Idézet: LanMaffia - 2009.05.22. 00:53:47
Lehetséges megoldások:
a, 1 karaktertől 1 karakter csak limitált LÉt rabolhat/nap
b, 1 karakternek 1 nap X összeggel nőhet a tőle rabolt LÉ mennyisége. (nem a LÉ diff. - azt hiszem ezzel a rabszolgakarik is meg lennének állítva)
c, 1 karakternek max X összeggel nőhessen a szerzett LÉje - ez hülyeség kérem, felejtsük is el szépen
d, a transzcendális projekció érjen többet mint 100LÉ. Mivel 40. szintre ez már nevetséges összeg, javasolnék egy olyan hogy pl.:
1-20 szint: 100LÉ
21-30 szint: 250LÉ
33-45 szint: 500LÉ
46-60 szint: 750LÉ
stb.
-vagy talán lenne egy olyan szakértelem ami a transzcendális projekció mértékét növeli %os arányban, egy szint 5% (100. szintre ez akkor 500LÉ/szint)
-vagy lehetne egy szint szerinti bonyolult képlet...
e, igazából talán elég abszurd ötlet... legyen a neve mondjuk lélekenergia kulacs: 1000LÉ ért vehetsz egy kulacsot, amit ha megiszol kapsz 800LÉt. Aztán lenne ebből kicsi (1.000), közepes (10.000), nagy (100.000). Igaz ezzel megint a portyakarakterek lennének meglőve, de cserébe egy győztes portyánál kiégett őskő lopásához hasonló módon lehetne ilyen kulacsot is szerezni.
Véleményezném ezen ötleteket, mivel látok bennük rációt.
A limitált LE szerzése "A" karaktertől "B" karakter felé szerintem a legüdvösebb megoldás. A cél az abuse visszafogása, az pedig tökéletesen megvalósulhatna ezzel (meg a tiltással persze), hiszen olyan kis mennyiség lenne, amiért nem érné meg kockáztatni.
Ugyanakkor fontos, hogy ne legyen ez az összeg extrém alacsony, mert az megöli a portyát. És itt nem csak a pókokra gondolok. Azért a nagy többség szerintem azért portyázik, hátha fog egy finomabb összeget a másiktól. Aki TP-ért portyázik, annak is ez ad bele egy kis izgalmat. Ha ezt kivesszük, és vadászat-szerűen fix összeg járhat portyáért, ellaposodik a játék.
Ehelyütt hoznám fel azt a meglátást, hogy a portyát, mint a játék legvitatottabb részét pont ez a vita legalizálja. Érdekes, a vadászatról (ami lássuk be, unalmasabb, és jóval kevesebb benne a variációs lehetőség) közel sincs annyi vita, mint erről. Ez teszi ezt a játékot egyedivé, izgalmassá. Ha a portyát is standardizáljuk - bármilyen módon -, változatosságot veszünk ki a játékból.
Valamit tisztázni kell: aki beregisztrált, az elvileg mind tudta, hogy ez egy PvP-játék, ennek tudatában vágott bele a dologba. Nincs olyan világ, ahol a PvP ne sértene érdekeket. Akit elvernek, főleg ha sokat, annak ez rosszul esik, könnyen beleunhat a dologba. De ha a sokat idézett tevenevelde alakul ki a standardizálás folytán, az még unalmasabb, és nem csak azoknak lesz rossz, akiket korábban elvertek, hanem mindenkinek.
Épp ezért gondolom, hogy mivel rengeteg érvet hallunk a portya ellen/mellett, a rendszer alapjaihoz nem kell nyúlni. Ugyanis ha a a Miklós által említett korlátozás megvalósul, akkor nem csak a kreatív affinitáshoz nyúlunk. Az a képlet elég kis határokat ad ahhoz, hogy egy-két szebb napon akár kreatív nélkül is elérjük a limitet. Meg lehet kérdezni a pókoktól, hogy mennyi a napi szerzett LE-jük a limithez képest. Elárulom, bőven a duplája felett van.
Éppen ezért aki a PvP miatt regisztrált (mint én), ezért portyázik, azt helyből megölné, mert kivenné a játékból az izgalmat.
Lássuk a másik oldalt is: a gyengék ugyanúgy végig lesznek verve, mint eddig, legfeljebb kicsit kevesebbszer. Számukra nem lesz drasztikus a változás, mert ugyanúgy elverik őket (ami negatív élmény),viszont kevesebbszer (ami csak az elején jelentkezik pozitívumként, hamar az is soknak tűnik majd, ami megmaradt). A tőlük rablott LE nem csökken drasztikusan, mert a kiugró portyafogások után úgyanúgy végigmegy rajtuk egy komplett szövetség (meg aki a LE-differenciát is figyeli), mint eddig.
A jelenlegi javaslat következménye tehát az lenne, hogy a gyengék kicsit jobban éreznék magukat, akik meg azért regisztráltak, hogy ez a játék PvP, azok itt hagynák a francba az egészet.
Hogy visszakanyarodjak az elejéhez, véleményem szerint az egy személytől másik személy felé rabolható napi LE korlátozás a legüdvösebb, mert a lehető legkevesebb beavatkozással jár a rendszerbe, kiszűri az exploitot, de nem öli meg a játékot.
A transzcendális növelése szint növekedésével sem hangzik rosszul, mert a jól játszó karaktereknek ad védekezési lehetőséget az állandó gép előtt ülésen kívül. El tudnám képzelni pl. a két korlátozás egyvelegét, mert így aki valóban tenni akarna a folyamatos lerablás ellen (és nem csak sírni, hogy milyen unfair), az tudna is cselekedni.