Mobiltelefonok és szolgáltatók
1. hozzászólás - 2008.12.03. 14:51:30
1. hozzászólás - 2008.12.03. 14:51:30
Volt egy érdekes élményem nemrégiben. Amikor megint ellopták a telefonkábeleket a kerületben, és így nem volt internetünk, úgy döntöttem, hogy nem várok egy hetet, amíg rendbejönnek a dolgok, hanem veszek valamilyen mobil internet hozzáférést a cégnek, hogy addig is tudjunk dolgozni. Lementem az Europarkba, és bementem a Vodafone-hoz. Az ügyfélszolgálatosnak elmondtam, hogy kellene egy számítógépre köthető modem, amit csak akkor fogok használni, ha épp nincs rendes internetünk, afféle vésztartaléknak. Mit tud ajánlani. Mintegy 20 percbe telt, amíg a hölgy felfogta, mit akarok, és sikerült meggyőznöm arról, hogy nem, nem akarok semmiféle havi előfizetéses konstrukciót, mert erre évente 2 hetet lesz szükségem (beleértve az esetleges nyaralást is). De végül kikerült a pultra a feltöltőkártyás modem, és sor került a fizetésre. Mondom, cégnek lesz, kérnék egy ÁFÁs számlát. A hölgy erre közli, hogy oké, akkor prezentáljam a céges papírokat, aláírási címpéldány, cégbírósági végzés, miegymás. Itt most álljunk meg egy pillanatra. Nem havi előfizetést akartam venni, ahol az elvetemült felhasználók képesek, és nem egyenlítik ki az utólag kézhez kapott számlát. Nem. Egy fix díjas hardver eszközt vásároltam, egy előre kifizetett telefonkártyával. Kb. mintha bemegyek az áruházba, veszek egy karton wcpapírt, a pénztárnál ÁFÁs számlát kérek - és kérik a cégbírósági végzést.
Mondjuk, azért ilyesmire fel voltam készülve, tudom, milyenek a mobilszolgáltatók, tehát széles mosollyal elővettem a kért papírokat. A hölgy nézi, nézi, aztán azt mondja: ez nem jó, mert ez egy "módosító" végzés. Mire én: a végzés az végés, minden létező adat rajta van, ami kell, ez a legfrissebb, ami a cégbíróságtól van, hacsak nem az eredeti 1992-es bejegyzésre vágyik valamiért. Márpedig ez nem jó, mert csak módosítás, nincs rajta a jegyzett tőke, a tagok neve meg akármi. Mutatom neki, hogy lapozzon, itt vannak azok az adatok is. 10-15 percnyi vita után mondtam, hogy akkor hívja ide a főnökét. Elment, jön vissza néhány perc múlva, főnök sehol. Márpedig ez a papír így nem jó. Oké, mondom, panaszt hol tudok tenni? Írjak egy levelet a telefonszámlámon levő címre!
Alapvetően toleráns és béketűrő ember vagyok. Tudom, hogy a Vodafone ezzel a magatartással mindenfajta fogyasztóvédelmi és egyéb előírást megsértett, de igazándiból már elegem volt az egészből, otthagytam az ügyfélszolgálatost, és bementem a T-Mobile-hoz. Megkérdeztem, hogyan tudnék gyorsan egy mobil modemhez jutni. Rámutattak a Saturnra, bementem, és 2 perc alatt vettem egy mobil modemet, előre feltöltött kártyával, céges számlára. Végzés meg egyebek nélkül.
Hogy miért írtam le ezt az egészet. Egyrészt, azon felül, hogy az ügyfélszolgálatos csaj síkhülye volt, és teljesen alkalmatlan a munkája elvégzésére, annyi bizonyos, hogy a cége által szigorúan meghatározott módon járt el (és valószínűleg ebben a színfalak mögött lapító főnöke is megerősítette). Tehát mondhatjuk, hogy a cég bürokráciája olyan szinten túlszabályozta magát, hogy az már aktívan akadályozza őket a profit termelésében. És ez a dolog sok multiról elmondható: horribilis pénzeket költenek reklámra, menedzserekre, piackutatásra, és még ki tudja mire. De amikor valaki besétál a boltba, és meg akarja venni a terméküket, akkor képtelenek kiszolgálni. És itt nemcsak arról van szó, hogy elestek a modem és a feltöltőkártya hasznától, és az alkalmazott egy fillér hasznot nem termelt a cégének ebben a fél órában: kialakult bennem egy végérvényesen negatív kép a cégről, és ezt természetesen megosztom másokkal is.
Mondjuk, azért ilyesmire fel voltam készülve, tudom, milyenek a mobilszolgáltatók, tehát széles mosollyal elővettem a kért papírokat. A hölgy nézi, nézi, aztán azt mondja: ez nem jó, mert ez egy "módosító" végzés. Mire én: a végzés az végés, minden létező adat rajta van, ami kell, ez a legfrissebb, ami a cégbíróságtól van, hacsak nem az eredeti 1992-es bejegyzésre vágyik valamiért. Márpedig ez nem jó, mert csak módosítás, nincs rajta a jegyzett tőke, a tagok neve meg akármi. Mutatom neki, hogy lapozzon, itt vannak azok az adatok is. 10-15 percnyi vita után mondtam, hogy akkor hívja ide a főnökét. Elment, jön vissza néhány perc múlva, főnök sehol. Márpedig ez a papír így nem jó. Oké, mondom, panaszt hol tudok tenni? Írjak egy levelet a telefonszámlámon levő címre!
Alapvetően toleráns és béketűrő ember vagyok. Tudom, hogy a Vodafone ezzel a magatartással mindenfajta fogyasztóvédelmi és egyéb előírást megsértett, de igazándiból már elegem volt az egészből, otthagytam az ügyfélszolgálatost, és bementem a T-Mobile-hoz. Megkérdeztem, hogyan tudnék gyorsan egy mobil modemhez jutni. Rámutattak a Saturnra, bementem, és 2 perc alatt vettem egy mobil modemet, előre feltöltött kártyával, céges számlára. Végzés meg egyebek nélkül.
Hogy miért írtam le ezt az egészet. Egyrészt, azon felül, hogy az ügyfélszolgálatos csaj síkhülye volt, és teljesen alkalmatlan a munkája elvégzésére, annyi bizonyos, hogy a cége által szigorúan meghatározott módon járt el (és valószínűleg ebben a színfalak mögött lapító főnöke is megerősítette). Tehát mondhatjuk, hogy a cég bürokráciája olyan szinten túlszabályozta magát, hogy az már aktívan akadályozza őket a profit termelésében. És ez a dolog sok multiról elmondható: horribilis pénzeket költenek reklámra, menedzserekre, piackutatásra, és még ki tudja mire. De amikor valaki besétál a boltba, és meg akarja venni a terméküket, akkor képtelenek kiszolgálni. És itt nemcsak arról van szó, hogy elestek a modem és a feltöltőkártya hasznától, és az alkalmazott egy fillér hasznot nem termelt a cégének ebben a fél órában: kialakult bennem egy végérvényesen negatív kép a cégről, és ezt természetesen megosztom másokkal is.
Pontszám: 9.04