Felhasználónév: Jelszó:
Szerző
Topic neve: Kristálypont
irritálówinnieNő
Végzetúr mester
2177 hozzászólás
Profil megtekintése
Re: Kristálypont
321. hozzászólás - 2009.07.11. 10:27:51 (Válasz Darah #320 hozzászólására.)
már leírta mikls mire lesz jó.
Pontszám: 1.67
népszerűDarahNő
Végzetúr mester
2208 hozzászólás
Profil megtekintése
Re: Kristálypont
322. hozzászólás - 2009.07.11. 10:32:02 (Válasz winnie #321 hozzászólására.)
Igen, aztán még jött csizma, meg közfelbáborodás, meg gyak minden egyéb.
Viszont a fejlesztése semmilyen irányba nem halad.
(v1-lmf-Gaia) kalaposinas

For the játékélmény!
Pontszám: 5
irritálówinnieNő
Végzetúr mester
2177 hozzászólás
Profil megtekintése
Re: Kristálypont
323. hozzászólás - 2009.07.11. 10:36:22 (Válasz Darah #322 hozzászólására.)
közfelháborodás? megszámoltam, heten háborodtak fel. ők a köz?

mióta számít hét ember, izé a köz felháborodása. a terv megvan, a terv készül és ahogy írták "LEGKORÁBBAN csak augusztus-szeptemberre tud elkészülni"

a köz meg hadd ne mondjam, hogy mit csináljon a felháborodásával, amikor végre valami újítás kerül a játékba ezzel a kalandrendszerrel.
Pontszám: 2.35
népszerűDarahNő
Végzetúr mester
2208 hozzászólás
Profil megtekintése
Re: Kristálypont
324. hozzászólás - 2009.07.11. 10:37:59 (Válasz winnie #323 hozzászólására.)
Úgyvan. Lehetőleg köss bele egy olyan félszóba, ami elviszi az egészet offba.

Nekem köz, ha neked nem, egyéni szocprob.

Nekem is tetszik a kalandírási lehetőség, csak nem értem ehhez miért kell pont.

Edit:
Egyébkén az is ott van a nyitóban, hogy várnak ötleteket, tehát akár haladhatna is a dolog valamerre.
A hozzászólást Darah módosította 2009.07.11. 10:41:08-kor
(v1-lmf-Gaia) kalaposinas

For the játékélmény!
Pontszám: 9.17
népszerűOtoaakFérfi
Végzetúr mester
678 hozzászólás
Profil megtekintése
Re: Kristálypont
325. hozzászólás - 2009.07.21. 17:55:28 (Válasz winnie #323 hozzászólására.)
Idézet: winnie - 2009.07.11. 10:36:22
közfelháborodás? megszámoltam, heten háborodtak fel. ők a köz?

mióta számít hét ember, izé a köz felháborodása. a terv megvan, a terv készül és ahogy írták "LEGKORÁBBAN csak augusztus-szeptemberre tud elkészülni"

a köz meg hadd ne mondjam, hogy mit csináljon a felháborodásával, amikor végre valami újítás kerül a játékba ezzel a kalandrendszerrel.


Az egy darab w vel kezdődő és inniere végződő idióta meg had ne mondjuk honnan kéne kihúzza a fejét, hogy végre ne csak az orráig lásson. Ha az összes kristálypontomat hozzáadnánk az IQ-d hoz tartok tőle még mindig szép nagy negatív szám jönne ki... Mindazonáltal szívesen beáldoznám a kincspontjaimat ha ezzel elérném, hogy ne kelljen az állandó szarrágásodat kerülgetni.
A hozzászólást Otoaak módosította 2009.07.21. 17:56:54-kor
Yworl - the dead terrorist
Pontszám: 6.80
népszerűEzüstszélFérfi
Végzetúr mester
980 hozzászólás
Profil megtekintése
Re: Kristálypont
326. hozzászólás - 2009.08.13. 17:34:37 (Válasz Nari77 #276 hozzászólására.)
.Nari77 hsz-e beindította a fantáziámat, és leírnám a saját meglátásaimat, ötleteimet a kalanddal kapcsolatban.
Úgy vélem egy kaland csak egyszer legyen teljesíthető, különben mókuskerék lesz belőle. (Megszakítani persze lehessen, de ekkor a kristálypontok fele jár csak vissza.) Egy kaland pont attól egyedi, hogy ha mondjuk elmész Géza apóhoz, és ő megkér, hogy szerezz neki valami tárgyat, és akkor ő gazdagon megjutalmaz, akkor ha legközelebb elmész Géza apóhoz, akkor ő hülyének fog nézni, hiszen már megszerezted neki, amire szüksége volt. Újra és újra ugyanazt a kalandot nem élvezetes végigküzdeni, és idővel az első élményt is tönkreteszi.
Kalandot lehessen készíteni, de a kalandkészítésért, és a kalandozásért is kristálypontokat kelljen beáldozni (nem szintfüggően!). Így mindenki be tudja osztani, hogy mire szeretné költeni a saját kristálypontjait. A játékosok által írt kalandokat a kalandot teljesítők értékeljék egy 1-10 értékeléssel. A jutalom mondjuk “értékelés”*50 LE, vagy “értékelés”*1 kiégett őskő, és a kalandíró dönthetné el, hogy miből mennyit kér. Gondoltam szinttől függő jutalmazásra, de elvileg ez egy játékszínesítő dolog, továbbá ne az aktuális szintemtől függjön, hogy mennyi jutalmat kapok a kalandomért. Lehet itt azt mondani, hogy arányaiban egy alacsonyabb szintű karakternek ugyanannyi LE többet ér, mint egy magasabb szintűnek, viszont ők a képességeikhez mérten több kristálypontot is áldoznak az írásra.
Mivel pedig a kalandírásból kifolyólag jön ez a jutalom, a kalandírásért jóval több kristálypontot kellene fizetni, mint a kalandban való részvételért. Mondjuk háromszor annyit.
Hovatovább aki rosszul megírt, ócska kalandot ad be, az a tizedét kapja annak, amit egy minőségi kalandot író kap, így a készítőknek nem kellene azzal bajlódni, hogy elbírálják a kalandokat. Akinek nincs erre tehetsége, és nem sikerül jó kalandokat írnia, az 1-2 kísérlet után inkább kalandteljesítésre fogja fordítani a kristálypontjait, mert nem éri meg neki írni.
A kalandozás jutalmából és kihagynám a kristálypontot. Azért gyűjteni kristálypontot, hogy utána kristálypontot szerezzek vele nem tűnik túl logikusnak. Esetleg lehet tárgy, LE, 1-2 aranydukát, vagy ezekből egy “csomag”. A TP-t is inkább elhagynám, hogy a kalandozás ne legyen a LE/TP arány áldozata.
Kalandozás alatt ne lehessen vadászni, portyázni és a karakter se legyen támadható. Elvégre ha utánam jön valaki egy útra, amire én egy halom kristálypontot költöttem, akkor ő már ne jöhessen utánam ingyen. ) A kaland katakombaként való használatát elkerülendő lehetne bevezetni egy időkorlátot. Aki 8 órája vesz részt egy kalandban, azzal a program automatikusan megszakíttatja a kalandot, és így veszik egy rakás kincspontja.
Hosszabb kalandokat képzelek el, mondjuk minimum 1 órásakat. (Jól kidolgozott, részletes, igényes szöveggel, sok cselekménnyel ez megoldható.) Egyrészt mivel 20-30 percet rövidnek érzek arra, hogy belemélyedjek egy kalandba, másrészt azért, hogy kicsit kivegye az embereket a napi mókuskerékből. Mondjuk heti 2 kalandot lehetne teljesíteni, akár egy nap mind a kettőt. Aki kicsit ki akar szállni, az egy hétköznap délutánt ki tud tölteni vele, akinek viszont fontos a napi portya/vadászat, az megoldhatja hétvégén.
Ez a tulajdonságpróba-dolog nagyon jól hangzik, rendkívül változatosan meg lehet oldani. Egy pár gondolatot tennék hozzá. Ha nem jön be a próba, akkor sebződjön a karakter. Pl. leesik az említett szakadékba, és ÉP-je 40%-át elveszti. (Azért százalékban adnám meg, hogy 10-20 szint különbség esetén is egyforma mértékben sebződjenek a karakterek.) Fakidöntésnél persze kisebb sebződés lenne mondjuk 5%. Ezt a sikertelenségi sebződést akár a kalandíró is beállíthatná. Persze ha IQ próba van, akkor nincs sebződés. Esetleg manafogyás.
Érdekes felvetés volt, hogy ne lehessen megnézni a karakterlapot, hogy melyik tulajdonságot előnyösebb használni, de ezt egy pint screennel simán meg lehet kerülni.
Amit én még nagyon élveznék az az, hogy bizonyos szakértelmek szintje is szerepet játsszon a kalandban. Nem tudom milyen kalandelemekből lehet építkezni majd, de azért leírom mikre gondoltam:

SZUBTÉRI ÉRZÉKELÉS Kalandelem: Keresgélni kell mondjuk egy eldugott szobában (vagy fészerben, medve barlangjában, stb.). Mondjuk szakértelem*3 százaléknyi eséllyel lehetne megtalálni a kívánt dolgot, egy keresés fél percig tart. Egyszerre lehet mondjuk 20-at indítani mint vadászatnál, és ha megtaláltuk a tárgyat, automatikusan véget ér a keresés.
CSAPDAKÉSZÍTÉS Kalandelem: Géza apó kéri, hogy fogjunk el valamilyen állatot (mert szeretne enni olyat / kell olyan háziállat / kártékony és be akarja engedni a szomszédja kertjébe, stb.) Szintén fél perces vadászat mintájára, szakértelem*3 % eséllyel.
VEZETŐKÉSZSÉG Kalandelem: Egy szörnykolóniát kellene felszámolni, ami terrorizál egy falut. Ezt a falusiak egy csoportjával kell elvégezni, és a vezetőkészség mértéke határozza meg a siker esélyét.
SEBGYÓGYÍTÁS és MANAREGENERÁCIÓ A fent említett sebződés kompenzálására történne. Mondjuk valamilyen esemény miatt 35% alá ment az ÉP-d, ezért nem tudod folytatni a kalandot. Lehetne választani a két megoldás közül. Manaregenerációval azonnal gyógyíthatnánk magunkat a kívánt mértékben (nincs korlát), sebgyógyítás esetén mondjuk szakértelem/2-szeresére gyorsulna az ÉP-regeneráció 1 percig. Szükség esetén többször alkalmazható. Ez a kaland közbeni sebgyógyítás csak akkor működne, ha 25% alá került a karakter, és mivel 1 percig tart, ezért nem lehet a kalandot arra használni, hogy ingyen felgyógyítom magam a kalanddal, aztán megszakítom, és megyek vissza a játékba.
SZÍVÓSSÁG Csökkenti a sebződést a fenti eseményeknél. Pl. 60-as a szívósságom, akkor 40%*(1-0,6)= 16% lenne a tényleges sebződés.
LOPÁS Kalandelem: Be kell jutni valahová, zárat feltörni, kizsebelni valakit, elhozni egy griff tojását, stb. Itt nem adnék fél perces várakozási időt, mint a vadászatnál, elvégre ez nem olyan, hogy várok egy állatra a csapdánál, vagy átkutatok egy szobát. A lopás az egy "pillanatnyi" dolog, amire bőven elég időbefektetés a kattintás. Aztán vagy bejött, vagy nem.
MEGGYŐZŐKÉSZSÉG Kalandelem: Rábeszélni egy börtönőrt, hogy engedjen be egy rabhoz, akitől értékes információkhoz juthatunk / lebeszélni a lincselésről egy tömeget, és megmenteni egy boszorkányt, aki így készít nekünk valamilyen varázsszert, ami kell a kalandoz, stb. Itt lenne a félperces időfaktor, szakértelem*2 % az esély a sikerre.
KERESKEDELEM Kalandelem: Géza apónak kell szerezni a piacon (vagy akárhol) valamilyen drágább holmit, ennek árát csökkentené a kereskedelem szakértelem.
(A félperces vadászatszerű megoldás akár el is hagyható.)
A pénzkérdést úgy oldanám meg, hogy valahol be lehet váltani egy aranydukátot mondjuk 100 rézpénzre, a megveendő tárgy pedig mondjuk 300 rézpénzbe kerül. Itt eldönthetné a karakter, hogy bevált-e 3 dukátot (olvastam a fórumon, hogy vannak, akik nem hajtanak aukcióra, de azért gyűlik nekik), vagy részt vesz egy szerencsejátékban (kártyaparti, kockázás, stb.) ott a piacon, és a nyert pénzből veszi meg a kalandhoz szükséges tárgyat. A maradékot pedig visszaváltja aranydukátra. A korlátlan dukátszerzés elkerülése végett az történne, hogy ha nyertél már annyi pénzt amiből meg tudod venni a tárgyat + 100 rézpénz, akkor már nem lenne partnered a szerencsejátékban, mert senki sem ül le játszani veled. A tárgyat megveszed, a maradék rézpénzt pedig visszaválthatod 1 dukátra.
A szerencsejátékban úgy venném, hogy a nyerési esély mindenkinek legalább 80% lenne egy partiban, és minden 100 feletti 5 szerencséért +1% esélye lenne, azaz 200-as szerencsével lenne 100% egy partira az esély. A félperces idő itt is meglenne, mondjuk 30 rézpénzt lehetne nyerni/veszíteni egy partival, és itt is el lehetne indítani egy 20-as sorozatot, ami véget ér, ha elértük rézpénzben a fent említett határt, és már senki sem akar játszani velünk. Ha esetleg marad rézpénz, az jó lehet más kalandokra.
A szerencsefaktort a szakértelmet igénylő dolgokban nem venném figyelembe, csak a tulajdonság-próbáknál, illetve a már említett szerencsejátékos résznél.

A talányos kérdéseket kihagynám. Elég a kvízt elviselni néha, ha lehet kalandban ne legyen ilyen. Az rendben van, ha mondjuk valahol kell egy jelszó, ami egy találós kérdés megoldása (nem ikszelős jelleggel!), de kvízt nem szeretnék látni egy kalandban.
A lény elleni csatából akár több is lehetne egy kaland során történettől függően. Talán annyit tennék hozzá, hogy a főellenséget lehessen akárhányszor támadni, csak a fenti sebződés függvényében kelljen pihenni. Ha mondjuk egy komolyabb lényt kell legyőzni a kaland végén, az lehetne kicsit epikus-jellegű, többször nekimenni, aztán ha lement az ÉP, akkor elvonulni gyógyítani magunkat. (Kicsit a lény is regenerálódhat. De csak kicsit.) Esetleg a manaregenerációt itt lenne ajánlatosabb használni, mert arra nincs meg a 25%-os határ.
És végül, hogy a cicákról se feledkezzünk meg. (A kaland is megmaradjon, és a cica is jóllakjon, akarom mondani csizmát kapjon.) Meg lehetne csinálni azt, hogy mondjuk van 5-féle erősen különböző statokat adó csizma. Bizonyos számú kaland után a hordaparancsnok jutalomképpen adna egyet, amit MI választunk ki az 5-ből. Nem tudom Miklósék mennyi kalanddal számolnak, de valami hasonló arány lehetne, mint a szívósság esetén. 10 kaland egy csizma, +20 (összesen 30) kaland még egy csizma, +30 (összesen 60) kaland újabb csizma, stb. Ez segítene abban, hogy ne lehessen villámgyorsan begyűjteni a csizmákat. Az sem feltétlenül hátrány, ha nem lehet minden csizmát megszerezni, mert így differenciálódnak a karakterek. Eszembe jutott, hogy lehetnének a csizmák egyre jobbak is, és a hordaparancsnok egyre jobbat ad nekünk, ahogy haladunk a kalandokban, de akkor eléggé egyhangú lesz a dolog, és a végén mindenkinek ugyanolyan csizmája lesz. Esetleg mi alakíthatnánk a statokat a csizmán egy előre meghatározott statkeretből (nem kristálypontból!), és így egyedi tárgyak jönnének létre. Na mindegy, tárgybalanszban nemigen látom át a dolgokat, ezt inkább másra bíznám.
Végszó:
Nem értek a programozáshoz és nem tudom milyen kalandelemek lesznek, azaz belefér-e ezekből valami, de leírtam, amit én élvezetesnek találnék egy kaland során. A megadott értékek sincsenek kőbe vésve, okosabb emberek biztos jobban be tudják lőni őket.
Elnézést a hosszú hsz-ért.

Edit: Kicsit tagoltam, és már a vezetőkészséghez is írtam kalandelemet.
A hozzászólást Ezüstszél módosította 2009.08.13. 21:26:53-kor
Chaotic good and lawful evil.
Pontszám: 8.87
népszerűKocosFérfi
Végzetúr mester
7685 hozzászólás
Profil megtekintése
Re: Kristálypont
327. hozzászólás - 2010.08.11. 14:21:42
Megvizsgaltam azt, hogy atlagosan mennyi kristalypontot igenyel egy olyan proba megoldasa, ahol a vizsgalt szakertelem-tulajdonsag merteke pont a szamolt atlaggal egyenlo.
Arra jutottam, hogy ez 18 szintenkent no eggyel a random mertekenek novekedese miatt. Tehat teszemazt 54-es szinten 3 KRP, 108-as szinten meg 6 KRP. 180-as szinten pedig 10 KRP lesz.
Engem ezzel kapcsolatban az aggaszt, hogy kevesse latom, hogy van-e olyan hatas ami ezt kiegyenliti, azaz novekszik-e a KRP termeles magasabb szinten. Illetve ennek hianyaban nem lenne-e bolcs dolog a randomot bekorlatozni mielott elszall, mondjuk 150-es szinten, d50-ben.
Pontszám: 8.41
kedvelt tagButchmanFérfi
Végzetúr mester
619 hozzászólás
Profil megtekintése
Re: Kristálypont
328. hozzászólás - 2010.08.11. 17:57:27
Én nem számolgattam semmit, de érzésre kb fele annyi kalandot tudok megoldani, mint 2-3 hónappal ezelőtt. Szóval valami nem stimmel. Persze Miklós -ha egyáltalán válaszol valamit- úgyis megmondja, hogy miért nincs igazunk, és miért van minden a legnagyobb rendben.
The Lost One /Ronin/
Pontszám: 8.18
népszerűArielFérfi
Végzetúr mester
3532 hozzászólás
Profil megtekintése
Re: Kristálypont
329. hozzászólás - 2010.08.11. 23:38:05 (Válasz Butchman #328 hozzászólására.)
Szerintem az sincs rendben, hogy 31 szinttel erősebb ellenfelekkel kell küzdenem a kalandokban.
A gyakorló állatokat is lehessen gyógyítani, a gyógyuló állatok is mehessenek gyakorolni. Pihenés közben lehessen vadászni.
Pontszám: 6.43
népszerűKocosFérfi
Végzetúr mester
7685 hozzászólás
Profil megtekintése
Re: Kristálypont
330. hozzászólás - 2010.08.11. 23:45:14 (Válasz Ariel #329 hozzászólására.)
Idézet: Ariel - 2010.08.11. 23:38:05
Szerintem az sincs rendben, hogy 31 szinttel erősebb ellenfelekkel kell küzdenem a kalandokban.


Jogos. Ez a keplet ugye azert lett bevezetve, hogy a kereskedelembol szramazo elonyt negalja. Azat a keplet elszallt a kereskedelem meg korlatozasra kerult.
Pontszám: 6.82
népszerűCavalornFérfi
Végzetúr mester
472 hozzászólás
Profil megtekintése
Re: Kristálypont
331. hozzászólás - 2010.08.12. 01:31:21
Engem az zavar, hogy 57. szinten van 310 (+45) IQm (ami azon a szinten elég jónak számít...) és a kalandszörnyek egyszerűen leszarják, vígan lövöldöznek 1k felett a 8k HPmba. Olyannyira hatékonyak, hogy ha épp nincsen epikus, kalandot használok leveretésre...
A hozzászólást Cavalorn módosította 2010.08.12. 01:32:58-kor
Pontszám: 6.86
kedvencOffsboyFérfi
Végzetúr mester
4654 hozzászólás
Profil megtekintése
Re: Kristálypont
332. hozzászólás - 2010.08.12. 10:00:10 (Válasz Cavalorn #331 hozzászólására.)
Annyit tudsz még tenni, hogy a szerencséd feltolod 180-200ra. Ezzel nagyban minimalizálod az ellenfél betalálását.
Mini event menetrend - https://goo.gl/0W5E6l
Pontszám: 6.12
népszerűtlenMidianFérfi
Végzetúr
81 hozzászólás
Profil megtekintése
Re: Kristálypont
333. hozzászólás - 2010.08.12. 10:10:42 (Válasz Cavalorn #331 hozzászólására.)
78. szinten 475-ös védekezéssel (+75 védőfalból, +50 negatív csapás miatt) a kalandszörnyek simán megütnek 6-ból 5-ször. És nem csak néha-néha, hanem rendszeresen.
Az a gyanúm, hogy a kalandszörnyeket az adott karakter erősségéhez generálja a gép. Ez lehetséges?
Minosa Torres - Békeidők Hírmondói
"Csaló"
Pontszám: 4.27
népszerűLanMaffiaFérfi
Végzetúr mester
3349 hozzászólás
Profil megtekintése
Re: Kristálypont
334. hozzászólás - 2010.08.12. 12:20:39
Akkor most én is idepofátlankodom, nekem semmi bajom nincs velük. Régebben volt, azóta kapott egy százast minden tulajdonságom, és jó is lett
Végzetúr discord: https://discord.gg/bUQc6nY9XU

LanMaffia - Azúr Légió - ex-Tyrant - ex-VM (V1)
Káoszfatty - Lélekhozók Testvérisége (V2)
Kataklizma - Ködkapu Strázsái (V3)
Pontszám: 5.32
Dobókocka - a sokoldalú kiegészítőAz Idő Kereke tovább forog! Megjelent a befejező trilógia utolsó része!