Hozzászólások - Kocos
Dátum: 2010.09.07. 07:47:46
[torolve]
Dátum: 2010.09.06. 17:25:11
Idézet: Jeriko - 2010.09.06. 17:12:34
Elmondom mi lenne a kovetkezo siras. Jajj akkor konzervaljuk az elonyoket, mert amit o meg tudott tenni azt en mar nem. Es itt most az amit o meg tudott tenni helyere lehet VF-et kepzelni, lehet szingut kepzelni, vagy akarmi mast amit megszuntetsz.
Masik: ezzel csupan ket LE/TP aranyt modosito tenyezot szuntetnel meg, maradna jonehany.
Itt csak a semmi, vagy a durva megoldás létezik. VF-et, szingut törölni, EH-t alapban megadni mindenkinek (ezt kellett volna kezdetek óta). Némileg finomabb, hogy VF átkonvertálódik EH-ra, és kezit csókolom. Ha máshogy nem, adott szinttől így kellene működnie.
Annyira el van szúrva a játék TP-s része, hogy ezen finomhangolni nem lehet.
Annyira el van szúrva a játék TP-s része, hogy ezen finomhangolni nem lehet.
Elmondom mi lenne a kovetkezo siras. Jajj akkor konzervaljuk az elonyoket, mert amit o meg tudott tenni azt en mar nem. Es itt most az amit o meg tudott tenni helyere lehet VF-et kepzelni, lehet szingut kepzelni, vagy akarmi mast amit megszuntetsz.
Masik: ezzel csupan ket LE/TP aranyt modosito tenyezot szuntetnel meg, maradna jonehany.
Dátum: 2010.09.06. 09:29:45
Idézet: Craslorg - 2010.09.06. 08:49:11
Miert jo az, hogy egy csomo embert kizarsz a szavazasbol?
Mert a szavazás lejártakor a Zachert könyvnek mindössze 1 szavazata volt. Sajnos a szavazatok nem zárulank le automatikusan, így utána is lehet szavazni, de az természetesen már nem számít a versenyben. Baraty lezárja majd azokat, ahol már lejárt a szavazás.
Miert jo az, hogy egy csomo embert kizarsz a szavazasbol?
Dátum: 2010.09.06. 08:29:54
Itt miert nincs eselyes tovabbjutasra?
Dátum: 2010.09.05. 18:02:27
Idézet: Endyr - 2010.09.05. 17:51:38
Miert kene? Senki sem szuletett VF-es. Barki marmikor valthat EH-ra. (Ugyanakkor nyilvan az sem lenne kivanatos, ha hirtelen mindenki atvaltana EH-ra.)
hmm...5%? +10 ultra, +10 transzplant? jol hangzik, mar csak a VFeseket kell meggyoznod, h ez balanszos
Miert kene? Senki sem szuletett VF-es. Barki marmikor valthat EH-ra. (Ugyanakkor nyilvan az sem lenne kivanatos, ha hirtelen mindenki atvaltana EH-ra.)
Dátum: 2010.09.04. 19:32:33
Letezik, hogy a 65-os szintu epikus szetbol csak 9 targy van a jatekban?
Dátum: 2010.09.04. 08:35:43
Idézet: Let. - 2010.09.03. 21:48:15
Ahhoz, hogy feltedd mashonnan is, eleg regelni, jatszani nem kell.
(Azert nem jelentkezem okoskodas helyett, mert elfelejtenem idoben kimasolni es nagyon hamar kiporog.)
Csak v3-on játszom így innen van lehetőségem jelenteni.
Ahhoz, hogy feltedd mashonnan is, eleg regelni, jatszani nem kell.
(Azert nem jelentkezem okoskodas helyett, mert elfelejtenem idoben kimasolni es nagyon hamar kiporog.)
Dátum: 2010.09.03. 22:15:46
Te se tudod Biri, de sebaj.
Majd holnap elmondom, mpst faradt vagyok.
Idézet: Birka - 2010.09.03. 22:10:19
Minusz 10 szint volt az, es en szoltam elebb, aztan mikor Ariel felvazolta, hogy milyen jo lesz majd vegtelen LE/TP-t elerni masoknak itt, akkor kerult javitasra.
Akkor javitasra kerult, hogy 10 vagy tobb szinttel lefele utve ugyanannyi a jutalom mint 9 szintre. Tapasztalatom szerint LE-ben is.
Errol soha nem hallottam, ha volt ilyen info az neked ment privatban, es elnezest, hogy nem tudunk rola. Az tuti, hogy amikor lekuzdottem a fertozest a hatas erezheto volt, tehat akkor meg volt ennek jelentossege.
Majd holnap elmondom, mpst faradt vagyok.
Idézet: Birka - 2010.09.03. 22:10:19
Anyám mi van itt, a játék öregei se tudják mi hogy működik már
-A sok szintre leütött TP mesterségesen meg lett piszkálva (Mikor Decemberben Ariel kiderítette hogy -8 szintre 0 TP jön!), azóta ha extrém kis szintre támadsz, akkor is van minimális tp, hogy ne lehessen végtelen LÉ/TP-t generálni!
-A sok szintre leütött TP mesterségesen meg lett piszkálva (Mikor Decemberben Ariel kiderítette hogy -8 szintre 0 TP jön!), azóta ha extrém kis szintre támadsz, akkor is van minimális tp, hogy ne lehessen végtelen LÉ/TP-t generálni!
Minusz 10 szint volt az, es en szoltam elebb, aztan mikor Ariel felvazolta, hogy milyen jo lesz majd vegtelen LE/TP-t elerni masoknak itt, akkor kerult javitasra.
Akkor javitasra kerult, hogy 10 vagy tobb szinttel lefele utve ugyanannyi a jutalom mint 9 szintre. Tapasztalatom szerint LE-ben is.
-A KH ellen nem hat a fertőzés szorzó! Kvázi olyan mintha nem lenne ilyen statisztikájuk... (Ezt még a kh megjelenése után pár héttel tisztázta Baraty...)
Errol soha nem hallottam, ha volt ilyen info az neked ment privatban, es elnezest, hogy nem tudunk rola. Az tuti, hogy amikor lekuzdottem a fertozest a hatas erezheto volt, tehat akkor meg volt ennek jelentossege.
Dátum: 2010.09.03. 18:01:15
Idézet: Jeriko - 2010.09.03. 16:12:42
Ja latom abbol a tablazatbol vontad le ezt ami -7 szintig tart ugye?
De akkor TP-t se kapnek ebbol kiindulva es azt is kapok. Sztem ez teljesen teves info.
Idézet: Kocos - 2010.09.03. 11:24:08
Ha egy karaktert ütsz, 8 szinttel lefelé, nem hozol tőle LE-t (http://vegzetur.wikidot.com/portya)
Ha KH tagot, akkor meg igen.
Idézet: Jeriko - 2010.09.03. 10:50:13
Ilyen valoban van? En nem tudok rola, es tapasztalataim is ellentetesek ezzel.
A szingularitás nem borította addig a bilit, amíg pár hónappal ezelőtt nem lett megváltoztatva (mellesleg híradás nélkül), hogy a KH-t felülről ütve nem csökken a hozott LE, úgy mint karakterek esetéb. Addig létezett egy visszacsatolás, ami miatt nem érte meg előre szaladni. Hogy ezt Miklós miért vette ki nem tudom, de emiatt a top is el fog szállni, úgy mint a VF (és sírás pár hónap múlva megint, hogy nincs kit ütni, több KH tag kell...)
Ilyen valoban van? En nem tudok rola, es tapasztalataim is ellentetesek ezzel.
Ha egy karaktert ütsz, 8 szinttel lefelé, nem hozol tőle LE-t (http://vegzetur.wikidot.com/portya)
Ha KH tagot, akkor meg igen.
Ja latom abbol a tablazatbol vontad le ezt ami -7 szintig tart ugye?
De akkor TP-t se kapnek ebbol kiindulva es azt is kapok. Sztem ez teljesen teves info.
Dátum: 2010.09.03. 14:28:48
Amikor a lehetetlen lehetseges, vo. ebben a jatekban mindenki magus.
http://href.hu/x/d4xp
http://href.hu/x/d4xp
Dátum: 2010.09.03. 11:26:17
Idézet: Birka - 2010.09.03. 11:07:51
Hogy te mennyire tévedsz Barriqe pl 3 embert lát, ebből egy a saját klónja (Ariel efektus). Én, ha nem lennék smaragd, akkor draszikusan kevesebb embert látnék a portya listámban...
Nem 3 embert latok, hanem 3 emberbol kapok erdemi TP-t. Ha TLO eredetijet is szamoljuk, akkor 4.
De mindíg mindenkinél vannak kisebb karakterek, és gyöngébb ellenfelek, ergo az nem lehet kifogás
Hogy te mennyire tévedsz Barriqe pl 3 embert lát, ebből egy a saját klónja (Ariel efektus). Én, ha nem lennék smaragd, akkor draszikusan kevesebb embert látnék a portya listámban...
Nem 3 embert latok, hanem 3 emberbol kapok erdemi TP-t. Ha TLO eredetijet is szamoljuk, akkor 4.
Dátum: 2010.09.03. 11:24:08
Idézet: Jeriko - 2010.09.03. 10:50:13
Ilyen valoban van? En nem tudok rola, es tapasztalataim is ellentetesek ezzel.
A szingularitás nem borította addig a bilit, amíg pár hónappal ezelőtt nem lett megváltoztatva (mellesleg híradás nélkül), hogy a KH-t felülről ütve nem csökken a hozott LE, úgy mint karakterek esetéb. Addig létezett egy visszacsatolás, ami miatt nem érte meg előre szaladni. Hogy ezt Miklós miért vette ki nem tudom, de emiatt a top is el fog szállni, úgy mint a VF (és sírás pár hónap múlva megint, hogy nincs kit ütni, több KH tag kell...)
Ilyen valoban van? En nem tudok rola, es tapasztalataim is ellentetesek ezzel.
Dátum: 2010.09.03. 11:23:00
Idézet: Jeriko - 2010.09.03. 10:33:54
Hat igen, ez mar akkor is megvalosithatatlannak tunt (peldaul mert nem mindenki _akar_ szintet lepni), illetve taktikakat szuntetett volna meg. Nem is ereztem tamogathatonak.
Ugyanakkor egy a jatekban meg nem szereplo uj funkcio, mint peldaul egy esemeny tudna hasznalni ezt a megoldast, mert senki sem fogja ugy erezni, hogy hatranyba kerult altala, hiszen nincs mihez kepest hatranyban lenni.
Idézet: Kocos - 2010.09.03. 07:31:01
Akkor lehet, hogy az eventeknel el kene feljteni a szintet alaperteket, amihez viszonyitani kell.
Event eseten legyen egy olyan besorolasi folyamat, mint a TF-en volt a kategoriaoros. Persze azzal a kulonbseggel, hogy a randomot minimalisra kene szoritani. A jutalmazas meg valamennyire fugghetne a kategoriatol amiben kuzd valaki, igy azok, akik nagy erejuk miatt erosebb kategoriaba kerultek, nem ereznek ezt kicseszesnek.
BINGO!
2008 október elején írtam először, hogy a LE és TP okozta kettősség gondokat fog okozni, pedig akkor még VF sem volt. Meg azt is, hogy a szintlépés történhetne úgy, hogy legyőzöl egy kategóriaőrt...
Akkor lehet, hogy az eventeknel el kene feljteni a szintet alaperteket, amihez viszonyitani kell.
Event eseten legyen egy olyan besorolasi folyamat, mint a TF-en volt a kategoriaoros. Persze azzal a kulonbseggel, hogy a randomot minimalisra kene szoritani. A jutalmazas meg valamennyire fugghetne a kategoriatol amiben kuzd valaki, igy azok, akik nagy erejuk miatt erosebb kategoriaba kerultek, nem ereznek ezt kicseszesnek.
BINGO!
2008 október elején írtam először, hogy a LE és TP okozta kettősség gondokat fog okozni, pedig akkor még VF sem volt. Meg azt is, hogy a szintlépés történhetne úgy, hogy legyőzöl egy kategóriaőrt...
Hat igen, ez mar akkor is megvalosithatatlannak tunt (peldaul mert nem mindenki _akar_ szintet lepni), illetve taktikakat szuntetett volna meg. Nem is ereztem tamogathatonak.
Ugyanakkor egy a jatekban meg nem szereplo uj funkcio, mint peldaul egy esemeny tudna hasznalni ezt a megoldast, mert senki sem fogja ugy erezni, hogy hatranyba kerult altala, hiszen nincs mihez kepest hatranyban lenni.
Dátum: 2010.09.03. 08:31:10
Idézet: Endyr - 2010.09.03. 08:27:15
Az elso harom szot kiveve egyetertek. A bajnokin is tobbnyire ok nyernek. Nincs ezzel semmi gond.
Van azert ennek annyi elonye is, hogy kiprobalhatja magat barki az aktualis bajnok ellen ingyen. (Nem irtam, de nyilvan a szovetsegi Arenahoz hasonloan mukodne a csata.)
Extra otlet: a bajnoki medalok _minden_ esetben -3 tulajdonsagot adnak mindenre a bajnoki areban valo harckor, es a klonoknak is.
az a baj, h 90%ban pokok ulnenek a tronon. a tobbieknek ez a fejlesztes annyit hozna, h latjak amikor az egyik pok levaltja a masikat
Az elso harom szot kiveve egyetertek. A bajnokin is tobbnyire ok nyernek. Nincs ezzel semmi gond.
Van azert ennek annyi elonye is, hogy kiprobalhatja magat barki az aktualis bajnok ellen ingyen. (Nem irtam, de nyilvan a szovetsegi Arenahoz hasonloan mukodne a csata.)
Extra otlet: a bajnoki medalok _minden_ esetben -3 tulajdonsagot adnak mindenre a bajnoki areban valo harckor, es a klonoknak is.
Dátum: 2010.09.03. 08:23:52
Fejlesztesi otlet: Bajnoki arena.
Minden szinten lenne egy bajnoki tron. Ahhoz, hogy beleulhess vegezned kell az aktualis klonnal a bajnoki arenaban. Ha sikerrel jarsz, beleulhetsz a tronba, ami egy klonoz szek, es onnantol a te klonod fogja orizni az arenat. A klonozas technikajabol adodoan a klonok elete veges, minden nap egy tulajdonsaguk (veletlenszeruen) egy ponttal csokken.
Az arenaban specialis toplistak elerhetoek:
- Kinek a klonja van a legtobb arenaban.
- Melyik klon orzi arenajat legregebben.
- Osszesen hany napig oriztek az egyes emberek klonjai a kulonbozo arenakat.
- Melyik szinten volt a legtobbszor klonozva bajnok.
(stb.)
Elerheto az adott arena tortenete, azaz, hogy ki mikor ult bele a tronusba.
(Megjegyzes: A tamadas soran ervenyesulhetnek olyan hatasok, amelyek a klonra utana nem hatnak (pl. tamadas itala), de forditva is (vedekezes itala). A statisztika szempontjabol csak az szamit, hogy napfordulon ki ul a tronusban. Naponta egyszer lehet probalkozni az arenaban, de csak akkor, ha napfordulon nem a te klonod ult az arenaban.)
Minden szinten lenne egy bajnoki tron. Ahhoz, hogy beleulhess vegezned kell az aktualis klonnal a bajnoki arenaban. Ha sikerrel jarsz, beleulhetsz a tronba, ami egy klonoz szek, es onnantol a te klonod fogja orizni az arenat. A klonozas technikajabol adodoan a klonok elete veges, minden nap egy tulajdonsaguk (veletlenszeruen) egy ponttal csokken.
Az arenaban specialis toplistak elerhetoek:
- Kinek a klonja van a legtobb arenaban.
- Melyik klon orzi arenajat legregebben.
- Osszesen hany napig oriztek az egyes emberek klonjai a kulonbozo arenakat.
- Melyik szinten volt a legtobbszor klonozva bajnok.
(stb.)
Elerheto az adott arena tortenete, azaz, hogy ki mikor ult bele a tronusba.
(Megjegyzes: A tamadas soran ervenyesulhetnek olyan hatasok, amelyek a klonra utana nem hatnak (pl. tamadas itala), de forditva is (vedekezes itala). A statisztika szempontjabol csak az szamit, hogy napfordulon ki ul a tronusban. Naponta egyszer lehet probalkozni az arenaban, de csak akkor, ha napfordulon nem a te klonod ult az arenaban.)
Dátum: 2010.09.03. 08:12:40
Idézet: Birka - 2010.09.03. 06:39:22
No persze. Mondok par adatot. Jatek eleje ota szingu vs. szingumentes jatek kulonbsege mostanra kb. 16-17 szint. En 131, "tomeg" 113-119.
VF bevezetese ota visszafogott karakter, adott esetlben lathatatlan vadaszattal, illetve a fent emlitett "normal" kari kozott a kulonbseg kb. 30 szint. (83-89-re tettem az elobbieket.)
Most akkor minden ervedet amit normal vs. szingu elmondtal forditsd at abba, hogy VF vs. normal, es azt latod, hogy csaknem duplan ugyanazt kapod.
Es ebben a szingu raadasul csak egy resz, ami raadasul onszabalyozo. (Hasznalata visszafogja a hasznalatanak hatekonysagat.) Hiszen Nekem van 3! celpontom akiert nem 10-20 TP-t kapok, az a karakter, aki zomeban a sajat szintje kornyeket uti, gyakorlatilag ugyanannyi TP-t kap mint en, akar 20-30 szinttel alattam is. Raadasul a szintkulonbseg egy resze meg anno az EF korai maxolasabol ered, jelentos resze pedig a vadaszat alatti + TP-re vezetheto vissza (ami jelentleg is +12% folott van nekem, nyilvan korabban meg ennel is tobb volt). Sztem a kialakult kulonbsegnek legjobb esetben is a fele (5-10 szint) vezetheto vissza a szingularis szakertelemre.
Ennek kikuszobolesere lenne kivalo egy gyakorlatilag korlatlan mennyisegben beszerezheto relikvia, es akkor mindig lenne mire elkolteni az LGY-t. Aki halad szintben annak esetleg kevesebb jutna erre, aki nem, annak tobb. Adtam is le otletet, sajnos, tul sok munka lenne megcsinalni, ezert nem lesz pont olyan. Talan masmilyen majd lesz.
Biztos menne. Bar nem volt meg ra pelda. Koszonjuk a levegobe beszelest.
A premisszad es a konkluziod kozul hianyzik a logikai kapcsolat. (Peldaul mintha azt mondanam, hogy piros az ingem, mert igen ehes vagyok.) [Tenyleg ehes vagyok, meg nem nyitott ki a bufe.]
Felolem folytasd csak probalj vegre olyat mondani, aminek van barmifele alapja.
Tudod birka en nem tudok ugy gondolkodni, hogy par embernek bealdozom a jatekat, mert az milyen az egeszre nezve. Nem lehet egy ember jatekat szorakozasat sem bealdozni. A PvP jatek alapveto hibaja, hogy veges. Petur leirta masfel eve elo lehet keresni.
Indul egy egyenletes tomeg, kikerulnek belole erosek es gyengek. Aztan az erosebbek kozul lesznek kevesbe erosek es meg erosebbek. Vegul kialakul egy (kozel) statikus piramis. A pozitiv visszacsatolasok miatt statikus. Az egyik legerosebb pozitiv visszacsatolas a LE rablas. Az eros erosodik, a gyenge gyengul. Negativ visszacsatolas alig van a jatekban, pedig az tudna osszetartani a tomeget.
A masik nagy hibaja a PvP jateknak a sikerelmeny faktor. Elmeletileg egy portyaban - amit a jatek alapkihivasanak tekinthetunk - 1 egyseg pozitiv es egy egyseg negativ jatekelmeny generalodik. Ez osszessegeben nulla lenne, ami nagyon rossz tekintve, hogy mindenki a pozitiv elmenyert jatszik. Gyakorlatban van rengeteg modosito tenyezo. A csata hatasa (lasd kuldik), a rabolt/bukott LE, az hogy egyes csatakat nem tekintunk sajatnak (peldaul manaregenben csak le valaki, akkor megvonom a vallam, ez nem a teljesitmenyemet minositi). No meg itt van az az eset is, hogy a kudarcok sokkal melyebb nyomot hagynak bennunk, mint a sikerek - alapvto emberi vonas. Nem marad meg, hogy 100 kozelfix csatat nyerunk, de az az egy, amikor elveszitjuk, az igen. Az osszkep azert velhetoen pozitiv.
A pozitiv jatekelemeny masik reszet adja a fejlodes. Fejlodni mindenki szeret. Mindenki orul, ha egy-egy kisebb fejlesztesi tervet teljesiti. Ez tok jo, mert ez mindenkinek egyforman alanyi jogon jar. Ami itt meg emlitesre melto a VF hatasa (nemileg csokkenti a fejlodesbol adodo sikerelmenyt, de adott esetben novelheti is). Nem vallalkozom ra, hogy megbecsuljem, mert volt mar, hogy egy konkret embertol elobbb megkaptam, hogy a VF-eseknek es igy teljesen rendben, nem akarnak ok gyorsabban fejlodni, maskor meg ugyanez az ember leirja, hogy a VF-nek komoly hatranyai is vannak. Valamennyi van az szinte biztos.
Es a harmadik front a jatekelmeny beszerzesben a PvE jellegu kihivasok. Terkapu, kaland, epikus, entitas. Ezekbol jellemzoen mindenki sikereket gyujt.
Ha megnezzuk, a Beholder legsikeresebb jatekat, a TF-et, hogy hogyan tudott talponmaradni lassan 20 eve, ami sztem nem csak Magyarorszagon, de a vilagon is egyedulallo, akkor arra jutok, hogy bizony a harom faktorbol a 2-es es a 3-as alkotja a jatek torzset, es a PvP resz hengsulytalan, es egeszen minimalis pozitiv visszacsatolast tartalmaz. No meg persze az interakcios lehetosegek.
Mindez nyilvan elmeletben szep, de ha tudnam, hogy hogyan kell a gyakorlatban megvalositani, akkor valoszinuleg nem a vegzetur, hanem a Kociada foruman beszelgetnenk arrol, hogy az a jatek ennel jobb gyakorlatilag nem is lehetne. Oszt megis itt vagyunk.
Solina, a szinu legalább annyira káros, ha nem is károsabb, mint a VF...
No persze. Mondok par adatot. Jatek eleje ota szingu vs. szingumentes jatek kulonbsege mostanra kb. 16-17 szint. En 131, "tomeg" 113-119.
VF bevezetese ota visszafogott karakter, adott esetlben lathatatlan vadaszattal, illetve a fent emlitett "normal" kari kozott a kulonbseg kb. 30 szint. (83-89-re tettem az elobbieket.)
Most akkor minden ervedet amit normal vs. szingu elmondtal forditsd at abba, hogy VF vs. normal, es azt latod, hogy csaknem duplan ugyanazt kapod.
Es ebben a szingu raadasul csak egy resz, ami raadasul onszabalyozo. (Hasznalata visszafogja a hasznalatanak hatekonysagat.) Hiszen Nekem van 3! celpontom akiert nem 10-20 TP-t kapok, az a karakter, aki zomeban a sajat szintje kornyeket uti, gyakorlatilag ugyanannyi TP-t kap mint en, akar 20-30 szinttel alattam is. Raadasul a szintkulonbseg egy resze meg anno az EF korai maxolasabol ered, jelentos resze pedig a vadaszat alatti + TP-re vezetheto vissza (ami jelentleg is +12% folott van nekem, nyilvan korabban meg ennel is tobb volt). Sztem a kialakult kulonbsegnek legjobb esetben is a fele (5-10 szint) vezetheto vissza a szingularis szakertelemre.
A szingusok fele annyi LGY-t kapnak szinthez képest mint a "normál" ütem, így ha hozzájuk van belőve a tárgy ára, akkor a vf-es úszik benne!
Ennek kikuszobolesere lenne kivalo egy gyakorlatilag korlatlan mennyisegben beszerezheto relikvia, es akkor mindig lenne mire elkolteni az LGY-t. Aki halad szintben annak esetleg kevesebb jutna erre, aki nem, annak tobb. Adtam is le otletet, sajnos, tul sok munka lenne megcsinalni, ezert nem lesz pont olyan. Talan masmilyen majd lesz.
(Persze megy a trombi, ha az "élemezőny", a masszív ősköves fizető közönség nem tud megvenni valamit LGY hiányában...)
Biztos menne. Bar nem volt meg ra pelda. Koszonjuk a levegobe beszelest.
A szingu széthúzza a mezőnyt, így saját magának csökkenti a PvP lehetőségét a játékos, azaz legót csinál a saját játékából (Ilyen szempontból sokkal veszélyesebb mint a VF!!!)
A premisszad es a konkluziod kozul hianyzik a logikai kapcsolat. (Peldaul mintha azt mondanam, hogy piros az ingem, mert igen ehes vagyok.) [Tenyleg ehes vagyok, meg nem nyitott ki a bufe.]
És még sorolhatnám...
Felolem folytasd csak probalj vegre olyat mondani, aminek van barmifele alapja.
Kócos, kíváncsi lennék a véleményedre. Miklós sose fog meglépni egy ilyen horderejű politikai kérdést, szóval erősen elméleti a beszélgetés témája... (Persze jól nem jöhet ki belőle, ha nem lépi meg önsorvad a rendszer, ha meglépi lázadás következtében tuti abbahagyják páran...)
Tudod birka en nem tudok ugy gondolkodni, hogy par embernek bealdozom a jatekat, mert az milyen az egeszre nezve. Nem lehet egy ember jatekat szorakozasat sem bealdozni. A PvP jatek alapveto hibaja, hogy veges. Petur leirta masfel eve elo lehet keresni.
Indul egy egyenletes tomeg, kikerulnek belole erosek es gyengek. Aztan az erosebbek kozul lesznek kevesbe erosek es meg erosebbek. Vegul kialakul egy (kozel) statikus piramis. A pozitiv visszacsatolasok miatt statikus. Az egyik legerosebb pozitiv visszacsatolas a LE rablas. Az eros erosodik, a gyenge gyengul. Negativ visszacsatolas alig van a jatekban, pedig az tudna osszetartani a tomeget.
A masik nagy hibaja a PvP jateknak a sikerelmeny faktor. Elmeletileg egy portyaban - amit a jatek alapkihivasanak tekinthetunk - 1 egyseg pozitiv es egy egyseg negativ jatekelmeny generalodik. Ez osszessegeben nulla lenne, ami nagyon rossz tekintve, hogy mindenki a pozitiv elmenyert jatszik. Gyakorlatban van rengeteg modosito tenyezo. A csata hatasa (lasd kuldik), a rabolt/bukott LE, az hogy egyes csatakat nem tekintunk sajatnak (peldaul manaregenben csak le valaki, akkor megvonom a vallam, ez nem a teljesitmenyemet minositi). No meg itt van az az eset is, hogy a kudarcok sokkal melyebb nyomot hagynak bennunk, mint a sikerek - alapvto emberi vonas. Nem marad meg, hogy 100 kozelfix csatat nyerunk, de az az egy, amikor elveszitjuk, az igen. Az osszkep azert velhetoen pozitiv.
A pozitiv jatekelemeny masik reszet adja a fejlodes. Fejlodni mindenki szeret. Mindenki orul, ha egy-egy kisebb fejlesztesi tervet teljesiti. Ez tok jo, mert ez mindenkinek egyforman alanyi jogon jar. Ami itt meg emlitesre melto a VF hatasa (nemileg csokkenti a fejlodesbol adodo sikerelmenyt, de adott esetben novelheti is). Nem vallalkozom ra, hogy megbecsuljem, mert volt mar, hogy egy konkret embertol elobbb megkaptam, hogy a VF-eseknek es igy teljesen rendben, nem akarnak ok gyorsabban fejlodni, maskor meg ugyanez az ember leirja, hogy a VF-nek komoly hatranyai is vannak. Valamennyi van az szinte biztos.
Es a harmadik front a jatekelmeny beszerzesben a PvE jellegu kihivasok. Terkapu, kaland, epikus, entitas. Ezekbol jellemzoen mindenki sikereket gyujt.
Ha megnezzuk, a Beholder legsikeresebb jatekat, a TF-et, hogy hogyan tudott talponmaradni lassan 20 eve, ami sztem nem csak Magyarorszagon, de a vilagon is egyedulallo, akkor arra jutok, hogy bizony a harom faktorbol a 2-es es a 3-as alkotja a jatek torzset, es a PvP resz hengsulytalan, es egeszen minimalis pozitiv visszacsatolast tartalmaz. No meg persze az interakcios lehetosegek.
Mindez nyilvan elmeletben szep, de ha tudnam, hogy hogyan kell a gyakorlatban megvalositani, akkor valoszinuleg nem a vegzetur, hanem a Kociada foruman beszelgetnenk arrol, hogy az a jatek ennel jobb gyakorlatilag nem is lehetne. Oszt megis itt vagyunk.
Dátum: 2010.09.03. 07:31:01
Idézet: Solina - 2010.09.03. 04:07:21
Akkor lehet, hogy az eventeknel el kene feljteni a szintet alaperteket, amihez viszonyitani kell.
Event eseten legyen egy olyan besorolasi folyamat, mint a TF-en volt a kategoriaoros. Persze azzal a kulonbseggel, hogy a randomot minimalisra kene szoritani. A jutalmazas meg valamennyire fugghetne a kategoriatol amiben kuzd valaki, igy azok, akik nagy erejuk miatt erosebb kategoriaba kerultek, nem ereznek ezt kicseszesnek.
Nem ezt magyrazzuk, hogy mara istentelenul nehez normalis eventet berakni, mert ha ugyan azon a szinten van egy VF-es kari, meg egy normal, akkor barhonnet kozelited meg, harccal osszefuggo event, vagy a szakikat hasznalo event, akkor elonyben van a VF-es, hogy nem lehet kiegyenliteni... A kalandoknal is latszik.. Szinthez jon az ellenfel, a proba, de egy VF-esnek a szintjehez viszonyitva mindene eros.. O szinte kristalypont nelkul nevetve megoldja, mellette egy normal meg eszi a kristalypontot.... Ez lenne eventben is.. A VF egy katasztrofa volt.. A leghulyebb otlet, ami lehetett..
Akkor lehet, hogy az eventeknel el kene feljteni a szintet alaperteket, amihez viszonyitani kell.
Event eseten legyen egy olyan besorolasi folyamat, mint a TF-en volt a kategoriaoros. Persze azzal a kulonbseggel, hogy a randomot minimalisra kene szoritani. A jutalmazas meg valamennyire fugghetne a kategoriatol amiben kuzd valaki, igy azok, akik nagy erejuk miatt erosebb kategoriaba kerultek, nem ereznek ezt kicseszesnek.
Dátum: 2010.09.03. 07:22:16
Idézet: Birka - 2010.09.02. 19:10:42
Te Birka, en szivesen honek vezeraldozatot, ha latnam, hogy ennek hosszu tavon haszna van. De jelenleg azt latom, hogy az ellenfel viccbol lepockoli a tablarol a gyalogot, es gonoszul vigyorog rajta. A LE vedelem amit kaptak a terkapus lenyek marginalis (ugye innen indultunk ki), de mi az ertelme? Mi a nagyobb jo, amihez vezet, amiert erdemes meghozni az aldozatot? Van ilyen egyatalan?
Miért nem lehet elfogadni azt, hogy 1-2 vezér áldozat bőven belefér a meccs érdekében, de jelenleg gyalogokat se buktunk, csak ráborult az ásványvíz a sakktáblára...
Te Birka, en szivesen honek vezeraldozatot, ha latnam, hogy ennek hosszu tavon haszna van. De jelenleg azt latom, hogy az ellenfel viccbol lepockoli a tablarol a gyalogot, es gonoszul vigyorog rajta. A LE vedelem amit kaptak a terkapus lenyek marginalis (ugye innen indultunk ki), de mi az ertelme? Mi a nagyobb jo, amihez vezet, amiert erdemes meghozni az aldozatot? Van ilyen egyatalan?
Dátum: 2010.09.03. 05:31:53
Le se merem forditani amit mondasz, mert meg engem is meglincselnek.
Dátum: 2010.09.02. 15:07:17
Szerintem ez semmit nem ellensulyozna a VF-en. A VF-es kari (nagyjabol) ugyanolyan szintu karival meri ossze magat, tehat ha neki nincs akkor az ellenfelenek sincs, vagy nem regota van. Illetve aki elorerohan, annak ugyanolyan szakija lessznek mint a kornyezetenek, de feltehetoleg rovidebb ideje.