Teljesen fellelkesültem Lan szövetségi küldi fejlesztésén és újra nekifutottam a szövetségi háború témának. Íme az újabb verzió!
A kezdeményező fél hadat üzen, van 12 órája, hogy taktikát válasszon. A taktika abban nyilvánul meg, hogy háború ablakban minden tag egyénileg kiválaszthatja a kihívott szövetség ütőtávolban lévő karijaiból, hogy kit támadjon az első körben (a jelölő felszerelése tárolódik). A védekezők jelentkeznek, mint bajnoki viadalra pusztán azért, hogy az Ő felszerelésük is mentődjék (ha nem teszi, akkor a háború kitörésének pillanatában aktív cuccukkal indulnak). Innentől mindkét fél játszhatja a szokásos napi játékát.
Színesítő elem, hogy ütőtávon belül több karakter is választhatja ugyanazt az ellenfelet. Kitör a háború, azonnal lemegy az első kör (automatikusan),mindenki full ÉP-ről és VP-ről indul, de pótlás semmilyen úton nem lehetséges, ha a harcban bárki is elájul az a folytatásban nem vesz részt. Most jön az izgalmas rész.
A többen támadnak egy játékost szituációban, a megtámadott, csak az első (ezt nem tudom mi alapján határozzuk meg) ellenfélre varázsol vissza. Közelharcban két támadó esetén a védekezésére és a támadására is -20%-ot kap, három támadónál -30% és -30%, hiszen a figyelme egyre jobban megoszlik. Ennél több támadó esetén további tulajdonság rontás már nincs. A csataleírásban valahogy úgy működne, mint az állatokkal: A harcban részt vesz még Vérnyúl és Kacaj nevű szövetségi társad is...
Így vonnánk be az építő és a gyengébb karikat értékes módon a harcba.
A csaták mindkét szövetség minden tagja által megtekinthetőek.
A második körben a kihívott félnek van lehetősége ellenfelet választani, 12 óra elteltével lemegy a második kör. Majd a 3. és a 4. kör. Ekkor a hadüzenettől számított 48. óránál járunk. Folytatásban életbe lép a felpörgetés. A csapások óránként mennek oda-vissza, aki gép előtt van beavatkozhat, aki nem, az úgy jár, mint ahogy normál háborúban járna.
Mi történik azokkal, akik nem választanak ellenfelet? A program automatikusan a leggyengébb TÖ-SZÖ-jű ütőtávon belüli ellenfélre küldi rá. A legrosszabb esetben X óra elteltével már csak különböző szövetségekben lévő ütőtávon kívüli magányos karik vannak. Ettől a pillanattól szabad ellenfélválasztás következik (az automatika még mindig a leggyengébb ellenfélre küld rá a támadót). Még egy csavart belevíve, az ütőtávon kívüli csatáknál a kisebb, mindegy, hogy támad, vagy védekezik, megkapja a láthatatlanság bónuszt. Egy erősebb, de még egy közepes erősségű, alacsony szintű karinál is jelentős erősödést hozhat, viszont az ÉP-je jóval kevesebb és a felszerelése csak limitáltan erősödik, így nagy valószínűséggel legázolják (ami rendjén is van). Azért egy ÉP-ben már jól megtépázott, magas szintű karit akár el is kaphat. Érzésre ez eléggé kiszámíthatatlanná és így érdekessé teszi a kimenetelt, a legerősebb szövik kivételével, de hát Ők minden szabályrendszerben így is, úgy is, győznek.
A nyeremények a korábban már nagyjából támogatott, nem a legyőzött szövetség Lélekkútját terhelő dolgok lennének, azaz a legyőzött nem veszítene semmit.