Birka, engedd meg, hogy regáljak arra a részre, hogy miért kell kötelezni az egyen karakterekre. Nem kötelez senki semmire, az egész abból fakad, hogy mindeki meg akar csinálni MINDEN próbát. A maximlizmusból ered az egész; márpedig szerintem egyáltalán nem gond, hogyha nem tudsz megcisnálni minden próbát. Abban a részben tökéletesen igazad van, hogy valaki harcos, valaki mágus karaktert feljeszt, így az erőpróba pl. eléggé ellentétes reakciókat válthat ki...
És ha már fejelsztési javaslatok topic: szerintem a próbákat három csoportra kellene osztani:
1. Mágikus próbák (pl. IQ próba, kritikus varázslat...)
2. Harci próbák (pl. erőpróba, kritikus ütés...)
3. Általános próbák (pl. Kereskedelem próba, csata, )
Mágikus kalandokon belül lennének mágikus és általános próbák, harci kalandokon belül pedig harci és általános próbák, általános kalandok pedig amelyekben csak általános próbák vannak (meggyőzők, idomítás, intell. kedvenc).
Alapesetben 33-33-33% a mágikus kaland, harci kaland és általános kaland találásának esélye.
Három új szaki (nem, nem az akadémia 30. szintjénél!

):
Általános felderítés: Ha kalanddal találkozol, 33%+szakértelemszint*0,33% eséllyel általános kalandot találsz.
Mágikus felderítés: Ha kalanddal találkozol, 33%+szakértelemszint*0,33% eséllyel mágikus kalandot találsz.
Harci feldesítés: Ha kalanddal találkozol, 33%+szakértelemszint*0,33% eséllyel harci kalandot találsz.
A szakértelmek maximuma 100 (mégse legyen egy nap alatt meg mindnkinek!), így kimaxolva pl. a mágikust:
Mágikus kaland esélye: 33%+100*0,33%=66,6%
Harci és általános kaland esélye egyaránt: (100-66)/2=16,6%
Csak az egyiket lehetne fejleszteni ahogyan a hordagyűlöletnél.
Az egyetlen pontja a fejlesztésnek, ami nehézkes lehet, hogy a kalandokat is be kell kategorizálni (jelenlegi kalandok próbáit eszerint változtatni), és azonosítóval megjelölni, hogy melyik csoportba tartozik.
És szépen látszik, hogy ezzel olyan külön utakat adhatna a játékfejlesztés a játékosok kezébe, hogy aki eddig sem fejlesztett mgegyőzőkészséget, vagy kritikus varázslatot, kisebb eséllyel találkozzon vele, és meg lenne a szabad választás lehetősége a karakterfejlesztésben.