Felhasználónév: Jelszó:

Hozzászólások - Jeriko

Idézet: Ricardo - 2009.05.22. 13:50:58
És ezzel ki is beleznéd a portyázást. Az összes pók mehet törlésre, LanMaffia taktikája, amit kb 8 szintig fejlesztette megint mehet a kukába, stb.

Ha fix le jön portyából, akkor ez a végzetúr nevű játék teljesen meg fog halni.


Légyszíves jelöld be a hozzászólásomban, hol szerepelt a fix LE. Köszönöm.

Szerintem ezzel a megoldással a játékosok 99%-a jobban járna. Azon meg el lehet gondolkozni, hogy egy pók, aki milliószámra szedi össze a LE-t, kb. hány másik karakternek teszi tönkre a játékát, akik csak szép csendben törölnek. Nagyjából saccra 100+ áldozat jut egy pókra.

TrueBlood példáján pedig láthattuk, hogy egy pók igenis fel tud jutni a csúcsra - aki emiatt törléssel fenyegetőzik, azt - ne haragudj de - komolytalannak érzem.
Idézet: Birka - 2009.05.22. 13:01:27

Egyszerűen be kell tenni, egy naponta szerezhető MAX lémennyiséget. Ebbe tartozzon bele a térkapu, ajánlás, portya, lélekkufár, sajtolás stb.. Ha e keret felett termelsz egy nap, akkor azt "árnyék" lé lesz, amit csak a köv nap jön le a kov napi termelt lék mellée minden termelésnél duplázva azt.

Teszem azt 100k a napi keret, de te termeltél 200k-t akkor másnapra átviszel 100k-t és ha sajtolsz 3k-t egy lényből akkor 3+3k-t kapsz, amíg el nem fogy a bónusz, vagy megint nem léped át a napi keretedet. Ha ezzel tud trükközni valaki, az már igencsak ügyeske! Term ehez extrém magas határok kellenek! 30. szinten egy napi 200k kb reális lenne...


Birka, a napi MAX butaság. ha egyik nap nem vadászok, mert nem érek rá, akkor másnap nem költhetem el csp-met, mert ott a max? Vagy elkölthetem, de akkor ne sajtoljak?
A vadászat, a sajtolás, térkapu egyikse tud elszállni, egyrészt mert a csp, tkp korlátoz, másrészt mert az egy tkp-re, csp-re, sajtolásra kapott LE is korlátozott. A portyapont ugyanúgy korlátozza a portyák számát, csak az egy portyára kapható LE nincs korlátozva, és ugye itt szállt el a két kreatívozó delikvens, meg LanMaffia is itt tevékenykedik, meg a pókok is. Meg az abbahagyott karaktereket is ezen a résen keresztül lehet kiszipolyozni.

Összegyúrtam egy javaslatot pár ötletből a portyaLE-re vonatkozóan. Véleményekre lennék kíváncsi:

A portyában szerzett LE mennyiség két dologtól függne:
1) alap LE
2) a csatában kiosztott sebzések.

Az alap LE a támadó fél (aki elkölti a pp-t) szintje *10 LE, amit módosít a támadott fél szintje, minden szint lefelé -20% (felfelé nincs bónusz).
Tehát ha egy 50. szintű karakter támad egy másik 50. szintűt, akkor az alapLE 50*10=500. Ha 48. szintűt támad, akkor az alapLE 50*10*60%=300. Ha 46. szintűt támad, akkor az alapLE 50*10*20%=100. Ha 47. szintűt támad, akkor meg 0. Ha 53. szintűt támad, akkor az alapLE 50*10*160%=800

A csata végén az alapLE szétosztásra kerül a két fél között a sebzések arányában. Ha 700:700 volt az állás és 500 volt az alapLE, akkor mindkét fél (igen, a vesztes is) kap 250-250 LE-t. Ha 800:400 volt az állás, és az alapLE 300 volt, akkor a LE jutalom 200 illetve 100 LE (300 ugye az alapLE). Ha 1600:400 az állás, és 100 volt az alapLE, akkor a jutalmak 80 és 20 LE; ha pedig az illető felfelé támadott és kikapott: 400:1600-ra, akkor az alapLE marad 500, amiből támadó kap 100-at, megtámadott 400-at

Ezekre a számokra jöhetnek módosítók, gyémánt bónusz (utóbbit komolyan mérsékelni kellene, mert ezekhez a számokhoz a 30% túl sok). Ha így túl sok lenne a kiosztott LE, az alapLE lehetne szint*5 vagy szint*akármi is.

Milyen előnyökkel járna ez?
- Nem szállnának el többet a portyajutalmak
- Nem lehetne vele visszaélni.
- Sokkal több lenne a portya, mindenki igyekezne elkölteni a portyapontjait.
- Nem lenne annyi sírás, hogy "agyonvertek!", mert a védő is kapna LE-t, amiért pl. gyógyitalt vásárolhatna.
- Érdemesebb lenne erősebbeket támadni mint gyengéket, mert több LE-t kapsz
- Nem kellene azon stresszelni, hogy 15% alatt vadásszak, vagy ennek okán epikusra felszúrni magunkat
- Érdemes lenne mindig megvenni a jobb felszerelést (nam csak 10-12 szintenként), mert ha veszítesz is, akkor is több LE-t kapsz, ha többet sebzel vissza.
- Kreatív affinitásnak megmaradna az értelme.
- Akik csak náluk erősebbeket látnak a portyalistán, azoknak érdemes lenne őket is megtámadni.


Mivel egy karakter naponta maximum 30+10 portyára tud elmenni (mindjárt több értelme lenne a valóságformázásnak is), és mivel ekkor kb. feles sebzésaránnyal 50. szinten 250 LE-t tud szerezni egy portyával, összesen kb. 40*250=10k LE-t tudna szerezni, amit kretív maximum duplázna (ekkor vadászatból már bőven jön a napi 100k körüli érték).

Vélemények?
Idézet: Miklós - 2009.05.22. 11:57:25
Idézet: LanMaffia - 2009.05.21. 18:40:17
Ma találtam 3 embert aki épp akkor jött ki 15% alól, ez 66k, 153k, 165k, és fél órát ültem összességben gép előtt. Ezzel 192k-t kaptam csak kreatívval meg odafigyeléssel. Szabály szerint akkor 162k ebből eltűnne.

Ugye te sem gondoltad komolyan, hogy ez normális? Utánanézünk, hogy ez hogy történt, és ha kell, zároljuk az illetőket. Mondjuk szerintem pont kifogtál 3 embert aki még a topicindító mókát játssza...


Légy erős Miklós, ez a jelenlegi szabályok szerint NORMÁLIS, semmi visszaélés nincs benne. Egyik oka, hogy javasoltam, korlátozni kellene a portyában átvándorló LE mennyiséget. IGEN, egy portyában átmehet ennyi LE egyik játékostól a másikhoz, ami szerintem abszolút egyensúlyborító, és nem a kreatív a felelős érte.

Ma, 10:05 LanMaffia vs Jucika: Ellenfeled nyerte a csatát, elrabolt tőled 37203 lélekenergiát. (és ez rendszeres)

Idézet: Miklós - 2009.05.22. 11:57:25
Idézet: Jeriko - 2009.05.22. 10:28:03

Amíg a játékosok közötti erőforrás átadás KORLÁTLAN mértékben megengedett (és jelenleg korlátlan mértékben megengedett), addig mindig lesznek, akik ezt így vagy úgy, de megpróbálják kihasználni.

Ebben igazad van, csakhogy ha egy játékban semmilyen erőforrás átadás nem megengedett, akkor az tamagocsi. Az, hogy bármennyi LE-t nyerhetsz vagy veszíthetsz, ad akkora pluszt a játékhoz, hogy megérje időt tölteni a logok elemzésével, a gyanús esetek kivizsgálásával. Mondok egy példát. Két levelezős játékunk a Túlélők Földje és az Ősök Városa. Az előbbiben korlátlan erőforrás átadásra van lehetőség, az utóbbi egy nagyon jól szabályozott környezet, amely szinte mindenféle rabszolgázást kiszűrt, egy tökéletes rendszer volt. Mégis, az előbbi sokkal sikeresebb volt, mert az emberek szeretik a szabadságot.

Mindenesetre köszönöm a kommenteket a napi limittel kapcsolatban, és ennek fényében a limited megnövelem, a 30 pp-s beállítást használók kerete nagyobb lesz. Tehát a képletben 600 helyett 900 lesz, ha 30 pp-s beállítással tolod, remélem ez már megfelelően nagy limit lesz a pókoknak is. Azzal kapcsolatban, hogy valaki egy napra gyűjt össze többnapi adagot, és akkor akarja leportyázni: ezt csak úgy lehetne lekezelni, hogy a limit minden egyes portyapont megkapásával folyamatosan nőne. Ebben az esetben viszont ha én egy nem pók karival játszom, sok esetben szánalmas LE-t zsákmányolok, és mondjuk 3 hónap alatt felhízik 3millióra a felhasználatlan limitem, aztán egy nap alatt kreatívozok egy kört a haverommal, és megkapom a 3 misit egyszerre, akkor én erőfeszítés nélkül érem el azt, amit az ebbe sok energiát fektető pók karik. Tehát tökmind1 mit csinálok, hogy játszok, a végén ugyanannyit szerzek (Jerikó javaslata). Épp ezért nincs más megoldás, mint a napi limit, az fogja meg legjobban az exploitolást.


TF-ben TVP volt a fő erőforrás, valamint KNO, TNO. Egyiket sem lehetett átadni. Tárgyakat lehetett átadni, de ott sem adtad át a TVP-t, mióta bevezetésre került az, hogy átadható dolgokra költött TVP fejleszti valamelyik tulajdonságodat. Vagy esetleg rosszul emlékszem?
A TF-ben ami a szabadságot adta, az az volt, hogy arra mentél, amerre akartál, azt a küldetést csináltad meg, amelyiket akartad, kihagyhattál belőle stb. Nem voltál rákényszerítve szakértelmek fejlesztésére, választhattál különböző fajok, istenek, fegyvertípusok között, nem voltak (ennyire) egyenkarakterek. Az ŐV és a Végzetúr is ezzel szemben lineáris játék. Ha csinálnál egy statisztikát arról, kinek milyen tulajdonságai, szakértelmei vannak, észrevennéd, hogy mindenkinek a tulajdonságai tökéletesen hasonló eloszlást mutatnak, akárcsak a szakértelmek. Itt van az óriási különbség.

A javaslatomat pedig sajnos nagyon nem sikerült megértened. Egyáltalán nem azt mondtam, hogy bármit csináljon egy karakter, a végén ugyanannyi LE-t szerezzen, hanem azt, hogy a szerzett LE-nek legyen egy maximuma (esetleg minimuma). Ha valaki 50. szinten rendszeresen tud portyákból 5000 LE-t szerezni, az szerintem borítja a játékegyensúlyt, ahogy borítja a LanMaffia által szerzett 50-150k zsákmányok sora is, és megmondom őszintén, szerintem a pók karakterek sokmilliós LE.diff-je is.

A napi limit már ott bukik, hogy ha egyik nap elmegyek kirándulni, akkor hiába akarom elkölteni a pp-imet másnap, a hozzájuk tartozó limitet nem vihetem át.

Kiemelem megint, mondandóm lényegét (idézet):

"Véleményem szerint két lépcsőben kell kezelni a problémát:
1) Minél előbb (még ma) berakni egy szintfüggő maximumot a portyában szerezhető LE-re. Ez a játékosok 70%-át sehogy nem érinti, 29,9-át pozitívan (nem rabolják le őket csurig), 0,1%-át negatívan (akik az előbbi 29,9%-ből éltek - nem sajnálom őket, bőven behozták már azt a LE mennyiséget, amit a dologra áldoztak).
2) Hosszú távon alaposan átgondolni egy új rendszert (akár nyilvános fórumban átbeszélni, lesz javaslat bőven), és megalkotni egy kifinomult megoldást, amiben a legjobb játékosok sem találnka kiskapukat, valamint lehetőleg sokan egyet is értenek vele.


De tudod mit? Tegyél fel egy szavazást arról, hogy a portyára ráférne-e egy alapos reform. És ha 90%-nál kevesebben mondják azt, hogy változzon a LE rendszere, akkor én is amellett fogok kardoskodni, hogy maradjon a mostani rendszer.
Ebben a játékban a LE a legfontosabb erőforrás - ez tény.
Amíg a játékosok közötti erőforrás átadás KORLÁTLAN mértékben megengedett (és jelenleg korlátlan mértékben megengedett), addig mindig lesznek, akik ezt így vagy úgy, de megpróbálják kihasználni.

A kreatív csak bónuszt ad erre, de a legfőbb gond, hogy egyik játékostól átáramolhat a LE a másikhoz. Emiatt van multizás (amit vagy kiszűrnek, vagy nem), vagy ez a kreatívos kombó, vagy amit korábban már leírtam, az abbahagyott karakterek lefosztása. Nyugodtan fel lehet készülni arra, hogy a játékosok újabb és újabb lehetőségeket fognak még kitalálni ezen a téren.

Nem újabb és újabb ilyen-olyan szűrőprogramokra lenne szükség (amiket soha nem lehet 100Í%-osra megírni), hanem az LE átadás lehetőségének kizárására.

Azt se tartom normális, játékegyensúlyi szempontból megengedhető dolognak, ha teljesen szabályos körülmények között kerül át többszázezer LE egyik karaktertől a másikhoz - sajnálom, hogy Miklós ezt nem így gondolja.
Idézet: Miklós - 2009.05.21. 16:40:34
- A probléma a kreativ affinitással van, nem mással, tehát azt kell átalakitani, nem a komplett portyázást. Ahogy írtátok, ezen a módon a "semmiből" bármennyi LE termelhető extrém esetben, és ez nem jó.


Továbbra is úgy érzem, nem a kreatív működésével van baj, hanem azzal, hogy egyik karaktertől egyszerre akár százezres nagyságrendben kerülhet át LE a másikhoz. Normál körülmények között a kreatív teljesen jól működik.
Ha olyan módosítás kerül a játékba, hogy a kreatív nem termel LE-t, akkor akik eddig X LE-t veszítettek egy portyában, most többet fognak, vagy akik Y-t nyertek, azok kevesebbet fognak - azaz az átlag játékos jár rosszul, tovább romlanak a portyázás feltételei.

Emellett azzal, hogy továbbra is korlátlan nagyságrendben mehet át portya során a LE egyik játékostól a másikhoz, csak idő kérdése, hogy újabb gond legyen. Majd megjelennek az olyan karakterek, akiket eredeti gazdájuk abbahagyott, valaki átveszi, lefelejti vele az összes szakértelmét, eladja tárgyait, majd egyetlen egy csatában átadja valakinek a rengeteg LE-t. Mivel nem lesz rendszeres oda-vissza ütés, nem fogjátok tudni kiszűrni.
Még mielőtt a felejtést is korlátoznád, ezt úgy is lehet csinálni, hogy másik IP-ről játszom egy darabig a karakterrel, összeszedek X LE-t, és utána rabolom le, Vagy lerabolja a haverom is stb. - a lehetőség a korlátlan LE átadásra megmarad, és itt ez a gond, nem a kreatív.
Idézet: CaveMaN - 2009.05.21. 15:10:44
Az alapprobléma az, ha nem másik kirablásán alapul a rendszer, abba kapásból bele van kódolva a visszaélés lehetősége. Lásd kreatív, mert keletkezik LE.


Bocs, de ez butaság.
A vadászatba sincs sehol belekódolva a másik kirablása, és nem lehet visszaélni vele. Ha a portyáért ugyanúgy szinttől függő LE-t kapnál, mint vadászaton (némi randommal), teljesen jó rendszert kapnál - hiszen mind a csp, mind a pp napi szinten korlátozott. A kreatív pedig pont az lehetne, mint vadászatnál a spektrális.

A részleteket kell finomítani, de nem a szerzett LE miatt, hanem hogy ne feltétlen a nálad 5-6 szinttel alacsonyabbakat üsd.


Ez a fajta megoldás rengeteg dolgot tenne rendbe, és megmaradna (és értelmesen) a kreatív affinitás szakértelem is.
Miklós!

Az egész portyarendszer ezer sebből vérzik, ebben az egész fórumban a hozzászólások 80%-a a portyarendszer problémáiról, kiskapuiról, visszásságairól szól.
- Miért a gyengébbeket éri meg ütni
- Az elhozott LE miért annyira kevés, vagy miért éppen sok
- Háborúk aránytalanságai

Szerinted jelen esetben tényleg a kreatív affinitás a legnagyobb probléma? Az teljesen rendben van, hogy egyik karakter 50-100 ezer LE-t hoz el a másiktól? Vagy éppen nullát, amire van 33% bónusza? Itt a szélsőségekkel van probléma, nem a normál játékosokkal.

Szerintem 10k feletti LE zsákmány a portyák egy ezrelékében sincs, ezen az egy ezreléken belül pedig még a tíz százalékát sem éri el a "normális" portyák száma, ahol nem előre megbeszélés vagy kiskapu használatával érték el ezt az eredményt (e tekintetben a legális kikapuhoz tartozónak tartom a "pók" karaktereket is). Crimson, Nephila stb. szerintem tucatszám tudná ontani azoknak a karaktereknek a nevét, akiktől nap mint nap 10k feletti LE-t lehet elhozni. Szerintem ez sincs rendben, csak nem hallunk róluk, mert valószínű a fórumot sem olvassák.
Ahelyett, hogy a karakterek 1-2 ezrelékét érintő - és sokak szerint a játékegyensúlyt javító - változást próbálnál eszközölni, inkább a karakterek 50%-ának meglevő affinitást akarod módosítani. Miért?

A szerzett LE mennyiségét már réges régen szabályozni kellett volna, megszabva egy (szinttől függő) minimumot és egy maximumot (ezt szerintem 5 perc se lenne megvalósítani, persze biztos létezik kifinomultabb, ám bonyolultabb megoldás is). Máris vége lenne a gyémántok sírásának, annak, hogy valakitől naponta ezrével viszik el a LE-t, meg annak is, hogy sokmilliós LE.diff-el szaladgáljanak karakterek.
De ha megnézed a fórumokat, soktucatnyi értelmes javaslatot találsz, érdemes foglalkozni velük.

Véleményem szerint két lépcsőben kell kezelni a problémát:
1) Minél előbb (még ma) berakni egy szintfüggő maximumot a portyában szerezhető LE-re. Ez a játékosok 70%-át sehogy nem érinti, 29,9-át pozitívan (nem rabolják le őket csurig), 0,1%-át negatívan (akik az előbbi 29,9%-ből éltek - nem sajnálom őket, bőven behozták már azt a LE mennyiséget, amit a dologra áldoztak).
2) Hosszú távon alaposan átgondolni egy új rendszert (akár nyilvános fórumban átbeszélni, lesz javaslat bőven), és megalkotni egy kifinomult megoldást, amiben a legjobb játékosok sem találnka kiskapukat, valamint lehetőleg sokan egyet is értenek vele.
Idézet: Butchman - 2009.05.21. 09:50:15
Egyszerű lenne a megoldás. Mint az ajánlásoknál: a napi portyázással szerezhető LE nem lehet nagyobb a vadászatból szerzett LE X százalékánál. Ezek után persze szívás lenne a pókoknak, de az ügyeskedőknek is. Sokkal kevesebb lenne a visszaélés.


Szerintem nem az egy napi adagot kellene korlátozni, hanem minden egyes csatát. Egyszerűen nonszensz, hogy csak a végletek léteznek: vagy nulla közeli LE-t szerzel, vagy tízezreket (lásd pókok).

A szerzett LE ne az áldozatnál levőnek X százaléka legyen (már a játék első hónapjaiban lehetett látni, hogy ez a rendszer nem jó). Akitől elvisznek 10k-nyi LE-t, joggal érzi hatalmas veszteségnek, aki megkapja, irreális előnyhöz jut, a gyémántok meg joggal sírnak, hogy nem ér semmit a bónuszuk a 0 LE-s portyákban.
A portya során szerzett LE függjön pl. a szinttől, a sebzéstől stb. Szerintem az se gond, ha a győtztes nem a vesztestől veszi el, hanem a TP-hez hasonlóan csak egyszerűen megkapja (persze a vesztes veszítsen valamennyit, különben nem lesz érdeke védekezni).

Egy tipp: szerezzek annyit LE-t egy győztes csatában, amennyit sebesülök a harcban. Így ha egy gyenge ellenfelet győzök le, nem kapok semmit, legjobban akkor járok, ha jó erős ellenfeleket győztem le. Visszaélni sem nagyon lehet vele (buzogány + vakító fény kombó). A vesztes meg veszítsen szint*10-et mehet mínuszba is). Kreatív ugyanúgy működhet, a transzcendális projekció meg a veszteséget csökkentse X százalékkal.

Még egy tipp: aki egy nap már veszített szint*100 LE-t, az többet aznap már ne veszítsen (ha legyőzik, a győztes persze ettől még megkapja a LE jutalmat). A mínusz többszázezeres LE.diff-ek sem hiszem, hogy a játék épülését, a tulajdonosuk szórakozását hoznák.

A kreatívhoz nem kellene hozzányúlni, egyáltalán nem erős szakértelem, és sokan szívnának vele, akik kifejlesztették. Egyértelműen az irreális mértékű (10k feletti) rablásokkal van a gond, ami normál játékban maximum vakszerencsével fordulhat elő.
Dátum: 2009.05.20. 16:41:47
Idézet: winnie - 2009.05.20. 12:04:41
nyilván nem a magam nevében beszélek, de ilyenkor mindig eszembe jutnak azok, akik portya és háború nélkül is érdekessé tudják tenni a játékot maguknak.


Nyilván vannak olyanok, akik rettenetesen élvezik a "Ki nevet a végén"-t is dobókocka, bábuk és tábla nélkül.

Azonban fel kellene fogni azt is, hogy ebben a játékban a TÁMADÁS tulajdonság arra szolgál, hogy TÁMADNI tudj, a VÉDEKEZÉS arra, hogy VÉDEKEZZ, a kritikus ütés arra, hogy nagyokat sebezz máson, a kereskedelem arra, hogy erősebb PÁNCÉLT, FEGYVERT, VARÁZSLATOT vásárolhass. Az állataidat azért tartod, hogy harcban támadják meg az ellenfelet, és védjenek meg téged.
Az is elég feltűnő lehet, hogy MINDEN végzetúrnak FEGYVER van a kezében, és nem barbie-baba, valamit PÁNCÉLBA van öltözve csipkék helyett.

Mindez azért, mert ennek a játéknak az lenne a lényege, hogy HARCOLJ a többi játékos karakterével, A karaktered összes szakértelme, tulajdonsága, mind-mind azt a célt szolgálja, hogy sikeresebb legyen a többi karakter elleni harcok során.

Akik a "portya és háborúk nélkül"-i játékot emlegetik, azok szerintem nagyon elnézték a házszámot, ezt itt a: VÉGZETÚR!
Dátum: 2009.05.19. 17:56:47
Idézet: Almási Viktor - 2009.05.19. 16:13:24
Úgy összességében az elnyelés, a kedvencem az állat + védelem itala, és 5* 1-et sebzek az ellenfélbe


Mivel az állat lépett szintje értékesebb, mint az alapszintje (jobban növeli az elnyelést), továbbá az állat lépett szintjét sokkal könnyebb növelni (alapszint csak a te szintlépéseddel nő), ezért megint eljutottunk oda, hogy az állatot nem éri meg lecserélni és az elnyelés nő az egekbe.
Dátum: 2009.05.19. 10:06:10
Idézet: Mortimer - 2009.04.05. 13:30:23
No, csak úgy rögzítésképpen, kb. 45 nap volt a birtoklás.


A mai nappal Azúr és Elit is elérte a 45 nap birtoklást - azzal a kisebb kényelmetlenséggel, hogy minden második nap mentek csak vadászni.
Dátum: 2009.05.18. 18:16:31
Idézet: Ricardo - 2009.05.18. 17:54:59
Idézet: Butchman - 2009.05.15. 17:30:57
Tisztelt VM, SÖ,
Értem én, hogy nem jó, hogy nem tudtok vívni egyet velünk, de sajnos nem vagyunk képesek még többet ezzel a játékkal foglalkozni. Egy háború arról szól, hogy odafigyelsz, próbálsz üthetőségi szint alatt maradni, ha kell bújkálsz, frissítgeted a portyalistát 30 másodpercenként stb. Ha ezeket nem csinálod, akkor nem tudsz eredményes lenni, amit a történelem már igazolt számtalanszor. Számunkra már a CSP levadászása is gondot jelent, mert sokszor arra sincs időnk. Nagyon tisztellek benneteket, hogy ennyi győztes csatát vívtatok, ezt csak és kizárólag fegyelmezett játékosokkal lehet megtenni, akik képesek a győzelemért mindenre. Emiatt is szeretném kérni, mivel nem tudunk partnerek lenni ebben a játékban, hogy hagyjatok ki minket belőle. Mi szépen elportyázgatunk, amikor épp meló, család, hobbi mellett van egy kis időnk, néha megölünk egy-egy epikus amikor épp összejövünk, de számunkra ennyi ez a játék. Most per pillanat nem akarunk mást. Tudom, hogy egy játékban, főleg egy ilyenben nem illik toleranciáról beszélni, én mégis megpróbálom: legyetek szívesek olyan szövetséget választani, akikkel izgalmas, eseménydús csatát tudtok játszani, mert mi nem ezek vagyunk.


Szomorúan látom, hogy a Nyuszitappancs ellen nem történt meg a kapituláció, ott valami miatt jut idő a harcokra.


A közhiedelemmel ellentétben a nyuszitappancs valójában nem pihe-puha, hanem kemény mint a gyémánt!
Dátum: 2009.05.18. 14:01:01
Idézet: winnie - 2009.05.18. 13:36:03

Ugye nem szívod mellre, ha minden tiszteletem ellenére is azt mondom ezen kijelentésedre, hogy gusztustalan?

(tökéletesen értem, hogy mire célzol, de így megfogalmazva...)


Esetleg érdemes lenne tenned egy próbát, hogy ahelyett, hogy gusztustalan jelzővel illeted, megpróbálod megfogalmazni. Mortimernek tökéletesen igaza van, és ezt te is látod.
Dátum: 2009.05.15. 10:12:53
Pár segédeszköz:

http://jeriko.hu/vegzetur/targyak.htm

kereshető, rendezhető tárgylista. Egyelőre még a régi árak vannak benne.

http://jeriko.hu/vegzetur/quizlister.php

Játékosok által összegyűjtött kvízkérdésekben keres, a kérdéseknek kb. 7-8%-a lehet benne (kb. 15000 kérdés).
Ha a google csődöt mond, érdemes tenni egy próbát.

http://jeriko.hu/vegzetur/vegzet.html

tulajdonság, szakértelem fejlesztés számoló. Napokban bekerülnek a hiányzó szakértelmek.
Craslorg: akikről tudom, hogy döntetleneznek (kaptam kultúrált visszajelzést, pl. Radokar), ott én is buzogánnyal támadok. Sajnos reggel, amikor az ember a fogmosás és tusolás között kiugrik a fürdőszobából, hogy portyázzon kettőt, nem igazán tudom megtenni, hogy mindenkinek végignézem a karakterlapját (Radokart ma pl. azért nem ütöttem, mert nem fért bele az időbe az átöltözés).
Elnézést kérek, hogy ezzel gondot okozok, de talán számodra is célszerűbb lenne, ha nem a reggeli órákra időzítenéd a küldetést, amikor mindenki azon igyelszik, hogy minél előbb megtöltse a kínzókamrát (8 órár már nincs üthető ellenfél).
Dátum: 2009.05.11. 12:42:17
Gratula a VM-nek, kemény csata volt!
Dátum: 2009.05.11. 12:39:34
Miért csak a két végletben gondolkodtok?

- Kettő vagy több szinttel lefelé ütök: nincs morál növekedés
- Egy szinttel lejjebb ütök: 1 morál növekedés
- szintemen ütök: 2 morál növekedés
- felfelé ütök: 4 morál növekedés.

Azon is érdemes lenne elgondolkodni, hogy vesztes csata esetén is növekedjen a morál, ha pl. felfelé ütök, vagy engem ütnek X szintről magasabbról.
Dátum: 2009.05.11. 10:01:28
Idézet: bonca - 2009.05.10. 11:08:20
Ja, erre az volt Miklós válasza, hogy miután a nagyok bevásároltak és elfogyott a dukátjuk, jönnek a kicsik.
Némileg ennek ellentmondhat, az első körben bekerült aukciós bérlet és a most futó aranytojó tyúkocska...


Szerintem telejsen egyértelmű, hogy ha csak a top100-at nézzük, akkor az 5 naponta 5 tárgy sebességgel (napi egy tárgy) 100 nap, mire mindenkinek lesz egy aukciós tárgya. 100 nap után az elsőnek megint lesz 200 dukátja.

A kicsiknek majd évek múlva lesznek tárgyaik a jelenlegi rendszer mellett. Bár valószínűbb esemény sajnos, hogy fél év múlva a top100-ból már csak negyvenen fognak játszani.

Az árak meg nyilván drasztikusan emelkedni fognak, hiszen sokkal több dukátot lehet szerezni, mint elkölteni. (Erről a veszélyről még az aukció bevezetése előtt írtam, sajnos hiába.)
Dátum: 2009.05.11. 09:52:44
Szerintem alapvetően rossz az a szemlélet, ami abból indul ki, hogy újabb ilyen-olyan szabályok bevezetésével arra kényszerítsék, vagy olyan helyzetbe hozzák a végzeturakat, hogy ne tudják megvédeni a LE-jüket, minél több LE-t veszítsenek stb.

Emiatt - elnézést, de nem találok jobb szót - hülyeségnek tartom olyan adminisztratív szabályok bevezetését, amelyek csökkentik a portyázási hatósugarat, vagy nem engedik a LE megvédését. Az ilyen szabályok tovább csökkentik a játékbeli lehetőségeket, még hamarabb meghozzák a játék tönkremenetelét.

Az ilyen problémákat nem lehetőségek szűkítésével vagy tiltással kell orvosolni, hanem az eredmények módosításával. Ha jobban megéri velem azonos szintű, netán magasabb szintű karaktert támadni, mint alacsonyabb szintűt, a végzeturak 98%-a azt tenné. EZEN KELL VÁLTOZTATNI, nem szabályokkal korlátozni.
Ugyanez érvényes háborúra is.

Jelen pillanatban egy magasabb szintű karakter 90%-ban le tud győzni egy alacsonyabb szintű karaktert, és elveszi a LE-jét. Ezáltal az alacsonyabb szintű karakter gyengébb lesz, a magasabb szintű erősebb. Globálisan nézve teljesen egyértelmű, hogy a LE a játékban az alacsonyabb szintekről a felsőbb szintek felé áramlik.

Amit itt be kellene vezetni, az az, hogy alacsonyabb szintűt ha legyőzök, SEMMI LE-t ne tudjak hozni tőle. Ha viszont velem azonos erősségűt, vagy magasabb szintűt, akkor SOKKAL többet hozzak tőle (ez a "sokkal" nem 10 vagy 20%, hanem három-négyszeres). És akkor is hozzak tőle, ha nulla van neki. Ha ez így lenne, biztos hogy nem is gondolnék a nálam alacsonyabb szintűekre, hanem a velem egyforma erőseket támadnám.
___________________________________

Másik gondolat: lehet, érdemes lenne elgondolkodni a portya (és a háború) LE nyereségéről. Jelenleg mindkét esetben amit a nyertes megkap, azt a vesztes elveszíti. Továbbá mindkét fél veszít ÉP-t, VP-t, portyaponto(ka)t stb. Itt olyan irányban módosítanék, hogy a vesztes se veszítsen (annyit), sőt, akár ugyanúgy kaphat jutalmat (persze kevesebbet, mint a győztes). Például egy háborúban a győztes kapjon 100k-t, a vesztes 10k-t. Máris nem lenne sírás, hogy a háromszor olyan erős szövetség agyonver, farmol stb, sőt biztos vagyok benne, sokkal több lenne a háború.
Portyában ugyanez megoldható.

Megfelelő fórumokban írtam konkrét elképzeléseket is ötletadónak. Természetesen a rendszert úgy kellene kitalálni, hogy ne lehessen visszaélni vele, de szerintem ha elég sokan gondolkoznak rajta (és ez a célja a fórumnak), ez is megoldható.
Dátum: 2009.05.08. 14:10:22
Jogosak az észrevételek, ezeket nyilván ki kell küszöbölni.

Kapituláció: aki kapitulál, az vesztett, függetlenül a végeredménytől. Ilyen esetekben lehetne minden a győztes félé, nincs osztozkodás.

Endyr: az lenne a normális, hogy nem indíthatsz háborút, ha a te szövetséged legmagasabb/legalacsonyabb szintű tagja nem tudja megütni a máűsik szövetség legalacsonyabb/legmagasabb szintű tagját. Illetve az olyan háborúkat, ahol 1 napig nincs egyetlen csata sem, le kellene zárni.
Természetesen az is megoldható, hogy ne előre kelljen a közös alapba berakni a leírt részeket, hanem a végelszámolásnál történjen csak velük a számolás, tehát nem tűnik el egy rövid időre sem.