Először is köszönöm, hogy kompromisszum képes vagy a témában annak ellenére, hogy kidolgozott "specifikáció" van átadva már Baratynak.
Elmondom mi a szitu jelenleg V3-on, mert én erre látok rá:
-A szövik jelenleg masszív mennyiségű visszafogottat húzó emberrel rendelkeznek, ebből következik, hogy fizikális határa van a szövetség által maximálisan megölhető epikusok számában. (Tippre 50-70 közt meg fog rekedni egész V3...)
-Mivel az RND igencsak rosszalkodik normál epikeknél (nem ad %-os tárgyakat) ezért az a pár "kiválasztott" irtózatos előnyt kap pusztán azért, mert oly szerencsés volt, hogy szerzett 1-2 tárgyat, mely jelenleg nem elérhető mindenkinek.
-Ennek kivédésére jelenleg CSAK az megoldás, hogy alapítasz egy egyéni szövit, és farmolod magadnak az epik cuccokat. Ez sajnos a szövik folyamatos "kiszervezésével" jár, megszűnik a játék társasági jellege, és akik nem hajlandóak "dobbantani" azok sajnos azt tapasztalják, hogy szétesik a szövi alattuk
-A kincspontos rendszer óriási vitákat eredményez, halál igazságtalan az, hogy aki nem vf-ezik (e miatt nem tudja sebezni az epiket, valamint szint miatt kevesebb maxvp-vel rendelkezik és kevesebbet konstruál) az úszik a kincspontban, és önkényesen azt vesz meg amit akar. Kirúgni igazán nem lehet, mert akkor ki veri le az epiket??? A héten majdnem szétesett az Illu e miatt, mely a legösszetartőbb közösségnek hirdeti magát, és folyamatosan maxon van a létszáma!
-Akik nagy szövibe lépnek be, azok nem tudják megcsinálni fizikálisan az említett küldiket. Most akkor a nagy szövik folyamatos lemorzsolódásnak vannak kitéve, és nem bővíthetik a tagjaikat, mert azok nem tudnak epik küldiket csinálni, ha belépnek?
Erre jött az egyéni epikus ötlet, támogattad és mindenki megörült, csakhogy a végfeltételeknek olyanra sikeredtek a végén, melyek igencsak betesznek a problémák nagyjának.
Ha a mostani "specifikáció" valósul meg, akkor:
-maxepik-20 (30-nál tart a TOP szövi!!!) esetén talán az első tárgy megszerezhető egyénileg, utána sajnos az egész fejlesztés megáll. (A VF szétvágja az epikusozást ugye, és a második tárgyhoz 50 szövi blöki kell, amit talán a top2-3 szövi tud teljesíteni 90 napon belűl...)
-A küldetések továbbra is lehetetlen kaliberbe számítanak...
-Sokkal gyorsabb epik szövit alapítani, mint 45 napon át ütni az egyéni epiket egy fix tárgyért! 3 nap után van 10% esélyem egy bufára, 45 nap alatt 15 megölt epikkel van 10*10% tulos és 5*10% szakis cuccra 150% esélyem van, cserébe kapok 130 dukátot is... Akárhogy számolom ez azt eredményezi, hogy kis szövik alapulnak, és szétesnek a nagyok, csökken a lelkesedés, interakció, nő az abbahagyott karakterek mennyisége, csökken a bevételetek...
-Már csak adalék, hogy 5-el osztható a leölt epikek száma, azaz a kincstáblák pont szarul váltanak
Amivel semmit nem kezdtél így:
-%-os tárgyballance az első 135 napban (Akkor eshet a triász leghamarabb!)
-kis szövi farmolja az epikeket, ha esik %-os tárgy, átugrik a farmer, és megveszi a szövitől...
-minimális szintű karik megszerezhetik a top optimalizer 10%-os tárgyakat, nemhogy az általad említett 30. szinten, de már 10. szinten is!
Amit megfontolnék/javasolnék:
-Vettem a koncepciódat, azt, hogy mennyi időt szeretnétek beleforgatni, és mik a lehetőségek. (Ez az eddig felvázolt verzióból, és a témával kapcsolatos hozzászólásaidból eléggé kiderült szerintem.)
1. A nornál epikusokkal párhuzamosan üthető egyéni epikusok.
2. A általános szabályok ugyanazok, az epikus szakértelem ugyanúgy hat rájuk, ellenben a blökik nem fejlődnek a harcok során!
4. Ha legyőztél 11 majd 16; 21 stb ellenfelet, akkor a legyőzött szörnynek megfelelő 20 legjobb kincsből választhatsz egyet 10 aranydukátért.
5. Ha az epikus ájultra ver, veszítesz 1 csp-t és 15% hp-ra gyógyulsz cserébe.
6. Epikus minimum szintje kariszint+(kariszint-50*2), de minimum 50. (Ez is csak a V1-es extrém karik miatt kell, hogy ne galamblövészet legyen nekik!)
7. Epikus maximum szintje = szövi epikus szintje. (Ez nem paradoxon elgondolásoddal szemben, mivel csak 1-3 embert érint maximum egy szöviben, ráadásul ők se tudják lenyomni egy idő után azt az epiket amihez 3 ember összefogása minimum kell, azaz csak a kis szöviket szivatná a -20 és még jobban nyílna az olló!)
8. Az egyéni epikus feltétele az Epikus emlékmű második szintje. (Felvetés: Építési költsége dinamikus, azaz függ a szövi által felépített épületek számától.)
Továbbá küldikhez:
Olyan alternatív küldi lehetőségek, melyek mellékesen javítják az epikus ölési potenciált is!
Gondolok itt a már említett 3 küldire:
-3k sebzés epikusba
-30k sebzés epikusba
-szerezz tárgyat kamrából
Alternatívákra ötlet:
-legyen 150-es egészséged (Tovább bírja az epikus csatákat az illető stbstbstb...)
-legyen epikus spec szakid x-es (Könnyebben öli a blökiket a játékosunk.)
-legyen vastag bőröd x-es (Nem nyírja ki olyan könnyen az epika blökiket.)
Be kellene vezetni még:
-Egy szövibe belépő játékos NEM licitálhat a már futó kamrás licitekre!
-Egy játékos nem vehet fel nagyobb szintű tárgyat mint kariszint+(turbózott kereskedelem)/10
Mit értünk el ezekkel az apró módosításokkal?
-Első tárgy 33 nap, második 81 nap, harmadik 144 (eddíg 45-90-135 volt!), De az első tárgy hamarabb esik ki, pont annyival, hogy az egyéni epikus szövi 10 db 3 napos 10%-os bufája helyett 33 nap után lesz fixen bufája.
-A szintkorlátok ösztönzőek, és kisebb szövikben is lazán teljesíthetőek.
-A tárgyak közti emelkedő epikusszám miatt a nagy szövik tagjai se "farmolják" be magukat, hanem az időlimit kezd bejátszani a témába, így azonos esélyeket kap midnenki...
-Az 5-el nem osztható Epikusszámok miatt nincs probléma a határon lévő csuszatott kincstáblákkal
-Az alap elképzelésed, és programozási elv szinte ugyan az mint ami a "speciben" van, csak a környezeti változók manipulálásával "használhatóbb", és problémamegoldó fejlesztést kapsz.
-Az egyéni epik szövik már csak dukáttermelésben lesznek jobbak, így megalapításuk már nem vetekedhet a szövik az alap szövi szétesésének kockázatával...
Legvégűl:
fejtsd ki érthetően hogy miért esszenciális hogy a játékban a fejlődési sebességet elinfláljuk.
Sajnos inkább én szeretném megtudni, miért tettél be %-os bónuszokat ennyire RND és játékosok közötti interrakció függő eseménybe, mint az epikus, ha tudtad, hogy ez elinfluálja a szerencsés kiválasztottaknál a fejlődési sebességet? Ha tudtad, hogy ezzel kialakítasz egy kis játékos csoportot, akik különbek lesznek a többieknél, ezzel pozitív diszkriminációban részesíted őket, míg a többieket arra kényszeríted ezzel, hogy bármi áron (akár egyéni epikus szövik alapításának árán is!) szerezzenek ilyen tárgyakat amennyiben lépést szeretnének tartani a kedvezményezettekkel? Ez egyéni epikus nem influációt gerjeszt, hanem óriási ballance baklövést pótol, inkább nevezném handkep-nek, semmint influációnak.
Kérlek fontold meg a leírtakat, és inkább egyeztessünk, ha valami nem kerek, semmint olyan fejlesztést tegyetek be a programba, amely egyáltalán nem éri el a céljait!
A többi játékost meg megkérném, hogy jelezze ha valamit kihagytam, vagy a fellegekben járok valamelyik elképzelésemmel!