Felhasználónév: Jelszó:

Hozzászólások - Miklós

Dátum: 2008.10.19. 22:32:52
Idézet: Dabar - 2008.10.19. 20:08:36
Üdv,

2 szer vettem sms-en őskövet mert azt hittem elrontottam, de nem minden jó volt, de mégsem kaptam meg.

Az ilyen üzenetet mindig priviben, egy operátornak (pl. nekem) vagy a Segitségnél megadott email cimre.
Dátum: 2008.10.19. 22:32:09
Idézet: Goombi - 2008.10.18. 21:50:49
Mikor indul a Világ 2?Lehet már tudni vmit?

Várhatóan október végén, kb. másfél hét.

Idézet: Grid - 2008.10.19. 12:47:26
Azt szeretném kérdezni azoktól akik belföldi postautalványon fizettek, hogy mennyi idő alatt írodtak jóvá az ősköveik a befizetés után?

Átlagosan 3-5 munkanap, de már láttam olyat, hogy 1 nap alatt megjött a csekk. A posta eléggé random...

Idézet: Aisling - 2008.10.19. 15:16:11
Meg lehet-e változtatni egy szövetség nevét?

Miért írja ki ha a fórumban akarok keresni?:

Keresést 30 másodpercenként csak egyszer indíthatsz!

Szövetség nevet nem lehet változtatni.
A fórumban max 30 másodpercenként kereshetsz, mert ez eléggé terheli a szervert, ha másodpercenként nyomkodnád, nem örülne neki senki...
Dátum: 2008.10.18. 08:42:06
A láthatatlanság nem jelent teljes sebezhetetlenséget, azért ilyenkor is fejlesztened kell a karakteredet! 6. szinten 150-es tulajdonságösszeg, az még láthatatlanul is alacsony. Feküdj rá kicsit a tulajdonságaid fejlesztésére (ld. fentiek).
Dátum: 2008.10.14. 15:44:26
Hali,
A felvetések ésszerűek, de ezek már a szövetségi háború megtervezésekor felmerültek. A csata eredményhirdetéséhez minimum 3 nap ÉS legalább 50 csata szükséges. Valamint, bármennyi háborúban állhat egy szövetség egyszerre, de ebből maximum 5 lehet, amit ő kezdeményezett. A leírásba is beteszem ezeket a teljesség kedvéért, mert ott még nem szerepeltek, és az optimalizátor exploitereknek minden adatra szükségük van.

A katakombás trükk nagyon gyenge, mert akkor 3 napig SEMMIT sem tudsz csinálni, de ki lehet próbálni, szerintem túl passziv játék, nem nyersz vele annyit, amennyit veszitesz.

Ha két háborúban álló szövetségből csak 1-1 csatázik, nagyon sokáig tart az 50 csata összegyűjtése.

Ha egy nagy szövetség megtámad egy kicsit és legyőzi:
- ahhoz, hogy háborúzni tudjanak, kellenek tagok, akik szintje átfedésben van (számottevő mennyiségben). Ez pedig már korántsem garantált győzelem.
- De tegyük fel, hogy az. Én egy nagy szövi helyében egy másik nagy szövit támadnék, mert a kicsi az kicsi zsákmányt is jelent. De ha mégis megtámadnak egy kis szövit, akit zavarja, hogy ütögetik, akkor benyomják a kapitulációt és akkor pár száz LE árán 1 hétig békéjük van.

De gyakorlatban majd kiderül, hogy működik a dolog! Elmélkedni én is sokat elmélkedtem róla, de nem is merészelek jóslatokba bocsátkozni, hogy mi lesz belőle élesben

Felmerült a kérdés, hogy a 30 pp-sek hogy fognak háborúzni. Ugyanúgy, ahogy portyáznak - ha egy jóval gyengébb szövit akarnak leverni, át kell állni 15 pp-re! Vagy egy hasonló erősségű szövit támadnak, és akkor az azonos / magasabb szintűeket támadják, naponta 30x.
Dátum: 2008.10.14. 15:14:23
Fent van már az a verzió, amelyben a rossz kérdéseknél megadhatod, hogy miért tartod a kérdést rossznak, és a kérdés feltevő megtudja, hogy melyik opciót választották a legtöbben. Ha ez "szerepelt már a kérdés" vagy "helyesírási hiba", lehetőséget kap új kérdés írására.

Ezenkívül bekerült a szövetségi fórumokhoz a topic törlése és kiemelése - mindkét funkciót csak olyan szövetségi tag használhatja, akinek legalább 5 szavazata van.
Dátum: 2008.10.14. 12:26:08
Szövetségi háborúk. Lassan kezdődik!
Információk:
Játékleírás / szövetségek
Fórumon szövetségi infók - külön hozzászólás a vége felé a háborúkról!
És a játékban a Hadüzenet, Kapituláció és Békekötés gomb.

A szövetségi háborúkról ebbe a topicba írhattok.
A szövetségi háborúkról néhány információ.
------------------------------------------------------------------------
Először is, a Játékleírások -> Szövetségek leírása áttanulmányozását javaslom (elérhető a szövetség adatlapjáról is, jobb alsó gomb).

Hadat olyan karakter üzenhet, aki legalább 9. szintű. Az, hogy a szövetségnek vannak alacsonyabb szintű tagjai, vagy hogy a másik szövetségben akár egyetlen 9. szintű sincs, nem számít.

A hadüzenetről egy szavazás dönt. A szavazás végén a megtámadott szövetség tájékoztatást kap, majd 8 óra elteltével a háború elkezdődik.

A háború során ugyanúgy a portyapontok felhasználásával tudtok támadni. Ez a korlát biztosítja egyben azt is, hogy egy tápos szövetség ne tudjon egyszerre 10-12 kis szövetséget "farmolni". A támadás szintkülönbségre a szokásos korlátozások vonatkoznak, akit normál portyázásnál nem tudsz támadni, azt itt sem. Viszont, nem 8, hanem 1 óránként támadhatod ugyanazt, és nincs 80, 60, 40 stb százalékos csökkentő szorzó a lélekenergiára és TP-re, a zsákmány mindig teljes.

A megtámadott bármikor kapitulálhat. Ekkor a lélekkútjában levő LE egy része átáramlik a támadóéba (negatíba is mehet). A konkrét képlet nem publikus! Ezután békeszerződés lép életbe. Ezt fel lehet akár rögtön bontani, de akkor is 1 hétig még érvényben marad.

Ha egyik fél sem kapitulál, akkor a háború legalább 3 napig tart, és minimum 50 csatáig tart, és akkor ér véget, ha az egyik félnek minimum kétszerannyi győzelme van, mint a másiknak. Ilyenkor is érvénybe lép a békeszerződés.

Egy szövetség maximum 5 háborút kezdeményezhet, a neki küldött hadüzenetetre jelenleg nincs korlátozás. Nem támadhat, és nem támadható olyan szövetség, amelynek lélekkútjának a töltöttsége negatívban van. Más hátránnyal nem jár a negatív lélekkút, ugyanúgy töltődik, mint egyébként, de természetesen nem lehet belőle LE-t kivenni, amíg nem megy fel pozitívba.

Egy gyenge szövetségtől kevés LE-t lehet zsákmányolni, ráadásul a portyapontok is korlátoznak, ezért talán érdemesebb olyan ellenfelet választani, aki ugyan keményebb kihívást jelent, de a zsákmány is zsírosabb.
Dátum: 2008.10.13. 22:21:48
Jerikó ezt már sokszor mondtad, hogy szabályozzuk az LE-t, független legyen attól, hogy a célpontnak mennyi van. Most előre megmondom, hogy ez nem lesz bevezetve, mert tökéletesen eltaposná a játék alapkoncepcióját. Védő részről, a gyújtés komoly kockázattal, és igy izgalommal jár (és ha összejön a cucc, sikerélménnyel is!) A támadó részről pedig, kifogni egy zsiros falatot külön öröm. A te verziódban mindenki mint egy zombi tamagocsiban, benyomná a gyüjtést, összejönne a cucc, azt kész, semmi játék nem lenne benne.

Aki kevesli a portyapontokat, irtam korábban is, lesz olyan szakértelem, amivel lehet ezek számát bizonyos mértékben növelni (de mielőtt leporgramozzuk, azért kivárjuk a 2 hetes tetszett-e portapont szavazást előbb).

Itt sok érdekes felvetés elhangzott, de őszintén szólva, nem nagyon tartom jó ötletnek, hogy tovább bonyolitsuk a dolgot. Talán azon lehet még elgondolkodni, nem túl kevés-e az 5 perces limit az újratámadásra, egy jól szervezett szövi ugye könnyen kirabol egy gyüjtőt. az, hogy azonos szöviből nem lehet rövid időn belül támadni nem jó megoldás, mert azért már nem kéne büntetni embereket mert egy szöviben vannak és kommunikálnak. Ha az 5 percet kitoljuk mondjuk 15 percre, akkor ugyanúgy lerabolhatják 5x 1 óra alatt ha mondjuk otthagyta a gépet 2 órára, de azért egy kicsit több reakcióidőt kap. Ha kitoljuk az 5 percet 1 órára az meg túlzás lenne.

Oké ez sem teljesen offtopic:
Idézet: Necronis - 2008.10.11. 15:05:22
Van itt egy olyan probléma, amire eddig nem gondoltam(tunk). Nekem két állatom van, szerettem volna mindenképp, sőt a későbbiekben többet is. Nos, egyszerűen nem tudok annyi győztes portyát csinálni, hogy mindkettőnek szinten tartsam a morálját.

a dilemmádra a megoldás a meggyőzőkészség szakértelem. egyébként magasabb szinten, amikor mindenkinek komoly másodlagos támadása lesz, amúgy is kell a második állat.
Dátum: 2008.10.10. 16:07:47
Patcheltük a játékot, számos kisebb javítás mellett bekerült kérésetek alapján az a lehetőség, hogy a szövetségi fórumon lehessen szavazást kiírni.

Várhatóan hétfőn bekerül az is, hogy a kvízkérdések értékelésénél rossz kérdés értékelésnél lehessen választani egy indokot is, hogy miért értékelted rossz kérdésnek.
Idézet: Jeriko - 2008.10.10. 11:07:29
(1-2 szinten nem is engednék szavazást, abszolút nincs még rálátása a játékra).portyáznak.

Így volt, a portyapontokra 4. szinttől lehetett szavazni, szóval erről azért nem a totál kezdők döntöttek.
Idézet: Petur - 2008.10.08. 21:22:27
Az én szememben a portyázáspontok egyik értelme az lett volna, hogy a portyázással szerezhető LÉ egy nagyságrenddel ...

Reggel még jó szellemi kondicióban vagyok, de ennek a postnak az értelmét nem igazán fogtam, elnézést!...

Idézet: Bumburnyak - 2008.10.08. 23:38:05
Támogatom a fáradtság eltörlését. Vagy méginkább a portypont eltörlését.

Ahogy Ravenwood írta, ezt nem gondoltad végig, egy szövetségi háborút egy vesztésre álló fél ezzel 10 perc alatt meg tudna nyerni.
Van ezzel viszont még egy (nagyobb) gondom. A panaszkodás pont azért ment, hogy jaj istenem, "kénytelen" vagyok naponta 50-60-at portyázni, emiatt egész nap a gép előtt kell ülnöm. Oké, bevezettük a portyázáspontot. Erre mi történik? Azok az emberek, akik 50-60-at portyáztak, azaz, egész nap a gép előtt ülnek, most azért sírnak, hogy ne legyen fáradtság, és 5 perc alatt tudjanak 15-öt portyázni! Ne vicceljetek már! Ezzel pont saját magatok ellen beszéltek. Hiszen ti, akik be tudtok többször is lépni, és igényetek volt rá, még így is előnyben lesztek azzal, hogy mindig fáradtság nélkül portyáztok... Tehát nem gondoltátok át az eddigi javaslatot. Az pedig, aki a 15 pp mellett lobbizott, és most a fáradtság eltörlését is akarja, az a telhetetlenség hibájába esett.
Szóval: azt javaslom, egyszer s mindenkorra vessünk véget ennek, addig ment a lobbi a portyapontért, hogy belementem, szavaztunk, megváltoztattuk, de itt a vége a változtatgatásoknak. És ahogy a pp-ről írtam, 2 hét múlva, az új szerver indítása előtt visszatérünk rá, hogy kinek mi a véleménye róla.

Idézet: Bumburnyak - 2008.10.08. 23:38:05
Valamint amit egy játékostárs már korábban említett:
Aki pénzt is költ a játékra és prémium számlával megy (vagyis segít megtéríteni a programozók bérét, sőt akár még nyereséget is termel a Beholdernek) az a vadászat csp-hez hasonlóan, portyázáspontot is többet kaphasson. pl.: 20/40 vagy 25/50

Ezen gondolkodtunk, de arra jutottunk, hogy a prémium már így is épp elég előnyt biztosít, ezt teljesen felesleges tovább fokozni. Természetesen cél az, hogy elégedettek legyenek a prémiumosok (a jelenlegi bónuszokkal ez már megvan), de az is cél, hogy aki nem fizet, annak se menjen el kedve a játéktól, hanem inkább esetleg hosszú távon annyira megkedvelje, hogy ő is hajlandó legyen előfizetni rá.
az, hogy 30 portyapont van, de alacsonyabb szintüt támadni 2 portyapontba kerül, bennem is felmerült. az ötletet végül elvetettem,a következő okok miatt:
- talán még a mostani rendszernél is komplikáltabb
- sok esetben be lehet nézni, utólag jössz rá, hogy közben szintet léptél stb. és most 2 pp-ért portyáztál!
- egyértelműen meghatározna egy optimális stratégiát, így viszont most dönteni kell, melyik utat követed.

A dolognak 1 előnye lett volna, hogy ha nagy ritkán rádharap egy kis szemtelen, visszaüthetsz neki.

még valami. a jelenlegi rendszer az átlag játékost, aki eddig se portyázott egy nap 15-nél többet, nem befolyásolja. A rendszer igazán csak a top játékosokat érinti. Nekik ez egy döntés, olcsón, biztosan jön a kevesebb táp, vagy többet szerezhetsz, de azért meg kell szenvedni.
Még egy dolgot akartam mondani. Akinek a 30 portya nagyon kevés, az nyilván azért van, mert szeretne többet játszani. Őket azzal biztatom, hogy hamarosan, kb. 2 hét múlva indul a második világ. Szerintem két karakterrel, fejenként 30 portyával talán már túl tömény is lesz a dolog, és örülni fogtok, hogy a topon maradásért nem kell egész nap a gép előtt ülni.
Természetesen a hozzászólást javitottam (máshol rendben volt).

Megértem azt, aki bosszús a változás miatt. Én magam is a korlátlan portyázás pártján álltam. A fórumon zajló több napos megbeszélés viszont elbizonytalanitott. Megtanultam már, hogy nem mindig van igazam, meghallgatom mások érveit, és ha kell, hagyom magam meggyőzni. Ilyen horderejű dolgokról persze nem akarok dönteni, ezért volt a szavazás. Azért egy pár észrevétel:
- A tesztelések során sokkal kiegyensúlyozottabb volt a mezőny, nem teszteltük a prémiumos hc játékost a nem prémiumos casual játékos ellen. A legnagyobb LE differenciák pedig ebből adódtak. És ennek köszönhetően vált kevésbé jelentőssé az ÉP veszteség korlátozó hatása is.
- Nyilván mindenki szeretne most a legelején iszonyatosan-irtózatosan brutálisan elhúzni a többiekhez képest. Ez egy jó törekvés, de akkor mi lesz később...
- A botok kiszúrására és letiltására elég jól felkészültünk, de azért akárhogy is nézzük, a korlátlan portyázás a bothasználóknak kedvez (akár kiszúrjuk, akár nem).
- Leanthil, azzal amit mondasz - rövid idő alatt 10,000 LE előny - pont amellett érvelsz, hogy kell a korlátozás. És arról, hogy milyen irtózatosan nagy előny ez - valójában semekkora. Csak idő kérdése, és NÉHÁNY portyázás zsákmánya lesz ennyi. A vadászatból, és így a portyázásból szerzett LE exponenciálisan növekszik, biztosítva, hogy nincs bebetonozott előny, a vezető pozícióért folyamatosan meg kell küzdeni.

Aki nem akar korlátozást, annak mindenképp javaslom, hogy költse el a kapott 15 portyapontot, és utána váltson át 30 portyázás üzemmódra! Ha 30 portyázást végig tudsz vinni, akkor valószinűleg hc prémiumos vagy, akkor viszont le fogod tudni győzni az azonos szintűeket is.

A szakértelmekről, amelyeket a korlátlan portyázás fényében nyomtak fel egyesek:
a lélekenergiát tp-t növelő szakértelmek mindenképp megtérülnek. Ha napi 40 helyett csak 30-at portyázol, akkor valamivel lassabban, de behozzák az árukat. Ne kérjetek olyat, hogy "adjátok vissza a szakértelemre költött LE-t" meg hasonló. Ilyesmire sajnos ha akarnánk, se lenne kapaciátsunk, elnézést. Azt javaslom inkább, próbáljátok ki az új rendszert, 2 hét múlva lesz egy ú j szavazás, és akkor mindenki elmondhatja a tapasztalatait is.

Amit ígérek, hogy hasonló volumenű változások a jövőben, ha megoldható, NEM lesznek, vagy csak minimális mértékben, a játékot a lehető legkevésbé módosítva, és csak ha feltétlenül szükséges.
Dátum: 2008.10.08. 16:40:17
Idézet: Endyr - 2008.10.08. 10:15:43
Olyan kerdesem lenne, hogy a vedekezes az hogy mukodik? Csak azt befolyasolja, hogy eltalalnak-e vagy sem (OV style), vagy ha magasabb akkor kevesebbet sebeznek (TF style)?

Csak a találati esélyt befolyásolja.

Idézet: Pappara - 2008.10.08. 11:45:41
Elvben találtam 2 kiégett őskövet, valamiért mégiscsak egyet jelez nekem a rendszer.
Még 1. szinten találtam őket, ott nem üthet senki ilyen szakértelemmel, vagy tévedek?
Megnéztem a magasabb szintű (3. az a magas ) csatáim, de ott nem volt ilyen.

Esetleg a kviz kitöltésekor kapott őskövek átváltották az elsőt igazivá... Kiégett őskő másképp nem tünhet el, csak ha átváltod, vagy ellopják.

Idézet: Danimano - 2008.10.08. 15:23:05
Szövetségben lehet topicot törölni?

Egyenlőre nem, de rajta van a fejlesztési listán.

Idézet: Blackjack - 2008.10.08. 15:52:16
Szerintem ez nem így van. A játékosok NAGYON kis része fórumozik, még olvasás szintjén is, ellenberger ha a játékban világítana egy hírek menü az új hírek érkeztekor, valszeg majd mindenki rákattintana, elolvasná, időben:)

Valójában van hírek is, a főoldalon, fejlesztési listán rajta van, hogy egy rövidebb linket az új hírre kirakunk az oldal tetejére is.
Dátum: 2008.10.08. 16:35:03
A portyázáspontokkal kapcsolatban megszületett a végeredmény:
http://forum.vegzetur.hu/index.php/topic,42.0
Dátum: 2008.10.08. 16:33:01
A szavazás eredményéről ld. portyázáspontok kiértékelése topicot (ugyanebben a fórumban)
rendben, javítottam, magasabb szintűeket lehet támadni
Megszületett a portyázáspontokról való szavazás kiértékelése, 1289 szavazat alapján:

Korlátozzuk-e a napi portyázások számát?
Igen: 53%
Nem: 36%
Igen de csak a következő világon: 11%

Mennyi portyázáspont legyen naponta?
10: 37%
12: 13%
15: 50%

Korlátozás esetén legyen-e olyan alternatíva, hogy többet is portyázhatsz, de akkor csak azonos v magasabb szintűekre?
Igen: 53%
Nem: 19%
Rátok bízom: 28%

A portyázáspontok tehát bevezetésre kerülnek, napi 15 portyaponttal (amelyek a csp-hez hasonlóan, fokozatosan regenerálódnak), és lehetőség lesz választani, hogy 30 PP-t kapj, de akkor nem támadhatsz azonos szintűeket.

Fontos! 2 hét múlva tartunk azért egy új szavazást, hogy tetszik-e nektek az új rendszer.

További tudnivalók:
- Induláskor (1. szinten) illetve most, az átálláskor mindenki 15 portyaponttal indul.
- 1. szinten, illetve most az átálláskor az 1 és 2. szintűek az alternatív beállítással indulnak (30 PP / nap, csak azonos vagy magasabb szintűeket lehet támadni). Értelemszerűen, hiszen 1-2. szinten amúgy sem támadhatsz alacsonyabb szintűt.
- Most, az átálláskor a 3. ill. magasabb szintűek a 15 PP / nap beállítást kapták (amit később megváltoztathatnak a 30-asra).
- A 15 / 30 -as beállítás 3. szinttől kezdve megváltoztatható a portyázás oldalon. Ilyenkor a PP-k száma mindig nullázódik!! A beállítást leggyakrabban 48 óránként változtathatod meg.
- A portyapontok, a csp-khez hasonlóan halmozódnak. Azaz, ha egy nap nem használod el az összeset, a maradékot továbbviheted. Legfeljebb 100 (prémiumosok 150) portyapontot halmozhatnak.
- A felhalmozott portyapontok semmilyen más erőforrásra nem lesznek átválthatóak, tehát semmi másra nem tudod őket használni, csak portyázásra.
- Valószínűleg be fog kerülni a játékba egy új szakértelem, amivel a portyapontok száma növelhető.

Az új rendszerrel kapcsolatos hibákat nekem vagy Baratynak priviben, emailben, vagy esetleg ide a fórumra is lehet.
Dátum: 2008.10.08. 13:50:02
1. Az élő segítség rendszerét még tökéletesítjük, ha ezzel kapcsolatban véleményed van, juttasd el nekünk (akár itt a fórumon is, nekem üzenetként).

2. A kvízkérdést értékelők értékelési rendszere megújult, részletek a kvízes topicban:
http://forum.vegzetur.hu/index.php/topic,39.0

3. A portyázáspontos szavazás a végéhez közeledik, úgy tűnik hogy a többség megszavazza a portyázáspontok bevezetését, méghozzá azzal az alternatív lehetőséggel, hogy lehessen többet is portyázni, de akkor csak azonos szintűekre. Részletek:
http://forum.vegzetur.hu/index.php/topic,35.0