Felhasználónév: Jelszó:
Oldal: 1234567891011
Szerző
Topic neve: Portya, háború, egyéb
kedvelt tagWuherFérfi
Végzetúr mester
327 hozzászólás
Profil megtekintése
Portya, háború, egyéb
1. hozzászólás - 2011.06.18. 20:47:11
Miklós ezt kérted, tessék itt a fórum, most már lehet beszélni róla
Pontszám: 8.71
népszerűLanMaffiaFérfi
Végzetúr mester
3348 hozzászólás
Profil megtekintése
Re: Portya, háború, egyéb
2. hozzászólás - 2011.06.18. 21:36:36
Na majd én akkor!

A háború az nem fasza, csináljátok megfele!
Végzetúr discord: https://discord.gg/bUQc6nY9XU

LanMaffia - Azúr Légió - ex-Tyrant - ex-VM (V1)
Káoszfatty - Lélekhozók Testvérisége (V2)
Kataklizma - Ködkapu Strázsái (V3)
Pontszám: 8.50
irritálóAlmási ViktorFérfi
Végzetúr mester
1277 hozzászólás
Profil megtekintése
Re: Portya, háború, egyéb
3. hozzászólás - 2011.06.18. 22:04:40 (Válasz LanMaffia #2 hozzászólására.)
Szarból nem lehet várat építeni. Inkább agyaljanak az AF-en, az legalább jó és van benne sok potenciál.
Zöld Szója Logan (V1)
http://forum.vegzetur.hu/index.php/topic,799.380#hsz384
Pontszám: 6.70
irritálóBomabeFérfi
Végzetúr tanonc
11 hozzászólás
Profil megtekintése
Re: Portya, háború, egyéb
4. hozzászólás - 2011.06.18. 22:11:33
Olvastam Birka összefoglalóját a taliról, de nem vágom. Mi a baj a Langival? Másfél oldal körítést kellene hozzá írni?
Gyorsan kalapáljunk össze valamit, 'oszt hajrá!
Pontszám: 3.57
fórumozóViszok009Férfi
Végzetúr mester
3922 hozzászólás
Profil megtekintése
Re: Portya, háború, egyéb
5. hozzászólás - 2011.06.18. 22:19:19 (Válasz Bomabe #4 hozzászólására.)
Lényegen a lényegen...(mivel én nem tudtam topicot nyitni ) szar az egész: háború, portya. Nincs semmi kihívás semmi más.

Ide meg jöhetnek az 5letek, hajrá Birka, Persil...
» Tulok «

- Nem kell több kincsesláda, távozz tőlem SáTáN!!!
Pontszám: 4.94
fórumozóSuperEgo23Férfi
Végzetúr mester
1397 hozzászólás
Profil megtekintése
Re: Portya, háború, egyéb
6. hozzászólás - 2011.06.18. 23:52:16
Naivként kérdezem : Háborúnál miért nem lehet + motivációt adni avval, hogy a kamra mellett a megvívott( nyert) csaták után is kapna egyénileg Le-t? S mint védekező kari nyert csata után több járhatna, mivel nagyobb kihívás egy ellenfelet praktikákkal megfogni.(magas szintről lefele gondoltam)

Mód.: S mindezt jóvá lehetne írni pl. a háború végén egyénenként.
A hozzászólást SuperEgo23 módosította 2011.06.18. 23:54:30-kor
Két vállra fektetett, nincs több Hsz. Néha van.
Pontszám: 4.64
népszerűJégkirálynőNő
Végzetúr tanonc
23 hozzászólás
Profil megtekintése
Re: Portya, háború, egyéb
7. hozzászólás - 2011.06.19. 07:07:24
Remélem ez a topic nem lesz az enyészeté haszontalanul mint az eddigi
hasonló témát boncolók.
Sajna az elejétől játszom és mondhatom remek élményeim vannak háború
ügyében. Sztem a fő motivációs erő anno elsősorban a szövetség pozícionálása
volt az hogy a LE-t nem lehetett eldugni háború esetén.
A jelenlegi játékirányok amelyeket az optimálisan fejlődni akaró karakterek
választani tudnak, nos azok nem támogatják alapvetően sem a háború sem pedig
a portya alternatív módon történő felhasználását.
Portyánál úgy gondolom a felvetetett és alacsonyabb szintre berakott KH sok mindent
megoldana....
Háború.
Én kétféle háborút javasolnék a jelenlegi megtartása mellett.
A jelenlegi háborús rendszer a KH-k bejövetelével talán LEdúsabb lenne ez majd kiderül.
Megtennék egy kényszerítő jellegűt ami muszáj lenne. Ez TP nélküli háború lenne vmilyen
szövetségi diadém vagy zászló jutalmának elérése érdekében. Ezt vagy lélekkút vagy meglévő
épülethez kötném kötelező jelleggel és épület szintek lerombolódása lenne a kihagyása.
A harmadik fajta háborúban lehetne választani a hadüzenet indításakor mit céloz meg a támadó
szövetség. Karakterszintű portya alapú és LE szerző háború, vagy adott épület ellen irányuló harc
mikor is győzelem esetén az adott épületszint nagyságától függő lenne a végső nyeremény.
Rengeteg ötletet olvastam már ez ügyben. Eredménytelenül.
TEhát írjatok! A JV majd eldönti, hogy a jelenlegi programba miket lehet könnyebben beleírni.
Komoly élmény lenne ha ismét lenne vmilyen értelme háborúzni.
Pontszám: 7.16
népszerűAgatityFérfi
Végzetúr mester
387 hozzászólás
Profil megtekintése
Re: Portya, háború, egyéb
8. hozzászólás - 2011.06.19. 08:59:45 (Válasz SuperEgo23 #6 hozzászólására.)
Huhh, akkor elkezdem írni, hogy mik a bajok, de valószínűleg nem lesz teljes.

Háború:
A kutak és az építendő épületek ára miatt egy néhány milliós kúttól már nem éri meg a háború a befektetést. Magyarán a karakterek sokkal több fölös TP-t benyelnek, mint ami a LE-nyeremény a kútba. Egy-két magasabb karakter néhány napi manakonstrukcióa többet ér. De manázni sem olyan könnyű, mert senki nem öltözik át. Dupla veszteség. De ez fordítva is így van: mivel néhány napi mana, a hátrányban lévő szövetség inkább azonnal kapitulál, ami a harmadik ilyen után már a támadónak sem fun.

Ha fel akarják venni a kesztyűt a felek, akkor a háború arról szól, hogy aki picit is gyengébb, azok elbújnak, hetekre is, míg a pár erős karakter megpróbálja az eredményt ide vagy oda billenteni. Ez megint csak senkinek nem jó, ezt már nagyon ritkán csinálják, mert a veszteség eltörpül a manakonsti mellett és baromi frusztráló mindkét félnek. Az erős karakterek meg pont attól erősek, hogy magas LE/TP arányt nyomnak, amit egy hülye presztizs háború miatt nem akarnak rontani.

A háborút ráadásul leginkább az dönti el, melyik szövetségben van több olyan játékos, akik sokat ülnek a gép előtt (hogy kockaság, vagy munka mellett van nyitva a böngésző, vagy kinn van a tengerparton és mobillal nyomja, az mindegy.), kinek az életformájába fér ez bele. És mint tudjuk, nem erről kéne szólnia ennek a játéknak.

Ez a rendszer ugyanakkor érdekes helyzetet tud eredményezni, ami szintén nem életszerű, nem jó. 4-5 fős kamikaze szövetség, akiknek nagyon sok idejük van, azok ha nagyon sokat ülnek a gép előtt, takkra, 15%-okról beütnek, akkor végig tudnak tarolni sok-sok 30-35 fős szövetséget, egyszerűen a szervezettségük és folyamatos gép előtt ülésük miatt. Ráadásul egyszerre több szövetségnek üzennek hadat, így eloszlanak a támadók között a rájuk eső támadások, így a megtámadottak még nehezebb tudják összekaparni a győzelemhez szükséges győztes csatákat. Ezek a kamikaze szövik akár neki is állhatnak farmolni a szövetségeket, ami szintén nem jó.


Portya (tőmondatokban, mivel kismillió topikban van ezekről szó):
Alapvetően nem jó, hogy a rendszer a lefelé ütést díjazza. Az egyik EH-s topikban pontos számok vannak a lefelé ütés LE/TP arányáról, nonszensz, hogy -2, -1 szintre ütve a legjobb az arány.
Nem jó, hogy egy szinten belül (én a V1 környékemről mondok példát) a 3400 TÖ-s karakter a 2000 TÖ-jű karakterrel van egy sávban, ezzel is kéne valamit kezdeni.
Továbbra is el van a portya tolva a kritvari (IQ+tau) irányába.
Nem beszélve a rosszul kalibrált "vastag bőr - másodlagos varázslat - másodlagos támadás" hármasról. Ebből következik, hogy magas szinten nagyon elszálltak a varázslatok másodlagos támadásból eredő blöki sebzései is, amit nem győz az ember gyógyítani. Szó szerint nem lehet elég gyorsan gyógyítani a blökiket (ami egyébként is a gép elé köti a játékost, ami nem cél)
A kivégzés szaki 70-80. szinttől kezdve értelmetlenné válik (bár ennek a megváltoztatásáról már megvan a döntés).
LXXXVIII. Silex'en thour: A Ghalla-szerte ismert és tisztelt Dark Silex kései leszármazottja,
e néven az utolsó és egyetlen.
Pontszám: 7.60
népszerűArielFérfi
Végzetúr mester
3532 hozzászólás
Profil megtekintése
Re: Portya, háború, egyéb
9. hozzászólás - 2011.06.19. 10:41:28
Az a rendszer, amit Miklós anno felhozott, illetve most a találkozón is említett, sok problémára megoldást jelentene.

A mostani rendszerben a taktika nagyjából abból áll, hogy kilépkedhetnek a karik a szöviből, katakombába vonulhatnak, vagy folyamatosan a gép előtt ülve leshetik, hogy mikor bukkan fel az ellenfél 15% alól, hogy szét lehessen csapni. Persze lehet védelem italát inni, több szövivel csatázni egyszerre, de ettől függetlenül az alap ugyan az: vagy ülj egész nap a gép előtt, vagy oldd meg, hogy egyáltalán ne legyél támadható.

Amit Miklós említett, ott a nagy előny, hogy nem kell folyamatosan gép előt ülni, nem kell katakombázni, a játékos a háborúval párhuzamosan nyugodtan folytathatja az eredeti játékát, a háború nem jelent plusz stresszt és időt. Taktikai elem is van, csak épp másfajta. Azzal, hogy ki lehet jelölni, hogy ki háborúzzon, ki adjon segítséget, és még a csatázók sorrendje is megadható, van bőven lehetőség taktikázásra. Ráadásul nem csak egy jó megoldás létezhet, és azzal, hogy a másik szövi taktikája nem ismert, még izgalmasabbá válhat a saját taktika felállítása. Aztán ha végül elbuktuk a háborút, lehet a taktikán finomítani, nem azon múlik a háború kimenetele, hogy az ellenfélnek volt-e kedve plusz játékidőt szánni a háborúra.

A jelenlegi rendszerben nem tudok elképzelni olyan motivációs tényezőt, ami kompenzálná a háború által okozott veszteségeket, még a győztes fél számára sem. annyi plusz időt és áldozatot kíván, hogy egyszerűen nem éri meg. A Miklós által említett rendszer másik nagy előnye, hogy sokkal kisebb motivációs tényező is elég a háborúk indításához, hiszen nem követel a játékostól komoly áldozatokat.

És aki nem emlékszik Miklós javaslatára:

Idézet: Miklós - 2010.01.18. 22:40:53
Szövetségi háborúk reform

Ezzel a témával tartozom még a VU találkozóról, most itt az ígért dokumentáció, megvitatás végett.

Az új szövetségi háború a következőképp nézne ki:
Hadüzenet ugyanúgy, mint a jelenlegi háború.
Egy szövetség egyszerre csak egy hadüzenetet küldhet.
Maga a háború egyetlen nagy csata formájában zajlik le, a hadüzenet elfogadásától számított 48 óra múlva.
A hadüzenet és a háború között a tagok "nevezhetnek" a csatára, hasonlóképpen, mint az olimpián. Tehát direkt felkészülhetnek a legjobb felszereléssel, állatokkal stb. A jelentkezés során meg lehet adni, hogy aktív harcolóként vesz valaki részt, vagy segítőként. Utóbbi esetben meg kell adnia, hogy melyik szövetségi társának ad segjtő kezet.
A csatában a szövetség MINDEN tagja részt vesz, azok is, akik nem neveztek külön, ők abban a felszerelésben, amit a hadüzenet megkapásakor viseltek.
A csata kezdetén minden résztvevő max ép-ről és vp-ről indul. A gép választ mindkét csapatból 1-1 véletlenszerű harcolót. Ezek a normál szabályok szerint megküzdenek. (LE rablás és egyéb változás nem történik az eredeti karakternél, az olimpiához hasonlóan). Aki 1 ÉP-re került, az kiesett (elesett a harcmezőn). Azonban a győztes sem nyeri vissza életpontját! Ezután a gép 2 újabb harcolót választ. Ez addig megy, amíg az egyik fél katonái el nem fogynak, ekkor a másikat győztesnek nyilvánítja a rendszer.

Előnyök:
1.) Nincs géphez kötöttség. A jelenlegi rendszerben sok játékos kénytelen katakombába bújni, láthatatlanná válni vagy akár a szövetségből kilépni a háború miatt. Ráadásul sokkal többet kell háború idején a gép előtt tölteni, mint egyébként.
2.) Stressz helyett szórakozás. A jelenlegi rendszerben a háború velejárója, hogy szétverik az embert, napokon keresztül szivatják. Ehelyett egy izgalmas, érdekes esemény lesz belőle.
3.) Taktikázási lehetőség. A jelenlegi rendszerben az egyfős 60-s karakter legyőzi az 20 50. szintűből álló szövetséget. A gyengébb, kis karakterek sokszor gyengítik a csapatot, nem erősítik. Itt egyetlen tag sem tudja gyengíteni a szövetséget, ha csak 1 sebzést bevitt, már használt valamit, de a segítségnyújtások és az aktív tagok variálásával egészen meglepő eredmények jöhetnek létre.
4.) Azért csak 1 hadüzenet egyszerre, mert a jelenlegi rendszerben az elhúzódó/befagyó háborúk miatt adtunk többre lehetőséget, itt erre nincs szükség, és ha folyamatosan több háború zajlik, az elég nehezen átlátható, és könnyen "farmolás" effekté válhat. így viszont mindenki igyekszik a legérdekesebb kihívást jelentő szövetséget támadni.

Díjazás:
1.) Lélekkút töltődés attól függően, hogy mennyivel volt erősebb az erős szövetség (szintösszeg és lélekkút alapján).
Esetleg1: a vesztes lélekkútja nem csökken.
Esetleg2: a jutalom csak a támadónak jár, a megtámadotté csak a dicsőség győzelemnél ("tömés" elkerülése).
2.) A győztes szövetség minden tagja kap egy pozitív buffot, azaz plusz tulajdonságot (erőssége a legyőzött ellenség erősségétől függ) a portyákra, valahány napra.

Egyéb:
1.) Megszűnik a háború utáni automatikus békekötés.
2.) A háború és béke csarnokának funkciója teljesen megváltozik. (különböző bónuszt adhatnak a háborúban, további taktikai lehetőséget biztosítva)


Szerintem lenne értelme ezt újra tárgyalni, és némi finomítással megvalósítani, ha nem is a mostani rendszer helyett, hanem mellette, alternatív háborús rendszerként.
A gyakorló állatokat is lehessen gyógyítani, a gyógyuló állatok is mehessenek gyakorolni. Pihenés közben lehessen vadászni.
Pontszám: 8.59
népszerűPörgöncFérfi
Végzetúr tehetség
196 hozzászólás
Profil megtekintése
Re: Portya, háború, egyéb
10. hozzászólás - 2011.06.19. 10:42:48
Sok téma ez egyszerre. Jó lenne valamelyiket végig vitázni, ötletelni és megszavazni, hogy had menjen a Teremtőhöz megvalósításra.

A portya témához azt tudom hozzátenni, hogy a TP táblát fordíttassuk meg, amennyi TP járt a -1 szintre ütésért azt kapjuk a +1-ért stb.
Ez kicsit (tényleg kicsit) megnehezítené a portyázók dolgát. Ösztökélné a vadászatot, eltüntetné 100. szint felett azokat a még mindig extrém 300-400 LE/TP-s csatákat, amiket a KH-ból kiszednek, talán az ismétlős küldiket is akadályozná kicsit. Eltűnnének azok a játékformák, amelyek kizárólag ezek pörgetésére épülnek, miközben a gazdik unatkoznak, de mást, a nyilvánvaló gazdasági hátrány miatt, meg nem játszanak/játszhatnak.
V3-Shifu
Pontszám: 7.93
népszerűPörgöncFérfi
Végzetúr tehetség
196 hozzászólás
Profil megtekintése
Re: Portya, háború, egyéb
11. hozzászólás - 2011.06.19. 10:46:32 (Válasz Ariel #9 hozzászólására.)
Ariel, amit beidéztél a háborúról az király, miért nem valósult meg?
V3-Shifu
Pontszám: 6.57
fórumozóSuperEgo23Férfi
Végzetúr mester
1397 hozzászólás
Profil megtekintése
Re: Portya, háború, egyéb
12. hozzászólás - 2011.06.19. 10:46:41 (Válasz Ariel #9 hozzászólására.)
Ez így elsőre pompásan hangzik Miklóstól.
Két vállra fektetett, nincs több Hsz. Néha van.
Pontszám: 3.43
népszerűArielFérfi
Végzetúr mester
3532 hozzászólás
Profil megtekintése
Re: Portya, háború, egyéb
13. hozzászólás - 2011.06.19. 10:54:26 (Válasz Pörgönc #11 hozzászólására.)
Ez egy másfél éves javaslat. Akkor még sokan háborúztak a régi rendszer szerint, és nem szerették volna, ha megváltozik az, amiben sikeresek. Akkor a világeseményekbe pillantva, a háborúk száma annyi volt, hogy estére már nem látszottak a reggeli történések. Mára úgy lecsökkent a háborúk száma, hogy egy hétre visszamenőleg látszanak az események.

Mára szerintem sokat változtak a dolgok, és sokkal jobb visszhangja lenne ennek a javaslatnak, mint másfél éve volt, lenne értelme ismét előszedni és megvalósítani.
A hozzászólást Ariel módosította 2011.06.19. 10:54:56-kor
A gyakorló állatokat is lehessen gyógyítani, a gyógyuló állatok is mehessenek gyakorolni. Pihenés közben lehessen vadászni.
Pontszám: 7.66
népszerűPörgöncFérfi
Végzetúr tehetség
196 hozzászólás
Profil megtekintése
Re: Portya, háború, egyéb
14. hozzászólás - 2011.06.19. 11:06:13 (Válasz Ariel #13 hozzászólására.)
Értem, csak V3-on játszom, de maximálisan egyet értek a megfigyelésekkel. Erre a Miklós féle verzióra (a két opcióval!) adnék egy igen szavazatot. Nem lehetne kiírni szavazásra?
V3-Shifu
Pontszám: 7.24
népszerűTigristappancsFérfi
Végzetúr mester
402 hozzászólás
Profil megtekintése
Re: Portya, háború, egyéb
15. hozzászólás - 2011.06.19. 11:54:37
Ez lényegében a Shakes and Fidget rendszere egy az egyben, ott nagyon jól működött.

Egyébként a két rendszert párhuzamosan is lehetne futtatni, aztán majd kiderül melyiket használják többet.
Pontszám: 5.78
népszerűPietrusFérfi
Végzetúr mester
843 hozzászólás
Profil megtekintése
Re: Portya, háború, egyéb
16. hozzászólás - 2011.06.19. 16:57:08
Nekem Milkós ötlete tetszik, néhány gondolatot fűznék csak hozzá:
1.: Mindenképpen a jelenlegi háborús rendszer mellé kerüljön be. A régi is maradjon meg, vannak olyanok, akik így is használják.
2.: A két "esetleges" hozzáfűzés a díjazásnál mindenképpen kerüljön be, és a lélekkútba kerülő nyeremény LE legyen több. Jelenleg néhány manakonstrukciónyi a nyereség, ami nem túl nagy motiváló tényező.
3.: A buffok ne csak simán tulajdonságot/szakértelmet adjanak. Engem pédául néhány +támadás vagy krit varázslat nem hozna nagy lázba. Lehetnének azok is, de inkább olyan effekteket adjanak, amiket másképpen nem, vagy csak korlátozottan megszerezhetőek, és nem jelentenek direkt tápot vagy csak kényelmi funkciókat adnak. Amire gondolok: Vadászat/portyázás közben x ideig y% eséllyel találsz kristálypontot. Vagy X ideig állataid morálja lassabban csökken. Vagy akár lehetnének szövetségi szintű hatások is: LE-ből építésnél nagyobb mértékben nő a lélekkút, vagy a lélekkútból való építés x%-kal hatékonyabb vagy a következő háborúra első harcoló tagotok valami bónuszt kap. Itt lehetne kitalálni még sokat, ez csak néhány példa, ami hirtelen eszembe jutott.
4.: Az inaktív tagokra kéne valamit kitalálni, mert az, hogy automatikusan harcoló fél lesz, nem biztos, hogy a szövetségnek előnyös. A következő jutott eszembe: Be lehetne állítani egy kapcsolót, hogy harcoló/segítő akar lenni, ha hadat üzennek a szövetségnek. De ez csak akkor működne, ha szürke/piros a tag, és a hadüzenet és a háború elindulása között sem lép be.

Mit szóltok a fentebb leírtakhoz? Ötletet, kritikát szívesen fogadok.

Ui.: Akinek nem inge, ne vegye magára: Nagyon szépen megkérnék mindenkit, hogy ha lehetséges konstruktív hozzászólásokkal ötleteljünk, és jussunk előrébb. Lehetőleg ne személyeskedjünk, ne törődjünk a pontozással, próbáljunk normális emberhez méltóan hozzászólni.
http://vegzetur.wikidot.com/ Itt minden végzeturas kérdésre megtalálod a választ!

"Ha a kacsa nem tud úszni, nem a víz a hülye."
Pontszám: 9.18
kedvencAqvirFérfi
Végzetúr poronty
2 hozzászólás
Profil megtekintése
Re: Portya, háború, egyéb
17. hozzászólás - 2011.06.19. 17:49:05
Nekem tetszik Miklós öltette.
Egy kicsit feldobná a szövetségi háborúskodást.
Pontszám: 8
népszerűHitman999Férfi
Végzetúr tanonc
12 hozzászólás
Profil megtekintése
Re: Portya, háború, egyéb
18. hozzászólás - 2011.06.19. 18:17:59
Hm egész jó ötletnek tartom Miklós ötletét
Pontszám: 7.83
kedvencCukkiniNő
Végzetúr tanonc
14 hozzászólás
Profil megtekintése
Re: Portya, háború, egyéb
19. hozzászólás - 2011.06.19. 19:25:08
tetszik ez a szövetségi háborúk reform, amit Ariel vázolt.
Pontszám: 7.50
irritálóSandman010Férfi
Végzetúr mester
446 hozzászólás
Profil megtekintése
Re: Portya, háború, egyéb
20. hozzászólás - 2011.06.19. 20:00:54 (Válasz Ariel #9 hozzászólására.)
Ez is jó szöveg. Ha már egy játék is stresszt jelent, akkor ott már gondnak kell lennie agyilag.
Talán pihenni,relaxálni meg számos egyebet kellene (aludni,mert a kialvatlan,ki nem pihent ember olyan,mint egy zombie) sok játékosnak csinálni és nem egésznap a monitor előtt ülni és verni a VÚ-t például.
TEHÁT a játékokat szórakozásnak,kikapcsolódásnak kell felfogni minden esetben.
A hozzászólást Sandman010 módosította 2011.06.19. 20:06:17-kor
Valahol Valamerre a Végzetúrban azaz V3:-))
Bár a legjobb a Home Sweet Home azaz a H2O:-DDD
Pontszám: 2.52
Oldal: 1234567891011
HKK - Zén minikiegészítő: Zén Legendái: A sötétség gyermekeiAz Idő Kereke tovább forog! Megjelent a befejező trilógia utolsó része!