Bumburnyák: az állatok szintjét azért kell visszaírni, mert az új szabályok szerint ilyen szintű állatot már nem nagyon lehet kifejleszteni, és ezért a dolog nem lenne fair a később indulókkal szemben. Ráadásul, a visszaírást a rendelkezésre álló adatok alapján korrektül, veszteség nélkül meg lehet csinálni. És ezek a játékosok továbbra is jelentős előnyben lesznek, hiszen eddig nem kellett foglalkozniuk az állatuk gyógyításával vagy moráljával. Tehát nemhogy nem jár a dolog semmilyen hátránnyal a többi játékoshoz és a rendszer egészéhez nézve, de még mindig jelentős előny lesz a jutalma az eddigi jó játékuknak. Ráadásul, a sok plusz szint a legtöbb esetben csak illúzió volt, ha a 90. szintű állat lecsökken, a harci statisztikái nem csökkennek jelentős mértékben, viszont a morálja sokkal kezelhetőbb lesz.
Persze a legjobb lenne, ha semmit nem kellene változtatni. De egy megfelelően összetett rendszernél nem lehet mindent előre látni. Első blikkre én sem hajlottam erre a változásra, pedig már korábban is felvetették, hogy meg kéne tenni, de akkor azt mondtam, nem szeretek "nerfelni". De most már látszik, hogy ez sajnos elkerülhetetlen. Viszont épp a kopenzáció elve alapján próbálok is "annyit adni, amennyit elveszek", hogy senkinek ne legyen oka panaszra.
Azzal kapcsolatban, hogyha ezt megváltoztatjuk, milyen változások jöhetnek még. Annak idején erről beszéltünk már korábban, és az volt a vélemény, hogy "ha az állatokat rendbe tesszük, akkor tényleg tökéletes lesz a játék". Tehát semmilyen további nerfnek, korlátozásnak nincs értelme, ilyentől tartani nem kell. (Jó kis mondat, biztos fogják majd még idézni
) De ha valamit, 20 éves játéktervezői múltam alatt megtanultam, hogy
1.) Korlátozni, csökkenteni, visszavenni nem szabad, csak akkor, ha tényleg semmilyen más megoldás nincs
2.) A korlátozás során senki ne kerüljön az új szabályok szerint hátrányba a többiekhez képest
3.) a korlátozással egyidőben legalább annyi pluszt is kell adni, mint amennyit korlátozunk
4.) a lehető legkevesebb játékost érintse a korlátozás.
Egyébként a szintlépés képlete még nincs kőbe vésve, át fogom számolni, hogy milyen értékeket hozna ki, és ha kell, módosítom.
Draglov: az ŐV-s "stormnak" kicsit más volt a története. Az ŐV-n kialakult egy top játékos mag, akik nagyon előtte jártak a többieknek, és rettentő nagy igényük volt rá, hogy a világ körülöttük forogjon, elvárták, hogy kizárólag nekik fejlesszem a játékot. Ha bármi nem úgy működött, ahogy ők elképzelték - és itt nem korlátozásról beszélek, ilyenről szó sem volt - pl. a szintjük "timesinket" tartalmazott, egy szörnyet nem tudtak elsőre legyőzni, egy kaland tvp költsége nem annyi volt, amennyit ők reálisnak éreztek, háborogtak. Ez egy speciális eset volt, mmorpg-kben és más hosszútávú játékokban is kialakul ez a mag, akiknek semmilyen fejlesztés nem elég, és csak kritizálnak. Nem állítom, hogy ez a jelenség a játékosoknak vagy a játéknak a hibája, ez egy természetes folyamat, de egy biztos, hogy semmi köze nincs a korlátozásokhoz. Inkább azért szokott kialakulni, mert a fejlesztők igyekeznek legjobb játékosok kedvében járni, és mindent megtesznek azért, hogy ne érjenek a tartalom végére. A Túlélők Földjén szerencsére sikerült ez a jelenséget elkerülni, pedig a játék már 16 éve megy, remélem a Végzetúron is sikerülni fog.
Jerikó: azt, hogy az állat egy bizonyos szint után ne fejlődjön, nem tartom jó ötletnek, én az ilyesmit mindig utálom, ha elérem a plafont. Az új rendszerben mindenképp érdemes lesz az állatot egy idő után lecserélni, de a játékosnak lesz választási lehetősége, és ez fontos. Azt, hogy az alapszint az ismertetettnél nagyobb mértékben számítson, nem jó ötlet, mert ahogy Endyr írja, akkor az állatok túlzottan uniformizálódnának, nem lenne értelme a fejleszésüknek. Akinek nagyobb állata van, az táposabb lesz a harcban, még gyakrabban nyer. Ezzel mi a gond? Ez egy fejlődési modell ("pozitív visszacsatolás"). A maximalizálás effektive igy is fenn fog állni, az állat szépen fejlődik, ahogy eddig, amíg el nem éri a lineáris szintlépés végét, és akkor belassul.
"ELNYELÉS(<újállatalapszint> + <újállat lépettszint>) > ELNYELÉS (<régiállataalpszint> + <régiállatlépettszint>)"
Van azért 2 fontos dolog: egyrészt, az új állat sokkal tovább léphet gyorsan, ezért idővel nagyobb elnyelést is fog produkálni, amellett, hogy "olcsóbb" a fenntartása. Másrészt, az új állat sokkal több ép-je is szerephez fog jutni, hiszen nem gyógyul fel az állat gyakran, ráadásul általánosságban csökken a sebzés felfogás, és így nő az állatokat ért sebzés. De azért nem vetem el, amit mondasz, gondolkodom a dolgon, hogyan lehetne még inkább az alapszintet az elnyelésbe bevenni.
Petúr: szeretem a postjaidat, mert sokszor helyettem is végigszámolsz dolgokat, köszi
Ezt a változást is előre be fogjuk jelenteni, hogy mikor kezdjük el programozni, és mikor fog bekerülni, igyekszünk majd napra pontosan, hogy fel lehessen rá készülni. Arról, hogy az új állat statjai gyorsabban nőjenek: az ÉP-re ez igaz, elgondolkodom rajta, hogy lehetne megoldani, hogy a sebzésre, és esetleg az elnyelésre is igaz legyen ez.
Simon: arról, hogy a szintlépés képlete folytonos legyen. Lásd a fenti 4-es pontot! Ha 20. szintig SEMMI nem változik a képletben, akkor a legtöbb játékos semmit nem érez a dologból. Ha még az 5-15. szintű állatok is változnak fel vagy le, igazándivból feleslegesen, az mindenkit zavarni fog. Egyébként logikai hibát nem látok az általam javasolt rendszerben, amíg a cica képességeinek határát eléri, fejlődik ezerrel, de utána egyre nehezebbé válik a dolog...