Kína a távoli, kommunista államból néhány év leforgása alatt olyan gazdasági nagyhatalommá vált, amellyel az egész világnak számolnia kell, mert ahogy régen az USA egy ujjmozdulatára megremegett a világ gazdasága, úgy most már Kína is birtokolja ezt a képességet.
Emlékszem, annak idején, amikor Hong Kongot visszakapta Kína, előtte rengeteg hong kongi kereste pánikszerűen, hogy hová menthetné az üzletét. Magyarországra is jött volna (pár százezer?) kínai, legalábbis erről folytak a tárgyalások. Aztán kiderült, hogy Hong Kong autonómiája részben megmarad, nem államosítják őket, és a hong kongiaknak nem kellett lelépni. Sőt, ezzel megindult a gazdasági fejlődés, a "made in Hong Kong" hatás átterjedt szépen egész Kínára.
Kína titka az olcsó munkaerő volt. Ez egy bevált recept volt a gazdag nyugati vállalatok számára, ahogy megnyílik egy olcsó munkaerőpiac, és politikailag, gazdaságilag stabilnak mutatkozik az ország, rohannak odatelepíteni a gyáraikat a közben drágává vált helyekről (mint pl. Kelet-Európa). A globalizáció csodája. Csakhogy most Kína méreteiből adódóan, nem csak pár cég dobott le néhány gyárat, mint a korábbi fejlődő országokban, hanem gyakorlatilag az egész világ a teljes termelését ide költöztette! Perzse, csak mennyiségi termelésnél éri meg, de akkor nagyon.
Ha jól emlékszem, egy konténernyi áru szállítása Kínából kb. 600ezer Forintba kerül. Nem tudom, mekkora egy konténer, de baromi nagy, és ha nem tudod telerakni áruval, akkor is 600ezer. Tehát az jár jól, aki tele tudja pakolni, és akkor még ezzel a szállítási költséggel együtt is töredékébe kerül az áru, mintha pl. otthon gyártatná. Saját szakmámról beszélve, könyvkiadók is csinálják ezt, több könyvkiadó összefog, mindegyik több könyvet gyártat le egyszerre, és így ki tudnak "bélelni" egy konténert.
Egy multinál dolgozó ismerősöm mesélte, hogy voltak kint Kínában árut rendelni. Bár a saját üzletágukat jól ismerték, a kínai üzletkötő mutatott olyan tartozékokat is, amit ők nem ismertek, ezért megkérdezték a kínait, ezek mire jók. A kínai megvonta a vállát, hogy ő sem tudja: viszont garantált másolata az eredetinek, tökéletesen működik! És tényleg, mindent lemásolnak, megcsinálnak, mennyiségben szállítanak. Nem problémáznak a környezetszennyezésen, a munkavédelmen vagy a szakszervezeti jogokon. Emlékszem, a World of Warcraftban mindig az a vicc járta, hogy Kínában egész repülőgéphangárok vannak, amelyekben ezerszám wowoznak a kínaiak napi egy tál rizsért, és a megtermelt játékaranyakat amerikai munkaadójuk a lusta nyugati játékosoknak értékesíti. A legviccesebb ebben az volt, hogy ez a történet nagyjából igaz is.
Persze ez az "aranybánya" teremtett néhány problémát is, amivel a mohó tőkések nem számoltak. A gazdasági fellendülés óhatatlanul az életszínvonal emelkedéséhez vezetett Kínában. Hirtelen lett a Földön egymilliárd ember, aki már nem éri be a napi egy tál rizzsel. Részben a kínai megnövekedett kereslet miatt bizonyos élelmiszerek ára 100%-kot is drágult, emiatt sok országban éheznek most.
Kína bármit le tud másolni, és most már a technológiája is megvan hozzá. Ráadásul, nagy ívben tesznek a szerzői jogra. Sok nagyvállalat, aki eleinte a kezét dörzsölte, most egyre hervadó mosollyal veheti tudomásul, hogy a plusz profit, ami az egyik zsebét dagasztotta, most a másik zsebéből szépen kipotyog.
Ráadásul a fellendülésnek köszönhetően a Kína meggazdagodott. Itt a nagy gazdasági világválság, akinek adósságai vannak, az jól megszívta, akinek viszont tartalékai (mint Kínának) annak a pozíciója igencsak meg fog erősödni. Amiről most még csak viccelődünk - hogy Kína felvásárolja az USA gazdaságát - holnapra valósággá válhat, már most is Kína az egyik fő vásárlója az amerikai kötvényeknek.
Ne felejtsd el értékelni a bejegyzést!
Hozzászólások - Miklós
Dátum: 2008.11.21. 13:24:23
Dátum: 2008.11.21. 12:43:11
Idézet: Mortimer - 2008.11.20. 10:49:55
Van egy listánk, egy halom dologgal, amit folyamatosan csinálunk. Vannak sürgős, nagyon sürgős, és extra sürgős dolgok... az azonos szintüért kapott TP megnövelése most már a lista elején jár, úgyhogy hamarosan...
Idézet: Mortimer - 2008.11.20. 12:01:05
Ez elmélkedés, a magasabb szintűek gyakorlatban is erősebbek. A szint különbségre van egy kis bónusz, és jobb tárgyaik is vannak, a "pók" portyázásból szerzett LE-jét szerzi a magasabb szintű VD-ből szerzett bónusza. Ha a 10-es szintű "pókokat" összeeresztenénk a 20-as szintű karakterekkel, az utóbbiak többet nyernének (ha nem is mindig). A tulajdonság nem minden, rengeteget számít pl. a fegyver sebzése.
Idézet: Balor - 2008.11.20. 16:15:13
Nem szeretem az ilyen szennyeseket kiteregetni, ezt írtam korábban is, ha valakivel gond is van, nem vagyok híve a nyilvános megszégyenítésnek. De azért ehhez már hozzá kell szólnom. KOMOLYAN GONDOLOD, hogyha valaki 70x bemegy a térkapuba másfél órán belül, folyamatosan issza közben a varázsitalokat, és azonnal törli a csatáit, az utána "moshatja kezeit" azzal, hogy ír egy levelet, "találtam egy hibát"? Az, hogy jelzi valaki a dolgot, enyhítheti a büntetést, de azért itt vannak nagyságrendek. Ez az egész, hogy "csak teszteltük a valószínűségeket" meg "tudtam úgyis, hogy visszaállíják utólag" kamu habbal...
Idézet: Blackjack - 2008.11.20. 18:56:18
Hosszú post, nem idézem az egészet, a lényege, hogy nem vagyok elég keménykezű a büntetésben (ehhez a véleményhez Vidámhalál is csatlakozott).
Röviden: valószínűleg igazazok van, lágyszívű vagyok, és ezt sokan kihasználják / kihasználták.
Hosszan: A büntetéseket nem lehet "automatizálni", ez mindig egy szubjektiv dolog, egy csomó dolgot figyelembe kell venni. Jelentős tapasztalatom van abban, hogy más játékokban hogy megy ez, és nem értek vele egyet, hogy a túlzott szigorúság mindig célravezető.
A maximális szigornak van egy igen kézenfekvő előnye: Sok ember meg sem próbálja a trükközést, mert tudja, hogy túl sokat kockáztat. De van egy óriási hátránya is. Amikor túlzásba esel. Sok ilyen példát láttam már, és nem tetszett a dolog.
De elemezzük ki a konkrét esetet, miért így és ez volt a döntésem végül.
1.) Ravenwood arcátlan módon használta ki a hibát, ráadásul volt már korábban egy ügye. Így alapban a büntetés a "végleges zárolás"-ról indult volna.
2.) Írt egy emailt a hibáról azonnal, igazándiból csak a saját fedezésére, de ezt akkor is figyelembe kell venni (függetlenül ettől, a hibát mások is jelezték). De ez még nem lett volna elég a büntetés enyhítésére. Csakhogy nem ő volt az egyetlen, a szövetségéből többen többször bementek a térkapuba - igaz, csak tizenakárhányszor, tehát ez nagyságrendjében közel sem jött volna, de jócskán többször, mint egy - igazándiból ezeket az embereket is zárolni kellett volna, de ezt szintén túlzásnak éreztem (lágyszívű vagyok), hiszen rögtön szóltak a dologról.
3.) Ravenwood pár nappal ezelőtt elsajtolta véletlenül a 16. szintű állatát, amit nem adhattam vissza neki, ezért sajnáltam kicsit (érzelmi faktor), ráadásul a mostani akción a szerzett tápon felül az összes eddig felspejzolt varázsitalát elbukta.
Ezek után úgy gondoltam, hogy ez így bőven elég lecke lesz neki, ő is tudja, hogy több dobása nincsen.
Sajnálom, hogy ezt az egészet igy ki kellett teregetni, szerintem ez sokkal kellemetlenebb Ravenwoodnak, mintha véglegesen eltiltjuk, és mindezért elnézést kérek - de a felvetések miatt szükség volt rá, hogy megértsétek a dolgok hátterét.
A következetességről pedig, egészen biztos, hogy a jövőbeli visszaélésekért a büntetések egyre szigorúbbak lesznek, tehát senki ne számítson rá, hogy legközelebb is pont ez lesz az elbírálás. Toleráns vagyok, de ha látom, hogy hosszú távon ez nem használ, akkor marad az elrettentés.
Egyetlenegy dolog kellene, az azonos szintűekkel szembeni portyáért kapott TP megnövelése, és egyből gyorsabban lépnének szintet a vadászatot hanyagolók. Miklós már elég rég beírta fórumba ezt a változtatást, nem értem miért nem lépte még meg.
Van egy listánk, egy halom dologgal, amit folyamatosan csinálunk. Vannak sürgős, nagyon sürgős, és extra sürgős dolgok... az azonos szintüért kapott TP megnövelése most már a lista elején jár, úgyhogy hamarosan...
Idézet: Mortimer - 2008.11.20. 12:01:05
Jelenleg a karakterek szintje 1-től 21. szintig terjed. A legerősebb mégis egy 10. szintű karakter. Szerinted ez így jó? A szintnek sokkal többet kellene számítania a karakterek erősségében!
Ez elmélkedés, a magasabb szintűek gyakorlatban is erősebbek. A szint különbségre van egy kis bónusz, és jobb tárgyaik is vannak, a "pók" portyázásból szerzett LE-jét szerzi a magasabb szintű VD-ből szerzett bónusza. Ha a 10-es szintű "pókokat" összeeresztenénk a 20-as szintű karakterekkel, az utóbbiak többet nyernének (ha nem is mindig). A tulajdonság nem minden, rengeteget számít pl. a fegyver sebzése.
Idézet: Balor - 2008.11.20. 16:15:13
Az kimaradt, hogy Ravenwood volt az, aki jelentette a hibat. Az igaz, hogy jo sokszor bement addig, de celja az infogyujtes volt. Annyira nem naiv, hogy a csatak torlesevel akarta volna eltuntetni a bizonyitekot Miklos elol. De mivel visszaesonek szamit, kapott egy nap eltiltast. Diohejban...
Nem szeretem az ilyen szennyeseket kiteregetni, ezt írtam korábban is, ha valakivel gond is van, nem vagyok híve a nyilvános megszégyenítésnek. De azért ehhez már hozzá kell szólnom. KOMOLYAN GONDOLOD, hogyha valaki 70x bemegy a térkapuba másfél órán belül, folyamatosan issza közben a varázsitalokat, és azonnal törli a csatáit, az utána "moshatja kezeit" azzal, hogy ír egy levelet, "találtam egy hibát"? Az, hogy jelzi valaki a dolgot, enyhítheti a büntetést, de azért itt vannak nagyságrendek. Ez az egész, hogy "csak teszteltük a valószínűségeket" meg "tudtam úgyis, hogy visszaállíják utólag" kamu habbal...
Idézet: Blackjack - 2008.11.20. 18:56:18
Már sokadszor leírtam, de süket fülekre találok, pedig nem csak én "csipogok". Utolsó próbám....
Hosszú post, nem idézem az egészet, a lényege, hogy nem vagyok elég keménykezű a büntetésben (ehhez a véleményhez Vidámhalál is csatlakozott).
Röviden: valószínűleg igazazok van, lágyszívű vagyok, és ezt sokan kihasználják / kihasználták.
Hosszan: A büntetéseket nem lehet "automatizálni", ez mindig egy szubjektiv dolog, egy csomó dolgot figyelembe kell venni. Jelentős tapasztalatom van abban, hogy más játékokban hogy megy ez, és nem értek vele egyet, hogy a túlzott szigorúság mindig célravezető.
A maximális szigornak van egy igen kézenfekvő előnye: Sok ember meg sem próbálja a trükközést, mert tudja, hogy túl sokat kockáztat. De van egy óriási hátránya is. Amikor túlzásba esel. Sok ilyen példát láttam már, és nem tetszett a dolog.
De elemezzük ki a konkrét esetet, miért így és ez volt a döntésem végül.
1.) Ravenwood arcátlan módon használta ki a hibát, ráadásul volt már korábban egy ügye. Így alapban a büntetés a "végleges zárolás"-ról indult volna.
2.) Írt egy emailt a hibáról azonnal, igazándiból csak a saját fedezésére, de ezt akkor is figyelembe kell venni (függetlenül ettől, a hibát mások is jelezték). De ez még nem lett volna elég a büntetés enyhítésére. Csakhogy nem ő volt az egyetlen, a szövetségéből többen többször bementek a térkapuba - igaz, csak tizenakárhányszor, tehát ez nagyságrendjében közel sem jött volna, de jócskán többször, mint egy - igazándiból ezeket az embereket is zárolni kellett volna, de ezt szintén túlzásnak éreztem (lágyszívű vagyok), hiszen rögtön szóltak a dologról.
3.) Ravenwood pár nappal ezelőtt elsajtolta véletlenül a 16. szintű állatát, amit nem adhattam vissza neki, ezért sajnáltam kicsit (érzelmi faktor), ráadásul a mostani akción a szerzett tápon felül az összes eddig felspejzolt varázsitalát elbukta.
Ezek után úgy gondoltam, hogy ez így bőven elég lecke lesz neki, ő is tudja, hogy több dobása nincsen.
Sajnálom, hogy ezt az egészet igy ki kellett teregetni, szerintem ez sokkal kellemetlenebb Ravenwoodnak, mintha véglegesen eltiltjuk, és mindezért elnézést kérek - de a felvetések miatt szükség volt rá, hogy megértsétek a dolgok hátterét.
A következetességről pedig, egészen biztos, hogy a jövőbeli visszaélésekért a büntetések egyre szigorúbbak lesznek, tehát senki ne számítson rá, hogy legközelebb is pont ez lesz az elbírálás. Toleráns vagyok, de ha látom, hogy hosszú távon ez nem használ, akkor marad az elrettentés.
Dátum: 2008.11.21. 12:00:38
Igazándiból az epikus ellenfelekel való harcnak sincs szintmegkötése, ha felépitetted az előfeltételeket, csinálhatod. Ami a játékleirásban van, az egy becslés, hogy SZERINTÜNK kb. milyen szinten fogják az emberek ezt elérni.
A térkapus küldetés - valójában, ez egy vadonban megfigyelhető térkapura vonatkozik, amelyről a legendákban olvashatsz, de majd egyértelműsítem a szöveget.
Többen írtak a következő témával kapcsolatban:
A térkapuba jelenleg bizonyos időközönként lehet bemenni. Aki nem lép be precízen ezekben az időközökben a játékba, az "lehetőségekről marad le". A javaslat az volt, hogy ne 8 óránként lehessen bemenni, hanem 8 óránként kapj egy térkapu-cselekvéspontot, amit bármikor felhasználhatsz.
Leírom akkor, hogy ez a megoldás miért nem működik.
A játék arra alapszik, hogy ahhoz, hogy megnövelj egy tulajdonságot, vagy megvegyél egy tárgyat, lélekenergiát kell gyűjtened. A gyűjtés mindenképp idő, eközben lehetősége van másoknak, hogy megtámadjanak, és LE-t raboljanak tőled. Minél több olyan lehetőség van a játékban, amellyel egy kattintással, időtől függetlenül lehet lélekenergiát szerezni, annál kevésbé lehet LE-t zsákmányolni, és annál inkább értelmét veszti a gyémánt horda bónusza.
Szándékosan beraktunk több azonnali LE termelő mechanizmust: lélekenergia kisütés, küldetés teljesítés, lélekenergia sajtolás, és térkapu. Ezek megfelelő kombinációjával már most is kevés kockázattal össze lehet gyűjteni egy tárgyra a lélekenergiát. Ha azonban a térkaput "végtelenitjük", akkor azzal véglegesen, permanensen kivégeztük a gyémánt hordát, és az egész játék lényegét, ezt semmiképpen sem szeretném.
Jerikó javaslata az volt, hogy ugyan legyenek cselekvéspontok, de óránként egyet lehessen elhasználni. Itt jegyzem meg, hogy magasabb szinten a térkapu használata egyre kevesebb lesz, talán egész 2 óráig le lehet vinni, tehát egy ilyen módositás csak arra lenne jó, hogy az 1-es térkapu egyből úgy működjön, mint a tizenakárhányadik szintű.
Mindenesetre, ezt a javaslatot még nem vetettem el, elképzelhető, hogy hosszú távon megvalósítjuk, esetleg olyan formában, hogy 2-3 lehetőséget lehet felgyűjteni (nem többet) és azokat 1 óra eltéréssel el lehet használni.
Addig is, mindenkinek javaslom, hogy ne úgy fogja fel, hogy "lemarad egy lehetőségről", hanem úgy, hogy amikor bemegy, kapott egy plusz lehetőséget. Aki naponta 2x lép be, reggel és este, azt mindkétszer fogja tudni használni a térkaput. Ha gyakrabban akarjátok használni, akkor növelni kell a méretén.
A térkapus küldetés - valójában, ez egy vadonban megfigyelhető térkapura vonatkozik, amelyről a legendákban olvashatsz, de majd egyértelműsítem a szöveget.
Többen írtak a következő témával kapcsolatban:
A térkapuba jelenleg bizonyos időközönként lehet bemenni. Aki nem lép be precízen ezekben az időközökben a játékba, az "lehetőségekről marad le". A javaslat az volt, hogy ne 8 óránként lehessen bemenni, hanem 8 óránként kapj egy térkapu-cselekvéspontot, amit bármikor felhasználhatsz.
Leírom akkor, hogy ez a megoldás miért nem működik.
A játék arra alapszik, hogy ahhoz, hogy megnövelj egy tulajdonságot, vagy megvegyél egy tárgyat, lélekenergiát kell gyűjtened. A gyűjtés mindenképp idő, eközben lehetősége van másoknak, hogy megtámadjanak, és LE-t raboljanak tőled. Minél több olyan lehetőség van a játékban, amellyel egy kattintással, időtől függetlenül lehet lélekenergiát szerezni, annál kevésbé lehet LE-t zsákmányolni, és annál inkább értelmét veszti a gyémánt horda bónusza.
Szándékosan beraktunk több azonnali LE termelő mechanizmust: lélekenergia kisütés, küldetés teljesítés, lélekenergia sajtolás, és térkapu. Ezek megfelelő kombinációjával már most is kevés kockázattal össze lehet gyűjteni egy tárgyra a lélekenergiát. Ha azonban a térkaput "végtelenitjük", akkor azzal véglegesen, permanensen kivégeztük a gyémánt hordát, és az egész játék lényegét, ezt semmiképpen sem szeretném.
Jerikó javaslata az volt, hogy ugyan legyenek cselekvéspontok, de óránként egyet lehessen elhasználni. Itt jegyzem meg, hogy magasabb szinten a térkapu használata egyre kevesebb lesz, talán egész 2 óráig le lehet vinni, tehát egy ilyen módositás csak arra lenne jó, hogy az 1-es térkapu egyből úgy működjön, mint a tizenakárhányadik szintű.
Mindenesetre, ezt a javaslatot még nem vetettem el, elképzelhető, hogy hosszú távon megvalósítjuk, esetleg olyan formában, hogy 2-3 lehetőséget lehet felgyűjteni (nem többet) és azokat 1 óra eltéréssel el lehet használni.
Addig is, mindenkinek javaslom, hogy ne úgy fogja fel, hogy "lemarad egy lehetőségről", hanem úgy, hogy amikor bemegy, kapott egy plusz lehetőséget. Aki naponta 2x lép be, reggel és este, azt mindkétszer fogja tudni használni a térkaput. Ha gyakrabban akarjátok használni, akkor növelni kell a méretén.
Dátum: 2008.11.20. 15:48:45
Felépítette az első szövetség a térkapuját, amelyen keresztül átléptek az első dimenzióközi lények. A dolog pikantériáját fokozta, hogy az utolsó tesztelésnél bent maradt a "végtelenités", azaz 8 óra helyett korlátlanul lehetett a térkaput használni az első másfél órában.
Szerencsére volt a szövetségből, aki ezt rövid időn belül jelezte, és az igy termelt tápot "elkoboztuk". Mint ahogy máshol is irtam, szinte mindent loggolunk, lementünk, ezért felesleges próbálkozni, vissza tudjuk keresni a legtöbb adatot.
Felhivom a figyelmet, hogy ez senkit nem jogosit fel arra, hogy vérszemet kapjon, és kihasználja a hibát ("majd úgyis visszacsinálják"). A felhasználási feltételek elég egyértelműen rendelkezik erről.
Tehát még egyszer - ha valaki bármilyen programhibát talál, ne használja rövid ideig sem, ne éljen vissza vele, haladéktalanul jelentse, ellenkező esetben többet fog veszíteni az ügyön, mint amennyit nyert, és még zárolás is lehet a sorsa.
A TFesek tudják, hogy lágyszívű vagyok, mivel ez volt az első ilyen eset, most is az voltam, de a jövőben szigorúbbak leszünk, ha ilyen eset előfordul.
Szerencsére volt a szövetségből, aki ezt rövid időn belül jelezte, és az igy termelt tápot "elkoboztuk". Mint ahogy máshol is irtam, szinte mindent loggolunk, lementünk, ezért felesleges próbálkozni, vissza tudjuk keresni a legtöbb adatot.
Felhivom a figyelmet, hogy ez senkit nem jogosit fel arra, hogy vérszemet kapjon, és kihasználja a hibát ("majd úgyis visszacsinálják"). A felhasználási feltételek elég egyértelműen rendelkezik erről.
Tehát még egyszer - ha valaki bármilyen programhibát talál, ne használja rövid ideig sem, ne éljen vissza vele, haladéktalanul jelentse, ellenkező esetben többet fog veszíteni az ügyön, mint amennyit nyert, és még zárolás is lehet a sorsa.
A TFesek tudják, hogy lágyszívű vagyok, mivel ez volt az első ilyen eset, most is az voltam, de a jövőben szigorúbbak leszünk, ha ilyen eset előfordul.
Dátum: 2008.11.20. 15:15:41
Csak megjegyzem, hogy a portyázás oldalon is van lehetőség karakternév begépelésére, tehát ez nem sokmindent oldana meg. Ellapozok pl. a toplistában addig, amig akarok, kiirok 8-10 nevet, és elkezdem beirni őket a portyázás ablakban, valamelyiket csak sikerül... Ha pedig ezt is letiltjuk, az értelmetlen, aki engem támad azt pl. hadd támadjam már vissza.
Dátum: 2008.11.20. 14:12:31
Elnézést kérek, hogy ennyi ideig kellett válni a portyázás szakértelemre, sajnos volt 1-2 dolog ami még nála is nagyobb prioritást kapott.
A szakértelemhez 17-es tanulás kell (ez volt az első "luk", ahol nem volt még szakértelem), és a neve valóságformázás. Minden 4 szint után ad +1 portyázáspontot naponta.
A szakértelemhez 17-es tanulás kell (ez volt az első "luk", ahol nem volt még szakértelem), és a neve valóságformázás. Minden 4 szint után ad +1 portyázáspontot naponta.
Dátum: 2008.11.20. 11:57:21
Néhány kiegészítés a szövetségi háborúkhoz az elmúlt hét tapasztalatai alapján.
1. Nem csak akkor vizsgáljuk le, hogy a megtámadandó szövetség lélekkútja negativ, amikor a hadüzenetről kiirják a szavazást, hanem akkor is, amikor a hadüzenet létrejön. Tehát hiába pozitiv a lélekkút a hadüzenet kiirásakor, ha a létrejöttekor negativ, akkor törlődik. Ezt hamarosan implementáljuk.
2. Ha egy szövetségi háború még tovább húzódik, és 3 hét után sincs eredmény, akkor döntetlennel fog végződni. Ezt bonyolultabb leprogramozni, ha elkészült, ki fogjuk írni.
3. Ha egy szövetség győzelmet arat, maximum annyi lélekenergiát zsákmányolhat, amekkora a lélekkútjának a maximális mérete. Tehát ha egy szövetség egy 1000-es lélekkúttal megtámad egy 20000-es lélekkutú szövetséget, és győz, akkor is csak 1000 LE-t fog szerezni. Ezt hamarosan implementáljuk.
Ez a 3. pont egyben igényel némi magyarázatot is.
Sok szó esett már itt a fórumon egy igen speciális stratégiáról, amikor néhány nagyon erős játékos szövetséget alapit, amelyben nem épitkezik, csak háborúzik. Mivel nagyon kevesen vannak, nehéz támadni őket, könnyedén nyernek egy nagy szövi ellen úgy, hogy annak gyenge tagjait támadják. Ez az eredmény igazándiból nem a szövetség erején múlik vagy ügyes taktikázáson, hanem egy kiskapu a jelenlegi háborús rendszerben, ami, érthető módon, sok játékosnak nem tetszik. Játéktechnikai szempontból sem feltétlenül kívánatos, hogy egy 3 fős szövetség 50 csata (azaz fejenként 51 portya) árán 10-20,000 lélekenergiát tudjon szerezni, portyánként ekkor 1000 LE a zsákmány.
Természetesen fontosak azok a játékosok is számunkra, akik ezt a taktikát követik, és ezért "áldoztak". Épp ezért nem szüntetjük meg ezt a taktikát, továbbra is engedélyezett, lehet vele a trófeákat gyűjteni, viszont a zsákmány nem lesz irreális. Ha pedig veszik a fáradtságot, és jelentős saját LE-t beleölnek az épitkezésbe, akkor a zsákmány is növekedni fog.
1. Nem csak akkor vizsgáljuk le, hogy a megtámadandó szövetség lélekkútja negativ, amikor a hadüzenetről kiirják a szavazást, hanem akkor is, amikor a hadüzenet létrejön. Tehát hiába pozitiv a lélekkút a hadüzenet kiirásakor, ha a létrejöttekor negativ, akkor törlődik. Ezt hamarosan implementáljuk.
2. Ha egy szövetségi háború még tovább húzódik, és 3 hét után sincs eredmény, akkor döntetlennel fog végződni. Ezt bonyolultabb leprogramozni, ha elkészült, ki fogjuk írni.
3. Ha egy szövetség győzelmet arat, maximum annyi lélekenergiát zsákmányolhat, amekkora a lélekkútjának a maximális mérete. Tehát ha egy szövetség egy 1000-es lélekkúttal megtámad egy 20000-es lélekkutú szövetséget, és győz, akkor is csak 1000 LE-t fog szerezni. Ezt hamarosan implementáljuk.
Ez a 3. pont egyben igényel némi magyarázatot is.
Sok szó esett már itt a fórumon egy igen speciális stratégiáról, amikor néhány nagyon erős játékos szövetséget alapit, amelyben nem épitkezik, csak háborúzik. Mivel nagyon kevesen vannak, nehéz támadni őket, könnyedén nyernek egy nagy szövi ellen úgy, hogy annak gyenge tagjait támadják. Ez az eredmény igazándiból nem a szövetség erején múlik vagy ügyes taktikázáson, hanem egy kiskapu a jelenlegi háborús rendszerben, ami, érthető módon, sok játékosnak nem tetszik. Játéktechnikai szempontból sem feltétlenül kívánatos, hogy egy 3 fős szövetség 50 csata (azaz fejenként 51 portya) árán 10-20,000 lélekenergiát tudjon szerezni, portyánként ekkor 1000 LE a zsákmány.
Természetesen fontosak azok a játékosok is számunkra, akik ezt a taktikát követik, és ezért "áldoztak". Épp ezért nem szüntetjük meg ezt a taktikát, továbbra is engedélyezett, lehet vele a trófeákat gyűjteni, viszont a zsákmány nem lesz irreális. Ha pedig veszik a fáradtságot, és jelentős saját LE-t beleölnek az épitkezésbe, akkor a zsákmány is növekedni fog.
Dátum: 2008.11.19. 15:51:59
Összeadódik a jutalom, de összesen max 25 érmed lehet.
A bináris ASCII kérdést kiszedtem... de ezeket légyszi a kviz topicba.
A bináris ASCII kérdést kiszedtem... de ezeket légyszi a kviz topicba.
Dátum: 2008.11.19. 14:54:12
A gének annyiban befolyásolják a testsúlyodat, hogy milyen magas vagy, milyen a csontozatod, felépitésed, szóval ez ad mondjuk egy alapértéket. De az, hogy mennyi zsírt raksz rá, már rajtad múlik, a génjeidnek vajmi kevés köze van hozzá
Dátum: 2008.11.19. 14:24:49
Úgy néz ki, hogy ez a kiirási hiba akkor jelentkezett, ha nem jól válaszoltál a kérdésre, tehát hátrány nem ért senkit, és Baraty már javitotta is.
Dátum: 2008.11.19. 13:23:28
Hmm, kipróbáltam, de nekem jól irja ki a kvizért kapott LE-t... Kicsit több infó kéne hogy mikor és hogyan jött ez elő, a bug kukac vegzetur cimre mehet.
Kérésetekre újra átszámoltam a csapdakészítés / sajtolás képleteket, és úgy tűnik, minden rendben van.
Tekintsük az egy lényért kapható lélekenergia várható értékét, ezt nevezzük az egyszerűség kedvéért N-nek.
Tegyük fel, hogy van egy 20-as sajtolásod.
Ekkor egy lényből 5*N lélekenergiát tudsz kisajtolni.
20-as csapdakészítés esetén 7% esélyed van lény elfogására, tehát várható értékben +28% lélekenergiát szerzel vadászatonként. A kvízkérdésekre átlagosan 50%-ban válaszolsz helyesen, így gondolhatnánk, hogy ebből lejön 5%, mivel az elfogott lénynél nincs kvízbónusz sem, de pont ezért az elfogott lények alapban 5%-kal több lélekenergiáért sajtolhatóak, tehát ezt nem kell levonni.
Nézzük most a spektrális manipulációt: 20-as szinten +20% lélekenergiát kapsz vadászatonként.
Lehet persze azt mondani, hogy a csapdakészítés kifejlesztésébe ölt lélekenergiát is valahol vissza kell kapni, de hosszú távon ez egyre inkább elhanyagolható lesz.
Gyakorlatban persze VAGY levadászol egy lényt, VAGY kisajtolod, tehát annak nincs értelme, hogy az spm-et hanyagolod, és csak a sajtolásra mész rá. A kérdés inkább az, hogy mi a jobb taktika, csak az spm-et fejleszteni, vagy az spm mellett a sajtolást is. Aki akarja, majd kiszámolja magának ezt, hogy hányas spm-nél érdemesebb már a sajtolást növelnie.
A sajtolással kapcsolatban megjegyzem még, hogy ezzel a módszerrel hirtelen tudsz nagymértéű LE-hez jutni, ami ideális akkor, ha gyűjtesz valamire. A sajtolásnak ez volt az elsődleges célja.
Ha 10 felett is szintenként +0,5%-kot adna a csapdakészítés, akkor az a fenti példában +40% lélekenergiát jelentene várható értékben vadászatonként, vagyis kétszerese a spektrális manipulációval szerzettnek.
Summa summárum, aki esetleg azt gondolta, hogy talált valami kiskaput, amivel őrjítő mennyiségű LE-t tud még gyorsan tápolni egy későbbi nerf előtt, annak csalódnia kell, ezt a dolgot már annak idején mi is végigszámoltuk.
Kérésetekre újra átszámoltam a csapdakészítés / sajtolás képleteket, és úgy tűnik, minden rendben van.
Tekintsük az egy lényért kapható lélekenergia várható értékét, ezt nevezzük az egyszerűség kedvéért N-nek.
Tegyük fel, hogy van egy 20-as sajtolásod.
Ekkor egy lényből 5*N lélekenergiát tudsz kisajtolni.
20-as csapdakészítés esetén 7% esélyed van lény elfogására, tehát várható értékben +28% lélekenergiát szerzel vadászatonként. A kvízkérdésekre átlagosan 50%-ban válaszolsz helyesen, így gondolhatnánk, hogy ebből lejön 5%, mivel az elfogott lénynél nincs kvízbónusz sem, de pont ezért az elfogott lények alapban 5%-kal több lélekenergiáért sajtolhatóak, tehát ezt nem kell levonni.
Nézzük most a spektrális manipulációt: 20-as szinten +20% lélekenergiát kapsz vadászatonként.
Lehet persze azt mondani, hogy a csapdakészítés kifejlesztésébe ölt lélekenergiát is valahol vissza kell kapni, de hosszú távon ez egyre inkább elhanyagolható lesz.
Gyakorlatban persze VAGY levadászol egy lényt, VAGY kisajtolod, tehát annak nincs értelme, hogy az spm-et hanyagolod, és csak a sajtolásra mész rá. A kérdés inkább az, hogy mi a jobb taktika, csak az spm-et fejleszteni, vagy az spm mellett a sajtolást is. Aki akarja, majd kiszámolja magának ezt, hogy hányas spm-nél érdemesebb már a sajtolást növelnie.
A sajtolással kapcsolatban megjegyzem még, hogy ezzel a módszerrel hirtelen tudsz nagymértéű LE-hez jutni, ami ideális akkor, ha gyűjtesz valamire. A sajtolásnak ez volt az elsődleges célja.
Ha 10 felett is szintenként +0,5%-kot adna a csapdakészítés, akkor az a fenti példában +40% lélekenergiát jelentene várható értékben vadászatonként, vagyis kétszerese a spektrális manipulációval szerzettnek.
Summa summárum, aki esetleg azt gondolta, hogy talált valami kiskaput, amivel őrjítő mennyiségű LE-t tud még gyorsan tápolni egy későbbi nerf előtt, annak csalódnia kell, ezt a dolgot már annak idején mi is végigszámoltuk.
Dátum: 2008.11.19. 09:52:04
A csapdakészitéssel kapcsolatban:
ez a szakértelem semmit nem változott az alfához képest, amikor a sajtolás miatt kiegészitettük a képletet. Mindössze annyi történt, hogy az enciklopédiában nem írtuk bele, hogy 10-es szint felett már kisebb mértékben növeli a szörnyelfogás mértékét. Igazándiból csak azért szerepelnek itt-ott számok, mert ezt kérte valaki még a tesztelés során. Nem véletlen, hogy az ilyen játékban nem szokták a képleteket leírni: ezek a számok csak a játékosok töredékét érdeklik, a nagy többségnek elég az, hogy ha növeli a csapdakészitését, akkor nő az esélye, hogy elfogjon egy állatot. Az optimalizátorok pedig ha kiváncsiak a képletekre, vezessenek statisztikát, és ez alapján találják ki az esélyeket... Hozzáteszem még, hogy a játék során változhatnak dolgok (ld. felhasználási feltételek). Nem véletlen, hogy ezzel kapcsolatos reklamációt sem fogadunk el, a taktikádat sose alapozd teljes mértékben a közölt képletekre, a fórumon olvasott információkra, vagy tőlem vagy játékosoktól hallott számszerűségekre, hanem vedd figyelembe a saját tapasztalataidat is.
Szerencsére a játékot elég jól kiteszteltük, ezért az indulás óta még SEMMILYEN képletet nem kellett megváltoztatni, viszont azt elképzelhetőnek tartom, hogy a leírásokban szereplő számok (már ahol elkövettük a hibát, hogy leirtunk ilyet) nincsenek összhangban a használt számokkal. Mindenesetre, át fogom nézni most a dokumentációkat, hogy van-e még ilyen (szerintem nincs, de biztos ami biztos).
Konkrétan a csapdakészitésről, a kezdetek kezdetén a csapdakészités szintenként 0,5%-kot adott, és felmehetett talán 30. szintig, ezzel nem volt gond, hiszen csak állatelfogásra lehetett használni. A léleksajtolás bevezetésekor kiszámoltuk, hogy mennyi LE-t lehet termelni maxos csapdakészitéssel és sajtolással, és sokkal több volt, mint a normál vadászat, ezért változott meg a képlet. De ez elég régen volt, átszámolom ismét, mindenesetre azt tartom, hogy a max. 20-ról 30-ra emelése az belefér.
Röviden még a spektrális manipulációról: ez egészen biztosan működik, méghozzá úgy, ahogy le van irva. Más kérdés, hogy a vadászatért kapott portyában van egy random faktor, ugyanaz a szörny érthet 30-40 LE közötti értéket, tehát lehet, hogy egyik esetben spm nélkül többet kapsz érte, mint más esetben spmmel.
ez a szakértelem semmit nem változott az alfához képest, amikor a sajtolás miatt kiegészitettük a képletet. Mindössze annyi történt, hogy az enciklopédiában nem írtuk bele, hogy 10-es szint felett már kisebb mértékben növeli a szörnyelfogás mértékét. Igazándiból csak azért szerepelnek itt-ott számok, mert ezt kérte valaki még a tesztelés során. Nem véletlen, hogy az ilyen játékban nem szokták a képleteket leírni: ezek a számok csak a játékosok töredékét érdeklik, a nagy többségnek elég az, hogy ha növeli a csapdakészitését, akkor nő az esélye, hogy elfogjon egy állatot. Az optimalizátorok pedig ha kiváncsiak a képletekre, vezessenek statisztikát, és ez alapján találják ki az esélyeket... Hozzáteszem még, hogy a játék során változhatnak dolgok (ld. felhasználási feltételek). Nem véletlen, hogy ezzel kapcsolatos reklamációt sem fogadunk el, a taktikádat sose alapozd teljes mértékben a közölt képletekre, a fórumon olvasott információkra, vagy tőlem vagy játékosoktól hallott számszerűségekre, hanem vedd figyelembe a saját tapasztalataidat is.
Szerencsére a játékot elég jól kiteszteltük, ezért az indulás óta még SEMMILYEN képletet nem kellett megváltoztatni, viszont azt elképzelhetőnek tartom, hogy a leírásokban szereplő számok (már ahol elkövettük a hibát, hogy leirtunk ilyet) nincsenek összhangban a használt számokkal. Mindenesetre, át fogom nézni most a dokumentációkat, hogy van-e még ilyen (szerintem nincs, de biztos ami biztos).
Konkrétan a csapdakészitésről, a kezdetek kezdetén a csapdakészités szintenként 0,5%-kot adott, és felmehetett talán 30. szintig, ezzel nem volt gond, hiszen csak állatelfogásra lehetett használni. A léleksajtolás bevezetésekor kiszámoltuk, hogy mennyi LE-t lehet termelni maxos csapdakészitéssel és sajtolással, és sokkal több volt, mint a normál vadászat, ezért változott meg a képlet. De ez elég régen volt, átszámolom ismét, mindenesetre azt tartom, hogy a max. 20-ról 30-ra emelése az belefér.
Röviden még a spektrális manipulációról: ez egészen biztosan működik, méghozzá úgy, ahogy le van irva. Más kérdés, hogy a vadászatért kapott portyában van egy random faktor, ugyanaz a szörny érthet 30-40 LE közötti értéket, tehát lehet, hogy egyik esetben spm nélkül többet kapsz érte, mint más esetben spmmel.
Dátum: 2008.11.18. 12:40:35
Idézet: Hydro Globus - 2008.11.18. 08:52:32
Ez már csak azért is lehetetlen, mert ha rossz a helyes válasz, akkor már réges rég ki lett volna szűrve...
Az első 800 kérdés, amit mi magunk irtunk, a következő 2200-at már játékosok tették fel az első napokban, de azokat már nagyon alaposan átszűrtük, és fogjuk szűrni a továbbiakban is.
de én négy olyat találtam, amire rossz a helyes válasz.
Ez már csak azért is lehetetlen, mert ha rossz a helyes válasz, akkor már réges rég ki lett volna szűrve...
Az első 800 kérdés, amit mi magunk irtunk, a következő 2200-at már játékosok tették fel az első napokban, de azokat már nagyon alaposan átszűrtük, és fogjuk szűrni a továbbiakban is.
Dátum: 2008.11.18. 12:37:22
Idézet: Hydro Globus - 2008.11.17. 14:00:14
MI ennek a topicnak a célja? Az értékelés rendszerénél leirtuk, hogy mely kérdések számitanak a fenti kategóriába.
Ezt a topicot azért hoztam létre, mert el kellene dönteni, mi legyen a kvíz sorsa? Főleg az "érdektelen lexikális tudás" és a "túl speciális" kategória kisebb részével.
MI ennek a topicnak a célja? Az értékelés rendszerénél leirtuk, hogy mely kérdések számitanak a fenti kategóriába.
Dátum: 2008.11.17. 16:29:26
50 véletlenszerű kérdést kapsz, mindenki mást.
Dátum: 2008.11.17. 15:13:34
Elkészült az új fejlesztés, a kvíz olimpia!
A kvíz olimpia 2 hetente kerül megrendezésre.
Az olimpia előtti napon, kb. 4 órakor küldünk értesítést (ez az eseményeknél olvasható).
Maga az olimpia 2 napig tart, a 2 nap során bármikor nevethetsz, a kvíz menüpontban, az oldal tetején levő gombbal.
A nevezéskor 50 kérdést kapsz az adatbázis első 3000 kérdéséből (azért nem a teljesből, mert az első kérdések már alaposabban vannak szűrve).
15 perc áll rendelkezésedre, hogy válaszolj.
Mindenki olimpiánként csak egyszer próbálkozhat.
Az olimpia minden világon külön fut, de egyidőben.
A kérdések után a helyes válaszok arányában lélekenergiát kapsz (tehát mindenki, aki részt vesz, nyer).
A 2 nap elteltével kiértékelünk. A legtöbb jó választ adók között a felhasznált idő alapján rangsorolunk.
Az első 3 kap dijat, +3, +2 ill. +1% lélekenergia a vadászatokra helyes kviz válasz esetén.
FONTOS! Ez az első kvízolimpia csak TESZT. Mindenben megegyezik az éles kvízolimpiával, DE a 3 dobogós a jutalmat nem fogja megkapni, és a következő, éles kvízolimpia nem 2 héttel, hanem 1 nappal később, tehát terveink szerint péntek-szombaton lesz.
A kvíz olimpiával kapcsolatos hibákat, észrevételeket ide írjátok, de csak magával a rendszerrel kapcsolatban - ha konkrét kvízkérdéssel kapcsolatban van problémátok, azt a kvíz topicba! Az átláthatóság kedvéért ezt a topicot moderáljuk, a nem ideillő postokat töröljük.
A kvíz olimpia 2 hetente kerül megrendezésre.
Az olimpia előtti napon, kb. 4 órakor küldünk értesítést (ez az eseményeknél olvasható).
Maga az olimpia 2 napig tart, a 2 nap során bármikor nevethetsz, a kvíz menüpontban, az oldal tetején levő gombbal.
A nevezéskor 50 kérdést kapsz az adatbázis első 3000 kérdéséből (azért nem a teljesből, mert az első kérdések már alaposabban vannak szűrve).
15 perc áll rendelkezésedre, hogy válaszolj.
Mindenki olimpiánként csak egyszer próbálkozhat.
Az olimpia minden világon külön fut, de egyidőben.
A kérdések után a helyes válaszok arányában lélekenergiát kapsz (tehát mindenki, aki részt vesz, nyer).
A 2 nap elteltével kiértékelünk. A legtöbb jó választ adók között a felhasznált idő alapján rangsorolunk.
Az első 3 kap dijat, +3, +2 ill. +1% lélekenergia a vadászatokra helyes kviz válasz esetén.
FONTOS! Ez az első kvízolimpia csak TESZT. Mindenben megegyezik az éles kvízolimpiával, DE a 3 dobogós a jutalmat nem fogja megkapni, és a következő, éles kvízolimpia nem 2 héttel, hanem 1 nappal később, tehát terveink szerint péntek-szombaton lesz.
A kvíz olimpiával kapcsolatos hibákat, észrevételeket ide írjátok, de csak magával a rendszerrel kapcsolatban - ha konkrét kvízkérdéssel kapcsolatban van problémátok, azt a kvíz topicba! Az átláthatóság kedvéért ezt a topicot moderáljuk, a nem ideillő postokat töröljük.
Dátum: 2008.11.17. 12:59:04
Először azt a címet akartam adni, hogy "operációs rendszerek", de úgy gondoltam, hogy akkor senki sem olvasná tovább... Sokan gyűlölik Bill Gates neg a Windows, meg az egész dolgot, amit képvisel. Nyilván ezek a dolgok abból jönnek, hogy a Windows-t (a monopólium miatt) pofátlanul drágán adják, maga a Windows sokak szerint egy nagy sz**, és maga Gates és a dolgokhoz való hozzáállása sem kelt osztatlan szimpátiát mindenkiben. Biztos sokan látták "A számító emberek" c. filmet róla és Steve Jobsról, nagyon jó film volt, ajánlom mindenkinek. Bevallom, ezeket a nézeteket én is osztottam, informatikus révén rengeteget szívtam a Windows különböző verzióival, inkompatibilitásával, lefagyásaival és hasonlókkal. Szintén felháborítónak tartottam, hogy a Windows OEM verziója valami 20e Ft körül van, míg a számítógép 60-80e összesen: mintha vennél egy színes TV-t 60 ezerért, és azt mondanák, csak távirányítóval lehet használni, de a távirányító 20 ezerbe kerül, nincs rá garancia, ha a TV-ben kicserélnek egy fontosabb alkatrészt, újat kell venni. Vagy esetleg vedd meg (ugyanazt) a távirányítót 40 ezerért, és akkor ha a TV-ben alkatrészt cserélsz vagy újat veszel, akkor is használhatod... De annyi biztos, hogy akármelyik távirányítót is veszed, néhány év múlva ki kell dobnod! Ráadásul, a távirányító kifejlesztése nyilván sok pénzbe kerülhetett, de ahogy megtérül az ára és mások is beszállnak a versenybe, egyre olcsóbbnak kéne lennie... De nem, mert monopóliumok és törvények szabályozzák, hogy ennyit kell érte fizetned, akkor is, ha 200 Ft-ba kerül az előállítása, és ha bárki más elkezdi gyártani, az bűncselekményt követ el. Viccesen hangzik? A Windows így működik.
Persze csak akkor lehet igazán megérteni valaminek a működését, ha más szemszögből nézzük. A Linux egy teljesen ingyenes operációs rendszer, képes magát frissíteni, sokkal biztonságosabb, mint a Windows, ráadásul a teljes forráskódja nyitott mindenki számára. Akkor miért nem használ mindenki Linuxot?
Emlékszem, egyszer volt egy program, aminek a használatára nagy szükségem volt, és kizárólag Linux alá létezett. Mit tehetettem, felinstalláltam a Linux suse változatát egy gépemre. A programhoz először is le kellett töltenem egy C fordítót, azt le kellett fordítanom (asszem 12 óra alatt megvolt, de első néhány próbálkozásra nem fordult le valami hiba miatt, amit csak a képernyőre írt ki). Utána a C fordítóval le kellett fordítanom a környezetet, ami alá a programot írták. Ez már csak néhány óra volt (próbálkozásonként). Végül magát az alkalmazást is sikerült lefordítani (sok-sok órányi dokumentáció olvasás után). A programot használgattam, aztán egyszercsak betelt a hard disk, és a linux nem indult el többet... Ez volt az első linuxos élémyem, és akkor gondolkodtam el rajta először, hogy tényleg akkora sz**-e a Windows, vagy csak ez az emberi alkotó elme jelenlegi határa.
Azóta több (nem túl élvezetes) tapasztalatom volt a linuxszal kapcsolatban. Sokkal körülményesebb, nehézkesebb, mint a Windows, informatikusoknak készült, a halandó emberfia nem sok mindent tud vele kezdeni. Most már nagyjából megbarátkoztam vele, de annyit mondhatok, ugyanazok a problémák itt is megvannak, mint a Windowsnál: ezt a rendszert is gyerekjáték elszállítani, itt is vannak inkompatibilitási problémák, és ha van valami új dolog, amire szükséged van, itt tényleg moccanni sem tudsz anélkül, hogy órákat töltenél dokumentumok és a gugli tanulmányozásával - a Windowsban azért sokszor elég egy programot letölteni egy "megbízhatónak tűnő" helyről és percek múlva már megy is a dolog.
Mindkét rendszert emberek írták, az alapötlet mindkettőnél jó volt, csak aztán ez lett belőle... Mondjuk Gatesnek a rengeteg pénzből, amit keresett belőle, volt forrása, hogy később már valami tényleg használhatót csináljanak (Win XP Service Pack 2 már működőképes volt). A Linux viszont mivel rengeteg kézben, rengetegfajta disztribúcióként létezik, nem tud egységet teremteni.
Ne felejtsd el értékelni a bejegyzést!
Persze csak akkor lehet igazán megérteni valaminek a működését, ha más szemszögből nézzük. A Linux egy teljesen ingyenes operációs rendszer, képes magát frissíteni, sokkal biztonságosabb, mint a Windows, ráadásul a teljes forráskódja nyitott mindenki számára. Akkor miért nem használ mindenki Linuxot?
Emlékszem, egyszer volt egy program, aminek a használatára nagy szükségem volt, és kizárólag Linux alá létezett. Mit tehetettem, felinstalláltam a Linux suse változatát egy gépemre. A programhoz először is le kellett töltenem egy C fordítót, azt le kellett fordítanom (asszem 12 óra alatt megvolt, de első néhány próbálkozásra nem fordult le valami hiba miatt, amit csak a képernyőre írt ki). Utána a C fordítóval le kellett fordítanom a környezetet, ami alá a programot írták. Ez már csak néhány óra volt (próbálkozásonként). Végül magát az alkalmazást is sikerült lefordítani (sok-sok órányi dokumentáció olvasás után). A programot használgattam, aztán egyszercsak betelt a hard disk, és a linux nem indult el többet... Ez volt az első linuxos élémyem, és akkor gondolkodtam el rajta először, hogy tényleg akkora sz**-e a Windows, vagy csak ez az emberi alkotó elme jelenlegi határa.
Azóta több (nem túl élvezetes) tapasztalatom volt a linuxszal kapcsolatban. Sokkal körülményesebb, nehézkesebb, mint a Windows, informatikusoknak készült, a halandó emberfia nem sok mindent tud vele kezdeni. Most már nagyjából megbarátkoztam vele, de annyit mondhatok, ugyanazok a problémák itt is megvannak, mint a Windowsnál: ezt a rendszert is gyerekjáték elszállítani, itt is vannak inkompatibilitási problémák, és ha van valami új dolog, amire szükséged van, itt tényleg moccanni sem tudsz anélkül, hogy órákat töltenél dokumentumok és a gugli tanulmányozásával - a Windowsban azért sokszor elég egy programot letölteni egy "megbízhatónak tűnő" helyről és percek múlva már megy is a dolog.
Mindkét rendszert emberek írták, az alapötlet mindkettőnél jó volt, csak aztán ez lett belőle... Mondjuk Gatesnek a rengeteg pénzből, amit keresett belőle, volt forrása, hogy később már valami tényleg használhatót csináljanak (Win XP Service Pack 2 már működőképes volt). A Linux viszont mivel rengeteg kézben, rengetegfajta disztribúcióként létezik, nem tud egységet teremteni.
Ne felejtsd el értékelni a bejegyzést!
Dátum: 2008.11.14. 16:40:11
Idézet: Hydro Globus - 2008.11.14. 14:43:46
Nem lehetne inkább, hogy most is ezt csinálja?
De igen, szeretnénk, amint jut rá idő.
Idézet: Byzon - 2008.11.14. 14:44:56
Az őrültet itt a szó pozitiv értelmében (fanatikus, mindenre képes játékos) értettem
Idézet: Draglov - 2008.11.14. 15:30:21
Tehát szerinted nem jó, hogy mindenki a támadni kivánt szinten a legkisebb tulajdonságút üti? Akkor te is támogatod ezt a változást, köszönöm, ezt akartam hallani
A toplistát használni ilyen szinten macera, ahogy irtam, nem javaslom senkinek... épp, mivel időigényes. Portya gomb, kinézel valakit, és katt! Ha meg szövi háború van akkor úgyis adja magát kit ütsz...
Egyébként, nevetni fogtok, de az elején még a tulajdonságösszeget sem akartuk kiirni. Épp, mivel akkor mindenki a legkisebb tulajdonságút üti. De ez túl lényeges dolog ahhoz, hogy ne irjuk ki a toplistába, és ha ott kint van, akkor a portyázásnál is kell.
Nem lehetne inkább, hogy most is ezt csinálja?
De igen, szeretnénk, amint jut rá idő.
Idézet: Byzon - 2008.11.14. 14:44:56
,
Hmm... Köszönöm szépen a minősítést, én a játék kezdete óta azt használom...
Bekattintom a toplistákat és a hozzám legközelebbit próbálom ütni, ha az nem megy, akkor eggyel arrébb stb.
De most akkor mehetek elmeorvoshoz...
Hmm... Köszönöm szépen a minősítést, én a játék kezdete óta azt használom...
Bekattintom a toplistákat és a hozzám legközelebbit próbálom ütni, ha az nem megy, akkor eggyel arrébb stb.
De most akkor mehetek elmeorvoshoz...
Az őrültet itt a szó pozitiv értelmében (fanatikus, mindenre képes játékos) értettem
Idézet: Draglov - 2008.11.14. 15:30:21
Emberek! Lehet nekiugrani azoknak az ellenfeleknek, akik a tamadni kivant szinten a legkisebb tulajdonsaguak.
Tehát szerinted nem jó, hogy mindenki a támadni kivánt szinten a legkisebb tulajdonságút üti? Akkor te is támogatod ezt a változást, köszönöm, ezt akartam hallani
A toplistát használni ilyen szinten macera, ahogy irtam, nem javaslom senkinek... épp, mivel időigényes. Portya gomb, kinézel valakit, és katt! Ha meg szövi háború van akkor úgyis adja magát kit ütsz...
Egyébként, nevetni fogtok, de az elején még a tulajdonságösszeget sem akartuk kiirni. Épp, mivel akkor mindenki a legkisebb tulajdonságút üti. De ez túl lényeges dolog ahhoz, hogy ne irjuk ki a toplistába, és ha ott kint van, akkor a portyázásnál is kell.
Dátum: 2008.11.14. 14:40:17
A portyázás ablakban, ha rákattintottál a szintre, szövetségre, tulajdonságösszegre stb. akkor a program e szerint a szempont szerint lerendezte az adatbázist, és ezután megjelenitette az első 10 találatot. ha ismét megnyomtad, akkor másik irányba rendezte, és megjelenitett igy is 10 találatot.
Ez a funkció még a legelején került be a programba, akkor a kisebb számú tesztelő miatt általában szinte mindenki megjelent a portya ablakban, aki megfelelt az adott szűrési feltételeknek, és a fenti funkció egy egyszerű rendezés volt az adott ablakra.
Most azonban, amikor már sokezer játékos van, más a helyzet.
A portyázás ablak véletlenszerűen választott ellenfeleket ad ki, akik a szűrési feltételeknek (horda, szintkülönbség vagy éppen szövetség) megfelelnek, és támadhatóak. A program elsősorban 100%-kos játékosokat próbál kiadni - olyanokat, akiket az elmúlt 3 órában nem támadtak, így minimalizáljuk a "zaklatásokat", és a zsákmány is maximális, 100%-kos lesz.
A rendezés használata után viszont már nem véletlenszerű találatok jelennek meg, hanem az adott szempont szerint leggyengébb vagy legerősebb karakterek. Tehát igy kényelmesen le lehetett kérni az összes támadható játékos közül a legalacsonyabb szintűt és azok közül is a legalacsonyabb tulajdonságút, aki támadható.
Ez egy fantasztikus kényelmi funkció, amelyről én már el is feledkeztem, és egyáltalán nem az volt a célja, mint amire most használják. A rendezés célja kizárólag az volt, hogy a portyázás során felhozott, kb. 10 véletlenszerű találatot lerendezze.
Így viszont rengetegen mindig egy-egy adott szint leggyengébb játékosait támadták. Nemcsak, amikor 100%-ban voltak, hanem még 80, 60 stb. százalékban is (sokan azt sem tudják, mi az a szám az LE oszlopban, és már csak azért is azt támadták, aki mellett kisebb szám volt, mert azt hitték, az gyengébb). Aki nem 3 óránként 1x, hanem 4x támadnak, annak nem sok esélye van a "felállásra".
Summa summárum, a "rendezési" funkciót kikötöttük. A portyázás gombot megnyomva, és a szűrési feltételeket beállitva (szándékosan nincs olyan, hogy 10. szintűeket támadok, csak olyat, hogy max 2 szintkülönbséggel támadok) véletlenszerű ellenfeleket kapsz, minden bizonnyal találsz köztük olyat, ki megfelelő kihivás lesz. Fontos dolog, hogy a támadásnál minél több lehetőséget kapj, és te dönthess, hogy kit támadhass, de arra nincs szükség, hogy mindig mindenki a létező legoptimálisabb ellenfelet üthesse.
Lehet erre mondani, hogy "akkor mindenki a toplistából fog támadni". Ha a toplistából támadsz, ott nem látszik a segitségnyújtás, az alacsony életpont és egy csomó más minden, könnyen lehet, hogy 10 embert kell végignyomkodnod, amig ellenfelet találsz. Így remélhetőleg erre csak néhány őrült lesz képes, a többiek használják a portyázást, és nem az lesz, hogy a játékosok 90%-ka ugyanazt a 10%-kot üti.
Köszönjük a megértéseteket!
Ez a funkció még a legelején került be a programba, akkor a kisebb számú tesztelő miatt általában szinte mindenki megjelent a portya ablakban, aki megfelelt az adott szűrési feltételeknek, és a fenti funkció egy egyszerű rendezés volt az adott ablakra.
Most azonban, amikor már sokezer játékos van, más a helyzet.
A portyázás ablak véletlenszerűen választott ellenfeleket ad ki, akik a szűrési feltételeknek (horda, szintkülönbség vagy éppen szövetség) megfelelnek, és támadhatóak. A program elsősorban 100%-kos játékosokat próbál kiadni - olyanokat, akiket az elmúlt 3 órában nem támadtak, így minimalizáljuk a "zaklatásokat", és a zsákmány is maximális, 100%-kos lesz.
A rendezés használata után viszont már nem véletlenszerű találatok jelennek meg, hanem az adott szempont szerint leggyengébb vagy legerősebb karakterek. Tehát igy kényelmesen le lehetett kérni az összes támadható játékos közül a legalacsonyabb szintűt és azok közül is a legalacsonyabb tulajdonságút, aki támadható.
Ez egy fantasztikus kényelmi funkció, amelyről én már el is feledkeztem, és egyáltalán nem az volt a célja, mint amire most használják. A rendezés célja kizárólag az volt, hogy a portyázás során felhozott, kb. 10 véletlenszerű találatot lerendezze.
Így viszont rengetegen mindig egy-egy adott szint leggyengébb játékosait támadták. Nemcsak, amikor 100%-ban voltak, hanem még 80, 60 stb. százalékban is (sokan azt sem tudják, mi az a szám az LE oszlopban, és már csak azért is azt támadták, aki mellett kisebb szám volt, mert azt hitték, az gyengébb). Aki nem 3 óránként 1x, hanem 4x támadnak, annak nem sok esélye van a "felállásra".
Summa summárum, a "rendezési" funkciót kikötöttük. A portyázás gombot megnyomva, és a szűrési feltételeket beállitva (szándékosan nincs olyan, hogy 10. szintűeket támadok, csak olyat, hogy max 2 szintkülönbséggel támadok) véletlenszerű ellenfeleket kapsz, minden bizonnyal találsz köztük olyat, ki megfelelő kihivás lesz. Fontos dolog, hogy a támadásnál minél több lehetőséget kapj, és te dönthess, hogy kit támadhass, de arra nincs szükség, hogy mindig mindenki a létező legoptimálisabb ellenfelet üthesse.
Lehet erre mondani, hogy "akkor mindenki a toplistából fog támadni". Ha a toplistából támadsz, ott nem látszik a segitségnyújtás, az alacsony életpont és egy csomó más minden, könnyen lehet, hogy 10 embert kell végignyomkodnod, amig ellenfelet találsz. Így remélhetőleg erre csak néhány őrült lesz képes, a többiek használják a portyázást, és nem az lesz, hogy a játékosok 90%-ka ugyanazt a 10%-kot üti.
Köszönjük a megértéseteket!
Dátum: 2008.11.14. 14:11:41
A "kép nem frissül" problémát közben chaten megoldottuk, SHIFT+REFRESH.
Idézet: Zsolesz - 2008.11.14. 10:25:31
Az lenne a kérdésem, hogy térkapun keresztül levadászott "más dimenziók nagyhatalmú entitásai" egyenlők-e az epikus szörnyekkel, vagy az teljesen más.
A térkapu nem egyenlő az epikus szörnyekkel, mindössze előfeltétele. A térkapu felépitése után tudsz szörnyekkel küzdeni úgy, mint játékosokkal, és LE-t és TP-t kapsz, sőt, találhatsz náluk néha egyszerűbb mágikus gyűrűket és nyakláncokat is. A csatában LE-t és TP-t nem veszithetsz, de ÉP-t igen.
Az epikus szörnyek ennél valamivel összetettebb dolog, ezek olyan lények, amelyek legyőzéséhez az egész szövetség összefogására szükség van.
A szint egyébként csak tájékoztató jellegű volt, szerintünk kb. ezen a szinten lesznek már olyan szövetségek, akik a megfelelő épületeket felépitik. De az, hogy ezeket a dolgokat épitheted-e vagy sem, nem szinttől függ, hanem az előfeltételektől.
Idézet: Zsolesz - 2008.11.14. 10:25:31
Az lenne a kérdésem, hogy térkapun keresztül levadászott "más dimenziók nagyhatalmú entitásai" egyenlők-e az epikus szörnyekkel, vagy az teljesen más.
A térkapu nem egyenlő az epikus szörnyekkel, mindössze előfeltétele. A térkapu felépitése után tudsz szörnyekkel küzdeni úgy, mint játékosokkal, és LE-t és TP-t kapsz, sőt, találhatsz náluk néha egyszerűbb mágikus gyűrűket és nyakláncokat is. A csatában LE-t és TP-t nem veszithetsz, de ÉP-t igen.
Az epikus szörnyek ennél valamivel összetettebb dolog, ezek olyan lények, amelyek legyőzéséhez az egész szövetség összefogására szükség van.
A szint egyébként csak tájékoztató jellegű volt, szerintünk kb. ezen a szinten lesznek már olyan szövetségek, akik a megfelelő épületeket felépitik. De az, hogy ezeket a dolgokat épitheted-e vagy sem, nem szinttől függ, hanem az előfeltételektől.