Az első 50. szinten induló V4 vége felé közeledve egy-két (három-négy...) gondolat:
Elsősorban szeretném megköszönni a szervezést, meglepően igényes volt az eddigiekhez képest - bár minden relatív. Jómagam többször írtam Baratynak, mint eddig összesen, de ezek inkább aukciós ház illetve különböző tisztázások miatt voltak.
1.: Úgy érzem, még mindig rendkívül gyámoltalanok a gyors világok, soha nem lesz megfelelően szűrve a multizás, bár ez utóbbi a többi világra is áll.
2.: Fenntartom, de nagyon, hogy a hétvégi felügyelet hiánya rendkívül kínos. Találkoztam olyan ellenérvvel, hogy: "hétvégén dolgozni, menjmá'...!", no, én meg úgy gondolom, hogy nagyjából mindenki ismeri a hétvégi munka fogalmát. Ezzel NEM arra célzok, hogy egy adott kollégát ragasszunk kirándulás helyett a képernyőhöz, hanem példának okáért szimpla rotációval megoldható lenne a dolog.
Akár egy kisebb buggal is szörnyű úgy játszani, hogy tudod, ~3(=9!!) napig nem lesz rá megoldás.
3.: Ami számomra kifejezetten pozitív, hogy jócskán szűkülnek a kiskapuk, bár igaz, hogy van még mit dolgozni ezen téren is - lásd többek és az én dukátfarmolásai(ma)t.
4.: A büntetésekről, zárolásokról: Volt balhé, elég. Mégis vannak olyanok, akik 2-3 nap alatt 4-5 millányi rabolt lével ugrottak nem egy helyet, ezek látványa eléggé feltűnő, és könnyedén szűrhető lenne. Nyilván nem nehéz észrevenni, hogy van 25 statikusan haladó ember, erre másik 3 berobban, és ezekből 10-et megelőz úgy, hogy erre két nap kell neki. Ne a játékosoknak kelljen köpni/jönni sírni ezek miatt, és főleg, legyenek a büntetések precedens értékűek!
5.: HT: Ki kell venni. Pont. Értelme ezen a fajta versenyvilágon - nulla. Enélkül TÖ-t nyerni pl. kis híján a lehetetlennel határos.
6.: Aukciós ház: Hááát... nem is tudom, kaotikus volt. Az érthető, hogy az alap motort nem akarjuk megbolygatni, és benn maradnak a totál haszontalan kavicskák, az meg már másik dolog, hogy bárki, akinek az életben köze nem lesz top3 helyhez, szabadon tehet égbekiáltóan magas licitet bármire. Persze, kijelenteni, hogy csak kategória 'x' helyezettjei licitálhatnak meg elég nonszensz-szagú, ezzel nem tudom, mit lehetne kezdeni.
7.: Átvitel: Már most látom, mennyi gond lesz ezzel, minden kis apróságra aligha lehet figyelni. Ez kis tökölődéssel megoldható, a nagyobb baj nem ez. V3-on szépen prediktiválható a sírás-áradat, ami akkor fog bekövetkezni, ha a több millával felpumpált karakterek megérkeznek. A másik dolog az azonos/különböző e-mail címről ott maradó karakter.
Nekem pl. eszembe sem jutott, hogy átvigyek karaktert, de olyan jól sikerült, hogy kár lenne veszni hagyni, és elkövettem azt a butaságot, hogy azonos címről regeltem be, így a pici karakteremnek most függöny, pedig nagyon nem szeretném ezt. Ez ilyen formában, egy-két esetben előadva elhanyagolhatóan hangzik, hosszabb távon nem az. Ugyanakkor azt sem támogatom, hogy két e-mail címről két karaktere legyen egy világon egy játékosnak, úgymond "szabályosan".
Maga az átvitel ötlete - most már bátran, teli torokkal (
) ki merem a kételkedőkkel szemben jelenteni - zseniális!
8.: Felejtés: A szakértelem tiltásának gyakorlati hasznát mai napig nem tudom, valószínűleg az ún. "lebontott" karaktereket akartátok ezzel megakadályozni. Ebből az lett, hogy mindenki lopja a másikat halomra és gyilkolja a többiek állatait, holott akikkel erről beszéltem, azoknak biztosan több, mint a fele lefelejtené ezeket, mert csak küldi miatt húztuk.
Inkább idő elteltéhez vagy használhatósági darabszámhoz kellene kötni a dolgot.
Illetve vicces volt kalandokban felejtésre költeni a KP-t.
9.: Időközbeni fejlesztések: Kifejezetten ellenjavallom. Ha egy verseny elindul, az egyik legfőbb szempont, amit szem előtt kell tartanunk, hogy lehetőség szerint minél kevesebb változzon a szabályokon. Mindegy, hogy ez milyen jellegű újításra vonatkozik, ha 90%-nak jó, 10%-kal még úgy is kitolsz. Lassú világok - O.K., versenyszerver - NEM O.K..
10.: Kategóriák: Minden további nélkül lehet bővíteni. A győzelem kategória jogosan lett kivéve, láthatóan nagy az átfedés. Igazság szerint a kihívások terén is, de közel sem annyira. Építést egyértelművé tettétek, hogy sztornó, okés. Ezen kívül azonban nem toplista alapú kategória is kreálható, elhangzott rá a múltban nem egy remek ötlet.
11.: Küldetések: A két megadott küldi (kvíz feltevés, felejtés) nagyszerű - ó, mióta téptem a szám miattuk -, én bevennék még egyet a sorba: Szerezz legalább 6 kiégett őskövet szintlépéskor az energiakristályosító segítségével!
(Vagy beraknék valami alternatívát helyette.)
12.: Már majdnem minden leírásban szerepel - az amúgy az esetek tekintélyes részében érdekesen harmadolt/háromszorozott - a helyes időtartam, dicséretes!
Volt ám még vagy 20 ilyen a fejemben, de mindannyian tudjuk, hogy pont ilyenkor párolognak el...
No, várom a véleményeket, és nem fölös off formájában.
*: 13.: Hogy is hagyhattam ki: Tájékoztatás!
Annyira gáz, amikor 3-4 szóbeszéd megy körbe, hogy így van meg úgy lesz... Úgy értem, mennyiből tart ideböffenteni két sort, hogy a pontos működés még ötletelés alatt, két nap múlva pedig megmondani, hogy "így és így lesz"?
Másrészt, ezeken nem utolsó utáni pillanatban kellene agyalni, mert mi van, ha a játékosok szerint balgaság egy része.
**: 14.: Átvitel bővítése: Akár top10-top25-re is, Nektek csak bevétel bővülés, a lassú világokon pedig amúgy is gondot okoz a karakterek folyamatos lemorzsolódása. Dicsőség medál természetesen maradjon top3-hoz kötött.