Felhasználónév: Jelszó:

Hozzászólások - Kocos

Dátum: 2009.12.20. 17:29:05
Idézet: Mortimer - 2009.12.20. 09:42:31
Cras, nem, pedig ez azok között lenne, amit kapásból (vagy másodikként) 35-re növel az ember.


Volt egy masfel-ket ora, amikor fel lehetett novelni 35-re (36-ra), en meg is tettem.
Dátum: 2009.12.20. 17:26:42
Idézet: Mortimer - 2009.12.20. 10:34:27
Nincs hatása.

http://forum.vegzetur.hu/index.php/topic,207.100#hsz107


31-nek van hatasa. 32-tol felfele nincs.
Idézet: Viszok009 - 2009.12.19. 20:43:28
"Saját kút főből"...
valszeg NEM használják a Jerikó féle progit...nem nem, tényleg NEM már tuti jobbat csináltak...


Par info, csak a tisztanlatas kedveert. Olimpian egy alkalommal hasznaltam a Jeriko fele adatbazist (ertsd egy kerdes), mivel nagyon lassu volt, felhagytam vele. A legutobbin peldaul masodik lettem (Darksol mogott), es mostmar ha jol tudom olimpiai idejen lassitva van az adatbazis.

V4-en a valaszadas elott nem kerestem ra egyszer sem a kerdesre a hivatalos adatbazisban, helyette a Jeriko fele adatbazist hasznaltam. Mivel ez mindenki szamara hozzafereto, en nyugodtan tudok aludni, hogy a gyozelmem maximalisan korrekt feltetelek kozott szuletett, es csak reszben a jo valaszok aranya miatt. Masik reszben azert, mert minden lehetoseget megragadtam, hogy maximalis CSP-t szerezzek.
Dátum: 2009.12.19. 09:29:47
Idézet: Elen - 2009.12.18. 12:44:10
Végzetúr wiki: •Egy próbánál a célszámot egy számolt vagy átlagolt, szintből adódó küszöb, valamint egy hozzáadott RND(karakter szintje/3) összeg adja. A sikeresség a célszámmal szembe állított karakter által adott érték valamint a szintén RND(karakter szintje/3) érték összegének viszonyából adódik. Amennyiben legalább hárman vannak egy szinten, úgy azon karakterek értékeinek átlagából számolódik a próbák küszöbszintje (Hajnalban és kora délután, azaz naponta kétszer), egyéb esetben egy számolt küszöb értéknek kell megfelelni. A mászás, csapdaészlelés és zárnyitás nem a karakterek szakértelemátlagából, hanem egyszerűen a szinted átlagából számolódik. A program elvárja, hogy ezeket a szakértelmeket fejleszd, különben a kalandokkal problémáid lesznek. A kalandok bevezetésekor a javasolt érték (szint-40)/2 volt, jelenleg a javasolt érték ezekre a szakikra szint-40.

Ha a mászás, zárnyitás, csapdaészlelés szakiknak a javasolt értéke szint-40, akkor mi a fenéért kapok rendszeresen az 58-as szintű karimmal 38-as, 39-es elvárt értéket?
Tudom, ebben is van random, de mért van az, h a random valamiért mindig a max. közelében van? Eleinte lelkesen kalandoztam, most már egyre többször egyszerűen törlöm azokat a kalandokat, ahol ilyen szintű képességpróbák vannak. Nem látom értelmét, hogy ilyen - egyébként nem használható - szakikra költsek.


58-40+58/3 ez elvileg 37,3. Ha felfele kerekit, akkor 38 meg kijon a 39 mar egy kicsit fura. De nem biztos, hogy a szint-40 egy pontos ertek.
Dátum: 2009.12.19. 09:27:29
Idézet: Mortimer - 2009.12.15. 22:01:15
Nem értem a kalandokban a csatákért kapható LE-t, extrém nagy ingadozás van bennük.

Egyik csatában 1950, másikban 500. Hogy lehet négyszeres különbség? (Ugyanazon szint, ugyanazon felszerelés, két perc eltérés a két kaland között.)


5-szoros kulonbseg is lehet. Van rajta ugyanis egy lenymeret szorzo. Zarknod csata felezett jutalommal a kalandcsata.
Idézet: Ajgatsz - 2009.12.18. 10:47:24
Mivel nem bírná el az egód, hogy nem vagy tévedhetetlen.


Valakivel nagyon keversz azt hiszem, en mar tobb izben jeleztem itt ha hibaztam. Az en velemenyem az, hogy csak az nem hibazik, aki nem dolgozik.
Idézet: Ajgatsz - 2009.12.17. 10:37:13
Kétlem.

Már megbocsáss, de szerintem egyszerűen hazudsz, hogy védjed az igazad. Lehet hogy tévedek, lehet hogy téved a wiki, de hogy pont egyszer bodzából rakjál tüzet, és emlékezz is rá, hogy az tényleg bodza volt, ezt azért ne akard nekem bemesélni.


Nem egyszer raktam tuzet belole, szamtalanszor. Valoban szar a futoerteke, de boven lehet belole tuzet rakni.
De nyilvan hazudok. Mert az nekem jo, mivel...
Miert is?
Dátum: 2009.12.17. 12:30:30
A LE szivas vedelmet hiba ide keverni, mert LE szivassal sem nyersz csatat. MIndketto LE szerzesre megy, az egyik arra, hogy elvedd a masiket, a masik arra, hogy megtartsd a sajatot. Persze a kabitassal sem nagyon lehet csatat nyerni.

A rezisztencia viszont pont, hogy megfordithatja a csata sorsat. Na szoval az egesz csoportositasodat nem talalom helytallonak.
Dátum: 2009.12.17. 12:17:24
Idézet: Birka - 2009.12.17. 10:54:04
Nemtom mit kell ezen tökölni. megvan az össz szerzett léje egy karinak, építésre max az x%-át használhatja el.
Vagy egy karakter össz építése (manakonstrukciós epítő szakis stb, azaz összes!) nem haladhatja meg az össz szerzett léjének x%-át.
Innentől megszűnik az a fogalom, hogy építő rabszolga. Olyan lesz, hogy már beépítette valaki a maxát, vagy sem...


En ertekelem a kezdemenyokeszsegedet Birka, de Miklost kerdetem, hogy o hogy definialja az epito rabszolgat, mert a te definiciod (es az erre epitett korlat otleted) mindaddig erdektelen, amig nem tudjuk, hogy mi Miklos felfogasaban az epito rabszolga, hogy o valojaban mit akar korlatozni.
Dátum: 2009.12.17. 10:43:12
Idézet: Miklós - 2009.12.12. 13:40:19
Az epikus ölés a karakterek harci erejét, és a szövetség összefogási képességét teszteli, szerintem ez mindenképpen jó feltétel. A HT az építési kapacitást, ezen lehet vitatkozni - ígérem, hogy a következő V4-en igyekszünk még hatékonyabban szűrni az esetleges építő rabszolgákat.


Es hogy definialod az epito rabszolgat?
Dátum: 2009.12.17. 10:41:31
Idézet: Miklós - 2009.12.12. 13:40:19
Az előző V4-hez képest annyi változott, hogy több epikust kellett ölni, ezzel több mozgásteret adtunk. Ezenkívül a HT-t nem egyszer kellett letudni, hanem az utolsó epikus leölésekor is birtokolni kellett. Ezek jó változások voltak?


Alapvetoen igen. Az 50 epikus mennyisegileg bosegesen eleg arra, hogy kialakuljon melyik csapat a legjobb, es a HT harc is jol mukodott.

Nekem a mostani V4-en a legnagyobb gondom azzal volt, hogy az epikus csataknal a szuk keresztmetszetet az ido adja. Ezen jo lenne valtoztatni. Akar egeszen radikalisan is: licitalasi ido drasztikus csokkentesevel vagy azzal, hogy az uj targy kiesesekor zarul le az elozo licit. Az epikusnal nagyon zavaro meg a 20 pperces utesi ritmus, jobb lenne egy az entitashoz hasonlatos utesenkent regenek kicsit jellegu keplet. Persze itt egy utesre szamolva kisebb regennel. Esetleg korlattal, hogy egy ember egy nap hanyszor uteti az epikust. Igaz ez mar nagyobbacska fejlesztes. Minden olyan modositas jo, ami a jatekot egy szukebb idolimitbe zsufolja be, szamomra legalabbis ez szolgalna legjobban a kenyelmet.
Dátum: 2009.12.17. 10:35:03
Idézet: Miklós - 2009.12.12. 13:40:19
Kócos és Ywgarrd: ezek konstruktív javaslatok, de teljesen megváltoztatják a játék szabályait. Persze elsőre jó mókának tűnik, de valójában az eredmény ugyanaz lesz, pár jó matematikai készségű ember felismeri, hogy az új szabályok mellett mi a nyerő taktika, és azt alkalmazza. Ráadásul, nincs külön tesztkapacitás arra, hogy ezeket a teljesen új szabályokat kipróbáljuk, hogy tényleg jók-e.


Par eszrevetel. Az eredmeny ugyanaz lesz, a jatekelmeny nem, hiszen ki kell talalni mi az optimalis, es ez benne a jo. Ha a rendszer valtozatlan, akkor tudjuk mi az optimalis (tobbe kevesbe), tehat nincs benne semmi kihivas.

Tesztelni szerintem teljesen felesleges, illetve maga a V4 a teszt maga, amibol kiderul a jatekra gyakorolt hatasa. Mivel a V4 egy zart vegu rovid jatek, igy a balansz mint olyan gyakorlatilag ertelmetlen fogalom, hiszen a cel nem az, hogy sokfele modszerrel lehessen hatekony karaktert epiteni, hanem az, hogy a jatekosok egy kornyezetben kitalaljak, hogy mi is az optimalis es megvalositsak. Erre egy allando kornyezet nem jo, vagy a elokat, vagy a korulmenyeket varialni kell.
Rövid lesz a magyarazatom: mar raktam tuzet bodzabol.
Dátum: 2009.12.16. 19:21:08
Idézet: Miklós - 2009.12.16. 13:10:07
Ha valakit 3x elítélnek erőszakos cselekedetért (vagy akár egyszer olyan súlyos esetért, hogy pl. machétával felaprítja az exét és annak új barátját), akkor elküldenénk Észak-Koreába tanulmányi útra. Nemcsak a repülőjegyét fizethetné a magyar állam, hanem még némi plusz apanázst is kapna Korea a fáradozásaiért (még mindig jobban jönnénk ki, mint az új börtönök építésével és fenntartásával). A koreaiak biztosítanának elfoglaltságot ezeknek az uraknak, megtanítanák őket rizstermesztésre, árokásásra, rézbányászatra meg hasonlókra. Valószínűleg jobban rá tudnák őket venni, hogy dolgozzanak, mint mi. Talán a dolognak az elrettentő ereje is nagyobb lenne, mint a segélymegvonással való fenyegetés.


Par megjegyzes. Lenyegileg ez a rabszolgakereskedelem. Ami semmivel nem lesz elfogadhatobb vagy emberibb attol, hogy az aldozata erre "raszolgal".
Masik, hogy a felhozott machetes pelda nagyon rossz, tekintve, hogy egy sulyos betegrol, egy pszichiatriai esetrol van szo. Ha felelosoket akarunk keresni ott erdemes szetnezni, hogy ez az ember miert nem allt kontrollalt kezeles alatt. Miert nem kezeltek egy olyan helyen, ahol biztositott, hogy sem magaban, sem masban nem tud kart tenni.
Dátum: 2009.12.16. 19:16:13
Idézet: DeDoom - 2009.12.06. 16:55:05
Egyre gyakrabban olvasok olyan híreket, hogy fényes nappal embereket megtámadnak az utcán, összevernek vascsővel, ökköllel akármivel, egy doboz cigiért vagy a táskájáért... A megélhetési bűnözés legalizálása helyett tényleg inkább a halálbüntetést, de legalábbis a büntetések szigorítását kéne erőltetni.


Az ehes ember nem fog jollakni a halalbuntetessel. Leforditom: aki ehes nem azon morfondirozik, hogy milyen buntetes jar erte ha elkapjak, hanem azon hogyan juthat elelemhez. A buntetes a tunetek kezelese, ami nem mulasztja el a kivalto okot, es ennel fogva nem nyujt valodi megoldast a problemara. Ettol persze a buntetes meg kell, mint ahogy lazcsillapitora is szukseg van, de ne varjuk el, hogy a lazcsillapitotol majd meggyogyulunk, mert az nem arra valo.
Dátum: 2009.12.16. 19:12:13
Idézet: Mortimer - 2009.12.16. 18:16:09
Nem láttam sehol, hogy ezeket a módosítókat bárki is beleszámolta volna, pedig a játék előrehaladtával ennek szerepe egyre nő.


Ezt ismerte fel Miklos is, es erre lesz egy valasz a sejtesem szerint egyre nagyobb teret nyero rezisztencia a jatekban.
Dátum: 2009.12.16. 17:39:37
Idézet: Freez - 2009.12.16. 16:40:24
Ötlet:
Adjanak az állatok varázslatelnyelést is de csak a sebzésre.
Vélemény?


Huzzuk ala, hogy nagyjabol annyit jelentene, hogy mindenki ennyivel kevesebbet sebzodik a csatakban. Nem mozditana semmit a balanszon, mivel egy allatalnyelesnyi sebzes extrem esetektol eltekintve van a harcosnak is varazslatbol. Ugyanakkor pont ehelyett lett a jatekba behozva a magiaelnyelo (vagy mana? a zarknodos cucc).
Dátum: 2009.12.15. 18:31:07
Legyen akkor itt egy ellenerv is.
En egyetertek az allatok sebzesenek redukciojaval. Miert? Mert az allatsebzes a vedhetetlen kategoriaba tartozik. Egyszeruen nincs ellene vedekezesed, nem tudsz mit fejleszteni, hogy ne talaljanak el. Pont. Na jo talan elnyelessel lehet valamennyire redukalni.

Persze az, hogy az allatora nem hat a kritikus ezt a problemat valojaban nem orvosolja, hiszen pont az a resze nem voltozott a sebzesnek, ami akkor jon be, ha az ellenfel nem talal el (azaz sikeresen vedekeztem).

Mindenesetre ha a kozelharcban nincs eleg sebzes, azt SEMMIKEPP nem az allatok erositesevel oldanam meg.
Dátum: 2009.12.14. 23:44:24
Idézet: Miklós - 2009.12.12. 13:14:06
A tárgyból jövő bónuszokat nem lehet tippelni, vagy egy egységes képlettel számolni. Lehet lenne olyan szint, ahol jó lenne, de a legtöbb szinten nem lenne jó, az aktuális értékekkel számolni ezerszer jobb. Az, hogy a ráöltözés alapján csinálja a program a "snapshotot" nem akkora probléma, mert ha egy tulajdonságra a karakterek egyszer rá tudnak öltözni, akkor a kaland előtt is megy nekik.
Amit írtál korábban Kócos az jó ötlet volt, a környező szinteket is figyelembe venni, jövő hét elején megcsináljuk.


Alapvetoen nem ertem miert. A 3 alaptargybol ha megszakadok se jon ossze tobb bonusz, mint amennyit mondjuk az adott szintig legjobb targyakbol ossze lehet szedni. A ket ekszer erdekesebb, de ez is konnyeden megoldhato.

A snapshot adattal orasi gond AZ, hogy fluktual. Ha megtekinthetnem a szintemhez generalt alapertekeket minden kaland elott, akkor tudnek ra keszulni, de azt hogy talaljam ki, hogy tegnap 350-es tulproba ma 400-as vagy 300-as lesz? Hogy talaljam ki, hogy mire kell raoltozni? Ha mar egyszer tudom az aktualis napi kuszoboket, akkor megoldhato. Bar nekem tegnapig (ma nem!) az volt a jellemzo, hogy minden tulajdonsagra a vegletekig ra kellett oltozni, hogy eselyem legyen KRP nelkul megoldni. Ma a helyzet merseklodott.
De a lenyeg, hiaba tudok raoltozni, ha egyszer nem tudom, hogy mire!


Idézet: Miklós - 2009.12.13. 11:33:00
Ez igaz de azért igen ritka az olyan próba, ahol mondjuk 6 különböző tulajdonságpróbát kapsz... Szerintem még azok száma is elenyésző ahol 2 olyan különböző tulajdonságpróbát kapsz, amelyek mindegyikének fejlesztését elhanyagoltad.


Sokszor 2 proba is eleg! Ero-IQ peldaul eleg gyakori, es teljesen kizaro. Tam-IQ hasonlo, de edelem-iq sem sokkal jobb. Es ebbol azegyik a legmagasabb tulom, megis gyakorta full raoltozessel is kell KRP-t beletolni, pedig nem mernem allitani, hogy elhanyagoltam, illetve ha igen, akkor minden tulomat elhanyagoltam.
Ismet megjegyeznem, hogy nem tudom MA mi van, de IQ probak 40-50, Eros probak 40-50, vedelem probak 60 pont korul estek vissza. Dozsolok. Sajnos ilyen ugy tunik havi 2 nap van. Raadasul fogalmam sincs mikor. De nem is ez lenne a cel, hanem sokkal inkabb realis, nehez, de nem lehetetlen es foleg kiszamithato probaszintek. Nem azt mondom, ha 5-10 pontot kuszik az alap ket nap kozott kiheverem, de a 30-50 pontos ingadozasok teljesen kezelhetetlenek.
Idézet: Darah - 2009.12.11. 10:10:41
Az már elmegy az ötös szintosztásnál.
Az alsó két szintnek egészen biztosan.


Csak jeleznem, hogy 1 het nevezesi ido van, es 800 CSP tartalekolasi lehetoseg. Ez minimalisan 23 nap tartalekolas! Aki ilyen korulmenyek kozott egy 5 szintes kategoria also ket szintjeben indul, az nemes egyszeruseggel tojik a bajnokira. Megfelelo taktikazassal 2-3 szint eleteressel nevezhetsz ugyanarra bajnokira.