Hozzászólások - Miklós
Dátum: 2009.04.22. 13:58:03
Hát, a mai napon kb. 80 karaktert tiltottunk le... Szóval azért ezt nem nehezném szélmalom harcnak
Dátum: 2009.04.22. 13:56:00
Az 5 nap csak átlag, az elején a szintlépés ennél sokkal gyorsabb, de nagyon magas szinten ennél lassabb. De az elején az ősköves tárgyak sem 25be kerülnek, hanem csak 10, később 15-be. Ezért ez egy közelitő becslés volt.
Dátum: 2009.04.22. 13:11:59
Két kisebb, de annál hasznosabbnak tűnő fejlesztés ötlete merült fel. Mielőtt bekerülnek a várható fejlesztések topicba, szeretném kikérni a véleményeket.
1.) A fizikai sebzést csökkenti az állatok elnyelése, de a varázslatokét nem. Mivel még mindig gond a túl sok sebzés, erre 2 ötlet volt:
- Az állatok ne csak elnyelést adjanak, hanem varázslatelnyelést is (hátrány: akinek nincs állata van, vagy alacsony szintű, azt nem ér ezzel semmit).
- A mágia tulajdonság adjon valamennyi varázslatlenyelést, mivel talán ez a legkevésbé hasznos tulajdonság alacsonyabb szinten.
2.) Az, hogy az állat csak a győztes harcért fejlődik, pozitiv visszacsatolást eredményez. Javaslat: az állatok fejlődjenek és kapjanak morált a vesztes harcban is, ha a játékost támadja valaki, de csak abban az esetben, ha az állat aktuális szintje valamivel kevesebb, mint a karakteré.
- hátrány remélhetőleg senkit nem ér, hiszen a rendszert bevezetésétől kezdve mindenki élvezni fogja.
- ebből főleg a gyengébb karakterek fognak profitálni
- lehetősége van az elméleti visszaélésnek, amikor valakit direkt azért ütnek a barátai (buzogánnyal), hogy az állatát felfejlesszék (de a szintkorlát miatt ezzel nem lehet "elszállni").
1.) A fizikai sebzést csökkenti az állatok elnyelése, de a varázslatokét nem. Mivel még mindig gond a túl sok sebzés, erre 2 ötlet volt:
- Az állatok ne csak elnyelést adjanak, hanem varázslatelnyelést is (hátrány: akinek nincs állata van, vagy alacsony szintű, azt nem ér ezzel semmit).
- A mágia tulajdonság adjon valamennyi varázslatlenyelést, mivel talán ez a legkevésbé hasznos tulajdonság alacsonyabb szinten.
2.) Az, hogy az állat csak a győztes harcért fejlődik, pozitiv visszacsatolást eredményez. Javaslat: az állatok fejlődjenek és kapjanak morált a vesztes harcban is, ha a játékost támadja valaki, de csak abban az esetben, ha az állat aktuális szintje valamivel kevesebb, mint a karakteré.
- hátrány remélhetőleg senkit nem ér, hiszen a rendszert bevezetésétől kezdve mindenki élvezni fogja.
- ebből főleg a gyengébb karakterek fognak profitálni
- lehetősége van az elméleti visszaélésnek, amikor valakit direkt azért ütnek a barátai (buzogánnyal), hogy az állatát felfejlesszék (de a szintkorlát miatt ezzel nem lehet "elszállni").
Javaslatok -> Aukció
Dátum: 2009.04.22. 13:03:21
Idézet: Mortimer - 2009.04.21. 16:33:51
Mi a bikaerős a szkarabeuszban? Hogy a tulajt csak akkor fogja vki támadni, ha betelt a kinzókamra? Vagy támadják előtte is, csak akkor 0 LE-vel?
De egyébként erre számitsatok, az aukción erős, vagy erősnek tűnő tárgyak lesznek. Ezeket nem cserélitek le hetente, sőt nagy valószinűséggel egy játékos elég ritkán tud új tárgyat venni magának. Tehát logikus, hogyha egyszer megvesz valamit, annak hasznát lássa.
hogy berakok egy bikaerős tárgyat
Mi a bikaerős a szkarabeuszban? Hogy a tulajt csak akkor fogja vki támadni, ha betelt a kinzókamra? Vagy támadják előtte is, csak akkor 0 LE-vel?
De egyébként erre számitsatok, az aukción erős, vagy erősnek tűnő tárgyak lesznek. Ezeket nem cserélitek le hetente, sőt nagy valószinűséggel egy játékos elég ritkán tud új tárgyat venni magának. Tehát logikus, hogyha egyszer megvesz valamit, annak hasznát lássa.
Dátum: 2009.04.22. 12:57:48
Itt vannak az én eredeti számításaim a játék havidíjáról:
1 havi prémium tagság 24 őskő
prémium tárgyak: leegyszerűsítve, számoljunk 5 napos, tehát havi 6 szintlépéssel. minden típusból 6 szintenként van új tárgy, tehát ez havonta 4 tárgyat jelent. Számoljunk 25 ősköves átlagárral. Később ez ugyan magasabb, de ekkor a plusz ár kiégett őskövekkel kompenzálható.
Tehát ez még 100 őskő, plusz a 4 db fókuszkristály még 8 őskő.
Számoljunk még havonta 1 állatfelszerelést, legyen mondjuk 6 őskő. (szerintem 1 hónapnál jóval ritkábban fogsz be új állatot, viszont később nő a felszerelések ára, tehát becslésnek ez ok).
Havonta kisütöd a lélekkutat, ez 10 őskő.
Ez eddig 148 őskő.
Esetleg van egy barátod is, akit beajánlottál a játékba, és megkapod az ő havi befizetésének a 10%-kát, akkor 134-nél tartunk.
Ebből a mennyiségből nagyjából mindent megvettél, amire szükséged lehet, a játék cirka havi 2000 Ft-ba kerül így (5000 Ft / 350 őskő esetén). Ha valaki nem akar rá ennyit szánni, megveszi a prémium szolgáltatást, és néha 1-1 prémium tárgyat.
Most nézzük, miben tértünk el a fentiektől a gyakorlatban.
1.) A számítottnál gyorsabb szintlépés, és emiatt gyakoribb szükség a prémium tárgyak megvásárlására. HANGSÚLYOZOM, hogy a játék a top karaktereket kivéve, nagyjából a meghatározott sebességgel halad. Egyetlen hiba az volt, hogy a térkapukból szerzett plusz TP korrekcióját valamivel korábbra kellett volna beraknunk, de hogy mikor hányas szintű lesz, a játék elején sajnos csak becsülni tudtunk. Persze megértem, hogy azokat a top játékosokat, akik a vártnál gyorsabban fejlődnek, és ezért gyakrabban vehetnek prémium tárgyat, ez zavarja. Többek között ezért raktuk be a lassabb szintlépést, és az AHban való csp költést is, hogy "ne kelljen rohanni", és közvetve a játék ára is csökkenjen.
Azt nem tartom jó ötletnek, hogy huszárvágással egyszerűen még tovább csökkentsük az árat, maximum az tűnhet esetleg egy ésszerű kompromisszumnak, hogy a prémium tárgyak erősségét és árát együtt csökkentjük, így csökken a különbség a prémiumos és nem prémiumos játékosok között.
2.) Specializáció. A specializációt az eredeti tervek szerint NEM lehetett őskőért resetelni. Az egésznek az volt a célja, hogy ne lehessen MINDEN tulajdonságot olcsóbban fejleszteni, csak egy kiválaszottat. A tesztelés során kérték játékosok, hogy őskőért lehessen ezt resetelni. Az ár 1 őskő volt, de hamar rájöttünk, hogy az olyan, mintha bármikor lehetne. Ekkor emeltük fel 10 őskőre, hogyha nagyon muszáj, extrém esetben váltani lehessen. Ezek szerint van olyan ember, aki hetente váltogatja ezt. Erre nem az a megoldás, hogy csökkentjük az árát. Max. azt tudom elképzelni, hogy korlátozzuk, hogy 30 nap alatt max. 1 váltást kérhess őskőért (de akkor lehet az árán csökkenteni).
3.) Nullázás. Ez is a ti kérésetek alapján került be. Én úgy gondoltam, hogy a kronokompenzáció tökéletesen fedezi a kialakult igényt. Sőt, az ősköves változatnál én magam mondtam, hogy semmiképp sem jó, ha csak pénzért lehet nullázni, ezért raktam be a cselekvéspontot is - amit, valljuk be, az első helyért küzdő játékosokon kívül bárki megengedhet magának (sőt, akár ők is, ha megbeszélik, hogy mindenki cspből nulláz - ilyen összefogásra volt már példa, ld. döntetlenes küldi). A nullázás árának csökkentését eltörlését stb. SEMMIKÉPP sem támogatom. Ha ezt egy zavaró kényszernek, a játék árát növelő faktornak érzitek, akkor lehet, hogy az őskőért való nullázást teljesen meg kellene szüntetnünk. (Bár akkor jönne a másik lobbi, hogy úgy akarok a játékban első lenni, hogy nem szánok rá időt).
Nem véletlen egyébként, hogy nem engedtem a nyomásnak, és NEM raktam be aranydukát szerzést őskőért, bármennyire is szerették volna sokan!
4.) Szimuláció. Ez mindenképpen fizetős szolgáltatás marad, a csata generálás nagyon terheli a szervert, és egy szimuláció 20 csata lejátszásának megfelelő erőforrást köt le. Ráadásul ez tényleg csak egy kényelmi funkció, tápot nem ad - az ellenfél tulajdonságaiból és egyéb jellemzőiből szimuláció nélkül is elég jól meg lehet tippelni, hogy mekkora eséllyel fogsz nyerni.
5.) Gyógyitalok/varázsitalok. Arra nem számítottam, hogy lesznek sokan, akik majdnem minden nap vesznek egy gyógyitalt. Ez akár 40-60 őskő havi költséget is jelenthet. Ezzel kapcsolatban a véleményem: aki már az egyéb funkciókra sok őskövet költött, az elég tápos ahhoz, hogy ne kelljen állandóan gyógyitalt innia. Ráadásul az eredetihez képest extra gyógyítási mechanizmusok is bekerültek a játékba, sebgyógyitás, manaregeneráció.
6.) Állatok felszerelése. A magasabb szintű felszerelések árát átnézem, szerintem ezek csökkenthetőek, ahogy a fókuszkristályok árát is lecsökkentettük.
1 havi prémium tagság 24 őskő
prémium tárgyak: leegyszerűsítve, számoljunk 5 napos, tehát havi 6 szintlépéssel. minden típusból 6 szintenként van új tárgy, tehát ez havonta 4 tárgyat jelent. Számoljunk 25 ősköves átlagárral. Később ez ugyan magasabb, de ekkor a plusz ár kiégett őskövekkel kompenzálható.
Tehát ez még 100 őskő, plusz a 4 db fókuszkristály még 8 őskő.
Számoljunk még havonta 1 állatfelszerelést, legyen mondjuk 6 őskő. (szerintem 1 hónapnál jóval ritkábban fogsz be új állatot, viszont később nő a felszerelések ára, tehát becslésnek ez ok).
Havonta kisütöd a lélekkutat, ez 10 őskő.
Ez eddig 148 őskő.
Esetleg van egy barátod is, akit beajánlottál a játékba, és megkapod az ő havi befizetésének a 10%-kát, akkor 134-nél tartunk.
Ebből a mennyiségből nagyjából mindent megvettél, amire szükséged lehet, a játék cirka havi 2000 Ft-ba kerül így (5000 Ft / 350 őskő esetén). Ha valaki nem akar rá ennyit szánni, megveszi a prémium szolgáltatást, és néha 1-1 prémium tárgyat.
Most nézzük, miben tértünk el a fentiektől a gyakorlatban.
1.) A számítottnál gyorsabb szintlépés, és emiatt gyakoribb szükség a prémium tárgyak megvásárlására. HANGSÚLYOZOM, hogy a játék a top karaktereket kivéve, nagyjából a meghatározott sebességgel halad. Egyetlen hiba az volt, hogy a térkapukból szerzett plusz TP korrekcióját valamivel korábbra kellett volna beraknunk, de hogy mikor hányas szintű lesz, a játék elején sajnos csak becsülni tudtunk. Persze megértem, hogy azokat a top játékosokat, akik a vártnál gyorsabban fejlődnek, és ezért gyakrabban vehetnek prémium tárgyat, ez zavarja. Többek között ezért raktuk be a lassabb szintlépést, és az AHban való csp költést is, hogy "ne kelljen rohanni", és közvetve a játék ára is csökkenjen.
Azt nem tartom jó ötletnek, hogy huszárvágással egyszerűen még tovább csökkentsük az árat, maximum az tűnhet esetleg egy ésszerű kompromisszumnak, hogy a prémium tárgyak erősségét és árát együtt csökkentjük, így csökken a különbség a prémiumos és nem prémiumos játékosok között.
2.) Specializáció. A specializációt az eredeti tervek szerint NEM lehetett őskőért resetelni. Az egésznek az volt a célja, hogy ne lehessen MINDEN tulajdonságot olcsóbban fejleszteni, csak egy kiválaszottat. A tesztelés során kérték játékosok, hogy őskőért lehessen ezt resetelni. Az ár 1 őskő volt, de hamar rájöttünk, hogy az olyan, mintha bármikor lehetne. Ekkor emeltük fel 10 őskőre, hogyha nagyon muszáj, extrém esetben váltani lehessen. Ezek szerint van olyan ember, aki hetente váltogatja ezt. Erre nem az a megoldás, hogy csökkentjük az árát. Max. azt tudom elképzelni, hogy korlátozzuk, hogy 30 nap alatt max. 1 váltást kérhess őskőért (de akkor lehet az árán csökkenteni).
3.) Nullázás. Ez is a ti kérésetek alapján került be. Én úgy gondoltam, hogy a kronokompenzáció tökéletesen fedezi a kialakult igényt. Sőt, az ősköves változatnál én magam mondtam, hogy semmiképp sem jó, ha csak pénzért lehet nullázni, ezért raktam be a cselekvéspontot is - amit, valljuk be, az első helyért küzdő játékosokon kívül bárki megengedhet magának (sőt, akár ők is, ha megbeszélik, hogy mindenki cspből nulláz - ilyen összefogásra volt már példa, ld. döntetlenes küldi). A nullázás árának csökkentését eltörlését stb. SEMMIKÉPP sem támogatom. Ha ezt egy zavaró kényszernek, a játék árát növelő faktornak érzitek, akkor lehet, hogy az őskőért való nullázást teljesen meg kellene szüntetnünk. (Bár akkor jönne a másik lobbi, hogy úgy akarok a játékban első lenni, hogy nem szánok rá időt).
Nem véletlen egyébként, hogy nem engedtem a nyomásnak, és NEM raktam be aranydukát szerzést őskőért, bármennyire is szerették volna sokan!
4.) Szimuláció. Ez mindenképpen fizetős szolgáltatás marad, a csata generálás nagyon terheli a szervert, és egy szimuláció 20 csata lejátszásának megfelelő erőforrást köt le. Ráadásul ez tényleg csak egy kényelmi funkció, tápot nem ad - az ellenfél tulajdonságaiból és egyéb jellemzőiből szimuláció nélkül is elég jól meg lehet tippelni, hogy mekkora eséllyel fogsz nyerni.
5.) Gyógyitalok/varázsitalok. Arra nem számítottam, hogy lesznek sokan, akik majdnem minden nap vesznek egy gyógyitalt. Ez akár 40-60 őskő havi költséget is jelenthet. Ezzel kapcsolatban a véleményem: aki már az egyéb funkciókra sok őskövet költött, az elég tápos ahhoz, hogy ne kelljen állandóan gyógyitalt innia. Ráadásul az eredetihez képest extra gyógyítási mechanizmusok is bekerültek a játékba, sebgyógyitás, manaregeneráció.
6.) Állatok felszerelése. A magasabb szintű felszerelések árát átnézem, szerintem ezek csökkenthetőek, ahogy a fókuszkristályok árát is lecsökkentettük.
Javaslatok -> Aukció
Dátum: 2009.04.21. 15:53:36
Örülök, hogy a szkarabeusz megmozgatta a fantáziát, ez volt a cél
Dátum: 2009.04.20. 17:36:25
Bekerültek az első tételek az 1-es és 2-es világon az aukciós házba, lehet licitálni!
Ezzel párhuzamosan, az egy játékos által birtokolható kvíz medálok számát 25-ről 12-re csökkentettük. Mivel a kvíz medálok az AH-ban beválthatóak, így emiatt senkit nem fog hátrány érni akkor sem, ha sok kvíz olimpiát nyer meg.
Ezzel párhuzamosan, az egy játékos által birtokolható kvíz medálok számát 25-ről 12-re csökkentettük. Mivel a kvíz medálok az AH-ban beválthatóak, így emiatt senkit nem fog hátrány érni akkor sem, ha sok kvíz olimpiát nyer meg.
Javaslatok -> Aukció
Dátum: 2009.04.20. 17:29:33
Az AHban a következő fajta tárgyak lehetnek:
- Eddig megszokott normál tárgyak (gyűrű, nyaklánc, állat felszerelés, fókuszkristály). Ezeket az eddig megszokott módon kell használni, grafikájuk és nevük alapján egyértelmű lesz, hogy mik ezek.
- Azonnal elhasználódó tárgyak. Ezek átvételkor azonnal elhasználódnak, megkapod a leírásban szereplő dolgot.
- Relikviák. Ez egy új tárgykategória, nem kell bekészíteni, a tárgyak automatikusan működnek. (van, amelyik a karakterlapon is látszik, de erről majd Baraty nyilatkozik. A szkarabeusz pl. szerintem nem jelenik meg.). Az első 4 tárgy mindegyike relikvia!
- Eddig megszokott normál tárgyak (gyűrű, nyaklánc, állat felszerelés, fókuszkristály). Ezeket az eddig megszokott módon kell használni, grafikájuk és nevük alapján egyértelmű lesz, hogy mik ezek.
- Azonnal elhasználódó tárgyak. Ezek átvételkor azonnal elhasználódnak, megkapod a leírásban szereplő dolgot.
- Relikviák. Ez egy új tárgykategória, nem kell bekészíteni, a tárgyak automatikusan működnek. (van, amelyik a karakterlapon is látszik, de erről majd Baraty nyilatkozik. A szkarabeusz pl. szerintem nem jelenik meg.). Az első 4 tárgy mindegyike relikvia!
Dátum: 2009.04.20. 15:33:10
Idézet: Nari77 - 2009.03.27. 13:58:15
Köszönöm
A WoWnak egyébként tényleg jó története volt, sokáig engem sem érdekelt, csak tápolgattam, de amikor beleolvastam, nagyon tetszett.
A WoW egy sikeres vállalkozás modellje, rengeteg pénzt hozott, és ennek egy részét visszaforgatták abba, hogy nagy számú fejlesztést csináljanak folyamatosan, és ezzel elégedetté tegyék a játékosokat. Ami igazán hihetetlen volt számomra, hogy bevezettek egy ún. achievement rendszert, ami alapvető zsákutcának tűnt, mégis működik. Bármit érsz el a játékban, arról készül egy feljegyzés, amit utólag megtekinthetsz. Semmi táp nincs az egészben, nem jár érte jutalom, mégis a játékosok tekernek, hogy teljesitsék az összeset. Gyakorlatilag olyan, mintha lenne egy halom küldetés, amiért semmiféle jutalom nem jár. Amikor végigjátszottad a játékot, nem azt mondod, hogy unom, nincs újabb cél: vannak célok, csak ettől már nem fejlődik a karaktered. Eddigi pályafutásom tapasztalatai alapján azt mondanám, ez senkit nem fog meg, de mégis, működik a dolog.
Uhh, rég olvastam ilyen jó bejegyzést, lehet elkezdek újra blogokat olvasni
Köszönöm
A WoWnak egyébként tényleg jó története volt, sokáig engem sem érdekelt, csak tápolgattam, de amikor beleolvastam, nagyon tetszett.
A WoW egy sikeres vállalkozás modellje, rengeteg pénzt hozott, és ennek egy részét visszaforgatták abba, hogy nagy számú fejlesztést csináljanak folyamatosan, és ezzel elégedetté tegyék a játékosokat. Ami igazán hihetetlen volt számomra, hogy bevezettek egy ún. achievement rendszert, ami alapvető zsákutcának tűnt, mégis működik. Bármit érsz el a játékban, arról készül egy feljegyzés, amit utólag megtekinthetsz. Semmi táp nincs az egészben, nem jár érte jutalom, mégis a játékosok tekernek, hogy teljesitsék az összeset. Gyakorlatilag olyan, mintha lenne egy halom küldetés, amiért semmiféle jutalom nem jár. Amikor végigjátszottad a játékot, nem azt mondod, hogy unom, nincs újabb cél: vannak célok, csak ettől már nem fejlődik a karaktered. Eddigi pályafutásom tapasztalatai alapján azt mondanám, ez senkit nem fog meg, de mégis, működik a dolog.
Dátum: 2009.04.20. 13:24:21
Csak ismételni tudom magamat, és amit az átalános direktivákban irtunk:
Két prémiumos helyettesitheti egymást, nem büntetjük, ha átmenetileg belép a másik helyett vadászni, térkapuzni, de abban a pillanatban, hogy portyázik, és esetleg azonos célpontra / szövetségre teszi, azonnal a zárolást kockáztatja. Továbbra is fenntartom, hogy erre sincs semmi szükség, ott a katakomba, ha több napra távol vagy a géptől, pont erre lett kitalálva. ha azonban megadod másnak a jelszavadat, aztán esetleg elkölti az LE-det olyasmire, amire te nem akartad, csak magadra vess.
Tehát ha az eredeti topic apropója a háború tornya, akkor ezzel nincs probléma: szigorúan tiltjuk azt, hogy egy ember több karakterrel is támadjon. Volt már jópár ember, akit ezért zároltunk, átmenetileg vagy véglegesen. Aki pedig még nem bukott le ezzel, ne örüljön, mert addig jár a korsó a kútra... Itt jegyzem meg, hogy minden ilyen panaszt kivizsgálunk (pont ma is érkezett ilyen, és annak is azonnal utánanéztünk).
A helyettesitést, mint program funkciót, ismétlem, továbbra is értelmetlennek tartom. Ha valaki bejelöli a második karakterét helyettesnek, akkor mutlizhat? Ha apa és fia egy gépről játszik, de nem irnak helyettesitést, akkor tiltsuk le őket?
Két prémiumos helyettesitheti egymást, nem büntetjük, ha átmenetileg belép a másik helyett vadászni, térkapuzni, de abban a pillanatban, hogy portyázik, és esetleg azonos célpontra / szövetségre teszi, azonnal a zárolást kockáztatja. Továbbra is fenntartom, hogy erre sincs semmi szükség, ott a katakomba, ha több napra távol vagy a géptől, pont erre lett kitalálva. ha azonban megadod másnak a jelszavadat, aztán esetleg elkölti az LE-det olyasmire, amire te nem akartad, csak magadra vess.
Tehát ha az eredeti topic apropója a háború tornya, akkor ezzel nincs probléma: szigorúan tiltjuk azt, hogy egy ember több karakterrel is támadjon. Volt már jópár ember, akit ezért zároltunk, átmenetileg vagy véglegesen. Aki pedig még nem bukott le ezzel, ne örüljön, mert addig jár a korsó a kútra... Itt jegyzem meg, hogy minden ilyen panaszt kivizsgálunk (pont ma is érkezett ilyen, és annak is azonnal utánanéztünk).
A helyettesitést, mint program funkciót, ismétlem, továbbra is értelmetlennek tartom. Ha valaki bejelöli a második karakterét helyettesnek, akkor mutlizhat? Ha apa és fia egy gépről játszik, de nem irnak helyettesitést, akkor tiltsuk le őket?
Dátum: 2009.04.20. 13:12:24
A nők több ezer éven át éltek többé-kevésbé alárendelt szerepben a férfiakhoz képest. Az emberi jogok diadala a nők egyenjogúsága, de vajon összefüggésben van ez a társadalom elöregedésével? A férfiak mindig is azt hangoztatták, hogy ők dolgoznak, ők végzik a kemény munkát - de valójában a nők voltak azok, akiknek nem jutott pihenőidő, mivel az otthoni munkák mellett még a gyermeknevelés is rájuk hárult. A gyerekek határtalan boldogság forrásai: de egyszersmint felelősséget jelentenek, és a szabadidő drasztikus megcsappanását. A nők manapság már választhatnak, hogy mikor akarnak szülni. És számos ok van, hogy miért is ne siessék el: karrierépítés, a fájdalomtól, kényelmetlenségtől, szépség elvesztésétől való félelem. "Még élni akarok előtte egy kicsit." Ezért pedig nem lehet őket hibáztatni. Főként, mert a várható élettartam kitolódásával elvileg akár normális is lenne, hogy a nők 18-20 éves helyett 30-as években szüljenek. Ráadásul, az elmúlt 1000 évben, ha egy nő hozzáment egy férfihoz, akár szerelem volt, akár nem, hamar gyerek lett belőle, aztán még egy, aztán még egy... Manapság azonban több éves türelmi idő van, meg akarjuk ismerni egymást, tényleg az igazi-e, megteremteni az anyagi hátteret stb. És sajnos, sokszor tényeg kiderül, hogy "nem az igazi", de legalábbis kettejük közül valamelyiknek túlzottan alacsony a tolerancia szintje.
Vajon tényleg kipusztul idővel az emberiség? Tényleg üresen fog állni tíz házból kilenc százötven év elteltével? Tényleg drasztikusan megváltozik Magyarország etnikai összetétele? Érdekes kérdések, de én azért nem látom ennyire borúsan a jövőt.
A nők "elkényelmesedésével" együtt fejlődik az orvostudomány is. A lombikbébi program manapság már ugyanolyan természetes, mint a lézeres szemműtét, néhány éve pedig felfedezték azt az összeférhetetlenségi gént - és már ki is mutatható egy egyszerű vizsgálattal -, amely sok esetben a párok gyermektelenségéért felelős. Ráadásul a társadalom elidegenedését pont az az eszköz oldja, amit sokan felelősnek tartanak érte: az internet. Manapság már számos társkereső rendszer létezik, gyakorlatilag bárki képes megtalálni a párját. Vége az időnek, amikor valakinek nem jön össze élete szerelmével és soha többé nem talál senkit, mert nem jár olyan helyre, ahol ismerkedni tudna.
Mondjuk most megint jönnek a megszorítások, GYES, GYED csökkenés, korlátozás, lakástámogatás megszüntetése, munkahelyek megszűnése. Lehet mondani, hogy most nem alkalmas az időpont. De az elmúlt ezer évben sem voltak ilyen támogatások, mégis születtek gyerekek, ha ükapáink is így gondolkodtak volna, mi már nem is lennénk...
Ráadásul, egy gyermek olyan pozitívum az ember életében, amit sokan elképzelni sem tudnak. Ezer kutyával vagy macskával sem lehet pótolni. Ja, és amennyire én látom, a férfiak is mintha kezdenének egyre felvilágosultabbak lenni: manapság már egész sok olyan hím van, aki a gyereket nem a kapcsolatuk akadályának tekinti, hanem ugyanolyan odaadással gondoskodik róla, mint a párja.
ne felejtsd el értékelni a témát!
Vajon tényleg kipusztul idővel az emberiség? Tényleg üresen fog állni tíz házból kilenc százötven év elteltével? Tényleg drasztikusan megváltozik Magyarország etnikai összetétele? Érdekes kérdések, de én azért nem látom ennyire borúsan a jövőt.
A nők "elkényelmesedésével" együtt fejlődik az orvostudomány is. A lombikbébi program manapság már ugyanolyan természetes, mint a lézeres szemműtét, néhány éve pedig felfedezték azt az összeférhetetlenségi gént - és már ki is mutatható egy egyszerű vizsgálattal -, amely sok esetben a párok gyermektelenségéért felelős. Ráadásul a társadalom elidegenedését pont az az eszköz oldja, amit sokan felelősnek tartanak érte: az internet. Manapság már számos társkereső rendszer létezik, gyakorlatilag bárki képes megtalálni a párját. Vége az időnek, amikor valakinek nem jön össze élete szerelmével és soha többé nem talál senkit, mert nem jár olyan helyre, ahol ismerkedni tudna.
Mondjuk most megint jönnek a megszorítások, GYES, GYED csökkenés, korlátozás, lakástámogatás megszüntetése, munkahelyek megszűnése. Lehet mondani, hogy most nem alkalmas az időpont. De az elmúlt ezer évben sem voltak ilyen támogatások, mégis születtek gyerekek, ha ükapáink is így gondolkodtak volna, mi már nem is lennénk...
Ráadásul, egy gyermek olyan pozitívum az ember életében, amit sokan elképzelni sem tudnak. Ezer kutyával vagy macskával sem lehet pótolni. Ja, és amennyire én látom, a férfiak is mintha kezdenének egyre felvilágosultabbak lenni: manapság már egész sok olyan hím van, aki a gyereket nem a kapcsolatuk akadályának tekinti, hanem ugyanolyan odaadással gondoskodik róla, mint a párja.
ne felejtsd el értékelni a témát!
Dátum: 2009.04.20. 12:38:40
No igen, jelenleg én is úgy vagyok vele: lássuk, mi lesz belőle.
Alapvetően, eddig az ország minden szinten többet költött, mint amit megtermelt. A hitelek egy részét lenyúlták a politikusok, de egy kisebb részét szétosztották a népnek, hogy megtartsák a szavazókat. Mindenképpen egy bizonyos fokú elszegényedési folyamat elé nézünk, de az talán még mindig a kevésbé rossz, mint az államcsőd az 1000%-kos inflációval és a jegyre osztott kenyérrel és cukorral.
Alapvetően, eddig az ország minden szinten többet költött, mint amit megtermelt. A hitelek egy részét lenyúlták a politikusok, de egy kisebb részét szétosztották a népnek, hogy megtartsák a szavazókat. Mindenképpen egy bizonyos fokú elszegényedési folyamat elé nézünk, de az talán még mindig a kevésbé rossz, mint az államcsőd az 1000%-kos inflációval és a jegyre osztott kenyérrel és cukorral.
Dátum: 2009.04.17. 16:18:13
Bennem meg az a kérdés merül fel, tényleg a vasutasok problémáznak itt? Vagy néhány szakszervezeti vezetővel van inkább a gond, aki azt hiszi tudja a vasutasok helyett, hogy mit is akarnak? Én mindig ugyanazt a fejet látom a TV-ben, ahogy mondja a magáét, mondja az orbitális hülyeségeket, beszél a "vasutasok nevében", hihetetlen, hogy ezt az embert nem lehet kirúgni, felfüggeszteni, száműzni...
Dátum: 2009.04.17. 16:12:36
Ez a topic egyébként nem a javaslatok témakörbe tartozik, ha nem találjátok itt, átraktam a panaszok témakörbe.
Dátum: 2009.04.17. 16:12:02
Alapvetően, mindenkinek javaslom, hogy olvassa el ezt:
http://www.vegzetur.hu/index.php?m=jatekleiras&sub=multizas
Egyértelmű volt, hogy számos hozzászóló ezt nem tette meg. Szóval ismételni az ott leírtakat nem akarom, de szívesen kiegészítem:
1. Mint a fentiekből kiderül, nem az a gond, ha 2 karaktert irányítasz, hanem az, ha ezzel visszaélsz: egymást ütik, az egyik építőrabszolga stb. Ha van 2 karakter, akik egymástól teljesen függetlenek, nem támadják egymást, nem játszanak össze, akkor nem megállapítható, hogy ezek ugyanannak az embernek a különböző karakterei, vagy egy háztartásban élő családtagok. Ennek ellenére, nem javasoljuk, hogy valaki 1 világon több karaktert indítson, mert hosszútávon szinte képtelenség megállni, hogy ezek a karakterek ne kooperáljanak. Ha csak 1 karaktert indítasz, biztos nem lesz ez a probléma. De az is nyilvánvaló, hogy azért senkit nem büntetünk meg, mert ugyanarról a gépről több, egymástól teljesen független karakter lépett be.
2. Az általunk futtatott algoritmusok adatokat gyűjtenek, és javaslatokat tesznek. Ezeket a javaslatokat a játékvezető átnézi, és az adatok fényében dönt arról, hogy valóban fennáll-e a multizás. Egy-egy esetért soha nem büntetünk senkit - ez lehetett a küldetés végrehajtása, helyettesítés stb. A zárolás akkor történik meg, ha valaki láthatóan, nagyüzemben csinálja a dolgot. Itt jegyzem meg, hogy most fejeztük be ennek az algoritmus rendszernek az átdolgozását, a jövő héten várható jónéhány zárolás ismét.
3. A travianos helyettesítés nem arra szolgál, hogy a multizást kivédje. Mindössze arra jó, hogy valaki anélkül tudjon belépni a karaktereddel, hogy tudná a jelszavadat. Multizni abban a rendszerben ugyanúgy lehet, egyszerűen beállítod a multi karakteredet helyettesnek és kész. A travianban ha nem lépsz be egy fél napig, akkor könnyen előfordulhat, hogy a karaktered elfüstöl, megsemmisül. A végzetúrban ilyen probléma nincs, ha akár napokig nem tudsz belépni, akkor se történik semmi. Gyakorlatban, véleményünk szerint nincs szükség helyettesítésre.
4. A multizást tökéletesen nem lehet kiszűrni. Soha semmilyen játékban nem sikerült - legfeljebb olyan áron, hogy számos nem bűnöst is kitiltanak. Nekünk ez nem célunk. Be lehet idézni bármely játék szabályzatát, több játékkal is játszottam, amelynek szigorúnak tűnő szabályai voltak - és a multizást a gyakorlatban senki semmilyen módon nem ellenőrizte. A Végzetúrban mi ezzel legalább aktívan foglalkozunk.
5. A topic apropóját nem teljesen értem. Ha valaki úgy érzi, jogtalanul zároltuk, vagy pedig multizást lát, ami elkerülte a figyelmünket, kérem írjon a banned email címünkre, és utánanézünk a problémának. Ezt a dolgot nem lehet egy teljesen automatikus rendszerrel, előre meghatározott szabályok szerint csinálni, mindenképpen emberi döntés szükséges.
http://www.vegzetur.hu/index.php?m=jatekleiras&sub=multizas
Egyértelmű volt, hogy számos hozzászóló ezt nem tette meg. Szóval ismételni az ott leírtakat nem akarom, de szívesen kiegészítem:
1. Mint a fentiekből kiderül, nem az a gond, ha 2 karaktert irányítasz, hanem az, ha ezzel visszaélsz: egymást ütik, az egyik építőrabszolga stb. Ha van 2 karakter, akik egymástól teljesen függetlenek, nem támadják egymást, nem játszanak össze, akkor nem megállapítható, hogy ezek ugyanannak az embernek a különböző karakterei, vagy egy háztartásban élő családtagok. Ennek ellenére, nem javasoljuk, hogy valaki 1 világon több karaktert indítson, mert hosszútávon szinte képtelenség megállni, hogy ezek a karakterek ne kooperáljanak. Ha csak 1 karaktert indítasz, biztos nem lesz ez a probléma. De az is nyilvánvaló, hogy azért senkit nem büntetünk meg, mert ugyanarról a gépről több, egymástól teljesen független karakter lépett be.
2. Az általunk futtatott algoritmusok adatokat gyűjtenek, és javaslatokat tesznek. Ezeket a javaslatokat a játékvezető átnézi, és az adatok fényében dönt arról, hogy valóban fennáll-e a multizás. Egy-egy esetért soha nem büntetünk senkit - ez lehetett a küldetés végrehajtása, helyettesítés stb. A zárolás akkor történik meg, ha valaki láthatóan, nagyüzemben csinálja a dolgot. Itt jegyzem meg, hogy most fejeztük be ennek az algoritmus rendszernek az átdolgozását, a jövő héten várható jónéhány zárolás ismét.
3. A travianos helyettesítés nem arra szolgál, hogy a multizást kivédje. Mindössze arra jó, hogy valaki anélkül tudjon belépni a karaktereddel, hogy tudná a jelszavadat. Multizni abban a rendszerben ugyanúgy lehet, egyszerűen beállítod a multi karakteredet helyettesnek és kész. A travianban ha nem lépsz be egy fél napig, akkor könnyen előfordulhat, hogy a karaktered elfüstöl, megsemmisül. A végzetúrban ilyen probléma nincs, ha akár napokig nem tudsz belépni, akkor se történik semmi. Gyakorlatban, véleményünk szerint nincs szükség helyettesítésre.
4. A multizást tökéletesen nem lehet kiszűrni. Soha semmilyen játékban nem sikerült - legfeljebb olyan áron, hogy számos nem bűnöst is kitiltanak. Nekünk ez nem célunk. Be lehet idézni bármely játék szabályzatát, több játékkal is játszottam, amelynek szigorúnak tűnő szabályai voltak - és a multizást a gyakorlatban senki semmilyen módon nem ellenőrizte. A Végzetúrban mi ezzel legalább aktívan foglalkozunk.
5. A topic apropóját nem teljesen értem. Ha valaki úgy érzi, jogtalanul zároltuk, vagy pedig multizást lát, ami elkerülte a figyelmünket, kérem írjon a banned email címünkre, és utánanézünk a problémának. Ezt a dolgot nem lehet egy teljesen automatikus rendszerrel, előre meghatározott szabályok szerint csinálni, mindenképpen emberi döntés szükséges.
Dátum: 2009.04.17. 15:40:54
Tegnap bekerült a játékba egy új épület, a háború csarnoka (előfeltétele 1-es akadémia). Aki háború csarnokát épít, az portyázhat arra is, akivel békében van, de rájuk is visszatámadhat bárki. Ezenkívül a csarnok megnöveli a háborúban szerezhető LE-t, és csökkenti az 1 hét után szükséges győzelmek számát.
Dátum: 2009.04.17. 11:07:33
Csak jelzem, hogy végigolvastam az utolsó 5 oldalnyi hozzászólást is. A most folyó vitához a következőket tudom hozzátenni:
1.) A támadhatósági szint nem lesz szűkítve. A játékosok különböző taktikájának, intelligenciájának és játékkal töltött idejének köszönhetően természetes folyamat, hogy hosszú távon a mezőny széthúzódik. A folyamatosan növő támadhatósági különbség biztosítja, hogy ennek ellenére is maradjon támadható ellenfél. A tulajdonságok magas költsége miatt viszont egy 56. vs 50. szintű csatában az arényok nem feltétlenül lesznek jobbak, mint egy 12. vs 10. szintűben. Ha mégis, ez inkább a követett taktikának és játékstílusnak köszönhető, mint a szintkülönbségnek.
2.) Természetesen mindent megteszünk annak érdekében, hogy a játékegyensúly fennmaradjon, és a karakterek közti különbség tovább ne növekedjen, de senkit sem fogunk büntetni azért, mert jól játszik.
3.) Nem mondom, hogy az élen járókat bárki könnyedén utolérheti, de a különbség csökkenthető. Azonban akik az élen vannak, nyilván a legjobb játékosok, tehát aki náluk is jobb tud lenni, az lefeljebb egy picit tud "rátenni", nagyon lassan tudja a különbséget csökkenteni. De erre azért vannak metódusok, aki a "sűrűjéből" startol, az sok szempontból előnyt élvez. Erre azért számos példa volt már, az élmezőny összetételében azért volt néhány változás a játék kezdete óta.
4.) Én is kíváncsi vagyok, hogy beváltja-e a 3 top szövi az ígéretét, és elkezdenek háborúzni egymással - azt mondták, eddig csak azért nem tették, mert az utána következő béke miatt nem tudtak volna portyázni. Most a háború tornyával ez az akadály elhárult.
1.) A támadhatósági szint nem lesz szűkítve. A játékosok különböző taktikájának, intelligenciájának és játékkal töltött idejének köszönhetően természetes folyamat, hogy hosszú távon a mezőny széthúzódik. A folyamatosan növő támadhatósági különbség biztosítja, hogy ennek ellenére is maradjon támadható ellenfél. A tulajdonságok magas költsége miatt viszont egy 56. vs 50. szintű csatában az arényok nem feltétlenül lesznek jobbak, mint egy 12. vs 10. szintűben. Ha mégis, ez inkább a követett taktikának és játékstílusnak köszönhető, mint a szintkülönbségnek.
2.) Természetesen mindent megteszünk annak érdekében, hogy a játékegyensúly fennmaradjon, és a karakterek közti különbség tovább ne növekedjen, de senkit sem fogunk büntetni azért, mert jól játszik.
3.) Nem mondom, hogy az élen járókat bárki könnyedén utolérheti, de a különbség csökkenthető. Azonban akik az élen vannak, nyilván a legjobb játékosok, tehát aki náluk is jobb tud lenni, az lefeljebb egy picit tud "rátenni", nagyon lassan tudja a különbséget csökkenteni. De erre azért vannak metódusok, aki a "sűrűjéből" startol, az sok szempontból előnyt élvez. Erre azért számos példa volt már, az élmezőny összetételében azért volt néhány változás a játék kezdete óta.
4.) Én is kíváncsi vagyok, hogy beváltja-e a 3 top szövi az ígéretét, és elkezdenek háborúzni egymással - azt mondták, eddig csak azért nem tették, mert az utána következő béke miatt nem tudtak volna portyázni. Most a háború tornyával ez az akadály elhárult.
Dátum: 2009.04.16. 17:05:20
Idézet: Jeriko - 2009.04.16. 15:18:52
Igen, persze.
Idézet: Jeriko - 2009.04.16. 16:33:33
Ezt a körfolyamatot kellene megszüntetni például azzal, hogy akit ütnek, annak is fejlődnek az állatai, mégpedig TÖBBET (igen, többet), mint a győztesnek. Továbbá kaphatna is valamennyi LE-t (nem a támadótól, csak úgy), amiből vehet akár gyógyitalt, vagy költheti szakértelmekre. Nem kell sok, mondjuk ahányadik szintű a támadó. Sok kicsi sokra megy.
Erre én is gondoltam korábban, de aztán valamiért elvetettem: talán mert úgy gondoltam, hogy az átlag játékos ugyanannyit nyer, mint veszit, tehát ez annyit csinálna, hogy az állatok ettől kezdve duplán fejlődnének (és akkoriban még nem volt a lassabb állatfejlődés). Esetleg úgy lehetne bevezetni, hogy ha vkinek jelentősen gyengébb az állata, mint a szintje, csak akkor fejlődne. De ahogy néztem, a ritkábban játszóknak inkább ájultan / 0 morálban fetreng az állata, ezért fejlődni sem tud. Szóval ezt gondold át alaposan, ha jó az elképzelés, megvalósitjuk. Az LE kapást túlzásnak tartom (A üti a rabszolgáját, aztán még az igy termelt LE-t is elveszi).
De alapvetően tetszik az elképzelés, ha a vereségnél vmi tápot kapsz, az nyilvánvalóan csökkenteni fogja a bosszúságot.
Miklós: a béke csarnokának tulajdonságbónuszos hatása ugye csak akkor érvényesül, ha béke van a szövetségek között, normál portyában nem?
Igen, persze.
Idézet: Jeriko - 2009.04.16. 16:33:33
Ezt a körfolyamatot kellene megszüntetni például azzal, hogy akit ütnek, annak is fejlődnek az állatai, mégpedig TÖBBET (igen, többet), mint a győztesnek. Továbbá kaphatna is valamennyi LE-t (nem a támadótól, csak úgy), amiből vehet akár gyógyitalt, vagy költheti szakértelmekre. Nem kell sok, mondjuk ahányadik szintű a támadó. Sok kicsi sokra megy.
Erre én is gondoltam korábban, de aztán valamiért elvetettem: talán mert úgy gondoltam, hogy az átlag játékos ugyanannyit nyer, mint veszit, tehát ez annyit csinálna, hogy az állatok ettől kezdve duplán fejlődnének (és akkoriban még nem volt a lassabb állatfejlődés). Esetleg úgy lehetne bevezetni, hogy ha vkinek jelentősen gyengébb az állata, mint a szintje, csak akkor fejlődne. De ahogy néztem, a ritkábban játszóknak inkább ájultan / 0 morálban fetreng az állata, ezért fejlődni sem tud. Szóval ezt gondold át alaposan, ha jó az elképzelés, megvalósitjuk. Az LE kapást túlzásnak tartom (A üti a rabszolgáját, aztán még az igy termelt LE-t is elveszi).
De alapvetően tetszik az elképzelés, ha a vereségnél vmi tápot kapsz, az nyilvánvalóan csökkenteni fogja a bosszúságot.
Dátum: 2009.04.16. 14:04:40
Arielnek tökéletesen igaza van, nem cél, hogy a portyázás teljesen eltűnjön a játékból.
Az, hogy felülről szétvernek, egy örök probléma (ld. feljebb). Viszont azáltal, hogy minuszokat kap a támadó, csökken a különbség a karakterek között, és mindjárt kevésbé lesz szétverés kategória. A módosítók képletét szándékosan nem írtam le - ha szükségét látjuk, ezt a képletet még alakítjuk, hogy mindenki elégedett legyen.
Jah, és igen, elkészült a csarnok, Baraty szokásos turbó üzemmódban már le is programozta, lehet építeni!
Az, hogy felülről szétvernek, egy örök probléma (ld. feljebb). Viszont azáltal, hogy minuszokat kap a támadó, csökken a különbség a karakterek között, és mindjárt kevésbé lesz szétverés kategória. A módosítók képletét szándékosan nem írtam le - ha szükségét látjuk, ezt a képletet még alakítjuk, hogy mindenki elégedett legyen.
Jah, és igen, elkészült a csarnok, Baraty szokásos turbó üzemmódban már le is programozta, lehet építeni!
Dátum: 2009.04.16. 12:04:31
Idézet: Jeriko - 2009.04.16. 11:31:43
Ezt többen írták, ezt biztosan nem fogjuk bevezetni. Bőven elég, ami most van, hogy a támadó az első 3 napban nem kapitulálhat. Gyakorlati példákat ismerek, amikor az egressziv szövetség lerohanta a békés(nek tűnő) kisebb szövit, aztán vérző orral távozott - a 3-4. nap után azt mondták: tisztelgünk előttetek, jól harcoltatok - és kapituláltak. A háború csarnoka után úgysem lesz már értelme azzal szórakozni, hogy valaki csak a béke miatt kapituláljon.
- A visszaélések elkerülése végett támadó fél NE kapitulálhasson - legyen vége a kamu háborúknak. Nem tudom milyen arányban fordul elő egyáltalán az, hogy a támadó kapitulál. Szerintem minimális, és valószínű annak is nagy része visszaélés. Tessék megfontolni, kinek üzensz hadat, és viselni a következményét!
Ezt többen írták, ezt biztosan nem fogjuk bevezetni. Bőven elég, ami most van, hogy a támadó az első 3 napban nem kapitulálhat. Gyakorlati példákat ismerek, amikor az egressziv szövetség lerohanta a békés(nek tűnő) kisebb szövit, aztán vérző orral távozott - a 3-4. nap után azt mondták: tisztelgünk előttetek, jól harcoltatok - és kapituláltak. A háború csarnoka után úgysem lesz már értelme azzal szórakozni, hogy valaki csak a béke miatt kapituláljon.