Felhasználónév: Jelszó:
Szerző
Topic neve: Fejlesztési javaslatok kalandokkal kapcsolatban
népszerűMiklós
Adminisztrátor
3429 hozzászólás
Profil megtekintése
Fejlesztési javaslatok kalandokkal kapcsolatban
1. hozzászólás - 2009.10.29. 21:36:07
Ide írjátok a kalandrendszerrel kapcsolatos fejlesztési javaslataitokat.

Bármilyen egyéb postot ebből a topicból törlök, szeretném, ha itt tényleg csak fejlesztési ötletek lennének, amelyek a kalandokat még jobbá teszik. A kritikákhoz létrehoztam egy másik topicot, "Mi nem tetszik a kalandokban" címmel.
A hozzászólást Miklós módosította 2009.10.29. 22:15:37-kor
Pontszám: 5
népszerűCharlieSnakeFérfi
Végzetúr poronty
6 hozzászólás
Profil megtekintése
Re: Fejlesztési javaslatok kalandokkal kapcsolatban
2. hozzászólás - 2009.10.29. 21:43:28
Lehet, hogy nem ide kellene írnom, de ha sikertelen egy kalandom, akkor miért nullázódik le a küldetésnél a sikeres portyák száma? Ez így nem igazán buli
Pontszám: 8.20
népszerűLanMaffiaFérfi
Végzetúr mester
3140 hozzászólás
Profil megtekintése
Re: Fejlesztési javaslatok kalandokkal kapcsolatban
3. hozzászólás - 2009.10.29. 22:25:54
Kérdésem lenne hogy a 3 új szakértelemhez van-e kiadott nyilvános képlet, függ-e a karakter szintjétől például?
LanMaffia - Azúr Légió - ex-Tyrant - ex-VM (V1)
Káoszfatty - Lélekhozók Testvérisége (V2)
Kataklizma - Ködkapu Strázsái (V3)
Pontszám: 8.38
népszerűBaalCainFérfi
Végzetúr mester
611 hozzászólás
Profil megtekintése
Re: Fejlesztési javaslatok kalandokkal kapcsolatban
4. hozzászólás - 2009.10.29. 22:53:44
Csak, h legyen topikhoz illő hsz is:

Miért nem lehet akár az összes szakit felhasználni a küldikhez? Igy is vannak olyanok amik maxolhatóak, szubtéri, manaregen, vezetőkészség, másodlagosok, kereskedelem, építés. Ezek egy része kimondottan alacsony szinten maxol pl építés.
Van olyan ami magas akadémiához kötött: irányított vadászat.

Akkor miért zárjuk ki a többi szakit? Nagyon jó kis sztorikat eltudok képzelni, amiben pl csapdakészítést vagy inteligens kedvencet kell használni.-főleg az utóbbinál az az 50es max nem is olyan gyorsan van meg.

Egyébként is a maxos szakik egy részét mint pl Birka hszében is látszik vannak akik vmilyen formában turbóval hozták össze. Igy máris nem lesz olyan egyértelmű a siker.

Azoknak meg akik turbóval maxoltak: köv alkalommal tudod mire tedd amikor ezt a kalandot csinálod.-mert gondolom a turbót ugyanúgy számolja szaki szintnek.
A hozzászólást BaalCain módosította 2009.10.29. 22:54:49-kor
Pontszám: 7.95
irritálóBrisFérfi
Végzetúr poronty
4 hozzászólás
Profil megtekintése
Re: Fejlesztési javaslatok kalandokkal kapcsolatban
5. hozzászólás - 2009.10.29. 23:05:53
Üdv !

A legeslegjobb jellemzőkkel tudnám elárasztani ezt az új fejlesztést , tényleg nagyon jó ötlet volt , nagy szinten feldobja az így is jó játékot , csak sajnos 40. szintől... és azért valljuk be 40. szintig eljutni nem 2 hét alatt lehet , és szerintem ez a fejlesztés akkor lenne a legtökéletesebb , ha nem 40. szinttől lehetne ezt kihasználni , hanem esetleg 10-20. szintől , ameddig még a fejlődés is viszonylag könnyű... és nem vágyik az ember 1-2 érdekességre , újdonságra .
Remélem , megfontolja a vezetőség

Köszönöm előre is ... egy lelkes VégzetÚr

Bris
Pontszám: 3
fórumozóRicardoFérfi
Végzetúr mester
1600 hozzászólás
Profil megtekintése
Re: Fejlesztési javaslatok kalandokkal kapcsolatban
6. hozzászólás - 2009.10.29. 23:07:40
Működik a turbózás, a turbózott értéket veszi figyelembe a kaland folyamán a rendszer. (Akkor ez a probléma megoldva.)

Viszont lét nem lehet szívni a kaland alatt található csatákból. (Ez nem mondom hogy jó vagy rossz, csupán tényközlés.)
Szabályosan játszom és mindent megteszek azért, hogy mások is így játszanak. Ha ez nem tetszik, nyugodtan nyomj az egyesre.

Hentes őrmester - Fekete Liga ~ a legridegebb gonosz
Pontszám: 6.76
kedvelt tagmastervFérfi
Végzetúr mester
687 hozzászólás
Profil megtekintése
Re: Fejlesztési javaslatok kalandokkal kapcsolatban
7. hozzászólás - 2009.10.29. 23:10:28
Elfogadták a kalandomat, Hazafelé címmel. Namármost... A benne szereplő torzszülött nevét ugyan beírtam,de kérdezném,hogy mikor lehet konkretizálni,hogy az legyen majd a csata és az ott szereplő kép szerint is,aminek elneveztem? Ilyen opció még nem volt az elfoadáskor,lehet esetleg javítani később? Ha random szörnyet tesz be helyette,az mindenképpen hülyén fog kinézni a sztori fényében.(Tehát kéne majd egy szörny-lista az addig vadászatban látott szörnyecskékről a csatakészítéshez...)
A "Pokrócozás Királya" személyesen!
(A név márkavédett, köszönet érte Ösvényjárónak)
Pontszám: 6.63
fórumozóRodriguez
Végzetúr mester
673 hozzászólás
Profil megtekintése
Re: Fejlesztési javaslatok kalandokkal kapcsolatban
8. hozzászólás - 2009.10.30. 00:13:07
Mindenképpen jó lenne, ha a játékosok álltal írt kaland végén, megjelenne az író neve is, találkoztam olyan kalanddal, ahol kifejezetten kiváncsi lettem volna kinek sikerült ilyet írni. (pozítiv értelemben)

Valamint volt róla szó, hogy majd lehet a kalandokhoz saját képet is feltölteni. Tudom, hogy ez kicsit macerás lehet, de ha már a kalandokat is engedélyezni kell, akkor talán a hozzájuk rendelt kép elbírálása nem fog olyan sok időt elvenni.
A hozzászólást Rodriguez módosította 2009.10.30. 01:14:56-kor
Pontszám: 5.03
kedvelt tagBirkaFérfi
Végzetúr mester
4520 hozzászólás
Profil megtekintése
Re: Fejlesztési javaslatok kalandokkal kapcsolatban
9. hozzászólás - 2009.10.30. 07:31:06 (Válasz LanMaffia #3 hozzászólására.)
Lan, Egyértelműen látszik, hogy nem az átlaghoz vannak igazítva az új szakik (mindenkinek 0-ás valószínűleg), mert a kért próbák magasabb szinten laza 40-50-es szakikat kérnek 60. szinten 20-30 közt, szóval látszik, hogy szintfüggő is...

Tseby, kapok egy építés, egy kereskedelem, és mondjuk egy építés próbát, melyikre rakjam a turbót? De megoldódott a kérdés, bent van a szakik közt a tudatturbó is (Bár nem vagyok oda a dögöljön meg a szomszéd tehene effektért!) Nem picit emelem az átlagot ezzel a szakival. Aki velem egy szinten lesz, az küzdhet a tudatturbó próbán...

Ha már itt tartunk az irányított vadászat miért van a listában? Igen magas akadémia kell hozzá, kötelezővé teszi az akadémia turizmust

V3 54. szint erő próba:
Szintértékek: 170 124 152 140 97 101 116 207 155 111 (átlag: 137)
Egy 10 fős szinten a 97 101 111 (30%-a a létszámnak) alapból 30-as elvárással indul, mert van 2 ember aki extrémen megnyomta az erőt azon a szinten...

Miért kell kötelezni az embereket az egyen karakterekre? Miért nem játszhat valaki varázslót, másvalaki harcost? Miért kell az átlagot venni alapul, miért nem az egyént? Miért nem az átlaghoz való különbség van drasztikusan figyelembe véve az rnd-ben, de az alap elvárás az egyén szintjén? (akinek azonos a statja az átlaggal, az azonos rnd-vel dob a küszöbre és a sikerreis, akinek drasztikusan nagyobb a statja, az drasztikusan kisebb RND és viszont...)
Pontszám: 6.50
népszerűArielFérfi
Végzetúr mester
3532 hozzászólás
Profil megtekintése
Re: Fejlesztési javaslatok kalandokkal kapcsolatban
10. hozzászólás - 2009.10.30. 08:20:46 (Válasz Birka #9 hozzászólására.)
Nem lehet két próba alatt átrakni a turbót?
Egy nyolc próbás küldiben elég sok szakipróba lehet, ami nagyon meg tudja szivatni az embert. Ha át lehet rakni a turbót a kaland közben, akkor még megoldható a sok szakipróbás küldi, ha nem, valószínű sokan fogják dobni az ilyen küldiket.
A gyakorló állatokat is lehessen gyógyítani, a gyógyuló állatok is mehessenek gyakorolni. Pihenés közben lehessen vadászni.
Pontszám: 7.07
kedvelt tagBirkaFérfi
Végzetúr mester
4520 hozzászólás
Profil megtekintése
Re: Fejlesztési javaslatok kalandokkal kapcsolatban
11. hozzászólás - 2009.10.30. 08:31:24 (Válasz Ariel #10 hozzászólására.)
Nem tudod áttenni a turbót, mert nem jegyzi meg a szakipróbákat, azaz ha az első próbán átmész turbóval, akkor másnapi is azon kéne hogy legyen a turbó Elég ha 2 azaz 2 olyan próba van ami ehte turbós szakira épűl, és csak potyivel tud átmenni rajta az ember
Pontszám: 6.80
népszerűBaalCainFérfi
Végzetúr mester
611 hozzászólás
Profil megtekintése
Re: Fejlesztési javaslatok kalandokkal kapcsolatban
12. hozzászólás - 2009.10.30. 09:01:41 (Válasz Birka #9 hozzászólására.)
Birka nincs igazad.

Ha jól értem azon kampányolsz, h mindenki magához mért próbát kapjon. Ez hülyeség.

Lehetsz varázsló, miért ne. De akkor tudd elfogadni, h vannak dolgok amiket egy erőre gyúró harcos könnyebben megcsinál. ÉS igen ha alacsony a Töd valamiből akkor kristálypontot használsz mig más akinek sokkal nagyobb simán átmegy. Láttam karikat 300as tauval és 100as erőt támadással. Nehogy már neki az az ajtó ugyanolyan könnyen legyen berúgva, mint annak akinek fordítva van.

Ebben aztán semmi egyen karis dolog nincs

ui: egyébként meg úgy öltözöl ahogy akarsz, ha gyenge vagy vmiből nem akarsz kristálypontot költeni akkor próbálhatod így is kompenzálni a hiányosságod.
A hozzászólást BaalCain módosította 2009.10.30. 09:06:01-kor
Pontszám: 6.57
fórumozóRicardoFérfi
Végzetúr mester
1600 hozzászólás
Profil megtekintése
Re: Fejlesztési javaslatok kalandokkal kapcsolatban
13. hozzászólás - 2009.10.30. 09:06:17
A kristálypont azért van, hogy meglegyen az a próba is, ahol kicsi a játékos szakértelme. Be kell állítani, hogy 50-et vehessen le a rendszer, aztán minden sikerüni fog egy kanyi LE befektetése nélkül is.

Szvsz nagyon jó lett a rendszer, örülök, hogy nehéz. (Legalábbis elsőre annak tűnik.) Az egyetlen ami zavar az az egy-két próbából álló kalandok. Nagyon gagyinak tűnnek. Nem lehetne 3 próbában minimalizálni a kalandírást?
Szabályosan játszom és mindent megteszek azért, hogy mások is így játszanak. Ha ez nem tetszik, nyugodtan nyomj az egyesre.

Hentes őrmester - Fekete Liga ~ a legridegebb gonosz
Pontszám: 7.51
kedvelt tagBirkaFérfi
Végzetúr mester
4520 hozzászólás
Profil megtekintése
Re: Fejlesztési javaslatok kalandokkal kapcsolatban
14. hozzászólás - 2009.10.30. 09:18:28 (Válasz BaalCain #12 hozzászólására.)
Jól érted, és teljesen igazad lenne abban az esetben, hogy ha egy masszív potyi használat után a köv napon nem kellene újból nekifutni a próbának, hanem az a próba done státuszt kapna mint a harcok. (Tudnám, akkor a való életben miért szociális az ember, miért ad segélyeket a rászorulóknak, a helyet, hoyg belerúgna, és azt mondaná: DÖGÖLJ MEG!)

Nekifutok egy kalandnak, az első próbán elhasználok 60 potyit, majd 3. próbán a csatában peches vagyok, és elver a monc. Másnap kedzhetem megint a közel 60 potyis kidobást az ablakon?
Természestesen az ember nem bolond, másnak "ráöltözik", és akkor 4. próbára kap egy másik extrém dologot és azon bukik 40 potyit. és 5. próbának a csatában elesik?
3. nap megnyomja a törlés gombot

Tudom, nem kötelező minden kalandot teljesíteni...
Pontszám: 5.83
kedvencOffsboyFérfi
Végzetúr mester
4654 hozzászólás
Profil megtekintése
Re: Fejlesztési javaslatok kalandokkal kapcsolatban
15. hozzászólás - 2009.10.30. 09:19:39 (Válasz Birka #9 hozzászólására.)
Birka, engedd meg, hogy regáljak arra a részre, hogy miért kell kötelezni az egyen karakterekre. Nem kötelez senki semmire, az egész abból fakad, hogy mindeki meg akar csinálni MINDEN próbát. A maximlizmusból ered az egész; márpedig szerintem egyáltalán nem gond, hogyha nem tudsz megcisnálni minden próbát. Abban a részben tökéletesen igazad van, hogy valaki harcos, valaki mágus karaktert feljeszt, így az erőpróba pl. eléggé ellentétes reakciókat válthat ki...

És ha már fejelsztési javaslatok topic: szerintem a próbákat három csoportra kellene osztani:
1. Mágikus próbák (pl. IQ próba, kritikus varázslat...)
2. Harci próbák (pl. erőpróba, kritikus ütés...)
3. Általános próbák (pl. Kereskedelem próba, csata, )

Mágikus kalandokon belül lennének mágikus és általános próbák, harci kalandokon belül pedig harci és általános próbák, általános kalandok pedig amelyekben csak általános próbák vannak (meggyőzők, idomítás, intell. kedvenc).
Alapesetben 33-33-33% a mágikus kaland, harci kaland és általános kaland találásának esélye.

Három új szaki (nem, nem az akadémia 30. szintjénél! ):
Általános felderítés: Ha kalanddal találkozol, 33%+szakértelemszint*0,33% eséllyel általános kalandot találsz.
Mágikus felderítés: Ha kalanddal találkozol, 33%+szakértelemszint*0,33% eséllyel mágikus kalandot találsz.
Harci feldesítés: Ha kalanddal találkozol, 33%+szakértelemszint*0,33% eséllyel harci kalandot találsz.

A szakértelmek maximuma 100 (mégse legyen egy nap alatt meg mindnkinek!), így kimaxolva pl. a mágikust:
Mágikus kaland esélye: 33%+100*0,33%=66,6%
Harci és általános kaland esélye egyaránt: (100-66)/2=16,6%
Csak az egyiket lehetne fejleszteni ahogyan a hordagyűlöletnél.

Az egyetlen pontja a fejlesztésnek, ami nehézkes lehet, hogy a kalandokat is be kell kategorizálni (jelenlegi kalandok próbáit eszerint változtatni), és azonosítóval megjelölni, hogy melyik csoportba tartozik.

És szépen látszik, hogy ezzel olyan külön utakat adhatna a játékfejlesztés a játékosok kezébe, hogy aki eddig sem fejlesztett mgegyőzőkészséget, vagy kritikus varázslatot, kisebb eséllyel találkozzon vele, és meg lenne a szabad választás lehetősége a karakterfejlesztésben.
A hozzászólást Offsboy módosította 2009.10.30. 09:21:31-kor
Mini event menetrend - https://goo.gl/0W5E6l
Pontszám: 3.36
népszerűMortimerFérfi
Végzetúr mester
4247 hozzászólás
Profil megtekintése
Re: Fejlesztési javaslatok kalandokkal kapcsolatban
16. hozzászólás - 2009.10.30. 09:50:08 (Válasz Ariel #10 hozzászólására.)
Abból kell kiindulnod, hogy nem is tudod, hogy milyen próbák vannak a kalandban.
Az egészséged érje el a szinted kétszeresét!

Minden információ a Végzetúrról! Küldetések szakértelmek felsorolása, és még LE-t is kapsz, ha használod!http://vegzetur.wikidot.com/
Pontszám: 6.42
népszerűArielFérfi
Végzetúr mester
3532 hozzászólás
Profil megtekintése
Re: Fejlesztési javaslatok kalandokkal kapcsolatban
17. hozzászólás - 2009.10.30. 10:03:52 (Válasz Mortimer #16 hozzászólására.)
Elsőre valóban nem tudom milyen próbáim lesznek, de ha mondjuk elbukok egy 8 próbás küldi negyedik szakipróbáján, akkor már látom, hogy mik a buktatók, és úgy tudom szétosztani a turbót, hogy ne kerüljön 60 kristálypontba végigmenni rajta, csak 30-ba. A sok szakipróba duplán bosszantó tud lenni, ha a küldetés még ép és vp zabálással is tele van tüzdelve.

A három új szakértelem logikusnak tűnik, de nekem nem tiszta, hogy miért lenne érdemes fejleszteni. Ha a program valóban azt nézi, hogy az adott szinten mi az átlag, akkor mindegy, hogy 0 vagy 20 a szakim, ha a többieknek is annyi. Ha páran növelik a szakit hogy könnyebben menjen nekik, akkor a többiek is növelni fogják, hogy nekik ne legyen nehezebb, és ugyan ott tartunk mintha nem történt volna semmi.
De ha már megnöveli mindenki, akkor a turbó segíthetne igazán, és ezekre a szakikra szétosztva valóban könnyebbé lehetne tenni az ilyen jellegű próbákat.
A gyakorló állatokat is lehessen gyógyítani, a gyógyuló állatok is mehessenek gyakorolni. Pihenés közben lehessen vadászni.
Pontszám: 7.07
népszerűMortimerFérfi
Végzetúr mester
4247 hozzászólás
Profil megtekintése
Re: Fejlesztési javaslatok kalandokkal kapcsolatban
18. hozzászólás - 2009.10.30. 10:07:55 (Válasz Ariel #17 hozzászólására.)
Csatlakozom Offsboyhoz annyiban, hogy nem baj, ha nem minden próba teljesíthető kristálypont nélkül, legalább van benne kihívás.

Idéznék egy Miklósnak írt levelemből:
"Három új szakértelem kerül játékba, melyek mindegyike minden karakternél zéró lesz. A kalandokat a játékosok írják. Ennélfogva nem teljesen értem, hogy miért rakna be bárki - néhány kivételtől eltekintve - ilyesfajta megmérettetést. Bármennyire is szerepjátékosra veszik egyesek a dolgot, ha azt látják, hogy ők maguk nem fogják tudni teljesíteni a saját kalandjukat, az biztosan elgondolkodtatja őket, illetve nem olyan próbát raknak be, amelyiknél a saját szakértelmük nulladik szintű."

Erre konkrétan azt válaszolta, hogy "A mászás stb próbák miatt ne aggódj, lesznek bőven, ha más nem, én majd irok"
A hozzászólást Mortimer módosította 2009.10.30. 10:10:19-kor
Az egészséged érje el a szinted kétszeresét!

Minden információ a Végzetúrról! Küldetések szakértelmek felsorolása, és még LE-t is kapsz, ha használod!http://vegzetur.wikidot.com/
Pontszám: 6.06
kedvelt tagBirkaFérfi
Végzetúr mester
4520 hozzászólás
Profil megtekintése
Re: Fejlesztési javaslatok kalandokkal kapcsolatban
19. hozzászólás - 2009.10.30. 10:14:37 (Válasz Ariel #17 hozzászólására.)
Ariel a 3 új szakértelmet tuti nem átlagból nézi, mert akkor nem lennénekl ekkora próbák!
Egyértelműen valami szint alapján számolt fiktív érték a küszöb alapja az új szakiknál.

A 42. szintű karakter, 3-as szintű szakikkal (mászás, csapdaészl)
10-es lopással simán megcsinálta)

Mesterségem címere: enyves kéz
A távolban egy fehér, szinte égig érő tornyot pillantasz meg. A kíváncsiság közelebb visz hozzá. Gyönyörű építmény, de téged a kihívás vonzó ereje ragad meg. Előcsomagolod a hátizsákodban lapuló kötelet, és rákötöd a mászóvasat. Egy szép hajítás, és már meg is akadt. Kitartóan mászni kezdesz...
4. szintű mászás próba: mászás: 3 + 14 = SIKERES!
Felérve pihensz egy keveset. A torony legmagasabb szobájának ablakpárkányán egyensúlyozol, azon morfondírozva, hogy be kellene mászni. Azzal még nincsen is gond, de mi van, ha itt őriznek valami kincset, és tapasztalataid szerint ezt csapdával szokták őrizni. Az nem lehet, hogy az ablak csapdázva van! Kinyitod az ablakot és vékony pendülést hallasz...
9. szintű csapdaészlelés próba: csapdaészlelés: 3 + 11 = SIKERES!
Épp hogy félre tudod kapni a fejed a feléd süvítő nyílvessző elől! most már a toronyszobában állsz. Érzékeny szaglásodat erősen irritálja a bűz, amit egy alvó sárkánykezdemény-féleség áraszt magából. Előtte csillogó lélekgyémántok hevernek. Megpróbálod elcsenni...
7. szintű lopás próba: lopás: 10 + 13 = SIKERES!
Siker! A szörny nem ébredt fel! Nosza gyorsan visszamész a köteledhez, egy szemvillanás alatt leereszkedsz. néhány pillanatig sziszegve fújkálod a tenyered, de boldogan távozol zsákmányoddal.
Gratulálunk, teljesítetted a kalandot! Jutalmul 32 lélekgyémántot kapsz.
Pontszám: 6.80
népszerűmatdavFérfi
Végzetúr
59 hozzászólás
Profil megtekintése
Re: Fejlesztési javaslatok kalandokkal kapcsolatban
20. hozzászólás - 2009.10.30. 10:18:30 (Válasz Mortimer #18 hozzászólására.)
Ez a fejlesztés kifejezetten szerepjátékos része lett a játéknak, és számomra ez nagyon pozitív. Több kalandot is írtam már, és nemegyszer tettem bele az új szakértelmeket azért, mert színesebbé teszik azt. Ha valaki úgy ül le kalandot írni, hogy minél nagyobb táp legyen belőle, az szerintem el se kezdje!
Pontszám: 7.25
Dobókocka - a sokoldalú kiegészítő