Idézet: Vaczakka - 2009.11.16. 21:18:31 Egy kicsit elmentünk szerintem a témától. Nekem például nem azokkal a próbákkal van gondom, amiknél a karakter fejlesztéssel előbb-utóbb el lehet kerülni a kudarcot (felnyomom az erőt, stb.), hanem azokkal, ahol a fejlesztésnek van egy plafonja (pl. vezetőkészség 50), és erre rámond egy olyan számot, amit csak matematikai esélyem van teljesíteni kristálypont nélkül.
Ezt én is átgondoltam a tervezéskor 3 lehetőség merült fel:
1.) nincsenek olyan próbák, amelyeknek plafonja van. ezzel az egész rendszer szegényebb lenne, sokkal kevesebb féle próbát, és kalandot lehetne írni.
2.) a plafonos próbának annyi a limitje, amennyi a plafon. mivel ezeket a szakikat előbb-utóbb úgyis mindenki kimaxolja, valljuk be, ennek nem sok értelme lenne, nem lenne benne semmi kihívás. ( itt jegyzem meg egyébként, hogy amikor neked maxos a szakid, de sok másik játékosnak a környékeden még nem, akkor igenis jobb esélyed lesz, mint nekik.)
3.) a jelenlegi rendszer az, hogy a maxos szakiknál a küszöb random faktornak van egy plafonja (ellentétben a nem maxos szakikkal). Ha már mindenkinek maxos szakija van a környékeden, akkor itt a siker a kristálypontokon fog múlni, ha nincs szerencséd, el kell használnod KP-t. De ebben legalább van valami játék, KP-t kell szerezned, izgulhatsz, hogy mit dob a gép - ellentétben az első két ponttal.