Felhasználónév: Jelszó:

Hozzászólások - Miklós

Dátum: 2009.09.13. 21:41:21
A felvetés az volt, hogy milyen kár, hogy a szövetségi tagok nagy szórása miatt az epikusokat a magas szintü tagok verik le, és a kincsekre is csak ők tudnak licitálni, az alacsonyabb szintüek bele se tudnak szólni a dologba. Amit irtam, a legkézenfekvőbb megoldás erre a problémára. Arról, hogy hova lesz a "respect", egy ilyen esemény pont nem arról szól, hogy ki a jani a szöviben, hanem az együttes munkáról. A legtáposabb karik teszik igy is a legtöbbet azzal, hogy felhúzzák az átlagot... És kincspontjuk igy is sokkal több lesz, mint a kisebbeknek, mivel ők többet tudnak épiteni. Ez gyakorlatilag ugyanaz, mintha az epiket nem egyenként kéne ölni, hanem a szövetség együtt ölné, úgymond szimulálunk egy nagy csatát, amiben mindenki részt vesz, oly módon, hogy összeadjuk a tulajdonságokat, sebzéseket stb. és a végén megmondjuk, mennyit sebződött a szörny a szövi támadásától. Emiatt a kis karit nem fogják kirúgni, vagy akkor már a háború miatt vagy mert keveset épit ugyanúgy ki lehetne rúgni...

Igazándiból furcsállom egy kicsit, hogy
1.) leirtok egy problémát
2.) próbálok adni rá egy kreativ megoldást
3.) és kapom a hideget-meleget hogy ezt hogyan gondoltam, ez a probléma valójában nem is létezik, és valami egészen mással kéne foglalkoznom

Ha nem létezik a probléma, akkor semmi gond, nem foglalkozunk vele. Higgyétek el, nem azért próbálom követni a topicokat még hétvégén is és minden problémára megoldást adni, hogy a Byzon-féle "hiába próbáltok fejleszteni és megcsinálni mindent, amit kérünk, én akkor is unom már az egészet" postokat olvasgassam.
Dátum: 2009.09.13. 14:57:49
a fertőzéscsökkenés természetesen nem aktiválódik szintlépéskor, ha akarod sose veszed át.
Dátum: 2009.09.13. 12:06:48
Birka: Azt irod, hogy mivel a VF egy nagy táp, nagyon sokan felvették, viszont a VF még sem akkora táp, mert igy az epikusokkal lassabban lehet haladni, és a VFeseknek kevesebb a kincspontja. Ez számomra azt jelenti, hogy a VF nem CSAK táp, hanem vannak előnyei és hátrányai is. Egy döntési lehetőség a játékosok számára, egy alternativa azoknak, akik nem szeretik, ha csak egyféle út van. De természetesen megvannak a maga hátrányai. Az, hogy aki emiatt a szöviben jobban széthúzódnak a karakterek, erről van egy másik topik, az epikus reform, ott merült fel erre már több megoldási ötlet is.
Úgy látom, az a fő gondod, hogy a V3-on, mivel később indult, a játékosok optimálisabban játszanak, több a VF-es, ezért szerinted lassabb a fejlődés - de valójában, épp azért, mivel a karakterek optimálisabban játszanak, a fejlődés nem lesz feltétlenül lassabb, mint máshol. A bónusz epikus tárgyakból adódó előny itt is pont ugyanúgy jelentkezik, mint máshol. Akinek megvan a kincspontja, mert nem VFezett, és ezért ő szerzi meg ezt a tárgyat, az meg is érdemli (és ehhez az RNDnek semmi köze nincs, azért lesz Bufa cucca, mert neki volt a legtöbb kincspontja). És ez csak akkor lenne gond, ha a többiek ezt soha nem tudnák megszerezni, de meg tudják, csak 45 nappal később. Ha pedig valaki élete végéig 30. szinten dekkol, ne panaszkodjon, hogy nem fér hozzá az 50-60. szintű contenthez.
Szóval az érveid nem győztek meg, továbbra is azt látom, azon panaszkodsz, hogy a játék nem mudflálódik eléggé. A V3 sokkal később indult, mint a V1 és V2, miért kellene a V3-nak epikusban ott tartani, mint a többi világnak? Ha gyorsabban akartok haladni, dobja le mindenki felejtéssel a VF-et, és gyorsabban fogtok haladni.
A küldetésekről és kincs elosztásról annyit, hogy ezeket meg lehet beszélni egy szövetségben. Ha valaki nem akar a többiekkel kommunikálni, vagy nem akarja kivárni, amig megfelelő szintü lesz, ne az legyen a megoldás, hogy alternativ küldetést kér.

Arról a témakörről, hogy valaki ahelyett, hogy a karakterét optimálisan fejleszti, saját kis szövit csinál, ott ölögeti az epikust, miközben minden egyéb szempontból lemarad a többiektől. Esetleg akár azért csinálja az egészet, hogy egy barátja kis karakterének epikus kincset szerezzen. Ez egy olyan lecke, amit már megtanultam, és irtam is róla. A Túlélők Földjén teljes szabadság volt, de mindig volt néhány játékos, aki azon sirt, hogy sokkal jobb lenne egy korlátozásokkal teli, mindent leszabályozó játék. Megcsináltuk az ŐV-t, ahol gyakorlatilag nem lehetett "rabszolgázni". Tippelj, melyik játék lett sikeresebb... Ezek a "kiskapuk" nem ártanak a játéknak és a játékbalansznak (az egyetlen probléma a dukátfarmolás lett volna, amit kivédtünk) a szabadság érzetet növelik, plusz lehetőséget adnak. A V1 és V2 sokkal előbbre jár, mint a V3, szóval van elég tapasztalatunk, szinte senki nem állt neki egyéni epikusölő mikroszövit csinálni a tápos nagy szövije helyett. Aki mégis, hadd tegye, ha ebben leli örömét.
Dátum: 2009.09.12. 19:45:34
Akkor tisztázzunk valamit: kaptam egy peticiót játékosoktól, hogy tök jók a gyorsitás funkciók, tényleg csökkentik a játékidőt meg minden, csak éppen ezt ők úgy szeretnék megkapni, hogy semmit nem adnak érte, vagy csak őskövet. ez nyilván nem megoldás - épp ezért javasoltam, hogy akkor érdemes legyen őket megvenni. A szint/10 miatt ez alacsony szinten nem sokat jelent, viszont a topon, ahol pont szükség lenne ezekre a funkciókra, hasznos a táp, amit adnak.
Dátum: 2009.09.12. 19:38:34
Idézet: Birka - 2009.09.11. 21:00:42
Miklós, asszem most fogod elrontani az egészet :

Amit irsz, nem teljesen értem, 30. szinten már mindenkinek ultraspeces epikkel kéne szaladgálnia? Eddig nem volt egyéni epikus, és már vannak játékosok 70. szint felett, miért kell ezt a dolgot azonnal, 20 napon belül hozzáférhetővé tenni a 30. szintű karakterek számára? Miért kell a szövetségi epikusölést igénylő küldetéseket ledegradálni és egyszemélyes küldetéssé tenni?

De ha te irod, hogy igy az egész nem jó, elhiszem, akkor elnapoljuk a fejlesztést, és beszéljük át alaposan ezt a dolgot, kérlek fejtsd ki érthetően hogy miért esszenciális hogy a játékban a fejlődési sebességet elinfláljuk.

Idézet: Kundi - 2009.09.12. 13:10:37
Jól számolom?

ez igy pont nem jó sztem. Legyen akkor 16.

Ez egy ésszerű javaslat!
Dátum: 2009.09.12. 19:28:49
Idézet: BlackSheep77HUN - 2009.09.12. 18:15:20
Miklós akkor ebből a válaszból én arra következtetek, hogy nem lettek rögzítve az adatok a kezdéskor és a jutalom osztás a végén lévő éppen aktuális karakterlap adatok alapján kerül kiosztásra.
Két dolgot szeretnék kérdezni amit nem tudok vagy elkerülte a figyelmemet az egyik a tudatturbó beleszámít-e a szakértelmek összegébe a másik a keratív affinitás számít-e? Hiszen a feltöltéshez nem csak vadászattal hanem portyázással is lehetett LE-t szerezni.


Ha egy tulajdonságot megnövelsz, a jutalmat újraszámoljuk, hogy ezzel ne lehessen trükközni. Illetve mivel a jutalom számitásánál a szinted is számit, a szintlépéskor automatikusan kiosztjuk a jutalmat. A képletben használt spektrálisnál, sajtolásnál és ultraspecnél mindig feltételeztük, hogy felturbóztad. A kreativ affinitásnak az egészhez nincs köze.
Dátum: 2009.09.12. 18:04:08
Első verzióban a tervezéskor mi is LE-t akartunk adni, de ebből rengeteg probléma lett volna, valaki 15% fölött veszi át a több millió LE-t, mire kettőt kattint, szépen lerabolják.

Ha valaki ugyanannyi töltés mellett több TÖ-t kapott, mint más, annak az az oka, hogy alacsonyabbak voltak a tulajdonságai - a tulajdonságokat a normál növelés szabályai szerint osztottuk, nyilván a 150-es tulajdonságot drágább növelni, mint a 100-ast.

McPaul: a te problémádat még mindig nem értem, a v3-on a te TÖ-d a második legmagasabb úgyhogy annyira nem érhetett nagy hátrány. Mindenesetre a jövő hét elején csinálok egy összehasonlitást, hogy a V1-en használt rendszer és a V3-on használt között mekkora az eltérés a V3 karakterei számára.
Dátum: 2009.09.12. 15:34:29
A Gyorsítás funkciókat a VU tali után, kéréseitek alapján vezettük be. Ezek a játékidőt valóban jelentősen lecsökkentik, egyetlen gond adódott. A top játékosok közül sokan ezeket nem veszik igénybe, mondván, hogyha csak 1 top játékos van, aki ezeket nem használja, az előnybe kerül a csp-k révén azokhoz képest, aki használja (ezzel kapcsolatban egy peticiót is kaptam). Persze össze is lehetne beszélni, hogy mindenki megveszi őket és aztán jónapot, de tudom, ez nem ilyen egyszerü. Némi agyalás után arra jutottunk, hogy a legjobb az lenne, ha a gyorsitások megvásárlása olyan plusz előnyt, tápot jelentene ezeknek a kariknak is, hogy érdemes legyen megvenniük. A javaslat a következő volt:

Portyázás során ha egyik játékosnak több gyorsitása van, mint a másiknak, akkor
gyorsitás különbség X szint/10 plusz IQ-t és támadást kap.
Például, ha egy 70. szintű, akinek mindhárom gyorsitása megvan, megtámad valakit, akinek egy sincs meg, akkor 3 X 70/10 = 21 bónuszt kap IQ-ra és támadásra (mintegy az elköltött 600 CSP részleges kompenzációjaként).
Dátum: 2009.09.12. 15:26:59
A jutalmazó képlet igy is elég komplikált volt, féltünk is, nehogy elromoljon valami, képtelenség volt minden létező faktort figyelembe venni, és ez nem is volt cél. (Valószinüleg sok játékban a végén adtak volna mindenkinek manónként 100 LE-t aztán viszlát...) Tudtuk, hogy mivel nem vagyunk képesek mindent beszámitani, azok, akiknek nincs hatalom tornya, epikus bónusztárgya, kvizmedálja, jobban járnak, mint akiknek van. Viszont az is igaz, hogy állandóan azt hallgatom, ezek a dolgok mekkora, behozhatatlan előnyt nyújtanak (ugye ehhez kapcsolódik most egy komplett fejlesztés, az egyéni epikus is), tehát továbbra sem érzem problémának, hogy az event kapcsán nem nő még tovább az előnye azoknak, akik ezekkel a plusz erőforrásokkal rendelkeznek.
És az extra bónuszok (szerencse, relikviák, állat fejlődés, kiégett őskövek, epikus kincsek, aranydukát) pont azért voltak, hogy senki ne érezze úgy, hogy rosszul járt.
Mindemellett irtam azt is, hogy a V3-mon túlzottan is generikus volt a képlet, szerintem is túlzó előnyt adott a gyenge kariknak. ÉPPEN EZÉRT módositottuk a v1 v2 jutalmazást úgy, hogy több dolgot figyelembe vegyen. Ennek köszönhetően az arányok a kis karik és a nagy karik jutalmazása között a befektetett erőforrásokhoz viszonyitva jobbak lesznek, valamivel "igazságosabb" lesz az egész.
Annak nem látom értelmét, hogy ezzel a képlettel a v3 jutalmazását újraszámoljuk, és az emberek 90%-tól levegyünk néhány tulajdonságpontot, pár top karinak meg hozzáadjunk. A jutalmazó képlet nem volt hibás, csak nem tartottátok elég tökéletesnek, ezért javitottunk rajta. egyébként épp ezért akartam előre leirni a képletet, hogy kötözködni lehessen rajta, de ez a felvetés végül le lett szavazva.
Dátum: 2009.09.12. 12:54:34
Azért azt ne felejtse el senki, hogy amit az IMF ad, az nem segély, hanem kölcsön, amit törleszteni kell, kamatokkal.

A multi üzlethálózatokkal az alapvető probléma az, hogy elvben munkahelyt teremtenek, gazdaságot élénkitenek és adóbevételt generálnak. A gyakorlatban azonban a munkahely teremtéssel szemben áll a tönkrement magyar vállalkozásokból keletkező munkanélküliek, az adóbevétellel az adókedvezmény (és a tönkrement vállalkozások adókiesése), és a gazdaság élénkitéssel pedig az, hogy a multik a profitot az országból kiviszik.Ha minden ugyanigy lenne, mint most, de ezek a multik magyar tulajdonban lennének, egy szavunk sem lehetne.

Az állandóan változó adórendszer egyik legnagyobb problémája, hogy mostanra már még az APEH meg a könyvelők sem látják át. Én pl. kaptam egy levelet, hogy fizessek be az APEHnek X összeget késedelmi kamat cimén egy pótlék miatt. Amire annak idejéln részletfizetési kedvezményt kértem és kaptam - pótlékmentesen, és a részleteket tisztességgel fizettem. Jövőre az új kormány erre rátesz még egy lapáttal, megintfeje tetejére állitja majd az egészet. gyakorlatilag, horribilis pénzek mennek el értelmetlen, felesleges munkával. Olyan az egész, mintha a végzetúr harcrendszerét hetente teljesen megváltoztatnánk.
Dátum: 2009.09.12. 08:45:19
Solina: igen, úgy számoltuk, hogy feltételeztük, hogy tudatturbó van ezeken a szakértelmeken!

McPaul: megmondom, mit nem számoltál jól. Amikor egy manót megölsz, akkor 2 vadászatnyi TP-t kapsz, és valamivel több, mint egy vadászatnyi LE-t. Tehát a végén amikor kiszámolod, hogy 1 CSP-re mennyi LE-t kaptál, a manók számát ne kettővel szorozd, 1:1-ben számold (de ennél valójában még jobb az arány).

Az az elég massziv állatfejlődés se felejtsétek el, ami erre pluszban rájön.
Dátum: 2009.09.11. 22:31:12
A jutalmazás nagyjából igy néz ki: Kiszámolunk egy LE értéket attól függöen, hogy valaki milyen szintü, mekkora a spektrálisa léleksajtolása egyebek. Ezt az értéket megszorozzuk a manók számával. Hozzáadjuk az összes betöltött LE-t. Ezt a mennyiséget szép sorban elköltjük a tulajdonságok növelésére - maximális ultraspecializációval!
Ezen "bukni" nem lehet, mivel minden LE-t amit rááldoztál, visszakapsz gyakorlatilag - nemcsak azt vesszük figyelembe, hogy mennyi LE-t kaptál volna, ha a csp-ket vadászatra költöd, még azt is számoljuk, hogy mennyit tudtál volna lélekfacsarni (és ehhez még a gombot sem kell nyomkodnod). Ráadásul mindezt az esemény végén elért szinteddel számoljuk, tehát pl. a 40. szinten kapott csp-ket 43. szintü vadászat LE-vel számoljuk.
A számolás persze nem lehet tökéletes. Néhány dolgot nem vesz figyelembe, mint pl. hatalom tornya vagy tárgy bónuszok. Több ilyen faktor miatt a gyengébb szintű karakterek a befektetett erőforrásokhoz képest valamivel jobban járnak, mint a magas szintüek - akiknek szintén megtérül a befektetése. Ezenkivül volt még néhány plusz faktor (kudarcok, stb) amit most kivettünk, mert a V3-on még talán kicsit túlzó is volt gyenge, de sok LE-t költő karaktereknél.
(Alapvetően szerintem mondjuk nem feltétlenül probléma, ha egy-egy esemény lehetőséget ad azoknak, akik mindent beáldoznak, hogy kicsit felzárkózhassanak; az semmiképp se cél, hogy az élmezőny előnye tovább nőjön.)
De a V1en és V2n is a résztvevők visszakapják az alapban berakott "téteket". Az extra jutalom ezen felül: a relikviák, a kiégett őskövek, a szerencse, és a fertőzés csökkentés.
Dátum: 2009.09.11. 19:30:07
Sokat gondolkodtam ezen a felvetésen.

Ha egy szövetségben jobban szóródik a karakterek erőssége, akkor is mindenki részt tudjon venni az epikus ölésben, egy jogos igény. Több érdekes felvetés is volt itt, sajnos mindegyikben látok hibát, ami egy adott szövetség helyzetén segitene, de más felépitésüét rontaná. Ráadásul a legtöbb javaslat leprogramozása horribilisan komplikált.

Szerintem ide valami pofonegyszerű dolog kéne.
Pl. Veszem a szövetség összes tagját. Leátlagolom a tulajdonságaikat (összeadom mindenkinek a támadását, elosztom a tagok számával, és igy tovább). Ha a szövetségből bárki támad, akkor ezekkel az értékekkel számolunk, nem a sajátjaival. Ugyanigy a fegyver és varázslat átlagsebzésével számolok. Az állatok túl komplikáltak, az marad ahogy volt. Az ÉP problémás, esetleg ezzel azt lehet, hogy ha valakinek a szintje a szövi átlag alatt van, az arányosan kevesebbet sebződik, akinek fölötte, arányosan többet.
Igy
1.) mindenki egyformán ki tudja venni a részét
2.) számit az aktivitás, az összefogás, de ugyanakkor az egyének erőssége is
3.) nem mellesleg rendbe raktuk azt, hogy a magas szintü karit nem lehet kincspontban utolérni
Kontra:
Ettől az epikus ölés nem feltétlenül válik könnyebbé. Sőt.
És ez a megoldás se teljesen "pofonegyszerü", de azért implementálható 2-3 nap alatt.
Dátum: 2009.09.11. 19:13:59
A számokat (max. epikus szövi epikus-20, és első epikus szint-10) a tesztelés során lehet, hogy változtatjuk, ki kell próbálni, hogy azért legalábbis idővel kihivás legyen a dolog.

Ami még a felsorolásból kimaradt, ahogy megbeszéltük, ettől az állat fejlődni nem fog. Illetve az egyéni epikusozást 40 szinttől lehet csak kezdeni - azért, hogy aki nem tudja megölni az egyéni epikust, ne tudja magát ezzel permanensen leveretni.

A 2-3 napról. Ne felejtsük el, hogy a játékban mindig is egy fontos szempont, hogy ne nőjön a játékkal töltendő idő. Sajnos, ilyen szempontból ez egy rossz fejlesztés (már látom előre, hogy lesz olyan igény, hogy folyamatosan, várakozás nélkül lehessen ütni). A 3 napon belül bőven lesz pihenőidő, de legalább nem kell minden nap folyamatosan ütni az epikust (mert különben "lemaradsz"). Ráadásul, ha rövidebbre vesszük az időt, akkor hamarabb bekövetkezik az, hogy a kevésbé tápos szövi tag eléri az utolsó epikust, mig a top szövik tudnak tovább menni. Ha gyorsitani akarunk a dolgokon, akkor a kezdőszint ne szint-10 legyen, hanem szint, vagy szint+10, és/vagy ne 15 szörnyenként legyen jutalom, hanem mondjuk 12 szörnyenként.

Solina: A küldetésekről - sajnos, a statisztikát az egyéni epikusról nem fogjuk tárolni, már igy is jópár plusz mezőt kell az adatbázisban felvennünk emiatt, többet nem szeretnénk. A vásárolj kincseskamrából küldetést sem lehet majd igy teljesiteni. Lehet, hogy rakunk be viszont új küldetést az egyéni epikusra ("szerezz epikus kincset egyéni epikus öléssel").
Dátum: 2009.09.11. 18:54:32
Ha a fertőzésed 6%, akkor nem 5%-kal csökken, hanem 1%-kal...

Mondhatjátok, hogy akinek pont 2% a fertőzése, az milyen rosszul járt, de ez nem igaz, 2 szintlépés múlva megszűnik a fertőzése, mig a másiknak optimális esetben is 5 szint. Ha nem igy működne, hanem akár 0-ra is levinné, akkor meg az bosszankodna, akinek korábban elérte a 0-t...

Zarknod képes segiteni a fertőzés legyőzésében, de az utolsó nagy lépést (az utolsó 5%-kot) neked kell megtenned. Szóval itt azon hogy mi jár meg mi kinek mekkora táp meg hogyan optimális, felesleges rágódni: Zarknodnak ennyi állt a hatalmában...
Dátum: 2009.09.11. 16:55:36
Válasz néhány felvetésre:

1. Aki mindkét toplistában benne volt az első 10-ben, miért nem kapott 2 medált?
A két toplista között erős átfedés van, a 2 toplistában elért eredmény sok esetben nem független egymástól, ezért nem dijaztuk mindkettőt. Viszont aki benne volt a győztes hordában és valamelyik toplistában is, az 2 medált kapott.

2. Akinek a fertőzése 5-nél kevesebb volt eleve, nem kapott fertőzés csökkentést.
Ez igy van. A jutalomnak ez a része tervezetten nem az élmezőnynek szólt, hanem egy mikronnyi lehetőség a hátrébb levőknek a hátrány lefaragására.

3. Aki a 100%-os fertőzésre hajt, az szintén nem tud mit kezdeni az 5% csökkentéssel.
Igy van, ez is szándékos volt, a fertőzés növeléséhez nem kell semmit tenni, nem maradsz le róla ha elfelejted stb.

4. Minden rendben volt-e a jutalmazás képletével?
A jutalmazásnál szerintem mindenki nagyon jól járt, de egyetértek vele, hogy volt benne egyfajta súlyozás, ami jobban kedvezett azoknak a gyengébb karaktereknek, akik sok erőforrást áldoztak az eseményre. A képletet átnézzük, és egy kicsit módosulni fog az 1. és 2. világra.
Dátum: 2009.09.11. 15:13:01
Elkészültek a szövi háborús statisztikák (ld. Hírek).

A következő fejlesztés, amin dolgozunk, az egyéni epikusok.
Dátum: 2009.09.11. 15:11:45
Elkészült egy új fejlesztés, amit remélhetőleg mindenki örömmel fogad. A háborúknál elkezdtük számolni, hogy melyik tag hányszor győzött vagy vesztett. Ez a háborúknál, a piros ikonra kattintva tekinthető meg, illetve a szövetségi lapon, a háborús archívum gombnál a már lezajlott háborúk adatai is megnézhetők visszamenőleg. Az adatokat a mai naptól gyűjtjük, tehát visszamenőleg a korábbi háborúk, vagy a jelenleg épp zajló háború eddigi eredményei nem látszanak természetesen.
Dátum: 2009.09.10. 12:32:55
Idézet: Endyr - 2009.09.10. 11:27:42
Miklos, meddig lehet atvenni a jutalmat? Vegtelen ideig ott marad a gomb?
Mert ugye kesobb tapabb lesz ugyanaz a +X stat


A jutalmat szerintem célszerű azonnal átvenni, mert szintlépéskor automatikusan megadja, és tulajdonságnöveléssel újraszámolja a gép, tehát nagyot tápolni vele nem lehet.

A jutalmazó képlet nem terjedt ki minden részletre, de figyelembe vette a töltött LE-t, a leölt manók számát, a tulajdonságokat, és több szakértelmet is, de tárgyakat nem.
Dátum: 2009.09.10. 11:11:21
Gratulálok a 3-mas világ játékosainak, hogy elsőként sikerült Zarknodot felébreszteniük!

Örömmel láttam, hogy a jutalmazást megfelelőnek itélitek, tényleg jól esett, köszönöm szépen.

A számolás képletét, elvét szivesen közzéteszem, de csak akkor, ha az esemény mindegyik világon lezárult, addig lehet találgatni nyugodtan.

A fertőzésről: ha még nincs fertőzésed, akkor is leveszi, és akkor eleve 50 helyett 45-49-ről indul.