Felhasználónév: Jelszó:
Oldal: 1234567
Szerző
Topic neve: sebzéskompenzáció
népszerűOtoaakFérfi
Végzetúr mester
678 hozzászólás
Profil megtekintése
sebzéskompenzáció
1. hozzászólás - 2009.03.24. 07:59:42
Elég sok hozzászólás volt már ehez a témához más topicokban talán így jobban felfigyelnek Miklósék az ötletekre.

A sebzéskompenzáció szerintem nagyon hasznos és jó lehetőség lenne, ha használni is lehetne, de amíg ilyen csaták jönnek zsinórba addíg sajna nem sok értelme van nekiállni fejleszteni a gyógyítást:

A csatában összesen 630 sebzést okoztál, és 1749 sebzést kaptál.
Ellenfeled nyerte a csatát, elrabolt tőled 125 lélekenergiát.

Átlagos reggeli ébresztő, és 2 csata után már ökmindegy ki a 3, persze lehetne még tovább egészséget fejleszteni de aból se nekem van hasznom hanem a hasonló kaliberű karakterek tudnak többször támadni. Nekem nem lenne gondom ellőni a pp-t ha nem ütnének le fentről azonnal ahogy támadható vagyok nekik viszont nincs célpontjuk és annyira azért nincsenek kevesen, hogy pár percen belűl ne akadna valaki aki kihasználja az alkalmat az ingyen portyára.

Persze lehet, hogy 1119 sebzéskülönbség 5-6 szint különbség a támadó javára stb. nem indokol kompenzációt de szerintem pont az ilyenek miatt szerettek volna sokan egyáltalán sebzéskompenzációt.

Az 1/3-os sebzésarány szerintem túlzás sokszor még az 1/2-höz arány is nagy sebzéskülönbséget jelent. Szerintem nagyon kevés karakter tudja ezt a lehetőséget kihasználni és főként csak alacsonyabb szinten, 40es szint fölött helyezkednek el azok akik a leginkább ki vannak téve a nagy veréseknek itt van jelenleg a legnagyobb olló a szintek között (6 szintet lehet lefele ütni), az életben maradás itt a legnehezebb, az esetek többségében pusztán a szintből adódó különbségek eldöntik a csatát, és ugye magasabb szinten is el kell költeni valahogy a pp-t ezért ha -10-20%-al is támadnak - ami ahhoz kevés hogy 6 szint különbséggel esélye legyen a védekezőnek - de arra már bőven elég, hogy néhány kósza találattal átlépje az 1/3-os arányt. Korrekt lenne szerintem ha a sebzéskompenzáció a szintkülönbséget is figyelembe venné, és jobb arányt biztosítana a sebzéskompenzáció kihasználására. (1/3 helyett 1,1-1,2-1,3 stb./3 hoz szintkülönbség függvényében 5 szint különbségnél 1,5/3 vagyis ha feleannyit sebzés alatt már működhetne).
A hozzászólást Otoaak módosította 2009.03.24. 08:50:31-kor
Yworl - the dead terrorist
Pontszám: 7.50
kedvelt tagVaraszloFérfi
Végzetúr tehetség
213 hozzászólás
Profil megtekintése
Re: sebzéskompenzáció
2. hozzászólás - 2009.03.24. 08:36:31
Illetve a hp olló kicsit jobban is kinyílhatna. Ilyen 1500-2000 hps leveréseknél mindegy hogy az életerőm 70, mihelyst kidugom a fejem 40-45% alól (pl hajnalban amikor a scriptek és/vagy koránkelők/kínzókamrába cipelgetők aratnak) instant kivégzést jelent.

Énmeg mint jómunkásember 8kor velveszem a vakolókanalat csak pislogok 200 hpvel amit a kompenzációból kapok vissza.
A hozzászólást Varaszlo módosította 2009.03.24. 08:37:55-kor
Pontszám: 5
népszerűArielFérfi
Végzetúr mester
3532 hozzászólás
Profil megtekintése
Re: sebzéskompenzáció
3. hozzászólás - 2009.03.24. 09:16:25 (Válasz Otoaak #1 hozzászólására.)
A sebzés mértéke és a max. ép tényleg nem növekszik azonos mértékben. A legtöbb játékos csak minimális mértékben fejleszti az egészségét (én is). Ennek az az oka, hogy " nem számít bele a csata végeredményébe". Magas szinten kezd megváltozni ez a helyzet, és az egészség viszonya a portyázáshoz kezd olyan lenni mint az IQ viszonya a taumaturgiához, vagy a támadásé az erőhöz. Hiába magas a taumaturgiád, vagy az erőd, ha alacsony az IQ-d vagy a támadásod, az ellenfél kikerüli a varázslatodat, nem találod el a fegyvereddel, és a taumaturgia, és erő semmit sem fog érni. Ugyan ez a helyzet az egészéggel és magával a portyával is. Hiába van elég pp-d, és támadható célpontod, ha alacsony az egészséged nem regenerálódsz elég gyorsan, a sebzés amit a nagyobbaktól bekapsz padlóra küld, kevés a 25-45% max ép ahoz hogy portyázz.
A hasonlat lehet, hogy kicsit erős, de egyre inkább kezd valóssá válni.

Ha 2000 a max ép-d akkor egy 5 szinttel fölötted álló karakter már 800 ép-nél (40%) támadni tud, és rögtön ájultra ver. 4000 max ép-nél már csak akkor támadhat ha 1600 ép fölött vagy. Nem csak dupla ép-ből portyázhatsz, de a regeneráció sebessége is dupla, és a portyázás is könnyebben megy 1600 ép-ből mint 800-ból, és akár egész nap 1600 alatt tudod tartani magad, megelőzve a nagy karakterek támadásait. Az egészség nagyon elhanyagolt tulajdonsággá vált mostanra, és míg a támadás, IQ 130-150 körüli értéket is elér, addig az egészség sok esetben még a 60-at sem éri el.
A sebzéskompenzációt lehet módosítgatni, de a megoldás nem ebben rejlik, hanem az egészség növelésében. A sebzéskompenzáció csak a nagy verésekben elszenvedett ép egy részét gyógyítja vissza. Ráadásul alacsony egészség mellett mindig meg fognak találni a nagyobb karakterek, és folyamatosan el fognak verni. Ezzel szemben a magasabb egészség növeli a max ép-t, gyorsítja a regenerációt, ami epikus csatáknál is jól jön, könnyíti a portyázást, valamint segít távol tartani a 4-5 szinttel magasabb karaktereket.
A gyakorló állatokat is lehessen gyógyítani, a gyógyuló állatok is mehessenek gyakorolni. Pihenés közben lehessen vadászni.
Pontszám: 5.40
irritálówinnieNő
Végzetúr mester
2177 hozzászólás
Profil megtekintése
Re: sebzéskompenzáció
4. hozzászólás - 2009.03.24. 09:23:08
itt egyértelműen játéktervezési benézés van és ezen holmi sebzéskompenzáció nem javít. fura, totálisan egyensúlytalan, hogy egy topkarakter által 1650-435-re vert top20-as karakter 3 szintet leverve 1821-215-re veri azt a 42. szintű, top100-as karakter, mely 4 szintet leverve 1200-69-re nyomja le a 38. szintűt, aki szintjén a legjobb 5-ben van. (egyik esetben sem gyenge karakterről van szó, hanem szintjének élvonalában lévőről, s ezek irreális különbségek.)

ekkora különbségek indokolatlanok, hiszen a fegyverek, de még a tulajdonságok különbségei sem tűnnek olyan nagynak, hogy ezt előhozzák. vagy a szint szerinti fix pluszok vagy nem tudom mi, de már középtávon is a játék és a harcok csúnya beborulását eredményezhet mindez, ha így folytatódik

és szép a sebzéskompenzáció, de egyrészt nem életszerű (ettől még jó) és a BORZALMASAN megalkotott korlát miatt akadnak olyanok, akiknek használhatatlan. érthetetlen, hogy miért varázslatot VAGY fegyverszintet vizsgál holott a leírásban "ÉS" szerepel? és miért nem péncél vagy pajzs szintet. (saját példa, hogy így minden éjszakára fel kell tennem a kinetikus detonációt, hogy visszagyógyulhassak. így viszont jóval többet sebeznek belém, mert esélyesem sincs, hogy elsüssek egy vakító fényt vagy fényrobbantást, amivel esetleg mínusz támadást adva csökkenthetném a bekapott sebzést. (a korlát az indoklás szerint a visszaélések miatt lett bevezetve, de gagyi páncéllal, aki akar, visszaélhet. ellenben, aki védekezni akar, kvázi büntetést kap. és tudom, hogy van tiszta fény, de ha ott vannak a régiek, akkor minek megvenni? oké, ez csak egy példa volt, engem nem zavar a mostani állapot, nem panaszkodom hiszen több mint a semmi, jobb, mintha semmi sem változott volna.)

a kutya SZERINTEM nem a sebzéskompenzációnál van elásva, mint írtam, hanem máshol (azt miklós látja hol:), ami arra késztetett, hogy partizánakcióként, rendszerellenesként, ha tudok, ha nem felejtem el, a portyáknál már ne is sebzővarázslatozzak, hanem vakító fényt nyomjak, mert még, ha nem is jön be a - támadás, akkor is simán nyerek, de legalább az ellenfél nem kap be egy 120/250-es plusz sebzést. (mondjuk lehet, hogy épp ezzel fosztom meg attól, hogy sebzést kompenzáljon, de általában azért még így is 6-7-szeres a sebzéskülönbség, főleg, ha bejön a -36 támadás.)
A hozzászólást winnie módosította 2009.03.24. 09:29:54-kor
Pontszám: 3
irritálówinnieNő
Végzetúr mester
2177 hozzászólás
Profil megtekintése
Re: sebzéskompenzáció
5. hozzászólás - 2009.03.24. 09:26:34
hiszem egyébként, hogy ilyen, szinte mindenkit érintő fejlesztésekkel érdemes hangsúlyosabban foglalkozni (mivel valahol mindenki kicsi a fölötte állókhoz képest, tisztelet a kivételeknek), mint sem csak az első 100-nak fejleszteni:)
A hozzászólást winnie módosította 2009.03.24. 09:58:03-kor
Pontszám: 5
kedvelt tagBirkaFérfi
Végzetúr mester
4520 hozzászólás
Profil megtekintése
Re: sebzéskompenzáció
6. hozzászólás - 2009.03.24. 09:57:34
A sebzéskompenzációt én is egy bónusznak fogom fel, örülünk, ha bekattan, és ez van, ha nem kattan be...
Alapvetően a sebgyógyítás szakértelem és az egészség befolyásoló tényezője miatt 2 harcot alapvetően nem befolyásoló dologgal lehetne erősíteni, ami még jobban gyengítené azonos szintűekhez képest a karaktert, ezért sajnos nem az igazi... talán ez a legnagyobb problémám vele.
Az hogy valaki a varázslatokkal szeretne trükközni (elég széles a skála pedig), vagy annyira erős, hogy már nem csattan be a kompenzáció (akkor használjon védő italt) stb... Szóval mindenkinek nem lehet teljesen optimális!

Viszont a sebgyógyítás szakértelem mért nem hat a gyógyitalokra is? Ahányas a sebgyógyításod, annyi +%-ot gyógyít egy gyógyital, hirtelen nem lenne annyira fölöslegesen kidobott lé a sebzéskompenzáció fejlesztése...

A többi felvetett probléma meg szerintem nem ide tartozik!
-HP% olló védelem itala topic
-Magasak, óriásiakat ütnek meg harcrendszeri kérdés
Pontszám: 6.17
népszerűMortimerFérfi
Végzetúr mester
4247 hozzászólás
Profil megtekintése
Re: sebzéskompenzáció
7. hozzászólás - 2009.03.24. 10:04:03
Igaza van Arielnek, amióta növeltem 25-öt az egészségemen, durván elkezdtek fogyni a portyapontjaim (150-en voltak), és utóbbi két hétben egy kezemen meg tudom számolni, hányszor vittek el kinzókamrába.
Az egészséged érje el a szinted kétszeresét!

Minden információ a Végzetúrról! Küldetések szakértelmek felsorolása, és még LE-t is kapsz, ha használod!http://vegzetur.wikidot.com/
Pontszám: 5
népszerűOtoaakFérfi
Végzetúr mester
678 hozzászólás
Profil megtekintése
Re: sebzéskompenzáció
8. hozzászólás - 2009.03.24. 10:09:23
Átlagos karaktert a 3-4 szinttel erősebbek is jó eséllyel megvernek de ha nem is ver meg akkor is elég ha bejön a varázslat már az is kb. 400 sebzés és ők a példád alapján, 1200 ill. 800 életerő fölött már támadhatnak. Ha szinteden nagyon erős vagy akkor lehet, hogy tudsz ezzel játszani de ha nem akkor a magas egészség nem hiszem, hogy megoldás, illetve annyira magas egészséget igancsak drága lenne csinálni (100-120-as alap egészség azért elég nehezen jön össze, a többségünek még a "fontosabbnak" itélt tulajdonságokra is csak nagyon nehezen jut ennyi).

Ha a te felvetésedből indulok ki akkor a sebzéskompenzációra nincs is szükség, ezen pedig szerintem már túl vagyunk hiszen, bekerült a játékba és nem véletlenül.
Yworl - the dead terrorist
Pontszám: 5
népszerűShiakoFérfi
Végzetúr mester
388 hozzászólás
Profil megtekintése
Re: sebzéskompenzáció
9. hozzászólás - 2009.03.24. 10:10:05
Az sem mindegy azért, hogy milyen pozícióban vagy, mert ha sokan üthetnek, extrém nagy egészség kell ahhoz, hogy ne a támadóid száma nőjjön, hisz van még ÉPd, hanem maradjon is, amivel te tudsz támadni. :idea:
Üdv:
Gabi
Pontszám: 5
népszerűMortimerFérfi
Végzetúr mester
4247 hozzászólás
Profil megtekintése
Re: sebzéskompenzáció
10. hozzászólás - 2009.03.24. 10:14:08 (Válasz Shiako #9 hozzászólására.)
1. Engem sokan üthetnek (AL + EH)
2. 1260 életpont a 25% - 1200-nál kényelmesen támadok kettőt.
Az egészséged érje el a szinted kétszeresét!

Minden információ a Végzetúrról! Küldetések szakértelmek felsorolása, és még LE-t is kapsz, ha használod!http://vegzetur.wikidot.com/
Pontszám: 6
népszerűArielFérfi
Végzetúr mester
3532 hozzászólás
Profil megtekintése
Re: sebzéskompenzáció
11. hozzászólás - 2009.03.24. 10:19:21 (Válasz Otoaak #8 hozzászólására.)
Még egy kis visszatérés a sebzéskompenzációhoz, de még inkább az egészséghez.
Kicsit számolgattam, 40-ik szintű prémiumos karaktert figyelembe véve.

Megnéztem, 50-es egészséggel, 100-as egészséggel és a 40-ik szintig fellelhető egészséget adó tárgyakkal, hogy mennyi a max ép, mennyi a regeneráció.

I.
Egészség:50
Max. ép: 2180
Regeneráció: 109 ép/óra
15%: 327ép
25%: 545ép
45%: 981ép

Ekkora egészséggel ha reggel beüt egy nagy kari és kevés a célpont, akkor szinte lehetetlen kimászni 15% alól, hiszen már 327 ép-nél támadható a karakter, és még a 25% ép sem biztos, hogy elég portyázáshoz.

II.
Egészség:100
Max. ép: 4180
Regeneráció: 209 ép/óra
15%: 627ép
25%: 1045ép
45%: 1881ép

Az 5 szinttel magasabb karakterek nagy valószínűséggel nem ütik ájultra az embert, 15% fölé érve rögtön lehet menni portyázni, és a 209 ép/óra regeneráció is elég szép.

III.

Ez a kategória tartalmazza az egészséget adó tárgyak használatát. Trollagyar(+10), baldrin vértje(+8), ősi mithril pajzs(+8), kristály életkő(+6), tündöklő életkő(+5), igazi életkő(+3).Összesen +40 egészség.

Egészség:140
Max. ép: 5780
Regeneráció: 289 ép/óra
15%: 867ép
25%: 1445ép
45%: 2601ép

Az egészséget adó tárgyak célja a regeneráció és a max ép növelése, természetesen nem ebben kell csatázni. A regeneráció már elég komoly, és a 867 ép 2-3 portyára is elég lehet. Használata vérmérséklet függő, mivel gyenge tárgyak így 15% ép felett csalogathatja a támadókat. De ájultra verés után nagyon gyors módja a felgyógyulásnak.

Zafíroknál a regeneráció még durvább, és szinte kötelező az egészséget adó cuccok használata. Lehet, hogy 50-ről 100-ra nyomni az egészséget drágább mint mondjuk 25-ös sebgyógyítást kifejleszteni, de a sebgyógyítás nem más mint egyszerű tűzoltás, épp ezért komoly stratégiai hibának tartom ha valaki ezt fejleszti miközben az egészsége minimális.
A gyakorló állatokat is lehessen gyógyítani, a gyógyuló állatok is mehessenek gyakorolni. Pihenés közben lehessen vadászni.
Pontszám: 4.67
népszerűKocosFérfi
Végzetúr mester
7685 hozzászólás
Profil megtekintése
Re: sebzéskompenzáció
12. hozzászólás - 2009.03.24. 10:24:05
Hat en szoltam elore, hogy az 1:3 arany az nem nyero.
Pontszám: 3
népszerűKocosFérfi
Végzetúr mester
7685 hozzászólás
Profil megtekintése
Re: sebzéskompenzáció
13. hozzászólás - 2009.03.24. 10:24:54 (Válasz Mortimer #10 hozzászólására.)
Idézet: Mortimer - 2009.03.24. 10:14:08
1. Engem sokan üthetnek (AL + EH)
2. 1260 életpont a 25% - 1200-nál kényelmesen támadok kettőt.


Ala tudom tamasztani, hogy Mortimer jol nyomja, soha nem latom a portyalistamban.
Pontszám: 2.33
népszerűOtoaakFérfi
Végzetúr mester
678 hozzászólás
Profil megtekintése
Re: sebzéskompenzáció
14. hozzászólás - 2009.03.24. 10:25:26 (Válasz Birka #6 hozzászólására.)
A sebzések meglehetősen elszáltak szeritnem és talán nem a sebzéskompenzáció a megoldás, lehetne simán 10-el osztani a sebzéseket és egyből nem lenne gondja senkinek azzal ha 150/60-ra vagy akár 200/10-re elverik de ez meg megint csak a randomot erősítené.
Yworl - the dead terrorist
Pontszám: 5
népszerűMortimerFérfi
Végzetúr mester
4247 hozzászólás
Profil megtekintése
Re: sebzéskompenzáció
15. hozzászólás - 2009.03.24. 10:33:37 (Válasz Otoaak #14 hozzászólására.)
Viccesen nézne ki 4000 életpontnál 200-as vereség

Ilyen erővel egy egészségpont ne a szinteddel egyenlő életpontot adjon, hanem kétszeresét - ugyanott vagy.

Legjobb megoldás talán az lenne, berakni egy küldetést, hogy "Érje el az egészséged nagysága az IQ-d 75%-át!" - vagy hasonló.
A hozzászólást Mortimer módosította 2009.03.24. 10:36:04-kor
Az egészséged érje el a szinted kétszeresét!

Minden információ a Végzetúrról! Küldetések szakértelmek felsorolása, és még LE-t is kapsz, ha használod!http://vegzetur.wikidot.com/
Pontszám: 5
népszerűCaveMaNFérfi
Végzetúr mester
2421 hozzászólás
Profil megtekintése
Re: sebzéskompenzáció
16. hozzászólás - 2009.03.24. 10:40:28 (Válasz Mortimer #15 hozzászólására.)
Vagy ilyet: A legkisebb tulajdonságod (a szerencse kivételével) maximum 30-al legyen alacsonyabb a legmagasabbnál
Craslorg legrosszabb klónja - ÉN dobtam vissza a kvízkérdésed (A többiekét is)

Viva la pontozókommandó
Pontszám: 5
népszerűOtoaakFérfi
Végzetúr mester
678 hozzászólás
Profil megtekintése
Re: sebzéskompenzáció
17. hozzászólás - 2009.03.24. 10:42:35 (Válasz Ariel #11 hozzászólására.)
Ariel: ez szép és jó de nagyon kevés olyan karakter van akit csak 4 vagy több szint különbséggel támadnak saját szintjéről ill 1-2 szinttel magasabbról pedig nem, ellenük pedig nincs ilyen előny és 100-as egészség mellett egy átlagos 600 sebzéses csata 3 órát visz el, és szerintem a 600 sebzés még nem is sok amikor egy kósza varázslattal simán 400-akat lehet lőni.

25% életerő 1-2 portyához talán elég de térkapu+portya+2 naponta epikusra aligha...
Yworl - the dead terrorist
Pontszám: 5
népszerűMortimerFérfi
Végzetúr mester
4247 hozzászólás
Profil megtekintése
Re: sebzéskompenzáció
18. hozzászólás - 2009.03.24. 10:43:21 (Válasz CaveMaN #16 hozzászólására.)
Végülis... amúgyis kell húzni a mágiát is a hatalmas turbó, a manakonstrukció és a mágikus regeneráció miatt. Lényeg, hogy rá legyenek kényszerítve a karakterek ezek növelésére.
Az egészséged érje el a szinted kétszeresét!

Minden információ a Végzetúrról! Küldetések szakértelmek felsorolása, és még LE-t is kapsz, ha használod!http://vegzetur.wikidot.com/
Pontszám: 5
népszerűOtoaakFérfi
Végzetúr mester
678 hozzászólás
Profil megtekintése
Re: sebzéskompenzáció
19. hozzászólás - 2009.03.24. 10:52:34 (Válasz CaveMaN #16 hozzászólására.)
A szerencse miért kivétel akkor már ?
Yworl - the dead terrorist
Pontszám: 5
irritálówinnieNő
Végzetúr mester
2177 hozzászólás
Profil megtekintése
Re: sebzéskompenzáció
20. hozzászólás - 2009.03.24. 10:57:19 (Válasz Otoaak #17 hozzászólására.)
Idézet: Otoaak - 2009.03.24. 10:42:35
Ariel: ez szép és jó de nagyon kevés olyan karakter van akit csak 4 vagy több szint különbséggel támadnak saját szintjéről ill 1-2 szinttel magasabbról pedig nem, ellenük pedig nincs ilyen előny és 100-as egészség mellett egy átlagos 600 sebzéses csata 3 órát visz el, és szerintem a 600 sebzés még nem is sok amikor egy kósza varázslattal simán 400-akat lehet lőni.

25% életerő 1-2 portyához talán elég de térkapu+portya+2 naponta epikusra aligha...


25%? alkat kérdése, én már csak a 15%-os egészségablakban (a mesterségesen növelt max ép és a valós 15%-a között) is simán el vagyok. a 2-3 portya általában 100-200 sebzést hoz és akkor még belefér óránként egy epikus támadás.

de persze ez nem az egyénről szól és a problémán nem a sebzéskompenzáció segít, hanem a harcrendszer felülvizsgálata. aki jó nyerjen, aki nagyon jó nagyon nyerjen, de az iireális, szinte csak a szintből eredő különbségeknek menniük kell.
Pontszám: 5
Oldal: 1234567
HKK - Zén minikiegészítő: Zén Legendái: A sötétség gyermekeiAz Idő Kereke tovább forog! Megjelent a befejező trilógia utolsó része!