Re: Stratégiák
306. hozzászólás - 2009.05.12. 03:58:51
Terveztem a szövetségi fórumunkra egy kis játékleírást, de beírom ide is, ugyanis kíváncsi vagyok a véleményetekre. Minden kritikát szívesen fogadok.
"Ígértem pár hosszabb lélegzetvételű írást a játékkal kapcsolatban. Itt van az első a tulajdonságpontokról, specializációról és a tárgyak hasznosságáról. Remélem mindenki számára érthető és világos lesz. Használjátok egészséggel.
A végzetúrban a fejlődés alapvetően egyszerű. Nehezen lehetne megnevezni külön-külön is működő taktikákat. Mindenkinek kell építenie egy kicsit, a TÖ-t sem szabad elfelejteni, és időről-időre szükség van arra, hogy új cuccokat vásároljunk a karakternek. A regisztrációnál kiválasztott horda, habár módosítja a karakter egészét, mégsem olyan erős vízválasztó, hogy esetleg 1 vagy 2 tulajdonságot hanyagoljunk miatta. Elöljáróban szólok, hogy tapasztalataim egyelőre korlátozottak, de mások, és a fórum egyes véleményei alapján véleményem szerint megállják a helyüket.
TÖ priorizáció: Ahhoz, hogy tudjuk, melyik tulajdonságot mennyire érdemes nyomatni ismernünk kell a csata menetét. Minden harc (potya) varázslattal kezdődik, és ez az egyetlen kör, ahol a varázslat használható. A csata összes többi körében a fizikai sebzésé a szerep, így jól látható, hogy nincsenek külön varázsló vagy fizikai sebzéssel operáló karakterek. Mindkét támadást használjuk, és ezzel egyetemben mindkét támadás support-tulajdonságai fontosak. Gyémántként sem a fizikai sebzésre, sem a varázslatokra nem kapunk bónuszt, így mi dönthetjük el, merre akarunk menni, de mint említettem egyrészt nincsenek ilyen éles különbségek a játékban, másrészt pedig mivel a csata nagy részét a fizikai sebzés teszi ki, érdemesebbnek tartom azt előtérbe helyezni (annak ellenére, hogy a varázslatok nagyobb tűzerőt képviselnek ha csak az első kört vesszük figyelembe). Amit leszögezhetünk, és ebben mindenki egyetért, hogy a legfontosabb tulajdonság kettős a VÉD/TÁM, azon belül is a VÉD kapja a legnagyobb szerepet. Ha arányaiban kéne kifejeznek a két tulajdonság fontosságát talán 65-35%-ban döntenék a VÉD javára. Sajnos a játékban elég nagy a szerencsefaktor, így ennek kivédése érdekében kell tennünk, és nyomni a VÉD-et, amíg csak van LE. Fogalmazhatunk úgy is, hogy nincs olyan, hogy elég magas VÉD. A TÁM pedig szintén azért fontos, mert a csata legnagyobb részében előforduló fizikai sebzés találati esélyét növeli, így elengedhetetlen ahhoz, hogy megfelelő hatásfokkal tudjunk bunyózni másokkal. Az utánuk következő szintre az ERŐ tulajdonságot raknám, hiszen mint fizikai sebzésnövelő paraméter, szintén nagy szerep jut neki a harcban. nem tartom olyan fontosnak, mint a TÁM pontokat, de lényegesen több hasznát vehetjük, mint az IQ vagy TAU pontoknak, amik csak a csata első körében jutnak érvényre. Ezzel el is árultam a soron következő szintet. Az IQ és a TAU szintén nem elhanyagolható tulajdonságok, hiszen egy kezdésnél bevitt varázslat sokszor az egész csatát eldöntheti, de tapasztalatból azt tudom mondani, inkább csak a mérlegnyelv-elbillentő szerepe van, mintsem csataeldöntő. az EGS és a MÁG egyelőre teljesen haszontalan tulajdonságok. 4-5 csata alatt sem fogy el az ÉP-m (afelett meg minek csatázzon az ember 50% minuszban) a VP-m pedig szintén nem fogy el ennyi idő alatt. Egyelőre hozzájuk sem nyúltam, ugyanis nem látom értelmét. Ha szükséges lesz a fejlesztésük akkor egy nap alatt nyomok mindkettőre 10-et mert alapszintről nem lesz nehéz őket felhozni.
1. szint VÉD/TÁM (65-35)
2. szint ERŐ
3. szint IQ/TAU (50-50)
4. szint EGS/MÁG
Tárgyak: A tárgyak vásárlásának, illetve a vásárlás eldöntésének van egy nagyon egyszerű matematikai képlete. Ha a tárgyon lévő bónuszoknak megfelelő tulajdonságpontok megvásárlása drágább, mint maga a tárgy, akkor jobban jövünk ki. (Példa: Ha egy páncél ad +5 VÉD-et és ezt a +5 VÉD-et te tulajdonságpontokból 3000 LE-ért tudnád növelni, de a páncél csak 2500 LE akkor mindenképpen megéri megvenni a páncélt, hiszen olcsóbban jutottál ugyanannyi mennyiségű tulajdonságponthoz). Szerencsére egy szinten csak meghatározott mennyiségű tárgyból választhatunk, így alkalmunk nyílik a TÖ-t is növelni folyamatosan. A legjobb, ha ezt a taktikát felváltva alkalmazzuk, hiszen létezik olyan, hogy jobban kijövünk LE-vel, ha megveszünk egy tárgyat, olyan viszont nem, hogy elegendő mennyiség TÖ-nk van egy bizonyos szintre, mert míg a tárgyakon végleges a bónusz tulajdonságok összege, és emiatt lehet velük számolni, a tulajdonságnövelésnek nincsenek ilyen korlátai. Ha csak tárgyakat vennénk akkor pedig egy idő után már az nem érné meg, és jobban kijönnénk TÖ növelésből. Amondó vagyok a legcélravezetőbb, ha megvesszük a felszerelésünket, és utána növeljük a TÖ-t, majd minden egyes szinten megnézzük, hogy van e olyan tárgy, amit megéri megvenni, és ezzel spórolhatunk pár száz LE-t, majd ha megvettük (nem biztos, hogy lesz) akkor folytathatjuk a pontok manuális növelését. Ha az adott szinten nincs olyan tárgy, amit megérné megvenni, akkor pedig valószínű, hogy a következő szinten már lesz mit vásárolnunk, hiszen nyomatjuk tovább a TÖ-t LE-ből még egy szinten keresztül. Persze a későbbiekben már egyszerre több bónuszt adnak a tárgyak, így figyelembe kell vennünk azt is, hogy ne csak 1, hanem több értékkel számoljunk. (Példa: Ha egy páncél ad +4 VÉD-et de drágább, mint ha mi saját magunknak növelnénk a VÉD-et +4-el, akkor nem éri meg megvenni, ellenben ha egy másik páncél ad +3 VÉD-et és +3 TÁM-ot, akkor már lehet, hogy sokkal jobban kijövünk, annak ellenére, hogy a másik páncélon több a VÉD.)
Az egyetlen kivételnek a fegyvert és a varázslatot lehet hozni, ahol is mindenki saját maga dönti el, megéri-e neki szintről-szintre megvenni a legújabb fegyvert, vagy csak 5-6 szintenként cseréli le az adott tárgyat egy jobbra. Itt azt tehetjük, hogy kiszámoljuk a fegyver vagy varázslat átlagsebzését (Példa: 7-29-es sebzésintervallummal rendelkező fegyver átlagsebzése 18. Ha a következő szinten van egy fegyver, ami 9-31-ig sebez, akkor annak az átlagsebzése 20. Döntse el mindenki, hogy ez a 2 sebzéspont megéri e neki az LE-t.) Fegyvernél és varázslatnál mindig jobban vegyük figyelembe a minimum, mint a maximum sebzést."
A hozzászólást DeluksZ módosította 2009.05.12. 04:04:18-kor
Pontszám: 6.50