Re: inspirátor nerf
179. hozzászólás - 2010.11.10. 22:53:18
MIklós, ennél a nerfnél nem is feltétlen azzal a pár inspirátoros emberrel és az elégedetlenségükkel van gond nagy vonalakban (még ha ők is a leghangosabbak itt), hanem azzal, hogy ezzel a sorozatos nerfeléssel elvesztitek a játékosok bizalmát. Én most már úgy vagyok, hogy kissé félve merek hosszú távra tervezni fejlesztésben, mert mi van, ha holnap ilyenkor az én terveimnek, "taktikámnak" tesz keresztbe a JV? Simán előfordulhat, lévén a nerfeléseknél egyértelműen kiderült, hogy vajmi kevéssé érdekel titeket hány játékost érint, ha úgy érzitek, hogy baltával kell szabályt faragni, akkor az úgy is lesz. Nagyon jól beidézted a szabályzatot, valóban jogotokban áll ezt bármikor megtenni. De azért ezt érdemes lenne átgondolni, hogy ez valóban jó így? A Végzetúr a maga kategóriájában egy remek játék: rengeteg, folyamatosan megnyíló lehetőséget kínál, rendszeres eventeket, folyamatos fejlődést és ami a legfontosabb, összetett, mégis elég jól átlátható játékrendszert. Épp ez az oka annak, hogy akik komolyan elmerülnek benne, azok jó eséllyel elkezdenek előre tervezni, kihozni a maximumot a karakterükből. Sokszor hónapokkal, esetleg évekkel előre tervezésről van szó itt, hosszas készülődésről egy kiváló karakter létrehozásáért. És itt jön be a képbe a probléma: ha rendszeresen kiszámíthatatlan változásokat, nerfeléseket csináltok a játék már üzemelő, régóta működő részein, azzal könnyen lehet, hogy sok ember ilyen taktikázását vágjátok félbe. Márpedig a fizető játékosok is főleg a hosszabb távra tervezők közül kerülnek szerintem, szóval a bizalom megingatásával lényegében magatok alatt vágjátok a fát.
Nyilván előfordulhatnak hibák, de akkor azt javítani kellene ott helyben. Például egész egyszerűen nem hiszem el, hogy mondjuk a láthatatlan vadászatos "bug" észrevételéhez komolyan évek kellettek. Ilyen a világon nincs! Akkor pedig vagy benne hagyjátok, mint taktikai lehetőséget vagy kiveszitek. Ha pár nappal a bekerülése után kivettétek volna, nagyjából senki egy rossz szót nem szólt volna az ügyben, mert senki nem tervezett volna vele hosszú távra. Így viszont, hogy bennmaradt, a játékosok - teljes joggal - úgy gondolták, hogy ez is egy lehetőség és ki lehet használni. És így több ember taktikájának az alapköve lett, erős karaktereket termelve ki. És ekkor, mikor már rengeteg játékos alapvető elemként használta, kijelentettétek, hogy ez így nem megy, kiszeditek a lehetőséget, mert csak.
Itt ugyanez: elég volt egyszer elolvasnom a tárgyleírást, hogy tudjam azt a hatását, ami miatt nerfelni/kivenni akarjátok. Könyörgöm, eleve azért lett teljesen egyedi relikvia, azért ment el horribilis áron, mert nagyon erős. És ont az a lényege, hogy gyorsabb fejlődést tegyen lehetővé, nem? Felzárkóztatás, ugyan már: ha egy erős relikviából nagyjából másfél év alatt tíznél is kevesebbet raktok egy sok ezer karakterrel machináló játékba, akkor evidens, hogy a legtöbb erőforráshoz hozzáférő játékos viszi el. És általában ez azt is jelenti, hogy a legerősebb játékosok egyike lesz az, akinek véletlen sincs szüksége felzárkóztatásra, maximum egy-két nála is erősebb karakterhez képest. Ez egyszerű logika. Most meg az baj, hogy tényleg így működik és utolérhetetlenné teszi ezeket a karaktereket? De én azt nem értem, hogy ez hogy nem volt evidens eleve? Vagy miért nem lett átgondolva még egyszer az egész, amikor szóltak páran, hogy ez így kissé durva lesz?
Lehet ezt "dinamikus fejlődésnek" (szóhasználat kérdése), előre beláthatatlan következményeknek (ugyan) nevezni, lehet, hogy játék mögött annyi programozás és tervezés van, hogy én az 1%-t sem vállalnám, de ah elyzet az, hogy ez az egyszeri, szórakozni vágyó játékost jó eséllyel teljesen hidegen hagyja. Amit én (és talán nem vagyok egyedül) látok az egészből, hogy nem vagytok képben eléggé egyes fejlesztések következményeivel (ékes példa a kifordító ital a V5-ön, fel sem szabadott volna merülnie a problémának alaposabb átgondolással), későn reagáltok sokszor, akkor is kapkodva, nagybaltával estek olyan dolgoknak, amik eddigre már a játék szerves részét képezik. Ami így teljesen értehtő módon szül esetenként széleskörű nemtetszést. Erre ugyan születik reagáslás sokszor, de az is a hirtelen, átgondolatlan döntések szagát árasztja nem ritkán (pl. Sztázisbuborék).
V3: Xarun
Pontszám: 8.30