Felhasználónév: Jelszó:
Szerző
Topic neve: Le az állatreformmal!
kedvelt tagKethiosFérfi
Végzetúr mester
442 hozzászólás
Profil megtekintése
Re: Le az állatreformmal!
161. hozzászólás - 2009.12.16. 10:41:15 (Válasz Cavalorn #160 hozzászólására.)
Ez megért egy tizest.
V. 1: Kethios - Világépítők
V. 3: Kethios Burningsoul - Abydos Gate
V. 4-Gamma: Kethios - HTF
Doomlord - W1: Kethios - Masquerade

Doomlord fórum moderátor. At your service, Sir.
Pontszám: 4.80
kedvelt tagKethiosFérfi
Végzetúr mester
442 hozzászólás
Profil megtekintése
Re: Le az állatreformmal!
162. hozzászólás - 2009.12.16. 11:04:05
Újabb példa arra, hogy az állatok sebzésével nincs minden rendben:

Aikoon idomított állatai, egy 16. szintű Minotaurusz vezér és egy 14. szintű Kőtroll is részt vesznek a csatában. Idomított állataid, Hyorinmaru, egy 44. szintű fekete griff és egy 10. szintű Nasothin nagyúr is részt vesznek a csatában. Csatakiáltással támadtok egymásra.

Aikoon kezéből feléd süvít egy gyilkos matéria. 717 pontnyit sebzett. Az állataid 86 életpontot sebződtek.

Futás közben egy lángtenger igéjét mormolod. (-145 VP). Aikoon elkerülte a varázslatot! Csak 55 életpontot vesztett. Ellenfeled állatai 2 életpontot sebződtek.

Aikoon a pegazusbőr korbáccsal a felsőtestedet célozza! Könnyedén félrehajolsz. Minotaurusz vezér és Kőtroll acsarogva támadnak. 1 támadással 31 sebzést okoztak.

Ellenfeled magasra emeli a fegyverét, az adamantit ékszerpengével gyorsan alulról támadsz. Talált, 232 sebzést okoztál. Kritikus sebzés! Lélekenergiát szívsz el ellenfeledtől! (+19 lélekenergia) Ellenfeled állatai 23 életpontot sebződtek. Hyorinmaru és Nasothin nagyúr is ellenfeledre vetik magukat. 2 támadással 47 sebzés!

Egy gyors csel után Aikoon a hasadat támadja. Könnyedén félrehajolsz. Minotaurusz vezér és Kőtroll acsarogva támadnak. 2 támadással 44 sebzés!

Erősen markolva fegyveredet, elsöprő erejű támadást indítasz. Aikoon 233 pontnyit sérült. Kritikus sebzés! Lélekenergiát szívsz el ellenfeledtől! (+19 lélekenergia) Ellenfeled állatai 23 életpontot sebződtek. Hyorinmaru és Nasothin nagyúr is támadnak. 1 támadással 29 sebzést okoztak.

Aikoon egy gyors támadást intéz feléd. Melléütött! Minotaurusz vezér és Kőtroll is rád vetik magukat. 2 támadással 87 életpontot sebeztek.

Megcélzod ellenfeled felsőtestét az adamantit ékszerpengével. Eltaláltad, 160 sebzés! Kritikus sebzés! Lélekenergiát szívsz el ellenfeledtől! (+13 lélekenergia) Ellenfeled állatai 16 életpontot sebződtek. Hyorinmaru és Nasothin nagyúr az oldaladon harcolnak. 2 támadással 34 sebzés!

Aikoon rád veti magát, a pegazusbőr korbáccsal sebezhető pontot keres. Könnyedén félrehajolsz. Minotaurusz vezér és Kőtroll is támadnak. 1 támadással 34 sebzés!

Egy gyors támadást intézel ellenfeled irányába. Fegyvered ártalmatlanul pattan le Aikoon páncéljáról. Hyorinmaru és Nasothin nagyúr acsarogva támadnak. 1 támadással 24 sebzés!

Aikoon pihenés nélkül támad. Ütése célt téveszt! Minotaurusz vezér és Kőtroll acsarogva támadnak. 2 támadással 47 sebzést okoztak.

Megcélzod ellenfeled felsőtestét az adamantit ékszerpengével. Eltaláltad, 79 sebzés! Lélekenergiát szívsz el ellenfeledtől! (+6 lélekenergia) Ellenfeled állatai 8 életpontot sebződtek. Hyorinmaru és Nasothin nagyúr is támadnak. Célt tévesztettek.

Aikoon a pegazusbőr korbáccsal a felsőtestedet célozza! Elegánsan elhajolsz az ütés elől. Minotaurusz vezér és Kőtroll is rádtámadnak. 2 támadással 63 életpontot sebeztek.

A csata teljesen kifárasztott, már csak arra maradt erőd, hogy valahogyan megpróbáld kivédeni ellenfeled csapásait.A csatában összesen 893 sebzést okoztál, és 1023 sebzést kaptál. Ellenfeled elhurcolt a kínzókamrába.

Állatai 340-et sebeztek és ő egyszer sem talált el míg én 4 harci körben találtam és az állataim 134-et sebeztek. (Egyszer nem is találtak)

Akkor reális-e a probléma?
V. 1: Kethios - Világépítők
V. 3: Kethios Burningsoul - Abydos Gate
V. 4-Gamma: Kethios - HTF
Doomlord - W1: Kethios - Masquerade

Doomlord fórum moderátor. At your service, Sir.
Pontszám: 6.70
irritálóCofee3Férfi
Végzetúr tanonc
12 hozzászólás
Profil megtekintése
Re: Le az állatreformmal!
163. hozzászólás - 2009.12.16. 11:07:11 (Válasz Kethios #158 hozzászólására.)
Legyengítették az erőt? Előtte ha jól emlékszem, két lépésben erősítették is. Túl erős lett, ezért visszavettek a szintszorzóból, és az állatok sebzéséből.
Pontszám: 5
kedvelt tagKethiosFérfi
Végzetúr mester
442 hozzászólás
Profil megtekintése
Re: Le az állatreformmal!
164. hozzászólás - 2009.12.16. 11:20:06 (Válasz Cofee3 #163 hozzászólására.)
Erősítették, mert inkorrektül implementálták a Tau szorzóhoz képest. Majd újra ott vagyunk, hogy visszavettek belőle, míg a tau maradt így megint nincs balansz.
V. 1: Kethios - Világépítők
V. 3: Kethios Burningsoul - Abydos Gate
V. 4-Gamma: Kethios - HTF
Doomlord - W1: Kethios - Masquerade

Doomlord fórum moderátor. At your service, Sir.
Pontszám: 6.70
kedvelt tagnasdfilFérfi
Végzetúr
84 hozzászólás
Profil megtekintése
Re: Le az állatreformmal!
165. hozzászólás - 2009.12.16. 14:23:03 (Válasz McPaul #148 hozzászólására.)
Idézet: McPaul - 2009.12.16. 02:20:05
Komolyan felmerul bennem, hogy veletlenul nem politikus vagy-e?
Kulonbozo szintekrol kiragadsz targyakat, persze azokat, amik az adott szinten az allitasod alatamasztasara jok, majd dongeted a melled, hogy neked van igazad.
En 6 szintenkenti leosztasban neztem meg az itemizaciot, MINDEN 6 szintes savra. ( mivel az oskoves, elvileg erosebb targyak 6 szintenkent jonnek, mielott megkerdezned az okat)
Mindig a pajzzsal bezarolag, mivel elejetol kezdve ez az oskoves felszerelesek eleresi sorrendje, ez tunt a leglogikusabbnak.
A kereskedelem maximalizalasat nagyjabol megprobaltuk beloni, a klanban levo alacsonyabb szintu karakterekkel egyeztetve, mivel szemelyes tapasztalatomat a VF erosen elavultta tette.
51-es targyszint jott ki, ami maxos kereskedelmmel elerheto 34-es karakter szintektol, ennel hamarabb mar ha meg is csinalja valaki, nem igazan tudja hatekonyan hasznalni a targyakat, alacsony tulosszege miatt.
Tehat 51ig magia sepcializacio elonye: 41 tulajdonsag targyakbol.
57ig: 40
63ig: 60
69ig: 76
75ig: 64
81ig: 66
87ig: 84
93ig: 71
99ig: 86
En nem szoktam hulyesegekkel dobalozni, vagy szelektiv mintakkal dolgozni, amiket a kenyem kedvem szerint valasztok ki. Sajat magam minek csapjam be? Vagy csak a tobbieket akartad hulyiteni?
Egy dolog lehetseges meg, hogy nem veszed bele a vedekezest mint tulajdonsagot a szamolasodba, pedig igencsak beleszamnit abba, hogy egyaltalan eltalalnak-e teged...


Nem vagyok politikus, szerintem nem írtam le ebbe a topicba semmit pontos végigszámolás nélkül, vagy olyan leírások nélkül amit a statisztikáimban kiszámoltam. Éppen a Te számaidat nem látom alátámasztva jelen esetben semmilyen számolással (legalábbis nem írtad le itt a fórumon).
Rászántam a mai napból jópár órát, és végignéztem a cuccokat, bár véletlenszerűen 3 helyen kiszámolva is kijött, hogy valami nagyon nem stimmel. Hogy jött ki ennyi? Nálam nagyon más a helyzet. Mondjuk én nem is értek egyet azzal, hogy ha ősköves, akkor erősebb, ez max a harcos fegyverére igaz, mert ott megugrik a sebzés, amúgy vannak igen jó nem ősköves cuccok is. Rajtam pl csak a vari ősköves - eddig az sem volt az - és max a Mentálerőddel jöhet ki jobban egy 10-essel, és elhiheted, hogy utánaszámoltam, hogy jó-e ez nekem.
Itt van a konkrét végiszámolás, mondd el mit néztem el ennyire, hogy 50-100-as különbségek vannak. Meghagytam a Te felosztásodat, bár szerintem még inkább egyenletes lenne az elosztás, ha az ősköves fegyvereknél lenne a váltás, de nem akarok még 3 órát számolni ezzel. Fókuszkristályokat nem nézek elvileg IQ, Véd, Erő, Tám, Tau sorrendben lehet kapni az egyre nagyobb növekményeket szintenként, így csak vágás miatt lehet előny valahol.
Zárójelben a kimelt tulajdonságok összbónusza, azaz harconál Erő, Tám, Véd, varázslónál Véd, IQ, Tau. Ha ezt a varázsló taktikát nézzük akkor lehet 3-3-at összehasonlítani. És éppen azért ezt a 3-at, mert a a cuccoknál a harcos elvileg az Iq, és a Tau bónusszal nem foglalkozik, a varázsló meg az Erő/Támadással. Bár igencsak elfelejtjük, hogy a Támadáshoz hozzáadódik az szint, tehát a 80-as szint pl. az +80 Támadás a Harcosnak. Az első hozzászólásodban a harconak Erő/Támadás/IQt írtál, akkor félreolvastam és Erő/Tám/Véd-et olvastam, így is válaszoltam, remélem tényleg utóbbi értelemben értetted, mert ha a harcos a tárgyak IQ bónuszát nézi, akkor meg akarja nyerni a varikört. Bele lehet kötni, hogy akkor a varázsló miért nézi a Védelem bónuszt (de nagyrészt nézi, másrészt majdnem mindig igaz, hogy ha nem nézné akkor is azt venné, pont a Mentálerőd kivétel), de ha azt nem nézem, akkor meg a lenti számok a varázsló oldalon feleződnek (mert a védelmet nem nézem), a harcoshoz 80. szinten hozzáadódik a +80, 100-ason a +100, és a harcosnak lesz 150 feletti előnye minden szinten, itt nálunk V1 top 50-ben pedig már 200 feletti, ahol 1600-2000-esek a tulösszegek, ez is elég jól látszik a számolásból. Így nézve eleve halálra ítélt a varázsló. De akkor nézzük a konkrét számokat:

57 es szintig:
Harcos (Erő, Tám, Véd):
Fegyver: Adamantit hosszúkard (40) (az ősi kardnak jobb a sebzése az is ad 30-at, az árnykorbács a szerintem rosszvonalaid határ miatt kiszorul, de az is adna 36-ot elég jó sebzéssel)
Páncél: Diabolica (57), az alternatív földanya páncélt szinte senki nem veszi meg
Pajzs: Szivárványpajzs (52)
Varázsló(Véd, IQ, Tau):
Fegyver: Graman csontpálca (44) (nem éri meg leváltani ha varisebzésre hajtasz, az alternatívák a botok, és a szent ősi kard 30-assal)
Páncél: Így nézve a tarantulabőr mellvért (49), de szerintem a 48-as Földanyát veszi mindenki
Pajzs: Szivárványpajzs (52) (itt alternatíva a Káoszpajzs 50-el)
Harcos +4. A fegyverrel lehet taktikázni, de valószínű a harcosé az előny varázslóé max 6-al lehet szélsőséges esetben.

63-ig:
Harcos (Erő, Tám, Véd):
Fegyver: Árnykorbács(36) (Az Adamantit hosszúkard 40-et ad még mindig, de nyilván komolytalan a sebzés már)
Páncél: Halálvért (65)
Pajzs: marad a Szivárványpajzs (52)
Varázsló(Véd, IQ, Tau):
Fegyver: Még mindig Graman csontpálca (44) (nem éri meg leváltani ha varisebzésre hajtasz, az alternatívák a botok, és a szent ősi kard 30-assal, a korbács nem éri meg)
Páncél: Halálvért (65)
Pajzs: Zu'lit gömb (62)
A varázsló előnye: 18, de nagyon erősen számít konkrétan a 18-ból 14-et, hogy a Graman sebzése nem számít

69-ig:
Harcos (Erő, Tám, Véd):
Fegyver: Hóförgeteg (50)
Páncél: Halálvért (65), nem éri meg lecserélni, nem is teszi senki
Pajzs: Behemótok pajzsa (67)
Varázsló(Véd, IQ, Tau):
Fegyver: Hóförgeteg (46),de még mindig jó a Graman csontpálca (44), igaz 5 krit vari is a különbség
Páncél: Főmágus látóköpenye (70)
Pajzs: Zu'lit gömb (62)
A harcos előnye +4. Pedig ez az egyik legjobb varifelszerelés szerintem.

75-ig:
Harcos (Erő, Tám, Véd):
Fegyver: Hóförgeteg (50), vár a lélekszívás, és a minimális sebzésbónusz csábító a 10 tul miatt ebben a vizsgálatban nem éri meg, tapasztalat szerint nem cserélik le, de megveszik térkapuzáshoz
Páncél: Energiaelnyelő (74), bár sokan maradnak Halálvértben
Pajzs: Mogua pajzsa (70), de a Behemótok akár maradhat (67)
Varázsló(Véd, IQ, Tau):
Fegyver: Továbbra is Hóförgeteg (46),de még mindig jó a Graman csontpálca (44), igaz 5 krit vari is a különbség
Páncél: Marad a Főmágus látóköpenye (70), bár az Energialenyelő is ad 69-et, lehet kicsit taktikázni.
Pajzs: Zu'lit gömb (62), de bejön a méenoch tudásgömb (61) taktikázásra
A harcos előnye +16. A lélekszívásért fel is adhat +10-et, belefér.

81-ig:
Harcos (Erő, Tám, Véd):
Fegyver: Irtóztató buzogány (51), vagy marad a Hóförgeteg (50), bár a lélekszívás kimarad
Páncél: Lidércmester (90)
Pajzs: Gigászok pajzsa (76) (az előzőek: Mogua pajzsa (70), Behemótok (67) taktikázásra jó)
Varázsló(Véd, IQ, Tau):
Fegyver: Rettentes buzogány (51), vagy Végzetpenge (50), szerintem mindneki a végzetpengét választja, de az 1-en nem múlik számoljunk az elsővel.
Páncél: Ha a lélekgyémántosokat is nézzük, akkor Lélekpáncél (78), különben marad a Főmágus látóköpenye (70), bár az Energialenyelő is ad 69-et, lehet kicsit taktikázni.
Pajzs: Elemi szikrapajzs (65) (Zu'lit gömb (62), méenoch tudásgömb (61) taktikázásra, sőt azok elosztása szerintem jobb is, de ez magánvélemény)
A harcos előnye +23. Ha nem engedjük a lélekgyémántost, akkor 31.

87-ig:
Harcos (Erő, Tám, Véd):
Fegyver: Irtóztató buzogány (51), (sokan megveszik a Fényhozót a bénítás miatt, de az csak 36)
Páncél: Lidércmester (90), igaz megjelenik a Káoszvért (87) taktikázni
Pajzs: Gigászok pajzsa (76) (az Orákulum (72), valamint az előzőek: Mogua pajzsa (70), Behemótok (67) taktikázásra jó)
Varázsló(Véd, IQ, Tau):
Fegyver: Topáz varázspálca (60)
Páncél: Tudatvédő (80), meglepő módon kevesen veszik (alternatívál: Lélekpáncél (78), Főmágus látóköpenye (70), Energialenyelő (69))
Pajzs: Kyorg szimbólum (78)
A varázsló előnye 1. (Itt jön be a vegyes taktika, de inkább varázsló halála, hogy ő Erő, Támadás mínuszokat kap, a harcos meg IQ, Tau pluszokat.)

93-ig
Harcos (Erő, Tám, Véd):
Fegyver: Irtóztató buzogány (51), (sokan megveszik a Fényhozót a bénítás miatt, de az csak 36, de jó sebzésre ott a megkínzott buzogány (50), összesen 1 tulösszeg lemaradással)
Páncél: Lidércmester (90), igaz megjelenik a Bíbor vérpáncél (89) taktikázni, a Káoszvért (87) alternatíva továbbra is
Pajzs: Métely (85)
Varázsló(Véd, IQ, Tau):
Fegyver: Topáz varázspálca (60)
Páncél: Mentálerőd (104) a wikin rosszul van fent, csak 77 Vég és 17 IQ, de nyilvánvalóan elismerem, hogy hihetetlen erős lett, még így is
Pajzs: Métely(85), de ott a Kyorg szimbólum (78) elég jó elosztással
A varázsló előnye 23, de főként a Mentálerőd miatt. Mondjuk még így sem nagyobb, mint ami a harcosnak volt.

99-ig
Harcos (Erő, Tám, Véd):
Fegyver: Halálfejsze (55), egy kellemes lélekszívással
Páncél: Ultimation (100), a mentálerődöt végre rendesen kompenzálja, így csak 6 szintig durva szerencsére
Pajzs: Métely (85), alternatíva: Fagyott lélekpajzs (81), de az lélekgyémántos
Varázsló(Véd, IQ, Tau):
Fegyver: Dezintegráló tőr (75) Itt már nagyon kemények a levonások, ha egyáltalán harcolni is akar a varázsló
Páncél: Mentálerőd (104), de bejön a hófehét mágusköpeny (92), ami elég jónak számít, és az alternatív taktikát segíti
Pajzs: Métely(85), de ott a Kyorg szimbólum (78) elég jó elosztással
A varázsló előnye: 24

105-ig:
Harcos (Erő, Tám, Véd):
Fegyver: Halálfejsze (55), egy kellemes lélekszívással, vagy fókuszált kalapács (55)
A Gintak penge ugyan csak (40), de ad egy irtó durva 40-es IQt, szemben a varis cuccokkal, amik csökkentik a Támadást és/vagy Erőt
Páncél: Ultimation (100), de van pár 98-as alternatíva
Pajzs: Métely (85), alternatíva: Fagyott lélekpajzs (81), de az lélekgyémántos. Nem tudom a wiki mennyire jó ezekre, de aszerint valamiért a Métely után a Védelem, Támadás, Erő bónuszok komolytalanok, emiatt az örvénylő szimbólum nagyon kitűnik, itt növelni kellene a Védelem, és Támadás bónuszokat a cuccokon
Varázsló(Véd, IQ, Tau):
Fegyver: Dezintegráló tőr (75) Itt már nagyon kemények a levonások, ha egyáltalán harcolni is akar a varázsló
Páncél: Mentálerőd (104), de hófehét mágusköpeny (92), ami az alternatív taktikát segíti, és Ősi Démonpáncél (98)
Pajzs: örvénylő fényszimbólum(92)
A varázsló előnye: 31, amit a pajzsokon kicsit javítni kellene

Harcos-varázsló:
57-ig: +4
63-ig: -18
69-ig: +4
75-ig: +16
81-ig: +23
87-ig: -1
93-ig: -23
99-ig: -24
105-ig:-31

Először a Lidércmester billent egy nagyot a harcos felé, aztán a 92-es Mentálerőd kavar nagyon be. Végül az, hogy a pajzsok nagyon gyengék 100. szint felett. (Mikós azzal akarja kompenzálni, hogy a harcos cuccok IQ-t adnak, a varázslósak meg levonnak Erőből/Támadásból, de ez nem feltétlenül jó koncepció). Ha a következő ősköves garnitúra a harcosnak kedvez helyreállhat az arány. És persze hozzáadva szintenként a szintet, mint támadásbónuszt, már végképp nem állíthatom, hogy a varázslóé az előny, sőt lesz egy 50-100 lemaradása, amit ha védekezésből vesz le akkor felesleges is volt egyáltalán húzni a harcos biztos talál, ha Tauból, akkor a sebzése drasztikusan csökken, akkor levonhatja IQ-ból, viszont a "harcos cuccok" magas szinten komoly IQ bónuszt adnak, így csökken az esélye a találatra, azaz a várható sebzése is csökken, és epik térkapu ellen esélye is sokkal kisebb esély lesz találni...
Nasdfil Sortenil V1
Dirmond V2
Pontszám: 4.04
kedvelt tagnasdfilFérfi
Végzetúr
84 hozzászólás
Profil megtekintése
Re: Le az állatreformmal!
166. hozzászólás - 2009.12.16. 14:33:51 (Válasz Cavalorn #160 hozzászólására.)
Idézet: Cavalorn - 2009.12.16. 10:33:12
Kérlekszépen a varázslók (ha már muszály így nevezni őket, istenem...) azért nem sírnak, mert nincs rá okuk. Lehet itt villogni statisztikákkal, kiragadott csatákkal meg excel táblákkal, a hülye is látja, hogy ezer éve a varázslat dönti el a csatát... Szerinted miért gyúr szinte kivétel nélkül minden eredményes karakter IQra? Mivel az dönti el a csatát.


Néhány módosítás után volt előnye a varázslóknak régen: a több állatos harc mindenbe bekavart, módosították a képleteket, stb. Ezt egy igen komoly huszárvágással - közelharc erősítése + varázslat gyengítése alvilági veremmel, teljesen a visszájára fordította - ha megnézed Birka számolását láthatod, hogy reform előtt már eléggé megfordult az arány. Ott hirtelen mindenki elkezdte húzni az IQ, Taut nem csak ezért, hanem mert akkor jött be pont a varázslattal sebezni kell, ellenfél állatot le kell lőni varival, és hasonló küldik a vastag bőr hibájával együtt - ott mondjuk még mindig meg kéne duplázni a szorzót vari ellen, ezt elismerem, de az nem ez a téma. Hirtelen lett egy csomó karakter 250+, sőt akár 300 Iq-val. Bejött a kristály, és a módosítás, így a közelharc került előtérbe a lélekszívással - ebbe megint ne menjünk bele, más téma - de senki nem akarja hagyni a fenébe az IQ-t ha már felhúzta ennyire, szépen növelte tovább, de akkor az ellenfele is, mert ő sem hagyhatja annyiban, és durván öngerjesztő lett a folyamat, sőt igazából egyfajta "divat lett". Ha ilyen jó az IQ, és varisebzés, akkor menne a Tau is felfelé, de nem ez a helyzet. Pont a fentiek miatt növeli tovább mindenki az IQ-t és hanyagolja a Taut. Ha az alvilági verem bekerülése, és a kristály horda megjelenésekot újra lehetett volna osztani a LÉt nem varázslók rohangáltak volna itt a top 50-ben, hanem lélekszívók harcosok...
Nasdfil Sortenil V1
Dirmond V2
Pontszám: 3.04
népszerűJerikoFérfi
Végzetúr mester
1646 hozzászólás
Profil megtekintése
Re: Le az állatreformmal!
167. hozzászólás - 2009.12.16. 14:44:54
Egyet nem értek.
Miért kell összehasonlítani a "harcost" meg a "varázslót"? Ennek a játéknak rengeteg szabálya van, de egyikben sem szerepel se harcos, se varázsló. Mindenki szabadon választhat, hogy melyik tulajdonságát, melyik szakértelmét fejleszti. Sajnos tény, vannak erősebb szakértelmek, meg olyanok is, amelyeknek nem sok értelme van. Ugyanígy vannak erősebb és gyengébb tulajdonságok. Egy valamiben azonosak: mindenki ugyanazon szabályok szerint fejlesztheti őket.
Aki IQ-t fejleszt erő helyett, az előnyben lesz azokon a szinteken, ahol erősebbek a varázslatok, aki támadást fejleszt, az meg ott, ahol a fegyverek. Mindenkire rá van bízva, melyiket fejleszti, de azért sírni, mert valaki jobban járt azzal, hogy X helyett Y tulajdonságát vagy szakértelmét fejlesztette, felesleges. Ennyi erővel bárki mondhatná, hogy neki 300-as az egészsége, mégis mindig veszít csatában.
Ugyanez igaz az állatokra is.
Ha valaki szerint erősebb a közelharc, hát fejlessze a közelharci tulajdonságait ahelyett, hogy szabályváltozást követel - és fordítva. Nem "harcost" vagy "varázslót" kell fejelszteni, hanem olyan karaktert, ami minél több kihívásnak meg tud felelni.
Pontszám: 4.57
kedvelt tagnasdfilFérfi
Végzetúr
84 hozzászólás
Profil megtekintése
Re: Le az állatreformmal!
168. hozzászólás - 2009.12.16. 15:50:16 (Válasz Jeriko #167 hozzászólására.)
Éppen azért érdemes megkülönbözetetni, mert ahogy kiszámoltuk a két szélsőség az igazán erős portyában, és arról szól a topic, hogy a varázslatok sebzése kirívó-e, a fegyverek sebzésével szemben. Ez alapján nagyon jól összehasonlítható ez a két szélsőségen. (Éppen az optimalizálás és előre számolás, és a szabályok miatt léteznek mondjuk úgy "kasztok". Nézd meg Birka számítását: a szabályokból levezethető.)
De nyilván ha nem a portyát nézzük, hanem mondjuk a KH-t vagy különleges eseteket pl a pókokat, akkor lehet teljesen más a nyerő, pl póknak lehet kell a 300 egészség, amit írtál.
A játék eleje óta nem éri meg az a hozzáállás - legalábbis portyára - hogy ha gyenge vagy valamiben azt fejleszd, mert akkor gyengébb lettél abban, amiben addig erős voltál, és ha nem emelkedsz ki, akkor nem tudsz 15% alól kijönni, rengeteg gyógyital kell, ha portyázni, küldetésezni akarsz, még jobban lemaradsz, utána már csak farm leszel. Így is durva a random - egyetlen más játékot sem ismerek, amiben ennyire számítana, max a kaszinóban a kimondottan szerencsejátékok. Egyetlen dolog miatt kellett mindent húzni: a küldetések miatt, most már azok sincsenek, az ismétlődők adják, hogy melyikre lehet/tudsz hajtani.
A harcrendszer még mindig csak annyiban változott, hogy a több állat miatt a sebzések eltolódtak, és lassan, fokozatosan kezdenek rendbe jönni. Valamire muszáj előre számolni, több, mint 1 év eltelt, valami irányt - még ha a változtatások miatt kell is néha módosítani - vett a fejlesztése mindenkinek.
Az a gond, hogy itt nem az van, hogy valaki szerint valami erősebb, hanem - a randomot, és egy kis valszámot bekalkulálva - ki lehet számolni, hogy mi az erősebb. Kalandok miatt érdemes váltani? Kristályponttal, vagy néhány eldobásával könnyedén jó lehet bárki benne. Minden más a harcról szól, epik, térkapu, és portyában megvan ki az erősebb - mint írtam a KH, pók, hasonló spec esetek kivételével, de ez igen kis része az összes játékosnak.
Olyannal meg bármit is mondasz nem lehet mit kezdeni, és nem is lehet 6-7 hónapos fejlesztést, és számolást 2 hét alatt megváltoztatni, főleg nyáron, ha olyan kiszámíthatatlan dolgok jönnek, hogy fél évig csak közelharccal lehet lélekszívni, a bénítós küldi 4-5ször könnyebb, ha csak a kimenő csatákat nézem, mint a krit vari, és persze hirtelen lélekszívni is kéne, és nagyot sebezni, ha nem akar valaki végleg lemaradni. És főleg, hogy mindez egyszerre történy majdnem. Ilyen hirtelen kiszámíthatatlan változásokra reagálni nem kihívásra megfelelés, hanem hibás fejlesztés, és kommunikáció. És azok pl. igencsak jogosan szólnak, hogy jobban járt valaki, ha X helyett Y tulajdonságot fejlesztett. A KH a legjobb példa: nézd meg, 6 hónap alatt szétszórta attól függően ki mit fejleszett előtte, mostanra 200+ tulösszeg különbségek vannak csak miatta, de pl a torony is ilyen csak kicsiben. (6 hónap után most lett egy nem túl sikeres de azért előre mutató módosítás.)
A legnagyobb bajnak én még mindig azt látom, hogy nincs meg az, hogy a Beholder kiadná a fejlesztések mellé: hogy mi a célja, miért volt rá szükség, mit várnak a fejlesztéstől, és 1-2 statisztikát az eddigi működésről, és a későbbiekről. Jelen esetben mindent megoldana, ha nem Birkával találgatnánk a Beholder elszólásaiból, hanem leírnák, hogy milyen arányról milyenre változtak a sebzések, és ha valaki mást tapasztal megírják, és megy a debuggolás. Több programozó céget ismerek ott ajánlattételnek, a felhasználóval való egyeztetésnek, tesztelésnek, és utómunkáknak, vagy ismertebb nevén supportnak hívják ezeket a lépéseket, és igen ritka, hogy ezek nincsenek meg. Netes játékokban volt, hogy nem írtak le a fórumba mindent ebből, de ha írtam levelet kaptam választ. Mindig el van valahol felejtve, hogy itt ők a szolgáltatók, és mi a megrendelők/felhasználók/fizetős ügyfelek.
Röviden: Nagyon nagy baj, hogy egyfolytában a kommunikáció hiányát érezhetjük egy béta teszten játszva, aminek a játékszabályai nem elég, hogy erősen randomizáltak, de még abszolút nem is ismerjük őket...
Nasdfil Sortenil V1
Dirmond V2
Pontszám: 3.31
fórumozóMcPaulFérfi
Végzetúr tehetség
159 hozzászólás
Profil megtekintése
Re: Le az állatreformmal!
169. hozzászólás - 2009.12.16. 16:03:45 (Válasz nasdfil #165 hozzászólására.)
Te mi az istennek veszed hozza a vedelmet a kozelharci sebzeshez???
A magiara specializalodott rohadtul nem a kozelharcban akar sebzni, magasrol lesz*ja a kozelharcra speckozo vedelmet... Meloztal egy csomot, olyan feltetelek mellett, ami torz, es valotlan kepet hoz ki...
Abban egyetertunk, hogy ha kozelharci akad kozelharcival ossze (itt szamit a kozelharcra gyuro vedelme), vagy magia korre gyuro magia korre gyuroval, akkor az dont, ki a jobb az adott teren.
Erdekes akkor lesz a dolog, ha a kozelharcra gyuro akad ossze magia korre gyuroval.
- Ekkor ami szamit a talalatnal az IQ vs. IQ osszevetese (magia korben betalal-e a magiara sepcializalodo)
- Kozelharcra speckozo szintje+tamadasa vs. magiara gyuro vedelme (kozelharcra gyúró betalál-e)
- sebzes kiszamolasnal jon a kepbe a Magiara sepckozonal a taum, mig a kozelharcra gyuronal az ero

Ezeket a szamokat kellene egyensulyba hozni, majd a fegyver/varazslat sebzest beloni hozzajuk, igy meglenne az egyensuly, es el lehetne kezdeni kiserletezgetni a vegyes taktika mukodhetosegen.


Kivancsi leszek, hogy igy mi jon ki neked...
Ez erosen nem az allatreform mar, ha meg mindig nem lesz tiszta, privatban irj pls.
Pontszám: 5.38
kedvelt tagBirkaFérfi
Végzetúr mester
4520 hozzászólás
Profil megtekintése
Re: Le az állatreformmal!
170. hozzászólás - 2009.12.16. 16:22:11 (Válasz McPaul #169 hozzászólására.)
Ez egy mekkora tévedés...
Paul, ha lejebb veszed 40-50-el a védelmed megmutatom neked milyen az amikor beszopod a varázslatot, majd végig kritellek közelharcban 4-5 találattal.
És pont ennyivel adnak többet a harcos cuccok védelemben, mint a mágus cuccok!
Pontszám: 4.94
fórumozóEliteninjaFérfi
Végzetúr mester
957 hozzászólás
Profil megtekintése
Re: Le az állatreformmal!
171. hozzászólás - 2009.12.16. 16:23:24 (Válasz Jeriko #167 hozzászólására.)
Amíg van rubin és smaragd horda addig egyértelmű, hogy valakinek jobban megéri a közelharcot vagy a varázslást tolni...nem új dologért sírunk, hanem egy régiért amit elvettek
V1:Eliteninja
Pontszám: 5.53
népszerűFreezFérfi
Végzetúr mester
680 hozzászólás
Profil megtekintése
Re: Le az állatreformmal!
172. hozzászólás - 2009.12.16. 16:40:24
Ötlet:
Adjanak az állatok varázslatelnyelést is de csak a sebzésre.
Vélemény?
Ha kérdésed van a Végzetúrral kapcsolatban: vegzetur.wikidot.com
Azért mert nem tudod egy kérdésre a választ attól még lehet jó.
"Alacsonyabb szinten meg nem tilos szintet lepni, csak nem optimális"
by Birka
Pontszám: 5.24
kedvelt tagnasdfilFérfi
Végzetúr
84 hozzászólás
Profil megtekintése
Re: Le az állatreformmal!
173. hozzászólás - 2009.12.16. 16:40:49 (Válasz McPaul #169 hozzászólására.)
Ha harcosról beszélünk felejtsük már el az IQ-t. Ha Te növeled az IQ-d, és azzal találsz, akkor a varázslatra gyúró mident bukott, arról nem is beszélve, hogy ha erre van esélyed akkor vagy a cuccaid olyanok, és akkor nem az Erő/Támadásra hajtasz cuccokkal, azaz nem a harcos utat követed, vagy simán nagyobb 60-70-el az alapIQd, miközben harcos vagy valójában, és az Erő/Tám/Védelmed is durvább, akkor annyival erősebb vagy a másiknál, harcban és mágiában, hogy felesleges az összehasonlítás, vagy a Védelmet elhanyagolod teljesen és helyette húzod az IQt? Akkor egy harcos ellen varázslóként harcolsz (eszerint varikörben megvered, ő meg minden körben megüt)?
A harcosnak nemcsak a varázslók ellen kell jónak lennie, hanem más harcosok ellen is.
Nincs ilyen igazából, hogy ki mennyit talál, a harcos VS varázsló csatában úgy kezdtük, hogy a varázsló a szerencsétől függően talál (azaz 80%), a közelharcban szintén a szerencsétől függően a harcos 4.8 szor, a varázsló 1.2szer talál.
Olyan karakter nincs, aki Erőre+Támadásra+IQra hajt, Védelemre meg semmit, az ilyet egy varázsló simán lelövi varikörben, utána meg esetleg közelharcban is 4-5szöt leveri. (És mivel akkor Taut nem növelsz a varisebzésed nem túl sok. Mondjuk a magas IQ, magas Támadás. közepes Erő, Tau, és 0 védelem egy érdekes kamikaze taktika lehet, régebben számolgattam csak mindkét krit kell mellé, és ha nyersz is akkor is 8000-7500-ra, nem bírod gyógyitallal, és ugyanúgy szívsz varikörben, mint a "varázslók".)
Csak azokat a tulajdonságokat 3-asokat van értelme összehasonlítani: az Erő/Tám/Véd/krit ütés a ritkábban használt, de leggyakoribb "tisztán harcos" fejlesztés, az IQ/Tau/krit vari, főleg cuccokkal kiegészítve védelemmel a legnépszerűbb varázsló taktika.
A varázsló nagyon komoly IQ, Tau bónuszt kap, és ezeket növceli leginkább, ez nem behozható, ha közelharcra specializálódsz, az torz nézőpont, ha Te harcban is ripityára akarod verni, miután védted a variját. Éppen Te írtad le, hogy a szélsőségek az erősek. De éppen amiket leírsz, ahogy megnézem a karaktered, Te sok varázsló beállítottságúval harcolsz, de simán 50-60 IQ hátárnyban vagy cuccokkal együtt, mert emiatt 4 tulajdonságot fejlesztesz, vagy ami még rosszabb nem marad LÉd a krit ütés fejlesztésére, és ha igaz amit Birka írt rögtön Utánad, akkor ez a helyzet, és akkor alapból feleződik a sebzésed, és továbbra is alulmaradsz a varikörben.

mod: kiegészítés IQ/Tám/Erő kombinációhoz
A hozzászólást nasdfil módosította 2009.12.16. 16:45:59-kor
Nasdfil Sortenil V1
Dirmond V2
Pontszám: 2.84
fórumozóMcPaulFérfi
Végzetúr tehetség
159 hozzászólás
Profil megtekintése
Re: Le az állatreformmal!
174. hozzászólás - 2009.12.16. 17:25:17 (Válasz Birka #170 hozzászólására.)
Idézet: Birka - 2009.12.16. 16:22:11
Ez egy mekkora tévedés...
Paul, ha lejebb veszed 40-50-el a védelmed megmutatom neked milyen az amikor beszopod a varázslatot, majd végig kritellek közelharcban 4-5 találattal.
És pont ennyivel adnak többet a harcos cuccok védelemben, mint a mágus cuccok!


Ne menjunk mar el szemelyeskedesbe, ez a topic ne rolunk szoljon. Ami pedig azt illeti, se te, se en nem tartozunk egyik kategoriaba sem...
Ugyanez a valaszom a nasdif cimborad megjegyzesere is. En sehol sem emlitem magam, pont azert, mert nem tartozom egyik kategoriaba sem.
A hozzászólást McPaul módosította 2009.12.16. 17:26:44-kor
Pontszám: 3.97
népszerűKocosFérfi
Végzetúr mester
7685 hozzászólás
Profil megtekintése
Re: Le az állatreformmal!
175. hozzászólás - 2009.12.16. 17:39:37 (Válasz Freez #172 hozzászólására.)
Idézet: Freez - 2009.12.16. 16:40:24
Ötlet:
Adjanak az állatok varázslatelnyelést is de csak a sebzésre.
Vélemény?


Huzzuk ala, hogy nagyjabol annyit jelentene, hogy mindenki ennyivel kevesebbet sebzodik a csatakban. Nem mozditana semmit a balanszon, mivel egy allatalnyelesnyi sebzes extrem esetektol eltekintve van a harcosnak is varazslatbol. Ugyanakkor pont ehelyett lett a jatekba behozva a magiaelnyelo (vagy mana? a zarknodos cucc).
Pontszám: 6.65
kedvelt tagTurkyFérfi
Végzetúr
86 hozzászólás
Profil megtekintése
Re: Le az állatreformmal!
176. hozzászólás - 2009.12.16. 17:52:35 (Válasz Cavalorn #160 hozzászólására.)
OFF

Idézet: Cavalorn - 2009.12.16. 10:33:12
Kérlekszépen a varázslók (ha már muszály így nevezni őket, istenem...)


Ha már statisztika:Az emberek 90%-a helytelenül írja a "muszáj" szót
Pontszám: 8.48
népszerűCavalornFérfi
Végzetúr mester
472 hozzászólás
Profil megtekintése
Re: Le az állatreformmal!
177. hozzászólás - 2009.12.16. 18:03:26 (Válasz Turky #176 hozzászólására.)
Ejnye tényleg... Ki sem javítom, maradjon meg intő példaként az utókor számára...
Pontszám: 7.82
kedvelt tagnasdfilFérfi
Végzetúr
84 hozzászólás
Profil megtekintése
Re: Le az állatreformmal!
178. hozzászólás - 2009.12.16. 18:04:39 (Válasz McPaul #174 hozzászólására.)
Nem akartam személyeskedni, az első bekezdést értsd egyes szám 3. személyben, és az utolsót is, csak a példák közül az egyik pont igaz volt Rád.
Igazából lényegtelen, hogy Te hogy fejlesztesz, csak az volt a lényeg, hogy nem az a torz kép, sőt aki harcos irányba elmegy az hamar elveteti a Te javaslatodat, vagy tudja, hogy ha IQ-t is növelni akar akkor vállalja, hogy annyival gyengül, mint harcos.
(Tényleg nem említed magad? És nem is hasonlítod magad a Birka által végiszámolt harcoshoz, amire én is hivatkozom végig? Akkor valamit félreértettem többek között a 49-es, és a 143-as hozzászólásodban...)
Nasdfil Sortenil V1
Dirmond V2
Pontszám: 3.28
népszerűMortimerFérfi
Végzetúr mester
4247 hozzászólás
Profil megtekintése
Re: Le az állatreformmal!
179. hozzászólás - 2009.12.16. 18:16:09
A nagy vitában egy dolgot nem vesztek figyelembe, ami miatt mindig is a varázslat lesz előnyben, és ez a számok terén nem mutatkozik meg: a varázslatkör az első, és ez módosítót ad(hat) a csata többi részére is.

Mert teljesen mindegy, hogy milyen jó harcos vagy, ha bekapsz négyezret és ott helyben meghalsz, teljesen lényegtelen, hogy milyen a támadásod, vagy mit tudnál összehozni 6 kör alatt. Mert nem lesz annyid.

A másik, hogy a varázslatok módosítóit egyáltalán nem vettétek figyelembe, csak a sebzését. Ami orbitális nagy hiba. Már a 29. szintű fényrobbanás is borzasztó erős volt, de ez később a mindenki által használt negatív csapással és dimenziókifordítással tovább fokozódott. Nem láttam sehol, hogy ezeket a módosítókat bárki is beleszámolta volna, pedig a játék előrehaladtával ennek szerepe egyre nő.
Az egészséged érje el a szinted kétszeresét!

Minden információ a Végzetúrról! Küldetések szakértelmek felsorolása, és még LE-t is kapsz, ha használod!http://vegzetur.wikidot.com/
Pontszám: 9.34
népszerűKocosFérfi
Végzetúr mester
7685 hozzászólás
Profil megtekintése
Re: Le az állatreformmal!
180. hozzászólás - 2009.12.16. 19:12:13 (Válasz Mortimer #179 hozzászólására.)
Idézet: Mortimer - 2009.12.16. 18:16:09
Nem láttam sehol, hogy ezeket a módosítókat bárki is beleszámolta volna, pedig a játék előrehaladtával ennek szerepe egyre nő.


Ezt ismerte fel Miklos is, es erre lesz egy valasz a sejtesem szerint egyre nagyobb teret nyero rezisztencia a jatekban.
Pontszám: 6.65
HKK - Zén minikiegészítő: Zén Legendái: A sötétség gyermekeiAz Idő Kereke tovább forog! Megjelent a befejező trilógia utolsó része!