Az avatár projekt
1. hozzászólás - 2010.08.10. 16:54:58
1. hozzászólás - 2010.08.10. 16:54:58
Ez gyakorlatilag egy algoritmus, ami egy karakternek egy tetszőleges szintű avatárját képes létrehozni. Pl. van egy 90. szintű karaktered, meg tudjuk határozni ennek a 80., 50. vagy akár 30. szintű avatárját.
Mire lenne ez jó?
1. Lehetne egy speciális portyázás, ahol a karakterek avatárjai mérkőznének. Így gyakorlatilag bárki bárkivel harcolhatna, nem lenne ellenfél hiány. Az állatok ugyanúgy fejlődnének, a győztes kapna TP-t (úgy, mintha egy, a szintjének megfelelő ellenféllel harcolt volna). LE szerzés: a szerzett LE-t egy táblázat szerint konvertálnánk, hogy a nyeremény a szinthez képest reális maradjon. A lélekszívással elég sok probléma lenne, ezért az valószínűleg ilyen csatákban nem működne.
2. A háborúk során választható lenne, hogy a karakterek avatárjai csatázzanak. Így minden tag harcolhatna mindegyikkel, sokkal érdekesebbek lennének a háborúk, és több taktikázási lehetőség lenne. Az ilyen háborúkért lehetne valamilyen extra jutalmat is szerezni.
3. Játékos esemény során a küzdelem sokkal kiegyensúlyozottabb lenne, ha az avatárok mérkőznének egymással.
Hogyan működne az algoritmus?
Vesszük az összes karakter adatát, és ezt kiegészítjük a játék kezdete óta minden hónapban készített teljes adatbázis mentésekkel. Így egy igen nagy mennyiségű statisztikát kapunk arról, hogy mennyi játékidő alatt milyen fejlődést képes elérni a karakter. Ez alapján felállítunk egy képletet. Amikor egy avatárt kreálunk, mindig ehhez a képlethez viszonyítunk. Ha a karakter az átlaghoz képest erősebb, akkor az avatárja is az lesz. Ha gyengébb, az avatár is az lesz. Valószínűleg a szint is egyike a statisztikáknak: egy "szinthuszár" avatárja az átlaghoz képest valamivel magasabb szintű, egy VF-es vagy pók karakteré az átlaghoz képest valamivel alacsonyabb. A tulajdonságok, szakértelmek kiszámítása az eredeti karakter alapján történik. Tehát ha valaki elsősorban IQ-ra gyúrt, akkor az avatárja is - arányosan - erre lesz kiélezve. Az avatárok az egyszerűség kedvéért fiktív tárgyakat kapnak, amelyek a meglévő tárgyainak arányosan leképezett verziói.
A harc során ha pl. egy 80. és egy 50. szintű karakter harcol, akkor mindkét karakter 50. szintre ill. annak közelébe konvertálnánk. Az 50. szintű karakterből csinálnánk egy 50. szintű avatárt (ami, ha jó az algoritmus, az eredeti karakterre fog nagy mértékben hasonlítani). A rendszernek lenne egy minimum szintje, hiszen 1. szintű karakterből még nem lehet normálisan számolni semmit.
Mi biztosítja, hogy a rendszer korrekt?
Ez egy elég összetett fejlesztés, ezért szeretnénk egy alaposabb tesztelést. A rendszer beélesítése előtt mindenkinek lenne lehetősége egy gombnyomással ellenőrizni a saját avatárját, és jelezhetné, ha úgy gondolja, valami nem stimmel.
Mikorra készül ez el?
Először is beszélünk erről itt a fórumon, mindenki elmondja a véleményét, tetszik, nem tetszik stb. Összegyűjtjük az adatokat, megcsináljuk a statisztikát, kitaláljuk a képletet, készül egy fejlesztői dokumentáció a ti javaslataitok figyelembevételével, és utána mehet a programozás. Hogy ez összesen mennyi idő, nem tudom, de ha a többségnek egyáltalán tetszik az ötlet, akkor ezt legkésőbb 2 hónapon belül be tudjuk izzítani, és talán a VU találkozó előtt még az erre alapuló újabb esemény is elkészül.
Mire lenne ez jó?
1. Lehetne egy speciális portyázás, ahol a karakterek avatárjai mérkőznének. Így gyakorlatilag bárki bárkivel harcolhatna, nem lenne ellenfél hiány. Az állatok ugyanúgy fejlődnének, a győztes kapna TP-t (úgy, mintha egy, a szintjének megfelelő ellenféllel harcolt volna). LE szerzés: a szerzett LE-t egy táblázat szerint konvertálnánk, hogy a nyeremény a szinthez képest reális maradjon. A lélekszívással elég sok probléma lenne, ezért az valószínűleg ilyen csatákban nem működne.
2. A háborúk során választható lenne, hogy a karakterek avatárjai csatázzanak. Így minden tag harcolhatna mindegyikkel, sokkal érdekesebbek lennének a háborúk, és több taktikázási lehetőség lenne. Az ilyen háborúkért lehetne valamilyen extra jutalmat is szerezni.
3. Játékos esemény során a küzdelem sokkal kiegyensúlyozottabb lenne, ha az avatárok mérkőznének egymással.
Hogyan működne az algoritmus?
Vesszük az összes karakter adatát, és ezt kiegészítjük a játék kezdete óta minden hónapban készített teljes adatbázis mentésekkel. Így egy igen nagy mennyiségű statisztikát kapunk arról, hogy mennyi játékidő alatt milyen fejlődést képes elérni a karakter. Ez alapján felállítunk egy képletet. Amikor egy avatárt kreálunk, mindig ehhez a képlethez viszonyítunk. Ha a karakter az átlaghoz képest erősebb, akkor az avatárja is az lesz. Ha gyengébb, az avatár is az lesz. Valószínűleg a szint is egyike a statisztikáknak: egy "szinthuszár" avatárja az átlaghoz képest valamivel magasabb szintű, egy VF-es vagy pók karakteré az átlaghoz képest valamivel alacsonyabb. A tulajdonságok, szakértelmek kiszámítása az eredeti karakter alapján történik. Tehát ha valaki elsősorban IQ-ra gyúrt, akkor az avatárja is - arányosan - erre lesz kiélezve. Az avatárok az egyszerűség kedvéért fiktív tárgyakat kapnak, amelyek a meglévő tárgyainak arányosan leképezett verziói.
A harc során ha pl. egy 80. és egy 50. szintű karakter harcol, akkor mindkét karakter 50. szintre ill. annak közelébe konvertálnánk. Az 50. szintű karakterből csinálnánk egy 50. szintű avatárt (ami, ha jó az algoritmus, az eredeti karakterre fog nagy mértékben hasonlítani). A rendszernek lenne egy minimum szintje, hiszen 1. szintű karakterből még nem lehet normálisan számolni semmit.
Mi biztosítja, hogy a rendszer korrekt?
Ez egy elég összetett fejlesztés, ezért szeretnénk egy alaposabb tesztelést. A rendszer beélesítése előtt mindenkinek lenne lehetősége egy gombnyomással ellenőrizni a saját avatárját, és jelezhetné, ha úgy gondolja, valami nem stimmel.
Mikorra készül ez el?
Először is beszélünk erről itt a fórumon, mindenki elmondja a véleményét, tetszik, nem tetszik stb. Összegyűjtjük az adatokat, megcsináljuk a statisztikát, kitaláljuk a képletet, készül egy fejlesztői dokumentáció a ti javaslataitok figyelembevételével, és utána mehet a programozás. Hogy ez összesen mennyi idő, nem tudom, de ha a többségnek egyáltalán tetszik az ötlet, akkor ezt legkésőbb 2 hónapon belül be tudjuk izzítani, és talán a VU találkozó előtt még az erre alapuló újabb esemény is elkészül.
Pontszám: 6.80