Felhasználónév: Jelszó:

Hozzászólások - Ariel

Dátum: 2009.03.24. 10:57:46
Igaz, hogy a sebzések megnőttek. Nőtt a karakterek ereje, taumaturgiája, a fegyverek is erősődtek és a varázslatok is. Ráadásul páran már 10 szinttel erősebb felszerelést tudnak venni a kereskedelemnek köszönhetően. Nem mellesleg az állatok sebzése is megnőtt. DE! Ezzel párhuzamosan az egészségnek is növekednie kellene, ami egy két karaktert kivéve, mint pl Mortimer, mindenkinél elmaradt. A sebzés folyamatosan növekedni fog, ilyen a karakterek evolúciója, éppen ezért ha a max ép nem növekszik ezzel együtt, akkor nincs az a sebzéskompenzáció ami hosszútávon segítene a karakteren.

A karakterek egészsége befagyott hónapokkal ezelőtt, és mostanra jött el az újabb fejlesztés ideje.

Otoaak:Látod, Mortimer is meg tudja oldani a 25% alól támadást, biztos szívesen megosztja a tapasztalatait és a trükkjeit ezzel kapcsolatban. Folyamatos térkapuzáshoz és epikus csatához pedig egyértelmű, hogy gyógyital kell, pihenés és egészséget adó másodlagos felszerelés a pihenéshez.
Dátum: 2009.03.24. 10:19:21
Még egy kis visszatérés a sebzéskompenzációhoz, de még inkább az egészséghez.
Kicsit számolgattam, 40-ik szintű prémiumos karaktert figyelembe véve.

Megnéztem, 50-es egészséggel, 100-as egészséggel és a 40-ik szintig fellelhető egészséget adó tárgyakkal, hogy mennyi a max ép, mennyi a regeneráció.

I.
Egészség:50
Max. ép: 2180
Regeneráció: 109 ép/óra
15%: 327ép
25%: 545ép
45%: 981ép

Ekkora egészséggel ha reggel beüt egy nagy kari és kevés a célpont, akkor szinte lehetetlen kimászni 15% alól, hiszen már 327 ép-nél támadható a karakter, és még a 25% ép sem biztos, hogy elég portyázáshoz.

II.
Egészség:100
Max. ép: 4180
Regeneráció: 209 ép/óra
15%: 627ép
25%: 1045ép
45%: 1881ép

Az 5 szinttel magasabb karakterek nagy valószínűséggel nem ütik ájultra az embert, 15% fölé érve rögtön lehet menni portyázni, és a 209 ép/óra regeneráció is elég szép.

III.

Ez a kategória tartalmazza az egészséget adó tárgyak használatát. Trollagyar(+10), baldrin vértje(+8), ősi mithril pajzs(+8), kristály életkő(+6), tündöklő életkő(+5), igazi életkő(+3).Összesen +40 egészség.

Egészség:140
Max. ép: 5780
Regeneráció: 289 ép/óra
15%: 867ép
25%: 1445ép
45%: 2601ép

Az egészséget adó tárgyak célja a regeneráció és a max ép növelése, természetesen nem ebben kell csatázni. A regeneráció már elég komoly, és a 867 ép 2-3 portyára is elég lehet. Használata vérmérséklet függő, mivel gyenge tárgyak így 15% ép felett csalogathatja a támadókat. De ájultra verés után nagyon gyors módja a felgyógyulásnak.

Zafíroknál a regeneráció még durvább, és szinte kötelező az egészséget adó cuccok használata. Lehet, hogy 50-ről 100-ra nyomni az egészséget drágább mint mondjuk 25-ös sebgyógyítást kifejleszteni, de a sebgyógyítás nem más mint egyszerű tűzoltás, épp ezért komoly stratégiai hibának tartom ha valaki ezt fejleszti miközben az egészsége minimális.
Dátum: 2009.03.24. 09:16:25
A sebzés mértéke és a max. ép tényleg nem növekszik azonos mértékben. A legtöbb játékos csak minimális mértékben fejleszti az egészségét (én is). Ennek az az oka, hogy " nem számít bele a csata végeredményébe". Magas szinten kezd megváltozni ez a helyzet, és az egészség viszonya a portyázáshoz kezd olyan lenni mint az IQ viszonya a taumaturgiához, vagy a támadásé az erőhöz. Hiába magas a taumaturgiád, vagy az erőd, ha alacsony az IQ-d vagy a támadásod, az ellenfél kikerüli a varázslatodat, nem találod el a fegyvereddel, és a taumaturgia, és erő semmit sem fog érni. Ugyan ez a helyzet az egészéggel és magával a portyával is. Hiába van elég pp-d, és támadható célpontod, ha alacsony az egészséged nem regenerálódsz elég gyorsan, a sebzés amit a nagyobbaktól bekapsz padlóra küld, kevés a 25-45% max ép ahoz hogy portyázz.
A hasonlat lehet, hogy kicsit erős, de egyre inkább kezd valóssá válni.

Ha 2000 a max ép-d akkor egy 5 szinttel fölötted álló karakter már 800 ép-nél (40%) támadni tud, és rögtön ájultra ver. 4000 max ép-nél már csak akkor támadhat ha 1600 ép fölött vagy. Nem csak dupla ép-ből portyázhatsz, de a regeneráció sebessége is dupla, és a portyázás is könnyebben megy 1600 ép-ből mint 800-ból, és akár egész nap 1600 alatt tudod tartani magad, megelőzve a nagy karakterek támadásait. Az egészség nagyon elhanyagolt tulajdonsággá vált mostanra, és míg a támadás, IQ 130-150 körüli értéket is elér, addig az egészség sok esetben még a 60-at sem éri el.
A sebzéskompenzációt lehet módosítgatni, de a megoldás nem ebben rejlik, hanem az egészség növelésében. A sebzéskompenzáció csak a nagy verésekben elszenvedett ép egy részét gyógyítja vissza. Ráadásul alacsony egészség mellett mindig meg fognak találni a nagyobb karakterek, és folyamatosan el fognak verni. Ezzel szemben a magasabb egészség növeli a max ép-t, gyorsítja a regenerációt, ami epikus csatáknál is jól jön, könnyíti a portyázást, valamint segít távol tartani a 4-5 szinttel magasabb karaktereket.
Dátum: 2009.03.23. 21:29:53
Szerintem napi szintű korlátozás nincs, csak annyi, hogy 8 óránként támadhat ugyan az a kari, persze szakival csökkenthető.
Az egészség növelése jó megoldás lehet ha a sokkal magasabb szintűek ütnek főleg, így elég ép-d marad portyázásra akkor is ha csak 35-40%-on vagy.
Dátum: 2009.03.23. 20:30:54
Ez csak akkor igaz, ha nagy mértékben nő a győzelmek számával a szorzó. Ha minden győzelemmel az elrabolható LE mennyiség mondjuk 1%-al nő, így 20 győzelem után nem 30%-ot bukhat a szövi maximum, hanem 30*1,2=36%-ot. Felső korlát pedig az ellenfél lélekkútjának mérete, hiszen max fölé nem töltődhet.
Dátum: 2009.03.23. 14:58:24
-I
Akkor ezt a pontot tisztáztuk

-II/1
Ez nem a lefelé támadók védelme, hiszen így is kisebb jutalmat kapnának a győzelemért mint a többiek, csak a büntetés mértéke kisebb.

-III.
A pp továbbra is érték, még ha LE-t nem is lehet vele szerezni, hiszen az állatodat pp-ből neveled. Akik nem portyáznak, azoknak nem érték, de valljuk be, ők a háborúkból sem fogják kivenni a részüket.

-IV.
Ahogy írtam, a lélekkút rablása olyan pont amivel egyik fél sem lesz elégedett. Vagy túl keveset nyer a szövetség, vagy túl sokat veszít. Be lehetne vezetni egy számlálót ami a szövetség sorozatban szerzett győzelmeinek számát méri. Asszem valami ilyesmi már elhangzott valahol a fórumon. Minden egyes győzelem növeli a szövetségtől elrabolható LE mennyiségét, majd vereséggel nullázódik a számláló. Ezzel a folyamatosan farmoló szövik egyre jbb célpontokká válnak, érdemes lehet felfelé támadni őket.

-V.
Ez sem drasztikusabb szabálymódosítás, mint a béke idejének a torony szintjétől való függése. Az azonnali kapituláció értéke le fog csökkenni amint az I. pont érvénybe lép, hiszen a vesztes nem lesz védve a portyáktól, mindössze 1 óra helyett ismét csak 8 óránként lesznek támadhatók. Viszont a támadónak mindenképp erőforrást kell kiadnia, hogy LE-t szerezzen, és nem elég heti 10 hadüzenetet kiszórni a potya LE megszerzéséért, de már 500 portyapontjába is kerülne ez a szövinek.
Dátum: 2009.03.23. 14:10:15
Kócos: elsőre lehet, hogy hülyeségnek tűnik mert valóban több veréssel jár, de ha a támadónak mindenképp el kell érnie 50 győzelmet, akkor megszűnnek azok a háborúk amik rögtön kapitulációval végződnek, nem tudnak majd a szövetségek vég nélkül hadüzeneteket osztogatni, befektetés nélkül LE-t szerezni. Olyan háborúk indulnak majd, ahol az 50 győzelem több rabolt LE-t jelent az ellenfél kútjából, nem pedig a leggyengébb ellenfelek kútjainak tömeges levámolásai.
Dátum: 2009.03.23. 13:32:22
A felejtés az egyik legértelmetlenebb és leghaszontalanabb szakértelem, ami csak azoknak válhat hasznára akik pl morális okok miatt meg akarnak szabadulni a lopás szakértelemtől. A játék fejlesztésének egyik nagy balfogása volt ezt a szakértelmet így átgondolatlanul a játékba tenni, ráadásul küldetéssel kényszeríteni a játékosokat a használatára.
Dátum: 2009.03.23. 12:34:59
Otoaak: nem lehet, hogy azért kapsz be ennyivel több támadást mint egyébként, mert kevesebbet sebződsz, és többen üthetnek ?
Dátum: 2009.03.23. 11:30:35
Hű, de komolyan megy a lepontozás
Dátum: 2009.03.23. 11:21:17
Ha egy 46-os karakter 40-re akar visszaütni, ahoz már 45% ÉP-n kell lennie a karakternek. Hogy mennyi ez a 45% és mire elég a karakternek, az csak az egészségen múlik. Hiába lesz emelve a +5% feljebb, ha kicsi az egészséged.
Dátum: 2009.03.23. 10:50:15
Az ital hatására 40%-al csökkent a bekapott sebzésed. Azon nem kell csodálkozni, hogy 51 helyett 56-ot sebzett a varázslata, ennyi bőven benne van a randomban, ráadásul az IQ nem csökkenti a sebzést, csak az esélyét, hogy betaláljon vele. Ha sikerült volna kikerülnöd vele a varázslatát is, ami azért ekkora iq különbségnél már összejöhetett volna, csökkent volna a sebzése még 20-30-al. Ami azt jelenti, hogy összességében már több mint 50%-al csökkent a bekapott sebzésed. Ha pedig ehez társul egy sebgyógyítás szakértelem is, az már elég hatékony sebzéscsökkentő rendszer.
Dátum: 2009.03.23. 08:10:35
I.
A Béke csarnoka ezzel nem lesz kibelezve. Nem azért került a játékba, hogy a portyáktól védje a tagokat, hanem a háborútól, azért került a játékba, hogy növelje a két hadüzenet között eltelt időt, ami ezután is megmarad.

II./1
A lélekkútból lélekkútba történő rablás valóban jó megoldás lenne, és ha esetleg a szerencsét is fejlesztené valamilyen mértékben, akkor tényleg felpezsdülne a háborúzás. A szintkülönbség figyelembe vétele elengedhetetlen, de nagyon lefelé támadva is kellene egy minimális nyerhető LE mennyiség a tp szerzéshez hasonlóan, hisz vannak akik csak lefelé tudnak támadni.


III.

Pók karakterekből elég kevés van és egyébként sem veszítenek csatát. Viszont ezzel a fejlesztéssel talán nővekszik a hajlandóság a magasabb szintű karakterek támadására, és nem a leggyengébbek lesznek elverve.


IV.

A kútrablásra elég nehéz jó megoldást találni. A győztesek általában azt mondják, hogy minimális a szerezhető LE, a vesztesek azt, hogy folyamatosan lerabolják őket, és hogy mekkora kiesés ez nekik. Ne feledjük, hogy a béke csarnokának egyik legfőbb indoka ez volt. Ha pedig bekerül a napok száma a rabolható LE számításába, az kigolyózza az egész rendszert, és a gyengébb rögtön kapitulál, hogy minimalizálja a LE rablást. A háború tornya működhetne a kreatív affinitás szakértelemhez hasonló módon, de többlet veszteséget nem okozva a vesztesnek.


V.

Én sem a győzelmet könnyíteném, hanem az azonnali kapitulációt szüntetném meg. Csak akkor kapitulálhasson egy szövetség ha elszenvedett már (ellenfél toronyszint*10) vereséget. Így mindenképp létrejönne a háború, és megszűnne az "adószedés"
Dátum: 2009.03.20. 16:36:55
Nem vagyok biztos abban, hogy ezzel csökkenne a lemaradása a gyengébbeknek.
Minél erősebb a kennel, annál inkább használnák az optimalizátorok. A lehető leggyorsabban végezni a portyákkal, két portya között is kennelbe nyomni az állatot, stb. Míg a gyengébb karakterek ezt nem tudnák megtenni. Náluk az állat ugyan úgy csak éjszakára menne a kennelbe, különben laposra vernék őket. Így egy optimalizátornál mondjuk 20 órát lenne a kennelben az állat, emellett lenyomná a portyáit is, míg másnál 8-10 órát, és még jobban lemaradna az állata.
Dátum: 2009.03.20. 13:56:19
.
Dátum: 2009.03.20. 12:57:53
Idézet: Miklós - 2009.03.20. 11:49:51

I. Ha van háború tornyád, azt is támadhatod, akivel egyébként békében vagy. Így megoldódik az a probléma, hogy "nem háborúzunk, mert akkor utána nem tudunk portyázni". Esetleg lehetne azért valami, a torony szintjével csökkenő mínusz ha olyat támadsz, akivel békében vagy..

Ez az opció mindenképpen kellene. A mínuszos módosító nem biztos hogy jó, mert ezzel ismét a gyengék elverésére koncentrálna mindenki, hisz az azonos erősségű ellenfelek nehezebben mennének. Esetleg akkor, ha nullára is csökkenthető ez a mínusz.

II. Lehetőség plusz LE szerzésére és/vagy mindenképp legyen valami minimális LE, amit portyázás során szerzel. AMúgy is volt egy ilyen igény, hogy magas szinten nagyon ritkán lehet LE-t zsákmányolni mástól, akkor ez megoldaná ezt a problémát. Itt igazándiból 2 gond merül fel:

1. Ha a pluszban kapott LE-t a vesztes nem vesziti el, akkor tovább erősödik a lehetőség a visszaélésre (levetközve ütik egymást a top szövik az LE generálás céljából)
2. Ha a vesztes elveszti, akkor ugye le kell mennie negativba. meddig mehet le? ha bármeddig, 2 hét után belépek, és látom, hogy -20,000 LE-m van, lehet nem lesz kedvem többet játszani. Ha viszont limitáljuk (max. -2000-ig v hasonló) akkor az ugyanaz, mint eddig, kicsit kitoltuk a határt.

Ezzel kapcsolatban érdekes ötlet volt, hogy a szerzett LE a sebzéstől függjön. Tehát csak akkor kapsz LE-t, ha te támadtál, és tényleg sebzel is, akkor esetleg mehet az 1-es verzió

A sebzéssel kombinálni a LE szerzést ugyancsak nem jó, mert ez is arra ösztönöz, hogy a lehető leggyengébb szövetségeket támadjuk a minél nagyobb sebzés kiosztásának reményében. Vagy kerüljön be a képletbe egy változó ami gyenge szövetséget támadva nagyon lecsökkenti a szerezhető bónusz LE értékét, akár nullázhatja is.

III. Korábban irtam, ez továbbra is mehet, hogy háború esetén van esély a portyapont visszakapására, ha támadsz, és veszítesz.

Ez is jó, így talán erősebb ellenfeleket is támadnak majd a játékosok.

IV. Valamilyen módon növelni a lélekkútba áttöltött lélekenergiát. Volt itt mindenféle kacifántos ötlet katalizátorra meg minden egyébre, én ezt nem bonyolitanám igy, inkább az eredeti verzióhoz térnék vissza, ha legalább X napig tartó háború volt, akkor lenne egy kis bónusz zsákmány (de a vesztes nem veszitene többet)

A plusz zsákmányhoz be lehetne vezetni a kínzókamrához hasonló effektet. A vesztes szövi a vereséget követő x napig a saját szövijükbe épített LE 3-5%-val növelnék a győztes fél lélekkútjának töltöttségét. Ez is a nagyobb, erősebb szövik támadását segítené, hiszen a kisebb, gyengébb szövik jellemzően kevesebbet is építkeznek.

V. A győzelmi feltételek megkönnyítése. 1 hét után nem 100, hanem 100-10xszint győzelem is elég lenne)

Erről nem tudok nyilatkozni, hónapok óta nem háborúztam, nem tudom, milyen nehéz mostanában megnyerni egy háborút.
Dátum: 2009.03.20. 11:15:00
Ha azt feltételezzük, hogy a karakternek van 15 győztes portyája 3-4 térkapuja, amit 4 óra alatt csinál meg, akkor számolható hogy mennyit fejlődnek az állatok portyával és mennyit fejlődnének a kennellel. Ha a kennelben ugyan úgy fejlődik az állat vagy gyorsabban mint ha harcolna akkor az elég érdekes dolgokat hozna elő. Tehát a portya és a kennel tényleg vagylagos kapcsolatban áll egymással, főleg egy alacsonyabb szintű lény felzárkóztatásánál. Ki vesződne egy újonnan befogott lény portyázással és térkapuval történő fejlesztésével, ha a kennelben gyorsabban megteheti, ráadásul a kisegítő szakértelmek használata nélkül.
Hát ez valószínü elég komplex fejlesztés lenne, pláne ha npc fejlődést és szövetségeket is akarunk, fejlődő szövikkel, támadásokkal, stb.
Reálisabbnak tartanék egy háborút az ismét visszatérő ellenséggel, vagy valami újabb szörnyűséggel. A játékosok napi portyapontjaik egy részét a háborúra költhetnék, és az ellenség lényeit támadhatnák. Minden végzetúr a szintjének megfelelő ellenfelet kapna akárcsak a térkapuban. Győzelem esetén LE-t rabolhatna a játékos, vereség esetén pedig LE-t veszítene. Ezzel a gyémánt horda problémája is mérséklődne, hiszen a portyázással így magas szinten is lehetne ismét LE-t zsákmányolni. Aki egyik nap portyázik az ellenség ellen, azt másnap fix időpontokban ( a könnyebb leprogramozhatóság érdekében) 0-3 alkalommal támadás érné az ellenség részéről.
A háború összesített eredményének nyomon követhetőségével pedig a végzeturak így ismét egy közös célért harcolhatnának, nem pedig csak egymást vernék laposra. Azzal pedig, hogy a portyapontoknak csak egy része lenne erre a célra elkölthető, továbbra is megmaradna az egymás közötti portyázás.
Dátum: 2009.03.19. 13:34:35
Azért a kennel +1% bónuszát nem nagyon lehet tovább növelni, hiszen 24 szintet építhetünk belőle. Ha emelkedne a bónusz, akkor már többet fejlődnének az állatok a kennelben mint csata közben, pláne ott ahol 3-4 állattal harcolna az ember. Így nem csak ép vesztés nélkül, de portyázás nélkül is gyorsabban lehetne állatot nevelni mint portyával, meggyőzőkészséggel, sebgyógyítással, vastagbőrrel stb.
Dátum: 2009.03.18. 18:14:42
Arra is befizetnék, hogy a TGY épp a zafír bónuszára pályázik...