Re: Zarknod ébredése
1501. hozzászólás - 2009.08.16. 23:13:56
1501. hozzászólás - 2009.08.16. 23:13:56
Ahogy korábban irtam, az eseményt a ti igényeitek alapján próbáltuk megtervezni. Ha jól értelmezem az újabb hozzászólásokat, egy komoly problémátok van: hogy unalmas, hogy ugyanazt kell csinálni a 2. fázisban, mint az elsőben. Ennek a következő okai vannak:
Az esemény elkészítése tokkal vonóval nagyjából 2 hetet vett igénybe. Ha a 2. 3. fázis valamilyen drasztikusan más dolog lett volna, akkor az arányosan megnyújtja a fejlesztési időt. Tehát az esemény vagy véget ér másfél hét után , vagy 6 hétig dolgozunk rajta. Az eddigi tapasztalatok alapján egyik variációnak sem örültetek volna. Ha egy játékban egy számottevő ideig tartó tevékenységet raknak be a fejlesztők, elkerülhetetlen valamilyen szintü ismétlődés, mert valaminek a fejlesztése mindig több időbe telik, mint az egyszeri végigjátszása.
Alapvetően nem igy kell viszonyulni hozzá, hogy "6 hétig ugyanaz, tehát unalmas, fantáziátlan stb.". Hanem. Adott egy játék, számos lehetőséggel. Vadászat, portyázás, térkapuk, epikus csaták, bajnokságok, karakterfejlesztés, szövetség épités, szövetségi háborúk, aukció, kristályhorda stb. A játék fejlődik, újabb lehetőségekkel, tennivalókkal bővül: ezek egyike a pilonok aktiválása. A többihez hasonlóan persze ez is ismétlődő, de minden játék igy működik, és a lényeg, hogy bővült a lehetőségek száma, szinesedett a játék.
Sőt, a többi dologhoz képest ebben 2 csavar is van. Az egyik, hogy csak korlátozott ideig tart. Ha nem akarsz, nem, vagy alig veszel benne részt: de ha 2 hónap múlva eszedbe jut, hogy szeretnéd mégis kipróbálni, akkor lemaradtál róla. A másik, hogy nem lehet tudni, mi lesz a "jutalom". És minél tovább kell várni, hogy kiderüljön, annál inkább erősödik a mentalitás, hogy értelmetlen az egész, biztos nem is lesz jutalma vagy nem fogja megérni, Miklós dilettáns ehhez stb. Mondjuk ez egy abszolút negativ hozzáállás. Szerintetek vannak emberek, akik részvényeket vesznek egy megbizható cégtől, és utána verik a fejüket a falba, hogy biztosan csökkenni fog az árfolyama, és milyen rossz volt ez nekik, amikor még azt sem tudják, mi lesz a vége? Mindkét aspektus szokatlan, ezért nehéz hozzájuk alkalmazkodni - persze, ha a bevált kliséket alkalmaznánk, akkor az meg unalmas és elcsépelt lenne.
Előre véleményezni, értékelni az eseményt teljesen értelmetlen, főként az optimalizátoroknak. AKi úgy véli, hogy nem érdemes csinálni, nem sül ki belőle semmi, az ne feküldjön rá, üsse le a napi 1 manóját, aztán viszlát.
Mindenesetre továbbra is kiváncsi vagyok, mi szerintetek a jó esemény. Ami csak 3 napig tart, de néhány óra a leprogramozása? (pl. megadsz egy LE mennyiséget, betöltöd, és a 3 nap után jutalmat kap a 10 legtöbbet töltő). Max. néhány napot dolgozzunk rajta, de tartson másfél hétig? (pl. ilyen lehetne a zarknod, 1. fázisból, relikviák és egyedi grafikák nélkül, toplisták és statisztikák nélkül). Vagy dolgozzunk rajta 2 hetet, és tartson 6 hétig?
Az esemény elkészítése tokkal vonóval nagyjából 2 hetet vett igénybe. Ha a 2. 3. fázis valamilyen drasztikusan más dolog lett volna, akkor az arányosan megnyújtja a fejlesztési időt. Tehát az esemény vagy véget ér másfél hét után , vagy 6 hétig dolgozunk rajta. Az eddigi tapasztalatok alapján egyik variációnak sem örültetek volna. Ha egy játékban egy számottevő ideig tartó tevékenységet raknak be a fejlesztők, elkerülhetetlen valamilyen szintü ismétlődés, mert valaminek a fejlesztése mindig több időbe telik, mint az egyszeri végigjátszása.
Alapvetően nem igy kell viszonyulni hozzá, hogy "6 hétig ugyanaz, tehát unalmas, fantáziátlan stb.". Hanem. Adott egy játék, számos lehetőséggel. Vadászat, portyázás, térkapuk, epikus csaták, bajnokságok, karakterfejlesztés, szövetség épités, szövetségi háborúk, aukció, kristályhorda stb. A játék fejlődik, újabb lehetőségekkel, tennivalókkal bővül: ezek egyike a pilonok aktiválása. A többihez hasonlóan persze ez is ismétlődő, de minden játék igy működik, és a lényeg, hogy bővült a lehetőségek száma, szinesedett a játék.
Sőt, a többi dologhoz képest ebben 2 csavar is van. Az egyik, hogy csak korlátozott ideig tart. Ha nem akarsz, nem, vagy alig veszel benne részt: de ha 2 hónap múlva eszedbe jut, hogy szeretnéd mégis kipróbálni, akkor lemaradtál róla. A másik, hogy nem lehet tudni, mi lesz a "jutalom". És minél tovább kell várni, hogy kiderüljön, annál inkább erősödik a mentalitás, hogy értelmetlen az egész, biztos nem is lesz jutalma vagy nem fogja megérni, Miklós dilettáns ehhez stb. Mondjuk ez egy abszolút negativ hozzáállás. Szerintetek vannak emberek, akik részvényeket vesznek egy megbizható cégtől, és utána verik a fejüket a falba, hogy biztosan csökkenni fog az árfolyama, és milyen rossz volt ez nekik, amikor még azt sem tudják, mi lesz a vége? Mindkét aspektus szokatlan, ezért nehéz hozzájuk alkalmazkodni - persze, ha a bevált kliséket alkalmaznánk, akkor az meg unalmas és elcsépelt lenne.
Előre véleményezni, értékelni az eseményt teljesen értelmetlen, főként az optimalizátoroknak. AKi úgy véli, hogy nem érdemes csinálni, nem sül ki belőle semmi, az ne feküldjön rá, üsse le a napi 1 manóját, aztán viszlát.
Mindenesetre továbbra is kiváncsi vagyok, mi szerintetek a jó esemény. Ami csak 3 napig tart, de néhány óra a leprogramozása? (pl. megadsz egy LE mennyiséget, betöltöd, és a 3 nap után jutalmat kap a 10 legtöbbet töltő). Max. néhány napot dolgozzunk rajta, de tartson másfél hétig? (pl. ilyen lehetne a zarknod, 1. fázisból, relikviák és egyedi grafikák nélkül, toplisták és statisztikák nélkül). Vagy dolgozzunk rajta 2 hetet, és tartson 6 hétig?
Pontszám: 5.05