Felhasználónév: Jelszó:

Hozzászólások - Miklós

Dátum: 2010.07.19. 16:38:51
Most, hogy visszaérkeztem a szabadságról, szeretnék adni nektek egy átfogó jelentést, hogy mi történt a közelmúltban, éppen min dolgozunk, ill. mi várható a közeljövőben.

- Véget ért és kiértékelésre került a 4-es világ. Nagyjából 2 hét múlva, augusztus első felében újraindítjuk a 4-es világot, ezúttal a csapatjáték verzióval (győztes szövetség, amely legyőzi a 75 epikust).
- Bekerült egy kényelmi funkció amely jelentősen csökkenti a kattintások számát a térkapunál (a térkapu ill. térkapu csaták oldalon összevontuk az aktiválom 1/3 őskőért / csp-ért gombot a Belépek a térkapuba gombbal)
- Elkészült az alkímista labor tesztverziója, jelenleg teszteljük, hamarosan be fogjuk élesíteni. Az irányított vadászat esszencia helyett javaslatotok alapján végül elementáris fúzió esszencia került be (amely a többi esszenciához hasonlóan, max. fölé is növel)
- Elkészült egy fejlesztés, ami lehetővé teszi, hogy bizonyos, a Végzetúron történt eseményeket ill. fórum postjaidat megoszthasd facebookos és iwiwes ismerőseiddel. Ez a fejlesztés jelenleg tesztelés alatt áll, hamarosan bekerül a játékba.
- A következő fejlesztés, aminek Baraty nekifog, egy opció lesz, amellyel választott csatáidat nyilvánossá, mások által megnézhetővé lehet tenni.
- Készülnek az állatfelszerelések, amelyek plusz szakértelempontokat adnak az állatoknak, ill. az alkímista laborhoz kapcsolódó gradulátumok.
- Hamarosan újra beélesítjük a kvíz olimpiát, immár az új rendszerrel.

További terveink:
- Egy nyílt kvíz adatbázis létrehozása a kvíz értékelések alapján.
- A karakterátadásra eddig a játékban nem volt lehetőség, az ezzel való visszaélési lehetőségek miatt. Azonban folyamatosan óriási nyomás nehezedik ránk részetekről, hogy tegyük ezt lehetővé. Ezért ennek lehetőségeit átgondoljuk, és a közeljövőben várható lesz egy megoldás, amely segítségével, ellenőrzött körülmények között, karakter rakható át egyik játékos számlájáról a másikr.
- Készíteni fogunk egy chat programot, amely segítségével a fórumra belépők közvetlenül chatelhetnek egymással, a szövetségek és más csoportok külön chat szobákat hozhatnak létre.
- Egy minimál igényű végzetúr css létrehozása azoknak, akiknek lassú a gépe.
- Ismételhető küldik átdolgozása (a túl nehéz küldik könnyítése) javaslataitok alapján.
- Havi toplisták bevezetése
- "Avatár projekt" - részletesebben ld. majd javaslatok.
- Új játékbeli esemény.
Dátum: 2010.07.19. 16:38:17
Várható fejlesztések

Ebben a topicban olvashatsz a közeljövőben és hosszabb távon várható fejlesztésekről, illetve leírom azt is, hogy mi az, ami biztosan nem lesz a játékban. A topicot időnként frissítem, tehát érdemes lesz időnként visszalátogatni ide.

A megvalósult fejlesztéseket kitörlöm, átkerülnek a Hírek topicba!

Közeljövőben várható fejlesztések
- a végzet temploma (új küldetésrendszer nyereményekkel, egyszerre több feladat teljesíthető)
- a kezdő mentor átdolgozása a kezdő játékosokat segítő napi küldetésrendszerré
- huzalozott reflexek (azonnali hatáshoz szükséges szakértelmek automatikus turbózása)
- napi rutinok, hűségbónusz (ld. javaslatok Napi rutinok topic) olcsóbb, TP-t adó állatfelszerelés
- élen haladók szintlépésének lassítása
- portyázás világok között

Hosszabb távon várható fejlesztések (nem feltétlenül ebben a sorrendben)
- végzetúr chat
- havi toplisták
- Szövetség licitálhasson az aukciós házban.

Fejlesztések, amelyet játékosok felvetettek, de szinte bizonyos, hogy nem fognak megvalósulni:
- Kereskedelem. A kereskedelem bizonyos játéktípusokban jó dolog, de egy ilyen jellegű játékban rengeteg csalási lehetőséget tesz lehetővé, amivel tisztességtelen előnyre lehetne szert tenni. Ráadásul nem kívánjuk a kereskedelemmel járó "másodlagos piac" kialakulását, ahol a játékosok valós pénzért kezdenek tárgyakat árulni, mások e célból lopnak el jelszavakat stb.
- Szövetségi körüzenet. A szövetségi fórum pont erre való, ha olyan mondandód van, amit szeretnéd, ha minden tag olvasna, írd a fórumra. A körüzenetek csak feleslegesen terhelik a szervert, és sokkal kevésbé átláthatóak, mint egy jól szervezett fórum.
- A páncél, fegyver, gyűrű stb. után újabb tárgyhelyek (köpeny, kesztyű stb). Ez tényleg jó ötlet lenne, de valahol meg kell húzni a határt. Ez egy internetes játék, a terhelést nem lehet a végtelenségig növelni, és ez sajnos pont ehhez vezethet. Elképzelhető, hogy hosszú távon esetleg még 1 vagy 2 újabb tárgyhelyet bevezetünk, de erre egyelőre nem teszek ígéretet.
- Küldetés végleges eldobása. Ha a legnehezebb küldetéseket el lehetne dobni, akkor hamar mindenki a küldetések végére érne, és reklamálna, hogy hol a többi? Ezzel már egy másik játékban pórul jártunk, ezt a hibát nem ismételjük meg...

A fejlesztési ötleteket továbbra is szívesen látjuk a fórumon vagy üzenetben. Nem tudunk egyenként mindenkinek válaszolni, de ami jó ötletnek tűnik, és sokan kérik, azt igyekszünk megvalósítani!
Dátum: 2010.07.19. 16:19:21
A programba bekerült egy új kényelmi funkció, ami mindenki számára elérhető:
A térkapunál az 1/3 őskőért ill. 1 csp-ért való aktiválást összevontuk a térkapuba való belépéssel, tehát a térkapukat feleannyi kattintással "végig lehet pörgetni".
Dátum: 2010.07.09. 15:12:14
Még egy utolsó, gyors poszt a témában, aki akar, hadd pontozgasson.
Számos jó és értelmes post hangzott el itt, köszönet érte. Jól tudjátok, hogy a játék története során már számos vita adódott, jónéhány esetben hagytam magam meggyőzni, megváltoztattam az álláspontomat. Ez most nem az a helyzet, az érveket már leírtam. A jövőben ha valaki úgy gondolja, hogy bugot talált, vagy valami teljesen másképp működik, mint ahogy a leírás mondja, kérjük jelezze nekünk - ne a fórumon, hanem emailben.
Dátum: 2010.07.08. 05:13:10
Tisztázzunk akkor pár dolgot.
1.) A "félrekommunikációk" meglátásom szerint valahogy igy néznek ki: valaki privátban megkérdez Baratytól valamit, ő van, amikor ezt rögtön privátban megválaszolja/eldönti, van, hogy megkérdezi a dologról a véleményemet. A gond akkor van, ha ugyanaz a kérdés többször befut, és hiányzik reakciónál a következetesség. Igy volt ez a múltkor egy V4-es dijazási problémánál, és igy van ez most is. Cyron be is ismeri, hogy nem azt jelezte, hogy ellentmondás (bug?) lehet a leirás szerint, hanem csak egyszerűen rákérdezett, technikailag ez hogy működik, ezek szerint másodjára valaki már azt jelezte, hogy itt bizony egy bug van és ennek nem igy kéne működnie. A lényeges különbség, hogyha valaki feltesz egy technikai kérdést, akkor ahhoz én nem kellek. Ha viszont bugolás/balancolás kérdés adódik, az eljut hozzám, és abban már én döntök.
2.) Nyugodtan lehet példákkal dobálódzni, hogy a gyémánt horda így meg a VF amúgy. Példát azonban én is tudok hozni. A portyás küldetések nem teljesithetőek térkapuban, a térkapu semmilyen statisztikai szempontból nem számit portyának, és a térkapuban nem veszithetsz LE-t. A tárgy leírása egyértelmű, PORTYA esetén ad több LE-t, a térkapu NEM szerepel a tárgy leírásában. NEM volt szándékunk, hogy térkapuban többet adjon, és a játékegyensúly szempontjából soha nem is volt kivánatos, hogy a rubin triásszal, maxos kvizmedálhoz vagy ajánláshoz mérhető újabb effekt legyen a játékban, amely sokak számára nem volt hozzáférhető, mert nem is tudtak róla (honnan tudtak volna, hiszen a tárgy leirásában nem szerepelt). A játékba bekerült a térkapu továbbépitésének lehetősége, ami a tárggyal ellentétben mindenki számára hozzáférhető, megadja a térkapura a (még nagyobb) bónuszt legálisan.
3.) A felháborodást egyébként abszolút nem értem, mivel leírtam, hogy visszamenőleg a LE-t senkitől nem vesszük el. Eddig így működött, de a továbbiakban nem, ez mindenkit egyformán fog érinteni.
Dátum: 2010.07.07. 06:13:54
A játékkal több ezer játékos játszik, bizony előfordul, hogy olyan hibára bukkannak néhányan, amit mi nem találtunk meg (a helyzet az, hogy a cégnél több ezernél jóval kevesebb alkalmazott van). De számítunk rá, hogyha egy játékos hibát talál, jelenti: Felhasználási feltételek:
3. Játékban lévő hibák
Kérjük a játékosokat, hogy a játékban talált hibákat, úgynevezett bugokat jelentsék a bug vegzetur hu e-mail címen. Az ilyen bugok nem használhatók ki akkor sem, ha nem kerülnek azonnal javításra.

Őszintén remélem, hogy nem volt olyan játékosunk, aki úgy gondolta, a térkapu az is egyfajta portyázás, és ezért a fenti jelenség nem hiba, hanem feature. Aki viszont tisztában volt a fenti hibával, kihasználta, és nem jelentette, az bizony csalt. Sajnos, nem tudjuk, ki mikor jutott hozzá ilyen tárgyhoz, használta-e térkapuzás közben, és ha igen, feltűnt-e egyáltalán neki, hogy bónuszt kapott rá, és összesen mennyi LE-t szerzett így. Ezért minden szándékunk ellenére a hibával visszaélőket megbüntetni nem tudjuk (max.azt, aki ezzel nyíltan elhenceg), és az így szerzett LE-t sem fogjuk levonni. Az egyetlen, amit tehetünk, hogy a hibát sürgősen javítjuk.
Arról az álláspontról, hogyha eddig így működött, akkor ezután is működjön így, hadd tápoljon belőle mindenki:

1. Az ilyen tárgy nem triviálisan megszerezhető. Aki eddig erről nem tudott (azaz a játékosok igen jelentős többsége) ha neki is áll most entitásból kinyerni (már ha nem maxolta ki, és tud vele haladni) akkor is további hátrányba kerül azokhoz képest, akik ebből már tápoltak.
2. Aki épp most / nemrégiben szerezte meg ezt a tárgyat, azért, hogy a hibát kihasználva előnyhöz jusson - nos, az szégyellje magát hogy nem jelentette a hibát ehelyett.
3. Aki eddig X ideig tápolt belőle, ha minden továbbra is így marad, további Y ideig fog tápolni belőle. Tehát aki ezután szerzi meg, és Y-K ideig tápol vele, semmiképp sem hozza be így a "lemaradását", inkább azt tovább növeli (ld. 1. pont).

Tehát ha minden marad a régiben, az csak annak jó, aki ezzel korábban is visszaélt, senki másnak.

Viktor - köszönjük a hibalistát!
Dátum: 2010.07.07. 05:26:41
Idézet: Blazek - 2010.07.06. 15:07:14
ahogy látom Kócosra van szűrőd Miklós, ez nagyon derék, de jó lenne, ha a többi hsz-t is elolvasnád, és arra is reagálnál.

Erre már valahol írtam egy számítást, hogy hány száz évbe telne, ha minden hozzászólásra írnék választ Nagyjából mind1 kinek a hozzászólását quotéztam, aki problémázott annak kb. ez volt a lényege, hogy miért csak az első 3 kapott jutalmat. Másrészről viszont azért sem szeretek egy hosszantartó vitába belemenni postok tucatjaival belemenni, mert az általában csak olaj a tűzre. A felvetett problémára részletesen reagáltam, elmagyaráztam, hogy miért, ennél többet nem tudok hozzátenni...
Dátum: 2010.07.06. 14:56:08
Idézet: Kocos - 2010.07.06. 13:00:37
Az eddigi V4-eken nem ugy volt, hogy ha tobben voltak top szinten mind kapott jutalmat, nem csak az akinek a legtobb TP-je volt? Ha igen, akkor miert valtozott ez?

A helyzet gyökeresen eltérő, az eddigi V4-eken csak az első volt jutalmazva, most az első 3. A top szinten levő karakter most is mind kapott jutalmat... Amennyiben 3-nál több karakter elérte volna a top szintet, a precedenciára való hivatkozás jogos lenne. Az elvünk mindig az, hogyha a szabályok nem egyértelműek, akkor a játékosok javára döntünk, de itt erről szó sem volt, és a vitát kicsit "ha a kisujjadat nyújtod, a karodat is kérem" típusúnak érzem. Pont azért volt 3 helyezett mindenhol 1 helyett, hogy nehogy valaki úgy érezze, hogy igazságtalanul, jogtalanul stb. lecsúszott a díjazásról. De igazándiból, ha az első 20-at díjaznánk, akkor a 21-30. helyezettek éreznék magukat rosszul... ez egy verseny volt, nem mindenki lehetett győztes. Lesz még további alkalom, mi pedig ügyelni fogunk arra, hogy mindent pontositsunk, ami nem egyértelmű.
Dátum: 2010.07.05. 04:34:50
Az irányitottat én is kicsit erőltetettnek éreztem, de a meglevő szakik között már nem volt más választási lehetőség. Akinek van jobb ötlete, írja le nyugodtan. Az elnyelés felejtős, épp elég elnyelést adnak az állatok.

A meggyőzőkészség nem katalizátoros esszencia, hanem sima, a léleksajtolás helyett van.

Idézet: Let. - 2010.07.03. 16:59:24
Szerintem a játékban kellett volna szavazásra bocsátani a kérdést.

Hát, ha minden egyes fejlesztés megbeszélésének minden lépését egyenként megszavaztatnánk, akkor kb. pont most készülne el az alvilági verem

Igen, terveink szerint az esszenciák hatni fognak a bajnokin...
Dátum: 2010.07.02. 16:27:21
A Le adó esszenciákat a következőképp cseréltük:
spektrális -> irányitott vadászat (+10)
sajtolás -> meggyőzőkészség (+20)
ultraspec -> varázslatelnyelés (+50%) nem szorzódik, hanem összeadódik a többi szorzó hatással
transzpl -> barátság (+5) baráti portyázás során ennyi bónuszt kapsz minden szakértelmedre a versengés során.

Remélem ez igy megfelelő lesz.
Dátum: 2010.07.02. 16:02:38
Én megértem mindkét oldalt, és gyakorlatilag itt mindenkinek igaza van. Épp ezért nem akartam a döntést én meghozni, legyen úgy, ahogy ti akarjátok. A NEM oldal nyert, ezért a 4, LE termelő szaki esszenciát másra cseréljük.

A labor hamarosan leprogramozásra kerül.
Dátum: 2010.06.27. 10:02:02
Nincs kizárva, hogy lesz...
Dátum: 2010.06.24. 14:24:40
Beraktuk kísérleti jelleggel, hogy az 1-es világ aukciós házában a licit ideje 5 nap helyett 3 napra csökken (ez a következő megjelenő tételektől érvényes). Így több tárgyat árverezünk el, az aranydukát remélhetőleg kevésbé fog inflálódni. A későbbiekben a licit időt minden világra konfigurálni fogjuk, a világ életkorától függően.
Dátum: 2010.06.23. 15:38:08
Ma bekerült fejlesztések:
- Lehet már nevet változtatni (Beállítások alatt).
- A kristályhordának akkor is lehet hadat üzenni, ha negatív a lélekkútjuk.
- Ha a kristályhorda elbújik, a még folyamatban levő, már egyértelmű eredményű háborúk lezárulnak.
Dátum: 2010.06.20. 10:16:38
Köszönöm Birka az összefoglalót, nagyon részletes és mindenre kiterjedő volt!

Idézet: Hellraiser84 - 2010.06.19. 20:17:07
A talin vett ősköveket mikor írják jóvá?

Hétfőn remélem ez meglesz.

Idézet: Let. - 2010.06.20. 00:47:21
A személyes véleményem, hogy valóban több eseményre lenne szükség a találkozón.

Megteszünk minden tőlünk telhetőt, régebben volt olyan tali, amikor több esemény volt, és nem fogod elhinni, de sokan panaszkodtak, hogy túl sok esemény volt és nem tudtak mindenben részt venni! Meg szerintem kell hogy hagyjunk időt a játékosoknak arra is, hogy beszélgessenek, szocializálódjanak Őszintén remélem hogy senki sem unatkozott.

Idézet: Kundi - 2010.06.20. 08:44:12
1 kérdésem is van. Volt az a wii-s játék, amire mondta Miklós, hogy végzeturas tápot lehet nyerni, és ennél többet senki nem tudott róla. Mi az a táp, és az első hány kap? Már csak hab a tortán, hogy én benne vagyok-e 510 ponttal?

A wii nyereményeket is hétfőn fogjuk beírni, a vetélkedők díjazását Kati tudja pontosan, a Wii-re talán aranydukát lesz, és az első 3 lesz díjazva. Az 510 pont eléggé esélyes

Köszönjük hogy ilyen sokan eljöttetek, és remélem hogy mindnyájan jól éreztétek magatokat! Az elhangzott ötleteket feldolgozzuk, és az elkövetkezendőkben alapján megyünk tovább (ld. Birka listája).
Dátum: 2010.06.18. 15:06:10
3 órakor az aranydukátok aktuális állapota lementésre került, ez alapján lehet majd licitálni a holnapi aukción.

A VU megbeszéléssel kapcsolatban, nekünk sok ötletünk van, elmondom majd őket ott, a helyszínen, meg ti is elmondjátok, mit szeretnétek, és eldöntjük, merre tovább. A háborús reformról Birka annyit, hogy én fél évvel ezelőtt leírtam egy elég jó rendszert, amit átbeszéltünk, és a Vu talin jelentős többséggel meg is szavaztatok. Aztán a fórumon megindult a szőrszálhasogatás és vita, ezért a dologból nem lett semmi. Épp ezért háborús reformot nem sok értelme van most megint felhozni a megbeszélésen, nem lehet olyat kitalálni, aminek a többség örülne.
Dátum: 2010.06.18. 11:48:38
Két, állatfelszereleléssel kapcsolatos változást raktunk be a játékba:

A visszaváltható (aukciós házban vett) állatfelszerelések nem adnak +5 morált, amikor odaadod az állatnak (ez azért volt szükséges, mert 2 ilyen visszaváltható felszerelés cserélgetésével végteleníteni lehetett a morált).

A lélekgyémántért vett állatfelszereléseket ha elveszted (lecseréled vagy kisajtolod az állatod), akkor a rájuk költött lélekgyémánt 35%-kát visszakapod (ha van felszerelés bérletet, akkor a 70%-kát).
Dátum: 2010.06.17. 12:51:46
Az alkímista labor topicban megtekinthető az új épület részletes leírása.
A kérdés az, hogy az épület adhat-e néha egy kis LE tápot is, vagy jobb lenne, ha csak a "szerepjátékos" ill. harci szakértelmeket erősíti időnként egy kicsit.
Dátum: 2010.06.17. 12:47:52
Idézet: Prisma - 2010.06.17. 12:26:36

Miklós, abban kivételesen elsöprő egyetértés volt itt a fórumon, hogy LE termelő cuccok ne kerüljenek be. Nem lehetne elállni ezektől?


Na ez a teljes egyetértés dolog azért nekem nem jött le, akkor erre kiírok egy szavazást (ezt a topicot átalakítom szavazássá).

A spektrális - sajtolás konfliktusáról, nagyon őszintén remélem, hogy úgy be tudtuk lőni a számokat, hogy ne legyen senki végtelen mennyiségű spektrális és sajtoló esszenciával elhalmozva, azaz jobb esetben talán az egyik rendelkezésre áll, ha elmegy vadászni. De ha erre akarunk extra biztositékot, a sajtolást ki lehet lőni a listáról, csak akkor nem tudom milyen értelmes állat szakértelmet lehet berakni helyette.
Dátum: 2010.06.17. 11:23:18
Egy gyors összefoglaló akkor:

Birka javasolta, hogy ne szakértelem bónuszokat adjanak az esszenciák, hanem a harci sebzést növeljék (ill. az ellenfélét csökkentsék). Ezzel két problémám van.

1.) Örök téma a Végzetúrban, hogy mekkora szerepe van a harcban a randomnak. Emlékszem, amikor a hordagyűlöletet bevezettük, mint taktikázási elemet, nagyon sok ember azon is ki volt akadva. Én úgy vélem, a harcban további, a randomot jelentős mértékben növelő elem nem szükséges; plusz taktikázási elemnek, esélyjavitásnak bekerült a támadás itala, ennyi elég is.

2.) A Birka által javasolt, a játék számos különböző elemére ható esszencia rendszer implementálása jelentősen komplikáltabb, mint egy egyszerű, csak a szakértelemeket tápoló rendszer. Az alkímista labor így is az egyik legösszetettebb épület lesz, sok idő lesz a programozása és fejlesztése, még joban nem szeretnénk elbonyolítani.

Én is fontosnak érzem, hogy az esszenciák által adott nyerstápok ne növeljék az időfüggést. Épp ezért úgy fogjuk megcsinálni, hogy ahol szükséges, ott az esszenciák valahány hatásra vonatkozzanak. Ami ezek közül nekem szóba jött: spektrális, léleksajtolás, transzplantáció, ultraspecializáció. Ezek nem időre mennének, hanem a következő X akcióra (de továbbra is csak egyszerre egy esszencia lehetne aktív, tehát amíg ezek be vannak kapcsolva, más esszenciát nem lehet használni), ahol X az alkímista labor szintjétől függ. A többi esszenciánál maradhat az, hogy X ideig tart a hatásuk.

Ami változást kértetek még, hogy a passzív használatnál a PP költség csökkenjen:
[12 csp és 3 pp árán próbálok véletlenszerű esszenciát előállítani] siker esélye: 10%
[120 csp és 30 pp árán előállítok egy véletlenszerű esszenciát] siker esélye: 100%
[50 csp és 10 pp árán előállítok egy adott csoportba tartozó esszenciát, a következő gradulátummal:] [selector, gradulátumok felsorolva] siker esélye: 100%.