Az a rendszer, amit Miklós anno felhozott, illetve most a találkozón is említett, sok problémára megoldást jelentene.
A mostani rendszerben a taktika nagyjából abból áll, hogy kilépkedhetnek a karik a szöviből, katakombába vonulhatnak, vagy folyamatosan a gép előtt ülve leshetik, hogy mikor bukkan fel az ellenfél 15% alól, hogy szét lehessen csapni. Persze lehet védelem italát inni, több szövivel csatázni egyszerre, de ettől függetlenül az alap ugyan az: vagy ülj egész nap a gép előtt, vagy oldd meg, hogy egyáltalán ne legyél támadható.
Amit Miklós említett, ott a nagy előny, hogy nem kell folyamatosan gép előt ülni, nem kell katakombázni, a játékos a háborúval párhuzamosan nyugodtan folytathatja az eredeti játékát, a háború nem jelent plusz stresszt és időt. Taktikai elem is van, csak épp másfajta. Azzal, hogy ki lehet jelölni, hogy ki háborúzzon, ki adjon segítséget, és még a csatázók sorrendje is megadható, van bőven lehetőség taktikázásra. Ráadásul nem csak egy jó megoldás létezhet, és azzal, hogy a másik szövi taktikája nem ismert, még izgalmasabbá válhat a saját taktika felállítása. Aztán ha végül elbuktuk a háborút, lehet a taktikán finomítani, nem azon múlik a háború kimenetele, hogy az ellenfélnek volt-e kedve plusz játékidőt szánni a háborúra.
A jelenlegi rendszerben nem tudok elképzelni olyan motivációs tényezőt, ami kompenzálná a háború által okozott veszteségeket, még a győztes fél számára sem. annyi plusz időt és áldozatot kíván, hogy egyszerűen nem éri meg. A Miklós által említett rendszer másik nagy előnye, hogy sokkal kisebb motivációs tényező is elég a háborúk indításához, hiszen nem követel a játékostól komoly áldozatokat.
És aki nem emlékszik Miklós javaslatára:
Idézet: Miklós - 2010.01.18. 22:40:53 Szövetségi háborúk reform
Ezzel a témával tartozom még a VU találkozóról, most itt az ígért dokumentáció, megvitatás végett.
Az új szövetségi háború a következőképp nézne ki:
Hadüzenet ugyanúgy, mint a jelenlegi háború.
Egy szövetség egyszerre csak egy hadüzenetet küldhet.
Maga a háború egyetlen nagy csata formájában zajlik le, a hadüzenet elfogadásától számított 48 óra múlva.
A hadüzenet és a háború között a tagok "nevezhetnek" a csatára, hasonlóképpen, mint az olimpián. Tehát direkt felkészülhetnek a legjobb felszereléssel, állatokkal stb. A jelentkezés során meg lehet adni, hogy aktív harcolóként vesz valaki részt, vagy segítőként. Utóbbi esetben meg kell adnia, hogy melyik szövetségi társának ad segjtő kezet.
A csatában a szövetség MINDEN tagja részt vesz, azok is, akik nem neveztek külön, ők abban a felszerelésben, amit a hadüzenet megkapásakor viseltek.
A csata kezdetén minden résztvevő max ép-ről és vp-ről indul. A gép választ mindkét csapatból 1-1 véletlenszerű harcolót. Ezek a normál szabályok szerint megküzdenek. (LE rablás és egyéb változás nem történik az eredeti karakternél, az olimpiához hasonlóan). Aki 1 ÉP-re került, az kiesett (elesett a harcmezőn). Azonban a győztes sem nyeri vissza életpontját! Ezután a gép 2 újabb harcolót választ. Ez addig megy, amíg az egyik fél katonái el nem fogynak, ekkor a másikat győztesnek nyilvánítja a rendszer.
Előnyök:
1.) Nincs géphez kötöttség. A jelenlegi rendszerben sok játékos kénytelen katakombába bújni, láthatatlanná válni vagy akár a szövetségből kilépni a háború miatt. Ráadásul sokkal többet kell háború idején a gép előtt tölteni, mint egyébként.
2.) Stressz helyett szórakozás. A jelenlegi rendszerben a háború velejárója, hogy szétverik az embert, napokon keresztül szivatják. Ehelyett egy izgalmas, érdekes esemény lesz belőle.
3.) Taktikázási lehetőség. A jelenlegi rendszerben az egyfős 60-s karakter legyőzi az 20 50. szintűből álló szövetséget. A gyengébb, kis karakterek sokszor gyengítik a csapatot, nem erősítik. Itt egyetlen tag sem tudja gyengíteni a szövetséget, ha csak 1 sebzést bevitt, már használt valamit, de a segítségnyújtások és az aktív tagok variálásával egészen meglepő eredmények jöhetnek létre.
4.) Azért csak 1 hadüzenet egyszerre, mert a jelenlegi rendszerben az elhúzódó/befagyó háborúk miatt adtunk többre lehetőséget, itt erre nincs szükség, és ha folyamatosan több háború zajlik, az elég nehezen átlátható, és könnyen "farmolás" effekté válhat. így viszont mindenki igyekszik a legérdekesebb kihívást jelentő szövetséget támadni.
Díjazás:
1.) Lélekkút töltődés attól függően, hogy mennyivel volt erősebb az erős szövetség (szintösszeg és lélekkút alapján).
Esetleg1: a vesztes lélekkútja nem csökken.
Esetleg2: a jutalom csak a támadónak jár, a megtámadotté csak a dicsőség győzelemnél ("tömés" elkerülése).
2.) A győztes szövetség minden tagja kap egy pozitív buffot, azaz plusz tulajdonságot (erőssége a legyőzött ellenség erősségétől függ) a portyákra, valahány napra.
Egyéb:
1.) Megszűnik a háború utáni automatikus békekötés.
2.) A háború és béke csarnokának funkciója teljesen megváltozik. (különböző bónuszt adhatnak a háborúban, további taktikai lehetőséget biztosítva)
Szerintem lenne értelme ezt újra tárgyalni, és némi finomítással megvalósítani, ha nem is a mostani rendszer helyett, hanem mellette, alternatív háborús rendszerként.
A gyakorló állatokat is lehessen gyógyítani, a gyógyuló állatok is mehessenek gyakorolni. Pihenés közben lehessen vadászni.