Felhasználónév: Jelszó:

Hozzászólások - Miklós

Dátum: 2008.10.06. 08:49:47
Idézet: tramenes - 2008.10.05. 10:38:55
A méregfelhő extra hatását (-3erő) növeli a magas taumaturgia vagy az csak a sebzésre vonatkozik?

Igen, de ilyen kis módosítónál ez a kerekítés miatt nem lesz észrevehető. Ha egy varázslat -20 támadást vagy hasonlót ad (lesz ilyen) ott már számítani fog a taumaturgia.

Idézet: Fmate - 2008.10.05. 10:51:02
Próbáltam keresni,de egyszerűen túl sok a találat...Szóval,nemrég kerültem 3. szintre,és egy ideje nem kapok kvízkérdéseket.Van vmi szabály ami eddig elkerülte a figyelmemet?Egyetlen helyes válasz hiányzik a küldimhez,jó lenne befejezni.

Van a vadászatod alatt egy gomb, kérdőív kitöltése... töltsd ki, és utána kapod a kvízkérdést.

Idézet: Nagy sas - 2008.10.05. 11:30:59
Sziasztok!
az lenne a kérdésem ha prémium tag leszek akkor ugye lehet kariképet feltölteni ! és ez meddig érvényes ? tehát a kép addig marad amíg a tagság le nem jár?

Megmarad véglegesen. Ha üzenetbe kéred a választ, akkor üzenetben is kérdezz...

Idézet: Iandor - 2008.10.05. 22:23:13
Az állatok között van használhatósági/ hasznossági különbség? Ha igen mi a sorrend?
Mert az egyik állatnak 1200, a másiknak 2100LE az idomítása.
Köszi

Minden állatnak van egy ún. alapszintje. Az alapszinttől függ, hogy mennyi beidomítani, mennyi életpontja lesz, mennyire jól harcol stb. Tehát a nehezebben idomítható állat táposabb is.
Dátum: 2008.10.05. 22:33:40
Sharpa: még nem tudtatok meggyőzni arról, hogy a béta1-en gyenge gyémánt a minimális erősités hatására erősebb lett, mint a többi horda, mert a Craslorg féle matematikai levezetést alkalmazva nekem pont az ellenkezője jött ki, hogy pont tökéletes az egyensúly. Nekem a top listáról egyébként az jön le, hogy a rubin erősebb a gyémántnál

Amit még fontos tudnod ezzel a témával kapcsolatban:
1. Egy játékban az induló kasztok / fajok / hordák stb. egyensúlyát utólag megváltoztatni általában mindig óriási hiba.
2. Mikronnyi eltérés (vélt vagy valós) mindig lesz, tökéletes egyensúly nincs, ezért nem változtatunk meg semmit.
3. Ha túl gyengének érzed a hordádat, néhány szint múlva lehetőséged lesz hordaváltásra.

De ez az egész "túl erős a gyémánt horda" téma nagyon eloffolja az eredeti topicot. Ha lesz időm konkrét adatok alapján csinálok majd egy matematikai modellezést, hogy megnyugodjatok.
A játékban levő kérdőivet megcsinálom, csak az adatbázis kreálásnál volt egy hiba, ezért csak hétfőn tudom majd beüzemelni ha Barattyal konzultáltam.
Dátum: 2008.10.05. 20:52:00
Craslorg: "A gyémántok 10 csata alatt teszem azt 5-5-re végeznek". A számításod teljesen elméleti, és hibás. Először is, az arány nem 5-5, hiszen minden egyéb hordának bónusza van a harcban. Lehet, hogy az arány csak 6-4 - ami még mindig jó lenne. Csakhogy gyakorlatban ez azt jelenti, hogy mindenki szívesebben támad gyémántot, és a támadó előnyt élvez, hiszen a legtöbben egy náluk gyengébbet támadnak. Több támadás éri őket, sokat sebződnek, tehát sokkal ritkábban tudnak portyázni. A gyémánt a béta1-ben a leggyengébb horda volt, a minimális erősítésekkel csak szintbe került, be tudja hozni azt a veszteséget, amit a kevesebb győzelem, és a több, őket érintő támadás jelent.
Az, hogy ki van most az élmezőnyben, nem a hordától függ, hanem attól, hogy mennyire jó játékosok. Nyilván mivel sokkal több gyémánt van, mint egyéb, ezért az élmezőnyben is több van belőlük.
Dátum: 2008.10.04. 23:06:50
Jaja, Draglov hozzászólását én sem értem... ez egy játék, ahol a lényeg, hogy játssz, szórakozz. "NYERNI" csak egy ember fog, szóval ha arra vágysz, hogy első legyél, nagy valószjnűséggel kudarcélményben lesz részed...

Attól, hogy egy pár ember itt többször leírja, hogy mennyire durva lett a gyémánt, még nem lesz igaz... A rubin, zafír és smaragd horda nagyon pöpecre ki vannak egyensúlyozva: képességeik gyakorlatilag átszámithatók, egyforma erősek, ezen nincs is sok értelme vitázni. A gyémánt bónusza teljesen más jellegű, ezért nehéz hasonlítani. A béta1-en 33% bónusza volt támadáskor szerzett LE-re, és 10% elvesztett LE-re. A béta2 során a második bónuszt is felemeltük 33%-ra, és kaptak a tárgyakra 10% kedvezményt. Az első verzió matematikai levezetésben és gyakorlati tapasztalatban is gyenge volt. hiába tudtak több LE-t szerezni, ha a csatákban gyakrabban vesztettek, az nem kompenzálta ezt. és még a vesztett védelem 10-ről 33-ra növelése sem volt igazán elég ehhez. A tárgyakra a kedvezmény még valami, de szintenként max. 1 tárgyat veszel, annak a 10%-ka néhány vadászat. Szóval szerintem most igy tökéletes az egyensúly (bár átszámitani igy is igen nehéz...)

A játékban 3 válaszlehetőséget lehet feltenni, ezért írtam 3-mat. És túl nagy kisregényt se tudok elé irni. Ja, és azt most megmondom, hogy ez a változás nem fogja azt hozni, hogy "nem verik szét az embereket". látatlanban megmondom, hogy ez a korlátozás kevesebb, mint 5%-kot érint. tehát semmilyen hatása nem lesz arra, hogy az átlag usert hányszor ütik meg. arra lehet jó, hogy az éljátékosok kevésbé húzzanak el, de ezt már korábban is irtuk, erről szól az egész. egy korlátozás, és nem a gyengék védelme.
Dátum: 2008.10.04. 16:09:27
Mit tegyél, ha sokan támadnak?

A játékon belül számos help és segítség van azért, hogy a kezdőket, gyengéket segítse, a fórumokon is több topic van erről, de ezeket a tanácsokat nem árt még egyszer itt is összefoglalni. Már ha valaki eljut idáig, hogy ezt a topicot megtalálja...

Előfordulhat, hogy valaki úgy érzi, sokan támadják, nála erősebbek, és elrabolják a lélekenergiáját, leverik az életpontját, és emiatt nem tud fejlődni. Mit lehet ilyen esetben tenni? Szerencsére számos megoldás van, csak olvasd el ezt a posztot figyelmesen!

1. Amikor egy játékos meg akar támadni valakit, általában két szempont alapján dönti el, hogy kire támadjon: milyen felszerelése van az áldozatnak, és mekkora a tulajdonságösszege.
1.1. A tulajdonságösszeg növelése a legegyszerűbb dolog. Kattins a főoldalon a karakterlapra. A tulajdonságaid mellett van egy szürke vagy egy zöld kereszt. A zöld keresztre kattintva megnövelheted a tulajdonságodat! A szürke kereszt azt jelenti, hogy nincs elég lélekenergiád (tehát vadásznod kell). Egy fontos segítség: minél alacsonyabb egy tulajdonság, annál könnyebb megnövelni! Tehát sokkal kevesebb lélekenergia kell ahhoz, hogy minden tulajdonságot megnövelj 20-ról 21-re, minthogy csak a támadásodat felnöveld 20-ról 27-re. Ha sokan támadnak, mindig a legalacsonyabb tulajdonságodat növeld, hogy minél magasabb legyen a tulajdonságösszeged, és leszálljanak rólad. A támadás tulajdonság hasznosabb ugyan, mint a mágia, de ha a mágiát is növeled, a többiek erősnek hisznek és nem támadnak.
Másrésztől, ha csak a szövetségben építesz, és a tulajdonságaid nem nőnek, mindenki azt látja, hogy gyenge vagy, és támadni fognak! A top listára kattintva megnézheted, a többi, hasonló szintű játékosnak mennyi a tulajdonságösszege. Ha nagyon el vagy maradva tőlük, akkor ennek a fejlesztésére koncentrálj!
1.2. A támadásnál az is szempont, hogy milyen felszerelése van az áldozatnak. Akinek hiányzik valamelyik felszerelési tárgya, különösen, ha nincs varázslata, azt könnyebben támadják. Ha teheted, igyekezz minden tárgyból (fegyver, páncél, pajzs, varázslat) beszerezni egyet-egyet. Ha már megvan, elég 5-6 szintenként lecserélned. Ha egy tárgyra gyűjtesz, spórolj össze minél több cselekvéspontot, és igyekezz egyhuzamban minél rövidebb idő alatt sok vadászatra elmenni. így nem tudnak olyan sokszor megtámadni. Persze előfordul hogy kapsz egy pár támadót, de legrosszabb esetben is csak néhány vadászatnyi lélekenergiát vesztesz. Ha sok lélekenergiát gyűjtesz egy tárgyra, nem árt a vadászatok végén újra ránézni a karakteredre, mert ha 1-2 napig ott van nálad a sok lélekenergia, többet ellopnak belőle. A gyűjtésre tehát válassz egy olyan időpontot, amikor a vadászat leteltével ismét rá tudsz nézni a karakteredre. Tárgyra ne gyűjts amíg nincsenek szintednek megfelelő tulajdonságaid!
1.3. Van még egy szempontja a támadóknak: előszeretettel támadják azt, aki nincs szövetségben. Ennek oka egyszerű: aki szövetségben van, megteheti, hogy akár az összes lélekenergiát elépíti. Aki nincs, annál viszont mindig lesz zsákmány. Ezért minél előbb próbálj belépni egy olyan szövetségbe, amely élet- és fejlődőképesnek tűnik!
1.4. A Beállításoknál írhatsz magadnak bemutatkozást. Sok esetben egy megfelelően szellemes / érdekes bemutatkozás hatására is elállhatnak a megtámadásodtól.
1.5. Egy kezdő játékosnak az első kvíz kitöltéséért kapott 6 őskövet mindenképp érdemes 1 hét prémium tagságra költeni (baloldalt, Prémium gomb). Ekkor ugyanis kevesebb lélekenergiát tudnak tőled rabolni.

Ha átlagos tulajdonságösszeged van, van pár valamilyen tárgyad, és szövetségbe tartozol, akkor könnyen lehet, hogy szinte senki nem fog támadni!

2. Hogyan gyűjtsek lélekenergiát egy új tárgyra?
A leggyakoribb ok, amiért egy játékos frusztrálva érezheti magát, ha lélekenergiát próbál gyűjteni egy tárgyra, és azt folyton ellopják tőle. Ez ellen azonban számos módon lehet védekezni.
2.1. Ahogy már fent leírtam, próbálj összegyűjteni sok csp-t, és egyhuzamban szedd össze a lélekenergiát.
2.2. Ha egy régi tárgyat cserélsz újabbra (kivéve fegyvernél) akkor a régi tárgy árát is be lehet számítani, azt eladhatod (igaz, csak negyedáron) mielőtt az újat megvennéd.
2.3. Fontos trükk: ha életpontod 15% alatt van, nem tudnak támadni! Ha mondjuk egy 1500 lélekenergiás tárgyra gyűjtesz, amikor már van 3-400 LE-d, érdemes támadni annyit, hogy életpontod lecsökkenjen (akár 1-re). Ilyenkor persze vesztesz egy kis lélekenergiát, de utána a maradékot teljes biztonságban össze tudod gyűjteni!
2.4. Ha szövetségben vagy, kérj segítséget egy szövetségi társadtól amíg gyűjtesz! A legtöbben nem támadnak meg olyat, akin segítség van. A segítségnyújtáshoz a szövetség főlapján kell a megfelelő gombra kattintani, jobboldalt.

3. Láthatatlanság
A láthatatlanság egyrészt egy végső megoldás, ha minden fent leírt dolog csődöt mond, másrészt a békés játékot kedvelők módszere. A karakterlapodon van egy gomb, láthatatlanság. Nyomd meg nyugodtan, azzal még nem aktiválod, csak a leírására mész rá, ahonnan aktiválni tudod.
Ha láthatatlan leszel, továbbra is támadhatnak, de olyan bónuszokat kapsz, hogy nagy valószjnűséggel te nyersz. Épp ezért a láthatatlan karaktereket nem szokták támadni, majdnem olyan, mint a teljes sebezhetetlenség. Mindenesetre, ha láthatatlan vagy, akkor is fejleszd a tulajdonságaidat és vegyél tárgyakat, hogy még kevésbé legyél vonzó célpont!
A láthatatlanságnak 2 hátránya is van. Egyrészt, te sem támadhatsz. Másrészt, kevesebb LE-t és TP-t kapsz a vadászatért, ezért lassabban fogsz fejlődni. Ez persze nem feltétlenül hátrány, hiszen ha szintben megelőznek azok, akik támadtak korábban, egy idő után már nem fognak tudni támadni a szintkülönbség miatt. Ügyelj rá, hogy a láthatatlanság minimális időtartama 24 óra!

4. Pihenés
Ne feledkezz el a pihenésről (van egy ilyen gomb baloldalt). A Pihenéskor sokkal gyorsabban gyógyulsz, ráadásul kapsz +10% védekezést. Ez nem számít olyan sokat (kb. 2-3%-kal nő meg a nyerési esélyed), de azért ez is valami. Próbáld minden nap kihasználni a 3 pihenést. Ha épp nem vadászol, és hiányzik számottevő életpontod, mindig nyomd be!
Dátum: 2008.10.04. 15:14:45
Idézet: BaalCain - 2008.10.04. 00:06:46
Javaslom a smaragd horda kapjon bónuszt az IQra is.


Valójában kap, csak ez nem jelenik meg a karaterlapon, de a varázslatoknál beszámításra kerül.
Dátum: 2008.10.04. 15:11:17
Idézet: Szilac - 2008.10.03. 13:48:11
Az lenne a kérdésem, hogy nem lehetne-e olyan opció a szövetségeknél, hogy bármilyen kérdést szavazásra lehessen bocsájtani. Gondolok itt a következő építéstől kezdve a szövetség belügyein keresztül minden olyan kérdésre, amit amúgy csak a fórumon lehet eldönteni. Sok játékos nem használja a szövi fórumot, mert ideje/kedve nincs, de egy gombnyomást azért valószínűleg megtesznek...

ez szerepel a fejlesztési listánkon, csak még nem jutottunk odáig.
Dátum: 2008.10.04. 14:12:24
Idézet: BrotherDoorkeeper - 2008.10.03. 14:55:15
Az, hogy egy szintlépéskor hány ÉPt kapunk, függ-e az egészségtől, vagy szintenként fix ÉPt kapunk és az egészség azon felül ad bónuszt? (Számít-e, hogy a kezdteti szinteknél is magas-e már az egészségünk, vagy ráér később is fejleszteni?)

Van-e vagy lesz-e implementálva olyan, hogy a csata kimenetelére az elvesztett ÉP %-os viszonyban fog hatni? (Tehát akinek pl 400 ÉPje van és abból veszít 21et az jobban áll mint aki 200 ÉPből veszít 20at)

Az ÉP az egészség és szint szorzata, plusz egy konstans szám. Nem ilyen nincs implementálva, és nem is lesz. Viszont magasabb egészséggel az ép-d is gyorsabban nő vissza.

Idézet: atua - 2008.10.03. 22:18:07
a játékleírásban az szerepel, hogy egy szövetségnek egyszerre legfeljebb 2 békeszerződése lehet érvényben... viszont a világeseményeket olvasgatva azt látom, hogy némelyik klán akár 6-7 szerződést is kötött... most akkor hogy működik ez?

Bármennyi békeszerződésed lehet, ha ilyen van a játékleírásban, az hiba, javÍtani fogom.
van itt is egy minimális random faktor a kerekítésnél. Ugyanis a következő módon kerekítünk:
A 0,4-ből 40% eséllyel egy, 60% eséllyel nulla lesz ilyen esetben.
Dátum: 2008.10.04. 14:02:47
Idézet: Trockij - 2008.10.04. 11:27:13
Ezt mégis minek vegyem? Tudnom kéne? Vagy tudja bárki is??..

A DnD 3.5-ben a barbár kaszt életerő dobása...


Klasszikus "rossz kérdés", túl specializált.
Dátum: 2008.10.04. 14:01:34
Jerikó, a szövetségek közti háborúnál ugyanúgy harcolhatsz a másik szövi tagjaival, mintha nem állnátok háborúban, viszont 8 óra helyett óránként lehet ütni egymást, és a zsákmányolt LE-t csökkentő védelmek nem élnek. A háború minimum 3 napig tart, és utána akkor ér véget, ha egyik szövinek min. 2x annyi győzelme van, mint a másiknak. Amit írtál, több okból sem múködik. A 10-es szövi nem fog az 5-ös szövinek hadat üzenni, mert ha győznek, minimális lesz a nyereségük, ráadásul a 6. szintű tagon kivül nem nyer belőle senki semmit. A segitségnyújtás ebben az esetben túl körülményes, mert minden támadásnál azonnal el fog múlni (és amig megy ide-oda, a 10. szintüeket leverik szépen a 12. szintűek). De megint kalandozunk el a témától

Sharpa: A gyémántok "fölényéről". Hiába tudnak több LE-t szerezni, ha harcban nincsen előnyük. Ha a gyémántok képessége táp, akkor táp lesz napi 15 portyánál is, nemcsak 30-nál, ez csak nagyságrendi kérdés. Ráadásul többségben lenni sosem jó, mert akkor inkább vagy préda, mint vadász.

A gyengék bucira farmolásáról: ha a jelenlegi védelmeknél és tanácsoknál többet adunk, akkor viszont már azoknak vesszük el a kedvét a játéktól, akik gondolkodnak, játszanak, támadnak stb. Valami minimális taktikázás azért kell a játékba... jelenleg mindenki a tulajdonságösszeg alapján támad. ha mást nem, növelni kell egyenletesen minden tulajdonságot, nem látszik hogy olcsóért toltad az egészséget és mágiát vagy drágáért a támadást, nem fognak támadni.

Viszont! Ugye mondtam, hogy túl kevés szavazat jött, és nem volt egyértelmű eredmény. Erikának volt egy jó ötlete, a játékban van a kvíz / kérdőív rendszere, azzal berakom ezt a szavazást a játékba is, a 3 opció valami ilyesmi lenne:
1.) ne legyen portyapont
2.) napi 15 portyapont
3.) világ1-en ne legyen portyapont, csak világ2-n
A 15-ön még lehet variálni, én sem tudom hogy az a jó szám vagy a 12. De ha ezen a 3 lehetőségen módositani akartok, most irjátok be, mert szeretném minél előbb berakni, hogy reális képet kapjunk.
Dátum: 2008.10.03. 16:45:36
Sziasztok,

Nem akartam beleszólni a dologba, meg akartam várni, mi lesz a szavazás véleménye, de jeriko javaslataival olyan mértékben meg akarja változtatni a játékot, hogy azért ezekre reagálni szeretnék, hogy mindenki értse, mi a probléma ezekkel a javaslatokkal.

De először is egy gyors összefoglaló.
A szavazással kapcsolatban két dolog lepett meg.
Az egyik, hogy nincs nagyságrendi különbség a szavazatok között (természetesen, az igen-nem összehasonlításnál a 3 féle igent összeadom).
A másik, hogy az aktív játékosoknak milyen kis százaléka szavazott. 62:45 nem egy jelentős eltérés egy igen kis mintából... játéktervezői tapasztalatomból tudom, hogy a játékosok nem nagyon szeretik, ha alapvető dolog változik meg a játékban, tehát az ilyesmire mindig alapos ok kell, hogy legyen. A szavazatok mellett tehát alaposan végigolvastam a posztokat is, erről egy rövid összefoglaló.
1. A változás célja nem az, hogy a gyengéket védjük, ez már számos egyéb módon meg van oldva. A cél (a javaslattevő szándéka alapján) inkább az, hogy az élmezőny ne húzzon el annyira, és ne kényszerítsük oda a játékosokat a gép elé akkor is, amikor nem akarják.
1.1. Az élmezőny elhúzásáról. Én is úgy gondolom, hogy az átlag játékos számára teljesen mindegy, hogy vannak valahol magas szinten is karakterek, ha ez őt a saját játékában nem zavarja, hadd legyenek. És ahogy jerikó írja, ez pontosan egyfajta negatív visszacsatolással jár, aki túlzottan elhúz, úgyis saját magát korlátozza.
1.2. A gép elé "kényszerítésről". Ez már inkább elgondolkodtatott. Ilyesmi tényleg nem volt célom, hogy "ezt a játékot is a számítástechnikusok nyerjék meg." ahogy egy hozzászóló mondta. Viszont az is kérdés, hogy hány ilyen ember van, aki ha nincs is ideje rá, akkor is kényszerből belép minden órában portyázni? Nyilván van egyfajta versenyszellem, de a cél mindenképp a játék élvezete, portyázz annyit, amennyi jól esik, amennyit időd engedi. Azt az igényt úgysem tudjuk kielégíteni, hogy mindenki első legyen - a 3000 emberből 2999 nem lesz az, akárhogy is erőlködünk. Viszont sok embert zavarna a korlátozás, én úgy látom.
2. Leanthil bölcsen beszélt (mint mindig) az életpont igenis korlátozza bizonyos mértékben a portyázást, de lehet, hogy ez igazán csak később fog meglátszani.
3. Egy nehezen feloldható dilemmát látok itt, mindkét oldalnak vannak korrekt érvei. Erősen gondolkodom azon a lehetőségen, hogy a világ1 marad így, viszont a világ2-n portyapontok lesznek, és az idő megmondja, hogy melyik a jobb, szimpatikusabb megoldás, és a többi világon már azt alkalmazzuk.

Gyorsan végigfutok néhány egyéb gondolaton itt, pl. jerikónak sok további felvetése volt, ami választ érdemel.

Idézet: Kandriska - 2008.10.02. 22:18:28
ezek a kvízkérdések meg nemtudom hogy illenek egy fantasy játéképbe, nekem túl eröltetettnek tünik, akkor is ha már máshol is előfordult hasonló. Ezekhez a véres félhalótt hudeborzalmas avatárokhoz egyáltalán nem illenek a műveltségi kérdések. Tényleg lehet lecserélem a karakterképemet Vágó Istvánéra

Ez egy nagyon jó gondolat... teljesen igazad van, a dolog nem igazán illik ide, de ettől az egész játék sokkal jobb lesz. És ha akarod, ha nem, a kocka-gyakok játék helyett / mellett bizony tanulsz is egy csomót... szóval ez volt az az eset, amikor a tökéletes hangulatból feladtunk egy kicsit azért, hogy élvezetesebb legyen az egész.

Jerikó: nagyon sokat adok a véleményedre, most viszont szerintem nagyon vakvágányra mentél pár javaslattal.
Először is, egy csomó javaslatot tettél, amely tovább korlátozná / redukálná a portyázást (sokkal sokkal drasztikusabban, mint a portyázáspont). A helyzet az, hogy a mi játékunkban sokszorta jobban vannak védve a kezdő / gyengébb / nem prémiumos játékosok, mint bármilyen hasonló játékban. A mínuszok, a csökkentett zsákmány, a 8 órás újratámadhatóság, láthatatlanság, alacsony ÉP-s védelem... együttesen bőven elegek. Ha tovább korlátoznánk a rabolható lélekenergiát, akkor az egész átmenne egy tamagocsi játékba, ahol magadban játszol. Kell valamekkora kockázat, izgalom. Ha gyűjteni akarsz, szedj össze több cselekvéspontot, és nyomd le egyhuzamban: ez a módszer működik mindenkinek. A legrosszabb esetben kapsz 1-2, esetleg 3 látogatót közben, és akkor nem 20, hanem 25 cselekvéspontból lesz meg az új tárgyad.

Idézet: Jeriko - 2008.10.01. 10:57:51
aki naponta elmegy portyázni legalább 3-szor, de maximum 6-szor, az kapjon nap végén 5 csp-t.

ez a birkaiskola effekt... hasonlóan a másik javaslathoz:
Idézet: Petrus - 2008.09.30. 16:36:05
Mit szólnátok ahhoz, ha a portyázás is cselekvéspontokból menne?

Ezeket a javaslatokat nem gondoltátok végig. Abban az esetben, ha a játékban a két cselekvés aránya között összefüggés van, máris el kell dönteni, melyik a táposabb - az egyik az lesz - és akkor mindenki azt fogja csinálni. Ha a sok vadászat kevés portya több LE-t hoz, akkor senki nem fog portyázni (birkaiskola).

Idézet: Jeriko - 2008.10.01. 10:57:51
Az azonos szintűek támadását azért említettem, mert ez kb. 30 másodpercnyi munka lenne a programban.

Ezt megbeszéltük priviben is: a játék indulásakor még elvileg lehetne ezt, de később, amikor széthúz a mezőny, sokan nem találnának ellenfelet emiatt. Ráadásul a játék legérdekesebb része, a szövetségi háború is értelmetlenné válna, A szövi hadat üzen B-nek és nem tudják egymást támadni, haha...

Idézet: Jeriko - 2008.10.01. 10:57:51
a portyázásnal kapott TP legyen kb. kétszer annyi (de mindenképpen több), mint a vadászatnál kapott

azért az ilyen javaslatok átgondolására te is rászánhatnád a 30 másodpercet. Elindulok, nem is vadászok, csak portyázok, 50%-ban úgyis nyerek, aztán csak amikor már 250 csp-m van 4-5. szinten, akkor kezdek el vadászni, sokkal több LE-t tudok szerezni. Ráadásul 140-es tulajdonságösszeggel mindenki engem üt, még abból is jön a TP... Még jobb, hárman játszunk haverok és folyamatosan körbeverjük egymást, abból lépjük a szintet... Vagy tizen... És 4. szinten betöljuk az összes VD, felnyomjuk a szakértelmeket. És még 5-6 ilyen beteges visszásságot tudnék mondani ha ez bekerülne...

Idézet: Jeriko - 2008.10.01. 10:57:51
A láthatatlanságot módosítanám. Az a cél, hogy megvédje a karaktert? Ha igen, akkor tegye azt, ne legyen kijátszható. Tehát láthatatlan karaktert ne lehessen megtámadni.

Szerintem aki a láthatatlanságot kritizálja, az még nem próbálta ki!!!! A béta1 teszten a láthatatlanság +10 tulajdonságot adott mindenre, pont. Ha egy 4-gyel magasabb szintű támadott, az ellen, érthető okokból, ez nem ért semmit. De könyörgöm, a láthatatlanság a béta2 óta már 10 + szint x 3 tulajdonságot ad! Egy szintlépés alatt tulajdonságnöveléssel és tárggyal együtt sem könnyű minden tulajdonságodat megnövelni, és közben azért nyilván a láthatatlan kari is fejleszti magát.

Idézet: Jeriko - 2008.10.01. 10:57:51
(igen sok embernek mutattam meg a játékot - sok fórumon fent vagyok - 20-ból 15 szerint ronda, a maradék 5-ből 4 szerint meg szar, mert minden alkalommal amikor belépett nullaközeli LE, ÉP stb. fogadta).

Szerintem ilyen csúsztatásra tényleg nincs szükség, NEKED nem tetszett a design, de a játékban végzett felmérésünk eredménye szerint a játékosok 90%-kának tetszik a design, 8% azt mondta, "meg lehet szokni" és csak 2% választotta a "rajzoljátok újra" opciót. Pedig pont azért kérdeztem meg ezt a játékosoktól, mert te azt mondtad, nem jó a grafika, és kész voltam újrarajzoltatni az egészet. Szóval nem kell ilyen dolgokat kamuznod, anélkül is adok a véleményedre...

Idézet: Jeriko - 2008.10.01. 10:57:51
(győzök portyában, gyorsabban tudom fejleszteni a karakteremet, még könnyebben győzök, még kevesebb veszteségem lesz, még többször tudok elmenni) itt egy negtaív visszacsatolás szerepel (fejlődök, ezzel kizárom a támadhatóságból a hozzám képest gyengébbeket, nagyobb lesz a kockázata és a vesztesége a további portyázásaimnak).

Nagyon helyes meglátás!

A több szerverről:
Akkor itt is félreértés van. A 2. szervert (világot) nem azért indítjuk, mert "betelt" az első, hanem mert
1. Egy világon csak 1 karaktered lehet. Az újabb világokkal lehetőséged nyílik, hogy egyszerre több karakterrel játssz.
2. Az 1-es világon még nem tudtál mindent, de a következőn már célirányosabban tudod fejleszteni a karaktered, elkerülve a korábbi buktatókat.
3. Aki lemaradt az 1. világ indulásáról, és szeret első pillanattól játszani, azoknak kiválóak az új világok.
Szóval szó nincs itt arról, hogy "megosztjuk" a játékosokat vagy ilyesmi, sokszor a szövetségek több világra nyúlnak át!
Az pedig, hogy az egyes világokon kicsit eltérő házszabályok vannak (pl. az egyiken korlátlan portyázás, a másikon portyapontok; az egyik 2x sebességű, a másikon könnyebb építeni a szövi épületeket stb) épp hogy érdekesebbé teszi az egészet, mert nem pontosan ugyanazt az utat járod végig, mint korábban.
Dátum: 2008.10.03. 12:53:46
Idézet: Bazs96 - 2008.10.02. 16:43:31
Hogyan lehet felrakni egy bannert a mindenkilapjás honlapomra?
Választ előre is köszönöm.

Bal oldali menü, ajánlások gomb. Másold be a neked szimpatikus banner alatti kódrészletet, és működik a banner!

Idézet: Sultankalifa - 2008.10.03. 12:19:45
mikor dob a rendszer az állat befogására? ha elinfítok 10 vadászatot, az 5. után növelem a csapdakészítást, akkor a maradék 5re már nő az esélyem?

Amint megnövelted, utána már az esély is nő. Aki komolyan akar állatot befogni, annak mindenképp min. 4-es csapdakészítést javaslok, az már 2% esély, azzal lehet számolni...

Idézet: Alienkiller - 2008.10.03. 12:29:39
Van egy rossz értékelésű kérdésem. Tudom, hogy azért kaptam meert már volt hasonló kérdés, amit el is ismertem mikor tudomásomra jutott, és írtam is hogy töröljétek, de ezért rossz kérdésnek rakni? nem lehetett volna egyszerűen törölni? Mert így egyre több ilyen lesz mindenkinek. Ami a végén rosszul sülhet el.

Dolgozunk rajta, hogy ilyenkor majd tehess fel helyette másik kérdést.

Drakin - itt jegyzem meg, hogy aki olyat kérdez, amire a válasz benne van a GYAKRAN FELTETT KÉRDÉSEK-ben, annak a postját lepontozom 1-esre... Kérem a többi fórumozót is, hogy ezt tegye! Egyébként aki segít válaszolni a kérdésekre, azt felpontozom, tegyetek hasonlóképp, ha segít valaki. Köszi!
Dátum: 2008.10.02. 17:26:49
Kvízzel kapcsolatos tudnivalók:
Panaszok fórum >> A kvíz értékelési rendszeréről

Szövetséggel, lélekkúttal kapcsolatos tudnivalók:
Szövetségek fórum >> Szövetségekkel kapcsolatos alapvető információk

Szakértelmekkel kapcsolatos tudnivalók:
Haladóknak fórum >> Szakértelmek

Ha elmentem vadászni, de közben kikapcsolom a gépem, a vadászat azért lemegy?
Igen, a vadászat nem a te gépeden fut, hanem a szerveren, a te gépeden csak az eredmény jelenik meg.

Ha megszakítom a vadászatot, elvész a cselekvéspont?
Nem vész el, visszakapod.

Megvettem a prémium tagságot, mégsem nőttek meg a cselekvéspontjaim!
A prémium tagság nem azt csinálja, hogy azonnal ad plusz cselekvéspontokat, hanem azt, hogy egy hétig minden nap 25%-kal több cselekvéspontot kapsz. Azaz, a nap folyamán fokozatosan 30 helyett 37 csp-t kapsz. Kivétel: Amikor elkezded a játékot, 30 csp-vel indulsz, ha az első napon kiváltod a prémium tagságot, akkor ehhez megkapod a +7-et.

Milyen gyakran kapok cselekvéspontot?
A napi 30 cselekvéspontot egyenletesen "adagoljuk", tehát 48 percenként kapsz egyet.

Le kell vadásznom 3 apró szörnyet, mégsem találok egyet sem!
Legyél türelemmel, előbb-utóbb jönni fognak az apró szörnyek.

Mit jelent az, hogy a cselekvéspontok maximuma 250 helyett 400?
Minden nap 30 (prémiumosok 37) csp-t kapnak. Ha ezt nem költöd el, egy ideig halmozódik, nem vész el! A 250 azt jelenti, hogy valamivel több, mint 8 napig nem lépsz be, akkor gyűlik a csp-d. Ha továbbra sem lépsz be, akkor a maradék elvész. Egy prémiumosnak így 11 napig halmozódik a csp-je. Ha egy prémiumosnak 400 csp-je van már felhalmozódva, és közben lejár a prémium tagsága, automatikusan 250 lesz neki.

Nem tudom növelni egy tulajdonságomat, vagy szakértelmemet. Mi lehet a gond?
Az ilyen esetek 99%ában az a probléma, hogy nincs elég lélekenergiád. Ha szürke a + jel a tulajdonságnál vagy szakértelemnél, az azt jelenti, hogy nincs elég LE-d rá. Ezt egyszerűen ellenőrizheted, ha ilyenkor ráviszed a kurzort kiírja, hogy mennyi LE kell a növeléshez. Ha a + jel zöld, az azt jelenti, hogy van elég LE-d a növeléshez.

Hol találhatok részletes leírást arról, hogy melyik tulajdonság mit csinál?
A tulajdonságok részletes képletei jelenleg nem publikusak, annyit kell tudnod róluk, amennyi a Játékleírásban van.

Hogyan lehetséges az, hogy egy játékos, akinek semmi felszerelése nincs, a tulajdonságai jelentősen kisebbek az enyémnél, megver, hiába vannak ősköves tárgyaim?
Ha két pont egyforma karakter harcol egymással ott a győzelmi esélyed 50 %. Ezt változtatják a tulajdonságok, a tárgyak (amik gyakorlatilag szintén tulajdonságokat adnak) és a karakterek szintje. Mivel a játék hosszútávra van tervezve, ezért 4-5 tulajdonságösszeg, és egy-két alacsony szintű tárgy által adott pár tulajdonság bónusz, összesen mondjuk 10 tulajdonság különbség nem fogja ezt az 50 %-ot 100 %-ra növelni. Felnöveli mondjuk 60-ra, tehát 40 % eséllyel vesztesz, ami azért átlagosan 10 csatából négyszer megtörténik. Magasabb szinten már sokkal nagyobb különbség is lehet két karakter között, de a nyerési esélyed sosem lesz 100%, mindig előfordulhat, hogy melléütsz, vagy a gyenge ellenfél eltalál. Nyilván, ha 20. szinten támadnál egy első szintű ellenfelet, akkor mindig győznél, de erre nincs lehetőség a játékban.

Hogyan tudok kiégett őskőből rendes őskövet csinálni?
Amikor őskövet veszel, akkor a kiégett ősköveid is rendes őskővé változnak. Olvasd el az őskő és kiégett őskő enciklopédiáját!

Miért nem tudom eladni a lélekkufárnak a kézben tartott fegyveremet?
A bekészített fegyveredet nem adhatod el, csak akkor, ha egy másik fegyvert veszel helyette a kezedbe. Ez azért van, mert csupasz kézzel nem harcolhatsz. A többi tárgyadat sem veheted le, csak ha mást teszel a helyükre, de azokat a tárgyakat eladhatod a lélekkufárnak akkor is, ha be vannak készítve.

Ha eladok egy prémiumos tárgyat, visszakapom az ősköveket?
Nem sajnos.

Hogyan tudom a fókuszkristályt kivenni a tárgyamból és átrakni egy másikba?
Erre nincs lehetőség, a fókuszkristályt csak egy másikra cserélheted (de akkor az előző elvész).

Hogyan tudom használni a megvett varázslatot?
Ugyanúgy be kell készítened, mint a fegyvert, vagy páncélt, vagyis a karakterlapon egyszerűen rákattintasz.

Be lehet-e állítani, hogy egy végzetúrra nem varázsolok?
Ez nem lehetséges. Később megteheted, hogy veszel egy erősebb varázslatot, de ugyanakkor megtartod az energialövedéket is, és a gyengébb ellenfelekkel szemben az utóbbit használod, hogy kevesebb VP-d fogyjon.

Feltöltöttem egy képet magamnak (prémiumos vagyok) de nem jelent meg!
A képek jóváhagyása időbe kerül, légy türelemmel!

Vettem egy díszes nyakörvet őskőért, de sehol se találom. Mi történt vele?
A díszes nyakörvet elfogott és beidomított állatra lehet rakni, hasonlóan ahhoz, ahogy egy fegyverbe őskövet raksz. Amíg nincs idomított állatod, addig nem tudod semmire használni, viszont el tudod adni a lélekkufárnak.

Kaptam egy küldetést, hogy találjam meg Drakint/Hordaparancsnokot. Nem tudom hol keressem.
Vannak küldetések, melyeket csak akkor teljesíthetsz, ha elérsz egy bizonyos szintet, és a legendában olvasol róla.

Hogyan tudok állatot befogni, és idomítani?
Fel kell lépned 4. szintre, hogy tudjál szakértelmet tanulni. Ezután el kell sajátítanod a csapdakészítés szakértelmet, ehhez legalább 3-as tanulás szakértelem kell. Ezután vadászat során a szakértelmed szintjétől függő eséllyel elfoghatsz szörnyeket (automatikusan). Majd az idomítás szakértelmet kell megtanulnod (4-es tanulásnál), amivel beidomíthatod az állatodat.

Miért kapott a kvízkérdésem Rossz kérdés értékelést?
A panaszok fórumban olvasd el a kvízkérdések kiértékelésére vonatkozó részt. Ha továbbra is kérdésed van, akkor tedd fel a kvíz topicban.

Legyőztem egy végzeturat, mégis 0 TP-t kaptam érte. Miért?
A portyázásnál, a végzeturak neve mellett látsz egy százalékot. 100, 80, 40 esetleg 20. Ez attól függ, az elmúlt órában hányan támadták az illetőt. Minél többen, annál kevesebb lélekenergiát és TP-t kapsz érte. Ha 80, akkor csak a normál TP 80%-kát, ha 60, akkor csak 60%-kát stb. Ha valakiért 1 TP járna, annak a 40%-ka 0,4, ami lefelé kerekítve nulla.

Teljesítettem egy küldetést, még sem fogadta el a gép. Miért?
Sokan elkövetik a hibát, hogy elfelejtik a küldetést felvenni! Rá kell a küldetésre kattintanod, hogy az aktívvá váljon.

Mi történik, ha kisütöm a lélekkutat?
Az Egyéb menüpontban a lélekkút felépítése után megjelenik egy Lélekkút kisütése gomb. Nem kell tőle félni, nyugodtan rákattinthatsz, azzal még nem sütöd ki a lélekkutat, csak kapsz egy teljes leírást róla, olvasd el!

Mikor lesz 2. világ?
A játéknak jelenleg 1 világa van, de 2008. október végén indítunk egy második világot. Mivel egy világon mindenkinek csak 1 karaktere lehet, így lesz lehetőség a második világon mindenkinek újabb karaktert indítani.

Játszhatunk-e ketten ugyanarról a gépről?
Ha egy játékos több karaktert irányít, és a számítógépes algoritmusok ezt felismerik, akkor a karaktereket átmenetileg vagy véglegesen zárolhatjuk. Ha többen ugyanarról a számítógépről játszotok, és szeretnétek elkerülni, hogy azt higgyük, hogy ugyanaz a játékos játszik, akkor ügyeljetek rá, hogy nem támadjátok egymást, nem támadjátok ugyanazt, és lehetőleg nem léptek azonos szövetségbe.

Beajánlottam valakit, aki őskövet fizetett, nálam mégsem jelent meg az őskő. Miért?
Az ajánlásért járó LE-t és őskövet naponta egyszer, éjjel írjuk jóvá.

Tudok-e őskövet visszaváltani, vagy átadni másnak?
Erre jelenleg nincs lehetőség (ld. Felhasználási feltételek).

Hogyan tudom törölni a karakteremet?
Beállítások gomb: karakter törlése. Vigyázz, ez végleges, nem visszavonható!

Szövetségen belüli körüzenetre van mód?
Tudom, hogy más játékban van ilyen, de a dolog ott sem igazán müködött, mivel mindenki a körüzenettel kommunikált, és a fórumot senki sem használta. Az üzenet nálunk a személyes kommunikáció eszköze, a közérdekű dolgokra ott van a szövi belső fóruma.

Nem kaptam meg a lélekenergiát egy vadászatért!
Ez egy nagyon ritkán előforduló szinkronizációs hiba, hogy a vadászatért nem írja jóvá a TP-t és LE-t a program. Szerencsére, ilyenkor a cselekvéspontot sem vonja le, tehát hátrány nem ér téged. A hibát javítni fogjuk (csak nem túl egyszerű).
Dátum: 2008.10.02. 17:21:36
Ha bármilyen kérdésed, problémád van, akkor
Először olvasd el a játékleírást, és a játék GY.I.K-et!
Ha ott nem találsz választ, fusd át az alábbi összefoglalót!
Szövetséggel kapcsolatos további kérdések:
http://forum.vegzetur.hu/index.php/topic,32.0
Kvízzel kapcsolatos tudnivalók:
http://forum.vegzetur.hu/index.php/topic,39.0
Ha ezek után sem boldogulsz használd a keresést!
Ha még mindig problémát van, akkor kérdezz a Kérdezz és mi válaszolunk fórumban.
Kvízes kérdéseket ne oda, hanem Panaszok >> kvíz topicba!
Dátum: 2008.10.02. 16:13:21
Idézet: Ráksi - 2008.10.02. 01:00:40
Egy kérdésem "Azonnal töröljétek" értékelést kapott?
Hány pár lába van a folyami ráknak? 3; 4; 5; 6

Én sem értem, ez egy jó kérdés volt, nekem legalábbis tetszett, amikor láttam! Ennyi hátránya van a nép értékelésének, néha nem az lesz, amire számítasz, lehet, hogy a többség ezt idétlen kérdésnek gondolta (pedig nem az).
Idézet: Dric11 - 2008.10.02. 15:59:45
Azt szeretném kérdezni, hogy miért rossz kérdés az hogy hány egyforma lapot tart a kezében akinek pókere van??

A kérdés jó, de lehet, hogy helyesírási hibák voltak benne, vagy már mások is kérdezték ezt előtted.
DE!!!!!!! Ahogy Zoli írta, kvízes kérdést NE IDE írjatok! Van külön kvíz topik is! A kvízes kérdésekre nem fogok itt válaszolni!

Idézet: tramenes - 2008.10.01. 10:40:18
Hogy lehet az hogy a mellettem harcoló lényen bronzagyarak vannak (+1 sebzés) és találatkor mégis összesen csak 1ép-t sebzett?

Az állatod sebzése bizonyos százaléka a te (lehetséges) sebzésednek. Ha egy állat "nem talál", az azt is jelentheti, hogy 0-t sebzett volna. A bronzagyarakkal akkor is fogsz tudni 1-et sebezni, ha az állat egyébként 0-t ütne, azaz nem találna.

Idézet: gabcsi - 2008.10.01. 15:43:01
3. szintű végzetúr vagyok és összegyűjtötte az energialövedékre a lélekenergiát, de nem tudom megvenni. Van olyan, hogy VP költség 10. Mit tudok tenni?

A vásárláshoz csak lélekenergia kell! A VP ahhoz kell, hogy a varázslatot el tudd mondani harcban (karakterlapon a zöld csik).

Idézet: Lagolit - 2008.10.02. 10:00:16
A Kiégett őskövek csak akkor töltődnek fel ha veszek őskövet?

Igen.

Idézet: Mazlee - 2008.10.02. 11:48:21
Azt meg lehet tudni hogy melyik épület melyik szintje mennyibe fog kerülni?

Ezt fejből még én sem tudom, de a képlet exponenciális.

Idézet: BaalCain - 2008.10.02. 12:15:58
Néha kár logikát keresni igaz, de játék alapelképzeléséhen furcsa ha: Tp is függ attól hányan támadták. Az h nem vihetnek tőle Lét az érthető, de mitől fog kevesebb tapasztalatot jelenteni a vele való harc attól, h már mással is harcolt?

Ennek nagyon jó oka van. A tesztelésen a legyengült karaktereket is tovább ütötték, hiába nem volt LE, csak azért érdemes volt verni, hogy kapjad érte a TP-t és fejlődjön az állatod. Ezért a TP és az állat fejlődése is arányosan kevesebb, ha legyengült (nem 100%-kos) ellenfelet ütsz.

Idézet: Mortimer - 2008.10.02. 12:30:56
Igen, az hogy ekkora a különbség a portyázás és a vadászat között az számomra is érthetetlen, legalább duplázni kellene a portyáért járó pontokat.

Ennek is nagyon nagyon jó oka van. Ha a portyáért is ugyanannyi TP járna, mint a vadászatért, akkor aki egy nap 30x megy el portyázni, az hamarosan dupla erős vagy még erősebb lenne, mint aki naponta csak 4x portyázik. Ha valaki nagyon sokat portyázik, az a keveset portyázókhoz képest 10-20%-kos előnyre tud szert tenni. Ez lehet, hogy kevésnek tűnik, de hosszú távon ez hatványozódik, úgyhogy pont jó így.

Idézet: Roland - 2008.10.02. 14:57:44
Nem tudok felrakni 1oox1oo pixel nagysagu kepet az avatarra, a feltoltes utan nem tortenik semmi. Premiumtagsagom van

Ha képet töltesz fel, akkor először a játékvezetőnek jóvá kell hagynia (ez kb. fél-egy nap) csak utána jelenik meg nálad.
Amikor valaki képet próbált feltölteni a szövetséghez, de a kép mérete túl nagy volt, akkor nem adtunk hibaüzenetet, és emiatt a szövetség alapítója azt hihette, hogy minden rendben van (bár a kép nem jelent meg), és utána csodálkozott, amikor a szövetség (kép hiánya miatt) el lett utasítva.

Ezt most korrigáltuk, ha a kép feltöltés nem sikerült, hibaüzenetet kapsz. De ha a kép nem jelenik nálad meg, akkor mindenképpen gond volt, a kép mérete túl nagy volt, próbálkozz kisebb méretű képpel!
Idézet: Noob Saibot - 2008.10.01. 21:50:49
Ki rendezte a Star Wars V - A Birodalom visszavág című filmet?

Igen, valószínűleg azért, mert a kérdés mindenkit megtévesztett, rossz választ nyomott, és ezért a porgram kiszűrte. Ez sajnos egy túlzottan jól sikerült beugrató kérdés volt
Először is, olyan irtóztatos tömegű kvízkérdés érkezik be hozzánk, hogy lehetetlen minden egyes rossz kérdésnél külön fórumon, privátban vagy akárhol megmagyarázni, miért lett rossz kérdés. Ezt csak azért írom le, hogy hosszú távon erre ne számítsatok. De most, mivel még mindenki tanulja a dolgot, válaszolok a felvetésekre, annak ellenére, hogy ez nem az én értékelésem.
Mielőtt még belefognék: BÁRMELY kérdésből rossz kérdés lesz, ha a válaszolók 75%-ka nem tudja rá a választ! Ez bekövetkezhet már a kiértékelés alatt (ha legalább 20 válaszig nem születik meg a kiértékelés és 15 válasz rossz volt), vagy kiértékelés után is (de akkor az LE-t már megkaptad érte). Az alábbi kérdések közül is 1-2-nél előfordulhatott akár ez is, de azért leírom, hogy ha nem ez volt az oka, akkor mi lehetett.

Idézet: Abbad - 2008.10.01. 13:21:43
Enrico Fermi melyik évben kapott Nobel-díjat?

Specializált, lexikális tudás. Ilyet a Legyen ön is milliomosban sem kérdeznek (max 50 millióért). Én is rossz kérdést nyomtam volna rá.

Idézet: Hydro Globus - 2008.10.01. 13:29:52
Az alábbiak közül melyik NEM webcomic (internetes képregény)?
Darths & Droids, Giant in the Playground (helyes), One Over Zero, Freefall

Specializált tudás, szerinted az emberek hány százaléka tudhatja a választ erre a kérdésre? Én pl. soha nem hallottam róluk.

Idézet: Lélekmester - 2008.10.01. 13:43:20
Ki a Magyar Honvédség főparancsnoka? a miniszterelnők...

Több helyen is hosszú ő-vel szerepelt az elnök szó!

Idézet: Abbad - 2008.10.01. 14:11:55
Ha muveltsegi vetelkedot akartok a kvizbol, akkor legyen 5-10 masodperc a valaszlehetoseg. Viszont ha azt akarjatok, hogy egy kis plusz munkaval legyen lehetosege az embernek +10% LEt szerezni, sot, meg tanulni is tud belole, akkor a kiguglizhato kerdeseket hagyni kellene bekeben.
Erdekes, hogy a Lost es a Csillagkapu kerdesek maradhatnak

A guglizás arra jó, hogy aki nagyon akarja, annak szinte minden válasza jó lesz. De ez még nem jelenti azt, hogy olyan kérdéseket kell feladni, amire a válasz nem is érdekli az embereket, nem is jegyzik meg, és nem is kíváncsiak rá. A Lost és Csillagkapu ugyanaz a kategória, mint az összes többi, általánosságban lehet róluk kérdezni, de specializáltan nem (a 3. szezon 4. részében milyen új szereplő jelent meg?)

Idézet: Spiduola - 2008.10.01. 15:04:46
Jó lenne, ha lehetne a kvízkérdések előtt választani, hogy nehezet, vagy könnyebbet szeretne valaki megválaszolni. A könnyű kérdés paraméteri olyanok mint az eddigi kérdéseké, a nehéz kérdésekért pedig lehetne kapni 15% LE-t, de a megválaszolásra csak 2 perc lenne. Valamint lehetne az, hogy amit először jó kérdésnek nyomtak, de később nehéznek mutatkozott, nehéz kérdéssé nyilvánítani!

Ez hosszútávra egy fejlesztési lehetőség, feljegyzem!

Idézet: Deathwarrior - 2008.10.01. 17:30:30
Hogyan alakult ki az iszlám vallás?
illetve most láttam
Melyik képmegjelenítő technológia adja a legkisebb válaszidőt?

Sajnos, ez a kérdés már szerepelt, ezért lett kivéve Meg fogjuk csinálni, hogy ilyen esetben ne érje kár a játékost, írhasson helyette másik kérdést.

Idézet: JoC4 - 2008.10.01. 15:42:32
A ROMBUSZ deltoid vagy trapéz?

Én ezt például elfogadtam volna. Szerintem azért szűrődött ki, mert 2 hiba is volt benne, a rombuszt csupa nagy betűvel írtad, és azt, hogy "egyiksem" egybe írtad. De mindenkinek más a tolerancia szintje. Ezzel kapcsolatban, megpróbálunk majd egy negyedik fajta értékelést is bevezetni, "helyesírási hibás" aki ilyen kérdést tesz fel, az a kérdést visszakapja, és kijavíthatja.
Dátum: 2008.10.01. 13:18:53
Mivel nagyon sokan kérdik, miért lesz egy kérdés rossz vagy jó, írtam egy nagyon részletes összefoglalót az értékelés szempontjairól, érdemes elolvasni, mielőtt ebbe a fórumba postolsz:

http://forum.vegzetur.hu/index.php/topic,39.0