Állategészségügyi reform
1. hozzászólás - 2009.02.11. 15:45:23
1. hozzászólás - 2009.02.11. 15:45:23
Tudom, hogy most több javaslat-topic is fut egyszerre, és nem akarok senkit sem túlterhelni az ötleteléssel, de van itt egy téma, ami már régóta aktuális. Az állatokkal kapcsolatban több probléma is kiderült, ezt a témát egyszer marginálisan megpiszkáltuk. Továbbra is fennáll azonban, hogy az aktív játékosoknál értelmetlen a sebgyógyítás, a meggyőzőkészség, a vastag bőr és a másodlagos támadás szakértelem, most már jönnek az állatokat sebző varázslatok, ami szintén értelmetlennek lett bélyegezve, egy új akadémiás épület és szakértelem is hasonló sorsra juthat, ráadásul jön ugye a több állattal való harc.
Mindez részben azért, mert a korai tesztelés során engedtem a tesztelői erőszaknak és beraktam, hogy szintlépéskor a morál maximumra ugorjon, és az intelligens kedvenc hatékonyságát 3%-ról 5%-ra növeltük.
Persze a dologban szerepet játszik pár másik faktor is. Az egyik leglényegesebb gond, hogy az állatok szintlépéséhez konstans TP szükséges, míg a szintlépésük az IK szakértelem és a kennel miatt egyre gyorsul. Az eredeti ok, amiért ezt így csináltam, hogy amikor valaki új állatra vált, akkor az könnyen utolérhesse a jelenlegi állat szintjét, és amikor kiderült már az éles játékban, hogy ez nem teljesen állja meg a helyét, nem akartam ilyen nagy volumenű változtatást. Ahogy a dolgok haladnak, attól tartok, hogy muszáj ezt mégis meglépni. Az állategészségügyi reformcsomag a következő lépésekből állna:
1. Az állatok 20. szintjéig minden marad a régiben, azaz szintenként 500 TP szükséges. 20. szinttől azonban elkezd nőni a szükséges TP, 600, 700 stb. TP lesz. Azokat az állatokat, amelyek szintje 20 fölött van, átkonvertáljuk erre a rendszerre. Tehát kiszámoljuk, élete során mennyi TP-t gyűjtött, és kiszámítjuk, az új rendszerben ebből most hányadik szintű lenne, és erre átírjuk a szintjét.
Indoklás: Az új állat "felhúzása" továbbra is gyorsan fog menni, mert alacsony szinten gyorsan fog az állat fejlődni. Magasabb szinten viszont mivel ritkábban lép szintet, szerepet fognak kapni a "morál" és "életpont" statisztikái is. Ráadásul a korábban felemlegetett probléma, miszerint a tápos állat magas sebzés-elnyelése miatt nem lesz érdemes lecserélni, is valamilyen szinten kezelve lesz, hiszen az egyre nehezebben fejlődő állat egyre lassabban fog pluszt adni.
2. A kennelben való gyakorlást megszakíthatóvá tesszük (vagy beállíthatóvá az időtartamot), és a kennel magasabb szintjén már nem (csak) az idő fog nőni, amíg az állat a kennelben tartózkodhat, hanem a fejlődés mértéke.
3. Ha megoldható, kijelezzük az állat statisztikáit (alap szint, elnyelés, találati esély, sebzés) hogy a játékosok több információt kapjanak, dönthessenek arról, melyik állat a jobb.
Mindez részben azért, mert a korai tesztelés során engedtem a tesztelői erőszaknak és beraktam, hogy szintlépéskor a morál maximumra ugorjon, és az intelligens kedvenc hatékonyságát 3%-ról 5%-ra növeltük.
Persze a dologban szerepet játszik pár másik faktor is. Az egyik leglényegesebb gond, hogy az állatok szintlépéséhez konstans TP szükséges, míg a szintlépésük az IK szakértelem és a kennel miatt egyre gyorsul. Az eredeti ok, amiért ezt így csináltam, hogy amikor valaki új állatra vált, akkor az könnyen utolérhesse a jelenlegi állat szintjét, és amikor kiderült már az éles játékban, hogy ez nem teljesen állja meg a helyét, nem akartam ilyen nagy volumenű változtatást. Ahogy a dolgok haladnak, attól tartok, hogy muszáj ezt mégis meglépni. Az állategészségügyi reformcsomag a következő lépésekből állna:
1. Az állatok 20. szintjéig minden marad a régiben, azaz szintenként 500 TP szükséges. 20. szinttől azonban elkezd nőni a szükséges TP, 600, 700 stb. TP lesz. Azokat az állatokat, amelyek szintje 20 fölött van, átkonvertáljuk erre a rendszerre. Tehát kiszámoljuk, élete során mennyi TP-t gyűjtött, és kiszámítjuk, az új rendszerben ebből most hányadik szintű lenne, és erre átírjuk a szintjét.
Indoklás: Az új állat "felhúzása" továbbra is gyorsan fog menni, mert alacsony szinten gyorsan fog az állat fejlődni. Magasabb szinten viszont mivel ritkábban lép szintet, szerepet fognak kapni a "morál" és "életpont" statisztikái is. Ráadásul a korábban felemlegetett probléma, miszerint a tápos állat magas sebzés-elnyelése miatt nem lesz érdemes lecserélni, is valamilyen szinten kezelve lesz, hiszen az egyre nehezebben fejlődő állat egyre lassabban fog pluszt adni.
2. A kennelben való gyakorlást megszakíthatóvá tesszük (vagy beállíthatóvá az időtartamot), és a kennel magasabb szintjén már nem (csak) az idő fog nőni, amíg az állat a kennelben tartózkodhat, hanem a fejlődés mértéke.
3. Ha megoldható, kijelezzük az állat statisztikáit (alap szint, elnyelés, találati esély, sebzés) hogy a játékosok több információt kapjanak, dönthessenek arról, melyik állat a jobb.
Pontszám: 7.62