Idézet: Nagy02 - 2012.02.01. 16:33:30 Őskő nélkül nem lehet sisakot szerezni?
Van olyan karim, aki egyáltalán nem használ őskövet, akkor +1 felszerelés/lehetőség, amiről lemarad?
Így van, a sisak csak őskőért lesz elérhető. Mondjuk sisakok csak 100. szinttől vannak, addig talán mindenki el tudja dönteni, hogy tetszik-e neki a játék annyira, hogy támogassa legalább ennyivel...
Idézet: Ricskosz - 2012.02.01. 17:49:15 hányadik szinttől lehet gyűjteni a szilánkokat?
80. szinttől.
Idézet: BaalCain - 2012.02.01. 18:49:54 Ez így egy vadászat támogató fejlesztés, hajár vfesek! nem pedig mindenkinek egyaránt hasznos.
Ezt mi is átgondoltuk, hogy egy VFes könnyebben elnyomja a portyát minthogy az EHs befogjon egy állatot. Éppen ezért van a móka sok AF pontba kerülő képességhez kötve, és a mennyiség növelő képesség még többhöz. Ezek egy VFesnek jóval költségesebb mulatságot fognak jelenteni.
Idézet: Klarinét - 2012.02.02. 10:55:59 Most ezekkel a tárgyakkal még nagyobb lesz a varázsló karik védelme
Erre is gondoltunk, és leteszteltük, hogyan változik a játék a sisakkal. Vettünk két karit azonos LE összeggel, az egyik inkább támadásra erőre krit. ütésre gyúrt, a másik IQra taura és krit varázslatra. A varázsló karinak volt vmekkora előnye a szimulációknál kicsivel többet nyert (de nem jelentősen). Ezután mindketten kaptak sisakot, és láss csodát - a különbség eltűnt, hajszálra egyforma volt az esély egy rakás szimuláció után.
Miért is? Jelenleg 100. szint felett a támadás tulajdonság jelentős előnyben van a védelemmel szemben. Vagyis hiába nyomja fel valaki aránylag magasra a védelmét, akkor is jó eséllyel el fogják találni, egyszerűen nem lehet "közelharcban sebezhetetlenség" taktikát játszani. A sisakok által adott védettség ezt az egyensúlyt állítja helyre részben. A harcos karakter, akinek a támadása eddig is magas volt, ugyanúgy találni fog még, tehát az ő sebzése nem változik. A mágus karakterek viszont akik eddig az alacsony támadással is találtak, most már nem fognak találni, így csökken a fizikai sebzésük.
Persze a gyakorlatban ennél összetettebb a helyzet, lesznek taktika váltások, ötletek, hogyan lehet ebből profitálni, és ezeket nem tudjuk előre megjósolni. De attól, hogy a mágus nemcsak az IQját, hanem a védettségét is az egekbe nyomja, attól nem félek - a harcosnak csak a támadását kell az egekbe nyomnia, és kompenzálta ezt...
Disclaimer: egyébként a közhidelemmel ellentétben ez nem dungeons and dragons játék, nincsenek kasztok, varázsló, harcos, pap, tolvaj stb. A tulajdonságok megfelelő egyensúlyára kell törekedni, és hogy mi a sikeres taktika, nagyban függ attól, hogy a környezetedben levők hogyan fejlesztik a karakterüket.