Felhasználónév: Jelszó:

Hozzászólások - Prisma

Dátum: 2009.12.21. 10:43:53
Mortimer, azért, mert szerinted jó ötlet a szerencse mint feltétel, attól még nem lesz jó ötlet. Sőt, ha szerinted jó ötlet, akkor sokakban merülhet fel jogosan a gyanú, hogy ez valójában rossz ötlet.

Egyébként Miklós is ezt írta a szerencséről:

A szint talán azért jobb, mert a képletnek hosszú távon, magas szinten is jónak kell lennie. Márpedig nehéz azzal számolni, hogy hosszútávon 30. vagy 60. szinttől kezd el valaki manakonstrukcióval építeni normál építés helyett.
Dátum: 2009.12.21. 10:36:59
Idézet: Ricardo - 2009.12.21. 10:28:31
Az nem olyan nagy baj, ha gyengítjük a manakonstrukciót és erőltetjük a léből építést.


Szerintem meg nagy baj. Megint a felé a hiba felé sodródik ez a dolog, ami az entitásnál is volt, mindenki szem elől téveszti az eredeti felvetést, és valami hülyeség jön ki feltételnek. Itt az volt az eredeti felvetés, hogy az kapjon tárgyat, és bónuszt, aki tesz valamit a szövetségért, tehát épít. És nem az volt a felvetés, hogy az kapjon tárgyat, és bónuszt, akinek valamelyik tulajdonsága magas. Építeni márpedig manakonstrukttal is lehet, és az pont ugyanannyira hasznos, mint a LE-ből való építés.
Dátum: 2009.12.21. 10:32:51
Idézet: Darah - 2009.12.21. 10:27:44
Mivel a konstitól egy lépést nem nő a szerencse, így ez az érv azt hiszem kiütve.


Biztos, hogy ezt az én hozzászólásomra akartad válaszolni? Én is azt magyarázom már egy ideje, hogy a szerencse nem jó feltételnek, mert a manakonstrukt nem növeli.
Dátum: 2009.12.21. 10:25:09
Idézet: Maximuss - 2009.12.21. 10:03:45
Miért vegyék ki a bajnokiról a szövetségi épületek bónuszát?

Azért, mert a bajnokin elvileg sokkal érdekesebb kéne, hogy legyen az, hogy, hogy ki milyen erős, mint az, hogy ki milyen erős szövetséghez csatlakozott.
Idézet: Jeriko - 2009.12.21. 09:53:03
Idézet: Prisma - 2009.12.20. 19:44:40
Természetes, hogy itt a karakterek szintje az alapja az összecsapásoknak, ugyanis jelenleg a szint mutatja leginkább, hogy mennyi erőforrással gazdálkodhatott a karakter, hogy erősebbé váljon. Nincsen jobb mutató erre jelenleg a szintnél, tehát a szint a legjobb alap.


A kapott TP és így a szint is durván befolyásolható a játékban, messze nem azt mutatja, mennyi erőforással gazdálkodott a karakter.

De igen, azt mutatja. Ugyanannyi erőforrásból ugyanannyi lehetősége van mindenkinek, hogy TP befolyásoló szakértelemre költsön. Nyilván beleszámolta a döntésébe a szint változását is az ilyen játékos, de a lényeg, hogy mindenkinek pontosan ugyanannyi erőforrás áll rendelkezésre erre is.


Erre sokkal jobb azt figyelembe venni, ki hány napja indult.

Ez ostobaság, semmilyen más szóval nem lehet illetni. Nem mindenki pontosan ugyanannyit játszik adott idő alatt, van, aki viszonylag keveset, mert pl. van élete is. Az ilyen az erőforrásainak jó részét el sem költi. Az indulási időpont alapján egy kategóriába kerülhetne egy 30., és egy 70. szintű karakter is.
Dátum: 2009.12.21. 09:26:53
Ez bizony így van. Amíg a HT-sok ingyen kapnak 10% plusz LE-t, illetve amíg az a néhány TOP-tag ingyen termeli ki a lét a KH-ból, addig egyenesen vérlázító lenne pont az epikus tárgyakat lekorlátozni.
Dátum: 2009.12.21. 09:24:30
A lélekkút méretéhez kötni az építési elvárást azért nem jó, mert óriási különbségek vannak a szövetségek lélekkútjai között. Mire fel kellene többet építenie ugyanakkora bónusz használatához egy olyan karakternek, aki egymillás lélekkúttal rendelkező szövetség tagja, mint egy olyannak, aki csak félmillásnak? Arról nem beszélve, hogy ez pont a köréépítést nem érintené, nyilván manakonstrukttal húznák föl a szövetséget, úgy, hogy 5k-s maradjon a kút.

A szerencséről pedig már Miklós is megírta, hogy azért rossz ötlet ahhoz kötni, mert a manakonstrukt miatt kiszámíthatatlan, hogy mekkora szerencséhez kelljen belőni.

Legjobb, ha tisztán az összes építéstől függ. Két javaslat képletre:
1. Harci bónuszokat csak (összes építés)/5000 + 15 -ig lehessen használni, nekrofun fókuszt pedig (összes építés)/5000 -ig
2. Epikus tárgyat csak akkor használhasson valaki, ha összes építése eléri az (epikus tárgy szintje - 40) * 100 000 értéket.
Dátum: 2009.12.21. 00:44:21
Let, nem szívesen feszegetem ezt tovább, de a tervezett korlát semmivel nem igazságtalanabb, mint a mostani helyzet. Eddig sem függött a bónusz mértéke az építéstől, eztán sem fog. Igen, veszteség éri azokat, akik sokat építettek, de azokat is, akik nem. Az más kérdés, hogy ha már hozzányúlunk valamihez, akkor miért nem lehet kijavítani az eddigi hibát?

Darah, Let,
Nem próbálom játszani az ördög ügyvédjét, lehet, hogy nem fejeztem ki elég világosan, amit mondani akartam. Ami pedig a következő. Valamiért (hehe, tudjuk miért) Miklós úgy döntött, hogy ezt a dolgot most meg kell oldani. Van egy kézenfekvő egyszerűen megvalósítható ötlete, ami ugyan igazságtalan, vannak vele gondok, de a felvetett problémán tényleg segít. Két választásunk van. Vagy adunk egy kidolgozott alternatívát, konkrét számokkal, ami egyszerű is, és jól is működik, vagy Miklós marad az eredeti tervnél. A másik lehetőségünk az, hogy nem adunk konkrét javaslatot, tehát Miklós bevezeti a már ismertetett korlátot, és mi káromkodunk, szomorkodunk stb. vérmérséklettől függően. Sajnos jelenleg nagyon így áll a helyzet. Tehát bármennyire nem várható, hogy a játékosok fejlesztési doksival álljanak elő, márpedig ezt kell tenni, ha jó eredményt szeretnénk. Speciel ez olyasmi, amit Jerikó jól szokott csinálni, többnyire számokkal ellátva teszi meg a javaslatait. Ezt kell tenni ebben az esetben is.

A szerencse egyébként kifejezetten rossz ötlet, hadd ne kelljen már szerencsét növelnie valakinek, ha nem arra akar gyúrni. A lélekkút mérete szintén rossz ötlet, mert óriási különbségek vannak ebben a szövetségek között. Szerintem egyszerűen az összes építéstől függő képlet kellene. Bevallom, rövid gondolkodás után nem tudtam olyat kitalálni, ami megfelelő. Majd még gondolkodok rajta, remélem, más is megteszi.
Dátum: 2009.12.21. 00:07:11
Idézet: Let. - 2009.12.20. 23:57:12
Kedves Prisma!

Egyszerűen nem hagyhatom ezt szó nélkül:
Eddig is pontosan annyi bónuszt kaptál, mint a kis építésűek, csak éppen az egy nagyobb szám volt.


???????

Az sajnos tény, hogy eddig sem függött az építéstől semmilyen bónusz mértéke (csak a megléte), ez ezzel a korláttal sem változna. Ennyiben tehát nem lenne rosszabb, mint ami most van.


Javaslat: Lélekkút töltés arányában legyen szövetségi bónusz.

Igen, ez sokkal igazságosabb lenne. Ez így önmagában azonban kevés, kellene kidolgozott javaslat, konkrét képlettel, ami egyrészt reális, másrészt pedig nagyon egyszerűen érthető (ez ugye Miklós egyik követelménye).


A játékot pedig sohasem gondoltam, hogy nekem kell megtervezni.
Másokkal ellentétben.

Egy darabig én is úgy gondoltam, hogy nem nekem kell tervezni, de egyrészt, ilyen sok ember kreativitását használni tényleg logikus, ahelyett, hogy mindent kizárólag a játékvezetés tervezne meg (akik ugye nem tévedhetetlenek), másrészt pedig sajnos vannak olyanok, akik küldetésüknek érzik azt, hogy beleszóljanak a játék tervezésébe, ráadásul meglehetősen tájékozatlanul. Épp elég kárt csináltak már, csak úgy kerülhetőek el a továbbiak, ha mindenki felemeli szépen a seggét, és a billentyűzetét, és ír a fórumra.
Dátum: 2009.12.20. 23:53:50
Idézet: Let. - 2009.12.20. 23:39:53
Ezekután én annyi bónuszt kapok, mint a kis építésűek?

Eddig is pontosan annyi bónuszt kaptál, mint a kis építésűek, csak éppen az egy nagyobb szám volt.

Félreértés ne essék, én sem vagyok ettől felhőtlenül boldog, mint ahogy többször is elmondtam már. Sajnos senki nem állt elő konkrét, kidolgozott, kivitelezhető javaslattal, így Miklós választott egy viszonylag kézenfekvő, egyszerű megoldást.
Dátum: 2009.12.20. 23:34:00
A harci bónuszoknál bele kellene venni a nekrofun fókuszt is, ha már bekerül ilyen korlát.
Mivel a harci bónusz csökkenés mindenkit ugyanabban a pillanatban ugyanolyan mértékben érint, így azt végül is nem lehet ráfogni, hogy igazságtalan.
Az epikus tárgy korlát továbbra is problémás amiatt, hogy így tényleg lesznek olyanok, akik többet nem kaphatnak epikus tárgyat. Úgy is meg lehet viszont ezt közelíteni, hogy OK, most bekerül az epikus tárgy korlát, utána pedig kell egy fejlesztés, amivel alacsony szintű karakterek is epikusozhatnak, úgy, hogy tárgyat is kapnak érte.

Annyi mindenesetre előnye ezeknek a korlátoknak, hogy nagyon egyszerűen megcsinálhatóak.

Kérdés, hogy mi lesz azokkal a tárgyakkal, amik olyanoknál vannak, akik a korlát szerint nem használhatnák?
Dátum: 2009.12.20. 20:21:50
Idézet: Ricardo - 2009.12.20. 19:47:30
Mi számít tápnak?

A Tharr csatagyűrűje "csak" 15 támadást ad meg krit ütést meg kivégzést. Mégis jó lenne mondjuk 8. szinten. De vegyük a leggyengébbeket. +20 egészség meg +20 varázslat elnyelés azt jelenti 3. szinten, hogy megduplázom az egészségemet és kb fixen 1-eket sebződök a vari körben.

Ez a szisztéma azért nem jó, mert mindenkinek más a táp tárgy.


Elismerem, tényleg nem a legjobb megoldás, de nem azért, mert mindenkinek más a táp (mert ez azért valamennyire egyértelmű), hanem inkább azért, mert nagyon magas szinten már csaknem minden tárgy nagyon erős. Tény, hogy a 90. szintű tárgyak között már nem nagyon van olyan, ami egy 3. szintűre aggatva ne lenne kirívóan nagy táp.

Az a gond, hogy kezd nagyon úgy tűnni, hogy semmiképpen nem lehet ezt a korlátozást úgy megoldani, hogy ne kelljen komolyan belenyúlni sok mindenbe. Márpedig tényleg nem ez a legfontosabb probléma, úgyhogy ha nem lehet nagyon egyszerűen megoldani, akkor nem érdemes a közeljövőben fejlesztési erőforrást erre átirányítani.
Dátum: 2009.12.20. 20:15:34
Idézet: Darah - 2009.12.20. 19:43:25
Ez az entitásnál hogyan érvényesülne?

Szerintem entitásnál nem kell semmiféle korlát, aki le tud akkora entitást verni, az megérdemli. Ez egyébként - tapasztalatom szerint - elég jó természetes korlát. Nekem már a szintemhez képest hússzal magasabb szintű tárgyat dobó entitás ellen sincsen szemernyi esélyem sem, pedig nem számítok gyengének a szintemen.
A másik topikban Miklós írt valamit, ami ide tartozik:

Idézet: Miklós - 2009.12.19. 15:09:14
Idézet: Prisma - 2009.12.19. 13:32:22
Nem tudom azonban kihagyni, hogy ez a fenti mondat egy az egyben alkalmazható a TP tömésre, azzal a különbséggel, hogy az ellen ugye tényleg semmilyen védelem nincsen, míg a portyában való lenyomás ugye a támadónak okoz kárt, ha a védekező konyít valamit a játékhoz...

Ezzel kapcsolatban már van egy javaslat, csak még nem jutottunk odáig, egy új szaki, ami mindenképp ad LE-t, ha a portyában kevesebbet nyersz valamennyinél. Erről is lesz majd egy topic.
Ez felmerült a másik topikban, ezért bemásolom ide is a választ.

Egy verseny nem alapulhat a konkrét erőviszonyokra. Pont az a lényege a versenynek, hogy kiderüljenek az erőviszonyok! Mi értelme lenne egy olyan versenynek, amit kizárólag egyforma erős versenyzők vívnak? Azt legfeljebb szerencsejátéknak lehetne nevezni.

Természetes, hogy itt a karakterek szintje az alapja az összecsapásoknak, ugyanis jelenleg a szint mutatja leginkább, hogy mennyi erőforrással gazdálkodhatott a karakter, hogy erősebbé váljon. Nincsen jobb mutató erre jelenleg a szintnél, tehát a szint a legjobb alap.
Dátum: 2009.12.20. 18:46:23
A probléma ugye nem maga az a tény, hogy magas szintű epikus tárgyakkal rohangálnak az alacsony szintű karakterek, hanem hogy olyanokkal, amik olyan táposak, hogy nyilván nem a kicsiknek szánták őket. Probléma tehát konkrét tárgyakkal van: LE szívó, +LE adó, fejlesztési költség csökkentő, és egyéb LE/TP javító tárgyakkal. Az ilyen azonban ritka.

Megnéztem az epikus tárgyak listáját, 10 szintenként kb. 1, maximum 2 olyan tárgy van, ami alacsony szinten tényleg nagy táp. Mi lenne, ha ezek a tárgyak be lennének flagelve, és a szintkorlát csak rájuk lenne érvényes? Ez minimális mértékben forgatná fel a mostani helyzetet, viszont az igazán durva dolgokat kiszűrné. Egyébként is van már megkülönböztetés az epikus tárgyak között, pl. Büntetőt ugye nem lehet kiütni entitásból. Flagelt tárgyakra akár egészen szigorú korlátot is be lehetne vezetni, mondjuk szint+10-es tárgyat lehessen használni.

Ezt viszonylag egyszerű megvalósítani, és nem igényli a teljes epikus rendszer újragondolását.
Dátum: 2009.12.20. 18:06:38
Idézet: Jeriko - 2009.12.20. 17:56:45
Idézet: Prisma - 2009.12.20. 16:41:05
Ha már mindenképpen muszáj epikus tárgyakat korlátozni (bár továbbra is úgy gondolom, hogy ez jelentéktelen probléma), nem biztos, hogy elég bármilyen erőfeszítés alapú korlát. Szerintem egy Szürke Lélekrablónak semmi keresnivalója egy 10. vagy 20. szintű karakternél, akármennyit is épített.


Akkor most akarsz korlátozást vagy nem? Mert a két dolog amit írsz, tökéletesen ellentmond egymásnak.


Jerikó, melyik része nem volt érthető annak, amit írtam, hogy úgy gondolod, hogy ellentmondás van benne? De lásd, kivel van dolgod, leírom máshogy, és ezúttal lassabban, hogy mindenki értse.

Mindig is azt mondtam, hogy valóban probléma az alacsony szintű karakterek magas szintű tárgyakkal való kistafírozása, de egyrészt ez önmagában is jelentéktelen probléma (jelentéktelen probléma nem egyenlő nem problémával, hmm?), másrészt ahhoz képest, hogy az alacsony szintűeket ellátják maxos harci bónuszokkal, és főként ultraspeccel+transzplanttal pláne nincsen jelentősége.

Tehát természetesen akarok korlátozást, de majd ha a prioritása indokolja, hogy ez is be legyen vezetve, az egyéb, ennél jóval fontosabb reformok után. Tehát valahol Kuba demoktratizálása, és a világbéke között.
Dátum: 2009.12.20. 16:41:05
Ha már mindenképpen muszáj epikus tárgyakat korlátozni (bár továbbra is úgy gondolom, hogy ez jelentéktelen probléma), nem biztos, hogy elég bármilyen erőfeszítés alapú korlát. Szerintem egy Szürke Lélekrablónak semmi keresnivalója egy 10. vagy 20. szintű karakternél, akármennyit is épített. A szintkorláttal pedig az a baj (erről is volt már szó), hogy behatárolja a szövetségi tagok közötti szintkülönbséget, vagy egyszerűen megfosztja az alacsonyabb szintűeket attól, hogy valaha is epikus tárgyakat kapjon. Erre volt olyan javaslat, hogy legyenek visszahívhatóak az epikusok. OK, ez megoldás, de így viszont már régen nem tárgy korlátozásról beszélünk, hanem az epikus rendszer újragondolásáról. Az pedig kissé overkill az eredeti felvetéshez képest.
Dátum: 2009.12.20. 16:31:27
Idézet: Ariel - 2009.12.20. 15:39:26
A VF gyakorlatilag felezi a TP-t, így a szintet is. Mégis hogy mutatná ezután a szint az erőforrás mennyiségét?

Nagyon egyszerűen. Adott erőforrás elköltése alatt minden karakternek pontosan ugyanannyi lehetősége volt arra, hogy ezen erőforrások egy részét arra költse, hogy VF-et növeljen. Olyan ez, mintha azt kifogásolnád, hogy egyik befektetési alap több pénzt hoz, mint a másik, mert jobb üzletbe fekteti a pénzt, ami így a tőkét is jobban növeli, ami miatt a kamatok többet hoznak. De hát pont ez a lényeg, hogy ki hogyan használja fel az erőforrásait, hogy erősödjön. Ugyanez igaz a VF-re, és a többi LE/TP növelő szakértelemre. Ezek jó "befektetések", és természetesen aki ezekre költ, az erősebb lesz.


A TÖ és SZÖ értéke is többet mutat mint a szint, de ennél még pontosabb az, ahogy Birka számolja a karakterekben "tárolt" LE-t.

A karakterben tárolt LE pont azt mutatja meg, hogy ki milyen okosan gazdálkodott az erőforrásaival.
Dátum: 2009.12.20. 14:36:26
Idézet: Ariel - 2009.12.20. 14:27:05
az a kiskapu, hogy a portya nem a karakterek valós erejére alapul, hanem a karakterek szintjére?
Mindkét eset egyenlőtlenségeket szül a játékban.

Ariel, akárhányszor írod le ezt az ostobaságot, mindannyiszor ostobaság marad. Hogy a francba alapulhatna bármilyen verseny a konkrét erőviszonyokra? Hát pont az a lényege a versenynek, hogy kiderüljenek az erőviszonyok! Mi értelme van egy olyan versenynek, amit kizárólag egyforma erős versenyzők vívnak? Azt legfeljebb szerencsejátéknak lehetne nevezni.

Természetes, hogy itt a karakterek szintje az alapja az összecsapásoknak, ugyanis jelenleg a szint mutatja leginkább, hogy mennyi erőforrással gazdálkodhatott a karakter, hogy erősebbé váljon. Nincsen jobb mutató erre jelenleg a szintnél, tehát a szint a legjobb alap.