A hátrány nélküli szövetség váltást, a hűtlenséget ill. ezzel való visszaélést eredetileg a játékban egy jól megtervezett mechanizmus gátolta. Ha egy játékos új szövetségbe ment, az előző szövetségbe épitett LE 50%-kát vitte tovább, a korábbi szövetségeibe épitettet nem. Tehát 1 szövetség váltással nem volt probléma, de aki ki- be lépkedett, az elbukta a korábbi épitését.
A szövetségekbe való belépési feltétel megkönnyitésekor ezt a játékosok kérésére megváltoztattuk, már nem csak az előző szövetségbe való épités, hanem az összes épités számitott. Ez alapvetően egy nagy könnyités és segitség volt a játékosok számára, de egyúttal lehetővé tette, hogy az emberek kvázi büntetlenül ugráljanak ki- be a szövetségből (egyedül a kincspontjuk nullázódik ilyenkor). Ennek köszönhetően a szövetségi háborúkban is gyakran alkalmazott taktika, hogy az üthető karakterek egyszerűen kilépnek.
Sokat gondolkodtam rajta, hogy hogyan lehetne ezen a problémán segíteni. Az eredeti helyzet visszaállítása nyilvánvalóan nem jó, okkal lett megváltoztatva. Azonban a kincspontok elvesztése - ami csak magasabb szinten fog számítani - láthatóan nem elég elrettentő erő. Épp ezért a szövetségből való kilépésnek mindenképpen valamiféle hátránnyal kellene járnia. Végül rájöttem a kézenfekvő megoldásra - tartsuk nyilván, hány alkalommal lépett ki valaki szövetségből. Ahányadk alkalommal ezt megteszi, annyival csökkenjen le a szerencséje. így max. 3-4 szövi váltást még be fog vállalni, akinek tényleg szüksége van rá, de nem fognak az emberek minden háborúnál ki-be ugrálni.
Vélemények?
Hozzászólások - Miklós
Dátum: 2009.02.24. 21:26:41
Dátum: 2009.02.24. 12:18:41
én úgy gondolom, hogy a tgy felnyomja valamekkorára (nem tudom, meddig, ezt csak ők tudják), és az lesz a limit. A következő szövi eggyel tovább fogja csak épiteni - tovább nem lesz értelme, mert a tgy akkorra már nem fog visszaszállni a versenybe. Úgy gondolom, hogy bizonyos időnként (1 havonta?) lesz egy szövetség, ami elég erősnek érzi magát, hogy kihívja az aktuális "uralkodót" és átvegye a tornyot. A versengés jelleg nem lesz meg annyira, mint én szerettem volna, de az elméleti tervezés és a gyakorlati alkalmazás úgyis ritkán van köszönőviszonyban. Ha minden kötél szakad, és azt látjuk, hogy hosszútávon senkinek nem akaródzik épiteni, még mindig gondolkodhatunk rajta, az utólagos csökkenésnél akkor már minden értelmesebb lesz, pl. fokozatosan egyre olcsóbbá válik az épités az újaknak stb.
Dátum: 2009.02.24. 11:58:43
Jól értem, hogy az a problémád, hogy eddig nem támadtak, de a kínzókamra miatt most már igen?
1.) Időnként felmerül a téma, hogy "magas szinten már nem éri meg portyázni". Nos, most megint megéri, vagyis valamivel jobban, mint előtte.
2.) Mindenki a lehető leggyengébbeket ütötte, hiszen az állat fejleszése volt a lényeg. Most érdemesebb táposabb, kisebb szintkülönbségű karaktereket is ütni, mert a kínzókamra miatt több tápot hoznak.
Mindkettő egy nem várt, de pozitiv hatása a kinzókamrának (szerintem).
Azzal kapcsolatban, hogy állandóan alacsony ép-n vagy, és moccani sem tudsz - ennek a kikerülésére elég sok taktika van, biztos, hogy a játékosok számos hasznos tanácsot tudnak neked adni. Ráadásul, ezzel kapcsolatban van egy másik topic, a védelem itala, ami pont az ilyen probléban jelent egy plusz segitséget.
1.) Időnként felmerül a téma, hogy "magas szinten már nem éri meg portyázni". Nos, most megint megéri, vagyis valamivel jobban, mint előtte.
2.) Mindenki a lehető leggyengébbeket ütötte, hiszen az állat fejleszése volt a lényeg. Most érdemesebb táposabb, kisebb szintkülönbségű karaktereket is ütni, mert a kínzókamra miatt több tápot hoznak.
Mindkettő egy nem várt, de pozitiv hatása a kinzókamrának (szerintem).
Azzal kapcsolatban, hogy állandóan alacsony ép-n vagy, és moccani sem tudsz - ennek a kikerülésére elég sok taktika van, biztos, hogy a játékosok számos hasznos tanácsot tudnak neked adni. Ráadásul, ezzel kapcsolatban van egy másik topic, a védelem itala, ami pont az ilyen probléban jelent egy plusz segitséget.
Dátum: 2009.02.24. 11:51:35
A fejlesztéseket természetesen folyamatosan csináljuk.
Jelenleg néhány éljátékos már az utolsó készen levő küldiket csinálja, ezért most a prioritás fejlesztés új küldik leprogramozása. Ezzel kapcsolatban egy fontos dolog. A küldetések nem külön modulban vannak, hanem meglevő dolgokat (portyázás, vadászat stb) módosítanak. Ahogy egyre több, egyedi küldetést rakunk be, a program egyre bonyolultabb, lassabb lesz. Egy egyszerre több ezer példányban futó programnál ez nem elhanyagolható szempont, a szerver terheltség, és igy a játék rovására megy (nem véletlen, hogy az átlag böngésző játékok 10x egyszerűbbek a végzetúrnál). Lehetne persze egyre nehezebb, sok ideig tartó küldetéseket berakni, de ez nem megoldás, a küldetések akkor jók, ha belátható időn belül teljesíthetőek, sikerélményt adnak.
Baratynak volt egy ötlete erre: legyenek ún. ismételhető küldetések is, ha akarod, a soron következő küldit választod, ha akarod, egy korábbi, ismételhetőt (nem minden küldetés ismételhető, csak némelyik). Így, ha esetleg a küldik kifogynak, vagy nem tudsz egyet se megcsinálni, választhatsz helyette egy ismételhetőt. Ezek célszerűen olyan küldik lesznek, amelyek vagy időt vagy erőforrást igényelnek, tehát nem lehet őket azonnal teljesítnei egy bizonyos szint elérése, vagy LE elköltése után. A küldetéseket több csoportba raknánk, az egyik csoportban levők lélekenergiát, a másik csoportban levők aranydukátot (ld. Aukciós ház topic) adnának, a másik két fajta csoport másfajta jutalmat.
Ezenkívül, tervbe van véve, hogy csinálunk az ŐVs kalandokhoz hasonló, több lépésből álló kalandokat, amelyekben térkapu jellegű ellenfelekkel kell csatázni, tulajdonságpróbák és hasonló feladatok vannak. Ennek az előnye az lenne, hogy ezt egy külön modul csinálná, így nem növelné a szerver terheltséget, ellentétben a mostani küldetésekkel.
Jelenleg néhány éljátékos már az utolsó készen levő küldiket csinálja, ezért most a prioritás fejlesztés új küldik leprogramozása. Ezzel kapcsolatban egy fontos dolog. A küldetések nem külön modulban vannak, hanem meglevő dolgokat (portyázás, vadászat stb) módosítanak. Ahogy egyre több, egyedi küldetést rakunk be, a program egyre bonyolultabb, lassabb lesz. Egy egyszerre több ezer példányban futó programnál ez nem elhanyagolható szempont, a szerver terheltség, és igy a játék rovására megy (nem véletlen, hogy az átlag böngésző játékok 10x egyszerűbbek a végzetúrnál). Lehetne persze egyre nehezebb, sok ideig tartó küldetéseket berakni, de ez nem megoldás, a küldetések akkor jók, ha belátható időn belül teljesíthetőek, sikerélményt adnak.
Baratynak volt egy ötlete erre: legyenek ún. ismételhető küldetések is, ha akarod, a soron következő küldit választod, ha akarod, egy korábbi, ismételhetőt (nem minden küldetés ismételhető, csak némelyik). Így, ha esetleg a küldik kifogynak, vagy nem tudsz egyet se megcsinálni, választhatsz helyette egy ismételhetőt. Ezek célszerűen olyan küldik lesznek, amelyek vagy időt vagy erőforrást igényelnek, tehát nem lehet őket azonnal teljesítnei egy bizonyos szint elérése, vagy LE elköltése után. A küldetéseket több csoportba raknánk, az egyik csoportban levők lélekenergiát, a másik csoportban levők aranydukátot (ld. Aukciós ház topic) adnának, a másik két fajta csoport másfajta jutalmat.
Ezenkívül, tervbe van véve, hogy csinálunk az ŐVs kalandokhoz hasonló, több lépésből álló kalandokat, amelyekben térkapu jellegű ellenfelekkel kell csatázni, tulajdonságpróbák és hasonló feladatok vannak. Ennek az előnye az lenne, hogy ezt egy külön modul csinálná, így nem növelné a szerver terheltséget, ellentétben a mostani küldetésekkel.
Dátum: 2009.02.24. 11:43:21
Idézet: krishy - 2009.02.23. 22:17:11
Hát sorry, én is csak ember vagyok, és amikor 3-4 TGYs hozzászólást látok egymás után, hogy "senkinek nem érdemes a hatalom tornyát épiteni, ne is fáradjatok vele, mert úgyis veszítetek rajta" akkor már nem csak magamban mulatok egy jót ezen a fajta pszichológiai hadviselésen, hanem leírom a véleményemet... Főleg azért, mert ez nem pusztán egy taktikai megbeszélésről szólt - abba tényleg nem akarok beleszólni -, hanem egyszersmind a fejlesztés egyfajta "leszólása", ami azt sugallja, hogy "nem éri meg, nem jó semmire -> nem jó fejlesztés", ami persze egy csúsztatás, hiszen ők akkor minek épitették... A TGYsek egyébként jó fejek, néha túl jól is csinálják
A torony csökkentés témájára visszatérve, már leírtam, hogy ezt valószínűleg visszamenőleg már nem érdemes meglépni, egyrészt, mert van egy másik alternativa ami ugyanazt az eredményt éri el, másrészt az ilyen mindig rossz szájizt hagy a játékosokban, meg tényleg jól mutat az a magas torony. Csak akkor lenne korrekt, ha a TGYsek is egyetértenének vele. Viszont sajnálom, hogy kimaradt, mert az átlag játékosok számára sokkal jobb lett volna, mint így, hogy ki kell fizetni egy masszív "beugrót".
Még ha fel is tesszük, hogy propagandaduma volt, biztos Te vagy az akinek ellenpropagandát kell folytatnia? Biztos ez egy nem részre hajló játékvezető feladata?
Hát sorry, én is csak ember vagyok, és amikor 3-4 TGYs hozzászólást látok egymás után, hogy "senkinek nem érdemes a hatalom tornyát épiteni, ne is fáradjatok vele, mert úgyis veszítetek rajta" akkor már nem csak magamban mulatok egy jót ezen a fajta pszichológiai hadviselésen, hanem leírom a véleményemet... Főleg azért, mert ez nem pusztán egy taktikai megbeszélésről szólt - abba tényleg nem akarok beleszólni -, hanem egyszersmind a fejlesztés egyfajta "leszólása", ami azt sugallja, hogy "nem éri meg, nem jó semmire -> nem jó fejlesztés", ami persze egy csúsztatás, hiszen ők akkor minek épitették... A TGYsek egyébként jó fejek, néha túl jól is csinálják
A torony csökkentés témájára visszatérve, már leírtam, hogy ezt valószínűleg visszamenőleg már nem érdemes meglépni, egyrészt, mert van egy másik alternativa ami ugyanazt az eredményt éri el, másrészt az ilyen mindig rossz szájizt hagy a játékosokban, meg tényleg jól mutat az a magas torony. Csak akkor lenne korrekt, ha a TGYsek is egyetértenének vele. Viszont sajnálom, hogy kimaradt, mert az átlag játékosok számára sokkal jobb lett volna, mint így, hogy ki kell fizetni egy masszív "beugrót".
Dátum: 2009.02.23. 18:09:11
Hogy őszinte legyek, az eredeti célkitűzéssel semmilyen probléma nem volt, bár elismerem, hogy ha a torony csökkenne, akkor egy kis szövetség hamarabb tudná kevesebb befektetéssel átvenni a birtoklást, mint ebben a rendszerben. Tehát lehet, hogy mégiscsak az eredeti (a mi mulasztásunkból nem bekerült) módositás lenne a jó. Egyébként itt egy gyors levezetés arról, hogy mi van akkor, ha csökken a torony, és rögtön az elején magas szintre feltolják, vagy ha mindig csak visszaépítik:
1. Felépíti a TGY 10. szintre első nap:
325K LE
2. Felépíti első nap 2. szintre:
25k
Majd minden nap visszaépítik 2. szintre:
2. 30k (a birtoklás miatt mindig +5k)
3. 35k
4. 40k
Láthatóan, tökéletesen mindegy, hogy egy N. szinten tartják, naponta 1 szintet visszaépítve, mindig 5k-val többet költve, mint előző nap, vagy rögtön az elején felépítik - összességében ugyanannyi LE-t áldozva - nagyon magas szintre, és utána hagyják "kifutni". A matematikai magyarázat ott van, hogy a birtoklás és a +1 szint költsége is +5000 LE, tehát mindegy, hogy melyikkel operálsz.
Most nézzük a másik szempontot, hogy melyik a jobb, ha minden nap csökken egyet a szint, vagy a birtoklással exponenciálisan nő a költség. Ha minden nap csökken egyet a szint, akkor előre kiszámítható lesz az a nap, amikor már nem érdemes az elsőnek tovább építenie - ez cirka 30 napi birtoklás után következik be (ahogy az első pontban írtam, mindegy, hogy 1. nap húzták fel 50.szintre, és onnan megy vissza, vagy minden nap felhúzták 20-ról 21-re). Ekkor egy másik szövetség, hasonló kezdeti költségért, azonos profitra tud szert tenni.
Ha azonban a szint nem csökken, csak a költség exponenciálisan nő, a különbség csak annyi lesz, hogy az első szövetség (TGY) meghatároz egy igen magas "beugró" költséget, amit le kell mindenkinek perkálnia, aki részesedni akar. Lesz egy szint, ami fölé nekik nem érdemes már épiteni, mert olyan magas lesz a költség a birtoklás miatt (de ezt a szintet effektive ők határozzák meg), itt megrekednek, más szövetség ezt jelentősen kisebb energiával el tudja majd érni, de összességében kevesebbet fog profitálni. A kis szövetségek azonban csak sok-sok hónap múlva tudják maguk is ezt a szintet megütni, amikor a lélekenergia már annyival olcsóbb lesz számukra.
A TGY tehát a második módon nem fog többet profitálni, mint az első módon, viszont a "beugró", és igy mindenki számára az össz-haszon is valószínűleg kevesebb lesz, mint a csökkenő torony esetében. Annyit azért hozzáteszek, hogy minél később veszi át valaki a tornyot, annál több LE-t is fog neki termelni, hiszen a szerzett LE folyamatosan nő.
Idézet: Jeriko - 2009.02.23. 16:20:41
Onnan kezdve, hogy a toronyért verseny alakul ki, csak bukni lehet rajta, mert a verseny során valószínű több LE-t költenek el a tornyok építésére a versenyző felek, mint amennyit a torony esetlegesen adna nekik. Azt pedig semmilyen matematikai számolás nem mondja meg, mikor és hány szövetség fogja majd építeni.
Elsőként felépítve van csak lehetőséged úgy építeni, hogy nem vagy versenyhelyzetben. Az utánunk jövő szövetségek 90%-a mind bukni fog a dolgon (de az is benne van a pakliban, hogy mi is).
Ez viszont propagandaszöveg, be ne kajáljátok! A TGY-nek jelenleg az az érdeke, hogy senkinek eszébe se jusson felépíteni.
1. Felépíti a TGY 10. szintre első nap:
325K LE
2. Felépíti első nap 2. szintre:
25k
Majd minden nap visszaépítik 2. szintre:
2. 30k (a birtoklás miatt mindig +5k)
3. 35k
4. 40k
Láthatóan, tökéletesen mindegy, hogy egy N. szinten tartják, naponta 1 szintet visszaépítve, mindig 5k-val többet költve, mint előző nap, vagy rögtön az elején felépítik - összességében ugyanannyi LE-t áldozva - nagyon magas szintre, és utána hagyják "kifutni". A matematikai magyarázat ott van, hogy a birtoklás és a +1 szint költsége is +5000 LE, tehát mindegy, hogy melyikkel operálsz.
Most nézzük a másik szempontot, hogy melyik a jobb, ha minden nap csökken egyet a szint, vagy a birtoklással exponenciálisan nő a költség. Ha minden nap csökken egyet a szint, akkor előre kiszámítható lesz az a nap, amikor már nem érdemes az elsőnek tovább építenie - ez cirka 30 napi birtoklás után következik be (ahogy az első pontban írtam, mindegy, hogy 1. nap húzták fel 50.szintre, és onnan megy vissza, vagy minden nap felhúzták 20-ról 21-re). Ekkor egy másik szövetség, hasonló kezdeti költségért, azonos profitra tud szert tenni.
Ha azonban a szint nem csökken, csak a költség exponenciálisan nő, a különbség csak annyi lesz, hogy az első szövetség (TGY) meghatároz egy igen magas "beugró" költséget, amit le kell mindenkinek perkálnia, aki részesedni akar. Lesz egy szint, ami fölé nekik nem érdemes már épiteni, mert olyan magas lesz a költség a birtoklás miatt (de ezt a szintet effektive ők határozzák meg), itt megrekednek, más szövetség ezt jelentősen kisebb energiával el tudja majd érni, de összességében kevesebbet fog profitálni. A kis szövetségek azonban csak sok-sok hónap múlva tudják maguk is ezt a szintet megütni, amikor a lélekenergia már annyival olcsóbb lesz számukra.
A TGY tehát a második módon nem fog többet profitálni, mint az első módon, viszont a "beugró", és igy mindenki számára az össz-haszon is valószínűleg kevesebb lesz, mint a csökkenő torony esetében. Annyit azért hozzáteszek, hogy minél később veszi át valaki a tornyot, annál több LE-t is fog neki termelni, hiszen a szerzett LE folyamatosan nő.
Idézet: Jeriko - 2009.02.23. 16:20:41
Onnan kezdve, hogy a toronyért verseny alakul ki, csak bukni lehet rajta, mert a verseny során valószínű több LE-t költenek el a tornyok építésére a versenyző felek, mint amennyit a torony esetlegesen adna nekik. Azt pedig semmilyen matematikai számolás nem mondja meg, mikor és hány szövetség fogja majd építeni.
Elsőként felépítve van csak lehetőséged úgy építeni, hogy nem vagy versenyhelyzetben. Az utánunk jövő szövetségek 90%-a mind bukni fog a dolgon (de az is benne van a pakliban, hogy mi is).
Ez viszont propagandaszöveg, be ne kajáljátok! A TGY-nek jelenleg az az érdeke, hogy senkinek eszébe se jusson felépíteni.
Dátum: 2009.02.23. 11:54:29
A kínzókamrás problémát többen jelezték, Baraty utánanéz!
A hatalom tornyával kapcsolatban is kaptam több visszajelzést, hogy a nap végén nem csökken, és ez nem szerepel a leírásban sem. Mind a birtoklás plusz, mind a csökkenés azt akarta biztosítani, hogy egy szövetség csak korlátozott ideig tudja a tornyot birtokolni. Viszont így utólag nem biztos, hogy jó ötlet ezt a csökkenést berakni, egyrészt, mert ez a doksiban nem szerepelt, másrészt, mert az más stratégiát igényelne (bár, ha végigszámoljátok, valójában semmi nem változik). Az egész matematikai háttere annyi, hogy mekkora befektetéssel mekkora LE előnyt tudsz szerezni. A csökkentéssel ekvivalens, ha egy idő után a birtoklás plusz növekszik (most naponta 5000, tíz napon túl ennél nagyobb érték lesz), és kevésbé idegesítő, mintha a szépen felnövelt torony szintje csökkenne, szóval akkor maradunk ennél a verziónál.
A hatalom tornyával kapcsolatban is kaptam több visszajelzést, hogy a nap végén nem csökken, és ez nem szerepel a leírásban sem. Mind a birtoklás plusz, mind a csökkenés azt akarta biztosítani, hogy egy szövetség csak korlátozott ideig tudja a tornyot birtokolni. Viszont így utólag nem biztos, hogy jó ötlet ezt a csökkenést berakni, egyrészt, mert ez a doksiban nem szerepelt, másrészt, mert az más stratégiát igényelne (bár, ha végigszámoljátok, valójában semmi nem változik). Az egész matematikai háttere annyi, hogy mekkora befektetéssel mekkora LE előnyt tudsz szerezni. A csökkentéssel ekvivalens, ha egy idő után a birtoklás plusz növekszik (most naponta 5000, tíz napon túl ennél nagyobb érték lesz), és kevésbé idegesítő, mintha a szépen felnövelt torony szintje csökkenne, szóval akkor maradunk ennél a verziónál.
Dátum: 2009.02.22. 12:08:41
Rendben, megoldható, hogy megjelenjen ez a hatás is kémgömb nélkül.
Az őskő témán már egyszer végigmentünk, de leirom még egyszer.
Ha ütögetnek az erősebb karakterek, és ez ellen akarsz védekezni, akkor van egy kézenfekvő megoldás: őskövek -> prémium tárgyak.
Ha ezeket megvetted, és még igy is megütnek a magasabb szintüek jobb felszerelésben, akkor nincs további lehetőséged. Ezért kell a védelem ital.
Akinek egyáltalán nincs ősköve, annak nem az a megoldás, hogy legyen egy ingyenes védelem ital - nekik már ott van végső megoldásként a láthatatlanság. A védelem ital azoknak készül, akik nem láthatatlanségban akarnak játszani, de a prémium tárgy nem volt elgendő.
A szintkülönbségből adódó tárgy előny érve jogos lehetne, de szerintem a feltétel ezt is be fogja venni: aki 5 szinttel feljebbről támad, annak valószinüleg meglesz a +20% tulajdonságösszege, és bekattan a védelem ital. De akár azt is lehet, hogy nem a normál tulajdonságösszeget, hanem a tárgyakkal együttest vesszük figyelembe. De ezt nem érzem szükségesnek, ha valakinek 5 szinttel feljebb veled azonos tulajdonságösszege van, az ellen nincs szükség a védelem italra, az nem fog 700:20-ra megverni.
Az őskő témán már egyszer végigmentünk, de leirom még egyszer.
Ha ütögetnek az erősebb karakterek, és ez ellen akarsz védekezni, akkor van egy kézenfekvő megoldás: őskövek -> prémium tárgyak.
Ha ezeket megvetted, és még igy is megütnek a magasabb szintüek jobb felszerelésben, akkor nincs további lehetőséged. Ezért kell a védelem ital.
Akinek egyáltalán nincs ősköve, annak nem az a megoldás, hogy legyen egy ingyenes védelem ital - nekik már ott van végső megoldásként a láthatatlanság. A védelem ital azoknak készül, akik nem láthatatlanségban akarnak játszani, de a prémium tárgy nem volt elgendő.
A szintkülönbségből adódó tárgy előny érve jogos lehetne, de szerintem a feltétel ezt is be fogja venni: aki 5 szinttel feljebbről támad, annak valószinüleg meglesz a +20% tulajdonságösszege, és bekattan a védelem ital. De akár azt is lehet, hogy nem a normál tulajdonságösszeget, hanem a tárgyakkal együttest vesszük figyelembe. De ezt nem érzem szükségesnek, ha valakinek 5 szinttel feljebb veled azonos tulajdonságösszege van, az ellen nincs szükség a védelem italra, az nem fog 700:20-ra megverni.
Dátum: 2009.02.22. 12:02:08
Többen irtak nekem a kinzókamrával kapcsolatban, hogy hajnalban megkapják érte az LE-t, és akkor elrabolhatják tőlük. Akkor tisztázzuk ezt a dolgot:
A kinzókamráért járó LE, akárcsak az ajánlás, hajnalban kerül kiszámitásra, de fizikailag csak akkor kapja meg a karaktered, amikor belépsz, tehát nem lophatják el tőled!
A kinzókamráért járó LE, akárcsak az ajánlás, hajnalban kerül kiszámitásra, de fizikailag csak akkor kapja meg a karaktered, amikor belépsz, tehát nem lophatják el tőled!
Dátum: 2009.02.22. 11:04:59
Látom megy a problémázás a hatalom tornyáról, akkor ejtsünk még egy pár szót róla:
A dolog matematikája szerintem elég jó lett, és nem az egyedüli érdemem, kaptam hozzá ötleteket is. A lényeg, hogy hosszútávon egyre nehezebb egy szövetségnek megtartani. Az épités költsége valóban konstans növekszik, nem négyzetesen:
5000+szint*5000+birtoklás*5000
Ahol a birtoklás azt jelenti, hogy hány napja élvezik a hatását. Minden nap, amikor a tornyot birtokolják, eggyel csökken a szintje. Tehát ha valaki 20 napig birtokolja, akkor az azt jelenti, hogy egy új szint építése már +100k-ba kerül, és a szinten tartáshoz 20 szintet kellett építeni. A TGY ügyesen csinálta, érdemes az elején magas szintre felhúzni, mert ekkor még nem érvényesül a birtoklásból származó plusz építés, és nem kell versengeni mással. De ez nem csalás, mindössze jó taktika, megérdemlik az elismerést, és ezt részemről meg is kapják.
De tény, hogyha ezt valaki végigszámolja (a komplett excel táblát nem tudom ide bemásolni), az látni fogja, hogy hosszú távon (oké, sok-sok hónap múlva) a kis szöviknek is lesz esélye a hatalom tornyát kihasználni.
A dolog matematikája szerintem elég jó lett, és nem az egyedüli érdemem, kaptam hozzá ötleteket is. A lényeg, hogy hosszútávon egyre nehezebb egy szövetségnek megtartani. Az épités költsége valóban konstans növekszik, nem négyzetesen:
5000+szint*5000+birtoklás*5000
Ahol a birtoklás azt jelenti, hogy hány napja élvezik a hatását. Minden nap, amikor a tornyot birtokolják, eggyel csökken a szintje. Tehát ha valaki 20 napig birtokolja, akkor az azt jelenti, hogy egy új szint építése már +100k-ba kerül, és a szinten tartáshoz 20 szintet kellett építeni. A TGY ügyesen csinálta, érdemes az elején magas szintre felhúzni, mert ekkor még nem érvényesül a birtoklásból származó plusz építés, és nem kell versengeni mással. De ez nem csalás, mindössze jó taktika, megérdemlik az elismerést, és ezt részemről meg is kapják.
De tény, hogyha ezt valaki végigszámolja (a komplett excel táblát nem tudom ide bemásolni), az látni fogja, hogy hosszú távon (oké, sok-sok hónap múlva) a kis szöviknek is lesz esélye a hatalom tornyát kihasználni.
Dátum: 2009.02.20. 16:45:47
Még két dolog:
1.) Ha sikerül döntésre jutnunk, akkor ezt aránylag gyorsan be tudjuk rakni a játékba.
2.) Semmiképp sem akarjuk a játék árát növelni, de az őskő költség azért szükséges, hogy ne táborozzon permanensen mindenki védelem italában. A dolog kompenzálására viszont csökkenthetünk a magasabb szintű tárgyak őskő árán.
1.) Ha sikerül döntésre jutnunk, akkor ezt aránylag gyorsan be tudjuk rakni a játékba.
2.) Semmiképp sem akarjuk a játék árát növelni, de az őskő költség azért szükséges, hogy ne táborozzon permanensen mindenki védelem italában. A dolog kompenzálására viszont csökkenthetünk a magasabb szintű tárgyak őskő árán.
Dátum: 2009.02.20. 16:43:30
Sveger: tudsz gyógyital és varázsitalt venni lélekenergiából is.
Kicsit szeretném ezt a topicot "felmelegíteni". A védelem italának ötletét nem vetettem el, csak egyszerűen sürgősebb dolgok jöttek közbe. Rövid emlékeztető akkor, hogy kb. hol állunk:
A védelem itala
Ár: 10 portyapont + 2 őskő
Hatóidő: 24 óra
Hatás: Ha egy jelentősen erősebb karakter portya során megtámad, akkor a következő bónuszokat kapod:
+elnyelés (szinttől függően)
+tulajdonságok - IQ, védekezés (konstans vagy százalékos)
A "jelentősen erősebb" karakter definiálása: korábban azt javasoltam, hogy mint mindennél, itt is a szint számítson, vagy a szerzett LE különbsége. De figyelembe vehetjük a tulajdonságösszeget is. Pl. ha olyan karakter támad, akinek a tulajdonságösszege legalább 20%-kal több, mint a tied, "felizzik" a védelem itala a harc elején. Ez azért lehet jobb, mint a szintkülönbség, mert jelenleg az égadta világon mindent a szinthez kötünk, és így a védelem itala nem lenne alkalmas pl. a pók stratégiát követő játékosok elleni védekezésre, igy azt a taktikát tovább erősitenénk.
Mivel a sebzések egyre nőnek a játékban, az elnyelés bónusznak mindenképpen egyre növekvőnek kéne lennie: esetleg az állatokhoz hasonlóan, alacsony szinten szint * 0,5 később szint * 1 még később szint * 1,5 stb.
A tulajdonságbónusz viszont konstans lenne (+10 például), vagy százalékos (+10% vagy +20%).
Ezek a hatások mind a kapott sebzést csökkentenék, és bár nem biztos, hogy ettől megnyered a csatát (sőt, ez nem is célja az italnak), de nem 700:30-ra vernek meg, hanem mondjuk 300:200-ra.
A védelem itala kémgömbnél mindenképp megjelenne, portyázásnál nem biztos, hogy ki kéne jelezni.
Kicsit szeretném ezt a topicot "felmelegíteni". A védelem italának ötletét nem vetettem el, csak egyszerűen sürgősebb dolgok jöttek közbe. Rövid emlékeztető akkor, hogy kb. hol állunk:
A védelem itala
Ár: 10 portyapont + 2 őskő
Hatóidő: 24 óra
Hatás: Ha egy jelentősen erősebb karakter portya során megtámad, akkor a következő bónuszokat kapod:
+elnyelés (szinttől függően)
+tulajdonságok - IQ, védekezés (konstans vagy százalékos)
A "jelentősen erősebb" karakter definiálása: korábban azt javasoltam, hogy mint mindennél, itt is a szint számítson, vagy a szerzett LE különbsége. De figyelembe vehetjük a tulajdonságösszeget is. Pl. ha olyan karakter támad, akinek a tulajdonságösszege legalább 20%-kal több, mint a tied, "felizzik" a védelem itala a harc elején. Ez azért lehet jobb, mint a szintkülönbség, mert jelenleg az égadta világon mindent a szinthez kötünk, és így a védelem itala nem lenne alkalmas pl. a pók stratégiát követő játékosok elleni védekezésre, igy azt a taktikát tovább erősitenénk.
Mivel a sebzések egyre nőnek a játékban, az elnyelés bónusznak mindenképpen egyre növekvőnek kéne lennie: esetleg az állatokhoz hasonlóan, alacsony szinten szint * 0,5 később szint * 1 még később szint * 1,5 stb.
A tulajdonságbónusz viszont konstans lenne (+10 például), vagy százalékos (+10% vagy +20%).
Ezek a hatások mind a kapott sebzést csökkentenék, és bár nem biztos, hogy ettől megnyered a csatát (sőt, ez nem is célja az italnak), de nem 700:30-ra vernek meg, hanem mondjuk 300:200-ra.
A védelem itala kémgömbnél mindenképp megjelenne, portyázásnál nem biztos, hogy ki kéne jelezni.
Dátum: 2009.02.20. 13:04:16
viszont ezzel kapcsolatban felmerült egy kérdés:
mi legyen azokkal, akik már le vannak tiltva a kérdés feltevésről?
Ha ők ezután szépen vehetik fel a fele LE-t, akkor kockázat nélkül lehet irni a baromságokat, és utána még mindig kapja az ember a jutalmat.
Ha nem vehetik fel az LE-t, akkor viszont fel lesznek háborodva, hogy ők miért vannak kizárva.
mi legyen azokkal, akik már le vannak tiltva a kérdés feltevésről?
Ha ők ezután szépen vehetik fel a fele LE-t, akkor kockázat nélkül lehet irni a baromságokat, és utána még mindig kapja az ember a jutalmat.
Ha nem vehetik fel az LE-t, akkor viszont fel lesznek háborodva, hogy ők miért vannak kizárva.
Dátum: 2009.02.20. 12:26:52
Idézet: Zotmund - 2009.02.19. 21:15:27
Igen, kivéve magát a kínzást.
Idézet: Zotmund - 2009.02.19. 21:15:27
Nincs TP... de mire kínzókamrád lesz, addigra már nem leszel "szintvisszamaradott" legalábbis nem sok ilyet látok 30-40. szint környékén...
A kínzókamra-hurok dologról még annyit, hogy ezzel felesleges szórakozni, azért annyi embert csak le tudsz egy nap győzni, ahányas a kínzókamrád - mindenféle trükközés nélkül. A kínzókamrát egyébként ajánlom egy másik szemszögből is nézni. Ez tulajdonképpen egy lélekenergia termelő épület, ha elég tápos vagy, elég sok épülete van a szövidnek, kapsz még egy tápot. Viszont ahogy implementálva van, több taktikázásra ad lehetőséget, mint ha csak simán +X% LE-t adna.
A hatalom tornyáról, látom, megmozgatta a fantáziát A dolognak épp az a lényege, hogy nincs optimális stratégia, nagyban függ az eredményed attól, hogy a többiek milyen stratégiát követnek. Lehet vele nagyon sokat tápolni, de bukni nem nagyon, ha odafigyelsz rá, hogy mi történik.
Minden LE gyűjtő tevékenység bizonyos százalékát kapja meg az illető?
Igen, kivéve magát a kínzást.
Idézet: Zotmund - 2009.02.19. 21:15:27
4. A LE-vel arányosan Tp-t is kap? (vagy még tovább torzulhatnak a szint visszatartott karakterek
Nincs TP... de mire kínzókamrád lesz, addigra már nem leszel "szintvisszamaradott" legalábbis nem sok ilyet látok 30-40. szint környékén...
A kínzókamra-hurok dologról még annyit, hogy ezzel felesleges szórakozni, azért annyi embert csak le tudsz egy nap győzni, ahányas a kínzókamrád - mindenféle trükközés nélkül. A kínzókamrát egyébként ajánlom egy másik szemszögből is nézni. Ez tulajdonképpen egy lélekenergia termelő épület, ha elég tápos vagy, elég sok épülete van a szövidnek, kapsz még egy tápot. Viszont ahogy implementálva van, több taktikázásra ad lehetőséget, mint ha csak simán +X% LE-t adna.
A hatalom tornyáról, látom, megmozgatta a fantáziát A dolognak épp az a lényege, hogy nincs optimális stratégia, nagyban függ az eredményed attól, hogy a többiek milyen stratégiát követnek. Lehet vele nagyon sokat tápolni, de bukni nem nagyon, ha odafigyelsz rá, hogy mi történik.
Dátum: 2009.02.19. 19:25:28
A kínzókamráról: az ajánlással együtt iródik jóvá, hajnalban. Ha 1-es kinzókamrád van, akit aznap először legyőzöl, azt viszed be. Ha 2-es, akkor az első kettőt. A három ember körbeveri dologról mi is beszéltünk Barattyal. Az jelenleg is bent van, hogyha A üti B-t, utána B üti A-t, akkor lemegy a kinzás. Ezt elvileg ki lehet bőviteni úgy, hogy ha legyőzöl valakit, akkor végigkövetni, hogy ő kinek volt a kinzottja, és az kinek stb. és ha hurkot találunk, azt feloldjuk. De ez igy első körben túlbonyolitásnak tünt, várok rá valami egyszerübb ötletet.
A hatalom tornyáról, lehet, hogy elkerülte a figyelmeteket, hogy minden nap birtoklás permanensen növeli 5k-val az épitési költséget. Tehát ha A überszövi 20 napig birtokolta az épületet, akkor neki minden szint + 100k-ba kerül B mikroszövihez képest, aki még 1 napig se birtokolta. Tehát B szövi 60k-ból megelőzi ezekután A szövi 460k épitését. Tehát ebben a versenyben a kis szöviknek is van lehetősége, hogy előbb-utóbb megszerezzék a tornyot.
A hatalom tornyáról, lehet, hogy elkerülte a figyelmeteket, hogy minden nap birtoklás permanensen növeli 5k-val az épitési költséget. Tehát ha A überszövi 20 napig birtokolta az épületet, akkor neki minden szint + 100k-ba kerül B mikroszövihez képest, aki még 1 napig se birtokolta. Tehát B szövi 60k-ból megelőzi ezekután A szövi 460k épitését. Tehát ebben a versenyben a kis szöviknek is van lehetősége, hogy előbb-utóbb megszerezzék a tornyot.
Dátum: 2009.02.19. 13:56:10
Szivesen! A hirekbe is beirtam, de akkor ide is: az akadémia előfeltétele epikus emlékmű és 8-as mágustorony! Szóval ha valami nincs meg ebből, 3 óráig még lehet épiteni
Dátum: 2009.02.19. 12:48:40
Elékszült az akadémia! A mai napon, 15 óra és 15:30 között kerül feltöltésre (ez idő alatt sajnos a játékba nem lehet belépni). Az akadémia egy új szövetségi épület, ami lehetővé teszi további épületek és szakértelmek kifejlesztését. Építésének előfeltétele az epikus emlékmű és 8. szintű mágustorony.
A fejlesztés során eltérést találtam egy játékbeli funkció leírása, és valós működése között. A mágustorony leírása szerint +1 VP regenerációt ad óránként minden szintje. A mágustorony azonban nem egészen így működik: alapban 24 óra alatt regenerál a VP-d maximumra (zafírok gyorsabban), a mágustorony minden szintje ezt csökkenti 30 perccel. Bár alacsonyabb szinten ez valóban csak 1 VP-t jelentett (nagyon alacsony szinten még kevesebbet) magasabb szinten ez jóval több VP regenerációt jelent, tehát a mágustorony mégsem annyira "haszontalan", mint sokan gondolták. De az akadémiás épületek között lesz egy másik, ami ezt a VP regenerációt még tovább gyorsítja. A leírást módosítom.
A fejlesztés során eltérést találtam egy játékbeli funkció leírása, és valós működése között. A mágustorony leírása szerint +1 VP regenerációt ad óránként minden szintje. A mágustorony azonban nem egészen így működik: alapban 24 óra alatt regenerál a VP-d maximumra (zafírok gyorsabban), a mágustorony minden szintje ezt csökkenti 30 perccel. Bár alacsonyabb szinten ez valóban csak 1 VP-t jelentett (nagyon alacsony szinten még kevesebbet) magasabb szinten ez jóval több VP regenerációt jelent, tehát a mágustorony mégsem annyira "haszontalan", mint sokan gondolták. De az akadémiás épületek között lesz egy másik, ami ezt a VP regenerációt még tovább gyorsítja. A leírást módosítom.
Dátum: 2009.02.19. 12:43:19
Sziasztok,
Örömmel jelentem be, hogy az akadémiás fejlesztési csomag elkészült! Most teszteltük végig az egészet Barattyal. A mai napon, 15 órakor fogjuk feltölteni a változásokat. Mivel ez egy jelentősebb csomag lesz, a játékot átmenetileg le kell állítanunk, ez várhatóan fél órát fog igénybe venni.
Örömmel jelentem be, hogy az akadémiás fejlesztési csomag elkészült! Most teszteltük végig az egészet Barattyal. A mai napon, 15 órakor fogjuk feltölteni a változásokat. Mivel ez egy jelentősebb csomag lesz, a játékot átmenetileg le kell állítanunk, ez várhatóan fél órát fog igénybe venni.
Dátum: 2009.02.18. 17:27:49
igazándiból erről mi is beszéltünk, én nyitott vagyok a dologra.
Dátum: 2009.02.18. 14:12:29
Szerintem itt már játékelmélkedi csúcs-elmélkedés folyik
Természetesen, egy idő után a topon kikristályosodó éljátékosok mind nagyon jól játszanak, jó taktikát követnek, ezt megosztják egymással. Nézzünk egy gyors "matematikai bizonyítást".
Tegyük fel, hogy létezik egy olyan játéktaktika, amivel magas szinten is 2-3x jobban lehet fejlődni, mint más taktikával, és ezt a taktikát nagyon kevés ember ismeri csak. Ebben az esetben a többi játékos fel fogja ismerni, hogy ezek gyorsabban fejlődnek, és a karakter és viselkedésének elemezgetésével félig-meddig megfejti a taktikáját, majd ő is elkezdi azt követni -> megszűnik a 2-3x fejlődési különbség, hiszen mindenki számára ugyanazok az információk állnak rendelkezésre. A bizonyítás szerint tehát egy jól megkomponált játékban nem létezik ilyen "kitörési pont".
A játékosok tulajdonságai, szakértelmei között bármilyen szinten is mérhető különbség lesz, de ha egy játékban hosszú távon, az élmezőnyben is el lehet érni akár 2-3x előnyt másokhoz képest, akkor abban a játékban hiba van, akkor már kihívásokat sem lehet a játékosok számára tervezni. A normális az, hogy 10-20%-kos előnyt lehessen elérni a többi éljátékoshoz képest.
Természetesen, egy idő után a topon kikristályosodó éljátékosok mind nagyon jól játszanak, jó taktikát követnek, ezt megosztják egymással. Nézzünk egy gyors "matematikai bizonyítást".
Tegyük fel, hogy létezik egy olyan játéktaktika, amivel magas szinten is 2-3x jobban lehet fejlődni, mint más taktikával, és ezt a taktikát nagyon kevés ember ismeri csak. Ebben az esetben a többi játékos fel fogja ismerni, hogy ezek gyorsabban fejlődnek, és a karakter és viselkedésének elemezgetésével félig-meddig megfejti a taktikáját, majd ő is elkezdi azt követni -> megszűnik a 2-3x fejlődési különbség, hiszen mindenki számára ugyanazok az információk állnak rendelkezésre. A bizonyítás szerint tehát egy jól megkomponált játékban nem létezik ilyen "kitörési pont".
A játékosok tulajdonságai, szakértelmei között bármilyen szinten is mérhető különbség lesz, de ha egy játékban hosszú távon, az élmezőnyben is el lehet érni akár 2-3x előnyt másokhoz képest, akkor abban a játékban hiba van, akkor már kihívásokat sem lehet a játékosok számára tervezni. A normális az, hogy 10-20%-kos előnyt lehessen elérni a többi éljátékoshoz képest.