Re: nyers lélekenergia
84. hozzászólás - 2009.01.10. 23:37:21
Köszönöm a rengeteg véleményt!
Ricardo: a nyers csak akkor frissülne, ha te portyázol, ha téged, akkor nem, szóval ebből nem lenne gond.
A lefelé támadásokról (Rupert és a többiek). Ahogy írtam, felerészben az ötlet azért jött fel, mert néhányan (pl. Jerikó és Birka) mondogatják, hogy magas szinten elveszti értelmét a portya. Értik ezalatt, hogy nem lehet sok LE-t zsákmányolni. Nézegettem egy kicsit ezt a dolgot, és rájöttem, hogy miért nincs igazuk. A játékban nekem is van karakterem (ahogy korábbi játékainkban mindig mondogatták, ha nem játszom, nem tudok semmit a játékról). Mondjuk naponta 1-2x ha ránézek, és emiatt igen gyakran üldögél 5-6000 LE-ben. A meglepő, hogy szinte alig visznek tőle valamit! Megnéztem debugban, hogy ennek mi az oka, és pofonegyszerű: mindenki a lehető legalacsonyabb szintű karaktert támadja. Azonban azt a legtöbben elfelejtik, hogy minél lejjebb támadsz, annál kisebb szorzót kapsz a zsákmányra! Szóval aki azon siránkozik, hogy nem szerez a portyából lélekenergiát, annak talán el kellene gondolkodnia, hogy ne az 5-tel alacsonyabb szintűt üsse! Az 1-2-vel alacsonyabb szintűből még majdnem teljes LE szerezhető, lehet, hogy többet sebződsz, lehet, hogy lesz esély a vereségre, de várható értékben jobban jársz!
De a lélekenergiától függetlenül, sokakat zavar, hogy akár egy nagyon erős ellenfél magas szintről fél ép-jüket leveri (esetleg csak azért, hogy az állatát fejlessze, hiszen le-t és tp-t nemigen kap). Beígértem a szintkülönbség-támadás kis csökkentését is, de ez hosszútávon nem megoldás. Én még mindig a "handicappelésben" hiszek, hogy az alacsony szintűek, ha akarnak védekezhessenek a felülről érkező támadások ellen a maguk módján (ld. védelem itala).
Egyébként, én úgy érzem, a játékosoknak "nem fáj", ha nem lehet ezerszám vinni a lélekenergiát vinni tőlük, mert vannak metódusok az elrejtésére - szóval ettől még nem lesz rosszabb számukra a játék, és ez megnyugtató.
Magával az alapkoncepicóval kapcsolatban, úgy látom több az ellenérzés, mint akinek tetszik. Valóban, ez egy bonyolítás lenne (az ilyet én sem szeretem). Ami azonban igazán meggyőző, hogy ez a dolog sok esetben tényleg csak azt eredményezné, hogy egy szövetség a 4 óra végére csontra lerágjon valakit. Ez semmiképp sem cél, úgyhogy attól tartok, az ötletet el kell vetünk. Gondolkodni fogok más megoldáson.
A térkapura több egyéb ötlet is volt egyébként: 10-es szinttől nem a kapott térkapu pontok gyakorisága nő, hanem az 1 órás várakozás csökken. Illetve, másik ötlet, hogy ha 1 órán belül térkapuzol, akkor ott a portyázáshoz hasonlóan mínuszokat kapsz. Szintén Birka ötlete volt, hogy a lélekfacsarásnál is lehetne büntetőt adni, ha valaki 1 órán belül használja, tehát kevesebb LE jár érte. Nem tudom, hogy ki venné ezt igénybe, de talán még mindig jobb, mintha tudom, hogy nem léphetek be 1 óra múlva. Enchanter ötlete sem rossz a Vp költségre, esetleg ha 1 órán belül akarod használni, akkor kerülne VP-be (jó sokba).
Pontszám: 8.75