Felhasználónév: Jelszó:

Hozzászólások - Aurri

Dátum: 2009.08.22. 18:14:27
Szvsz így is korrekt erősségű tárgy lehet (lévén láncokkal összeadódik), de az eredeti verzióhoz képest második edit után tényleg kicsit fani a végeredmény

(Beho team a színfalak mögött egy nagyhatalmú relikvia megtervezése közben:
-Adjon +10 tápot és duplázza a manabigyókat meg az izépontokat!!!
- Hmm-hmm... A játékosok lázadnak, lehet túl erős lesz... adjon csak simán +10 tápot és ne adjon manabigyót meg izépontot.
- Jogos, jogos... De még ez sem az igazi, broken szaga van...adjon csak +2-et, elég lesz az is.
- Igen ez zseniális ötlet, ez lesz a végleges! - elégedett hátradőlés...)

A kémgömbre és az az eredeti láncra lehet(ne) irígykedni de pont azért amit írtam (amit valamiért hevesen lepontoztatok, de továbbra is tartom), miszerint a túl erős relikvia kicsit alá rendeli a játékost a "neki" leginkább megfelelő játéknak (akárcsak a fantasykben az önálló akarattal rendelkező igazán hatalmas relikviák ) legalábbis a legoptimálisabb kihasználás érdekében. Ezért szerinten maradhatott volna 1-1 ilyen táposabb cucc, mert érdekes karikat eredményezett volna (a második verzióról beszélek, a dukátduplázó már egyértelműen broken).
Dátum: 2009.08.20. 20:28:23
Aranytallér

Típus: relikvia
Hatás: Az ismételhető küldetésekért dupla lélekenergia-jutalmat kapsz

Hát dukátot már nem dupláz de szvsz még így is a legdurvább cucc a kémgömb mellett. A "gond" ugyanaz vele mint az gömbbel: ha valaki maximálisan ki akarja használni, akkor teljesen alá kell rendelnie magát a relikvia diktálta játéknak (jelen esetben ismételhető küdletések, ami 30PP+maxos valóságformázással el is érhető). De ha ezt megteszi (és van rá elegendő IRL játékideje), akkor akárcsak a gömbbel, ezzel is behozhatatlan LE/TP arányra tehet szert.

megj.: A napi 1 (30 PP esetén napi 2) ismételhetőt különösebb áldozat nélkül még 45ös szinten is simán lehet hozni, pedig itt még nincsennek extra nagy kábítást adó cuccok.
Dátum: 2009.08.16. 18:42:33
"Zárkózz fel a TOP-hoz" második fázis indul! Nem kell szinguláris, sőt a teljesen erkölcstelen VF-et sem kell örökre elfelejteni hozzá! Itt a lehetőség, hogy Te is felzárkózz szintben a nagyokhoz! Csak tessék, csak tessék, még mindig nem késő!

Gyanítom újabb relikviák fognak potyogni az új felvonással. Ha valaki tud vmit megoszthatná a kiváncsi pórnéppel.

Ugyanitt: A vinyi-fanklub töretlenül várja hű rajongóit! Tanusíts önkritikát, légy higgadt, maximálisan konstruktív és jószándékú. És persze a Te véleményed legyen mindig minden helyzetben az egyetlen jó vélemény (mindenki más axiómikusan ostoba vagy unintelligens). Csak így értheted meg Őt és az Ő igaz tanait.
Tipp: azoknak akik annyira nem kiváncsiak a nevezett méltán népszerű személy produkcióra, állítsák be a szűrőt hogy 3.00 alatt kommentek ne jelenjenek meg és voilá máris egy nagyságrendel élvezhetőbb fórumhoz jutottunk. Aki persze szereti a mókát és kacagást az ne fossza meg magát ettől az élménytől!
Dátum: 2009.08.09. 23:20:17
Olyan már volt.

Viszont hogy a kristálygömb 310-ért ment el az teljesen ledöbbentett. Én azért vettem meg a rejtőköpenyt 2 hete (kb ugyanennyiért), mert biztos voltam bene, hogy a gömbre esélyem sem lesz, mert elviszik vaslami brutál összegért (ha ezt tudom akkor most enyém a gömb). Szerintem a legerősebb taktikai relikviáról van szó(mely egy egész szövetséget és nem csak egy egyént tápol), ehhez képest a 310 dukát szvsz bagatel.
Leviatan.

Ha egy kérdés okító jelleggel lexikális az szerintem megbocsájtható, sőt ez lenne az egész kvízrendszernek az igazi IRL hozománya a játékosoknak. Ha olyasmit tanulsz amit eddig nem tudtál, de növeli a műveltségedet. A maorik, mint őskultúra és hazánk városai (amit szerintem alapműveltség ismerni) szerintem tipikusan ilyenek.

A Te kérdésed több ponton túl speciális. Semmi előnyöm nem származik abból, ha tudom a Penge hősének segítőjének a nevét. Alapvetően a film egy látványos akció-horror, de kb sehol sem jegyzik a filmtörténelemben. A főhős neve vagy a színész neve, esetleg a rendezője jó LEHETne, ah pl. egy Oscar díjas alkotásról van szó(de ott is határeset). De hogy a főhős fő segítője... Én is láttam a filmet, de nem jegyeztem meg, mert picit sem éreztem a késztetést hogy ezt nekem meg kellene jegyeznem. Mondok egy hasonló példát ami _szerintem_ még belefért volna:
"A Gyűrűk Ura c. filmben ki volt a gyűrűhordozó egyik fő segítője?"
(többszörös Oscar díjas filmről van szó, és "Az" ősfantasy eposzról egyben. Ez _itt_ belefér az alapműveltségbe)

De én spec. jobban szeretem az olyan kérdéseket amelyek híres rendezők vagy színészek (híres alatt értsd: nem egy gagyi vámpíros film x.-edik részét, hanem többszörös Oscar-díjas alkotást) filmjeiről tesz fel egyértelműen kikereshető dolgokat (pl ki rendezte, ki nem szerepel benne). Sajnos rengeteg érdektelen filmre/sorozatra/mesefilmre(!!) vonatkozó érdektelen infó megy át, amiket valahogy kínnal-keservvel ugyan kigoogle-zik az ember-ért, de csak a 10% miatt és máris felejti el utána, mert semmi értelme megjegyezni. Ha olyan dologra kérdeznél, amit szégyenkezve vallanék be magamnak, hogy "hú ***, ezt nem tudom" akkor google után még lehet ott is maradnék olvasgatni és megjegyezném. Próbáljuk meg "tanítani"egymást kérdéseinkkel valóban fontos/alapvető/lényeges mondandivalóval
Dátum: 2009.08.06. 15:41:07
Idézet: Spider - 2009.08.05. 16:49:50

. A Bajnoki rendszere szar, egyszer leírtam, többször nem fogom: ha Miklósnak így jó, akkor nekem is.
Amúgy a mostani bajnokit szinte kivétel nélkül mind olyanok nyerték, akik már nyertesek voltak... talán le kellene vonni ebből a következtetéseket.


Több kategóriát. Ennyi. Nem csak ezért, de ezért IS.

A Nephila/Meszy/Anababa/Igor/stb szintű karik erőfeszítés nélkül fogják megnyerni a 10. bajnokijukat is, mivel sokkal jobbak a többieknél. A többiek meg küzdhetnek a nem létező ezüst, bronzéremért.

De nyerjenek, csináljanak bohócot a kategórián belül mindenkiből, mert megdolgoztak érte, és bivalyerős karijuk van. De nem mindegy hogy ezt mondjuk 500, vagy "csak" feleannyi JÁTÉKOSsal teszik. Biztos vagyok benne, hogy 2-3 szintes kategóriáknál is bőven többszázfős létszám lenne (ami bőven bajnoki feeling, vö. top-kategóriák létszáma), és több sansz lenne a bajnokikra taktikai fegyverekkel élni (pl kikerülöm a nekem nem szimpatikus játékost). 5-6 szintes kategóriával szinte lehetetlen kikerülni egy "hatósugarából", vagy ha sikerül máris belefutsz egy másik extrém játékos vadászmezőjébe.
Dátum: 2009.08.05. 14:51:16
Csatáid a 2009. Augusztus 05. napon megrendezett viadalon:
Kör Ellenfél Eredmény
1. kör Aurri vs Menyétke Te győztél! Csata megtekintése
2. kör Aurri vs Ében Tüskésgörény Te győztél! Csata megtekintése
3. kör Aurri vs Roolue Te győztél! Csata megtekintése
4. kör Aurri vs Ramsey Te győztél! Csata megtekintése
5. kör Aurri vs Rubinszemű Éjvirág Te győztél! Csata megtekintése
6. kör Aurri vs Csonti Te győztél! Csata megtekintése
7. kör Aurri vs Janka Te győztél! Csata megtekintése
8. kör Aurri vs Tompapa Te győztél! Csata megtekintése
9. kör Aurri vs Nephila Nephila győzött! Csata megtekintése
A 2009. Augusztus 05. napon megrendezett viadal győztese a te kategóriádban: Nephila.

6 kör alatt kaptam 6 kritikust vmi 900-2500-ra vert ki a döntőben. Mintha nem is egy ligában játszanánk.

De a kitűzött célom (megint) elértem, újabb nagy nevet véshetek fel a "többszörös bajnokok által elverve" listámra. Jó lenne persze fordítva, de jobbtól nem szégyen kikapni, és kitartó vagyok

Plusz amúgy is nagy örömünnep van nálunk, a Gaia most is három bajnokot avatott. Grat Meridiathnak, Igornak és Gesztornak! Kicsiny klánunk felzárkozott a legnagyobbak közé a bajnokok számát tekintve :büszke:
Dátum: 2009.08.05. 12:13:20
Anababa:

A lényege az lenne, hogy csoportkörös selejtezők lennének, 4-5 fős csoportokkal, ahol valóban mindenki játszik minden csoporttársával. Innen az első 2 továbbjut az egyenes kieséses szakaszba, ott csoprotelsőket csopotmásodikkal párosítanak és a továbbiakban pedig minden ugyanúgy menne mint eddig.

A különbség hogy a csoportkörökben mindenkinek jut 3-4 kör mókázás, nem búcsúzol azonnal akkor sem ha nincs esélyed, és az igazán esélyesek sem zúghatnak ki az elején a sorsolás vagy a random szeszélye miatt.

De akki a (régi) TF olimpiát ismeri, vagy szokta nézni a BL, EB, VB csoportmecseket és ismeri a rendszert az tudja miről beszélek.

A klasszikus svájci rendszerben (amit fent taglalnak) egy nagy csoport van, ahol bárkit kaphatsz a selejetezőben ellenfélként attól függően ki mennyit nyert, és onnan jutnak tovább az egyenes kiesésbe a legjobbak (nagyon sok verseny így zajlik, pl egyes stratégiai kártyaversenyek döntői).

*edit: pontazonosság esetén a legyőzött ellenfeid után kapott másodlagos pontokat kell nézni (azaz minél több győzelmeset versz el annál többet ér), ha az is egyenlő, akkor egymás elleni meccset. Ha az nem volt akkor pl összsebzést-bekapott sebzés diffet lehetne, kapott-lőtt gól helyett

De szvsz talán ez a csoportkörös verzió még jobb lenne. Átláthatóbb ugyanis, ha nem is feltétlenül igazságosabb, hiszen megvan azu esélye az ún. halálcsoportoknak és "surranó" csoportoknak (elsőben csupa tápos kari mérkőzik a bejutásért, másodikban esélytelenek juttatják egymást tovább).Ppersze lehet már a csoportkörök sorsolását pl toplista helyezéshez kötni, de ennyi random esélyt sztem hagyjunk meg a nem annyira esélyeseknek

Mindenképpen igazságosabb és élvezetesebb versenyformátum szvsz.
Dátum: 2009.08.04. 18:01:12
"Béna" karakter reálisan nem lehet soha első(bár az általam javasolt rendszerben, legalább a csoportkörökben érhetné őket sikerélmény), de a közel azonos képességű végzeturak között kedvezhet a szerencse a papíron kevésbé esélyesnek, ezt eddig is láttuk elég gyakran. Ez nem a svájci rendszer miatt fog borulni, de a selejtezővel elérhető lenne, hogy ezek a papíron "esélyesek" ne az első 1-2 körben üssék ki egymást. Én a csoportelsőket pl első körben csoportmásodikokkal sorsolnám össze, stb. Legyen meg a súlya és rangja annak ahogy haladsz előre a körökkel.

Kibontható fa-struktúra(selejetezős rendszer esetén csak az egyenes kieséses szakaszról): ez a fejlesztés elviuleg tervben van már. Elvileg a lelogolt csatákat kellene csak összerendezni, nem vagyok programozó, de talán megoldható egyszerűen. Ez is egy egyértelmű színvonal növelő hatás lenne, komolyabb belenyúlkálás nélkül.

Amit még megemlítenék javaslatként az, az hogy minden kategóriában legalább az első három legyen díjazva, ha csak jelképesen is (semmit nem adó ezüst, illetve bronzmedál, ha csak 10 v. 5 dukátért el lehet adni aukción az is vmi, de ha nem ad semmit az sem gond). Tudom csak győztesek vannak, de így egy egy nagyobb kategória nem csak egyetlen egy emberről szólna, hanem büszkén emlékezetetné a játékost, hogy "nézzétek ezt az ezüstöt Sharpa ellen szereztem".

Összefoglalva:

- kategóriadarabolás, 2-3 szintekre. Min. X fős kategóriák (16-24?)
- fa-struktúra, vizuális tuning
- selejtezős csoportkörök .
- minden kategória top3-jának jelképes díjazása.

És hogy miért ragaszkodom ennyire a bajnoki megreformáláshoz mindig: szerintem sokak által ez az egyik leginkább várt esemény a játékban hónapról hónapra. AZ alap mér kész van, minimális változtatásokkal igen színvonalassá és igazságosabbá lehetne tenni, hogy több játékos számára nyújtson élvezetes szórakozást(!) és fair(ebb) kihívást.

u.i.: Morti, Ha Téged meggyőztelek, Baraty gyerekjáték lesz
Dátum: 2009.08.04. 17:50:13
elnézést a duplapostért
Dátum: 2009.08.04. 16:45:47
Úgy látom lehetetlen tovább görgetni a kérdést, mindig megakad a fogaskerék ugyanott...

Tehát szerintetek minden rendben van a bajnokival? A probléma a VF-fel van (megint ide jutottunk, habár Morti, egy sorral feljebb írtad, hogy már megint nem a témáról beszélünk: szerintem sem)
Szeretném nem csak a 4-10-20-30 fős kategóriá(cská)k résztvevőit hallani erről , és az sem feltétlenül gond az objektivitás végett, ha nem csak többszörös bajnokok nyilvánítanak véleményt a kérdésben. Persze az ő véleményük is fontos, de több szem többet lát.

Hogy ne csak a kategóriákról beszéljek
Ha TF-es aktegóriákat nem is, de TF-hez hasonló svájci előfordulót én is javasolnék. Egyrészt mert érdekesebbé és színvonalasabbá tenné a viadalt, másrészt azért mert így azok is megmérettethetnék magukat és küzdhetnének egy jót, akik teszem azt első fordulóban kizúgnának (ami simán megeshet random is). Sajnos ismerek olyat aki azért nem indul a bajnokikon mert demoralizáló módon első körben kizúgott 2x egymás után egy sokkal esélytelenebb ellen. Az annyira kedvét szegte, hogy azóta sem lehet rávenni szegényt a nevezésre. Ha lennének csoportküzdelmek az egyenes kiesés előtt, akkor mindenki kicsit játszhatna(!) az igazi éles harc előtt, lehetne sikerélménye egy gyengébb játékosnak is (pl. "majdnem továbbjutott" a csoportjából, ami egy kezdőnek nagy löket lehet) plusz aki azért kicsit is esélyes az bejutna és nem tréfálná meg ilyen könnyen a random (pl 4 fős csoportokból legjobb 2 jutna tovább, vagy 8 fősből legjobb 4, stb). Nagyban emelne a bajnoki élvezhetőségén mindenki számára szerintem.
Dátum: 2009.08.04. 16:06:01
Hát nem vagyok benne nagy guru, de a mi kis Egérkénk nem egészen 14 évesen nyert FELNŐTT olimpiát. Mondjuk ez már megint nagyon OFF., de felhasználom őt egy elvont példámhoz, hogy témába vágjunk

Tegyük fel a fenti példában Egérke egy kiemelkedően jó pók kari a Végzetúrban Gyakorlatilg mindegy hány éves (hanyas szintű), alázza a mezőnyt. Viszont rajta kívül van több bajnok aspiráns, akik a többszázfős többszintes kategórahatárok miatt méltatlanul teljesen a perifériára szorulnak. Ha Egérke feleannyi indulóval együtt indulna egy kategóriában az ő helyzetén semmit nem változtatna viszont lenne egy másik nyíltsisakos többszázfős kategória :-)
Dátum: 2009.08.04. 07:42:01
Oké tényleg ne OFFoljunk tovább. Részemről vita lezárva. Főleg mivel ez a topic az én sürgetésemre (is) lett megnyitva és szeretném ha újra arról szólna amiért létrejött.

(egy kiegészítés: áldozatként nem a szintlépést említetettem, hanem azt az optimalizálást aminek kövezkeztében a kategória tetején, maxosan tudsz indulni.)
Dátum: 2009.08.04. 00:17:19
Mortimer, Ricardo:

Próbálok szépen válaszolni a reagálásaitokra. Mondjuk ilyen össztűzre nehéz, de igyekszem.

Nem köpködtem a "pókokat". Sőt elismerem a játékukat. Meg is érdemlik a győzelmet, de nem mindegy hogy 400 emberrel teszik e ezt vagy 4-gyel. A példám extrém volt, de mondjuk 2 hónappal ezelőtt hoztam volna más példát (Meszy). Sőt, akkor ő is egyetértett ezzel.

A kategória tetején lehet hogy pont azért nem indul valaki mert már eleve esélytelen és a következőre matekol. Attól hogy "fent" nem ezt látjátok szintrohanási kényszerben, elhihetitek "lentebb" sok ilyen van. És ez legalább olyan áldozat mint a maxos szintre felbaktatni. Mellettem eddig az összes nagyobb pók elnyargalt anno, Truebloodtól, Sammedtől, Crimsonig. Ahogy Meszy mondta: le voltak szinte zsírozva melyik kategóriát ki viszi (persze volt 1-1 furcsa random-tréfa, de 90%-ban borítékolható volt a győztes). Nekik tök mindegy volt 6 vagy 3 szintet uralnak, a többi nevezőnek viszont nem. A szövimben elég sok un. pók van, és több bajnokit is nyertek, tudom mit áldoztak érte (emlegetett katakombázás és portyázási taktikák), meggyőződésem hogy maximálisan rászolgáltak a címükre. Szóval, ha túllépünk azon, amit valójában nem is állítottam, csak a számba adtatok, akkor azt tudom mondani: sötétített szemüveg le, és tessék szétnézni kicsit, próbáljatok más játékosok szemével is látni. (nem annyira ördöngős dolog: ha megvan a kellően magas IQ -amivel szerintem rendelkeztek- akkor ebben legfeljebb a hasonlóan magas EGO tud titeket megakadályozni).

(Már) nem kérem hogy értsetek meg minket. De legalább fogadjátok el, hogy létezik másféle álláspont és szemlélet is.

Szingulárisos megjegyzésre: Hogy egyszer írom le hogy: "fejleszd az egészséged/szingulárist!" vagy 5x, az majdnem mindegy. A különbség akkor van ha 0x (egyszer sem) teszem ezt meg. Ilyen apró nüanszokon múlhat egyesek megítélése (lásd pl. a politikusok).

A VF játékos fejlődésére nézve kártékony hatásait ecsetelő hiteles esszét pedig szívesen elolvasnám. Én ugyanis nem találtam ilyet. Mert az egy dolog, hogy ezt oldalakon keresztül ecsetelték egyesek, de ez kb olyan lenne, mintha én pár szinttársammal karöltve oldalakon keresztül ecsetelném a kristályhorda kártékony hatását.
Nem fogom megtenni, mert nem lennék hiteles. Ezzel szemben nem tudom hanyadjára olvasom hogy a VF tönkre fogja tenni a játékomat. Ez az egész kezd boszorkányüldözésbe átmenni...

"-Ez neked rossz"
"-De miért, én nem így vettem észre, a VF óta sokkal erősebb a karim, kevesebbet vernek le 5-6 szintről, sőt azok is sorra pattannak, akik eddig bevertek és fennen hirdették a gyors szintlépés előnyeit..."
"-Öööö... Hidd el nekem, utánaszámoltam! Ez neked rossz! Meg aztán a játékélményed is csökkenti! "
"-Ja értem, ha te mondod. Én hülye még azt hittem számít hogy milyen erős a karakterem, de most már látom, nem ez a lényeg! Köszönöm!"
Dátum: 2009.08.03. 22:32:29
Két módosítás kellene a korrekt bajnokihoz- Leírom 10x is ha kell

1> a jelenlegi szinthatárokat le kell gyalulni kb a felére. Mert:
a) irreális többmilliós előny 5-6 szint, kb a kategória alsó fele teljesen feleslegesen nevez. b) a legdurvább pókok/topkarik jelenelg 2x annyi embertől veszik el a győzelem ESÉLYét, mint a fent módszerrel. Nem lehet midnenki bajnok, ne is legyen, de legalább az izgalom illúziója maradjon meg. (pl. most itt indul Nephila: 42.-46.-ig toptól, kp. és egészen xar kariig mindenki a full esélytelenek nyugalmával nevezett a kategóriába. Joggal érdemli meg hogy győzzön, de legalább nem 400 embertől veszi el a lehetőséget, hanem csak 200-tól. Ugtyanis előbb néztem meg kb 400-an indulunk ebben a kategóriában. Kontra 4 főcske. Remélem érzékelhető hogy ez már nem különbségecske, hanem bődületes nagy szakadék...


2> minden kagtegóriára be kell vezetni egy min. létszám limitet. Pl. a már emlgetett 16 fő az korrekt. Valljuk be egy 3-4-5 fős kategória valóban inkább a móka-miki-picsi-pacsi versengés, mintsem bajnoki viadal elbírálás alá tartozik (lásd fentebbi kontraszt), legyenek bárnely durvák is a résztvevő karakterek. Itt jegyzem meg, hogy ha ez a 4 vidám mutatványos próbál a páholyból a többi 400 (és gyanítom lentebb még többszáz) fős kategóriáknak egységes szabályokat kitalálni, és megmondani nekik, hogy mi lesz a jó, hát az picit komikus színezetet ölt.

És végül: repspect a topnak és az itt gyakran megnyilvánuló -a játékért, s így értünk is ténykedő- játékosoknak. De szeretnék némi toleranciát a többi játékos felé. Ugyanis ők a top, az ő szavuk számít -láthatólag- igazán Miklósnál is, és ez rendben is van. Viszont ha már ilyen kiváltságos helyzetben vannak, akkor vállaljanak felelősséget szavaikért és tetteikért. Ne írjanak nyilvánvaló képtelen és öngyilkos javaslatokat a kisebb szintű többség számára - a szinguláris fejlesztés pl egyértelműen ilyen a játékosok zömének, míg a VF egyértelműen segíti őket. Ennek az ellenkezőjét magyarázni teljesen hiteltelen és képmutató dolognak tartom. (az hogy ebbe a kissé jó magyar politikusra hajazó státuszba sikerült egyeseknek kerülni mások szemében, az talán ezen megjegyzéseknek, félresikerült nüanszoknak köszönhető, ezért nem ránk kell haragudni, hanem akkor kellett volna a nyelvekre harapni és előbb gondolkodni)

Vegyétek észre, hogy a játékosok _túlnyomó többségéről_ van szó, akiket a hosszan ecsetelt problémakörök egészen marginálisan érintenek (pl kristályhorda, hatalom tornya, stb), míg mások -melyekről félvállról dönt a fenti kiváltságos kör- igencsak maradandó nyomokat hagynak bennük.
És itt visszaérkeztünk a topic témájához, lásd bajnoki kategóriákhoz, melyek meglátásom szerint az akkori tophoz lettek igazítva és messze túlnőttek már az akkori kereteken (a fenti 4 fős kontra 400 fős kategóriánál markánsabb érv ezt alátámasztandó hirtelen nem jut eszembe)
Dátum: 2009.08.02. 19:33:39
Kezdünk átmenni OFFba de sebaj

Elmesélem a mi sztorinkat a Gaival. Teljesen átlagos klán voltunk viszonylag késői kezdéssel és eszméléssel (értsd: eltelt 2-3 hónap míg megszerettük és elkezdtük komolyan venni a játékot). Talán annyi előnyünk volt, hogy néhányunk egyéb pvp játékokon edződött -így átlagnál talán kicsit tapasztaltabb volt.

Anno egy teljesen átlagos kb 3.-4. oldalon szereplő szövetséget kell elképzelni az akadémia előtti időkből. Az epikus volt a nagy célunk, kb akkortájt húztuk ferl. AMikor bejött az akadémia és megláttuk a transzplantációt, ultrasepcet, konstrukciót(!), akkor nagyon rövid matekolással érzékeltük hogy ha nem húzzuk fel irgalmatlan tempóban akkor lehet akármilyen jó a karink irtózatosan le fogunk maradni a nagyszövikhez képest.
(itt jegyezném meg hogy a konstrukció szerintem az egyik legnagyobb öngól: irtózatosan meggyorsítja az építkezés ütemét, ami a egy kis szövinek jó lenne, ha arányaiban nem lenne SOKKALjobb egy nagynak. Nem is akarok inkább belegondoloni hogy egy Légió vagy hOrda naponta mennyit tud bekonstruálni, egy átlag szövi építőerejéhez képest. kb Megyei3-ad osztály vs Premier Liga. Miklósnak itt sikerült elérnie hogy mármilyen épületes fejelsztését röhögve kipörgessék napok alatt a nagyszövik, ami sztem nem jó.)
Így orbitális építkezésekbe kezdtünk. Hónapokig tartott mire meglett a 10-es akadémia, ezekben az időkben megsokszoroztuk az addigi építéseinket (főleg a legnagyobb szintű karaktereinkre hárult ez a teher, 3 max. 4 főre, akkor még konstrukcuió nélkül). Közben láttuk hogy a topszövik tagjai már napok-hetek múlva transzplantáltak-konstruáltak ezerrel. A gond az volt hogy ekkor ők még bőven a mi szintünkön garázdálkodtak. Ez alatt a pár hónap alatt irdatlan előnyre tettek szert velünk -bőszen építkezőkkel- szemben. Ha nicns a visszafogott -amit ők nem fejlesztenek- akkor ez a különbség konzerválódik (igaz nyilván az idő előrehaladásával egyre jelenteéktelenebbé válik, de akkor igen markánsan érezhető volt ez). Elég volt 60 statnyi különbséget jelentő épületbónusz is, így itt sem kellett sokat gondolkodnunk azon, hogy a VF-et válasszuk. A VF-nek két előnyös hozományi is volt: a topszövik alsóházának zöme túlnőtt rajtunk, a farmzóna (amin addig viszont mi nőttünk túl) lassan beért minket.
Elsőre mondják egyesek hogy menekülés, másodikra hogy micsoda erkölcstelen dolog.

Én viszont azt mondom, hogy a VF-nek hála megkaptuk a lehetőséget arra, hogy saját szintünkön végra normálisan tudjunk játszani. Hosszú idő után nem kellett a +60 statkülönbségű topszövik támadásaitóül tartanunk (akik sokkal gyatrább statjaik ellenére is gyakran lezúztak minket), és végre tudtunk mi is eredményese(bbe)n portyázni.

AMit Kócos mondott azzal egyetértek: mindenki számára adott ez a lehetőség, de jelentős áldozattal jár. Mint ahogy mindenki kifejlesztheti a szingulárist és roboghat felfelé a toplistán.

Szerintem hagyjuk meg mindenkinek a döntést saját magának, és ne erőltessük rá senkire az akaratunkat.

Visszakanyarodva a pár hsz-el ezelőtt szereplő kommentemhez: szerintetek rendben van hogy míg egy 0 LE-s rablással az esetek többségében 30 TP-t szerzek, addig vadászattal ugyanennyi TP-ért kockázat nélkül megvan minimum 2K? Ezek után nem kell csodálkozni hogy a végzetúr/nő nem kockáztat és csak a biztos farmokat üti vagy a jóval gyengébbeket lefelé (mert a szinthuszárok kivételével bizony ez a trend, és ez a játékosok zömét jelenti). Nem ezen a tendencián akar mindenki változtatni? Nem jobb lenne ha megérné kockáztatni és erősebb karikat ütni? (kamra részben megoldás, de csak részben. Ha valaki beleköt részletezem miért, de alapvetően egy jó fejlesztésnek tartom, csak nem oldja meg a problémát gyökerestül, csak enyhíti)

Kócos:
A szövim két legkisebb tagja kb 1 hónappal regelt később mint én. Végig aktívak voltak, nem hagytak ki. Játékstílusbeli különbségek
Dátum: 2009.08.01. 11:54:40
Ricardo:

Niylván nem azt akarom elérni hogy 0 TP-t kapj ha felfelé ütsz, de azt gondolom amikor 14 TP-ért kapsz 2K-t térkapuból, vagy 15-ért 3K-t vadászatból, akkor talán irreális egy 30 TP - 0 LE-s párosítás.

Az állatmorált nem néztem, elnézést

A rabolt LE-m kb 80%-át (ami még mindig nem sok) 40. szint felett szereztem, többnyire felfelé ütve. De a TP-t ezek szerint nem növeli? A lényeg az lenne.


A szakértelem gömbözést csak azért írtam be, mert többen felvetették és ily módon lehetne esetleg nekik kedvezni (akár úgy hogy pl épület szintjétől függő szakit mutat meg random, ami nem nagy dolog). De a lényeg a gömbidő csökkentése lenne. Valóban a te varázsgömböd is ihlette a javaslatom. Szerintem a játék legtáposabb relikviájának birtokosa vagy ugyanis
Dátum: 2009.08.01. 11:25:52
Jerikó, ne haragudj de a portyás javaslataid lesújtónak tűnnek a számomra. Ezzel sokak számára pontosan azt érnéd el, hogy egyáltalán nem érné meg portyázni, ki a fene akarna marha gyengén feljutni a toplista élére és miért? Elképesztő hogy mennyire más szemüveggel nézzük a játékot... A LE/szint maximalizálás, az amire a topon kívül kb mindenki más törekszik, aki jó akar lenni és nincs esélye már feljutni. Minden pvp játékban ez a reális célja azon 95%-nak aki nem kelhet (vagy nem akar!) már versenyre a legelsőkkel. Nekik a TP büntetés, nektek ajándék. Óriási különbség.

Itt van pár ötlet tőlem. Nem feltétlenül ez a spanyolviasz(sőt), de talán megoldás néhány problémára. Felhasználtam több elhangzott javaslatot is (nyers LE, pool, min. rabolható LE).

1) Bevezetnék (pl egy akadémiás üres helyre rakott új szakival), egy megoldást a már sokak által emlegetett minimális portya LE kivitelezésére (ami csak egy 0 vagy nevetségesen alacsony rabolt LE esetén érvényesülne), ami nagyban függne a támadott karakter valós erejétől (itt jön elő egy másik dolog, amit sokan emlegettek: a karik valós ereje, mint tényező). Pl:

min. rabolt LE= kariszint x szakiszint (vagy x 0,25-0,5/szakiszint) x Y(változó.)
Y-t a támadott karakter SZÖ/TÖ/felszereléséből számított szám és egy a szintjéhez viszonyított konstans (ami egy átlagos erejű karit jelent az adott szinten) arányából generálna a proggi. Azaz ha nagyon gyengét támadsz x0,1, ha sokkal erősebbet x3-4-5 is lehet a szorzó akár.
Persze lenne egy észszerű maximum. A LE nem hozzáadódna a rabolt LE-hez hanem abban az esetben helyettesítené HA nem éri el rabolt LE ezt a várható értéket. Kreatív, kivégzés nem hatna rá (gyémántbónusz igen).

Ez a LE generálódna ugyan amitől Miklós nagyon elzárkózott, de lehetne erre is megoldás. Aki ezzel amódszerrel (nevet majd talál neki a kreatív beho gárda) rabolna LE-t a "semmiből", attól a nap folyamán a generált LE-vel többet lehetne rabolni minden sikeres portyával a nap folyamán. Vagy valami egyéb nehezítés (pl 15% alatt is támadható amíg annyit el nem rabolnak tőle, amit ezzel a módszerrel szerzett). Ez hasonló a már sokat emlegetett nyers LE-hez meg LE poolhoz (mondjuk ennél jelentősen barátságosabb nevet kellene adni az egésznek, hogy egyáltalán elolvassa bárki, aki nem prog.matematikus...)

No persze most jönnek az extrém példák, meg anomáliák, de ez csak egy ötlet, amit nyilván tovább kellene még gondolni.

2) Egy másik szaki amit én bevezetnék (főleg ha ez nem valósulhat meg) az rabolt LE-hez képest irreálisan sok TP redukálását célozná. Nincs annál bosszantóbb amikor rabolsz 0 LE-t 30 TP-ért, egymás után 5x(ezzel talán a szinguláris-huszárokon kívül mindenki egyetért). Ettőlmiért lesz tapasztaltabb a karakterem? Egyik általma ismert pvp sem adja iylen bőkezűen a TP-t. Nem beszélve arról, hogy pont emiatt kényszerítitiek az optimalizátor pókokat arra, hogy -pár biztos farm kivételével- csaklefelé üssenek, ami azt gondolom nem kívánt cél. Megoldás egy szaki lehet (megint egy üres akadémiás helyre), ami szintenként a szingulárishoz hasonlóan csökkenti a TP-t, kizárólag abban az esetben ha a rabolt LE nem éri el egy kívánt (pl szinttől függő, vagy fenti képlettel bonyolított) minimumot.

Arra természetesen törekedni kell, hogy a fenti módosításokkal együtt se lehessen elérni, hogy random portyázágatással jövedelemzőbb legyen a dolog, mint a vadászat. (ezt Miklós többször kifejtette, hogy szándékosan van így ugyanis, ami érthető)

3) Az állatok győztes harc után kapott morálja/TP-je a megtámadott karakter szintjétől is függjön (kis mértékben). Esetleg attól mennyit harpnak (ez is kb arányban van). Vicces amikor kivégzel valakit egy kritikus varival és attól uyganúgy nő a morál/TP, mint amikor 6 körön keresztül végigharapdálják a végzeturak hátsóját. Ez sarkalhatná az embereket a felfelé támadásra. * edit: elnézést, a morál nő felfelé támadáskor, ezt nem figyeltem :S

4) És egy utolsó javaslat: legyen a kémgömb bővíthető a többi épülethez hasonlóan. Szintenként pedig csökkentse a kémkedés idejét 2-5 perccel (a szint árától függően és maximumától függően, 15 percnél gyakrabban nem kellene engedni a kémkedést). Esetleg 10 szintenként kémleljen ki valami extra dolgot (sokak által javasolt szakikémlelés, ha csak részben is), extra VP-ért cserébe. De a lényeg hogy lehessen csökkenteni a kémkedés idejét. Ez meghozhatná a portyakedvet ,és talán kcisit leszoktatná a játéksookat a 15%-ban laposkúszó vadászatról (lanmaffia módszer)

Vélemények?

u.i.: Tudom ez mehetett volna a portyareformba...
Dátum: 2009.07.29. 14:52:41
(OFF:)
Epikus klán gondolata napokban nálunk is felmerült. Tudjuk hogy létezik ilyen. Én korábbi tapasztalatokból kiindulva elvetem mindenféle segéd utód és pótszövi gondolatát, egyszerűen azért mert akárhogy ügyeskedik az ember széthúzáshoz vezet. Nem mintha az epikus rendszere nem vezetne ahhoz... Ezért dolgoztunk kimi egy viszonylag korrek t epikus-licit rendszert, ami nem szabadrablás, hanem kellően szabályozott és mindenki reális eséllyel szerezhet jobb cuccokat is általa.
Viszont a probléma sajnos többrétű: az általatok is emlegetett mindenki számára tápos relikviák okozta -kimondott vagy ki nem mondott- súrlódások, illetve a kisebb szintű tagok számára a későbbiekben szinte kivitelezhetetlen epikusos küldetések. (egyre erősőd epikusokkal nem tudják tartani a lépést)

Mivel az epiksu klán gondolata szerintem alapvetően egy nem kívánt kiskapu így én úgy érzem igencsak megérett az idő a fejlesztési tervekben emlegetett epikus szörnyek újboli lehetőségének kalapból való előhúzásának.

Én egy másik topicban azt javasoltam, hogy lehessen a leölt epikusokat megidézni epikus spec. szakértelemmel (LE betöltésével). Konkrétan el kellene gondolkodni az arányokon én hasraütésszerűen akkor egy szakiszintx100 LE-nyi töltést engedélyeznék/lény mindenkitől és a lény ÉP-nyi betöltött LE-nél jelenne meg az emlékműben (a jelenelgi helyett). Lehet továbbgondolni...
Dátum: 2009.07.27. 16:38:46
Pár észrevétel és javaslat tőlem:

Bár nem látjuk még a "barátságos portya" lehetőségeit (mennyi LE, mennyi TP), de hacsak nem egy egészen elhanyagolható jutalomról van szó, vagy nincs nagyon lekorlátozva, akkor csúnyán boríthatja az asztalt, és ez a portyásokkal elég nagy kicseszés. Nem mellesleg a pvp-k megcsúfolása lenne. De ne legyünk borúlátóak.
Valószínűbb h csak színesítő kis fun-patch lesz jelképes jutalommal. Én pl morálnövekedést, vagy mondjuk kristálypontot adnék mást nemigen (bár ezt nem tudjuk mennyir elesz táp, de tekintve hogy 10-et ad egy küldi így val.szeg annyira azért nem jelentős előny). Esetleg extrém esetben kismértékű állat TP, LE Ha nagyon fanná akarjátok tenni akkor egy szakival lehetne mondjuk kiégett őskőért, dukátért vagy kincspontért is versengeni, de ezt csak nagyon óvatosan Őszintén szólva eza fejlesztés bőven ráér szerintem...

Amit viszont jó lenne előbbre venni az pl az epikus ellenfelek újboli leverése. Ezt lehetne pl epikus specializáció szakértelemhez kötni. Pl mindenki beletölthet az epikus emlékműbe max annyix100 LE-t amennyi a szakija. Ha összegyűlik anniy amennyi a lény ÉP-je (mondtam valamit de ezt ki kell tesztelni) akkor megjelenik (ha tud)). Csak LE-ből lehet építeni és semmivel nem lehetne turbózni. Ez kellene, uyganis enélkül elkerülhetetlen a nagyobb szövikből a kisebbek ideiglenes (?) elvándorlása ez epikusverő küldetések miatt (amit magas szintű epikusoknál képtelen telejsíteni) és sokakat csábítanak az epikus tárgyak megszerzésének lehetősége is - nem egy alibiszövi van ami csak emaitt alakult. Ez nem eleht kívánt cél, egy szövetség nem erről szól.


Javasolnám a a szövetség és karakter(!) névváltás előbbre vételét is a listán (akár őskőért). Egyre több a gazdát váltott karakter és a szinte teljes tagcserén átesett szövetség. A legtöbb pvp játékban simán van lehetsőég ezek módosítására, nem értem miért ez a nagy elzárkózás ettől az egyszerűen megoldható fejlesztéstől.

A kvízek utólagos értékeléséhez annyit tennék hozzá, hogy én már nagyon régóta hiányolok egy opciót a kvízeknél, hogy "jelentem a kvízadminnak" vagy ilyesmi (esetleg rövid üzenetet lehet írni hogy szerintem miért rossz). Még mindig elképesztő mennyiségű gagyi és helyesírási hibákat tartalmazó kérdés megy át. Ezzel segíthetnénk az ő munkájukat is.

A fókuszkristályos upgrade pedig már lassan hosszabb ideje van beígérve mint a négyes metró és tényleg úgy hiányzik mint egy falat kenyér, szóval ha tényleg kész van a fejlesztés, akkor...

A vesszőparipám a bajnoki viadal itt sem maradhat ki: meggyőződésem hogy a játék egyik legizgalamsabb és sok játékos által talán legjobban várt eseményéről van szó. Némi külső-belső pofozás igazán ráférne a rendszerre. Úgymint a végeredmény TF-olimpia szerinti kiírása, dobogós helyezettek jelképes jutalmazása, 5-6-7 szintes kategóriák szűkítése a fairplay nevében...

Ami igazán színt vihetne a játékba az a szövetségi küldetések és a kristálypont-rendszer. Jó lenne ha minél hamarabb kijönnének persze ezek, de én nem sürgetnélek Titeket: ezeket alaposan gondoljátok át, mert többek között ezen a fejlesztések tehetik megunhatatlanná a játékot újabb hodsszú hónapokra. A fertőzés leküzdése sztem sokaknak csalódás volt (táp-táp, de valahogy a katarzis nem jött el), ezt nem kellene elszúrni

A játékban akadémia fejlesztés nélkül is rejlenek potenciálok: a meglévő üres akadémia szintekre egy jó -akár csak színesítő, kényelmi- szakit bármikor be lehet rakni a játékba. Ezért szerintem sok játékos hálás lenne, kissé frusztrálóak az üres tanulás szintek

Hm most igencsak kritikusnak tűnhettem, pedig muszáj megemlítenem, hogy midnezek ellenére a VU az eddig általam játszott messze legélvezetesebb pvp játék. Le a kalappal!

További jó fejlesztést és kitartás! Mi cserébe megpróbáljuk meghálálni ropogós őskövek vásárlásával az igyekezetet

Aurri

u.i.: elgépelésekért elnézést