Felhasználónév: Jelszó:

Hozzászólások - Aurri

Dátum: 2009.09.06. 12:18:13
Megígértem hogy nem írom le többször, de mivel látom kezdenek felnyílni a szemek leírnék egy tervezetet.

Visszatapsolható epikus:

Alapból 3 féle epikus lény lehetséges (uyge 3 féle szörny van midnen szinten): ezért javasolom hogy midnen epikust vissza lehessen hívni pontosan 2x. Ehhez epikus emlékművet kell emelni 2. és 3. szintre (igen költséges, több millás költségért, lásd új épület, esetleg lehet előfeltétle pl mágustorony 10./11. szintje, stb).

Ott megjelennek az új lények a régihez hasonlóan (egy másik verzióban LE-t kellene betölteni a tagoknak az építéshez hasonlóan hogy megjelenjenek, mondjuk lény szintjex10.000 LE-t). Amint eltűnik az aktuális kincs a kamrából 24 óra van hogy a szövetség megszavazza ki legyen az új epik lény (hiszen innetől kezdve mindig 2 v. 3 lesz), ha nem szavaz a sor az előzővel folytatódik. Ez a 24 óra némileg lassítja az epikusok termelődését és közben az alap epikkel sem lehet haladni.

A visszahívható lényeket csak max. (lény szint-10)-ig(-15?) üthetik karakterek. Azaz az első lényt(50. szint) csak 40. szintig érik el a karik, a többiek nem szólhatnak bele. Licitálni a kieső cuccra, csak az licitálhat aki ütötte (vagy esetleg aki belefér a fenti szinthatárba).
A lényeg ez lenne: közösségi élmény marad, de nem elvenni a kihívást és a cuccokat a kicsiktől. Ha nincsen a szöviben legalább 2(3-4?) olyan kari aki eléri a az első eőikust akkor a sor megy tovább egészen az első lényig akit elérnének. A kincstábla vagy a lény saját kincstáblája lenne vagy minden esetben az elsőtől indulna (én ez utóbbit preferálnám inkább).
A másik igényt felmérve %-os cuccok valamivel nagyobb eséllyel potyognának a visszahívható epikekből.
A megnyert licitért 10 dukátot kellene befizetni.
A licitrendszer biztosítaná hogy ne direkt egyéni tápolás legyen a dolgoból.

Kb ennyi, de ez csak egy _vázlat_, ami finomítást igényel.

Nem nagyon akarok érvelgetni, hogy szerintem miért *** a magánepikus, inkább leírom miért jó ez a verza (ami egyébként Miklós eredeti elképzelésével is egybe vág):
- A kicsiknek is lenne így esélye epikuszoni, 30K sebzős küldit megoldani, %-os cuccokat szerezni
- nem kellene epikus szövi
- nem lennének foylamatosan leütve a karik az állandó magánepikázás miatt
- nem direkt tápolás lenne (licitrendszer marad), nem nőne a szakadék,
- megmaradna a közösségi élmény és az epikus-feeling (!)

Magánepikus-félét pedig küldetésekbe iktatnék be, valaki leírta fentebb, szerintem nagyon feldobná a mononton küldik menetét.

Oké akkor most tessék lepontozni, ha tényleg fontosabb az hogy mindenkinek legyen saját +25%-os megatápikusza.
Dátum: 2009.09.06. 11:04:59
Jelen magánepikus mindenre nyújt problémát csak pontosan arra nem hogy a kisszintű szövitagok továbbra sem tudnak résztvenni az epikus lények leölésében (min. 40. szint). A szakadék tovább mélyülne, a nagy szövik simán kivernék a 15-20%-os cuccokat fixen, míg egy kp. szövi megszerezné első zafír csillagját.

Objektivitás megint nulla, de megy a lobbi és győz a mohóság.
Dátum: 2009.09.05. 16:41:44
Látom az ötletem nem aratott osztatlan sikert. Fenntartom, hogy a magánepikusozás a játék egyik legérdekesebb és talán leginkább összefogást igénylő részét tenné tönkre, önálló tápolásra cserélve azt, csak azért hogy midnenkinek legyen +10-20%-os cuccai (költői kérdés: ami mindenkinek van, az miért előny?).
Amit meg kellene oldalni:
- nagy szövik kisszintű tagjai is hozzáférjenek az epikusokhoz és üthessék őket (erre a visszahívható epikusok megfelelőek)
- %-os tápok hozzáférhetőbbé tétele. ( Erre a kincspont rendszeren túl a szövetségek intelligenciája és önzetlensége nyújt jelnelg is megoldást. Aki azt veszi észre hogy a sokadik %-os cuccról is lecsúszik és mindig ugyanazon kezeken és nyakakon csillognak ezek a cuccok az valószínüleg nem a megfelelő helyen van. )
Mindkettőre ki lehetne találni vmi rendszert. (elsőre az, hogy az epikusnál jóval nagyobb szintű karik nem üthetik azt (és nem is licitálnak), Másikra azt hogy akinek van vmilyen %-ot adó tápja, az mondjuk duplakicspontért tud licitálni (2 kincspontért licitál 1-et) egy ugyanolyan %-osra (kivéve ha mondjuk +10-15%-al többet ad, mint az övé, az már tetemes különbség) .Persze ha eladja ezt ki lehet játszani, de az nagy kockázat)

Ami tetszett még Otoaak ötlete. Lehetnének a győzz le egy sárkányt, éjfattyat, stb küldetések magánepikus jellegűek. Itt potyoghatna valami epikus cucc. Én a randomot nem ölném meg, de kicist megmachinálnám, ha valakinek nincs valamiylen %-os cucca, (pl tul./szaki-csökkentő, küldinövelő, LE-rablókból), vagy nagyon elavult van a jelen epikus erejéhez mérten, az kapjon a lény legyőzéséért nagyobb eséllyel ilyet.
Ezek a legendás küldik átlag 5-10 szintenként voltak. Probléma: akik már megoldották ezeket azok így jártak. Megoldás: számukra is elérhetőek újra ezen lények a Legendák megfelelő pontjára kattintva(de Le a küldiért újra nem vehető fel). Hozomány: a gyorsabban szintlépkedők (ami sokak szerint kívánt cél) jobban járnának.

*szerk: BaalKain: egyetértek, kicsiknek lehetne közös epikus. Egyéni tápolás? Arra ott a portya, térkapu, stb. Tényleg nem értem miért jó a játék egyik legjobb közösségi ötletét így ledegradálni.
De tényleg feladom, többet nem is hozom fel, ígérem, mert látom teljesen magamra maradtam ezzel a véleménnyel.
Dátum: 2009.09.05. 12:25:14
Kémgömböt lehessen továbbfejleszteni a többi épülethez hasonlóan. Minden szintje csökkentse valamennyivel az újrahasználási időt 3-5 perccel (min. 10-15 perces újrahasználási ideig).
Dátum: 2009.09.05. 10:57:59
Miklós: Szerintem ebben az esetben nem szabadna befolyásolni hagynod magad . Az epikus a háborúk mellett az egyetlen dolog ami igazán összekovácsolja a szöviket. Nem mellesleg a VU egyik legeltaláltabb rendszere az epikus-kincseskamrás dolog. Nehogy már egyéni táp és darálás legyen belőle, csak mert páran unatkoznak.

Az eredeti elképzelésed -a szöviszinten visszatapsolható epikusok- szerintem nagyságrenddel jobb volt a magánepikázásnál. Azon kellene továbbagyalni úgy vélem. A nagy szövikben lévő kisebb szintű tagoknál ez komoly probléma(nem tudnak beleszólni az epikusverésbe), és a %-ot adó tápok(probléma 2) is nagyobb eséllyel pottyanhatnak.

Még egy javaslat: az epikusok szintjénél sokkal nagyobb szintű karaktetrek NE üthessék az epikusokat.
Ezzel a kisebbektől veszik el azt az érzést amit az epikus legyőzése ad (amikor még kihívás volt), másrészt ha bevezetnétek ezt a szabályt, akkor megszűnnének a direkt epikusszövetségek (ami sztem pontosan azért jöttek létre, mert túl sokat vártok ezen ötlet megvalósításával, és ha tovább vártok vele előbb utóbb midnen valamire való szövetség alapít egy ilyet, ami szerintem nem kívánt cél...)

Köveket nem kérek.
Dátum: 2009.09.03. 16:53:53
Az ismételhető küldetések egyensúlyba hozásával egyetértek, de nem oylan áron, hogy -megint- beleessünk abba a hibába, miszerint akik anno "bezabáltak", azok bezabáltak, a többiek meg így jártak (50 kvíz, 3 dukát esete). Azaz a már bejáratott, használható küldetésekbe nem szabad belenyúlni, mert az igazságtalan lenne azokkal szemben akik még most érnek az ismételhetőkhöz (nézőpont kérdése ugye, de némi objektivitással ez könnyen belátható).
Amit lehet tenni anélkül hogy bármiféle érdek sérüljön, az az hogy ezen divatos küldik szintjére próbáljuk felzárkóztatni azon horror küldetéseket, amelyeket Miklósék is csak gyengébb pillanatukban gondolhattak komolyan(pl döntetlenes, 20 kiégett ősköves, amelyek a normálok közül is ott vannak a top3ban).

Itt lehet Endyr javaslatára átgyurmázni a küldetéseket korrekt erejűre, mission impossible fokozatról. Vagy lehet teljesen újakat berakni ezek helyett, ezzel színesítve az ismételhető küldetések szűkös palettáját és megtörve az általuk diktált monotonitást. Megkockáztatom, hogy az sem baj, ha bejön egy bénítóshoz/10szintlépőshöz hasonló erejű alternatíva (sőt bizonyos esetkben ennél kedvezőbb), mert akkor végre azok a játékosok lennének kompenzálva, akik anno a fentebb emlegetett tápoktól elestek. Ez az út persze nyitva lenne a régi motorosok előtt is, de az újaknak több alternatívája lehetne.
Dátum: 2009.09.03. 06:51:11
Egyetérte. Engem kifejezetten idegesített, hogy a Legenda terelt mint a birkát a küzdés felé. Hátcsakazértsem
Ha viszont már másról sem szól a storyline, akkor joggal vártunk volna vmi katarzisszerű hatást a fertőzés legyőzése után, nem egyszerű "+5 to all" -t. A fertőzöttség - bár egy kumma szó nem esik róla, mi lesz akkor ha eluralja az elméd- szerepjátékos szempontból sokkal eltaláltabb. Azzal, hogy portyakariknak nem jó a fertőzöttség, vitatkoznék A zafírok legnagyobb ereje - szerintem-, hogy a legnagyobb játékosbázist ők üthetik. Most már csak a második legnagyobbat.
Dátum: 2009.08.28. 18:00:47
+5 sepktrális, +5 csapda, stb egyértelmű tápok nyilván látványosabban termelnek hasznot. De ha valaki alárendeli a játékát a fertőzőttség diktálta szerepének (és extra lehetőségének), abból csúnya előnyt tud kitartó játékkal kovácsolni. Azon kívül h valóban színt visz a játékba és tényleg ötletes. Egyértelműen a portyás karik mekkája első blikkre ez a fertőzöttség. A kérdés tényleg az, van e ilyen még 68. szint után, hogy portya-kari? Galmuszk pl annak számít?
Dátum: 2009.08.28. 17:49:34
+50% midnenki ellen vagy csak hordatársak ellen? Teljesen mindegy, ez óriási táp, főleg gyémántoknak, akik a fél játékosbázist alkjotják és a bónuszuk pont azért volt gyenge mert nem volt annyi célpontjuk mint a többieknek. Eddigi extrém-visszafogott taktikámon azt hiszem változtatni fogok. Gyühetnek a manók, alig várom hogy elborítsa elmém a téboly...

u.i.: meglepődtem. A poén jó, de én a megtisztultak herlyében csúnya anyázásba kezdenék...
Dátum: 2009.08.27. 21:13:33
Hát ez jól hangzik, és ki ne szeretné dse asszem lenne csúnya - és jogos- anyázás. Egyértelmű volt azoknak akik nem vállaták a fertőzés elleni küzdelmet hogy egyszer emaitt csúnya hátrányba kerülnek majd. Ha pusztán a megtisztulás adta bónusztól esünk el akkor sztem örülhetünk hogy ennyivel megúsztuk
Dátum: 2009.08.27. 20:52:02
Én még pluszban vmi poén szivatást betennék. Pl naponta egyszer random elnyom a kari egy portyázást a portyalistából ha éppen nem pihen.
Most magam ellen beszélek, mert én is fertőzödöm, de sztem igencsak színessé tenné a fertőzött urak és úrnők életét vmi hasonló gag.
Dátum: 2009.08.26. 20:13:50
Morti igen ez jó ötlet, csak ellenkezik Miklós egyik alapelvével (semmiből soha nem lesz LE). Ilyen szakértelmet már én is javasoltam. Én ezt csak akkor "kapcsoltatnám be" ha a szinted által számolt minimálisan elvárható LE alatt rabolnál vkitől. Ekkor ehelyett jönne a fix LE. Egy másik ötletem a 0-ás portyák mellé adott TP-t redukálta volna, ez a"semmiből LE-t soha" elvvel sem ellenkezne, viszont ez a pók karik erényeit venné el (hiszen ők sok energiát áldozva arra specializálták magukat hogy az ilyen rablásokat kiszűrjék).
Jobban belegondolva a semmiből LE elv régen megbukott a kristályhordával. Végülis a PP nem semmi. Én ezt a vonalat lehet továbbforszíroznám, talán keresztül vihető...

Viszont midnent összevetve: ettől még nem érné meg jobban kockáztatnom. Ez megoldás egy problémára, de nem arra amit előbb feszegettem.

Morroch:

Ezek szerintem elég szubjektív érvek ne haragudj. A vesztes csaták száma csak hiúsági kérdés. Engem pl abszolút nem érdekel, soha senkinél meg nem nézem. Ráadásul abszolút nem megoldás semmire, szvsz egészen marginális réteget tart ez a tényező távol a portyázástól.
A gyengítés megint érdekes. Te gondolom azt érted ezalatt hogy ne veszíts ÉP-t, VP-t, ne sebződjön az állaotd és ne veszíts LE-t ha buksz. Én és sokan mások meg azt hogy legalább közelítse meg a vadászat LE/TP átlagát, ha ezt nem teszi meg, akkor gyengít, még ha az állatom emiatt fejlődik is (fejlődne ő akkor is ha leverem vele az epikust).
Dátum: 2009.08.26. 19:58:41
Oké, megGyőztetek. De akkor kérek egy javaslatot ami a játékosokat (itt elsősorban a jó játékosokra gondolok) bátrabb, kockázatvállalóbb, fair-ebb játékra sarkallja. Mert sztem ez a sarkallatos pont.

Morti: fentebb kifejtettem h 50. szint alatt a legritkább esetben éri meg kamrázni (értsd: direkt kamrázni). Sajnos Ezért is maradt 5-ös az a kamra, pedig hidd el próbálkoztunk mindenhogy.

Morroch: írtam hogy nem akarok? Nem látom. A környékemen majdnem midnen pókot körbekóstoltam, van akihez most is benézek még, van akivel barátságot kötöttem, de ha látok egy egy erős portyakarit sok állattal az első 2 támadásom sokszor rajtuk csattan el.A legtöbb bukásomk is ebből volt. Viszont ez inkább móka, unikum, egyértlemű hogy 10-ből 9 kari inkább a biztos farmot választaná a portyalistájáról. Ezen lenne jó változtatni.
Dátum: 2009.08.26. 19:42:27
Morti:

1) A pihenő karik (manacucc, állat nékül) általában nem teli zsebbel kempelnek. Én legalábbis ezt pont firdítva tapasztaltam: az ilyen karikat nem éri meg ütni.

2) éppen 15% felett. EZt hacsak nincs valakinek kristálygömbje, vagy nem frissítgeti félpercenként a portyalistát gyakorlatilg nem lehet megcsinálni. Magas szinten ahol elhanyagolható portyacélpont van talán igen, de itt ahol még 0 szintre szűkítve is több oldalnyi ellenfelet dob ki a gép mátr nagyon nehezen (egy-két megérzés azért nekem is be szokott sikerülni, de ez a ritkább).

3) Alacsonyabb szintű pók karikkal szoktam is éreztetni a törődést (sőt a velem egyszintűekkel is). Náluk valóban van szinte mindig LE, viszont a csata kimenetele is kétesélyes. Nagyokat nagyon ritkán lehet tőlük kaszálni, mert ők leginkább egyáltalán nem vadásznak. Itt a több milal LE diffesekről beszélek. Az erős, de nem pók karik a legritkább esetben járnak teli zsebbel, még ők is biztonsági zónában vadásznak. Ha nem tennék ők lennének az első számű célpontjaim

Az utóbbi időben elég sokat kísérleteztem portyával, ezek a tapasztataim. De sztem ez erősen szintfüggő dolog. Az alacsony szintű pókok egész máshogy csinálják és nyilván méshogy megy 60. vagy 70. szint felett is...
Dátum: 2009.08.26. 19:18:29
Idézet: Ariel - 2009.08.26. 18:38:23
Az erős egyetlen esetben fogja az erőset ütni: ha tp-re hajt. Egyébként üti a gyengét, mert kevesebb erőforrást visz el a portya és a győzelem is biztos.


Hidd el hogy pontosan ezen a gyakorlaton szeretnék változtatni. Lehet rossz az elv, de a szándékom ezt célozta.
Dátum: 2009.08.26. 19:16:16
Morroch: Én is egyszerű és jó megoldást szeretnék. Belátom a javaslatom árnyoldalat, de tartom, hogy sztem a legjobb megoldás az lenne, ha nyitnánk a bátor játék felé, a játékosok többet kockáztatnának, és a hasonló képességű karaktereknek egymást érné meg ütniük és nem a sokkal gyengébbet gyalázniuk nap mint nap. Na ezt kellene valahogy megoldani!

(btw: CSP mint felzárkózás. Mihez képest felzárkózás? Sharpához?)
Dátum: 2009.08.26. 18:59:18
Én azt szeretném elérni hogy NE csak a gyengéket érje meg ütni. Azzal együtt, hogy tudom voltak gyenge pontjai a felvetéseimnek, ez tényleg ennyire romantikus elképzelés?

Jelenleg a nagy portyások extrém kivégzés+felfelé ütés kombóján kívül, csak a kínzókamra áll rendelkezésre. Az is a nagy klánok kiváltsága. Az én szövimben ha összejön 5K kamrából már büszkén írja be vki a fórumba. Ehhez kb mindig az aktuális HT-st kell ütni, ami nem mindig egyszerű feladat, még a jobb kariknak sem. Ha lenne 15-ös kamránk, talán kivitezhető lenne az általad emlegetett napi 15K-20K+ egy -relative- kisebb szövinek is, de a ralitás inkább az hogy átlagosan 500 taktikázás esetén ennél több esik be/kamra. 40-50. szint környékén van ezzel kapcsolatban tapasztalatom, ami az, hogy leginkább nem éri meg itt még fejleszteni a kamrát, mert nem éri meg... Próbáltam már midnen taktikát (csak HT-st ütünk, csak nagy SZÖ-jű nagyszövijűt ütök, stb), de ezuen a szinten egyszerűen nem kifizetődő még annyira.

Ricardo:
nyilván nem vitatom el a tornyot. A +10% még bele is férne, a szakadékot sztem is inkább a kamrázás okozza (a HT hozománya hogy 2-4 naponta éri meg vadászni, ez csak szummálja a problémát).
Dátum: 2009.08.26. 18:27:53
Rokamoka:

a farmok továbbra is xarnának rá hogy teli zsebbel 15% felett álldogálnának. Ezért farmok Rajtuk ez nem/sem segít.

EZ a kezdeményezés nem nekik szól, azoknak akik kicsit tudnak és akarnak eredményesen játszani. Ők talán előbújnának a biztonsági zónából, kockáztatva h leportyázzák őket. És véleményem szerint ez negatív visszacsatolásként hatna a farmokra is (kevesebben választanák emaitt őket).

Mortimer: A HT+kölcsönös kamrázásos egyezmények szerintem legalább annyira mélyítik a szakadékot mint a KH, csak ez szövetségi szinten. Bár ebbe annyira nem látok bele, de el tudom képzelni, mik mennek, amikor ilyen 20K körüli kamrázásokat olvastam anno az Azúr-ELIT uralom alatt. De értem a párhuzamot, de javaslatom pontosan a pvp rész erősítését célozna, kontra robot-portya.
Azt viszont tudom, hogy pl a top karik és azok akik kicist bevállalósak biztosan 15% felett lenne vadászat közben (ha eddig nem tették meg) ha ezt bevezetnék.

Az erősek még erősebbek lesznek témához: ilyen az élet, és tényleg kényes kérdés. Negatív LE diff esetén lehetne kibúvó (100%-ot vadászik mindig). Egyrészt. Másrészt van egy javaslatom (bár erősen átgondolást igényel): ha valaki közel azonmos erősségű karit, vagy netámn erősebbet győz le, akkor többet rabolhat tőle (SZÖ/TÖ/szint stb arányában). Ez extrém esetben akár 100% is lehetne. Ez leehtne fairplay szabály, vagy szakifüggő dolog. Várható hozományok: kockázatosabb ki-ki meccsek eröltetése, -sok %-al nem fogod a sokkal gyengébbeket zúzni, mert nagyot bukhatsz. Ezek kívánt hatások. Árnyoldalak: ? (biztos van, mint minden elsőre jól hangzó ötletnek)

Morroch: lásd Mortinak adott válaszom. Negatív LE diff esetén mindenki mindig 100%-ot vadászik. Ez muszáj lenne. Sőt tőlem a 15% tolódhatna felfelé a rabolt LE függvényében (aki sokat rabolt, az csak egyre növekvő ÉP%-nál tud 100%-os hatékonysággal vadászni. EZ mondjuk konkrét szívatás, de a legtöbb extrém sokat rabolt karinak ez nem kottyanna meg)

Játékidő csökkentése:
Bár sztem simán vállalható áldozat a 200 CSp a kényelmi funkciókért(van akinek nyilván nem tűnik annak), de őszintén szólva (és ezért lehet egyesek csúnyán meg fognak kövezni) nem értem Miklóst, mint üzletembert, hogy ezen szolgáltatásokat (kvázi kényelmi funkciókat) miért nem pl őskőhöz (is) köti. No jó mondjuk ha már fizetni is kellene érte elvárnám hogy pl. ne 111-ig kelljen turnom az EF-et hanem automatice gyorsabban vadásszak.
Dátum: 2009.08.26. 18:07:18
Én 10 szintet vadásztam láthatatlan üzemmódban hogy a karim újra "megkaphassa" a gyémántbónuszát és megérje portyáznom. A megéri portyázni jelnelg azt jelenti, hogy ütöm a farmokat, akikből él rajtam kívül a környezetemben lévő összes portyakari (én magamat nem ide sorolom, egyedül az ismételhetők maitt kezdtem el portyázni). Akicsit jobb játékosokat nem éri meg, mert vagy üres zsebbel, vagy 15% alatt léteznek. Nem hiszem el, hogy ha ez a dolog ne változna meg (értsd ezen játékosok 15% felett, vagy teli zsebbel mocorognának), akkor az nem lendítene előre az alapproblémán (hozományként felső szinteken, ahol kevés az üthető, egyből többen lennének bukózóna felett). A szerencsétlen farmokról talán jobban leszakadnának (visszacsatolás) és végre erős az erőst ütne, ahogy ennek lennie kell.
Dátum: 2009.08.26. 17:25:18
15% (25-30?) alatt arányosan kevesebb LE-t adjon a vadászat. Pont.

Ezt a gondolatot már sokan sokféleképpen megfogalmazták és érzésem szerint ez lehetne a megoldás.
Hozomány: A portyacélpontok kiterjesztése -kvázi magasabb szinten a pvp(!) portya térnyerése, nem csak az ismételhető küldetések miatt- és bátrabb, kockázatvállalóbb játék. Aki akar az továbbra is mehetne biztonsági üzermmódra. De biztosak lehetnétek benne, hogy a fő optimalizátorok 15-25% felett mennének vadászni mindig hogy maximális Le-t kapjanak, kvázi sokkal inkább megérné őket is bepróbálni, nem csak azokat a szerencsétlen farmkarikat, akik hagyják magukat lerabolni, míg meg nem unják és törölnek. Ha ez bevállna és mondjuk a top 50-ből 35 nem fogadna örök puszipajtásságot (ami maximum kölcsönös kamrázásra terjed ki) a robothorda is mehetne a levesbe.