Felhasználónév: Jelszó:
Oldal: 1234567891011
Szerző
Topic neve: Portya, háború, egyéb
fórumozóPrismaFérfi
Végzetúr mester
903 hozzászólás
Profil megtekintése
Re: Portya, háború, egyéb
21. hozzászólás - 2011.06.19. 20:08:37
A Miklós által annak idején felvázolt javaslat néhány kétségtelen erénye mellett számos hibával rendelkezett, amik el is lettek mondva abban a topikban (tulajdonképpen szét lett kapva a javaslat), nemhiába nem lett végül megvalósítva.

Íme néhány hiba (a súlyosabbak közül):
- nincs interakció: egy kattintás a jelentkezés, majd eredmény
- nincs taktikázási lehetőség
- nem érvényesül az támadhatósági szinthatár (ami egyébként a játék minden aspektusában érvényesül), 100. szintű elverhet egy 10. szintűt

Az alapvető gond ott van ezzel, és az összes eddigi próbálkozással, hogy az alapelvek lefektetése helyett rögtön konkrét javaslat született. Sajnos pont, amikorra kikristályosodtak az alapelvek a múltkori topikban, az emberek megunták, és befulladt az egész. Ezért most átemelem azokat az alapelveket, amiket a múltkori megbeszélések alapján egy új háborús rendszernek teljesíteni kellene:

- Legyen interaktivitás, tehát ne 2 kattintás legyen a háború, és utána csak az eredmény, hanem aktív részvételre legyen lehetőség.
- Ne random legyen az ellenfélválasztás, hanem a játékosok által meghatározott.
- Legyen lehetőség taktikázásra.
- Ne befolyásolja a napi tevékenységet (portyázást, vadászást, manakonstruálást)
- A gyengébb karakterek is hozzá tudjanak járulni a háborús teljesítményhez, ne érje meg kirugdosni őket. Tehát egy gyengébb karakterrel is legyen erősebb a háborúban a szövetség, mint ugyanazon gyengébb karakter nélkül.
- A szokásos ütőtávok legyenek érvényesek karakter karakter elleni csatákban.
- Az ütőtávokon kívüli tagok is hozzá tudjanak járulni valahogy a háborús teljesítményhez.
- A háború ne kösse a géphez a játékosokat extrém hosszú ideig, vagy extrém időpontokban.
- A vesztes fél ne bukjon erőforrást.
Egyenlőre próbálta osztani a sajtot a róka a medvebocsok számára.

Egyelőre az egyelőre szó jelenti azt, hogy "most még".
Pontszám: 8.14
fórumozóPrismaFérfi
Végzetúr mester
903 hozzászólás
Profil megtekintése
Re: Portya, háború, egyéb
22. hozzászólás - 2011.06.19. 20:11:29
Miklós javaslatát továbbgondolva meg lehetne azt csinálni, hogy a háború alatt ugyanúgy kelljen ellenfelet választani, mint a régi rendszerben, tehát a ütőtávok korlátain belül mindenki ellenfelet választ. Azt a részét természetesen meg kell őrizni, hogy az egész amolyan bajnoki szerűen fusson, tehát ne zavarja a napi játékot.

A háború közben, hogy reagálni is lehessen a kialakult helyzetre, támadni csak 2-5 percenként tud egy karakter, megtámadni viszont természetesen a cooldown alatt is lehet a karaktereket.

A támadás helyett mindenki tud olyat csinálni, hogy az ÉP-jéből átad egy szövetségi társának (valószínűleg érdemes ezt fixen meghatározni, hogy mennyit, de ez részletkérdés). Ez után ugyanúgy 2-5 perces cooldown, mint támadás után. Erre nagy szükség lesz, mert ugye mindenki max ÉP-ről (és max VP-ről) indul, de közben nincsen gyógyítás, vagy pihenés.

A háború akkor ér véget, ha az egyik szövetségben nem marad egyetlen olyan tag sem, aki tudna ellenfelet választani, ha az ellenfél minden tagja maxÉP-ben lenne, és ebben az esetben természetesen a másik szövetség a győztes. Ez ugyanis azt jelenti, hogy a vesztes szövetségnek minden olyan tagját leverték, aki a konkrét harcokban is részt tudott venni.

Ha mindkét fél jól taktikázik, akkor kb. a szövetség összesített max ÉP-jét kell leverni az ellenfélről, mert azok, akik az ütőtáv miatt nem tudnak harcolni, azok is átadják az ÉP-jüket a harcolóknak.

Ez a rendszer, amellett, hogy megőrzi Miklós javaslatának előnyeit, a következőket kijavítja:
- Megszűnik a random ellenfélválasztás.
- Van interaktivitás, sőt, az ÉP osztás, illetve harc közötti választások taktikázásra adnak lehetőséget.
- Megmaradnak az ütőtáv korlátok, tehát nem automatikusan a legmagasabb szintösszegű szövetség nyer.

Az eredeti javaslatból pedig megőriz egy sor nagyon fontos dolgot:
- A leggyengébb karakter is erősít a szövetségen a gyengítés helyett.
- Az ütőtávokon kívüli tagok is bele tudnak szólni a háború menetébe.
- Nem befolyásolja a napi tevékenységet (portyázást, vadászást)
- A rövid cooldown miatt viszonylag gyorsan véget ér egy háború, így nem köti a géphez a játékost extrém hosszú, vagy extrém időpontban.

Később a támadás/ÉP osztás mellé be lehetne tenni egy varázslás lehetőséget is, amihez viszont kellenének háborús varázslatok is a játékba. Lehetne buffokat adó varázslatot betenni például, így ha valakinek már kevés ÉP-je van, akkor inkább támadás, és további ÉP osztás helyett segíthetne a társainak némi turbózással. A rendszer azonban e nélkül is megállja a helyét, és később teret hagy az ez irányú fejlesztésnek, egészen komplex rendszerré lehetne majd fejleszteni.
Egyenlőre próbálta osztani a sajtot a róka a medvebocsok számára.

Egyelőre az egyelőre szó jelenti azt, hogy "most még".
Pontszám: 6.34
népszerűPörgöncFérfi
Végzetúr tehetség
196 hozzászólás
Profil megtekintése
Re: Portya, háború, egyéb
23. hozzászólás - 2011.06.19. 20:56:00 (Válasz Prisma #22 hozzászólására.)
Kérdeznék párat, mert nem világos. A nevezést meghagynád (az jónak tűnik)? Pl. 16.00-kor indul a háború, ha gép előtt vagy, választasz ellenfelet, ha nem, automatikusan védekezel, ha elfogy az ÉP-d kiestél. Ha nem, de már nincs ellenfél (harcoló) ütőtávban, viszont harcoló szövetséges sem, az a döntetlen? Vagy ilyenkor az összes maradék ÉP számít?

Az én szintemen (40-50) ez kb. 3-4 forduló/per ellenfél. Tehát 15-20 percem van interaktiválódni (ÉP-t kérni, kapni vagy adni), ha éppen gép előtt ülök.
Ha egy karit többen is tudnak támadni, akkor az akár 1 mp alatt is kivégezhető (attól még minden támadóját sebzi, tehát ez nem feltétlenül baj).
V3-Shifu
Pontszám: 6.33
kedvelt tagDozerNő
Végzetúr mester
1276 hozzászólás
Profil megtekintése
Re: Portya, háború, egyéb
24. hozzászólás - 2011.06.19. 21:01:29
figyeljünk oda arra is hogy akinek nincs ellenfele az is részt vehessen a háborúban!
A szövetség erejét a tagok ÖSSZESSÉGE jelenti! Ha ehhez pl az kell hogy 3-4, 70-75-ös karakter harcol egy 110-es karakterrel akkor legyen úgy...
V3-Alíz
Pontszám: 5.30
népszerűArielFérfi
Végzetúr mester
3532 hozzászólás
Profil megtekintése
Re: Portya, háború, egyéb
25. hozzászólás - 2011.06.19. 21:05:34 (Válasz Prisma #22 hozzászólására.)
Én Miklós javaslatát a következőképp módosítanám:

A hadüzenet után mindkét szövetség állíthasson fel egy sorrendet, hogy hogy követik egymást a támadóik, illetve, hogy ki kinek adjon segítséget. A háború legyen több körös és 3 győzelemig tartson. Minden nap lemenne a harc a leírt módon, majd a szövetség változtathatna a tagok sorrendjén, segítségnyújtáson, stb. Következő nap lezajlana az újabb összecsapás. Így egy háború 3-5 körös lenne ami 3-5 nap.
A gyakorló állatokat is lehessen gyógyítani, a gyógyuló állatok is mehessenek gyakorolni. Pihenés közben lehessen vadászni.
Pontszám: 7.66
fórumozóPrismaFérfi
Végzetúr mester
903 hozzászólás
Profil megtekintése
Re: Portya, háború, egyéb
26. hozzászólás - 2011.06.19. 21:10:56 (Válasz Pörgönc #23 hozzászólására.)
Idézet: Pörgönc - 2011.06.19. 20:56:00
Kérdeznék párat, mert nem világos. A nevezést meghagynád (az jónak tűnik)?

Ebben nem vagyok biztos. A nevezés azt szolgálta, hogy az aktuális felszerelést, ÉP-t, egyéb paramétereket elmentette. Ha többfordulós, interaktív a háború, akkor nincsen szükség erre, hanem mindenki az aktuális felszereléssel vesz benne részt, sőt, közben cserélheti is. Ezen kívül úgy kellene működnie, mint a bajnokinak, tehát az ÉP, VP maxról indulna, és utána már csak a háborús események miatt változna a normál játékbeli ÉP-től, VP-től függetlenül. Tehát ha a háborúban levernek belőle, akkor az csak a háborús ÉP-ből csökken, és ha normál portyában vernek le, akkor az meg természetesen a normál ÉP-ből.

A felület lehetne olyasmi, mint most az aréna, csak éppen az ellenséges szövetség tagjait listázná, és esetleg kiírhatná az aktuális háborús ÉP-jüket, de legalább azt, hogy támadhatóak-e éppen.


Pl. 16.00-kor indul a háború, ha gép előtt vagy, választasz ellenfelet, ha nem, automatikusan védekezel, ha elfogy az ÉP-d kiestél. Ha nem, de már nincs ellenfél (harcoló) ütőtávban, viszont harcoló szövetséges sem, az a döntetlen? Vagy ilyenkor az összes maradék ÉP számít?

Döntetlen akkor lenne, ha úgy érne véget a háború (véget érni pedig vagy időlimit lejárat miatt érhet véget, vagy a leírás szerinti ellenfél nélküliség miatt), hogy egy adott számot nem ér el a háborúban lezajlott csaták száma. Erre azért lenne szükség, hogy ne lehessen egy-két csatával háborút nyerni.
Egyenlőre próbálta osztani a sajtot a róka a medvebocsok számára.

Egyelőre az egyelőre szó jelenti azt, hogy "most még".
Pontszám: 6.90
fórumozóPrismaFérfi
Végzetúr mester
903 hozzászólás
Profil megtekintése
Re: Portya, háború, egyéb
27. hozzászólás - 2011.06.19. 21:12:11 (Válasz Ariel #25 hozzászólására.)
Idézet: Ariel - 2011.06.19. 21:05:34
Én Miklós javaslatát a következőképp módosítanám:

A hadüzenet után mindkét szövetség állíthasson fel egy sorrendet, hogy hogy követik egymást a támadóik, illetve, hogy ki kinek adjon segítséget. A háború legyen több körös és 3 győzelemig tartson. Minden nap lemenne a harc a leírt módon, majd a szövetség változtathatna a tagok sorrendjén, segítségnyújtáson, stb. Következő nap lezajlana az újabb összecsapás. Így egy háború 3-5 körös lenne ami 3-5 nap.


Ezzel szintén az a probléma, hogy nincsen benne interaktivitás.
Egyenlőre próbálta osztani a sajtot a róka a medvebocsok számára.

Egyelőre az egyelőre szó jelenti azt, hogy "most még".
Pontszám: 6.90
fórumozóPrismaFérfi
Végzetúr mester
903 hozzászólás
Profil megtekintése
Re: Portya, háború, egyéb
28. hozzászólás - 2011.06.19. 21:14:35 (Válasz Dozer #24 hozzászólására.)
Idézet: Dozer - 2011.06.19. 21:01:29
figyeljünk oda arra is hogy akinek nincs ellenfele az is részt vehessen a háborúban!
A szövetség erejét a tagok ÖSSZESSÉGE jelenti! Ha ehhez pl az kell hogy 3-4, 70-75-ös karakter harcol egy 110-es karakterrel akkor legyen úgy...

Ez nagyon nem lenne jó. A játék alapvető eleme az, hogy van ütőtáv. Nagyon igazságtalan lenne ezt áthágni háborúkban. A magasabb szintű karakterek a jól időzített ÉP osztásokkal vehetnének részt a háborúban.
Egyenlőre próbálta osztani a sajtot a róka a medvebocsok számára.

Egyelőre az egyelőre szó jelenti azt, hogy "most még".
Pontszám: 6.90
népszerűArielFérfi
Végzetúr mester
3532 hozzászólás
Profil megtekintése
Re: Portya, háború, egyéb
29. hozzászólás - 2011.06.19. 21:15:46 (Válasz Prisma #27 hozzászólására.)
Interaktivitás ott van, hogy minden nap variálhatsz a stratégiádon. Igaz, hogy nem tudsz minden egyes portya után közbeavatkozni, mint a mostani háborúban, de naponta van lehetőséged a stratégia megváltoztatására.
A gyakorló állatokat is lehessen gyógyítani, a gyógyuló állatok is mehessenek gyakorolni. Pihenés közben lehessen vadászni.
Pontszám: 6.49
fórumozóPrismaFérfi
Végzetúr mester
903 hozzászólás
Profil megtekintése
Re: Portya, háború, egyéb
30. hozzászólás - 2011.06.19. 21:25:51 (Válasz Ariel #29 hozzászólására.)
Idézet: Ariel - 2011.06.19. 21:15:46
Interaktivitás ott van, hogy minden nap variálhatsz a stratégiádon. Igaz, hogy nem tudsz minden egyes portya után közbeavatkozni, mint a mostani háborúban, de naponta van lehetőséged a stratégia megváltoztatására.

Ez igaz, de ez azért nem túl jelentős. A mostani háborús rendszer interaktivitásához képest pedig elenyésző. Szerintem ez nagyon fontos elem, mert ez teszi háború közben is érdekessé az eseményt, plusz ilyenkor van mit utána megbeszélni. Ha csak háromszor lehet állítani, utána meg végigfut az egész, az nem túl érdekes sajnos.
Egyenlőre próbálta osztani a sajtot a róka a medvebocsok számára.

Egyelőre az egyelőre szó jelenti azt, hogy "most még".
Pontszám: 6.91
fórumozóSuperEgo23Férfi
Végzetúr mester
1397 hozzászólás
Profil megtekintése
Re: Portya, háború, egyéb
31. hozzászólás - 2011.06.19. 21:38:02
Ezt az Ép segítést valami olyan módon is eltudnám képzelni, hogy teszem fel 50es (35+15 külső, de nem lehet több mint az alap tagok létszáma)limittel háború erejéig szövetségek kapcsolatot hozhatnak létre. Pl: Kis 12 létszámos szövi kap segítséget egy top 3 as tól ÉP ben. Ha megnyeri a kis szövi akkor az aki segített avval lenne jutalmazva, tagjai akik segítettek Ép-pel hogy egy szorzóval a végén cserébe némi Le-t kapnának. Mivel ez így egyszerű pont lenne így annyi lenne benne a csavar, hogy ezen karakterek neve megjelenne a támadó szövinél és ezáltal sima portyában egyszerűen "bosszút" állhatnának. Ami még nagyon fontos, ha így is a támadó szövi nyerne, akkor a segítségre érkező karik számától függően: kari*10k és ezt még módosítani avval, hogy lentről felfele avagy fentről lefele jött e támadás.

Ezt ha valaki érti akkor rájöhet, hogy kis millió taktikázást rejthet magában.
Két vállra fektetett, nincs több Hsz. Néha van.
Pontszám: 4.71
népszerűPörgöncFérfi
Végzetúr tehetség
196 hozzászólás
Profil megtekintése
Re: Portya, háború, egyéb
32. hozzászólás - 2011.06.19. 21:43:33 (Válasz Prisma #26 hozzászólására.)
Rengeteg átgondolni való van.... Jaj...

Nézzük csak!

A csapat 5 db 70. szintű taggal, B csapat 1 db 70. és 5 db 30. szintűvel (mondjuk ők is adnak át épét, legyenek aktívak). A csapat átad minden ÉP-t a legerősebbnek és kifekteti B csapat 70. szintű kariját 5 támadásból, mi a háború vége?

Lehetne úgy is programozni, hogy a háború 5 nap, van nevezés, mint a bajnokira, aki nem nevez, az a háború kitörésének pillanatában aktuális cuccal játszik. Naponta 1 kör, mondjuk 5 nap, az első 4 napon választhatsz ellenfelet, ha akarsz. Az 5. napon a progi lenyomja a maradékot, ha addig nem dől el egyértelműen háború. Az utolsó nap harcában a maradék inaktívak és az ellenfél nélkül maradtak csak az ÉP-jükkel vesznek részt. A végső ütközet csak két ütőtávon belüli játékos között dőlhetne el, ha nincs ilyen, döntetlen. Ha van, akkor megkapják a maradék ÉP-t mindenkitől és utolsó vérig megy a harc. Ha több ilyen páros is van, akkor arányosan kapják az ÉP-t az innen keletkező maradék pedig szint szerint alulról felfelé áramlik. Tehát a legkisebbek párbajoznak először.
V3-Shifu
Pontszám: 6.33
népszerűArielFérfi
Végzetúr mester
3532 hozzászólás
Profil megtekintése
Re: Portya, háború, egyéb
33. hozzászólás - 2011.06.19. 21:49:27 (Válasz Prisma #30 hozzászólására.)
Idézet: Prisma - 2011.06.19. 21:25:51
Idézet: Ariel - 2011.06.19. 21:15:46
Interaktivitás ott van, hogy minden nap variálhatsz a stratégiádon. Igaz, hogy nem tudsz minden egyes portya után közbeavatkozni, mint a mostani háborúban, de naponta van lehetőséged a stratégia megváltoztatására.

Ez igaz, de ez azért nem túl jelentős. A mostani háborús rendszer interaktivitásához képest pedig elenyésző. Szerintem ez nagyon fontos elem, mert ez teszi háború közben is érdekessé az eseményt, plusz ilyenkor van mit utána megbeszélni. Ha csak háromszor lehet állítani, utána meg végigfut az egész, az nem túl érdekes sajnos.


Szerintem pedig pont, hogy több. A mostani rendszerben elzavarhatod a tagok 90%-át katakombába, vagy kirúghatod a szöviből. Az új rendszerben pedig a szövi igenis megvitathatja, hogy milyen stratégiát kövessen, és azoknak is van beleszólása a dolgokba, akik keveset vannak gép előtt.

Annak a változatnak, amit te említesz, ugyan az a hibája, mint a mostani rendszernek: ha nem vagy folyamatosan a gép előtt, nem tudsz részt venni a háborúban. Sőt, a te verziódban a háborúnak akár egy óra alatt is vége lehet, így jó eséllyel reagálni sem tud rá az ellenfél.
A gyakorló állatokat is lehessen gyógyítani, a gyógyuló állatok is mehessenek gyakorolni. Pihenés közben lehessen vadászni.
Pontszám: 7.33
fórumozóPrismaFérfi
Végzetúr mester
903 hozzászólás
Profil megtekintése
Re: Portya, háború, egyéb
34. hozzászólás - 2011.06.19. 21:50:19 (Válasz Pörgönc #32 hozzászólására.)
Idézet: Pörgönc - 2011.06.19. 21:43:33
Rengeteg átgondolni való van.... Jaj...

Igen, sajnos elég komplex összerakni egy jó rendszert, ami az összes főbb alapelvnek megfelel, amit elvárunk tőle.


Lehetne úgy is programozni, hogy a háború 5 nap, van nevezés, mint a bajnokira, aki nem nevez, az a háború kitörésének pillanatában aktuális cuccal játszik. Naponta 1 kör, mondjuk 5 nap, az első 4 napon választhatsz ellenfelet, ha akarsz.

Az 5 nap nem igazán jó. A múltkor az volt az ötlet, hogy a háború legyen olyasmi, mint az epikölés, rövid, de intenzív. A javasolt rendszerben a háború hosszát leginkább a cooldown (két cselekedet közötti kényszerű pihenő) nagysága határozná meg. 5 perc esetén a háború valószínűleg legfeljebb néhány órás lenne.
Egyenlőre próbálta osztani a sajtot a róka a medvebocsok számára.

Egyelőre az egyelőre szó jelenti azt, hogy "most még".
Pontszám: 5.43
népszerűSemelyikFérfi
Végzetúr mester
1294 hozzászólás
Profil megtekintése
Re: Portya, háború, egyéb
35. hozzászólás - 2011.06.19. 21:53:24 (Válasz Prisma #34 hozzászólására.)
volt egy nagyon kiforratlan ötletem, valahol megvan textfájlban, mindjárt bemásolom
kéretik kis kezdeményként kezelni
Pontszám: 7.45
fórumozóPrismaFérfi
Végzetúr mester
903 hozzászólás
Profil megtekintése
Re: Portya, háború, egyéb
36. hozzászólás - 2011.06.19. 21:53:51 (Válasz Ariel #33 hozzászólására.)
Idézet: Ariel - 2011.06.19. 21:49:27

Szerintem pedig pont, hogy több. A mostani rendszerben elzavarhatod a tagok 90%-át katakombába, vagy kirúghatod a szöviből. Az új rendszerben pedig a szövi igenis megvitathatja, hogy milyen stratégiát kövessen, és azoknak is van beleszólása a dolgokba, akik keveset vannak gép előtt.

Ne már, azért a zöld ne legyen már kék. A mostani rendszerben nagyságrenddel több interaktivitás van. Eleve kell 50 csata a győzelemhez. Az általad javasoltban pedig 3 csata van összesen. Ez alig több interaktivitás, mint Miklós eredeti javaslatában.


Annak a változatnak, amit te említesz, ugyan az a hibája, mint a mostani rendszernek: ha nem vagy folyamatosan a gép előtt, nem tudsz részt venni a háborúban. Sőt, a te verziódban a háborúnak akár egy óra alatt is vége lehet, így jó eséllyel reagálni sem tud rá az ellenfél.

Így van, de pont az benne a jó, hogy rövid idő alatt véget ér. Szerintem senkinek nem hiányoznak a végtelen háborúk. Fentebb írtam, hogy a háború úgy lenne jó, mint az epik: rövid, de intenzív.
Egyenlőre próbálta osztani a sajtot a róka a medvebocsok számára.

Egyelőre az egyelőre szó jelenti azt, hogy "most még".
Pontszám: 6.91
népszerűPietrusFérfi
Végzetúr mester
843 hozzászólás
Profil megtekintése
Re: Portya, háború, egyéb
37. hozzászólás - 2011.06.19. 21:58:15 (Válasz Prisma #34 hozzászólására.)
Idézet: Prisma - 2011.06.19. 21:50:19
Az 5 nap nem igazán jó. A múltkor az volt az ötlet, hogy a háború legyen olyasmi, mint az epikölés, rövid, de intenzív. A javasolt rendszerben a háború hosszát leginkább a cooldown (két cselekedet közötti kényszerű pihenő) nagysága határozná meg. 5 perc esetén a háború valószínűleg legfeljebb néhány órás lenne.

Ebben látok egy kis problémát. Ha abban a néhány órában valami miatt nem tudok géphez kerülni, akkor kimaradtam belőle. Plusz az idegeskedés, hogy érjek haza időre. A magam részéről ezt nem támogatnám túlzottan. Inkább valami olyasmit, mint a bajnoki, hogy legyen x időm nevezni, és nem baj, ha pont 16:05-től 16:50-ig nem kerülök gép elé. De ez csak az én véleményem.
A több körös ötlet tetszene, abban azért lenne egy kis taktikai lehetőség.
http://vegzetur.wikidot.com/ Itt minden végzeturas kérdésre megtalálod a választ!

"Ha a kacsa nem tud úszni, nem a víz a hülye."
Pontszám: 7.14
fórumozóGeorgeeFérfi
Végzetúr tanonc
32 hozzászólás
Profil megtekintése
Re: Portya, háború, egyéb
38. hozzászólás - 2011.06.19. 22:00:58
Kicsit S&F-es megoldás, de tényleg jó ötlet. támogatom.
"Minél feljebb húzod a nadrágod, annál gyorsabban tudsz futni!"
Pontszám: 4.63
népszerűArielFérfi
Végzetúr mester
3532 hozzászólás
Profil megtekintése
Re: Portya, háború, egyéb
39. hozzászólás - 2011.06.19. 22:05:08 (Válasz Prisma #36 hozzászólására.)
A bajnoki is érdekes, pedig az ember ott sem tud közben beleszóni a dolgokba. A háború némileg ehez hasonlítana, annyi lenne a különbség, hogy itt minden nap tudnál változtatni a stratégiádon, míg az egyik fél el nem ér 3 győzelmet. Nem hiszem, hogy unalmas lenne.

Nem az számít, hogy hány csata kell a győzelemhez, ha a tagok jórésze részt sem tud venni benne. Aki a katakombában csücsül, annak 0 interakciót jelent a háború.

Az az ötlet, hogy gyorsan véget érjen a háború, lehet hogy másfél éve még működött volna, de mára már nincs annyi fanatikus játékos, aki egy ilyen gyors lefolyású háborúban részt tudna venni. Egy 30 fős szövetségből jó, ha 5-10 játékos bele tudna szólni egy egy órás háborúba. Gyakorlatilag azzal lehetne háborút nyerni, hogy minél több csapattag legyen helyettesítve, és 1-2 játékos irányítaná a 30 fős szövit a háború idejére.

Olyan rendszer kell, amiben a szövetség minden tagja részt tud venni. A mostani rendszerben a gyengék hátráltatják a csapatot, és ezért nem tudnak részt venni, a te változatodban pedig az idő rövidsége miatt nem tudnak részt venni. Miklós rendszerében ugyan nem közvetlenül van befolyása a játékosnak a háború végeredményére, de közvetve, a stratégia megvitatásával, a segítségnyújtások kiosztásával és a megfelelő sorrend összeállításával mindenki részt tud venni a háborúban.
A hozzászólást Ariel módosította 2011.06.19. 22:05:59-kor
A gyakorló állatokat is lehessen gyógyítani, a gyógyuló állatok is mehessenek gyakorolni. Pihenés közben lehessen vadászni.
Pontszám: 6.49
fórumozóPrismaFérfi
Végzetúr mester
903 hozzászólás
Profil megtekintése
Re: Portya, háború, egyéb
40. hozzászólás - 2011.06.19. 22:26:05 (Válasz Ariel #39 hozzászólására.)
Elképzelhető, hogy az 1-2 órás lefolyás sem az igazi. De az a nullához közeli interaktivitás, ami Miklós javaslatában van, szintén nem jó. Az általad javasolt háromkörös háború egy fokkal jobb, de az is majdnem nulla interaktivitást biztosít. Ezen persze lehetne tovább javítani úgy, hogy nem három kör van, hanem sokkal több. Az interaktivitásnál azonban nem biztos, hogy elegendő a nagy action-reaction szám. Az is számít, hogy mennyire közvetlen. A jelenlegi háborús rendszer nagy előnye, hogy az interakció a lehető legközvetlenebb: konkrét csatákból áll, ami amúgy is a játék alapeleme. Én azért javasoltam, amit, hogy az alapelem szintén csata lehessen, ami a legközvetlenebb interakció, és a leginkább ismerős, és érthető is.

Félreértés ne essék, nem azt mondom, hogy amit írtam, az tökéletes (különben sem nulláról lett kidolgozva, hanem Miklós rendszere alapján). Én örülnék a legjobban, ha valaki leülne, és elölről kitalálna egy olyat, ami az összes fent említett alapelvnek megfelelne. Csakhogy ez sajnos nem olyan egyszerű a játék meglévő tulajdonságai, és korlátai miatt. Ha valaki mégis ki tudna ilyet találni, hát azt megilletné a legmélyebb elismerés.
Egyenlőre próbálta osztani a sajtot a róka a medvebocsok számára.

Egyelőre az egyelőre szó jelenti azt, hogy "most még".
Pontszám: 6.91
Oldal: 1234567891011
HKK - Zén minikiegészítő: Zén Legendái: A sötétség gyermekeiAz Idő Kereke tovább forog! Megjelent a befejező trilógia utolsó része!