni fogunk egy statisztika programot, ami folyamatosan jegyzi a varázslat és fizikai sebzés arányt szintek szerint, akkor kiderül az igazság... Mondjuk látatlanban megmondom, hol az egyik, hol a másik lesz nagyobb, függően attól, mennyien hordáznak, mekkorák a kritikusok stb... Ha azt mondanám hogy 37. szinten a varázslók átlagban 20%-kal többet sebeznek, akkor minden 37. szintű "harcos" sirni kezdene. Ha azt mondanám, hogy 70. szinten a harcosok 50%-kal többet sebeznek, akkor minden 70. szintű varázsló sirni kezdene...
Ahogy a Mátrixban Neónak mondták: nincs kanál.
Nincs harcos és varázsló. Ez nem dungeons & dragons játék. Pont a hasonló játékok állandó vitáját akartuk elkerülni a kasztokról, ezért itt nincsenek ilyenek. Ha úgy érzed, gyenge a mágikus sebzésed, fejleszd az IQ-t és taut. Ha gyenge a fizikai, akkor a támadást és az erőt...
De beszélek majd Barattyal, csinálni fogunk egy statisztika programot, ami folyamatosan jegyzi a varázslat és fizikai sebzés arányt szintek szerint, akkor kiderül az igazság... Mondjuk látatlanban megmondom, hol az egyik, hol a másik lesz nagyobb, függően attól, mennyien hordáznak, mekkorák a kritikusok stb... Ha azt mondanám hogy 37. szinten a varázslók átlagban 20%-kal többet sebeznek, akkor minden 37. szintű "harcos" sirni kezdene. Ha azt mondanám, hogy 70. szinten a harcosok 50%-kal többet sebeznek, akkor minden 70. szintű varázsló sirni kezdene...
Ahogy a Mátrixban Neónak mondták: nincs kanál.
Nincs harcos és varázsló. Ez nem dungeons & dragons játék. Pont a hasonló játékok állandó vitáját akartuk elkerülni a kasztokról, ezért itt nincsenek ilyenek. Ha úgy érzed, gyenge a mágikus sebzésed, fejleszd az IQ-t és taut. Ha gyenge a fizikai, akkor a támadást és az erőt...
Dátum: 2009.12.11. 09:46:13
Az alkalmazkodás tekercse 2 okból ilyen szintű:
Ennyi LGYd úgyse nagyon lesz korábban
10 szintenként van 1 tárgy, ez tűnt a legalkalmasabbnak 100. szintre.
A feketepiaci tagság pontosan +1 szintnyi tárgyat ad 100. szint felett, tehát 8 helyett 9 szinttel tudsz előre vásárolni.
Ennyi LGYd úgyse nagyon lesz korábban
10 szintenként van 1 tárgy, ez tűnt a legalkalmasabbnak 100. szintre.
A feketepiaci tagság pontosan +1 szintnyi tárgyat ad 100. szint felett, tehát 8 helyett 9 szinttel tudsz előre vásárolni.
Dátum: 2009.12.11. 09:15:10
Birka lehet hogy te igy gondolod, de a többség nem feltétlenül.
1.) Nem adhat minden tárgy +10% LE-t (bár tudom, hogy az optimalizátorok csak ennek örülnének)
2.) A fenti ötletek az első kivételével a játékosoktól származnak, magas pontszámot és tetszést kaptak a többiektől, ezért vettem fel őket a listára, nem saját úri kedvemből
3.) Te mondtad, hogy mi lesz ha nincs mire költeni a lélekgyémántot, szerintem épp elég sok LGY cucc került be, hogy most már válogatni kelljen, ez szerintem egyáltalán nem probléma... nem érzem gondnak ha nem vesz meg mindenki mindent.
4.) A javaslatok fent vannak 1 hete, mindenki leírta a véleményét, ami figyelembe is lett véve (nekem egyedül az a javaslat nem tetszett, hogy az idomítás és sebgyógyitás veszítse el az értelmét)
1.) Nem adhat minden tárgy +10% LE-t (bár tudom, hogy az optimalizátorok csak ennek örülnének)
2.) A fenti ötletek az első kivételével a játékosoktól származnak, magas pontszámot és tetszést kaptak a többiektől, ezért vettem fel őket a listára, nem saját úri kedvemből
3.) Te mondtad, hogy mi lesz ha nincs mire költeni a lélekgyémántot, szerintem épp elég sok LGY cucc került be, hogy most már válogatni kelljen, ez szerintem egyáltalán nem probléma... nem érzem gondnak ha nem vesz meg mindenki mindent.
4.) A javaslatok fent vannak 1 hete, mindenki leírta a véleményét, ami figyelembe is lett véve (nekem egyedül az a javaslat nem tetszett, hogy az idomítás és sebgyógyitás veszítse el az értelmét)
Dátum: 2009.12.11. 09:05:22
Idézet: Mortimer - 2009.12.11. 01:45:14
Ti játékosok ezt szeretnétek?
Miklós, az 59-esre nem írtál semmit, hogy a medáloknál nevesítve legyen, hogy melyik kategóriában nyerted, és még egyszer ugyanott ne szerezhess medált.
Ti játékosok ezt szeretnétek?
Dátum: 2009.12.11. 07:15:48
De, lesz, csak még nincs eldöntve, mi.
Dátum: 2009.12.10. 22:02:36
Látom itt felmerült az örök téma, túl nagyok a kategóriahatárok. Erről hadd írjak egy játékelméleti fejtegetést.
Elméleti szinten: minél több különböző kategória van, és minél szűkebbek a kategóriahatárok, annál több embernek lesz sikerélménye azáltal, hogy nyer. És annál nagyobb a valószínűsége is, hogy idővel minden kategóriában csak 1 ember fog indulni. Meg kell találni a kompromisszumot. A kategóriahatárok nem lehetnek sem túl kicsik, sem túl nagyok.
Gyakorlati szinten: a Túlélők Földjén és az Ősök Városán is van olimpia, azaz bajnoki viadal. A Túlélők Földje 17 éve megy, de ott 8 kategória van összesen. Már a játék legelején is volt 5 kategória, ez nagyon lassan bővült 7+1-re, és azóta se változott, hiába erősödnek a karakterek és húz szét a mezőny. Minden kategóriában van bőven induló, lehet taktikázni, hogy melyik kategóriába férsz be, aki az egyikben nyert, legközelebb már csak a következőben indulhat. Persze, van olyan, hogy a kategória tetején levő ember széttrancsirozza az alján levőt, de ez senkit sem zavar (annyira), mert ilyen a rendszer. Az Ősök Városán minden egyes szint külön kategória. Ez szinte tökéletesen egyenlő esélyeket biztosít. Csakhogy idővel, ahogy az emberek egyre magasabb szintre jutottak, egyre több kategória volt. Idővel már jópár kategória volt, ahol épphogy összejött a min. 5 ember, sőt volt olyan is, ahol már az sem jött össze. Szinte mindenki, aki indult, nyert valamit. De verseny jellege volt a dolognak? Nem igazán.
A VUs kategória határok NEM fognak változni, magas szinten 6-7, vagy még több szintnyi marad egy kategória. Az ok egyszerű, idővel a mezőny széthúzódik, ha minden szint 1 kategória lenne, akkor itt is az lenne, mint az ŐVn, idővel aki benevez, kapna 1 bajnoki medált automatikusan. Taktikázni most is lehet, a viadalok időpontját lehet előre tudni, ha fontos a győzelem valakinek, úgy egyensúlyozzon, hogy a kategória tetejéhez közel induljon, ne pedig az alján. A kategóriahatárok publikusak... Arról, hogy legyen 2. 3. stb dij is, az egyenes kiesés miatt a 2-3. helyezett nem állapítható meg egyszerűen (lehet, hogy az 1. körben kiütött vkit a későbbi bajnok, aki mindenkit megvert volna...)
Elméleti szinten: minél több különböző kategória van, és minél szűkebbek a kategóriahatárok, annál több embernek lesz sikerélménye azáltal, hogy nyer. És annál nagyobb a valószínűsége is, hogy idővel minden kategóriában csak 1 ember fog indulni. Meg kell találni a kompromisszumot. A kategóriahatárok nem lehetnek sem túl kicsik, sem túl nagyok.
Gyakorlati szinten: a Túlélők Földjén és az Ősök Városán is van olimpia, azaz bajnoki viadal. A Túlélők Földje 17 éve megy, de ott 8 kategória van összesen. Már a játék legelején is volt 5 kategória, ez nagyon lassan bővült 7+1-re, és azóta se változott, hiába erősödnek a karakterek és húz szét a mezőny. Minden kategóriában van bőven induló, lehet taktikázni, hogy melyik kategóriába férsz be, aki az egyikben nyert, legközelebb már csak a következőben indulhat. Persze, van olyan, hogy a kategória tetején levő ember széttrancsirozza az alján levőt, de ez senkit sem zavar (annyira), mert ilyen a rendszer. Az Ősök Városán minden egyes szint külön kategória. Ez szinte tökéletesen egyenlő esélyeket biztosít. Csakhogy idővel, ahogy az emberek egyre magasabb szintre jutottak, egyre több kategória volt. Idővel már jópár kategória volt, ahol épphogy összejött a min. 5 ember, sőt volt olyan is, ahol már az sem jött össze. Szinte mindenki, aki indult, nyert valamit. De verseny jellege volt a dolognak? Nem igazán.
A VUs kategória határok NEM fognak változni, magas szinten 6-7, vagy még több szintnyi marad egy kategória. Az ok egyszerű, idővel a mezőny széthúzódik, ha minden szint 1 kategória lenne, akkor itt is az lenne, mint az ŐVn, idővel aki benevez, kapna 1 bajnoki medált automatikusan. Taktikázni most is lehet, a viadalok időpontját lehet előre tudni, ha fontos a győzelem valakinek, úgy egyensúlyozzon, hogy a kategória tetejéhez közel induljon, ne pedig az alján. A kategóriahatárok publikusak... Arról, hogy legyen 2. 3. stb dij is, az egyenes kiesés miatt a 2-3. helyezett nem állapítható meg egyszerűen (lehet, hogy az 1. körben kiütött vkit a későbbi bajnok, aki mindenkit megvert volna...)
Dátum: 2009.12.10. 18:05:02
Elkészült és bekerült a játékba 5 új relikvia, amit a lélekkufárnál, lélekgyémántért lehet megvásárolni.
Dátum: 2009.12.10. 18:04:00
Közben elkészültek és bekerültek a játékba a topicnyitóban ismertetett relikviák, a lélekkufárnál meg lehet őket vásárolni.
Dátum: 2009.12.09. 22:17:30
Ricardo, erre van a rengeteg szempontból rendezhető toplista...
Ha megnézitek pl. a kalandok bevezetése új kiugrási lehetőséget adott, itt más neveket látunk a topon, mint egyéb kategóriákban.
Ha megnézitek pl. a kalandok bevezetése új kiugrási lehetőséget adott, itt más neveket látunk a topon, mint egyéb kategóriákban.
Dátum: 2009.12.09. 22:11:21
szintfüggetlenről szó sem volt, ahogy írtam, az egész pont ugyanúgy működne, mint a portyázás, tehát azonos feltételekkel, szint-támadhatósággal, támadhatósági időközzel stb.
Arról hogy a vesztes is kapjon valami jutalmat, nem vagyok benne biztos, hogy ez jó ötlet, ebből problémák lehetnek.
Arról hogy a vesztes is kapjon valami jutalmat, nem vagyok benne biztos, hogy ez jó ötlet, ebből problémák lehetnek.
Dátum: 2009.12.09. 17:44:39
Idézet: Jeriko - 2009.12.09. 10:26:35
Korrekt javaslat.
Prisma javaslata is érdekes, de ezt borzasztó nehéz lenne jól kitesztelni, én inkább valami egyszerűbb, bonbabiztos megoldás felé hajlok (úgy látom, a kristálypont a legszimpatikusabb mindenkinek).
Azt nem írtam, de természetesen nem támadhatnád másodpercenként ugyanazt, a portyázáshoz hasonlóan, 8 óra minusz kontinuumsz. időközönként portyázhatsz továbbra is 1 embert, akár igy akár úgy.
A Büntető, szkarabeusz, kamrázás, lopás természetesen nem hat ilyen portyára.
A jutalommal kapcsolatban, látom a LE senkinek sem tetszik, az egy jó ötlet, hogy többféle közül válasszunk véletlenszerűen, lehet kristálypont, valami átmeneti bónusz, és kis eséllyel valami értékesebb dolog (+1 szakértelem?).
Idézet: Jeriko - 2009.12.09. 15:49:10
Szerintem maradjon is vicc, ennyire nem állítunk feje tetejére dolgokat
Újabb ötlet: a szerzett LE az SZÖ különbségektől függjön. Ha hozzám képest alacsony SZÖ-s karaktert hívok ki, Alig járjon valami LE. Magasabb SZÖ-nél pedig fordítva.
Korrekt javaslat.
Prisma javaslata is érdekes, de ezt borzasztó nehéz lenne jól kitesztelni, én inkább valami egyszerűbb, bonbabiztos megoldás felé hajlok (úgy látom, a kristálypont a legszimpatikusabb mindenkinek).
Azt nem írtam, de természetesen nem támadhatnád másodpercenként ugyanazt, a portyázáshoz hasonlóan, 8 óra minusz kontinuumsz. időközönként portyázhatsz továbbra is 1 embert, akár igy akár úgy.
A Büntető, szkarabeusz, kamrázás, lopás természetesen nem hat ilyen portyára.
A jutalommal kapcsolatban, látom a LE senkinek sem tetszik, az egy jó ötlet, hogy többféle közül válasszunk véletlenszerűen, lehet kristálypont, valami átmeneti bónusz, és kis eséllyel valami értékesebb dolog (+1 szakértelem?).
Idézet: Jeriko - 2009.12.09. 15:49:10
Megvan az univerzális megoldás! Tulajdonképpen viccnek szántam, de közben elkezdtem gondolkodni rajta, milyen hatásai lennének a játékra nézve...
Szerintem maradjon is vicc, ennyire nem állítunk feje tetejére dolgokat
Dátum: 2009.12.09. 15:28:39
Számos olyan ötlet volt, ami alapjaiban írná újra a rendszert, ami már amúgy is 95%-kos... erre semmi szükség, egy kis leleményességgel a meglevőt is lehet tökéletesíteni. Amit Kócos írt (ha nincs legalább 3 ember, akkor a környező szintek átlagát is beszámolom az extrapoláció helyett) a legegyszerűbb, és egyre szimpatikusabb. Persze lesz olyan eset, amikor ez nem működik (pl. valaki 3-4 szinttel elhúz a többiektől), akkor lehet továbbra is a régi képletet használni. Mindenesetre ezzel a 95% rendszerből 99%-ost lehetne csinálni. A matekot még átgondolom.
Dátum: 2009.12.09. 15:17:21
Korábbi ígéretünkhöz híven néhány magas szintű varázslat kisebb mértékű lélekszívás effektet kapott.
Dátum: 2009.12.09. 13:55:48
Kethios, pont erre gondoltam, köszi! Ha valaki egy szavazós oldalra felteszi a doomlordot, szívesen behirdetjük a játékon belül, hogy a játékosok szavazzanak rá, csak Íírjátok meg nekünk!
Igen, Settlers, az úgy tökéletes, csak amikor megadod nekik a linket, az ajánló linket add meg (tehát nem simán www.doomlord.net, hanem a www.doomlord.net/?kar=karakterszámod).
A Facebook is biztos, hogy jó ötlet, én még sajnos nem vagyok rajta, és nem tudom, mi a módja az alkalmazások felrakásának. Ha valaki otthon van ebben, akkor nagyszerű lenne ez is.
Igen, Settlers, az úgy tökéletes, csak amikor megadod nekik a linket, az ajánló linket add meg (tehát nem simán www.doomlord.net, hanem a www.doomlord.net/?kar=karakterszámod).
A Facebook is biztos, hogy jó ötlet, én még sajnos nem vagyok rajta, és nem tudom, mi a módja az alkalmazások felrakásának. Ha valaki otthon van ebben, akkor nagyszerű lenne ez is.
Dátum: 2009.12.09. 13:38:40
A mai napon 2 fejlesztés került be:
1.) A prémium tagok ép-je ugye gyorsabban regenerálódik. Ezt módosítottuk úgy, hogy amíg egy prémium tag vadászik, addig nem az ép-je, hanem a vp-je regenerál gyorsabban.
2.) A felszerelés bérlet nevű LGYs relikvia most már nem csak az állat felszerelések őskő költségét, hanem az esetleges lélekgyémánt költséget is felezi.
Reméljük hasznosnak találjátok ezeket a fejlesztéseket.
1.) A prémium tagok ép-je ugye gyorsabban regenerálódik. Ezt módosítottuk úgy, hogy amíg egy prémium tag vadászik, addig nem az ép-je, hanem a vp-je regenerál gyorsabban.
2.) A felszerelés bérlet nevű LGYs relikvia most már nem csak az állat felszerelések őskő költségét, hanem az esetleges lélekgyémánt költséget is felezi.
Reméljük hasznosnak találjátok ezeket a fejlesztéseket.
Dátum: 2009.12.09. 10:25:41
A kaland küszöb témában rengeteg időt vitáztam Birkával, szerintem a kelleténél sokkal többet. A helyzet kb. így néz ki.
A küszöb számítás mint elv rendben van. Ha egy szinten 3nál kevesebb karakter van, akkor a program a karakterek tulajdonságaira a szinttől és átlagaik alapján fektet egy függvényt a korábbi szintek tulajdonságátlaga alapján, ez sokkal jobb, mintha egy fix érték lenne a küszöb (pl. 10+szint*5 vagy hasonló marhaság). A gond igazán ott van, amikor ezek a top a karakterek "specializálódnak" IQ-ra vagy támadásra, és ezáltal a tám/erő ill. IQ/tau párost hanyagolják, és azokra a tulajdonságokra csillagászatinak tűnő próbákat kapnak mert más meg arra specializálódott.
A minden egyéb szempontból jól működő képletet nem igazán lenne jó ötlet emiatt piszkálni (volt pár javaslat, de sajnos mindegyikben volt valami hiba). A képlet piszkálása mellett felmerült javaslatok:
- egy szakértelem, ami csökkenti a kalandoknál a random faktort (a szint/3-mat csökkenti 3 szintenként 1-gyel, szint/6-ig)
- egy LGY relikvia, ami egyszerűen lecsökkent MINDEN küszöböt 5-tel
- néhány új tárgy, ami masszív bónuszt ad a fenti kritikus tulajdonságokra, de óriási mínuszt ad az egyéb statokra, hogy portyázásban ne lehessen használni.
A probléma egyébként, leegyszerűsítve annyi, hogy a topon a kalandozás jóval több LE-be kerül, mint a középmezőnyben. Persze a topon a karakterek több LE-t is szereznek, a kérdés az, hogy az arány mennyire stimmel. Mindenesetre, a fenti javaslatok mindegyike LE-be kerül, erőforrás befektetésbe, és ezért nem feltétlenül fog tetszeni azoknak, akiknek problémája van ezzel. Teljesen erőforrásmentes megoldást sajnos nem tudok, az elmúlt másfél hétben már az összes lehetőséget körbejártuk.
A küszöb számítás mint elv rendben van. Ha egy szinten 3nál kevesebb karakter van, akkor a program a karakterek tulajdonságaira a szinttől és átlagaik alapján fektet egy függvényt a korábbi szintek tulajdonságátlaga alapján, ez sokkal jobb, mintha egy fix érték lenne a küszöb (pl. 10+szint*5 vagy hasonló marhaság). A gond igazán ott van, amikor ezek a top a karakterek "specializálódnak" IQ-ra vagy támadásra, és ezáltal a tám/erő ill. IQ/tau párost hanyagolják, és azokra a tulajdonságokra csillagászatinak tűnő próbákat kapnak mert más meg arra specializálódott.
A minden egyéb szempontból jól működő képletet nem igazán lenne jó ötlet emiatt piszkálni (volt pár javaslat, de sajnos mindegyikben volt valami hiba). A képlet piszkálása mellett felmerült javaslatok:
- egy szakértelem, ami csökkenti a kalandoknál a random faktort (a szint/3-mat csökkenti 3 szintenként 1-gyel, szint/6-ig)
- egy LGY relikvia, ami egyszerűen lecsökkent MINDEN küszöböt 5-tel
- néhány új tárgy, ami masszív bónuszt ad a fenti kritikus tulajdonságokra, de óriási mínuszt ad az egyéb statokra, hogy portyázásban ne lehessen használni.
A probléma egyébként, leegyszerűsítve annyi, hogy a topon a kalandozás jóval több LE-be kerül, mint a középmezőnyben. Persze a topon a karakterek több LE-t is szereznek, a kérdés az, hogy az arány mennyire stimmel. Mindenesetre, a fenti javaslatok mindegyike LE-be kerül, erőforrás befektetésbe, és ezért nem feltétlenül fog tetszeni azoknak, akiknek problémája van ezzel. Teljesen erőforrásmentes megoldást sajnos nem tudok, az elmúlt másfél hétben már az összes lehetőséget körbejártuk.