Felhasználónév: Jelszó:

Hozzászólások - nasdfil

Oldal: 12345
Dátum: 2010.04.07. 13:48:22
Egy hozzászólás erejéig ebbe a topicba is beleírok, többször nem hiszem, lehet elolvasni sem lesz érteme a válaszoka. A leírtakból remélem érthető lesz, hogy miért nem látom talán már ennek a hozzászólásnak sem értelmét.
2 részre bontanám a dolgot.
Scriptelő játékosok:
1) Soha nem fogom megérten, hogy aki már megszeg egy szabályt az miért hirdeti büszkén, próbálja megmegyarázni, hogy miért tette, amikor pontosan tudta, hogy megszegi, és pontosan tudja, hogy előnybe kerül benne másokkal szemben egy játékban. Lehet, hogy az emberek egy részét be lehet hülyíteni azzal, hogy Te (bármelyik scriptelőt megszólítva) el tudod dönteni, hogy melyik scriptet helyes használni, melyik fog "ujjgörcsöt kivédeni", és hogy neki nem rossz, hogy Te ezt teszed, de aki elhiszi az tényleg hülye és/vagy ő is használja a scriptet, mert ezzel a hülyeséggel befűzték.
2) Adatbázisok használata: láttam olyat aki google-t használ, és olyat is aki wikit. Sőt olyat is ismerek, aki txt-be mentette a kérdéseit, és ott keresett. Ezt Miklósék engedték, akinek van ideje csinálja. Sosem ezekkel van a gond, egy kvízolimpián vagy hasonlón is működik ez. Ami a nagy gond volt, és találkozón is előkerült: a legtöbb adatbázis - és ott külön előkerült a Jerikó féle - scriptekkel gyűjti az adatokat. Egyszerűen oda kell adni embereknek, és minden munka nélkül beteszi az adatbázisba a kérdéseket. Még ha ezek az emberek copy/paste-elnének sem lenne türelmük, hogy ezt a mennyiséget összehozzák. (Még mindig nem értem, hogy miért nem töröltek/tiltottak le mindenkit, akiről Miklós tudta, hogy részt vett scriptes adatgyűjtésen, és miért nem javították az oldalt, de ezt majd a második részben részletesen.)
3) Az előzőhöz szorosan kapcsolódik: aki már arra tud scriptet írni, hogy leszedje a kérdéseket nyilván tud kvízkitöltőt is, ritka kivétellel, és nyilván a szándék is megvan, hiszen ezért menti le a kérdéseket, akkor minek keresgélne, ha már egy szabályt megszegett és lehet gyorsabban is.
4) Az előző 2-höz szorosan: a fentieket még úgy is csinálták, hogy amennyire lehetett belenéztek az oldal forrásába, és hibákat kerestek benne, azaz külön az volt a cél, hogy valamiképpen az oldal működését befolyásolják, gyakorlatilag egy biztonsági rés mentén feltörték az oldalt. Ha egy bank vagy hasonló honlapján csinálja valaki, mert unja a várakozást, hogy olyan lassan kamatozik a pénze, akkor az szabad? Végülis engem, egy másik felhasználót semmi hátrány nem ér... (Szintén a második részhez tartozik, de szerintem a Beholder inkább fejlesztésekre költsön, mint 2 internetes biztonságtechnikai szakértőre.)
5) Csak, hogy ne a levegőbe beszéljek, hogy hülyének nézik az embert, akik elmagyarázzák, hogy vannak jó és rossz scriptek. Az átöltözést már leírtam, hisz igen sok embernek gond, hogy átöltözés közben leütik - ne jöjjön senki megint azzal, hogy makróval öltözik, és így lassabb, mint ha simán végigkattintaná, hisz tudjuk, hogy scrittel gyorsabb, és annyira már ne nézzen hülyének, hogy sajnálni fogom, mert a lassabb csalást használja. Én még olyan - nem scriptelő - játékossal nem találkoztam - persze tisztelet a kivételnek - akinek mindig volt ideje hogy az összes létező kérdését megkeresse google-ben, vagy wikin. A scriptelőnek mindig van, szinte alig több idő, mint a kérdés végigolvasása. Még úgy is egy nagysárenddel több LE-t kap kvízből, mint bárki más, ha a többit a program random betippeli, de persze ha jó a script ez csak egyetlen felhasználónál fordulhat elő egyszer, legközelebbe már bent van a válasz. Véletlenszerűen végikattintottam a top 500-ból 120 embert, aztán hátrébbról is néhány 100-at, és megnéztem a kvízmedálok számát. Érdekes módon nincs túl sok senkinél, egyvalakinél volt 5 a többinél max 3 de inkább semmi (nem állítom, hogy reprezentatív a minta, egy mintavétel volt véletlenszerűen). Aztán megnéztem azokat akik itt a legnagyobb hangúak a scriptek mellett... Hát nem ott vannak éppen a 12 medálok. Lehet enélkül is meglenne, de főleg mivel minden nem scriptelő megkapja sokszor a kérdéseket, és legalább pár másodpercet foglalkoznia kell vele, így megjegyez jópár hülye kérdést is a scriptelőknek el sem kell olvasni, így lenne 1-2 hiba, vagy lassabb lenne. Mivel csak 50 kérdéssel és nagyon gyorsan lehet erdményt elérni - most éppen 260 másodperces időt látok V1-en, persze lehet valakinek szerencséje a kérdésekkel, nekem is volt 10 kérdés egymás után amit pont tudtam kútfőből, de az első jópár idő már hónapok óta majdnem csak a kérdések elolvasásához elég - így mondjon bárki bármit, legyen bármilyen okos, én sosem fogom elhinni, hogy script nélkül kvízolimpián eredményes lehet valaki. Sőt kb kiszámítható, hogy mikortól vannak scriptek. Nekem V2-n van 1 db medálom - akkor egy szövitérsam, aki tudom, hogy nem scriptelt is szerzett 3-at. Az eslő 3 olimpián mindkét szerveren elég volt a 45-47 jó válasz, mindig jött egy-két hülye kérdés, és bent voltam az első 10-ben vagy csak idővel csúsztam ki 3 világon. Utána egyszerre 50 kérdés kellett, és olyanok kerültek fel egy jó páran akik addig sehol sem voltak... Mindenki akkor regisztrált? Véletlen? Nem hiszem.
6) A publikus adatbázisokban késleltetés van olimpia alatt... mondjuk ha pl Jerikó - azért ő mert adatbázisát, és scriptjét használják a legtöbben - eddig sem érezte ezt problámának, és most is kardoskodik az igaza mellett, és teszem azt éppen aznap akar vadászni ő vagy akivel együtt csinálják az adatbázist meglepne, ha nem lenne egy másik elérés az publikus mellett, ami véletlenül nem tartalmaz késleltetést, és csak a kiválasztottak ismerik, nem egy nagy varázslat egy programozótól, merem ezt állítani úgy is programozóként, hogy sem az oldal forrását sem az adatbázis felépítésést, sem a vadászós scriptet, sem a tiltást nem ismerem.
7) Szóval ha valaki nem hagyja magát behülyíteni: elkölteni el lehet e lélekenergiát 2.5-3 óra alatt - a topban kicsit nehezebb a gyorsabban gyógyító épület miatt, de ott meg a kristály elég sokat segít, ha valaki minimálisan figyel nagyon nehéz lerabolni - de a Lé szerző pl a kvíz script behozhatatlan előny. Ha van script amiért jogosan törlés jár, mert igen komoly előnyt szereztek a csalással, akkor megtaláltuk.
8 ) Nagyon rosszul kommunikálja a játékvezetés, de ettől igaz: egyre drágább az idomítás, és a gyógyítás. Nagyon jó, hogy kritizálja mindenki, mert mennyivel kényelmesebb, ha 10-es maradhat a 2 szaki, és nem a játékvezetés által elvárt, plusz scriptelnek. 100-as szakival + turbó pár kattintás az idomítás, és gyógyítással sincs gond többé. Nem tudom, hogy engem néznek megint hülyének a scriptelők, vagy ők nem értik (hasraütésre beírt számok, de remélem érzékeltetik a lényeget): 10-es idomítás+script 20000 LÉ, 30-as idomítás script nélkül + ránézek fél óránként 80000 LÉ, ha nem akarom, hogy néha 2 napig idomítsak, mert nem érek rá minden nap 48 órát, akkor 150000LÉ. Vagy elfogadom, hogy akkor az idomítás holnap folytatódik, végülis miért ne. Vagy csalok, scriptelek, spórolok 130000LÉt, és az összes többi szakim olcsóbb, és még a többieknél gyorsabban is csinálom az ismételhetőket, mert én 30 perc 0 másodpercenként kattintok, ő meg mondjuk 34-35 percenként. Függetlenül attól, hogy itt a játékvezetés is sáros, mert be kellene tenni valami gyorsítást, de nehogy már valaki elmagyarázza nekem, hogy ők milyen rendesek, mert maguknak és pár embernek segítettek a játék egyik "hiányosságát pótolni", aminek "már bent kellene lennie". Nem! Nincs bent, és tilos, max a fizetős játékosokat nem büntetik! Nehogy már egy csaló magyarázza el nekem, hogy szerinte mi hiányzik, és még jót is tesz, hogy berakja! Még sajnálkozzak is, hogy nem törte fel az egész VU szervert, és tette mindenki számára elérhetővé? Ugyan már.
9) Ami megint ütött: komolyan azon kell keseregni ebben a témában, hogy valaki indított egy scriptelő karaktert, ami üthetetlen is volt gyakorlatiklag amíg vadászott, de micsoda szörnyűség, ahhoz, hogy ki tudja használni a plusz lehetőségeket is, sajnos oda kellett süllyednie mint a többieknek: turbót kellett váltani? újra kell indítani a vadászatot? hosszabb lett a vadászat - még így is rövidebb, mint a többi halandónak a vadászó s scripttel - és volt valakinek esélye beütni? Csak mert mindent ki akartál használni, és persze a VF összes előnyét élvezni a hátrányai nélkül? Szerintem örülhetünk, hogy az a karakter törlődött, amúgy sem értem mi az a hatalmas elveszett játékélmény, hogy minden nap lenyomtál egy gombot, sebezhetetlen voltál, aztán 1 óra múlva kiírta a végeredményt, esetleg fórumoztál közben, tényleg kellene V5 anarch szerver az ilyen beállítottságú játékosoknak.
10) Vicces, hogy más játékokat hoztok fel pl a Traviant. Lehet én játszottam régen, de anno biztos volt aki scriptelt, de az sunyított nagyon csöndben, ilyen fórumhozzászólások után elég sok törlés lett volna. Sehol máshol sincs ilyen gyenge szabályzat, és betartatás. Script? Törlés. A milyen script kérdést sosem hallottam. Multi? Összes törlése. Játék hibájának kihasználása? Attól függ milyen szintű: karakter visszaállítása, pár hét tiltás, vagy törlés. És persze láttam már törlés után IP ban-t 15 évre...
11) Én több karakterről tudok, akik csalók miatt töröltek, vagy hagyták abba a fizetést, mint időhiány miatt. Amennyire tudom általában is így van. Valahogy megintcsak nem tudom sajnálni, hogy script mellett is kevés az ideje valakinek, és emiatt töröl, csak azt nem tudom miért nem törölték már sokkal előbb. Kevesebb lenne az optimalizást játékos, és végre lehetne emberekkel összemérni a tudást, nem hackerekkel. Ha nem lesznek a scriptelők nagyon határozottan büntetve, akkor sokkal több törlés lesz a csalók miatt. Az már csak bónusz, hogy még az igazságos út is ez.
12) Tényleg befagyott a toplista, de ahogy látom ez nem a tudásnak köszönhető. Én még szintben tartom magam, karakter erőben enyhén szólva nem, ugyanis lehetelen. (Tényleg azok közül aki itt felszólalt a scriptek mellett aszerint ettől lesz valaki jó, vagy nagy-tudású játékos.)

Játékvezetés:
1) Röviden meg tudom fogalmazni, amit erről gondolok: a játékvezetés a szabályok terén töketlen, és a befolyt pénz túlságosan befolyásolja a szabályokat.
2) A legtöbb online játékban már régen rájöttek, hogy az emberek nagy része szeret játszani, és utálja a csalókat, és így keményen büntetik a csalókat. (Ha leülök valakivel személyesen kártyázni, vagy társasozni, és kiderül, hogy csal, akkor sem én sem az ismerőseim nem játszanak vele többet - ok mondjuk egy 6 évesnek el fogom nézni a dolgot, de legtöbbször rá is rászólok, de ezek elég különleges esetek.) Persze ott is vannak néha kedvencek, vagy az adminisztrátor barátnője, de nem kérkednek vele a fórumon. Itt el vannak döntve a szankciók, de még sosem láttam, hogy komolyan betartották/betartatták volna - saját bejelentéseimet még egyet sem -, és úgy vannak megfogalmazva a szabályok, hogy fizetéssel pl a multi és hasonlók simán kikerülhetők.
3) Mindig arra hallok panaszt, hogy nem lehet kiszűrni a csalókat. Lehet, hogy mindet nem, csak éppen most már annyira eljátszotta a Beholder a tekintetét, hogy a JÁTÉKOSOK nyitottak topicot, és vitatják meg mi a script, és mi tiltott, amiben természetesen néhány notórius scriptelő próbálja hülyére venni a többieket. Teljesen elveszette a Beholder az irányítást: ezért is írtam nem tudom van-e értelme írni, mert már csak azzal szerezhetik vissza, ha összeülnek végre maguktól, megfogalmazzák, hogy milyen szabályok vannak, és visszamenőleg igen komoly szanciókat alkalmaznak - az elég rossz vicc lenne, ha az lenne a vége, hogy OK, eddig scripteltek mostantól tilos az eddigiek előnye megmarad.
4) Ide is leírom: az oldal nem tökéletes és nem biztonságos - lehetne olyat írni, ha 1-2 tényleg hozzáértő webprogramozót (nem aki annak nevezi magát, vagy azt tanult az egyetemen, hanme ért is hozzzá) vennének fel, amiből nem sok van Magyarországon, és elég dárga az óradíjuk, de szerintem a Beholder inkább fejlesztésekre költsön, mint 2 internetes biztonságtechnikai szakértőre és 2 webprogramozóra, akik csak az oldal rendberakását csinálnák. Monjuk az is igaz, hogy amennyt fizetünk, és amennyi tényleges fejlesztés történik bele kellene férnie, de ez egy másik téma...
5) Szintén más téma, de ehhez kapcsolódik. Adblocker, popupblocker programot sokan használnak, sőt beépített sok böngészőbe - mondjuk én éppen nem, de ez más eset, mert nekem látnom kell, hogy az amit fejlesztek, az miket nyit meg. De ha már ilyen irtó drága a VU - azt hiszem abban a legtöbben egyetértünk, hogy nagyon drága - akkor ugyan hadd kaphassuk már vissza a régi skint, ami 3szor gyorsabb volt, és ne kelljen már harmonetes linkeket, és flashes hirdetéseket betöltenem, és legyen már prioritásom ha éppen sokat jelenkeztek be, mindt szinte mindenhol máshol. Aki ingyen játszik annak lehet ennyi kényelmetlenség, egy szót sem szólok olyan helyen ahol nem fizetek semmit, mert felugrik egy hirdetés minden bejelentkezéskor. Akkor talán nem lenne átskinnelés, és mindenféle trükközések a kinézettel - mondjuk jellemzően ezt is azok használják, akik amúgy is scriptelnek, és nem csak gyorsításra és reklámkilövésra szolgál a legtöbb - de itt az alapk azért elvárhatóak.
6) Ha már a játékosokra megjegyzem akkor a játékvezetésre is meg kell jegyezni: szintén a játék fő képernyőjén, és a szabályzatban kint van amit ők vállalnak. Ez nem csak a játékszabályok betartatása - amibe most elég csúnyán belebuktak - de az a sokszor idézett dolog is, ami az egyik oka a scriptelésnek, hogy nemcsak egyre több idő, de egyre időzítettebb is a játék. Azaz nemcsak, hogy nem igényel sok időt, egyre inkább másodpercre pontosan igényel időt. Durván affelé tartunk, hogy nagy lemaradás, script, törlés, vagy még a munkaidőmet is ehhez kell igazítanom.
Dátum: 2010.03.26. 00:11:27
Köszi Barrique - most látszik meg, hogy vagy 6 éve laptopot használok, és nem szeretem az egeret, spt előtte is 2 gombosom volt, soha nem is használtam középső gombot. (Nálam nem megy a két gomb egyidejű megnyomása, de gondolom, ha venném a fáradtságot, és utánanéznék be tudnám üzemelni.)
Nem ismerem Craslorgot, így a szándélkait sem ismerem, de tilos a scriptírás, ő meg maga ír, tesztel, és használ scripteket, utána teljes nyugalommat beírja a fórumba, hogy scriptel. Én ennyit tudok, most az annyival jobb, ha bebizonyítja, hogy ő a legjószándékúbb scriptelő?
Craslorg: eszerint egy csomó embert tudsz aki használja. Ahhoz, hogy értelme legyen a 6-8 órát komolyan érdemben le kell rövidíteni, ha emiatt akartak törölni. Csak átöltöző script az jó ha napi 5-10 percet spórol. Nekem ebből eléggé az következik, hogy ha Te nem is, más másra is használja a scriptet. Én tényleg minden okot elhiszek, és sajnálom ha valakinek valami baja van, de nem érzem, hogy ettől jogtalan előnyöket kell a többiekkel szemben egy játékban szerezni. (Szeptember óta beteg vagyok, orvosról orvosra járok, és nem tudják mi van, általában 700 feleti a CSPm mindkét szerveren, portyázni alig tudok, kalanddal teljesen lemaradtam, mert egyszerűen kimaradnak napok, és nem jutok gép elé, most akkor minden jogom megvan scriptelni? Szerintem ez hülyeség...)
Egyébként leírtam egy pár példában, hogy mivel kerülhetett és kerülhet LE előnybe hozzám képest - plusz gyógyital epiknél, kristály ütés előtt nem tudok költeni, kaland közben könnyebben elkapnak, vadászat végére nem biztos, hogy gép elé kerülök, stb... Igen én nem szenvedek hátrányt csak ő egy kicsi előnyt... bár gondolkozzunk csak... ahogy nézem körülöttem igen sokan scriptelnek, azaz mindenki kap mondjuk napi 1000 LE-t hozzám képest, az kb olyan mintha én vesztenék 1000 LE-t. Plusz a kristály rólunk másolódik, nekem egyre nehezebb ellenük, mindenki más tápol a klónomon, azaz még inkább nő a szakadék, ugye ezután ismételhető, és hasonlók még nehezebbek... és sorolhatnám tovább.
Rockatansky: azt végképp nem értem miért írtad le, hogy hogy kell, legalább pár ember azért nem csinálta, mert nem tudta... Pedig Baratynak egész jó ötletei voltak a legutóbbi 2 találkozón, ami igencsak megnehezítené a scriptelést, de persze ez a szörnyű skin, ami miatt már a gépem belassul, nemcsak a böngészőm, és a proci is jelez, hogy túlterhelt fontosabb...

Na mindegy én itt lezárom a dolgot, nem akarok ezért senkit agyonlövetni, nem mondom, hogy Craslorg, és Barrique-et most aztán kegyetlenül büntessük meg, statuáljunk példát, és végezzük ki. Ha senki más nem is, én úgy gondolom, hogy jogos elvárásom, hogy havi 10000 forintért egyenlő feltételekkel játsszak, és ne kerüljek hátrányba csak azért, mert én nem csalok. A játékosok is tudnának figyelni, és a Beholder is ki tudná szűrni a dolgokat, ha ezzel is foglalkozni, de igen, jó meglátás: ha fizet valaki azt csinál, amit akar. Kár, hogy nekem az derül ki számomra az egészből, hogy akit csak elérek V1-en az Veletek ért egyet. (V2-ben már rég nincsenek illúzióim, ott szinte minden ellenfél scriptel, páran bizonyítottan, retorzió nélkül.) Szerintem mostanra mindent leírtam, fölösleges ragozni. Részemről: Sírás OFF.
Dátum: 2010.03.25. 21:00:08
Most lehet én vagyok nagyon hülye, de nem hiszem. Kicsit kivesézném a hozzászólásodat.
1) Lehet félreértettelek, de az első hozzászólásodban a felsorolás éppen azt sugallta nekem, hogy van epikus öltözéled is. Mondjuk, mint már írtam, függetlenül attól, hogy Te használod-e, ha ez elfogadott, akkor más egy kicsit módosít, és mindjárt másra is jó. De ha csak kaladokhoz használod, oda azért LE-vel megy az ember, és ha 6-8 kalandot lenyomsz, akkor ott már számít minegyiknél az átöltözés, és hogy keresgélni kell nem is keveset. Engem mindig beütnek kalad közben, és meg merem kockáztatni, hogy akár több ezel LÉvel vagy úgy pár másodpercig üthető pár perc helyett. Szerintem nem mindegy. Főleg így többszöti átöltözésnél már a 10 böngészőablakban is keresni kell, hogy éppen mit veszem fel. Nem hiszem, hogy ebből nincs előny.
2) Szintén én vagyok fényéves lemaradásban, de én pl soha nem hallottam arról hogy a középső gombbbal ilyeneket lehet csinálni. Komolyan én vagyok az egyetlen ilyen? A topból ezek szerint biztos, de szerintem a szöviből sem tudják sokan... Amennyire én tudom ez sem egy publikus dolog, és hátrányban vagyok vele - mondjuk a laptopon nincs is középső gomb. Lehet ez csak a böngésző hibája, és nem lehet vele mit csinálni, de ez sem gömbölyű...
3) Eszerint epikusnál is scripteltél csak nem működött. Pontosítok, ha lehetne, azaz a Te megfogalmazásodban lenne értelme simán megtennéd (ahogy olvasom nem a tiltás zavar, vagy, hogy jogosulatlan előnyt szerzel, hanem, hogy nem tudod - egyenlőre - a turbót és hasonlókat is beleírni a scriptbe), és nem akarom az ördögöt a falra festeni, de mivel ott mindenki mindenkinek a jelszavát tudja, és elismertétek, hogy ütitek egymás helyett, így amikor Te ütöd akár 4-5 karakter scriptel egyszerre - azzal együtt, hogy továbbra sem értek együtt ezzel a megengedett multizással sem, ha végiggondolja az ember látja, hogy mi akik 4-5 en ütjük a szöviből mennyit szívunk, ha 1 ember nincs, vagy kevésbé ér rá - és most feltételezem, hogy nem adod tovább senkinek. Ez eszerint csak addig nem történik meg amíg nincs elég időd, hogy egy megfelelő scriptet dolgozz ki? Megkepődnék, ha nem lenne 99%-ban automatizálható, még úgy is, hogy csak minimálisan látom az oldal működését, soha sem hackeltem. De az egészen biztos, hogy előny származik belőle.
4) Pont ez a kérdésem: Ki dönti el, hogy mi nem ad előnyt? Ha azokat kérdezed, akiket kaladok közben, vagy átöltözés közben leütöttek, főleg, akik a középső gombos taktikáról sem hallottak, azok azért nem hiszem, hogy repesni fognak az örömtől, hogy Te ilyen kényelmi funkciókat használsz. Vagy olyan szövik - szerintem elég jogosan a mai világban pl. félnek, hogy visszaélnek a karakterrel, vagy mindenhol ugyanaz a jelszavuk a neten, hidd el szinte hihetetlen dolgok történnek meg, még 20 év ismeretség után is - nem akarják kiadni a jelszót egymásnak, így 2-3 tag hiányzik, és nem tudnak másodpercre pontosan 5-10-60 percenként epiket ütni - munka, vacsora, WC, bármi -, csak 1.5-2x olyan lassan, és nem jön össze ilyenek miatt több napig-hétig az epik, vagy egy csomó gyógyital után belebuknak, azok, ha azt hallják, hogy Te megpróbáltál scriptet írni rá és használnád, csak kényelmetlen, vagy nem volt elég időd megírni... Hidd el nálunk is volt ilyen... nyáron elutaztam a hétvégékre csak írnom kelett volna egy honlapot, ami elindítja a scriptemet, és 2-3 epikben segíthettem volna, anélkül, hogy belép hozzám bárki... sose jutott eszembe, hogy megcsináljam.
4) Kicsit így más a kérdés: Melyik programozó nem tesz ilyet? Elég egyszerű a válasz, így végiggondolva. Írnék programot, ami megkönnyíti a munkámat? Igen. Írnék programot, ami itthon megkönnyíti az életemet? Írtam már mindenféle programokat határidőnaplótól, adatbázisos programot, hogy kategorizáljam a DVD-imet, stb, sőt ismerősöknek is egy két hasonlót. Sőt, egyszemélyes játékban vannak kódok is, amiket néha használtam. De sose fordult elő, hogy visszaéltem azzal, hogy én tudok programozni más meg nem, de azzal sem, hogy megtalálok hibákat más programjában. Mondjuk én pénzben nem játszom - max fizetek prémiumot, vagy támogatok játékokat - de mondjuk online pókernél, ha tud valaki egy hibát, és azzal szerez pár száz dollárt az lehet csábító lehet, talán ezért is kerülöm, de pl a Végzetúrnál, ahol a többiekkel versenyzek semmi automatizmust nem használnék. Én is ember vagyok, ők is. Én is lehetek 1-2 napot beteg, nyaralok 1-2 hetet egy évben, stb, ők is, én is figyelmetlen vagyok, ők is, nem vagyok gép, azaz nem reagálok mindenre 1 másodpercen belül, és nem is kattintok 150-et másodpercenként, de ők sem - legalábbis elvárom, és ez itt sérül. (Egy különbség van, de ezt az elejétől tudjuk: hogy mennyit ül gép előtt az ember, de ez rajta múlik, illetve a függőségén, de az adott ember eldöntheti mennyi időt szán a játékra.)
5) És amit eddig is leírtam: ok, tegyük fel, hogy sem Te, sem Barrique egyetlen LE előnyt sem kapott ezzel. De gyanítom, hogy csak Ti tudtok még 10 embert, aki használja akár ugyanezeket a scripteket - jóban vagytok mind, nem hiszem, hogy mindenki programozó, és mindenki megírja magának, lehet Ti ketten éppen ugyanazt használjátok. Szerintem ennyi használat sem fogadható el, de abból a 10 emberből páran többre használják.
6) Nem tudom, hogy hányan csináljátok, és ki mit gondol erről, de az különösen szomorú, ha Te és Kócos az összes scriptelő vélemyényét fogalmazod meg, és mind azt gondoljátok, hogy jól tettétek, hogy kipróbáltátok, használjátok, és nem jogos, hogy ezt én szóvá teszem. Mindenki elmagyarázhatja, hogy ő miért használja jogosan? Kicsit sarkítok: Végülis, ha valamit ki tudok találni, hogy átírjam a karakterem adatait, akkor ha leveszek 50-60 CSP-t és beírom magamnak a TP-t, a kvízt, és a LE-t akkor abból senkinek nincs hátránya, végig is csinálhattam volna de unalmas, főleg azt a sok kvíz választ keresgélni, minek használnám akár mondjuk a Jerikó féle adatbázist, ha ez annál is gyorsabb? De persze ez ugyanaz, mindtha scriptet írok, ami vadészik amíg hazaérek munkából... Csak annyi történt, hogy megspóroltam az ujjgörcsöket minimum 50 kattintás miatt. Vagy nem?...
Dátum: 2010.03.25. 18:42:22
Nem akarok alaptalanul vádaskodni, hisz nem tudom, hogy ki mire használja a scripteket,de ezzel a hozzáállással van pár gondom.
1) Ha valaki a játék 3 kielemelt szabályának valamelyikét nem tartja be, akkor miért tartaná be a többit - éppen a Légiónál lehet tudni, hogy elég komoly helyettesítés van, és régen elismerték közületek többen a fórumon, hogy napi rendszerességgel játszottak - és portyáztak - egymás helyett napi szinten, azaz a multizás is sérült. Nem tudom most mi a helyzet, de mivel mindenki tudja mindenkinek a jelszavát, és nem volt következménye nem tudom miért változott volna ez meg.
2) Ez 6 kattintást spórol meg. Ha az epikkel le is vereted magad az 7-et - ok Neked ez pont nem kell, de sok embernek igen. Epiket ütni 5 percenként 3-4 kattintás, irtó unalmas, miért ne csináljuk így időzítitt scripttel, hisz senkit sem bántunk vele... csak éppen az összes többi szövi nem gép, és 50%-al lassabban veri le önhibáján kívül az epiket, azaz többet regenerál, több gyógyital kell, azaz összességében csak LÉ-t spórol az ember...
3) Ha ez szerinted - és főleg, ha a játékvezetés szerint - ok, akkor szeretnék, gondolom elég sok játékostársammal egyetemben elég sok kompenzációt. Nem tudom más hogy van vele, de ha tudok figyelni - főleg mert a büntetőm miatt nem támad senki scripttel, és nem támadnak azok akik figyelik a 15% alól kilápőket portygömbbel - akkor nem visznek tőlem lélekenergiát. Azaz a vesztett LE-m legalább 75%-át úgy buktam, hogy munkahelyen odajött valaki, el kellett rohannom WC-re, vagy átöltözés közben lassabb az oldal vagy hasonló, vagy a kristály beütött, mert nem jutottam gép elé. Akkor ha én is scriptelek nem vesztettem volna el közel 300.000 LÉ-t, és több erősebb a karim, azaz több portyában nyertem volna, gyorsabban csinálom az ismételhetőket - a krit varist, azaz fajlagosan sokkal több LEm van. (Pont nem Rád igaz a dolog, Téged alig tud valaki legyőzni. Neked elhiszem, hogy nem használod leveretésre, hisz nincs rá szükséged.)
4) Azt már nem is kell mondani, hogy egy háborút mennyire befolyásol egy akár időzíthető - mert ugye azt semmivel sem nehezebb megírni - script.
5) Te vagy a toplista első helyezettje a legerősebb karakter, akire sokan - köztük én is - fel is nézek, mert igen sokat segít mindenkinek a játékban és a fórumon is, és az eddigi levelezéseink alapján egy korrekt játékosnak tűnsz. Valahogy nagyon rosszul hangzik Tőled - főleg azzal együtt, hogy nincs senki aki le tudna győzni, így semmi szükséged ilyesmire -, hogy nem tartod be a kiemelt szabályok egyikét, és annyiva érvelsz, hogy igaz nem tartottad be, de nekem mi hátrányom származott belőle. (Sajnos, ha a játék eleje óta ez a hozzáállás, akkor a játék igen sok aspektusában mérhető előnyöd van.) De még ha nem is lenne előnyöd belőle, mivel többen ezt csinálják a topból, ennek megint az az üzenete, hogy úgy kerül valaki a toplista elejére, hogy nem játszik szabályosan. Utálok politizálni, de ez pont olyan, hogy valaki ezt mondja a "politikai elitből", miátán el is ismero, hogy bűnt követett el, hogy nekem mi hátrányom származik belőle, hogy az adott ingatlant/szerződést/üzletet éppen az ő lánya/apja/kutyája nyerte. Betartott dolgokat, de látszólag semmiségeken mégis megszegett apró szabályokat, és 2 következménye lett: sérti az igazságérzetemet, és hát ha ő ezt teszi, akkor én adózzak, vagy hasonló
6) Hogy lehet összehasonlítani, hogy melyik script milyen hasznot hozott? Lehet, hogy más olyat használ ami ellen szerinted felemelhetem a szavam joggal, de semmit sem kapott belőle.
7) Ami különösen gond - és nem számít, hogy valaki mennyire nem tartja a szabályokat, mindegy, hogy mennyire tért el tőle - hogy egyrészt nyugodtan beírja, másrészt a játélvezetés még ha olvassa sem foglalkozik vele, harmadrészt mindezek után közvetve azt sugallja a hozzászólásod, hogy még velem van a gond, mert van amilyen szabálytalanság ellen joggal felemelhetem a szavam, eszerint vannak olyan a felhasználási feltételeket sértő magatartások, ami nem jogosan sérti az igazságérzetemet? Ki dönti el, hogy mi az ami jogos, mi az ami nem?

Az előző hozzászólás után még mérges voltam. Most inkább csalódtam. Van pár ember akiről feltételeztem, hogy nem szegi meg a szabályokat, és úgy erős - főleg mert senki sem erősebb nála. Mindek scriptelt volna Sharpa - soha nem hallottam róla, hogy ő csalt volna. Vagy Te akinek már az ütőtávjában sincs senki szinte. Komolyan egyedül vagyok, akinek senki nem tudja a jelszavát sem, és aki soha nem próbált meg semmit, és azonnal jelenti, ha hibát talál nem kihasználja? Eddig örültem, hogy erős ellenfelek vannak körülöttem, akikkel versenyezhetek, de így valahogy kevésbé jó a játék. Gondolom, hogy nem lesz semmi büntetés, de legalábbis komolytalan, hisz eddig sem volt, de akkor ezután minden egyes scriptelőnek csak annyival kell védekeznie: de hát a top 20 nagy része scriptel, akkor miért mi ne tegyük?

Ha BÁRMILYEN szinten elfogadja a játékvezetés a scriptelést, akkor vegyük ki a felhasználói feltételekből, legyen engedélyezett, és lehessen egyszerű makrókat írni, akár beépített alap makrókkal, hogy pl automatikus leveretés, különben az emberek jó része hátrányba kerül - de én inkább emberek ellen, pontosabban emberekkel versengve játszanék, mint robotokkal, makrókkal, scriptekkel, és cronokkal.

Hogy válaszoljak: Nem, nem az zavar komolyan, hogy valaki makróval öltözik.
Dátum: 2010.03.25. 16:56:54
A támához kapcsolódva:
Az ötlet maga tetszik, bár lehetne kicsit rugalmasabb (turbó váltson vagy ne, kiválasztható állatok). Ha a szövivárosok adnak még 5-6 váltás lehetőséget, akkor szerintem nem olyan vészes a 2 alap, bár lehetne növelni, és valamilyen módon az öltözet szerkesztése funció is kellene.


A témán kívül :
Megint sikerült nagyon felbosszantanom magam a játékosokon, és Miklós hozzállásán.
Idézet Craslorg hozzászólásából.

Idézet: Craslorg - 2010.03.25. 13:17:24

Nekem jelenleg szkripttel van 8 öltözékem, a többinél, ahol 1-1 tárgyat cserélek esetleg még nincs is.


Idézet a játékszabályokból, amit a regisztrációnál elfogadunk:
5.3. Külső programok használata
Tilos a játékban olyan programot és mechanizmust használni, amely megváltoztatja és/vagy befolyásolja a program működését, automatizálja a játékot, terheli a szervert, "bot" tevékenységet folytat, vagy terheli a szervert. Amennyiben algoritmusaink ilyen tevékenységet észlelnek, a játékos további figyelmeztetés nélkül kizárható.

Magáról a scriptelésről
1) Tilos a scripts használat. Programozó vagyok, én is tudnék scripteket írni, sőt mesterséges intelligenciát tanultam egy pár évet, lehet komplett robotot tudnék írni, ami a levelekre is válaszol, mégsem tettem soha, leginkább azért mert el is vesztené a játék az izgalmát ha csalnék - igaz miért hinne nekem bárki, de állok elébe bármi ellenőrzésnek a játék kezdetére visszamenőleg.
2) Ha már valaki megteszi azt már külön pofátlanságnak tartom, hogy teljesen nyíltan beírja a fórumba.
3) Még csak az sem mondható, hogy ez egy csak gyorsító a játékot érdemben nem befolyásoló script, mert éppen azért kérték sokan az öltözéket, mert az átöltözési idő túl hosszú, és addig lerabolhatóak, sőt egy epikütő sorral befejezve a scriptet igazából folymatosan lent tartható a karakter 15% alatt, és megakadályozható a rablás.
4) Ha már valaki egy scriptet megír és használ az meglepő lenne, ha nem használna többet.
5) Különösen zavaró, ha valaki valamely toplista elejéről teszi ezt, engem személy szerint az még inkább ha valaki olyan, aki az ütőtávomban van, azaz folyamatos vesenyben vagyok vele. Ez a játék eleje óta körülbelül a 20. eset amikor kiderül, hogy olyanok vannak a toplisták elején akik nem tartják be a szabályokat - nem állítom, hogy amúgy nem lennének elől, de igen sok esetben ennek nagy volt a jelentősége.
A retorziókról
1) Volt már egy eset - akkor a Légió néhány tagja írta le a fórumon, hogy napi rendszerességgel portyáznak egymás helyett. Mind itt, mind a találkozón szóltunk páran Miklósnak, utólag egyszerűen letagadta, hogy lett volna ilyen.
2) Játékon belül volt olyan prémiumos, aki lebukott scriptesléssel - portyában támadott többször így. Azt a Beholder részéről is elismerték, hogy ellenőrizték és tényleg ezt tette, később egyszerűen elfelejtődött a dolog, gyakorlatilag egyetlen nap zárolást sem osztottak ki.
3) Komolytalanok a büntetések, scriptért, multiért, sőt a régebbi több milliós LÉ begyűjtésért, majd a multikarakterek törléséért a legnagyobb büntetés 2 vagy 3 nap zárolás volt - arról nem is beszélve, hogy amikor ellenünk citadellacsapásokért őskövet fizetett volna valaki azért figyelmeztetés büntetés nélkül, ami után még nyugodtan beszólhatott aki felajánlotta.
4) És ami végképp felháborító a végén: Miklós válaszolt erre a hozzászólásra, és idézett is belőle - ergo végigolvasta - sőt utána más egyszerűen beírt egy programot, amit eszerint nagy valószínűséggel használ is, és éppen arra jó amit fent leírtam, hogy valaki simán leüttesse magát epikkel, átöltözve, majd visszaöltözni vadászathoz - ha a kérdéseket le lehetett szedni scripttel, mint Miklós megerősített - akkor el tudom képzeni, hogy mára a vadászat is automatikusan végigvihető. Miklós - azaz nyugodtan mondhatom, hogy a Bedolher - erre egyetlen megjegyzést sem tett - ez szintén nem az első eset még azután sem hogy én utána szóvá tettem - sőt, mint írja:

Makrókkal sok mindent meg lehet oldani, de az emberek többsége nem ért hozzá, hogyan kell ezeket használni; és amúgy is jobb, ha a program maga biztosítja ezeket a funkciókat, mintha külsős programot kell hozzá használni.

Meg lehet oldani? Jobb, ha a program csinálja? Nem ért hozzá?
Ha lebukik valaki scripteléssel, vagy hogy kihasznál egy programhibát, azért minden játékban törlés, vagy valami nagyon komoly büntetés jár. Itt ennyi a hozzászólás közvetlenül a legilletékesebbtől a játékvezetéstől? Miután elég sokszor szóltam Baratynak, és Miklósnak, és - a legutóbbi Beholder talin is - elmondták, hogy figyelik a scripteket, és büntetik a használatot? A legfőbb gond, hogy nehéz bizonyítani? Amikor itt helyben Miklós is elolvassa, hogy valaki elismeri? Miért gondolkoztok el egyáltalán a cusomizálható makrón, amikor a 3 kiemelt szabály egyikét sérti? Ez nem komplikáció kérdése, ha ez a hozzáállás, akkor jöjjenek a makrók, kezdjek el automatikusan működő makrókat írni, sőt rendeléseket vegyek fel rá, és itt a fórumon áruljam néhány ezer forintért az egy hét nyaralás/síelés erejéig helyettesítő robotokat? (Hiszen csak a karakter árusítása van tiltva, őskőért csapás mérésért csak figyelmezetetés járt, akkor megéri keresni így egy kis pénzt tudva, hogy ugyan nem szabályos, de úgyse kapok büntetést, ha prémiumos vagyok...) Vagy az egyéb menüpontban lehet majd őskőért venni makrót/scriptet?

Elnézést a kifakadásért, de elég sok mindennel szívtam már ebben a játékban önhibámon kívül, elfogadtam, hogy a fejlesztések 90%-a hátrányos volt, 9%-a pedig nem vonatkozott rám, és alig 1-2 fejlesztés volt pozitív, de ez van, azt a Beholder nem ellenem hozta és lehet, hogy pechemre benne voltam abban a 100 emberben akinek szívás a többieknek nem az. De azt az egyet szeretném elvárni a 2 világon havi akár 10000 forintot is befizetve, hogy a játékvezetés igenis tartsa be a szabályokat, amennyire tőle telik tartassa be a szabályokat, de az már tényleg a minimum elvárás, hogy ha már 3 szabályt kiemel a regisztárciónál a felhasználási feltételekben (multi, netikett, scriptelés), akkor legalább azokra odafigyeljen.
Dátum: 2009.12.21. 15:11:21
Birka a szórás még mindig pozitívum, és én még mindig Nasdfil vagyok nem Nasdif
Dátum: 2009.12.21. 15:09:18
Már most is lehet 100-as szívóssággal 1-2 karinak +1 támadása, és igen durva. A szívósságot a küldi miatt mindenkinek fejlesztenie kell, ugyanúgy, ahogy a több állatos harcot. Anno nagyon komoly gond volt, hogy bejött a szívósság és a krit ütés, és csak hónapok múlva a krit vari - cuccokból lehetett valami minimálisat kihozni, de sokat nem ért, nagyon sok panasz ment erről a fórumon. A krit ütés mellett bejött a krit vari - szerintem egész jó arányokkal, a szívósságot továbbra sem kompenzálja semmi. Én benne vagyok, hogy 3 körre számoljunk, és akkor kb 2 közelharc sebzése azonos a vari sebzésével, de akkor legyen antiszívósság skill, ami visszacsökkenti 3-ra, vagy varázsszívósság, ami még egy varázslat ellövését teszi lehetővé. Ki húzna egyetlen pontot az IQ-Taun, ha egy-két ütésből leverhető a 80%ban bejövő varázslat, és persze az ellenfél varija is sebez fél-1 közelharci környit?
Szerintem elég jól kompenzálja a 31-225 arány.
Dátum: 2009.12.21. 14:57:07
Idézet: Otoaak - 2009.12.21. 13:05:30
Nyílván olyan statisztikát is lehet csinálni ami bebizonyítja, hogy fizikai harcban többet leeht az állatokba sebezni mint varázslattal ezért a varázslatok "állatsebző képessége" sem túlzás vagy sok stb. és igazából aki akarja meg tudná ugyan azt csinálni közelharcban is mondjuk ugyanannyi LE-ből. Hiszen az epikusok is milyen jól megvannak a fizikai harcban kiosztott állatsebzéssel. A tények emg tények. Fizikai állatsebzés hatékonysága mindenki szerint messze alatta marad a varázslatokénak. És eszerint is fejleszt. Biztos ez is csak a divat által teremtett furcsaság aminek semmi köze az ésszerűséghez.


A másodlagos vari erősebb, mint a másolagos támadás, eddig is tudtuk, főleg igaz, ha harcos-varázsló csap össze. Mondjuk nem értem miért kevered ide, amikor a másik topicban beszóltál, hogy a LÉ szívást miért hozom be a képbe, amikor az állatsebzés igen kevéssé befolyásolja a karakterek erőkülönbségét, csak ahol kevés állat van, a LÉ szívás meg egy fél éves behozhattalan LÉ előny jelenleg a harcosoknak.
Az epikusokat hagyjuk ki, így is csúnyákat ütnek varival állatba, pedig 50-55%-al csökkenve van a varisebzésük az epik skillel.
Hányan vannak, akik csak állatsebzés miatt növelik a varázslatot? El kell keserítenem őket: 10-20 szinttel ezelőtt még volt aki egy állattal jött ellenem, és kevesebben támadtak meg összességében. Mostanra elég sok védekezési mód lett ellene, főleg, mert a közelharcit nullázni lehet. Volt, hogy valaki oda-vissza csapás után, amikor én 1000 felett sebeztem 4 állatba mindkét alkalommal, este, és másnap reggel is jött ugyanazzal a 4-essel. Ez sajnos nem véd meg senkitől, és csak kis fejfájást okoz egy idő után. Csak Tyrant-ostól hallottam kimaxolt másodlagos variról, mást hidegen hagy, tényleg csak divat, ettől még rendbe kellene tenni.
Most meg hirtelen: "A tények emg tények."? Kivéve, ha nem egyezik az elképzeléseiddel, mint Miklós statisztikája?
Dátum: 2009.12.21. 14:43:09
Köszönjük Miklós, hogy rászántál időt, hogy kiszámold, és a lepontozóhullám ellenére feltetted, én mielőtt elolvastam már rátettem a 10-eseket.
Sajnálom, hogy ilyan válaszok jönnek... A másik topicban mindennek elmondtak, hogy hogy merem TÖ lemaradással, különbséggel megnézni az eredményeket, itt meg jön, hogy milyen már, hogy nem úgy számolnak, hogy az esetek többségében gyengébbet támad az ember. (Azonos LÉre kell a statisztika, ha 300 TÖ, és 300 szaki különbség van, és rossz az elosztás, arra mindenki sejti milyen statisztika jönne ki.)
Megint mindenki jön, hogy de a varázsló is talál, és állattal is megy, és ez milyen igazságtalan, persze senki nem nézi egyrészt, hogy az alapkérdés a varázslat, és a közelharci sebzés aránya, másrészt aki követte a másik topicot ott is jött ez a felvetés igen sokszor, és ott is leírtam minden esetben: nagyon jó, hogy ezt figyeli mindenki, és ebből hoz ki nagy következtetéseket, miközben azt, hogy a "harcos" is sebez varikörben, és ez nagyobb, mint a varázsló fegyveres+4 állatos sebzése módszeresen kikerüli.
Lehet dobálózni a legdurvább módosítóval -80 Védelemmel megint, de egyrészt a varázsló nem tálál még így sem harci körben, de ha találna is komolytalan a sebzése, az állatok találatát nem befolyásolja, és persze ez erősen csökkentett sebzésű vari azaz akár +5 közelharci találat sebzésénél is többet veszít varikörben. Az egész varázslatot, ha megnézitek nem éri meg használni max a KH ellen, vagy óriási lékeszívásnál, ha már van 150 feletti Taud. Aki nem direkt ilyen jellegű tápolásra használja, az vegyen Megarobbanást, és érezni fogja a különbséget. (Miklós azt írta a levonásokat is beleszámolta, és úgy jött ki az arány.)
Otoaak: Miklósék megfogalmazták még a játék elején, hogy hogy működjön a portya, és meghatározták milyen sebzési arányt várnak közelharcban és varikörben, még ha nem is tették közzé - a hozzászólások alapján jó okkal. Ez letesztelhető, és pontosan. Nyilván nem azt számolják, hogy mindeki mindig biztosan talál, akkot nem IQ, Tau különbségről beszélne, hanem venne 2 karit, az egyik csak Erőt, a másik csak Taut húz, aztán megnézzük mi lesz. Nem tudom milyen ellenkező eredményű statisztikát akarsz látni, ha még állatok nélkül is előnyben van a közelharc... igen ha +300 TÖ, és szaki előnyben van a harcos a varázslóhoz képest, és még lehetőleg az IQ-ja is nagyobb, akkor tényleg lehet fordított arány. És persze éppen a Te karaktered magas TÖ összegű igen gyenge szakiösszeggel, így pl kritre esélyed sincs, nyilván, csak sokkal kisebb TÖ-t tudsz ütni, és esélyed sincs a varázslók ellen, akik varikörben, és közelharcban is végigkrittelnek, de ne ez legyen már az átlag. Még mindig nem számoltál utána semminek, és szándékosan nem veszel tudomást még annyi képletről sem amit tudunk, és a JV-ről sem. Szerinted az, hogy a varázslónak 6 köre van, a harcosnak egy tényleg befolyásol, amikor a varázsló csak szerencsével találhat (1-2 szer) egyszerűen a cuccok miatt, a varázslatsebzés meg alapból nagyobb a közelharcinál (Mikós hozzászólása alapján mondjuk 3-4-szer). Tényleg nem értem, hogy miután teljesen átgondolatlanul, teljesen valótlan adatokat sugallva írsz miért éppen Te teszed fel a kérdést Miklósnak - aki számítógéppel, valószínűleg igen sok csata statisztikáját is figyelembe véve számolt ki matematikai függvényeket, és az egytelen aki a pontos képletet tudja -, hogy "Miklós ez a statisztika azt bizonyítja ezekszerint, hogy 256 csatából 225-ben a fizikai harc döntötte el a csatát és csak 31-ben a varázslat ? És ezt nekünk még el is kellene hinnünk?". Nyilván igen, legalábbis biztos nem a Te meggondolatlan kijelentéseidre.
Dátum: 2009.12.21. 14:27:25
Idézet: Otoaak - 2009.12.21. 12:59:16
Attól mert folyamatosan összemosod a dolgokat, és mindent a KH-ra meg a lészívásra vezetsz vissza még nem lesz igazad. Pontosan abban a környezetben vagy ahol a KH minden előnyét kiélvezhetnéd, szinte a legelején kezdted a játékot és minden lehetőséged adott volt, hogy ugyan olyan eredményes legyél mint a környezetedben lévők.

A saját bénaságodat nem kéne a KH meg a lészívás számlájára írni. Pofátlanul nagy előny az elbolynak a KH ez nem vitás de, hogy te emiatt lennél lemaradva az erős túlzás. Én minimum 1,5 hónappal később kezdtem a játékot mint te, az én lemaradásom, hozzád képest mégis sokkal kevesebb mint amennyire te az élbolytól el vagy maradva pedig én aztán csak szívok a KH-miatt.

A 270-es támadást egy épkézláb karakter ezen a szinten szerintem már gond nélkül megoldja sőt még teljesen át se kell öltözzön. A 380- 400-as IQ próbák meg....


Olvasd el még egyszer: a KH és a lélekszívás csak az amúgy meglévő különbséget erősíti. Sőt, nem is én hoztam fel.
Hát nem tudom, teljesen varázslatre mentem kb 30-as szint óta, hirtelen bejött egy fejlesztés, ami a közelharcosoknak rengeteg LÉt termel, bejött egy halom ismételhető küldi, ahol a harcosok előnye behozhatatlan, és LÉt hoz nekik, valamint a KH, ami ha megnézed azok felének, akiket elértek hátrány a felének előny, mindkét irányban igen durva. Te szívsz jobban, mint én? A szintkülönbség miatt engem erősebb KH-sok találnak el, és Te gyengébbeket üthetsz. Nekem az elejétől kezdve 3 volt, akit meg tudtam verni, most sincs több, 4-5 szinttel lejjebb nagyságrendekkel több lenne, és a bejövőkből is nyerném, valamint Te alapból harcos voltál, és LÉt szívsz. A szerver indulásakor kezdtem, de kb 2 hétig alig játszottam, és csak 1,5 hónap után lettem prémes, azt hiszem az behozható. Viszont ezek alaján jóval erősebbnek kellene lenned, és nagyon szép, hogy +100 TÖd van, de a 400 szakikülönbség lemaradásod alapján azt hiszem még hozzám képest is nagy a lemaradásod... Mielőtt leírod ezeket, legalább egy kicsit gondold végig, de legalább olvad el amit írok.
Mondjuk nem tudom miért mondod, hogy béna, mert más a taktikám, és nem költök millió LÉket felesegesen Erőre, vagy Támadásra, hogy heti +4-5 kalandot megcsináljak. Komolyan gondolod, hogy ez lenne a logikus?
(Nem tudom miért beszélsz épkézláb kariról, és bénázol le, kicsit utánaszámoltam, ilyen rossz elosztással, a szakértelemek ilyen szintű elhanyagolásával, mint a Tiéd (a kritjeid a szintátlaghoz képest igen gyengécskék lehetnek), ha nem hasznánád ki a KH-lélekszívás-kábítás küldi kombót, ami teljesen elszállt bármi más bevételhez képest, akkor iszonyú lemaradásban kellene lenned, nyilván minden helyreállítás nagyon legyengíti a karaktered. Nincs előre elgondolt terv, csak a kiskapuk kihasználása, és ha bezárnak egyet, akkor a másik hozzászólásnak elolvasása nélküli átgondolatlan, és teljesen logikátlan, érvek nélküli beszólások. Ne akard már megmagyarázni nekem, hogy rám hogy hatnak a dolgok, és mit kellett volna csinálnom, elég komolyan nekifeküftem, és végigszámoltam, levezettem, és ez egy elég jó út, még ha a kalandok be is kavarnak, és ha rendbeteszik pl a varázslat LÉ szívást, akkor jobb is lesz ez még.)
Okos gondolat, hogy 270 Támadás próbát miért nem teljesítem, simán húzhatnék rajta 150-et: elárulom, alig vagyunk a szinteken, és miattam ilyen alacsony a próba, Endyr örül mindig, ha fellépek, mert 100-al csökken a köszöb, és van egy két jobban varázslatra menő kari még ebből a kevésből is a szintemen, na ezért van 370 IQ próba, és 270 Erő próba itt, ha felhúzom mindkettő 370 lesz. Minek? Ha Neked alacsony az IQ-d a próbákhoz 100-150-el, akkor elmaradsz rendesen a szintátlagtól, tehát dobd el mint én, vagy adj érte kristálypontot, de ne írj be hülyeségeket mielőtt végiggondolnád.
Dátum: 2009.12.21. 12:00:13
Azért abban még merek reménykedni, hogy Miklósék komolyan utánaszámolnak a dolgoknak, főleg azért, mert az ilyesmit 2 helyen kell ellenőrizni:
Egyrészt magát a képletet végignézni függvényanalízissel, amit Birka is számolt - várható értékek, átlag, min, max, stb... Ez akár ingyenes matematikai szoftverekkel nagyon szépen látható, és összehasonlítható grafikusan, egy-két nap ráfordítással. Sőt van ami a függvény eltolásaiban (a képlet pontosításában) is segít, így még könnyebb is, mint elemezgetni. Miklós le is írta a hozzászólásában a másik topicban, hogy itt nem a játékosok hozzászólásait veszi figyelembe, hanem a matematikát.
Másrészt statisztikailag meg lehet nézni tényleg kijön-e az arány, nincs-e programozási hiba például. Erre ott a tesztszerverük, úgyis fizetnek érte, Baraty nem éjjel-nappal dolgozik rajta, egy pár soros program a játék eleje óta simán csinálhat napi több százezer szimulációt, és statisztikát számolhat belőle, egy pár soros programmal, és háttrben futó démonnal, csak a képletet kell beálítani. (Itt az újdonságokkal van általában gond, pl a több állatos harcnál a cuccok bónuszai összeadódtak, statisztikai hibán belül maradhat 50-100 sebzéskülönbség, egyébkként teljesen automatizálható.) Gondolom a karácsonyi szünetben, amikor nem dolgoznak az emberek a Beholdernél, ezeknek a gépeknek más dolguk sincs.
Birka képletei nem rosszak. Miklós ugyan a konkrét értékeket nem mondja el, de Birka is, én is, és még néhányan biztosan számolgatunk statisztikákat, ugyanilyen számok jönnek ki, és elég sok változtatás/javítás is lett Birka beküldött adatai alapján, miután utánanéztek, úgyhogy még ha nem is ismert a pontos képlet, mostanra elég jól közelítjük.
Dátum: 2009.12.19. 18:03:37
Idézet: Otoaak - 2009.12.19. 16:09:38
Küldetések? Kalandok? Epik? Miért és hol van hátrányban ? Kalandok 80%-ba van IQ vagy tau próba erő meg támadás kb. 20-% ezzel el is mondtam szerintem mindent.... epikus ellen próbálj meg csak 50% találati arányt hozni.... Küldetéseknél meg nem igazán értem mire gondolsz, nincs olyan ami erőt támadást stb. kérne az ismételhetőek között meg van minimum 4 a bénítőson kívül ami rotálható.

Lészívás térkapuban meg KH ellen jó igazán ezeknek meg semmi köze a fizikai harc vs. mágia dologhoz szerintem.


Epik, ellen nálunk elég jól látszik, hogy változó, hogy ki van előnyben. A varázsló epik ellen a harcosok, a harcos ellen a varázslók, és vannak különleges esetek. Szélsőséges esetben, mint a mostani V1-en, ahol a vari, az elég kis sebzésű, de legnagyobb levonású adott nagy eséllyel -125 Tám, Véd, Erőt, és -250 Taut, és pl 370 IQvak a többiek nem védték le, és én ütöttem bele sokszor 5-6000-eket, míg a harcosok 500-at, de volt fordítva is, de volt varázsló epik akit 10-ból jó ha egyszer találtam el, akkor is gyenge lett a sebzésem, a harcosok meg sokat sebződtek, de aprították, 5-6 találattal... (Van amit 100 alatti támadóvbal 4szer eltalálok, igaz nem sebzek szinte semmit a harcosokhoz képest.)
Kalandoknál lehet én vagyok szerencsétlen, de elég sokat kell dobnom, mert erő vagy támadás próba van benne, az IQ gyakoribb, Tau próbát viszont szerintem vagy 3-szor kaptam összesen.
Küldetésnél a nem ismételhetőknél mindekinek vegyes karit kell csinálni, utána lehet specializálódni komolyabban, ismételhetőnél a bénítós mindent visz. A kit varis is gyors a többihez képest, napi egyet meg lehet csinálni, de bénítást láttam egy szerencsés karinál, aki ellőtt ha jól emlékszem kb 27 PP-t a kristályra és 3-szor lett meg, csatánként 3-4 bénítással, utána elment pihenni, és éjszaka, még egyszer összehozta neki a kristály. Ilyen küldi nincs még egy főleg KHval kombinálva, de nélkülük is meglehet napi 2 25PPből + 1 pihenésből. Krit variból napi állatszintlépés kevesebb, mint napi 1, de ugye az időzíthető, térkapu 4 nap. Itt vegyes karié az egyértelmű előny, aki bénít is és krit varit is csinál... (A sajtoló-idomító még csinálható lassabban, mint 4 nap, de időzíthetően, a többi sokkal lassabb, akár ki is lehente őket venni... Esetleg szerencsével a kalandos jön még szóba...)
A lélekszívásnak nem kéne, hogy köze legyen az összehasonlításhoz. Azért ha csak a térkapuban nézzük már napi szinten is bónuszokat ad. Szerintem a magasz szintű kariknál akár több ezer LÉ/térkapu (2500-3000 nagyon elrugaszkodott? Portyában 1700-akról beszéltek, és a térkaput még én is megütöm 4-szer krittel, és semmi elnyelése, vagy hasonló...), és 80% Lélekszívásnál egy-két ember szerintem ilyesztő mennyiségeket bezsebel ebből, a KH nagyon megerősíti, mert tőlük mindig lehet szívni, de lejjebb sem lehet elhanyagolható, amíg nem volt Kh szövitársak nagyon szép számokat mondtak napi LÉ szívásból, és nem voltak extra táposak, főleg az akkori 10-20%os szívásokkal. Ez sajnos - főleg, hogy 6 hónap volt a közelharc előnye egy 15 hónapja tartó játékban, és még most sincs rendben, csak kezd alakulni, mert pl a KH ellen nincs LÉ szívás variból: a max 10%-ot le is védik azonnal, amint bejött - igencsak eltorzította az arányokat, ilyen szempontból van köze, és kellene vele számolni, de ezt még csak közelíteni sem lehet.

SOlaris: 100-as erővel 100-as támadással hányas szinten lehet kalandokat csinálni, és mennyi pluszpontból? Itt fent öltözhetek akárhogy 270 feletti próbák finoman szólva nem érik meg. (Ez nem feltétlenül baj, sőt, valahol éppen az lenne jó, ha nem mindenki tudna minden kalandot megcsinálni, hanem csak azt amiben jó, és tényleg komoly próbáknak lenniük, de szerintem ezt nem sokan gondolják ugyanígy, és még a top kariknál a közelítő függvényt sem sikerült belőni, úgyhogy ez egyenlőre marad magánvélemény, ha rendbe jött majd megérhet egy közvéleménykutatást.)
Dátum: 2009.12.19. 17:24:34
Idézet: Ywgarrd - 2009.12.19. 11:21:40
Akkor lehet megmondani nagyjából egyértelműen, hogy a varázslat vagy a közelharc felé billen-e a mérleg nyelve, ha pár dolgot figyelembe veszük, és megnézzük milyen hatása lesz annak, ha minden marad a mostani állapotában:
- Ugyanannyi LE-ből generált karaktereket összehasonlítani, ahol az egyik inkább varázsló, a másik inkább harcos. Durván harcos karaktert durván varázsló karakterrel összehasonlítani, és ezek minden egyes variációja a megfelelő felszerelésekkel.
- Tíz szintenként megcsinálni a fenti összehasonlításokat
- azokat a szakértelmeket egyenlőnek venni, amik nem befolyásolják a harcot.
- megnézni, hogy fél év múlva milyen előnyt generál az, hogy az elnyelés miatt esetleg valaki 1 illetve 4 állatot fejleszt-e
- fél évre előre kiszámolt (minden képlet adott hozzá) karakterekkel ugyanezt az összevetést megcsinálni
- a különböző generált eredményeknek megfelelő prioritást adni az arányos összkép kialakításakor

Ezek igen alapvető dolgok, ha képet akarunk kapni a pontos erőviszonyokat illetően, és még így is igen pontatlan eredmény születik.


Nem lenne rossz ez az összehasonlítás, de sajna még az ismételhető küldetések előtt a normál küldetések miatt egy igen vegyes karit, vagy folyamatosan változó karit kell fejleszteni - muszáj őket csinálni, vissza is hozzák az árukat, sőt összeségében pozitív a mérlege teljes küldetéssornak, plusz akkor lehet tápos ismételhetőeket csinálni. (Állatsebzésre is van küldi, egyes szakikat muszáj fejleszteni, találni kell a krit ütés, kábítós küldihez, stb, a mostani karimmal bajban lennék sokkal...)
A tényleges képleteket csak a Beholder ismeri, elvileg ők megtették ezt az összehasonlítást, és az jött ki, hogy ők ezt az arányt akarták. (Miklós hozzászólásából a másik topicban, amit itt belinkelt valaki, erre következtethetünk.)
Sajnos, többek között legelső priortiással a lélekszívás, illetve magas szinten még annál is jobban a KH/ismételhetőek teljesen borította a számokat, ha a Beholder előre kiszámoltjában az az arány jött ki, amit akartak, mostanra, és a következő fél évben, amíg a lélekszívás a variknál nem jön rendbe, addig még a képlethez képest is lemaradnak a varázslók...
És persze most már vannak pókok VF-esek, stb, lassan több a kivétel.
(Amúgy ha meg tudod szerezni/ki tudod számolni a hiányzó képleteket, arányszámokat - leginkább a védett vari sebzését, akkor egyeztessük a képleteket amit ismerünk, és szívesen számolok, vagy nézem meg a számolásodat, még a fentiek torzítása ellenére is. Mondjuk 50-es szint alatt nem érdemes számolni, onnantól kezdve 10 szintenként meg lehet nézni.)
Dátum: 2009.12.19. 17:08:53
Ami küszöbszámokat, és százalékokat leírok, az az amiket Birka kiderített/kihozott, és elmondott, és amiket én kihámoztam a nagyobb statisztikákból, a Beholder nem árulja el a képleteket, így sajna csak a közelítés marad.
Legömböztelek 300+83 most a Támadód - 300+87 -re tudod eszerint cuccokkal növelni. Akkor az össz támadásod 300+87+81, amennyire én tudom a szerencse után ha azonos az össztámadás, és az összvédekezés, akkor találsz 50%ban, ha 50 a különbség akkor meg már szinte biztos találat, illetve nem találat. Tehát, ha egyneletesen növelsz, akkor egy 300-as védelmű 168 bónusszal - ez nem elképzelhetetlen, Neked 151, és elég jól fel vagy öltözve, fókuszkritályokkal, hasonlókkal ezek elérhető számok, akkor azonos szerencsénél 80%*50% azaz 40% a találati esélyed, 260 alap védőnél, egy 150 védelmi bónuszút csak a szerencse véd meg Tőled elvileg... (A szint+Támadás bónusz nem aránytalanul nagy a Védelem bónuszhoz képest.)
És ugye a varázslós cuccok 30-50 Védelem hiánya éppen ezért van, hogy ne lehessen bevédekezni, IQ-Taut-kriteket kelljen áldozni, ha nem akarja egy varázsló, hogy mindig eltalálják - ahhoz, hogy szinte soha, közel 100 előny kellene, és magasabb szerencse, ennyi mindent nem lehet húzni egyszerre, ha nem pók mondjuk az illető, az meg más tészta.
Sajnos Te éppen most értél oda, hogy nemrég bejött a Mentálerőd... ami egy irtó rosszul beállított tárgy, és emiatt ott jól jár a varázsló valamennyire... azt rendbe kéne rakni.
260 elnyelés elég sok... a gömb azt mondja 46 az alap elnyelésed - vannak itt már 60-70 felettiek is magas szinten, lehet Neked is van jobb cuccod - 200 feletti állatelnyelés az már szerintem elég jó V1-en: ahhoz 70-80-as szintű állat kell, szerintem ilyen nem sok rohangál V1-en sem a toplista alapján. V3-on szerintem a 150-el számolást szerintem elhihetjük Birkáéknak. Főleg ha azt nézed, hogy 100-as szintű cuccokkal - pl Nálam - harci felszerelésben 15 a cuccból az elnyelés...
A varázslatelnyelő relikviára tényleg jó lenne alternatív megszerzési mód - bár Kócos 192 elnyelést kap belőle, nála többet senki, és 4-5000 sebzésnél ez valahol nem annyira érdekes.
Krit előny pont ugyanannyi kell, sőt, a variázslónál minden egyes nem krit sebzés egy vesztes csata, azaz minden egyes százalék 100-ból 1 bukás. 70 előny, azaz 30 biztos bukás a 20%-os szerencse miatti bukás mellett nem igazán elfogadható, míg harcosnál ha 1 találat nem lesz krit akkor még mindig várhatóan ő nyer, ha 2 vagy 3 akkor csökken az esélye, de még mindig előfordulhat, egyszerűen nem mindegy, hogy 10-ből egyszer-kétszer elveszítesz 1500 sebzést a 4500-ból, vagy 10-ből majdnem minden esetben 300-at a 4500-ból. A varázsló ki van szolgáltatva teljesen a randomnak az egyes csatákat nézve, a krit az egyetlen ami biztos lehet, ott muszáj 100% előny.
A tulajdonságmódosítóról írtam egy hosszabb számolgatást nemrég, és Miklósék behozták ezt a rezisztencia dolgot. Röviden: 2-3 vari kivételével nem lesz nagyobb előnye a varázslónak a 101-es szintig nézve variból. (Tám+krit levonó nem csökkentett sebzésűnél kéne megnézni az arányokat, így első becslére ott kiegyenlít nem száll el a vari, de kellene még egy-két adat, amit nem tudom honnan lehet kideríteni.)
Nem tudom mekkorák a különbségek az állatok elnyelései között, de aki 4 állattal jön annak azért kiegyenlítődik az állat elnyelése, ha nagy különbségeket nézel, és azt számolod, hogy 4 állattal 30-40%al csökken az elnyelés, akkor egy állatot is néha váltani kell, ha anniyval megy, akkor meg amikor nem a fő állattal megy eszerint 50-60%-al vagy többel kisebb az elnyelése? Jó az a közelítés
Igazad van: a varázsló mehet több állattal, és akkor 4szereződhet akár az állatsebzés, de ha jól megnézed a harcos varázslatsebzését sem számolta be, viszont ez a kettő kb hasonló. (Ha valaki tud mondani valamit a védett varázslat sebzésképletére akkor ki lehetne számolni.)
Dátum: 2009.12.17. 16:55:44
A bevezetés pillanatában elérhető 12 egyetlen cuccból, csak elérhető 50-60 4-5 hónap múlva, ha 20 alatt marad kár volt kifejleszteni.
Dátum: 2009.12.17. 16:12:55
Ezt hogy érted? Ha valaki megveszi a 12 rezisztenciájút most akkor 2.4-vel, ha később 20-ast vesz akkor 4-el?
Ha jól értem, akkor az lesz a baj vele, hogy akkor meg még ha gyengébb bónuszokat is ad az a cucc, ami rezisztenciát ad, ha valaki csak ilyet vesz, annak pár hónap múlva egy olyan 60-as lesz, és 10% feletti sebzéskülönbség a variban, a veremmel együtt már igen durva lenne. Maradtam az 1/5 példánál, de szerintem igen nehéz olyan számot taláni, hogy ne legyen hamarosan nagyon durva, de legyen valami értelme is - ne egy százalék alatt csökkentsen. Főleg, hogy kritálypontban is széthúzódik a mezőny.
És persze ha behozunk varisebzés csökkentést, akkor ugye megint tolódhat az arány, újra végiszámolhatják Miklósék, és lehet megint lesz egy többlépéses korrekció, ami szerintem senkinek sem hiányzik. (Főleg ha különleges eseteket is figyelni kell, mint a KH, ahol még a vermet sem sikerült betenni.)
Nem tudom miért, de pont a Te hozzászólásodról jutott eszembe: jönnek utána az antirezisztencia cuccok?
Dátum: 2009.12.17. 15:09:36
Mindig vannak erősebbek, a Kh előtt 6-an vertek le 20-0-ram (igaz akkor egyszer Barrique-t is megvertem, amikor megtámadtam, még gratulált is, hogy Galmuszok kívül valaki képes volt erre ), most 25, akár 30 ember van aki biztosan ver, de sok közülük már el sem ér. A célpontjaim száma nem változott, a felülről ütések miatt lemaradva sem tudnék 20% fölé kerülni, és lemaradva kicsivel nőhet a célpontok száma, de úgysem portyázom többször, egyszerűen nincs időm rá, így viszont jól szórakzom a 100 feletti epikekkel - jelenleg majdnem egyedül ütök egyet - igen erős, és jó taktikus ellenfeleim vannak - minden játékban a kihívást szeretem, utálnék pókként játszani, és gyakorlatilag minden részéhez közöm van a játéknak, kalandozhatok, ha nagyon akarok KHzhatok, epikezhetek, epikus tárgyak tömkelege elérhető, segítő kézzel támogathatom a többieket, a vadászat LÉ is magas, és a későbbi újdonságok is hatnak rám - persze a félresikerült fejlesztések is, de ez van.
Nem a Primal-osok voltak, akik IQ-t húztak kis Tauval, minden mást hagyva így más harcosokat vertek varikrben? Mondjuk én azt nem gondoltam jó taktikának, de ahogy látszik volt létjogosultsága.
Szívesen segítek bárkinek, ez egy játék, nem kell véresen komoly titkolózás, és szerencsére más is így van ezzel, sőt ahogy pl a pókoknál látom itt még az is segít a másiknak aki azelőtt, vagy akár a segítség közben is napi 2-3-szor támadja a másikat.
Dátum: 2009.12.17. 12:43:03
Köszi az infót a rezisztenciáról. Mondjuk ahogy most látom egyenlőre ez édeskevés, és pár hónapig így marad.
A vakító fényhez hasonló, de sebző, többek között -50 Taus vari érdekes, van szerencsénk hozzá éppen epikus képében. Mondjuk portyában nem befolyásol az sem, ha a másik belövi a variját, vagy az enyém nem talál, akkor nagyjából úgyis mindegy, ha nem akkora a különbség köztünk, hogy közelharcban így sem talál el.
A 200-as levonásoktól annyira ne féljünk szerintem még jelenleg -20 körüli cuccal 420 Tauval lehet -majdnem 100-at adni. Taura lesz egyedül -50, amúgy 25-ösek, és a 840 Tau szerintem nem fél év kérdése, de talán nem is egy így felezett kereskedelemmel. Mondjuk így előre megtippelem, hogy addigra eljutunk oda már ahol Mikós még nem számolta ki előre a balanszot, úgyhogy a rendszer javításának esélye addigra: 100%-Beho random.
Egy-két kivétellel szerintem jó a sebzés-levonás balansz a variknál, de ha már a varázslatok ereje, és mellékhatása nő idővel, és eszerint van rá igény, lehetne ilyen barbár jellegű felöltözés, hogy pár harcos fegyver - ami nem ad IQ, Tau bónuszt, hanem csak Erőt, Támadást, esetleg Védelmet - az kapna egy komolyabb reziszteciát, mondjuk 50 felett. Vagy mondjuk csökkenti az IQ-t is durván: mondjuk IQ -50, esetleg a Taut, de cserébe a varázslat sebzését csökkenti mondjuk 5-10%-al. (Vagy drasztikusabb esetben többel, de a "barbárnak" elmarad a varikör.)
Barbárok pallosa: Erő +40, Tám +25, Véd +10, Egészség +20, IQ -50, Mágia -20, Tau -50, Rezisztencia +70, varázslatelnyelés: 8%
A varikörben kevesebbet sebez, cserébe rajta is kevesebbet sebeznek, végre csökkenne az összsebzés a csatában, belőhető, hogy az arányt viszont komolyan ne befolyásolja.
OK, én szeretek kasztokban gondolkozni, valahol van egy háttértörténet, és egy online szerepjátékként lett meghirdetve, - valójában egy az egyik ok, amiért varázslót viszek, asztali, és számítógépes szerepjátékokban is a varázslókat szeretem -, de mindenképpen jót tenne, ha változatosak lennének a karakterek, még ha csak külsőre tűnik úgy, de ki van matekozva a háttérben, hogy valójában csak mondjuk -10% sebzés van a teljes csatára mindkét félnek.
Tudom, hogy ilyesmire aztán végképp nincs programozási idő, de szerintem jót tenne a játéknak.
Dátum: 2009.12.17. 00:13:11
Idézet: Kocos - 2009.12.16. 19:12:13
Idézet: Mortimer - 2009.12.16. 18:16:09
Nem láttam sehol, hogy ezeket a módosítókat bárki is beleszámolta volna, pedig a játék előrehaladtával ennek szerepe egyre nő.


Ezt ismerte fel Miklos is, es erre lesz egy valasz a sejtesem szerint egyre nagyobb teret nyero rezisztencia a jatekban.


Kócos erről mit lehet tudni, hol volt róla szó? Csökkenti a varázslatok járulékos csökkentéseit? Portyában én annyira nem látom hasznosnak, de végülis taktikázási lehetőség, biztos ki tud vele pár ember valami okosat találni, és epik ellen érdekes lehet.
Dátum: 2009.12.16. 20:48:01
1) Varázslatkörrel véget ér a csata
Ezzel is érdemes számolni:
Igen első kör a varié, és be is fejeződhet a csata. Ha valaki pont kijön 15% alól, egészen olyan 25%ig - azért itt már ez a 15% 2000 ÉPt jelent, ahol 4-5000-eket sebzünk varival portyában, akkor nagyon sebezhető, ha a varázsló van alacsony ÉPn, akkor ő is leüthető a 2. közelharci körben. (Ha valaki 500-700 ÉPvel már 15% felett van ott ahol a varisebzések 4000-ek, a közelharciak 1000-ek, annak kicsi az Egészsége.) Amennyire én látom ilyesmi inkább a kivégzős-portyagömbös taktikára jellemző. Szerintem a csaták 80-90 százaléka túlmegy a varikörön normál esetben - ez nyilván nem mindenkire igaz, pókoknál gondolom teljesen más az arány - főleg azért mert sok csatában lefelé ütés miatt eleve magsabb ÉPről kezd valaki. (Ezeket a számokat a saját csatáimból, és a szövetség bejövő csatáiból néztem. Nagyon eltévedt becslés?) 10-30%-a a varázslónak is van, hogy bukja a varikört, és vele a teljes csatát, ilyen szempontból nem érzem ennyire szélsőségesnek a dolgokat.
És mondjuk az az igazság, hogy a bejövő csatákat - nem amit a KH indít, - azért vagy sokkal erősebb ellenfelek ellen vívja mindenki, ott legtöbbször mindegy, hogy elájul-e, max az állatok sebződnek többet, vagy ki akarják végezni mondjuk 2500 ÉPről, ami sikerül is ha az ellenfél normális ÉP-ről támad, főleg ha van egy 200-300as kivégzése. Ha valaki támad, akkor csak nem támad 3000 ÉPvel, vagy viselje a következményeit.
Az viszont mindenképpen igaz: a varázsló sebzését szinte biztos beviszi a 0. körben, és le is ütheti vele az ellenfelét, így lehet szinte sérülés nélkül végigmegy a közelharc, a harcos viszont még ha nyer is kap sebződést a varikörből.
Szerintem ez egy kis odafigyeléssel a saját magunk által indított csatákat nem befolyásolja ez, a bejövők nagy részét meg semmivel sem lehet befolyásolni - extrém esetek megint kivételek.
Mindenestre ez mindig egy igaz érv marad a varázslók erőssége mellett, a magas állatsebzéssel együtt. Bár azt kevésbé befolyásolja, hogy a sebzések aránya hogyan alakul szintenként.

2) Közelharci módosítók:
Valaki alacsony szintű éleményére kívéncsi lennék, akinek tapasztalatai vannak, hogy ott mi a helyzet, viszont az nem igaz, hogy ennek szerepe egyre nő:
- Jelenleg 420-as Tauval (szerintem ez magas a szintemhez képest) a -5ös módosítójú varik 25öt vonnak le, a -10-esek 49 vagy 50-et, és így tovább.
- Varázsló - de igazából senki - nem használ nem sebző varikat, hiába talál csak 1-2-szer a harcos, ha 1 állatánál nem tud valaki a teljes csatában többet sebezni.
-Az állatokat csak az Erő levonás gyengíti.
- Ahogy látom a lidércgömbök (55-ös szint) után, csak 117-es szinten lesz -10 Erő levonásos minden más -5-ös. 300 feletti Erőnél ez a 25 kb 8% csökkentés csak az Erő módosítóban közelharcban. Ha Birka képletét nézem ez max 15 sebzés különbség körönként, 4.8 kör alatt, azaz 72. Kb, mint 10 elnyelés, azaz egy állatcsere módosít ennyit.
- A Védekezés, mivel a varázsló Támadása, és ereje kicsi, nem nagy érvágás a harcosnak. Ha 25 vonódik le, akkor még mindig bőven marad az 50+ előnyéből cuccokból (Ez vegyes karaktereknél lehet érdekes, ott a varázslatra gyúró kaphat még egy támadást, kb 150 sebzéssel, mert az állatokat nem befolyásolja). A varázsló szint+Támadása viszont elvileg meg sem közelíti a harcosét, így 25 különbség semmit nem befolyásol. Érdkesebbek a -20, azaz valójában -100 Védekezést adók (Öregítő sugár, Jégbörtön), viszont ezeknél a wiki alapján a rögtön utánuk jövő varikkal összehasonlítva (megarobbanás, thrax) a varisebzés 30 illetve 100+%-al nagyobb lenne, de cserébe kap 2 közelharci támadást. Varázsló-harcost nézve a varázsló nem sebzi le 3 kör alatt sem a varázslatsebzés 30%-át, és ott 100 Támadás sem viszi annyira előre a varázslót. Vegyes kariknál, és főleg a KH ellen elég jó lehet ez a "csere".
- Visszacsatolást variban soha nem láttam senkinél, nem véletlenül.
- Bénítás levonás: a -3-ak (valójában 15) max a küldimegoldást akadályozza, varázsló úgysem talál -10 Támadás nem vágja földhöz, de vegyes kariknál sem vészes, a -10 Bénításosok pedig csökkentett sebzésűek. (Legalább a közvetlenül utánuk jövőkhöz képest.)
- Tau levonás később lesz, kíváncsi leszek, Birka nem számolta a harcos varisebzését. A varikör 4-edét bukja a harcos mondjuk 150 Tauval számítva, az esetek felében jön előbb a varázsló a varikörben, és 20%, hogy nem jön be a vari. Várhatóan a varikör 10-edét bukja a harcos. Szerintem ez is 150 alatti sebzés.
- Az elnyelés levonók csökkentett sebzésűek. Varázslóként: minek csökkentsem a varisebzésem alapját 20-al, hogy 25-el többet sebezzek az egy-két találatommal, illetva az állataim többet üssenek kicsivel (10% elnyelés változtatás), ennél sokkal jobban csökken a varisebzés. Vegyes kari: Ha bejön a vari, akkor többel csökkenne a sebzése, mint az elnyelés, ha nem jön be úgysincs levonás... Harcos: kicsi tau miatt, csak 10 elnyelés vonódik le, +60-70 sebzés a csatában, ennyivel még talán neki is csökken a varisebzése ha talál, és kisebb sebzésű elnyeléscsökkentő varit küld.
- Plusz sebzés állatba, a csatát nem befolyásolja, a varik továbbra is sokat sebeznek az állatokon.
- Kritikus sebzés levonás: 5% krit sebzés levonó valójában 25%-ot von le, azaz kb 1 találat nem lesz krit., azaz levonódik a fegyver sebzése. Persze csak akkor ha a krit nem volt eleve 125-el nagyobb. A védelemmel operáló variknak nem ad semmit, a krit ütést fejlesztő varázslóknak mondjuk a mostani szintemen ez ad 220 sebzés levonást, ha bejön a vari, azaz 220*.8=170 előny, viszont a kozmikus csillagcsapáson kívül (külön foglalkozom vele) az ilyen varik alapsebzése 10-20al legalább kisebb, így varikörben ezt elveszítjük még ha van is. A 10%ot levonónak nagyon csökkentett a sebzése (310 átlag van előtte, az övé 260) cserébe 400-500 sebzést felfog, nem igazán számít.
- A végére hagytam direkt az érdekes csoportot. Ami Támadást von le, sőt rosszabb esetben mellette krit ütést is, sőt ha mellette még a sebzése sem redukált - itt jön elő a kozmikus csillagcsapás - akkor kapunk egy durva varit. Ha a varázsló nem növelte sem a védekezését, sem a krit ütését, akkor ugye nincs hatása, de akkor alapból agyonveri a harcos, kettőt együtt növelni esélytelen, viszont az egyiket növelve akkor lehet használni. Nem redukált sebzés azért szerencsére csak -5 levonásoknál van, ha 20-30-al nagyobb sebzésű varit tudok venni, akkor már nem éri meg. Ekkor vagy a harcos elveszít egy (szerintem 25 levonással csak 1) támadást, vagy az egyik ütése (-25 krit) nem lesz kritikus. Mondjuk a Tau irtó drága, elvileg így szerintem a szintenkét +1 Támadás és a varázsló csökkentett Védelmű cuccai miatt marad ez a max 1 támadás elvesztés, kritből nagyon sokára - 600-800 Taunál... az még vagy 1-2 év - lesz 2 krit vesztés. Ez mondjuk 1-2 fegyver sebzésnyi levonás. Ennyi előnye ugyan van a harcosnak Birka számítása szerint még a harcos varisebzését ki is hagyva, de erre nehéz mit mondani. Ki akarom számolni, ha megvan még egy adat, így tippre itt lesz egálban a 2 út. Ezek a varik: Dimenziókifordítás, Kozmikus csillagcsapás, Eleven irtózat.

(Van pár nagyon különleges eset, amit az eredeti képletben nem lehet számolni: a 149-es és a 151-es vari, az előbbi szerintem összességében már egész komoly bónuszt ad, és sokan fogják használni - persze egy év múlva - az utóbbi meg egy brutális levonó, de kevesebb, mint felezett sebzéssel, és nagy szórással, de az megintcsak egy év múlva jön csak elő, ha addig lesz még Végzetúr, és nem változik meg a teljes rendszer.)

Összességében azt mondom, hogy a jelenleg elérhető Dimenziókifordítás, és Kozmikus csillagcsapás módosít komolyan a többi nem olyan vészes, vagy kompenzálja a csökkentett varisebzés. Így alapból inkább hullámzásról beszélnék max, mint folyamatos erősödésről. Erősödés meg még kevésbé lehet, hiszen ugyanilyen levonások lesznek, és a Tau növekedése egyre jobban lassul. Ahol bejön új vagy nagyobb levonás (Erőből lesz 15, és a Tau bejön), azoknál a sebzés kisebb annyival, hogy ez ne legyen előny. Egyre nagyobb szinten csökkenni fog a levonások hatása.
Oldal: 12345