Felhasználónév: Jelszó:

Hozzászólások - Miklós

Dátum: 2009.10.05. 08:51:17
Idézet: Kocos - 2009.10.04. 13:42:10
Nem is timerre gondoltam, hanem nepi egy lehetosegre, mint az oskoves italoknal.

Ezt ugyanúgy timer oldja meg (le kell tárolni, hogy utoljára mikor, melyik napon használta, külön minden kalandra).

A kvizkérdésekhez kötni a küldetésirást - végülis, ez is egy megoldás. Illetve, akkor inkább kvizkérdés irásához, aki jó kvizkérdéseket tudott gyártani, az kellően intelligens és tud helyesen írni.
Dátum: 2009.10.04. 12:14:43
Idézet: Kocos - 2009.10.04. 10:59:38

Napi 1-szeri jraprobalkozas? Ez elvileg nem noveli a jatekidot jelentosen.
Kristalypont jobb otletnek tunik (szamomra).

Egyszerre lehet 10 aktiv kalandod, mindegyikre letárolni egy timert, hogy mikor próbálta utoljára, ez elég szívásnak tűnik.. Erről majd megkérdem Baraty véleményét (mert a technikai kivitelezéstől eltekintve, a javaslat ésszerű).

Továbbra is jár még az agyam azon, hogyan lehetne a kaland kreálást a kristálypontoktól függetleniteni.
Csak úgy bárki irhat kalandot - ez semmiképp sem jó, mivel admini munkát kiván az ellenőrzésük. A kalandirást mindenképp egy feltételhez kell kötni. A kvizkérdés irás rendszere nagyon jól bevált, ezért akartam ezt hasonlóképp megoldani, hogy számolunk valamit, és X-enként irhatsz kalandot. A kristálypont már úgyis bent van a játékban, semmi nincs még hozzá kötve, ez volt a legésszerűbb. Ebben 2 problémát látok: az egyik, hogy a kvizkérdésekkel ellentétben, itt a KP-k száma feltétlenül arányos a karakter szintjével (de ahogy itt erről valaki érvelt, az ismételhető küldik bizonyos befektetést is igényeltek). A másik, hogy van, akinek már nagyon sok KP-je van, ezért most rögtön tud egy rakás kalandot irni, más meg kb. 1 kalandot tud összehozni.
Dátum: 2009.10.04. 07:42:47
Idézet: Kocos - 2009.10.03. 20:08:44
A lelekgyemant egy veges vagy vegtelen eroforras lesz.

Korrekt kérdések. Mindenképpen az a cél, hogy olyan rendszert hozzunk létre, ahol bármennyi lélekgyémántot el tudsz használni. Nyilván lesznek, akik minden várakozásunkat felülmúló mennyiséget fognak gyüjteni és az alapkészlet nem lesz elég nekik. Erre 2 megoldás van, olyan tárgyak, amelyekből több megvásárlása is hasznos lehet, és néhány nagyon drága übertárgy, amit nem mindenki fog tudni megvenni.

Idézet: Kocos - 2009.10.03. 20:08:44
A pobakban lesz random?

Persze, ezt irtam a próbáknál, hogy a küszöbhöz hozzáadódik egy random dobás.

Idézet: Kocos - 2009.10.03. 20:08:44
Egy kalandot akarhanyszor meg lehet probalni?

Én eredetileg úgy találtam ki, hogy egy próbát egyszer próbálsz meg, ha elrontottad, elveszett a lehetőség. Ez persze kicsit bünteti a felfedezőket, de minden problémát lekezel. Baraty mondta, hogy szerinte inkább lehessen újrapróbálni őket, mint az ŐV-ben, és én végül rábólintottam, de ez felvet újabb kérdéseket. Ha pl. van egy küldetés, ami 1 db tulajdonságpróbából áll, akkor addig próbálom, amig nem sikerül. Ha van egy küldi, ami egy csatából és egy próbából áll, amit nem tudok megcsinálni, akkor harcolok amig a csövön kifér, és fejlesztem az állatom a végtelenségig (plusz tuti leveretés). Tehát az újrapróbálásnál mindenképp kell egy költség. A "bizonyos időközönként lehet" nem túl jó ötlet, mert játékidőt növel, és akkor nem tudok egymás után több különböző kalandot se megcsinálni. Ezért inkább valami erőforrásba kéne kerülnie, legkézenfekvőbb a cselekvéspont lenne (esetleg kristálypont). Az első próbálkozás mindenképp ingyenes lenne, csak az újrapróbálkozásért kéne fizetni.
Dátum: 2009.10.03. 14:29:03
Kócos, azért arra nem nagyon célszerű stratégiát épiteni, hogy majd egyszer lesz a játékban egy fejlesztés ami ad valamiféle tápot. Illetve lehet stratégiát persze épiteni, csak erre alapozva nem reklamálhatsz. Ez kb. ugyanolyan, mint amikor google részvényeket veszel, mert bizol benne, hogy az árfolyamuk nőni fog. Mindenesetre, még a jelenleg a játékban meglevő összes szakértelem, tulajdonság, képesség és alkalmazható taktikára sem vállalunk garanciát, hogy "tápot" fog adni, nemhogy a majd jövőben bekerülőkre. Ráadásul a "táp" is mindenkinek mást és mást jelent...

Külön szakértelem a próbák növelésére nem kell, erre már ott lesz a hősi pont, amit három eltérő módon is kapsz: kristálypontból, lélekkufárnál veszel, és a küldetésekért kapsz. Ami talán kritikusabb, hogy úgy belőni a KP-k átváltását, hogy ne érje meg jobban hősi pontra váltani, mint kalandot irni, mert akkor a végén senki sem fog kalandot irni. A kalandirásért szerintem nem LE-t, hanem inkább lélekgyémántot adunk majd.

Kérdeztétek, mikor lesz ebből valami. Baraty már elkezdte az alapokat csinálni, de ez egy elég nagy projekt, és még számos dolog kidolgozásra vár, és a végén még kalandokat is kell irnunk, aztán tesztelni stb. Szóval mindenképpen legalább pár hét lesz.
Dátum: 2009.10.02. 23:15:38
Jerikó: az ősköves jutalmazással már leírtam, mi a probléma, mindenki próbálna kalandot írni, és akinek a kalandját nem fogadnánk el, iszonyatosan megsértődne, mert kvázi elesne a lehetőségtől, hogy ingyen játsszon. Ennél sokkal jobb az, hogy választhatsz, hogy megírod a kalandot, és plusz LE-t kapsz érte (mint kvizkérdés feltevés) vagy egyszerüen átváltod őket hősi pontra (mint kvizkérdésről lemondás). Mondhatod hogy akkor jelöljünk ki néhány arra érdemes embert, aki tuti jó kis kalandot tud irni, de a cél nem az, hogy csak egy kiválasztott elit irhasson kalandot. Tehesse meg bárki, akinek kedve van hozzá, és már elég ideje játszik.

Azon kár lovagolni, hogy "már be lett igérve, hogy a kristálypontért gigatáp fog járni". Az, hogy a kristálypont effektive egy hasznos erőforrásra konvertálható, elég táp, a mértékével kapcsolatban nem igértem, hogy megkétszerezi a karakterfejlődést vagy hasonló. Aki a többiekhez képest több ismételhető küldit csinál, az amúgy is több LE-t és több aranydukátot kap.

Mindenesetre, azt az igényt fogtam, hogy ne a KP-k mennyiségétől függjön, hogy valaki mennyi kalandot írhat, ezen még gondolkodni fogok. De azért azt ne felejtsük el, hogy egy bizonyos szint elérése után a KP-kat mindenki tudja gyűjteni, és a gyűjtött mennyiségekben elvben nincs túl extrém mértékű eltérés. Tehát ha valakinek tizedannyi KP-ja van, mint a másiknak, akkor az nem azért van, mert a másik játékos sunyi kiskapukat kihasználva túltápolta magát, hanem mert egyszerűen magasabb szintű és több ideje játszik.

A VF-esek előnyéről: ahogy itt valaki írta, ők lassabban fejlődnek, ez egy elég komoly ár a plusz sikerélményért. És a kalandok esetében ez még nem is biztos, hogy akkora előnyt generál. Az IQ-juk lehet, hogy magasabb lesz az átlagnál, de sokuknak az egészsége jóval alacsonyabb. Kritikus ütésben lehet, hogy bajnokok lesznek, de sebgyógyításban nem valószínű. És igy tovább. A statisztikákat természetesen frissiteni fogjuk bizonyos időközönként.

Kocos: A szinthez rendelt fix érték mint próba elsőre kézenfekvőnek tűnik. Azonban ezt képtelenség jól belőni, mivel a fejlődések nem lineárisak, és a kül. tulajdonságok és szakik eltérő súlyt kapnak. Ha az átlaghoz viszonyítunk, akkor biztosan jó értéket kapunk.

A kristálypont költségeket példának irtam, megnézzük majd, kinek mennyi van, és a számokat ennek függvényében véglegesitjük, lehet hogy 20 lesz v 30. Ha egyébként hoszabb próbát irsz, több KP-ért, akkor arányosan több LE-t is kapsz érte. Tehát ha 1 próbás kalandot irsz, akkor az 100 KP-ba kerül, és kapsz érte mondjuk 5000 LE-t. Ha 2 próbásat irsz, az 150 KP-ba kerül, és kapsz érte 10000-et. Tehát a hosszabb kalanddal még valamivel jobban is jársz.

A szerencse is egyike a tulajdonságoknak, lehet erre is külön próbát csinálni.
Dátum: 2009.09.30. 20:20:35
Először is tisztázzunk egy félreértést. Többen azt mondják, hogy a próbák egy nehezen kiszámítható elemet hoznak a játékba, lesznek ettől nehéz és könnyű kalandok, mindenki magának ir kalandot stb. Ahogy írtam, a játékosok a próba szintjét nem, csak a milyenségét tudják beállítani. Azt, hogy a próba számszerűleg milyen legyen, azt mi döntjük el. Pl. tegyük fel, hogy 50. szinten a karakterek átlagos ereje 150. Ekkor az erő próba 50. szinten 140-170 között lesz. Akinek picivel az átlag fölött van az ereje, az szinte mindig megcsinálja a próbát hősi pont nélkül is, akinek jelentősen alatta, az viszont hősi pont nélkül jó eséllyel bukik. Ha egy küldetési szubtéri érzékelést kér, az mindenkinek alacsony, tehát a próba is könnyű lesz. Ha 50. szinten az emberek 90%-kának 50-es kivégzése van, 10%-kának meg 200, akkor 65 körüli próba lesz várható, ami az 50-esek számára is teljesíthető. És természetesen tudatturbóval rá lehet majd készülni a próbákra. A választható szakértelmek listájából párat biztos célszerű kiszűrni, vannak szakértelmek (pl. a VF) aminek az elsajátítása hátránnyal is járhat, nem kényszeríthetünk senkit rá. És persze az is tény, hogy vannak szakik, amikhez nehezebb próbát kitalálni (de ez csak a játékosok leleményességén múlik). De talán mastervnek igaza van, lehet az a legbölcsebb ha szakértelem próba csak a nem maxos szakikból van.

Tehát nem kell attól félni, hogy a kalandok a nehézségük miatt kiszűrődnek. Épp ezért nincs értelme azt se figyelni, hogy hányszor teljesítették / vallottak kudarcot. Persze minél több próbából áll egy kaland, annál nagyobb az esélye, hogy felsülsz vele, viszont a jutalom is arányosan nagyobb, tehát a nyeremény várható értéke azonos minden esetben.

A kalandírást nem azért kötjük kristályponthoz, hogy ettől az "erőforrástól" függjön az egész, hanem azért, mert KP-je csak kitartó, tapasztalt játékosoknak van, sokkal nagyobb az esély, hogy ők jó kalandokat írnak, mint egy kezdő játékos. A kalandokat kezdetben mindenképp mi fogjuk ellenőrizni - erre jobb megoldást nem látok -, de idővel biztos, hogy lesznek játékosok, akik tudnak ebben segíteni (és itt már tényleg az őskő jöhet szóba, mint díjazás). Érdekes felvetés, hogy valaki tudna jó kalandot írni, de nincs kristálypontja. Elég bizarr ötlet, de lehet, hogy esetleg meg lehetne engedni, hogy limitált mértékben valaki átadjon másnak kristálypontot, LE-ért. Ha a kalandokért jutalom jár (és járni fog), az tényleg azt jelenti, hogy a KP ha áttételesen is, egy erőforrás. Épp ezért tényleg fontos, hogy aki nem tud kalandot írni, az is el tudja használni a KP-t (a hősi ponttá alakítás egy jó ötlet volt).

Jerikó: Arról, hogy a próba előtt dönthess, hogy elhasználsz-e hősi pontot vagy sem, ha meg tudjuk oldani, ezt megcsináljuk. Elágazásos küldetés: ez egyenlőre tegyük félre mint egy jövőbeli továbbfejlesztési lehetőséget.

Idézet: Kocos - 2009.09.30. 18:13:45

Amit nem ertek: ha konkret szornyet berakunk a kalandba, akkor hogyan lesz a kaland szelesebb reteg szama megoldhato es/vagy kihivas?

Ez elég egyszerű, a szörny statisztikái a szintből számolnak, csak a neve és képe lesz az általad megadott, hogy a történetnek megfeleljen (pl. a sivatag közepén ne egy halszerű lény jöjjön szembe).

Idézet: BaalCain - 2009.09.30. 20:06:30
A hősiesség pontot meg simán kicserélném szint arányos Lé áldozásra. Minden egyszerűsítene.

Ésszerű egyszerűsítésnek hangzik, de ha KP-ot és varázsitalt is lehet ugyanerre használni, akkor ez sajnos nem működik.
Dátum: 2009.09.30. 17:35:16
Pietrus: ha egyik kaland nem megy, akkor természetesen próbálhatod helyette a másikat. a fókuszkristályok a mostaniakhoz hasonlóak lesznek.
Masterv: a hősi pontok egyfajta plusz taktikázási lehetőséget adnak. Pl. ha egy kaland 20-as szubtéri érzékelést kér, és nincs kedved emiatt felnövelni a szakértelmet, alternativaként költhetsz rá hősi pontot is. Az, hogy a kristálypont hősi pontra lehessen váltható, még átgondoljuk, szerintem már elég nehéz kontrollálni, hogy kinek mennyi kristálypontja van, egyeseknek ez túl könnyűvé tenné a kalandokat. (de tény, hogy ez adna egy alternativát a kr.pontok felhasználására annak, aki nem akar kalandot irni)
Dátum: 2009.09.30. 17:28:07
A kalandtervezésnek nincs erőforrás igénye (a kristálypont nem az, mert semmi másra nem tudod használni). A jutalmazásról, hogy ne lélekenergiát adjunk, hanem őskövet: ez elsőre jól hangzik, másodikra azt eredményezi, hogy idővel mindenki ingyen fog játszani, de ami még ennél is rosszabb, nem csak a tehetséges emberek fognak kalandot irni, hanem úgyanúgy mindenki, csak ha a kalandját nem fogadják el még jobban fel fog háborodni.

Hogy miért akarjuk a játékosok kezébe adni a kalandok tervezését?

Először is, itt, a fórumon is többször elhangzott az a kérés, hogy engedjük a játékosokat részt venni a játékfejlesztésben, legyen egy admin felület, amin keresztül a játékosok tartalommal bővithetik a játékot. Itt pontosan ez valósul meg. A képleteket a program lekezeli, a játékosoknak a fantáziájukat, a kreativitásukat kell belevinni.

Másodszor is, legyek bármilyen jó játéktervező is ( ), nem tudom felvenni a versenyt több száz játékos ötleteivel, fantáziájával. Ha, mint játékos, választhatsz, hogy a tartalmat csak én gyártom neked, vagy egy csomó játékos is beszáll, akkor szerintem az utóbbival jársz jobban. Természetesen, a rendszerrel én is csinálni fogok egy csomó kalandot.

Egyébként maga a rendszer bizony, hogy működik, már 20 évvel ezelőtt is játszottam olyan MUDdal, ahol a wizard szintet elérő, X. szintű játékosok saját helyszíneket, kalandokat hozhattak létre, és ettől a játékos tényleg óriási és sokkal jobb lett. Valójában, szerintem minden játéknak ez a jövője.

Az a felvetés, hogy nem minden játékos lesz képes elfogadható szintű kalandokat alkotni, jogos. A saját korlátaival mindenki tisztában van. De azért erre a helyzetre is van két megoldás:
1. Nem foglalkozik az egésszel, csak teljesiti a kalandokat, nem irja őket. Ettől elesik egy minimális LE-től - na és. Szerintem azért sem veri a fejét a falba senki, hogy ajánlásból nem jön be neki a napi +10% LE (pedig vannak jópáran, akiknek igen). Persze lehetne mondani azt is, hogy a kalandok irásáért az égadta világon semmiféle jutalom ne járjon, de akkor miért irjak kalandot...
2. megkéri a barátját, hogy segítsen neki a kalandot megcsinálni. (összefogás, szocializáció stb csupa hasznos dolog).

A játékban van már olyan aspektus, ami annak kedvez, aki sok időt tölt a gép előtt. Van már olyan, ami annak, aki jól tud szocializálni. Olyan is, ami annak kedvez, aki jó matekos, jól optimalizál. Miért ne legyen most egy olyan feature, ami a jó fantáziával megáldott, kreativ, irni tudó embereknek ad egy kis bónuszt? Ha a LE a kalandirásért nagyon nem jó, akkor adhatunk helyette lélekgyémántot is.
Dátum: 2009.09.30. 16:06:27
Kalandok

A tevékenységek alatt megjelenik egy új gomb, kalandok. Ennek használatához min. 40. szint szükséges.

Kalandok (önálló ablak)
[kép] Vadászataid és portyázásaid során néha érdekes és izgalmas kalandokat találhatsz. Ha egy ilyen kalandot találsz, a kaland helyszínére később visszatérhetsz, és megpróválkozhatsz vele. Ehhez az alábbi menüből ki kell választanod a kaland nevét (ha van ilyen). A kaland végrehajtása során különböző feladatokat fogsz kapni. Ha a kalandot sikeresen végrehajtod, jutalmul lélekgyémántokat kapsz, amelyekért a lélekkufárnál egyedi tárgyakat vásárolhatsz! Ha a kalanddal kudarcot vallasz, csak akkor próbálkozhatsz vele ismét, ha vadászás vagy portyázás során újra megtalálod. A kaland során a siker esélyét hősi pontok segítségével növelheted. Te döntöd el, hogy egy próba során maximum mennyi hősi pontot használsz fel. Hősi pontokat a kalandok teljesítésével, vagy a lélekkufárnál kapható hősi ital megvásárlásával szerezhetsz.
Ha már van kristálypontod, saját magad is írhatsz kalandot a többi játékos számára! Ehhez a kalandtervezés gombra kattints.

Fehér felirat: Jelenleg nincs elvállalható kalandod.
Vagy: Felsorolva a kapott kalandok nevei (linkek). mindegyik mellett kaland eldobása link (confirm!)

Alatta: Utoljára teljesített kalandod (link, ha volt ilyen). Itt megnézheti az utoljára végigcsinált kalandját, de mindig csak az utolsót. (esetleg az utolsó ötöt, ha megoldható)

Alatta: A kalandok során legfeljebb [ 0 ] hősi pontot használsz fel. [megváltoztatom]
Jelenleg %d hősi pontod van.

Alatta (gomb): [kalandtervezés]
Vagy: (Ha 100-nál kevesebb kristálypontja van) Még nincs elég kristálypontod ahhoz, hogy saját kalandot tervezhess. Kristálypontot magasabb szinten, az ún. ismételhető küldetések teljesítésével lehet kapni.

Kalandtervezés (önálló ablak)
[kép] A kalandtervezés egyszerűbb, mint hinnéd. Minden kaland próbák sorozatából áll. Egy próba a próbát leíró szövegből, és magából a próbatételből áll. A lehetséges próbatételek: csata, tulajdonságpróba, szakértelempróba, lélekenergia vagy más erőforrás felhasználás (ez akár lehet sebződés vagy VP elhasználás is), egy véletlenszerű kvízkérdés megválaszolása. A lehetőségek listája a jövőben bővülni fog. A próbatételek számszerű értékét nem kell megadnod, hiszen a kalandokat különböző szintű karakterek is megkaphatják, és a program mindig a nehézséget a szintjükhöz fogja igazítani. A szörnyeknél megadhatsz egy általad ismert nevű szörnyet is. A szövegek megírásánál ügyelj a helyesírásra, és arra, hogy az egymás után jövő szövegek összefüggő történetet alkossanak, a próbák logikusan illeszkedjenek a szöveghez. Emellett javasoljuk, hogy a szövegeket és a terveket esetleg írd meg egy szövegszerkesztőben, és onnan másold át a vágólapon keresztül. Mielőtt nekilátsz a kalandtervezésnek, mindenképp teljesíts néhány mások által írt kalandot, hogy láss konkrét példákat!
A kaland létrehozása kristálypontba kerül, alapban 50 pontba, plusz annyiszor 50 pontba, ahány próbából áll. A próbák legfeljebb fele lehet harc (lefelé kerekítve). A kalandot elkészítése után ellenőrizzük. Ha megfelelő, akkor bekerül a játékba, ha nem, akkor lehetőséget kapsz a kijavítására. Ha egy játékos kalandja túl sokszor kerül elutasításra, akkor elveszti a kalandtervezés lehetőségét, a kvízkérdésekhez hasonlóan. Ha a kalandod elfogadásra kerül, lélekenergiát kapsz, ami a szintedtől, a próbák számától és a kalandra kapott pontszámtól függ.

Fehér felirat: Jelenleg %d kristálypontod van.

Kaland címe:
[input box]
Kaland bevezető szöveg
[nagy input box]
selector:
válassz próbát!
csata; kiválasztja, megjelenik box: [szörny neve] (nem kötelező kitölteni)
tulajdonságpróba; kiválasztja, selector: erő, támadás stb.
szakértelempróba; kiválasztja, selector szakértelmekkel
erőforrás használat; kiválasztja, selector lélekenergia, életpont, varázspont
tárgyhasználat; kiválasztja, selector: gyógyital, varázsital
kvíz;
gomb alatta: [újabb próba]
megnyomására a fenti boxból kap még egy példányt (ha már az előzőt kitöltötte)
gomb legalul: [kész a kaland!]

Maximum 8 próbából állhat a kaland. Ha megoldható, az újabb próba megnyitásakor figyeljük, hogy van-e elég kristálypontja (tehát 2.-at csak akkor nyithat, ha összesen 150 KP-ja van).

[kész kaland!] megnyomása:
hibavizsgálatok: minden legyen kitöltve, a szöveg mezőkre futtassuk rá a badword filtert. Ha hiba van, jelezzünk vissza és adjunk lehetőséget a javitásra. Ha minden rendben van, sárga szöveg:
A kalandot véglegesítjük, továbbküldjük az értékelő adminnak, és levonjuk a kristálypontot. A fentiekben a következő szöveg fog megjelenni:
Kalandod jelenleg kiértékelés alatt áll.

A tesztelés fázisban mi magunk csinálni fogunk egy csomó kalandot, hogy legyenek minták a karaktereknek.

Kaland szerzése
Ha valaki min. 40. szintű, kaphat kalandokat a vadászat és a portyázás során.
Vadászat során (5% eséllyel) a szöveg végén: A vadászat során egy kalandra bukkantál: %s. (behelyettesítjük a kaland címét)
Portyázás során (5% eséllyel) a harc legvégén: A portyázás során egy kalandra bukkantál: %s. (behelyettesítjük a kaland címét)
Egyszerre egy embernek max. 10 teljesítetlen kalandja lehet, ha ennyi összegyűlt, nem kap újabbat.

Kaland végrehajtása
Ha rákattintasz egy kaland linkjére a kalandok ablakban, akkor azt végrehajtod.
A kaland lépései egymás után jönnek. Megjelenik a szöveg, majd a próba, siker esetén jöhet a [folytatom a kalandot] gomb ill. jutalom.
Próbák.
csata.
1. A szörny statisztikáit a manókéval azonos módon számoljuk (kiv. néhány szám, ld. később)
2. Ha a játékos megadott szörnynevet, akkor azt megkeressük az adatbázisban, és az ahhoz tartozó képet jelenítjük meg, egyébként választunk egy, a játékos szintjének megfelelő (+10+-3 szint) szörnyet.
3. Győzelem esetén fél vadászatnyi LE és TP jár. A harctól az állatok normálisan fejlődnek. A szörnyeknek nincs külön LE-jük, csak amit a végén kapsz értük.
4. Vereség esetén a szöveg: kudarcot vallottál, menekülnöd kell!
tulajdonságpróba
%d szintű %TULAJDONSÁGNÉV próba: {%d hősi pont árán} SIKERES! vagy sajnos kudarcot vallottál...
A próba a következőképp zajlik: meghatázunk egy küszöböt. A küszöböt egy függvény határozza meg, ld. később, és módosítja egy random értékkel. Vesszük a játékos tulajdonságát, és hozzáadunk egy 0-szint/2 közötti véletlenszámot. Ha az eredmény nagyobb v egyenlő, mint a küszöb, siker, egyébként kudarc. Ha kudac lenne, de a max. felhasználható hősi ponttal meglenne a próba, és van is neki annyi, elkölti a hősi pontokat, hogy siker legyen.
szakértelempróba
%d szintű %SZAKÉRTELEMNÉV próba: {%d hősi pont árán} SIKERES! vagy sajnos kudarcot vallottál...
A tulajdonságpróbához hasonló módon működik.
Felveszünk 3 új szakértelmet: csapdaészlelés, mászás, zárnyitás (17,19,21-es akadémia). Ezeket a szakértelmeket a kalandok során fogjuk használni.
erőforrás
Veszítesz %d életpontot. - ha ÉP-je így 1 alá kerül, akkor 1 ÉP-je marad, és "Elájultál, kudarcot vallottál."
Elhasználsz %d varázspontot. - pl. varázslatpróba. Ha nincs elég VP-je: "Sajnos nincs elég varázspontod (%d kellene), kudarcot vallottál."
Felhasználsz %d lélekenergiát. Ha nincs elég, helyette "Sajnos nincs elég lélekenergiád (%d kellene), kudarcot vallottál."
kvízkérdés
Kirakunk egy kvízkérdést, ha rosszul válaszol, elbukta a kalandot.

Kudarc esetén szöveg:
A kalandot, ha akarod, ismét megpróbálhatod, de ha akarod, el is dobhatod.

Siker esetén szöveg:
Gratulálunk, teljesítetted a kalandot! Jutalmul %d lélekgyémántot kapsz.

A lélekgyémántok száma a kalandot alkotó próbák számától, és a karakter szintjétől függ: próbaszám * szint/4.

A teljesített kalandokat nem tároljuk, ugyanazt a kalandot többször is meg lehet kapni.

Lélekgyémántok felhasználása
A lélekkufár kijelzi az LE és őskő mellett, hogy hány lélekgyémántod van.
Felkerül egy új tárgy kategória, a kaland jutalmak. Ezt kiválasztva, megjelennek a lélekgyémántért megvásárolható tárgyak.
Ezek között lesznek:
- az aukciós házban kapható relikviákhoz hasonló tárgyak
- bekészíthető tárgyak (esetleg új slot - csizma)
- fókuszkristályok
A tárgyak részletes listáját és leírását a mellékelt dokumentáció tartalmazza.

Statisztikák
A karakterlapon a statiszitkáknál jelöljük: teljesített kalandok: %d.
A top listáknál is vegyünk fel egy új oszlopot (ahol elfér) kalandok.
Valaki feltett egy ilyen kérdést: van egy kád vizem, van egy vödröm, kanalam meg egy edényem. Hogy távolitom el leggyorsabban a vizet?
1.) vödörrel, 1.) kanállal, 3.) edénnyel, 4.) kihúzom a dugót.

Na ezt a kérdés én utasitottam el, ha a feltevőjét esetleg érdekli... ugyanis a jó válasz nem szerepelt: kihúzom a dugót, és közben merem ki a vödörrel.
Dátum: 2009.09.29. 13:26:50
Kéréseitek alapján bekerült egy új fejlesztés, a fókuszkristály törlése. Ez a felirat a tárgyba rakott fókuszkristályaid alatt látható, erre kattintva a tárgyból kiveszed a fókuszkristályt, ami ilyenkor megsemmisül. Erre azért volt szükség, hogyha ugyanazt a fókuszkristályt át akarja valaki rakni egy másik tárgyba, akkor magát a tárgyat ne kelljen ehhet eladnia.
Dátum: 2009.09.29. 11:43:27
Felkerült a legenda 81-83. fejezete.
Dátum: 2009.09.28. 13:25:37
Játéktervezői tapasztalattal rendelkező külsős munkatársat keresünk. Nem programozni kell, hanem egy új játékhoz kell egyedi kalandokat, tárgyakat, játékelemeket kitalálni, megtervezni, szöveget írni hozzá. Kötetlen munkaidő, teljesítménybérezés.
Ha érdekel a dolog, küldj egy bemutatkozást az alábbi címre:
cv{kukk}beholder{ponty}hu
Mindenképpen mellékelj minél több referenciát korábbi, hasonló jellegű, vagy hasonló képességeket igénylő munkáidról.
Dátum: 2009.09.28. 12:37:28
Idézet: Kocos - 2009.09.28. 12:22:51
Ha csak az lelekszivhetna, aki LE-vel harcol azzal tovabb erositjuk a ragadozo reteget.

Ez nem igy van. Ha mind a kettőnknek van lélekszivása, akkor ha te betámadsz hozzám, hiába viszel, hagyni is fogsz.
Dátum: 2009.09.28. 12:22:47
A V4-es portyapontokról: ez az előző körben is igy működött, a portyapontok nem 3x, hanem 2x sebességgel nőnek. Tehát 15-ös beállitásnál 48, 30-asnál 24 percenként kapsz 1 pp-t. Erről volt szó korábban, ennek több oka is van. A játék legtöbb aspektusa nem annyira időfüggő, elmész vadászni 20 v 50 alkalommal, és egy bizonyos idő múlva visszanézel. De a portyapontok elköltéséhez aktivan a gép előtt kell lenni. Akár 1x, akár 3x sebességű egy világ, a 24 órából azért 8 órát alvással töltesz. A 3x portyapontot csak nagyon kevés játékos tudná kihasználni. ha nem elég a portyapont, akkor két lehetőséged is van: átváltasz 30-as üzemmódra, vagy kifejleszted a valóságformázást.
Dátum: 2009.09.28. 11:54:38
A lélekszivással kapcsolatban több kommentet is kaptam. A lélekszivással kapcsolatban alapvetően a következő problémák vannak:

1. Akkor is tudsz LE-t szivni, ha neked egyáltalán nincs, tehát nem kockáztatsz semmit a portya LE-vel ellentétben.
2. Van olyan szövetség, ami a várthoz képest sokkal előrébb jár epikus tárgyakkal, igy akár nagyon magas lélekszivás% is elérhető.

A 2-es pontot elvileg orvosolták volna a később megjelenő lélekvédelem tárgyak, amelyek valamennyire kompenzálják az ellenfél lélekszivását, de erre ezen a szinten még nincs lehetőség.
Az 1-es pont könnyen orvosolható, ha összességében nem szivhatsz el több LE-t, mint a nálad levő LE valahány százaléka. Kérdés, hogy szükség van-e egyéb kiegészítésre. Várom véleményeiteket.
Igazad van, szerintem ez egy bug, ha 1 sornál hosszabb a link akkor azt vszinüleg nem kezeli jól a fórum
Itt egy jó cikk arról, hogy miért ne válaszd az Axa biztosítót

A legtöbb szolgáltató célja az, hogy az ügyfél a pénzéért maximálisan elégedett legyen. Sok biztosító ezt még mindig nem fogja fel. Igaz, hogy rövid távon megspórolnak pénzt, de manapság a rossz hír gyorsan terjed...
Dátum: 2009.09.27. 10:16:19
A magasabb szintű prémium tárgyak LE költsége csökkent kb. 10%-kal.
Dátum: 2009.09.26. 18:45:54
Ez könnyen megvalósitható, Kócos, segitsetek összegyűjteni hogy milyen szempontokat szeretnétek és milyen súllyal, és berakjuk a játékba.