Re: RSzNyT
103. hozzászólás - 2009.09.19. 17:28:14
lassan egyre inkább off topic lesz ez itt, nade ha már beszélgetünk, akkor tegyük kosnstruktívan.
Amit Maximus ír a bajnoki kapcsán, szerintem azzal nincs sok teendő: a bajnokin így is, úgy is az aktuális csoport valamelyik legerősebbje fog nyerni, nade a bajnoki végeredményben erről szól.
Az persze talán egyáltalán nem szerencsés, hogy ahogy szintben haladunk felfelé, úgy nyílik az olló, és egy-egy csoport úgy fog át egyre több szintet: a játék indulásánál a koncepció még érthető lehetett, hiszen alul hemzsegtek a karakterek, magasabb szinteken egyre fogtak. Az meg nyilván meglehetős aránytalanság, hogy magas szinten 3-4 ember alkot egy csoportot, alacsonyabb szinten meg 3-400.
Viszont, azóta lépkedjük a szinteket, és a játék sajátosságaiból adódóan ötvenedik szint környékén pár szint különbség sokkal komolyabb diferenciákat szül erőviszonyok tekintetében, mint az alsó szinteken, tehát játéktechnikailag valószínűleg pont fordítva lenne ésszerű: magasabb szinteken egyre kevesebb szint legyen egy-egy csoport, míg alul még átölelhet több szintet.
Viszont, még több csoportra osztani a bajnoki viadalt, egyre több bajnoki medált szül, ami vélhetően valamelyest leértékelné a medál eszmei értékét, ha minden második karakter azzal rohangálna.
Mert itt egyébként nyilván csak egy eszmei értékéről van szó a plecsni kapcsán, elsősorban senki sem azért a +1 statért kajtat.
Ami a háborúkat illeti, hogyne, valami reform ráférne.
Viszont, szerintem az egy zsákutca, hogy a háború a kútból ad nyereséget, amit aztán építésre lehet fordítani. Ez az idea a konstrukció megjelenése óta a háborút, mint tevékenységet teljesen leértékelte, hiszen, mint ahogy itt szépen megbeszéltük, még nagy kúttal bíró társulatok esetén is, gyakorlatilag elhanyagolható az a pár százezer LÉ, ami zsákmányolható.
Nade, az bizonyosan nem megoldás, hogy szabálymódosítással növekedjen meg a szövetségek kútja x szeresére, mert az meg aránytalanul felértékelné a katalizátor jóvoltából magától termelődő LÉ-t. Az építkezés így is börleszkké fajult a konstrukció óta, oda plusz LÉ-t teremteni még ezen felül bolondság lenne, hiszen sok szövetség már így is kifut épületekből, ami egyébként azért aggályos, mert ugye abból jön kincspont, el fog érkezni az a pillanat, amikor ha már nincs mit építeni, nem nagyon lesz hogyan és miből dűlőre vinni az epikus tárgyak elosztását.
Ha a kutat nem bántjuk, mit lehet tenni? A győztes csapat az egyébként járó kút töltés többszörösét kapja? Ez sem jó, ez megint az építést pumpálja, másrészt vélhetően csak túlcsordul tőle a kút.
Én a megoldást valahol arrafelé tudnám elképzelni, hogy a háború győztesei más jellegű bónuszt kapjanak.
Hogy milyet, ezen még nem töprengtem, nyilván ezt nagyon körül kellene járni, hogy jelentősen ne borítsa a játék egyensúlyát, ugyanakkor mégiscsak kölcsönözzön a háborúnak elegendő súlyt ahhoz, hogy érdemes legyen a feleknek komolyan venni.
Nyilván nem jó ötlet, ha plusz statot ad a győztesnek, vagy más permanens karaktert érintő növekmény, mert az meg arra ösztönözné a nagy szövetségeket, hogy folyamatosan minden megfontolás nélkül végigfarmolják a biztosan verhető szövetségeket, a nyereményből pedig tovább növeljék a szakadékot.
Ez most teljesen légből kapott ötlet, de esetleg valami olyasmi elképzelhető lenne plusz épületként, mint a Hatalom Tornya. Lehetne ez a Háború Tornya. Győztes háború esetén növekedne egy szintet, de nem permanensen, hanem teszem azt, a győzelemtől számított 1 hétig állna az adott szint. Minden győztes háborúért kapna +1 szintet az épület, de minden szint az adott győzelemtől számított 1 hét után leomlana.
Hogy szintenként milyen bónuszt ad az épület, ez jó kérdés... A +% vadászatra kizárható, mert leértékelné a Hatalom Tornyát.
Hirtelen mondanám, hogy adjon szintenként +1-2%-ot a portyában szerzett LÉ-re, de ez önmagában biztos nem olyasmi, ami miatt a nagy szövetségek, ahol a portya már amúgy is csak kamra töltésre való, ujjonganának, vagy érdemes volna háborúzniuk.
De, látva a sok CSP fetisisztát, adhatna mondjuk szintenként napi +1 CSP-t, és PP-t.
Persze tudom, erre most mindenki elkezd matekolni, hogy te jóóó ég, akkor ha nem háborúzunk, akkor lemaradunk, kevesebb CSP-nk lesz, el tudom képzelni, milyen trauma így fejben annak, aki egy büntető miatt egy portyát is inkább kihagy, nehogy 50% eséllyel elszálljon egy drága CSP...
Nade, végül is arról beszélgetünk, hogy mi az, ami motiváló tényező lehetne. Ez pedig, például az.
Ha emiatt mindenki ölre menne a másikkal, és teljesen elfogadhatatlan gondolat, még mindig meg lehet közölni a dolgot: bár ettől biztos Baraty mászna a falra, de be lehetne vezetni egy új változót, tudom is én, nevezzük ezt most "rohanás kövének". A torony szintenként adna napi +1 "rohanás kövét", ami egyetlen dologra használható: minden olyan rövidítésre, amit egyébként CSP-ből, vagy Őskőből csinálni lehet. Erre valószínűleg buknának a CSP fetisiszták is, mert rövidíthet anélkül, hogy CSP-t pazarolna, és úgy általában is, mindenki sokat panaszkodik, hogy sok időt vesz el a játék, ergo, rövidíteni valószínűleg mindenki szeret.
De abszolút csak ötletelek, biztos minden felvetett ideának van ezer és egy buktatója, ráadásul, ez csak egy minimális közvetett előnyt ad, amiért önmagában azért nem hiszem, hogy a háború ipara fellendülne... De több ilyen apró előnyt kombinálva összeállhat egy elfogadható katyvasz: a torony ad szintenként napi 1 rohanás kövét, szintenként +2% portyabónuszt (persze tudom, ez a portyabónuszt adó tárgyakat értékelné le), és/vagy az állat gyógyítására bónuszt, valamilyen formában. Esetleg, a rohanás köve helyett, "gyógyító maszlag", amiből a maszlag permanens elhasználásával ÉP-t gyógyíthatsz állaton, mint ahogy a gyógyítal a karakterre hat. Magas szinten sok varázslat sebzi az állatokat, az epikus is zabálja őket, feltehetően ez sem volna haszontalan.
Direkt olyanokat próbálok mondani, ami nem ad kiugró előnyt, de hasznosnak hasznos lehet. De lehet, hogy alulkalibrálom ezeket.
s1: Fekete Macska Mocska
Pontszám: 8.30