Felhasználónév: Jelszó:

Hozzászólások - Prisma

Dátum: 2010.06.09. 11:09:48
Idézet: Offsboy - 2010.06.09. 11:03:30
Azt ne felejtsd el, hogy a TOP játéka a "normális", hogy nem VF, nem optimalizál, csak megy a szintben.

Ilyenkor felmerül a kérdés, hogy mit jelent az a szó, hogy normális. A TOP ugyanis a játékosállomány 1-2%-át adja, így a legtöbb velük kapcsolatos dolog nem lehet normális (azok az aspektusok, amikben különböznek a többiektől legalábbis semmiképp). Igen nehéz olyan definíciót találni a szóhoz, amivel normálisnak lennének nevezhetők a TOP sajátságai.
Dátum: 2010.06.08. 18:06:46
Idézet: Cavalorn - 2010.06.08. 18:00:47
Ezeket a SPM+ultra+transzplant stb. táp esszenciákat én sem támogatom. Persze jól hangzik meg minden, de ez is csak mégegy olyan dolog lenne, hogy egy idő után mindenkinek megvan, szóval előnyhöz nem jutsz vele, csak jó nagy hátrányba ha nem csinálod. Kb egy hét után ez is a fülemen jönne ki, ugyanúgy mint a turbó pakolgatás meg az átöltözgetés...


Tökéletesen egyetértek. Ez megint olyan lenne, mint a HT, vagy kvízmedál, hogy a játékosok töredéke jutna hozzá nagyon durva, folyamatosan termelődő táphoz, ami behozhatatlan előny lenne a többiekkel szemben. A szövetségek nagyon kis része tudná ezt használni belátható időn belül.
Dátum: 2010.06.02. 07:37:03
Idézet: Ariel - 2010.06.01. 15:49:53

Átokpiramis:
Lenne egy kicsit elrugaszkodottabb ötletem. A játékosok nagy része frusztrálva van, ha szivatják valamivel. Legyen ez akár folyamatos farmolás, tp tömés, pusztítás citadellája, stb. Az átok ami az építést gátolná, pont ilyen frusztrációt váltana ki. A javaslatom az lenne, hogy ne az építési potenciált csökkentse az átok, hanem a csökkentés helyett az átkozó tornyába épüljön be pluszban az építés bizonyos része. Tehát ha vki megátkoz, és építek 100 LE-ért, akkor ne az én építésem érjen 50 LE-t, hanem a 100 beépített LE mellett az aki engem átkozott, kapjon 50 LE-t a tornyába. Nem csak kevésbé frusztráló a dolog, de azok a szövetségek is profitálnak így a piramisból, akik még messze vannak attól, hogy övék legyen a HT birtoklás.

Általában véve a kínzókamrát is jobban viselik a játékosok, mint azt, ha LE-t rabolnak tőlük. Bár van aki a másik játékos direkt szivatását élvezi, szerintem ez a verzió kevésbé lenne bosszantó, és szélesebb körben lenne használható.


Az alapötlet jó, és minden visszaélési lehetőség ellenére konkrétan ez a megvalósítás is sokkal jobb, mint az eredeti. Az eredeti verzió szerint ugyanis megint egy olyan fegyver kerülne a játékba, ami ellen nagyon nehéz védekezni, a támadónak nem kerül semmibe, és ráadásul a támadó semmiben nem kell, hogy jobb legyen, mint a megtámadott, mégis sikerrel jár. A leglustább, és legtudatlanabb játékos a legtrébb karakterrel is sikerrel támadhatna, ráadásul nemhogy nagy áldozatot nem igényel, de gyakorlatilag ingyen van. Szerintem egy PvP játékban nem jó, ha ilyen van.
Dátum: 2010.06.01. 12:14:55
Idézet: Byzon - 2010.06.01. 11:37:57
Bajnokin számítson/ne számítson az épület. Hát ez érdekes kérdés. De ha már egyszer megizzadtak a felépítésével nem látom be, miért ne számítana nekik akkor utána?

Bajnokin nem kéne, hogy számítson az épület. A szövetségek erejének összemérésére ott van a háború, a bajnoki a karakterek erejének összemérésére van, helyesebben arra lenne. Főként most, hogy még tovább lehet majd növelni a harci épületeket, egészen extrém bónuszkülönbségekkel fognak rendelkezni a karakterek. Olyan, mintha boxmeccsre az egyik fél vihetne viperát, és sokkolót is.
Dátum: 2010.05.29. 20:36:35
Idézet: Ariel - 2010.05.29. 20:13:07
Az epikus tárgyak beáldozásának nem sok értelmét látom.

Nem csak értelme nem biztos, hogy van, de szerintem az fontosabb, hogy utólag ilyet bevezetni nem lenne fair. Mostanra ugyanis mindenki dukátra váltotta azt a töméntelen mennyiségű hulladékot, amit az epikek dobtak. Ha ezt előre lehetett volna tudni, nyilván nem tették volna.
Dátum: 2010.05.28. 16:33:53
Idézet: Jeriko - 2010.05.28. 16:18:05
Alaposabban végiggondolva, egy nagyon komoly gondot látok: a kisebb (nem is annyira kicsi) szövetségek ebből az egészből kimaradnak. Ők még a meglevő épületeket sem tudták maxolni, pedig egy-egy 50. szintű épület építési költsége közel annyi, mint egy max-ra húzott épületekkel rendelkező szövetségé.

Ha ez így marad, aki teheti elhagyja a kisebb szövetségeket és megy a nagyobbakba. Akik pedig nem férnek be, végleg lemaradnak. Ebbe belegondoltál, Miklós? Talán 6-7 olyan szövetség van, amelyik 30 fölé tudta eddig húzni a gyógyító szentélyt.


Nekem tetszenek az új épületek, de én is ezt az egy komoly gondot látom. Ilyen horribilis áron nagyon kevesen fogják tudni használni ezeket.
Dátum: 2010.05.27. 19:54:26
Idézet: Birka - 2010.05.27. 19:29:59
egy nyakláncot is kérhetnénk?

Ha felveszed, és háborús ellenfelet támadsz, akkor nem kapsz se TP se LÉ se morált (lélekszívás, EH term. nem megy), de a háború tornya működik...

Reményt látok az alagút végén!!!


Hehe, pont ilyesmit akartam javasolni, de nem akartam túl mohónak tűnni, mert amúgy is én voltam a TP tömés elleni funkció egyik leglelkesebb evangelistája.

Így viszont csak egyet kell értenem, bizony rendkívül hasznos lenne egy ilyen tárgy.
Dátum: 2010.05.27. 17:26:10
Ez nagyon jó! Köszönjük!

Azt is meg lehetne esetleg tudni, hogy mikorra várható?
Dátum: 2010.05.25. 20:43:45
Írtátok, hogy a kvízelő script előnyt termel, méghozzá "nem is keveset". Ezt hogyan csinálja? Aki kicsit veszi a fáradságot, 95% fölött van a helyes válaszainak aránya script nélkül is. Én pl. keveset vadászok, és ezért eszembe sem jutott scriptet használni, de ha sokat vadásznék, és ezért eszembe jutna, akkor őszintén szólva inkább az járna a fejemben, hogy a script nem hoz olyan jó arányt, mint én. Szóval én eléggé kétlem, hogy a script szignifikáns előnyt jelent, ha egyáltalán bármilyet.

Egyébként - lehet, hogy hülye kérdés ennyi játékban töltött idő után, de - tulajdonképpen minek van kvíz? Semmi köze a játékhoz, a karakterekhez, semmihez. Olyan, mintha lenne egy beépített tetris, és az elért pontok után lehetne LE-t kapni. Teljesen érthetetlen, mi szükség ilyenre. A WoW-ban, és a többi MMORPG-ben sincsen mini-pacman, ami után aranyat lehet kapni.

Mindenesetre én is egyetértek azzal, hogy kellene olyan opció, ami kiváltaná a kvízt. Teljesen hihetőnek tűnik az, hogy sokan a kvíz kényszer miatt hagyják abba a játékot.
Dátum: 2010.05.18. 11:45:19
Ennyire döbbenetesen gáz lépést már csak végső kétségbeesésében szokott az ember elkövetni. Ez azt jelenti, hogy a játék hamarosan bedől? Akkor most már nem érdemes további őskövet venni arra a kis időre?
Dátum: 2010.05.15. 21:58:22
Két jó ötlet van benne:
1. 48 órás időlimit. A jelenlegi rendszer extrém rosszul van belőle, nem farm háborúban a 2 hét igen gyakori, ehhez képest a 48 nagyon barátságos.
2. Nincs LE, és TP. Ez szerintem alapkövetelmény kell, hogy legyen bármilyen új háborús rendszernél. Sokszor sokan elmondták már, hogy jelenleg valójában a győztes bukik a benyelt TP miatt.

Nagy hátránya viszont az ÉP vesztés, mert így háború során ugyanúgy nem hagyják normálisan tevékenykedni az ellenfelet, mint most az állandó leverésekkel.

Furcsa következménye pedig az lenne, hogy a farm karaktereknek megérné háborút indítani minél több szövetség ellen, mivel háború közben nincsen LE, és TP, tehát lével lehúzni sem tudnák őket az ellenfelek. Ezt azért nem szabadna hagyni.

Szerintem bármilyen új háborús rendszert úgy érdemes kitalálni, hogy a bajnokira hasonlítson olyan értelemben, hogy a karakterlapok lementődnek, és külön szálon fut a háború, és nem pedig a normál napi tevékenységet akadályozza.
Dátum: 2010.05.14. 10:28:27
Attól függ, mit értünk normális alatt.
Ha azt, hogy szokványos, vagy elterjedt, akkor sajnos igen, normális.
Ha azt, hogy így helyes, akkor természetesen nem. Számtalan javaslat született már az ilyenek kivédésére, de eddig még sajnos nem valósult meg semmi.
Dátum: 2010.05.14. 09:59:04
Idézet: Ariel - 2010.05.14. 09:30:01

Mindössze annyit kérdeztem, hogy a tp tömés mennyivel nagyobb bűn, mint a folyamatos farmolás? Hiszen mindkettő gyengíti a karaktert.

Rendben, megkaptad a választ, SOKKAL nagyobb "bűn" a tömés, mint a farmolás. Sőt, az is kiderült, hogy egyetlen értelmes okot sem tudsz mondani arról, hogy miért is akkora probléma egyáltalán a folyamatos leverés. Az ugyanis, hogy valaki degeszre tömje magát TP-vel a folyamatos támadással, szinte teljesen irreális, és még ha van a játékban 2 ilyet eset (ez a szám valószínűleg erős túlzás), akkor is csak ÉP vesztés a tét. Azt pedig semmivel nem tudtad megindokolni, hogy az miért is katasztrófa. Ehelyett csúnyán lebuktál, hogy régen magad sem érezted problémának. Erre azzal válaszolni, hogy de most már van entitás, és kalandok, és most már probléma, nagyon gyenge próbálkozás. Akkor ugyanis nyilvánvaló, hogy nem az ÉP leverés a probléma (mert az régen is volt), hanem az, hogy bejött két új lehetőség, amihez sokkal több ÉP kellene.
Dátum: 2010.05.13. 15:45:48
Idézet: Ariel - 2010.05.13. 15:08:45

Nem állítom, hogy a tp tömés nem gyakoribb, akár nagyságrendekkel is, de szerintem a folyamatos farmolás ugyan úgy károsítja a karaktert, mint a tömés.

Nem csak nagyságrendekkel gyakoribb, de nagyságrendekkel károsabb is. Előbb az ilyen problémákat érdemes megoldani.
Dátum: 2010.05.13. 14:44:12
Idézet: Ariel - 2010.05.13. 14:34:31
Ez régen még így volt, de ma már nincs. Amióta vannak kalandok és entitás, azóta az ép sosem elég. Ha van pár "jóakaróm" akik folyamatosan laposra vernek, és a napi 4 pihenésemből bejövő 100-110k ÉP-t nem tudom felhasználni entitásokhoz és kalandokhoz, hanem helyette 30k LE-ért gyógyitalokat kell vennem, az igen komoly hátrányba hoz ahoz a karakterhez képest, akit mellettem nem vernek folyamatosan agyon.
Vagy megtehetem, hogy nem foglalkozok a kalandokkal és entitásokkal, és ugyan úgy legyengülök a másikhoz képest.


1. Lehet őskőből is venni gyógyitalt.
2. A kalandokkal való nem foglalkozás nem gyengíti a karaktert. Sőt, egy erősebb karaktert valószínűleg pont a kalandozás gyengít, ugyanis rettenetes LE/TP aránnyal kell lenyomni a kalandbeli ellenfeleket, ami legalább annyit gyengít, mint amennyit a lélekgyémántos tárgy erősít.
3. Annak a valószínűsége, hogy valaki hosszú távon napi sokszor elverjen valakit, és ezzel szándékosan degeszre tömesse magát TP-vel, nagyon kicsi. Szerintem egy kezeden meg tudod számolni (ha ugyan tudsz egyáltalán példát), hogy hány ilyen van. A TP tömés viszont - főleg alacsonyabb szinteken - burjánzik.
4. Ha kevés az ÉP, lehet kérni további gyógyítási lehetőséget, ha tényleg akkora probléma, biztosan tesz valamit a JV.
Dátum: 2010.05.13. 14:23:51
Idézet: Ariel - 2010.05.13. 14:19:39
Ezek nem védenek a rombolás ellen.
Ha valaki 50k-t sebez beléd naponta, akkor az erőforrásaidat viszi el. Amit egyébként portyázásra, epikusra, entitásra, térkapura, vagy épp kalandokra fordítanál. Gyengülsz miatta, ahogy a tp tömés miatt is.
A támadó fél egyértelmű célja a rombolás és károkozás, mindkét esetben megvalósul


Nincs igazad. Valójában pont az az óriási különbség, hogy a tömés károsítja a karaktert, az ÉP leverés nem, amiatt csak nehézkesebb játszani. Ha 1000-szer levernek valakit, akkor sem lesz semmi azon kívül, hogy sokat kellett manaregeneznie (megújuló erőforrásból), és nehezebben tudott játszani. Nem gyengül semennyit. Ha valakit viszont megtömnek 1000-szer, akkor törölheti is a karakterét. Össze sem hasonlítható a kettő.
Dátum: 2010.05.13. 13:24:19
Idézet: Jeriko - 2010.05.13. 12:56:52
Tömés ellen egy ötlet:
Ha olyat akarsz támadni, akivel az elmúlt 24 órában csatáztál, és X:1 aránynál nagyobb arányban veszítettél, akkor menjen ez a szöveg: "Ez a végzetúr sokkal hatalmasabb mint te, nincs értelme megtámadnod". Ugyanígy lehetne vizsgálni győzelmi arányt, akár kombinálni is ezeket.
A leprogramozása nagyon egyszerű, elég vizsgálni a letárolt csatákat támadó és/vagy védő oldalon.

Ez nem rossz ötlet, de szerintem érdemes ezt összevonni a rabszolgázás elleni védelemmel. Vagyis nem csak aznapra kellene letiltani az erősebb karakter támadását, hanem sokkal hosszabb időre, és nem egyetlen csata alapján, hanem ha többször is előfordult az értelmetlen felkenődés.


Azt is támogatnám, hogy ha sokkal gyengébb karakter támad erőset, akkor az erősebbet, akkor az erősebb sokkal kevesebb TP-t/LE-t kapjon, feltéve ha fordítva is igaz: ha az erősebb támad a gyengébbre, akkor ugyanígy kevesebb TP-t és LE-t kap.

A fentiek után ez egyrészt felesleges, másrészt igazságtalan is. Az erősebbet nem büntetni kell, hanem jutalmazni, különben mi értelme lenne erős karaktereket fejleszteni? De a lényeg, hogy ilyesmit felesleges leprogramozni, ha az előzőekben leírt (vagy valami hasonló) algoritmus már megoldotta a tömés, és rabszolgázás problémáját.
Dátum: 2010.05.13. 12:18:07
OK-OK, meggyőztetek, valóban nem tűnik kivitelezhetőnek a LE tartási korlát.
Dátum: 2010.05.13. 12:12:58
Idézet: Jeriko - 2010.05.13. 10:52:28

Egy játékos egy csatában korlátos mennyiségű LE-t szerezhet csak
...
[Azt hiszem, ezzel meglengettem a vörös posztót Prisma előtt. ]

Így van, az ilyesmi vörös posztó a szememben.
Az ilyesmire szoktam azt mondani, hogy ne ködösítsünk, vegyük ki a portyát a játékból, és zároljuk a pók karaktereket is.

Komolyra fordítva a szót, a játék legelején lett volna létjogosultsága ilyen korlátnak (sőt, valószínűleg tényleg jobb lett volna úgy), de utólag ilyet bevezetni óriási igazságtalanság lenne. Az eddig megerősödött pókok előnyét ez egyszerűen behozhatatlanná tenné, semmilyen kispóknak sem lenne esélye felnőni hozzájuk. Ez kb. olyan lenne, mintha egy bringaversenyen az n. rajtszámtól kezdve csak egyfokozatú bringákkal lehetne indulni, és úgy kéne versenyezni a többiekkel.

Másrészt a rabszolgázást ez egyáltalán nem oldaná meg, legfeljebb többet kéne dolgozni vele, több támadást kéne összehozni. Egy olyan algoritmus viszont megoldaná (vagy legalábbis sokat segítene), ami a gyanús támadások vég nélküli folytatását egyszerűen nem engedi.
Dátum: 2010.05.13. 10:42:39
Idézet: Ariel - 2010.05.13. 10:32:42
A gyanús támadásokat elvileg ki kéne tudják szűrni, hiszen a kreatív affinitásnál is megjegyezték, hogy zárolják aki visszaél vele. Az egyoldalú LE szerzés még feltünőbb kell legyen.
Kérdés, hogy ha a KH segítségével szaporítom a LE-t, és nem más játékos segítségével, az is szabályellenes?

A KH-ból tápolás nyilván nem szabályellenes. Egyébként pont azt próbálom vázolni, hogy az utólagos zárolásnál sokkal hatékonyabb, ha bizonyos cselekedeteket egyszerűen nem enged a program. Sokkal barátságosabb, kevesebb vele a munka, és utólag sincsen felháborodás, és vitatkozás a zárolás indoka körül. Ilyen értelemben nem is nagyon lesz értelme arról beszélni, hogy ezek szabályellenesek. Egyszerűen csak nem lehet megcsinálni, mint ahogyan 15% alatt sem tudok támadni valakit (ha nem vagyok KH-s).