Felhasználónév: Jelszó:

Hozzászólások - Miklós

Dátum: 2009.08.04. 22:14:34
A történelmi esemény fejlesztés, amiről irtam, jól halad, minden remény szerint a héten bekerül a játékba, reméljük, tetszeni fog nektek.

a VF vs pók stb. vitáról. Sokat nem tudok hozzátenni, adott egy rendszer, amit természetesen a játékosok is alakitanak, mindig tanulunk új dolgokat. A visszamenőleges handicappelést én nem tartom jó ötletnek, de egy jövőbeni világ inditásánál talán lehet tökéletesiteni ezen, hogy az eltérő taktikákkal ne lehessen olyan nagy eltérést elérni. Ha végül születik egy végső összefoglaló, konklúzió ezzel kapcsolatban, szivesen látom, akár emailben is.
Dátum: 2009.07.31. 23:06:18
Ha valakinek gondja van CSP, térkapu pont regenerációval, kérem, irjon a bug kukac vegzetur pont hu email cimre Baratynak, irja le pontosan és részletesen az adatokat, és utánanézünk.

Idézet: bokorn - 2009.07.31. 19:40:43
ki beszelt itt arrol, hogy ennek a szar serverhez van koze? a ki nem javitott bugok azt mutatjak, hogy egyszeruen szarnak az egeszre, a jelszo problemaval kapcsolatban meg az a gond, hogy ugyanannyira ertenek hozza mint te


Mindig örömmel tölt el, ha látom, hogy a világban élnek ilyen hihetetlenül képzett szakemberek is, mint te vagy. Sajnos, én nem vagyok ennyire képzett, ezért a szerver hardverének összeállitására és konfigurálására egy többéves tapasztalattal rendelkező szakembert kértem fel. A játék 9 hónapja megy és eddig semmi baja nem volt a szervernek, és remélhetőleg ezután sem lesz. Nem árt, ha tudjátok, hogy a szerver másodpercenként átlagosan 4-500 sql műveletet végez, nagyon durva terhelésnek van kitéve, mégis, elég jól birja a strapát, annak ellenére, hogy a kezdeti tervezésnél fogalmunk sem volt, hogy mire kell majd számitanunk. A számunkra elérhető legerősebb gépet vettük, és mint kiderült, jól is tettük. Az egyetlen hiba az volt, hogy az elérhető legújabb, leggyorsabb winchestereket raktuk bele, és mint kiderült, ezeknek az elektronikája nem annyira megbizható, mint az eggyel korábbi generációé.

Aki akar, anyázzon még nyugodtan, igaza van, mi szolgáltatunk, ha hibázunk, akkor szidni kell, mindig mindenki ezt csinálja. Azt azért megemlitem, hogy pl. a legnagyobb online játék, a wow, minden héten lelövi egy fél napra a szervert, és igen gyakori, hogy a játék a nap második felében is játszhatatlan. Egyszerüen arról van szó, hogy egy rendszer minél összetettebb és terheltebb, annál nagyobb az esélye a meghibásodásnak. Egy kizárólag teveneveldét futtató szerver, vagy a cég belső szervere ami 1 db adatbázist kezel nem véletlenül rohad le ritkábban.
Dátum: 2009.07.31. 15:14:27
Idézet: BlackSheep77HUN - 2009.07.31. 14:44:58
A kínzókamrára hiányának pótlására sem teljesen jó megoldás a dupla pont. Inkább az ilyen leállások után az lenne a jó, ha megoldható lenne, hogy másnap 2x annyi embert vihessek el a kamrába.


Nyilván ez a megoldás nem tökéletes, de aránylag egyszerűen kivitelezhető, és jól közelíti a helyes értéket. A 2x annyi ember sokaknak nem feküdne, aki fizikailag nem tud annyi embert elvinni.
Dátum: 2009.07.31. 14:19:45
A program nagyon sok ponton kihasználja az sql5 lehetőségeit, ezért nem tudunk visszább váltani. De előbb-utóbb rá fogunk jönni a megoldásra, bizom benne, most pl. beállitottunk egy újabb loggolást, ami remélhetőleg plusz információkat fog adni.


Visszatérve a leállásra, az állatok morálját beállitottuk 100%-ra, és akkor holnap hajnalban a kínzókamra megint dupla LE-t fog adni a mai kiesés pótlására.
Dátum: 2009.07.31. 13:51:10
Idézet: winnie - 2009.07.31. 13:04:23
viszont a userfrendliség kedvéért valóban kellene egy instant másodlagos tájékoztató forrás. külső blog, twitter. jobb a békesség címszóval.


Igen, ez a 22-es csapdája, ha a szerver áll, akkor ugye hirt se tudok kiirni. Kiirtam viszont a beholder oldalra, ha máskor ilyen probléma van, hogy nem elérhető a szerver, nézzetek rá, hátha ott van valami infó.

Az adatbázis kapcsolódási hibáról, ami néha pár másodpercre elérhetetlenné teszi a szervert. Rengeteg időt töltöttünk vele, hogy rájöjjünk, mi okozza. Amit tudunk - ez az sql válasza (too many connections), vagyis túl sok connection van egyszerre. Számos logot néztünk és csináltunk, ez előfordult olyankor is, amikor nem volt extrém terhelés, és amúgy is, ez csak kb. 2 hónapja van, márpedig a szerverünk terhelése nem nőtt ez idő alatt, sőt, Baraty több optimalizálást is csinált. Én is utánaolvastam, kb. azt írják erre, hogy a mysql5 néha minden ok nélkül "nyitva felejt" connectionokat, javasolják, hogy a mysql5-ről állj vissza mysql3-ra (ami persze lehetetlen). Konkrét ötletünk továbbra sincs, de folyamatosan próbálkozunk, csak ugye egy ilyet elég nehéz megfogni.
Dátum: 2009.07.31. 12:48:40
Sajnos a szerverként üzemelő számítógép hardvere meghibásodott, úgy látszik, ez volt az oka a hétfői leállásnak is, és emiatt ma délelőtt is állt a játék. A hibás alkatrészt a helyszínen kicseréltük, a számítógépet újraszinkronizáltuk és a játékot elindítottuk 12 óra 35 perckor. A múltkorihoz hasonlóan az állatok morálját maximumra állítjuk, a kínzókamrát is ellenőrizzük és ha szükséges, hasonlóképp pótoljuk. Emellett a számítógép harverét bővíteni fogjuk olyan extra biztonsági rendszerrel, amely gondoskodik róla, hogy hasonló hiba esetén ne fordulhasson elő ez még egyszer. Elnézést kérünk a problémáért. Szívesen látjuk emailjeiteket a témával kapcsolatban.
Dátum: 2009.07.30. 16:09:49
A 90 CSP az alap - erre rájön még +30 a maxos elementális fúzióval, +25% a prémiumból, tehát összesen 150 CSP naponta.

nem akartuk senkinek a játékát elrontani - ez egy 3x sebességű világ, végig ezt írtuk, de a csp egy hiba miatt 6x sebességgel regenerálódott. Ez egy hiba volt, javitani kellett - de az eddig regenerált CSP-t természetesen senkitől sem vesszük el! Ha a térkapuban mondjuk minden lény egymillió LE-t adna, azt is javitani kellene... Szerencsére, itt senkit sem ér hátrány, a plusz CSP-t mindenki egyformán betápolta. Fogjátok fel úgy, hogy mindenki kapott +800 CSP-t, hogy pörgösebben induljon a dolog...

Arról, hogyha eddig igy volt, már hagyjuk igy - a játék sebességét bármeddig lehet fokozni, de minél gyorsabb, annál kevesebb ember lesz, aki lépést tud tartani vele. Nem sok értelme van egy olyan világnak, ahol legfeljebb csak 50 ember tud igazán játszani.
Dátum: 2009.07.30. 14:35:17
Sziasztok,
Egy rövid gondolatmenet a 4-es világ sebességével kapcsolatban.

Az eredeti béta tesztünk 3x sebességgel futott. Egy nap 60 cselekvéspontot kaptak a játékosok. A normál sebességű béta tesztnél a napi 20 CSP-t túl kevésnek éreztük (noha maga a fejlődés megfelelő sebességű volt), ezért azt találtuk ki, hogy normál sebességnél ugyan 30 CSP-t kapnak a játékosok egy nap, viszont 2/3 annyi TP és LE jár egy vadászatért, mint a béta teszten.

A V4-en is az eredeti béta teszt 3x sebességét akartuk használni, napi 60 CSP, viszont teljes LE és TP, nem 0.6-tal szorzott (tehát ez pontosan 3x fejlődési sebességet jelentett volna). A V4 béta tesztje során valaki jelezte, hogy túl gyors így a szintlépés, legyen lassabb, így a TP-re visszaírtuk a 0.6-os szorzót. Én is kicsit túl gyorsnak találtam a fejlődést, kértem is Baratyot, hogy ellenőrizze le, ugye nem napi 90, hanem csak napi 60 csp volt az alap, de mondta, hogy igen.

Most azonban észrevettük, hogy más probléma volt ezzel. Igaz, hogy 60 CSP-vel számolt a program, de egyszersmind egy másik mechanizmus a napot 8 órásnak tekintette - és ez a 2 dolog összeadódott! Tehát nem napi 60, hanem napi 180 CSP-t kaptak a játékosok, ezért volt az, hogy annyira gyorsnak tűnt a játék. Más kérdés, hogy ennek senki sem számolt utána pontosan a béta tesztnél (sem ti, sem mi).

A 9x sebesség azért nem annyira üdvözítő, nemcsak azért, mert nem akarjuk, hogy 1 hónap alatt véget érjen a játék, de az se cél, hogy 24 órát kelljen vele játszani. Ezért úgy döntöttünk, hogy a hibát korrigáljuk, a következőképpen.

- Nem 60, és nem is 180, hanem napi 90 CSP-t adunk (tehát pontosan 3x annyit, mint az eredeti szerveren)
- A TP marad 0.6-tal szorzott, tehát a szintfejlődés pontosan 3x lesz a normál világoknak, viszont a LE-nél nem lesz továbbra sem 0.6-os szorzó, Tehát az LE gyűjtés nem 3x lesz, hanem több. Így nem kerül előnybe v hátrányba az, akinek sok csp-je megmaradt, vagy elköltötte mindet.

Összefoglalva: az eddigiekhez képest annyi történik, hogy a napi 180 CSP regeneráció 90-re csökkent.

Elnézést kérünk a kavarásért, reméljük most már minden rendben lesz a sebességgel!
Dátum: 2009.07.30. 08:28:30
Idézet: Jeriko - 2009.07.30. 00:08:46
http://jeriko.hu/vegzetur/fejlesztes.html


Jerikó az ötleted nagyon jó volt, 2 ok van, amiért nem valósult meg, egy technikai, és egy játékosi szempont. Technikailag a szövetségből való ki- be ugrálás számtalan problémát vet fel, buglehetőségeket, exploit lehetőségeket, mi legyen a szavazatokkal, segitő kézzel, itt effektive még a horda is megváltozna virtuálisan stb. Szóval ez egy nagyon komplikált dolog. Játékosi szempontból, több játékost megkérdeztem erről, és a legtöbben azt mondták, mérhetetlenül irritálná őket, ha a program fogná, és egyszercsak kivenné őket a szövetségükből, akár rövid időre is. Nem tudom, az ötleted átdolgozható-e úgy, hogy az embereknek ne kelljen a szövijüket elhagyni.
Dátum: 2009.07.29. 22:39:42
Ma sokat beszélgettünk Barattyal arról, hogy mi legyen a következő fejlesztés. Szeretnék minél jobban megfelelni az igényeiteknek. A mostani listán levő dolgok apróságok, amik természetesen készülnek folyamatosan (a térkapus cuccok ma bekerültek, 1-2 nap múlva meglesz a kviz admin felület is stb), illetve nagyobb volumenű dolgok, amiket nem lehet néhány nap alatt megcsinálni. Baraty 9.-től elmegy szabira, mindenképpen szeretnénk egy olyan fejlesztést összehozni addig, amilyet leginkább szeretnétek. A következő szempontok voltak fontosak:

- minél több játékos részt tudjon venni benne
- inkább szórakoztató dolog legyen, ne pedig egy übertápolás
- ne adjon jelentős előnyt a játékosok egy szűk rétegének
- valamiféle esemény legyen, ami nem tart a végtelenségig, de azért egy időre érdekesség
- teremtsen versenyhelyzetet, de ne szivasson senkit
- a résztvevők, legjobban szereplők elismerést kapjanak

A legendákkal sajnos el voltam maradva, ezt pótoltam, és a legújabb fejezetekben már van utalás erre az eseményre. Baraty nevében nem igérgetek semmit, de igyekszem olyan dokumentációt késziteni, ami nagyon a keze alá dolgozik, gyorsan megvalósitható, és segiteni tudunk neki vele. Megpróbáljuk elkésziteni a jövő héten, még Baraty szabija előtt.
Dátum: 2009.07.29. 11:24:03
Idézet: Birka - 2009.07.29. 09:26:15
Meg lehet tudni, miért van vége a térkapus térgyaknak 30. szint környékén?
Akik nem epikusoznak, azoknak kb 45-50. szinttől vége az ékszer készletnek?


A válasz egyszerű.

Ha lennének erősebb térkapus tárgyak, akkor azok értelemszerűen erősebbek lennének az epikus tárgyaknál, és így az epikusok értelmüket vesztenék.

Az epikus tárgyak megszerzése szervezést, összefogást igényel. ha ugyanezeket a jutalmakat enélkül is meg lehetne szerezni, nyilván mindenki a könnyebb utat választaná.

Akik "nem epikusoznak", ne várják el, hogy pontosan ugyanolyan erős tárgyaik legyenek, mint azoknak, akik igen. Egyébként, egy 50. szintű kari akár egy egy-két fős szövetségben is simán le tudja már nyomni az első x epikust, szóval a felvetés, hogy a térkapuból is essen epikus erősségű tárgy, akár jóval később, értelmetlen. Ez kb. olyan, mintha azt kérted volna, hogy a boltban kapható, szintednek megfelelő erősségű tárgyak is essenek a térkapuból.

A tárgyak nem vesztik el értelmüket, továbbra is eladhatóak LE-ért vagy aranydukátért. És az új, térkapus fókuszkristályokkal mellesleg megint lesznek új, érdekes kincsek a térkapuból.
Dátum: 2009.07.28. 15:26:20
Idézet: Mortimer - 2009.07.28. 15:24:00
Tök jó lenne, és szerintem számotokra is hasznos visszatekintést nyújtana, ha látnánk, hogy melyik fejlesztési ötlet mikor kerül be az elfogadott tervek közé, és mennyi ideje van már ott.


Ennek max. annyi értelme lenne, hogy lehetne siránkozni, hogy "ez a fejlesztés már 3 hónapja a listán van, és mégsem készült el". és akkor felvehetnénk egy újabb oszlopot a táblázatba, ahol azt magyarázzuk, hogy miért vettük előre a másik fejlesztést...

A fejlesztések sorrendje nagyjából azt tükrözi, hogy szándékaink szerint milyen sorrendben fognak készülni ezek a dolgok, remélhetőleg azért ez is elég információt ad.
Dátum: 2009.07.28. 15:24:05
A térkapuból eső fókuszkristályok várhatóan holnapra elkészülnek. Néhány információ erről:

- Ha a térkapuból tárgy esne, akkor 40. szinttől kezdve lesz 33% esély, hogy egy fókuszkristály esik, nem normál tárgy.
- A fókuszkristályok gyűrűbe és nyakláncba illeszthetők.
- A fókuszkristályok eladhatóak lélekenergiáért, és az aukciós házban 1 aranydukátért (az aukciós bérlet nem szorozza fel az árukat)
- Egyféle fókuszkristályból továbbra is csak 1 lehet a birtokodban, tehát amilyen már van nálad, olyan nem fog esni, viszont csak akkor fog a térkapuból fókuszkristály adni, ha egy megadott mennyiségnél kevesebb van a birtokodban (kb 10) tehát ha túl sok kezd lenni, célszerű megszabadulni azoktól, amelyeket nem használsz.
- Lesznek 40, 45, 50, 55, 60. és 65. szintű fókuszkristályok. értelemszerűen, pl. az 50. szintű akkor esik, ha legalább 50. szintű vagy, de 65. szinten találhatsz bármilyet, 40. szintűt is.
Dátum: 2009.07.28. 15:20:11
A várható fejlesztések topic már nagyon hosszú volt, ezért azt lezártam, és megnyitottam újra.
Dátum: 2009.07.28. 14:59:54
Várható fejlesztések

Ebben a topicban olvashatsz a közeljövőben és hosszabb távon várható fejlesztésekről, illetve leírom azt is, hogy mi az, ami biztosan nem lesz a játékban. A topicot időnként frissítem, tehát érdemes lesz időnként visszalátogatni ide.

A megvalósult fejlesztéseket kitörlöm, átkerülnek a Hírek topicba!

Közeljövőben várható fejlesztések
- végzetúr chat

Hosszabb távon várható fejlesztések (nem feltétlenül ebben a sorrendben)
- Tombolajáték a játék keretein belül.
- havi toplisták
- Szövetségi küldetések.
- Szövetség licitálhasson az aukciós házban.

Fejlesztések, amelyet játékosok felvetettek, de szinte bizonyos, hogy nem fognak megvalósulni:
- Kereskedelem. A kereskedelem bizonyos játéktípusokban jó dolog, de egy ilyen jellegű játékban rengeteg csalási lehetőséget tesz lehetővé, amivel tisztességtelen előnyre lehetne szert tenni. Ráadásul nem kívánjuk a kereskedelemmel járó "másodlagos piac" kialakulását, ahol a játékosok valós pénzért kezdenek tárgyakat árulni, mások e célból lopnak el jelszavakat stb.
- Szövetségi körüzenet. A szövetségi fórum pont erre való, ha olyan mondandód van, amit szeretnéd, ha minden tag olvasna, írd a fórumra. A körüzenetek csak feleslegesen terhelik a szervert, és sokkal kevésbé átláthatóak, mint egy jól szervezett fórum.
- A páncél, fegyver, gyűrű stb. után újabb tárgyhelyek (köpeny, kesztyű stb). Ez tényleg jó ötlet lenne, de valahol meg kell húzni a határt. Ez egy internetes játék, a terhelést nem lehet a végtelenségig növelni, és ez sajnos pont ehhez vezethet. Elképzelhető, hogy hosszú távon esetleg még 1 vagy 2 újabb tárgyhelyet bevezetünk, de erre egyelőre nem teszek ígéretet.
- Karakter átadás. A karakter átadás intézményét alapvetően nem támogatjuk jelenleg. A játék pörgős, nem igényel éveket, hogy a játékba "belerázódj", alapvetően semmi nem indokolja, hogy ne saját karaktert indíts, hanem más, használt karakterét vedd át. Természetesen bárki megteheti, hogy megadja a felhasználói nevét és jelszavát egy másik játékosnak, és rábízza a karaktert, de óva intek mindenkit attól, hogy ilyesmiért pénzt fizessen, hiszen az eredeti tulajdonos a karaktert bármikor visszakérheti magának, hiszen a jóindulatú karakterátadás és a hackeléssel megszerzett jelszó között mi nem tudunk különbséget tenni, ezért az eredeti tulajdonos a karakterének adjuk vissza kérésre.
- Küldetés végleges eldobása. Ha a legnehezebb küldetéseket el lehetne dobni, akkor hamar mindenki a küldetések végére érne, és reklamálna, hogy hol a többi? Ezzel már egy másik játékban pórul jártunk, ezt a hibát nem ismételjük meg...

A fejlesztési ötleteket továbbra is szívesen látjuk a fórumon vagy üzenetben. Nem tudunk egyenként mindenkinek válaszolni, de ami jó ötletnek tűnik, és sokan kérik, azt igyekszünk megvalósítani!
Dátum: 2009.07.28. 13:45:04
úgy látszik, kijut a jóból: nemzetközi doomlord szerver nameszerver szolgáltatója halt be ma délelőtt (tehát a szerver megy, ha a www.doomlord.net helyett azt irod, hogy 195.228.155.148 akkor feljön, de névvel nem lehet rá hivatkozni). Ez a domain.com nameszervere, valami félmillió domain van rajta (egyik sem megy), erre nemigen lehetett felkészülni. Mindenesetre a névszervert máris átmozgattuk, de időbe telik, amig az internet "látni" fogja az új cimet.
Dátum: 2009.07.27. 21:19:51
Elnézést kérünk a kellemetlenségért, ez tényleg elég szerencsétlenül jött ki, az áramszünet miatt nem dolgoztunk, és valamiért a rendszergazda is csak 10kor olvasta az sms-t, amit a rendszer már hajnalban elküldött neki, és én sem voltam sajnos gépközelben. Köszönöm Baratynak a supportot, amit közben nyújtott, remélem a leirt kompenzációkkal (morál, kinzókamra) senkit sem fog komoly kár érni.
Dátum: 2009.07.24. 13:22:05
a térkapus fókusztkristályok hosszú ideje "90%-kon" kész van, de más, sürgösebb dolgok miatt hátracsúszott, de most már ez következik.

A bevezető topicot frissítettem.
Dátum: 2009.07.24. 13:15:34
Úgy látom akkor nincs ellenvetés a legutolsó verzió ellen, felveszem a fejlesztési listára.

A várható fejlesztések listáját mindjárt updatelem.

Idézet: Draglov - 2009.07.23. 18:02:35
Szerintem nem a 150es szintu targyakra kellett volna az idot pazarolni, hanem a jatek fejlesztesere.

Ezen nem kell aggódni, nem pazaroltam rá a drága fejlesztési időt, a nyaralásom alatt csináltam, strandolás helyett Mint ahogy az angol verzióval is ekkor foglalkoztam a legtöbbet.
Dátum: 2009.07.23. 12:56:18
A kérdésekre válaszolva:
Természetesen, ha valaki mondjuk 78. győzi le a fertőzést, rögtön 2-t maxolhat.
A jutalom ugyanaz maradna, mint eddig (+5 szintig tudsz turbózni), de mellette lenne ez. Természetesen, amit max fölé növelsz, azt már nem tudod +5-ig turbózni utána.

Idézet: Ricardo - 2009.07.23. 07:23:43
Az első világ 2008. szeptember 22-én indult és a fertőzés 2009. június 25-én lett legyőzve (azt hiszem). Összesen több, mint 9 hónap telt el, ennyi ideje volt a JV-nek kitalálni és kitesztelni a játék "legfelelősségteljesebb" és legnagyobb volumenű döntésének jutalmát.

A fertőzés jutalma egy fejlesztés, amelynél a befektetés/megtérülés, és a hasznosság faktort alaposan átgondoltuk. Ettől függetlenül, nyitott vagyok azokra a javaslatokra, amelyek ezt még jobbá akarják tenni - remélem, ez nem gond. Mint ahogy remélem az sem gond, hogy ennek "kipróbálására" nem játszott külön több száz ember egy éven keresztül.
Valamint remélem, az sem gond, hogy amikor 70. szint környékén jártok, akkor nincsenek még bent az adatbázisban a 150. szintű tárgyak (hozzáteszem, a grafikáik és adataik már megvannak, csak nem raktuk be az adatbázisba). Én kérek elnézést, hogy élek...