Igaz-e, hogy 50. szinten az állat a gazdája ellen fordul?
1. hozzászólás - 2008.12.04. 15:11:57
1. hozzászólás - 2008.12.04. 15:11:57
Elterjedt a hír, hogy 50. szinten az állat "fellázad", megtámadja a gazdáját, és ha le tudja győzni, akkor elmenekül. Ezt a hírt sem cáfolni, sem megerősíteni nem tudom... De komolyra fordítva a a szót.
Az állatok erősségével kapcsolatban számos levelet kaptam az utóbbi időben. Valaki egyenesen azt írta, hogyha "a lélekkút mellett ezt is rendbe raktuk, akkor már tényleg minden tökéletes lesz." Először is összefoglalom, hogy milyen felvetéseitek voltak:
1.) Aki 30 pp-s beállítással portyázik, annak "mellesleg" az állata kétszer gyorsabban fejlődik, mint a többieké.
2.) Ha valakinek van egy nagyon magas szintű állata, azt soha nem éri meg "lecserélni", vagy másik állatot tartani mellette, mert úgysem pusztulhat el.
3.) Az állatok szintlépése a játékosok szintlépésével ellentétben nem exponenciális, hanem lineáris, ezért messze erősebbek lesznek a gazdájuknál.
Először is az állatokról, és az őket érintő képletekről. Az állatoknak a következő jellemzői vannak:
Alap szint. Ez az állat befogáskori szintje. Ha pl. 10 szinten fogtad be, akkor ez valószínűleg egy 8 és 12. közötti szintű állat. Az alap szinttől függ a beidomítási költség.
Aktuális szint. Ez kezdetben mindig 1, ahogy az állat tapasztalati pontot kap, ez fejlődik.
Állat találati esélye. Az állat találati esélye az alap szintjétől, az aktuális szintjétől és az ellenfél játékostól függ.
Állat életpontja. Ez gyakorlatilag az alap és aktuális szint szorzatának függvénye.
Állat sebzése. Az állat sebzése mindig egy százaléka a te lehetséges sebzésednek. Az, hogy hány százaléka, az állat alap és aktuális szintjétől függ, és maximalizálva van.
Állat sebzésfelfogása. Az állat sebzésfelfogása az aktuális szintjének és egy konstansnak a szorzata. A konstans értéke annál nagyobb, minél magasabb szintű a gazda.
Az eredeti koncepció az volt, hogy a sebzések - és igy a másodlagos támadások - növekedésével idővel annyira megnő az állatok által kapott sebzés, hogy muszáj egy nagyobb alapszintű állatra upgradelni. Csakhogy a kellőképp magas szintű állat olyan sebzésfelfogást produkál, amelynek eredményeképp az állat hamarabb lépi a szinteket, mint hogy akár gyógyítani kellene.
Számos javaslat volt a probléma orvoslására, én mindenképp affelé hajlok, amely a jelenlegi rendszert legkevésbé piszkálja meg. Többen mondták, hogy az állatok fejlődése váltson egyre lassulóra. Ezzel 2 gond is van. nem oldja meg a jelenlegi magas szintű állatok problémáját, és ha valakinek mégis elévül az állata, az életben nem fog tudni egy másikat magas szintre kinevelni.
Ugyanezt a megoldást adja az, ha a fenti képletek közül 1-2-ben az aktuális szint hatását váltjuk lineárisról logaritmikusra (azaz csökkenő hatásúra), méghozzá úgy, hogy az állattartók 99%-ka ebből semmit se érezzen. Erre a megoldás az, hogyha a csökkenő hatásfok csakis akkor következik be, ha az állat aktuális szintje meghaladja az alap szint és a gazdi szintjének az összegét.
Példa: Egy 15. szintű karakternek van egy 10. alapszintű állata. Ekkor az állat 25. szintig ugyanúgy működik, mint eddig, de 25. szint felett már bizonyos mértékben csökken a bónusz, amit a találati esélyére és a sebzésfelfogására kap a szintje után. Tehát akinek 50. szintű állata van, az továbbra is táposabb lesz, mint egy 25. szintű, de nem kétszer erősebb.
Az állatok erősségével kapcsolatban számos levelet kaptam az utóbbi időben. Valaki egyenesen azt írta, hogyha "a lélekkút mellett ezt is rendbe raktuk, akkor már tényleg minden tökéletes lesz." Először is összefoglalom, hogy milyen felvetéseitek voltak:
1.) Aki 30 pp-s beállítással portyázik, annak "mellesleg" az állata kétszer gyorsabban fejlődik, mint a többieké.
2.) Ha valakinek van egy nagyon magas szintű állata, azt soha nem éri meg "lecserélni", vagy másik állatot tartani mellette, mert úgysem pusztulhat el.
3.) Az állatok szintlépése a játékosok szintlépésével ellentétben nem exponenciális, hanem lineáris, ezért messze erősebbek lesznek a gazdájuknál.
Először is az állatokról, és az őket érintő képletekről. Az állatoknak a következő jellemzői vannak:
Alap szint. Ez az állat befogáskori szintje. Ha pl. 10 szinten fogtad be, akkor ez valószínűleg egy 8 és 12. közötti szintű állat. Az alap szinttől függ a beidomítási költség.
Aktuális szint. Ez kezdetben mindig 1, ahogy az állat tapasztalati pontot kap, ez fejlődik.
Állat találati esélye. Az állat találati esélye az alap szintjétől, az aktuális szintjétől és az ellenfél játékostól függ.
Állat életpontja. Ez gyakorlatilag az alap és aktuális szint szorzatának függvénye.
Állat sebzése. Az állat sebzése mindig egy százaléka a te lehetséges sebzésednek. Az, hogy hány százaléka, az állat alap és aktuális szintjétől függ, és maximalizálva van.
Állat sebzésfelfogása. Az állat sebzésfelfogása az aktuális szintjének és egy konstansnak a szorzata. A konstans értéke annál nagyobb, minél magasabb szintű a gazda.
Az eredeti koncepció az volt, hogy a sebzések - és igy a másodlagos támadások - növekedésével idővel annyira megnő az állatok által kapott sebzés, hogy muszáj egy nagyobb alapszintű állatra upgradelni. Csakhogy a kellőképp magas szintű állat olyan sebzésfelfogást produkál, amelynek eredményeképp az állat hamarabb lépi a szinteket, mint hogy akár gyógyítani kellene.
Számos javaslat volt a probléma orvoslására, én mindenképp affelé hajlok, amely a jelenlegi rendszert legkevésbé piszkálja meg. Többen mondták, hogy az állatok fejlődése váltson egyre lassulóra. Ezzel 2 gond is van. nem oldja meg a jelenlegi magas szintű állatok problémáját, és ha valakinek mégis elévül az állata, az életben nem fog tudni egy másikat magas szintre kinevelni.
Ugyanezt a megoldást adja az, ha a fenti képletek közül 1-2-ben az aktuális szint hatását váltjuk lineárisról logaritmikusra (azaz csökkenő hatásúra), méghozzá úgy, hogy az állattartók 99%-ka ebből semmit se érezzen. Erre a megoldás az, hogyha a csökkenő hatásfok csakis akkor következik be, ha az állat aktuális szintje meghaladja az alap szint és a gazdi szintjének az összegét.
Példa: Egy 15. szintű karakternek van egy 10. alapszintű állata. Ekkor az állat 25. szintig ugyanúgy működik, mint eddig, de 25. szint felett már bizonyos mértékben csökken a bónusz, amit a találati esélyére és a sebzésfelfogására kap a szintje után. Tehát akinek 50. szintű állata van, az továbbra is táposabb lesz, mint egy 25. szintű, de nem kétszer erősebb.
Pontszám: 7.92