Egy ideje meg már a vita arról, hogy a varázslás vagy a fizikai harc az erősebb. Az utóbbi időben Birka, McPaul és még pár ember magyarázgatja, hogy az egyedüli üdvös taktika a játékban az IQ és taumaturgia növelése, mellette nem kell mást tenni, mint a védekezést tolni, tartani 1 állatot az elnyelés miatt, és ezzel szemben a fizikai harc útját járók tehetetlenek lesznek. Én ezzel vitába szálltam, hiszen pontosan látom a számokat és képleteket, de ahogy ez lenni szokott, sokan a legkevésbé nekem hisznek. Ezért amikor az állatok kritikus örökítését megszüntettük, az IQ lobbi hatására sokan meg voltak győzödve róla, hogy most aztán tényleg értelmüket vesztették az állatok, és vége a "harcosoknak". A kedélyek megnyugtatására mondtam, hogy készítünk egy statisztikai programot, ami méri, hogy melyik világban, melyik szinten mennyi az összes varázslat, fizikai és állat sebzés portyázásban. Már lassan egy hete gyűlnek az adatok, így közzé lehet tenni az eredményt. Az adatbázisnak így összesen 256 bejegyzése lett (minden világon minden szint egy külön bejegyzést kapott).
A 256-ból mindössze 31 olyan rekord van, ahol a fizikai_sebzés+állat_sebzés < varázslat sebzés (ezek nem egymás melletti szintek!)
Mindössze 10 olyan van, ahol a fizikai_sebzés+állat_sebzés < 0,8*varázslat sebzés.
Egyetlen olyan sincs, ahol a fizikai_sebzés+állat_sebzés < 0,5*varázslat sebzés.
Tehát azt az állítást, miszerint a mágusok erősebbek, és csak az IQ-t érdemes növelni, cáfoltuk. Cáfoltuk azt az állítást is, hogy nem volt szükséges az állatok kritikus örökítését megszüntetni. Lesz persze továbbra is, aki tovább bizonygatja, hogy "de engem tegnap a Józsi kapásból lelőtt egy 2000-es varázslattal!", de ettől a tények még tények maradnak.
Hozzászólások - Miklós
Dátum: 2009.12.20. 22:54:45
Dátum: 2009.12.20. 22:54:33
Idézet: Yasmina - 2009.12.20. 19:32:57
Miért kellene az állatok alapszintjét előtérbe helyezni? Megyek, vadászok, befogok egy állatot, aminek az alapszintje az enyémmel megegyezik. Ezért semmit sem kellett tennem. Van egy 50. szintű állatom: na akkor ezt már hosszú ideje nevelgetem, babusgatom, etetgetem... Az alap és a normál szint egyaránt fontos!
Ez csak egy ötlet, amit lehetne finomítani, de egy biztos, hogy az állatok alapszintjét kellene előtérbe helyezni és nem azt, hogy hány szintet léptek!
Miért kellene az állatok alapszintjét előtérbe helyezni? Megyek, vadászok, befogok egy állatot, aminek az alapszintje az enyémmel megegyezik. Ezért semmit sem kellett tennem. Van egy 50. szintű állatom: na akkor ezt már hosszú ideje nevelgetem, babusgatom, etetgetem... Az alap és a normál szint egyaránt fontos!
Dátum: 2009.12.20. 20:55:00
Rövid összefoglalás:
1.) A játék szabadságát meg akarom tartani, csak az extrém eseteket akarom elkerülni. (pl. 1. szinten 60-es elnyelés. És Ariel: ez nem piszlicsáré dolog, meg lehet csinálni). Szó sem volt arról, hogy a tárgy szintje ne lehessen nagyobb, mint a karakteré, ez a korlátozás értelmetlenül túlzó lenne.
2.) Nem akarok olyan túlkomplikált képletet, amit senki sem ért.
3.) Az építéshez való kötés nem jó ötlet. Abból nem lesz baj, ha egy 80. szintű karakter keveset épített, és mégis használhat 80. szintű tárgyat. A gond abból lehet, ha a 80. szintű karakter 300. szintű tárgyat használhat.
Egy egyszerű, csak az extrém módon exploitoló, vfezőket nem korlátozó, szinthez kötött megoldás, ahogy többen javasolták is:
- Egy karakter max. olyan szintű epikus tárgyat használhat, amelynek a szintje másfélszerese (esetleg kétszerese?) az ő szintjének.
- Gyakorlótér / Védőfal/Nekrofun trón: maximum szint/2 szintnyi számít. Tehát egy 20. szintű karakternek max. 10 szint. Ez már egyébként hónapokkal ezelőtt be lett ígérve.
1.) A játék szabadságát meg akarom tartani, csak az extrém eseteket akarom elkerülni. (pl. 1. szinten 60-es elnyelés. És Ariel: ez nem piszlicsáré dolog, meg lehet csinálni). Szó sem volt arról, hogy a tárgy szintje ne lehessen nagyobb, mint a karakteré, ez a korlátozás értelmetlenül túlzó lenne.
2.) Nem akarok olyan túlkomplikált képletet, amit senki sem ért.
3.) Az építéshez való kötés nem jó ötlet. Abból nem lesz baj, ha egy 80. szintű karakter keveset épített, és mégis használhat 80. szintű tárgyat. A gond abból lehet, ha a 80. szintű karakter 300. szintű tárgyat használhat.
Egy egyszerű, csak az extrém módon exploitoló, vfezőket nem korlátozó, szinthez kötött megoldás, ahogy többen javasolták is:
- Egy karakter max. olyan szintű epikus tárgyat használhat, amelynek a szintje másfélszerese (esetleg kétszerese?) az ő szintjének.
- Gyakorlótér / Védőfal/Nekrofun trón: maximum szint/2 szintnyi számít. Tehát egy 20. szintű karakternek max. 10 szint. Ez már egyébként hónapokkal ezelőtt be lett ígérve.
Dátum: 2009.12.19. 15:09:14
Idézet: Prisma - 2009.12.19. 13:32:22
Ezzel kapcsolatban már van egy javaslat, csak még nem jutottunk odáig, egy új szaki, ami mindenképp ad LE-t, ha a portyában kevesebbet nyersz valamennyinél. Erről is lesz majd egy topic.
Nem tudom azonban kihagyni, hogy ez a fenti mondat egy az egyben alkalmazható a TP tömésre, azzal a különbséggel, hogy az ellen ugye tényleg semmilyen védelem nincsen, míg a portyában való lenyomás ugye a támadónak okoz kárt, ha a védekező konyít valamit a játékhoz...
Ezzel kapcsolatban már van egy javaslat, csak még nem jutottunk odáig, egy új szaki, ami mindenképp ad LE-t, ha a portyában kevesebbet nyersz valamennyinél. Erről is lesz majd egy topic.
Dátum: 2009.12.19. 15:07:23
Mindenképp valami olyan szám kellene, ami mindenkinek egyszerűen érthető. Ha valaki komplikált képlet dönti el, használhatom-e a tárgyat, az semmiképp sem jó. Akár a szerencséhez kötni lehet, ugyanolyan egyszerű, mint a szintet nézni. A szint talán azért jobb, mert a képletnek hosszú távon, magas szinten is jónak kell lennie. Márpedig nehéz azzal számolni, hogy hosszútávon 30. vagy 60. szinttől kezd el valaki manakonstrukcióval építeni normál építés helyett. A szint olyan szempontból jó mérőszám, hogy azt azért elég jól lehet tudni, hogy 10. szinten a +60 elnyelés vagy +60 védekezés problémás lehet.
Dátum: 2009.12.19. 13:26:50
Jerikó: tökéletesen igazad van, akkor nincs jobb ötletem, mint valahogy a szinthez kötni.
Ywgardd, hidd el, a +60 támadás és +15 IQ többet ér, mintha normál helyett prémiumos tárgyad van...
Ywgardd, hidd el, a +60 támadás és +15 IQ többet ér, mintha normál helyett prémiumos tárgyad van...
Dátum: 2009.12.19. 13:23:54
Idézet: Mortimer - 2009.12.19. 12:48:44
Öööö... izé:
Idézet: Mortimer - 2009.12.18. 13:18:11
Ha visszanézel, pont én magyaráztam ezt másoknak.
Öööö... izé:
Idézet: Mortimer - 2009.12.18. 13:18:11
Idézet: Miklós - 2009.12.18. 13:09:57
A két mondatrész között mi az összefüggés? Nem magyaráztad meg, hogy miért értelmetlen.
A beépítést nehezíteni, korlátozni stb. értelmetlen. Simán meg lehet csinálni azt, hogy az 1. szintű és a 80. szintű karakter létrehoz egy szövetséget, az 1. szintű beépíti az 1000 LE-t, és utána teljes jogú tag lesz, hiába lesz 100ezres lélekkút a nap végére.
A két mondatrész között mi az összefüggés? Nem magyaráztad meg, hogy miért értelmetlen.
Dátum: 2009.12.19. 13:03:58
Jerikó, az 1.)-es ponttal egyetértek, olyannyira, hogy az már egy ideje fent is van a fejlesztési listán.
A 2.)-est nem tartom jó ötletnek - ez csak a személyi ellentétek kiélezésére lenne alkalmas. Ha a pontozás publikus, akkor az emberek nem használnák annyira.
A 3.) érdekes ötlet, de szerintem gyakorlatban nincs értelme. Szerintem minden pontozó oszt az 1-esek mellett 10-eseket is, csak más embernek...
A 2.)-est nem tartom jó ötletnek - ez csak a személyi ellentétek kiélezésére lenne alkalmas. Ha a pontozás publikus, akkor az emberek nem használnák annyira.
A 3.) érdekes ötlet, de szerintem gyakorlatban nincs értelme. Szerintem minden pontozó oszt az 1-esek mellett 10-eseket is, csak más embernek...
Dátum: 2009.12.19. 12:40:43
Sok érdekes hozzászólás elhangzott itt, és nagyon jól körüljártátok a problémát.
Tekintsük most el attól, hogy mennyire igazságos az, ha mostantól az alacsony szintűek nem használhatnak erősebb epikusokat, VAGY ha visszamenőleg mindenkinek az epikus tárgyai korlátozódnak, aki nem megfelelő szintű. Vizsgáljuk meg inkább, hogy ez szükséges-e.
A probléma ugye legalapvetőbben a körbeépítéssel idézhető elő (volt Mortimeren kivül, aki nem értette, mi az, és el kell neki magyarázni?). A körbeépítés, ahogy itt többen leírtátok, nemcsak azt eredményezheti, hogy az 1. szintű karakternek 80. szintű epikusa lehet, hanem azt is, hogy +60/+60/+15-ös bónusza és még egy halom egyéb tápja. A bónuszokkal kapcsolatban már korábban volt róla szó, hogy korlátozzuk valahogy (a fejlesztési listán is rajta van), de azért nem valósult meg a dolog, mert ott is számos ellenérv érkezett.
Nézzük meg konkrétan, miről is van szó: a játékban jelenleg már vannak 90+ szintű karakterek. Aki most indít egy 1. szintű karaktert, az az életben nem fogja ezeket utolérni. Tehát egy új karakter indításakor a cél mindenképpen az lehet, hogy a saját szintjéhez képest minél erősebb tudjon lenni. Valójában, ez a játék szabadságából adódó plusz lehetőségek egyike: ha egy topon levő karakter kezdi unni a játékot, egy új célt találhat abban, hogy egy barátját rábeszéli, kezdjen el játszani, csinál neki egy új szövit, amit köréépit epikusokat öl neki stb. A TFen volt egy ilyen aspektus, úgy hívták, üstökös karakter, jó szórakozást nyújtott sok játékosnak, anélkül, hogy bárkinek a szórakozását elrontotta volna.
A TFhez képest azonban van itt pár jelentős eltérés. Először is, a VU-n a szabályok szerint egy játékosnak egy világon egy karaktere lehet. Az esetek 95%-ában, amikor a 80. szintű karakter az 1. szintű karakter köré szövetséget épít, az nem más, mint multizás, egy második karakter indítása. Lehet persze kamuzni, hogy "az unokaöcsém kedvet kapott a játékhoz, és így segítek neki", de mindenki tudja, mi az igazság. A másik, szintén súlyos probléma: A játék alapvetően ingyenes, az egyetlen ok, amiért a játék még mindig működik, hogy a játékosok kisebb része hajlandó fizetni érte, cserébe kényelmi és táp előnyöket kap. Abban a pillanatban, hogy tudok csinálni egy alacsony szintű karaktert, akire egy kanyi őskövet sem költök, mégis +60/+60/+15 bónuszt, és 80. szintű epikus tárgyakat használhat, és bármilyen, nem multizó, a játékért fizető játékost könnyedén le tud nyomni, bajnoki viadalon, portyázásban, akárhol, akkor az egy hiba a rendszerben, amit korrigálni kell.
Tehát korlátozásra nincs szükség azért, hogy a játékegyensúly fennmaradjon, a játék szabadsága ennél sokkal fontosabb. De a multizás akadályozására, és a prémium játékosok érdekeinek védelmére ez igenis szükséges.
Elhangzott javaslatok voltak:
- minimum KP licit meghatározása. Ez csak az epikusok problémáját orvosolná, azt is tökéletlenül ezért ez nem megoldás.
- ha valakinek az össz építése a szövetség kút alatt van, akkor a bónuszokat nem használhatja. Nagyon drasztikus megoldás, és valószínűleg "ártatlanokat" is sújtana, a tárgyak problémáját pedig nem oldja meg.
- ha valakinek a szintje, vagy a lélekkúthoz viszonyított értéke egy meghatározott arány alatt van, akkor a tárgya, a bónuszok stb. is arányosan kevesebb bónuszt adnak. szerintem ez lenne messze a legigazságosabb rendszer. Ha a szinttel számolunk, ott kevésbé van visszaélési lehetőség, a lélekkút viszont sokkal reálisabban modellezi, hogy mi az a feltétel, amitől egy karakter ténylegesen jogosan használhatja e bónuszokat.
Tekintsük most el attól, hogy mennyire igazságos az, ha mostantól az alacsony szintűek nem használhatnak erősebb epikusokat, VAGY ha visszamenőleg mindenkinek az epikus tárgyai korlátozódnak, aki nem megfelelő szintű. Vizsgáljuk meg inkább, hogy ez szükséges-e.
A probléma ugye legalapvetőbben a körbeépítéssel idézhető elő (volt Mortimeren kivül, aki nem értette, mi az, és el kell neki magyarázni?). A körbeépítés, ahogy itt többen leírtátok, nemcsak azt eredményezheti, hogy az 1. szintű karakternek 80. szintű epikusa lehet, hanem azt is, hogy +60/+60/+15-ös bónusza és még egy halom egyéb tápja. A bónuszokkal kapcsolatban már korábban volt róla szó, hogy korlátozzuk valahogy (a fejlesztési listán is rajta van), de azért nem valósult meg a dolog, mert ott is számos ellenérv érkezett.
Nézzük meg konkrétan, miről is van szó: a játékban jelenleg már vannak 90+ szintű karakterek. Aki most indít egy 1. szintű karaktert, az az életben nem fogja ezeket utolérni. Tehát egy új karakter indításakor a cél mindenképpen az lehet, hogy a saját szintjéhez képest minél erősebb tudjon lenni. Valójában, ez a játék szabadságából adódó plusz lehetőségek egyike: ha egy topon levő karakter kezdi unni a játékot, egy új célt találhat abban, hogy egy barátját rábeszéli, kezdjen el játszani, csinál neki egy új szövit, amit köréépit epikusokat öl neki stb. A TFen volt egy ilyen aspektus, úgy hívták, üstökös karakter, jó szórakozást nyújtott sok játékosnak, anélkül, hogy bárkinek a szórakozását elrontotta volna.
A TFhez képest azonban van itt pár jelentős eltérés. Először is, a VU-n a szabályok szerint egy játékosnak egy világon egy karaktere lehet. Az esetek 95%-ában, amikor a 80. szintű karakter az 1. szintű karakter köré szövetséget épít, az nem más, mint multizás, egy második karakter indítása. Lehet persze kamuzni, hogy "az unokaöcsém kedvet kapott a játékhoz, és így segítek neki", de mindenki tudja, mi az igazság. A másik, szintén súlyos probléma: A játék alapvetően ingyenes, az egyetlen ok, amiért a játék még mindig működik, hogy a játékosok kisebb része hajlandó fizetni érte, cserébe kényelmi és táp előnyöket kap. Abban a pillanatban, hogy tudok csinálni egy alacsony szintű karaktert, akire egy kanyi őskövet sem költök, mégis +60/+60/+15 bónuszt, és 80. szintű epikus tárgyakat használhat, és bármilyen, nem multizó, a játékért fizető játékost könnyedén le tud nyomni, bajnoki viadalon, portyázásban, akárhol, akkor az egy hiba a rendszerben, amit korrigálni kell.
Tehát korlátozásra nincs szükség azért, hogy a játékegyensúly fennmaradjon, a játék szabadsága ennél sokkal fontosabb. De a multizás akadályozására, és a prémium játékosok érdekeinek védelmére ez igenis szükséges.
Elhangzott javaslatok voltak:
- minimum KP licit meghatározása. Ez csak az epikusok problémáját orvosolná, azt is tökéletlenül ezért ez nem megoldás.
- ha valakinek az össz építése a szövetség kút alatt van, akkor a bónuszokat nem használhatja. Nagyon drasztikus megoldás, és valószínűleg "ártatlanokat" is sújtana, a tárgyak problémáját pedig nem oldja meg.
- ha valakinek a szintje, vagy a lélekkúthoz viszonyított értéke egy meghatározott arány alatt van, akkor a tárgya, a bónuszok stb. is arányosan kevesebb bónuszt adnak. szerintem ez lenne messze a legigazságosabb rendszer. Ha a szinttel számolunk, ott kevésbé van visszaélési lehetőség, a lélekkút viszont sokkal reálisabban modellezi, hogy mi az a feltétel, amitől egy karakter ténylegesen jogosan használhatja e bónuszokat.
Dátum: 2009.12.18. 13:15:27
Idézet: Mortimer - 2009.12.17. 16:01:56
Ha neked 30-ból 20 szakértelmed toronymagas, 10 pedig 0-s, nekem mind a 30 egyes, akkor sok esetben én fogok nyerni. A magasabb SZÖ nem garantálja a győzelmet, lehet taktikázni.
Idézet: Bumburnyak - 2009.12.17. 16:39:07
Nem.
Idézet: Cavalorn - 2009.12.17. 16:47:23
Nem
Idézet: Vaczakka - 2009.12.18. 12:30:12
1. Mi van akkor, ha döntetlen lesz az eredmény? Addig lesz +1 szaki összemérve, amíg valaki nem nyer, vagy simán döntetlen. Ha simán döntetlen, akkor a "döntetlenes" beleszámít ez az eredmény?
2. Ugyanazt az ellenfelet ugye nem támadhatom baráti portyában és rendes portyában is egymás után? (t.f., hogy vesztek a baráti portyán egy kb. velem azonos erősségű karakterrel szemben, és kapot támadás italát. Majd fogom magam és rögtön le is portyázom. Ugye ez nem lesz megengedett, és a baráti portya is rendes célpontnak számít majd támadhatóság tekintetében?).
Csak olyan szakit választunk, ami eltérő a 2 karinál. ha ilyen nincs (valószínűtlen) akkor random dönt.
Igen, ha baráti portyával mész valakihez, akkor letárolódik, hogy portyáztál hozzá, és a szabályok szerint támadhatsz csak legközelebb.
Miklós, ez elvileg ugye a gyengéket segítené. De nekik a szakértelmeik is jóval kisebbek, mint a kemény portyásoknak, szóval hogy fogják azokat szakértelmekben megverni?
Ha neked 30-ból 20 szakértelmed toronymagas, 10 pedig 0-s, nekem mind a 30 egyes, akkor sok esetben én fogok nyerni. A magasabb SZÖ nem garantálja a győzelmet, lehet taktikázni.
Idézet: Bumburnyak - 2009.12.17. 16:39:07
Támadás itala Bajnoki viadalon működni fog?
Nem.
Idézet: Cavalorn - 2009.12.17. 16:47:23
TP járni fog hozzá ?
Nem
Idézet: Vaczakka - 2009.12.18. 12:30:12
1. Mi van akkor, ha döntetlen lesz az eredmény? Addig lesz +1 szaki összemérve, amíg valaki nem nyer, vagy simán döntetlen. Ha simán döntetlen, akkor a "döntetlenes" beleszámít ez az eredmény?
2. Ugyanazt az ellenfelet ugye nem támadhatom baráti portyában és rendes portyában is egymás után? (t.f., hogy vesztek a baráti portyán egy kb. velem azonos erősségű karakterrel szemben, és kapot támadás italát. Majd fogom magam és rögtön le is portyázom. Ugye ez nem lesz megengedett, és a baráti portya is rendes célpontnak számít majd támadhatóság tekintetében?)
Csak olyan szakit választunk, ami eltérő a 2 karinál. ha ilyen nincs (valószínűtlen) akkor random dönt.
Igen, ha baráti portyával mész valakihez, akkor letárolódik, hogy portyáztál hozzá, és a szabályok szerint támadhatsz csak legközelebb.
Dátum: 2009.12.18. 13:09:57
Az epikus tárgyakkal az eredeti szándék az volt, hogy egy 40. szintű epikus tárgyat csak egy 40. szintű karakter használhat. A szinteket úgy lőttük be, hogy extrém exploitokat kivéve ebből biztosan ne legyen probléma - a legelső tárgyak 30. szintűek, úgy gondoltuk, 30. szint alatt nem nagyon lesz epikus ölés, és 10 epikusonként a tárgy nehézsége 5 szintet nő. Ha nagyjából megnézem az adatbázist, ez egyébként stimmel is.
De. Ez valamiért, valahogy végül nem került be, nem tudom már, miért - egyszerűen elfelejtettük, vagy ti kértétek, hogy ne legyen ez a limit. Úgy gondolom, ha bármit változtatunk, a már megszerzett tárgyakat akkor sem illendő elvenni valakitől. Tehát akármit változtatunk, ez mindenképpen aránytalansághoz vezethet.
A beépítést nehezíteni, korlátozni stb. értelmetlen. Simán meg lehet csinálni azt, hogy az 1. szintű és a 80. szintű karakter létrehoz egy szövetséget, az 1. szintű beépíti az 1000 LE-t, és utána teljes jogú tag lesz, hiába lesz 100ezres lélekkút a nap végére.
A minimális kikiáltási ár nem rossz ötlet. Pár probléma van vele: a "szemeteket" sokszor most is minimális áron viszik el szövi tagok, ez akkor nem lenne lehetséges. Az "egyszemélyes" szövetség könnyen abba a paradox helyzetbe kerülhetne, hogy nem tudja a saját tárgyát megvenni! Bármilyen lineáris / exponenciális képletet találunk ki, lesz olyan ember, aki továbbra is irreálisan alacsony szinten fog tudni erős tárgyakat megvenni, VAGY kizárunk olyanokat a licitből, akik azt a tárgyat egyébként jogosan meg tudják venni. Ennek ellenére nem zárkózom el a dologtól, meg tudjuk csinálni, ha ezt akarjátok.
De lehet, hogy inkább az eredeti koncepciónál kéne maradni, annyival kiegészítve, hogy korábban is lehet használni a tárgyat, csak akkor kisebb a hatásfoka. Pl. ha egy +10 támadást adó 40. szintű gyűrűt megszerez egy 20. szintű karakter, akkor csak +5 támadást fog neki adni. Ez talán elfogadható lenne azoknak is, akik már szereztek ilyen tárgyat, hiszen akkor a tárgyat tovább használhatnák, és idővel elérné teljes potenciálját.
Jerikó többi javaslatáról: nagyon konstruktívak, és ha a játék most indulna, talán el lehetne róluk gondolkodni. De visszamenőleg bevezetni, hogy aki az áltagnál kevesebbet épített, az ne kapjon bónuszokat, rossz ötlet. Az, hogyha kevesen ölnek egy epikust, nagyságrenddel nehezebb legyen a dolog: számos szövetség van, ahol nem exploitból csinálják ezt, egyszerűen ilyenek a körülmények. A javaslatod a játékosok lehetőségeit és mozgásterét szűkítené.
De. Ez valamiért, valahogy végül nem került be, nem tudom már, miért - egyszerűen elfelejtettük, vagy ti kértétek, hogy ne legyen ez a limit. Úgy gondolom, ha bármit változtatunk, a már megszerzett tárgyakat akkor sem illendő elvenni valakitől. Tehát akármit változtatunk, ez mindenképpen aránytalansághoz vezethet.
A beépítést nehezíteni, korlátozni stb. értelmetlen. Simán meg lehet csinálni azt, hogy az 1. szintű és a 80. szintű karakter létrehoz egy szövetséget, az 1. szintű beépíti az 1000 LE-t, és utána teljes jogú tag lesz, hiába lesz 100ezres lélekkút a nap végére.
A minimális kikiáltási ár nem rossz ötlet. Pár probléma van vele: a "szemeteket" sokszor most is minimális áron viszik el szövi tagok, ez akkor nem lenne lehetséges. Az "egyszemélyes" szövetség könnyen abba a paradox helyzetbe kerülhetne, hogy nem tudja a saját tárgyát megvenni! Bármilyen lineáris / exponenciális képletet találunk ki, lesz olyan ember, aki továbbra is irreálisan alacsony szinten fog tudni erős tárgyakat megvenni, VAGY kizárunk olyanokat a licitből, akik azt a tárgyat egyébként jogosan meg tudják venni. Ennek ellenére nem zárkózom el a dologtól, meg tudjuk csinálni, ha ezt akarjátok.
De lehet, hogy inkább az eredeti koncepciónál kéne maradni, annyival kiegészítve, hogy korábban is lehet használni a tárgyat, csak akkor kisebb a hatásfoka. Pl. ha egy +10 támadást adó 40. szintű gyűrűt megszerez egy 20. szintű karakter, akkor csak +5 támadást fog neki adni. Ez talán elfogadható lenne azoknak is, akik már szereztek ilyen tárgyat, hiszen akkor a tárgyat tovább használhatnák, és idővel elérné teljes potenciálját.
Jerikó többi javaslatáról: nagyon konstruktívak, és ha a játék most indulna, talán el lehetne róluk gondolkodni. De visszamenőleg bevezetni, hogy aki az áltagnál kevesebbet épített, az ne kapjon bónuszokat, rossz ötlet. Az, hogyha kevesen ölnek egy epikust, nagyságrenddel nehezebb legyen a dolog: számos szövetség van, ahol nem exploitból csinálják ezt, egyszerűen ilyenek a körülmények. A javaslatod a játékosok lehetőségeit és mozgásterét szűkítené.
Dátum: 2009.12.17. 16:01:01
A nyitó topicot frissítettem.
Dátum: 2009.12.17. 15:37:53
Elkészült a baráti portyázás (végső nevén baráti kihívás) fejlesztési dokumentációja. Köszönöm a javaslatokat és hozzászólásokat. Összefoglalom azokat az információkat, amelyek a topicnyitóban nincsenek benne:
A szakértelmek összehasonlításakor nem lesz random faktor, akinek nagyobb egy szaki, az nyeri az adott kört.
A győztes állatmorált, állat tapasztalatot, és 1-3 kristálypontot kap.
A vesztes állatmorált, és 10% eséllyel egy támadás italát kap (átmeneti bónusz: +15 IQ, +15 támadás a használatot követő támadásra)
Mivel óránként összesen 10 portyázást lehet indítani, ebbe a limitbe beleszámítanak a baráti kihívások is.
Lesz egy beállítási lehetőség, hogy aki nem akarja, azt ne lehessen kihívni.
Ez valószínűleg már csak január elején kerül be. Aki akar addig még rágódhat a támadás italán.
A szakértelmek összehasonlításakor nem lesz random faktor, akinek nagyobb egy szaki, az nyeri az adott kört.
A győztes állatmorált, állat tapasztalatot, és 1-3 kristálypontot kap.
A vesztes állatmorált, és 10% eséllyel egy támadás italát kap (átmeneti bónusz: +15 IQ, +15 támadás a használatot követő támadásra)
Mivel óránként összesen 10 portyázást lehet indítani, ebbe a limitbe beleszámítanak a baráti kihívások is.
Lesz egy beállítási lehetőség, hogy aki nem akarja, azt ne lehessen kihívni.
Ez valószínűleg már csak január elején kerül be. Aki akar addig még rágódhat a támadás italán.
Dátum: 2009.12.17. 14:34:16
Igen, az építő rabszolga a multizás egy formája, bővebb részletek:
http://www.vegzetur.hu/index.php?m=jatekleiras&sub=multizas
Ha egy gépről csak egyetlen karakter játszik, és az csak épít, eddig sem büntettük, ezután sem fogjuk. Jerikónak igaza van, ezzel vissza lehet élni, mindennel vissza lehet. De remélem azért elég kevés ember van, aki képes 50-60 akárhány napon át úgy játszani egy karakterrel, hogy semmi szórakozása nincs benne.
http://www.vegzetur.hu/index.php?m=jatekleiras&sub=multizas
Ha egy gépről csak egyetlen karakter játszik, és az csak épít, eddig sem büntettük, ezután sem fogjuk. Jerikónak igaza van, ezzel vissza lehet élni, mindennel vissza lehet. De remélem azért elég kevés ember van, aki képes 50-60 akárhány napon át úgy játszani egy karakterrel, hogy semmi szórakozása nincs benne.
Dátum: 2009.12.17. 09:17:02
A lottó egyébként egy érdekes téma. Furcsa módon, a lottó ötös valóban nem boldogít, azért, mert a legtöbb ember nem tud mit kezdeni a hirtelen nyakába szakadó rengeteg pénzzel. Boldog-boldogtalan próbálja megvágni, átverni, és sokszor értelmetlen dolgokra költi el a pénzt. Feladja a munkáját, ami azért a legtöbb ember életének fókuszt ad, és helyette vesz egy csomó dolgot, aminek a fenntartására egyszerűen már nem elég a nyeremény. Ez azonban nem jelenti azt, hogy aki okosan csinálja, ne válhatna boldogabbá, kiegyensúlyozottabbá a pénz által. Ha én nyernék a lottón (amire a szokásosnál is kisebb az esély, mivel csak ritkán veszek lottót), akkor valószínűleg ugyanúgy tovább csinálnám ezt, amit eddig, legfeljebb valamivel kevesebbet dolgoznék egy héten, és többet nyaralnék.
Én is olvastam egy könyvet a témában, nem a boldogságról, hanem egy lottómilliomosról. Sok elképesztő baromságra cseszett el pénzt, és csinált olyan dolgokat is, amiért sokan irigyelnék. Végül (pár évvel?) a nyeremény megszerzése után megbetegedett és meghalt...
Olvastam egy másik könyvet is, a pénzről szólt. Az egyik fő bölcsessége az volt, hogy a pénz akkor boldogít, ha van időd el is költeni. A szeretteiddel töltött idő talán a legnagyobb érték, ha ezzel nem rendelkezel, ugyanúgy szegény maradsz, bármennyi pénzt is keresel.
Én is olvastam egy könyvet a témában, nem a boldogságról, hanem egy lottómilliomosról. Sok elképesztő baromságra cseszett el pénzt, és csinált olyan dolgokat is, amiért sokan irigyelnék. Végül (pár évvel?) a nyeremény megszerzése után megbetegedett és meghalt...
Olvastam egy másik könyvet is, a pénzről szólt. Az egyik fő bölcsessége az volt, hogy a pénz akkor boldogít, ha van időd el is költeni. A szeretteiddel töltött idő talán a legnagyobb érték, ha ezzel nem rendelkezel, ugyanúgy szegény maradsz, bármennyi pénzt is keresel.
Dátum: 2009.12.17. 09:03:36
Idézet: Kocos - 2009.12.16. 19:21:08
Ez egy tévedés. Az európai unió gyakorlatilag mindenfajta termelést, szolgáltatást már a távol keleten végeztet el. Ha a visszaeső erőszakos bűnözők őrzése, felügyelete gazdaságosabban és hatékonyabban megoldható mondjuk koreában, akkor miért ne?
Abban is tévedsz, hogy a bűnözők többsége az éhhalál elkerülése végett követ el erőszakos cselekményeket manapság Magyarországon.
Par megjegyzes. Lenyegileg ez a rabszolgakereskedelem. Ami semmivel nem lesz elfogadhatobb vagy emberibb attol, hogy az aldozata erre "raszolgal".
Ez egy tévedés. Az európai unió gyakorlatilag mindenfajta termelést, szolgáltatást már a távol keleten végeztet el. Ha a visszaeső erőszakos bűnözők őrzése, felügyelete gazdaságosabban és hatékonyabban megoldható mondjuk koreában, akkor miért ne?
Abban is tévedsz, hogy a bűnözők többsége az éhhalál elkerülése végett követ el erőszakos cselekményeket manapság Magyarországon.
Dátum: 2009.12.17. 08:56:54
Szerintem annak, akit egy machétával felszabdalnak, de legalábbis a családjának, semmiféle vigaszt nem nyújt az, hogy a gyilkos nem volt teljesen beszámítható, sem az, hogy lehetne keresni felelősöket, hogy miért nem ültek a fején napi 24 órában. Én épp fordítva gondolkodom. Ha valaki nyereségvágyból, kilátástalanságból, de következményei tudatában követ el valamit, ott még elképzelhető, hogy a büntetésnek van értelme, megbánja tetteit, és esetleg a jövőben nem követ el hasonlót. Egy elmebeteg embernél erre nincs garancia. Csak reménykedni lehet, hogy hátralevő életében folyamatosan képes lesz valaki vigyázni rá, ellenkező esetben kioltja az életét megint valakinek, aki tartalmas, becsületet életet élt, és megérdemelte volna a boldogságot. Klasszikus (persze túlzó) példa a Bárányok hallgatnak. Komoly pénzt és időt áldoznak arra, hogy egy pszichopata elmebeteget őrizzenek élete végéig, miközben számos embert öl meg vagy nyomorít meg. Nem az élet védelméről van itt szó, hanem a félelem a felelősségtől, a döntés meghozásától, az "úgyse pont az én családomat fogja majd kiirtani" mentalitásról. A mérleg egyik serpenyőjében egy pszichopata élete van, aki már több embert meggyilkolt. A másikban azok élete van, akiket további pályafutása során a pszichopata meggyilkolhat, ha csak egy pillanatra felügyelet nélkül hagyják, plusz az iszonyatos stressz azok számára, akiknek őrizniük kell. És arról a nonszenszről még nem beszélünk hogy sokszor tudatos gyilkosok használják a sérült elmeállapotot a büntetés alól kibúvóként. Ez az egész nemcsak az emberi természetnek, de még az evolúciónak is ellentmond.
Dátum: 2009.12.16. 13:10:07
A következő fokozat sajnos az lesz, amikor ezek az esetek már tömegessé válnak, és nem lesz hírértékük sem...
A halálbüntetésnél lehet, hogy van egy sokkal jobb és emberségesebb megoldás. Vezetőinknek fel kéne eleveníteni a barátságot régi cimboráinkkal, Észak-Koreával. Segíthetnénk őket pénzzel és munkaerővel. Ha valakit 3x elítélnek erőszakos cselekedetért (vagy akár egyszer olyan súlyos esetért, hogy pl. machétával felaprítja az exét és annak új barátját), akkor elküldenénk Észak-Koreába tanulmányi útra. Nemcsak a repülőjegyét fizethetné a magyar állam, hanem még némi plusz apanázst is kapna Korea a fáradozásaiért (még mindig jobban jönnénk ki, mint az új börtönök építésével és fenntartásával). A koreaiak biztosítanának elfoglaltságot ezeknek az uraknak, megtanítanák őket rizstermesztésre, árokásásra, rézbányászatra meg hasonlókra. Valószínűleg jobban rá tudnák őket venni, hogy dolgozzanak, mint mi. Talán a dolognak az elrettentő ereje is nagyobb lenne, mint a segélymegvonással való fenyegetés.
A halálbüntetésnél lehet, hogy van egy sokkal jobb és emberségesebb megoldás. Vezetőinknek fel kéne eleveníteni a barátságot régi cimboráinkkal, Észak-Koreával. Segíthetnénk őket pénzzel és munkaerővel. Ha valakit 3x elítélnek erőszakos cselekedetért (vagy akár egyszer olyan súlyos esetért, hogy pl. machétával felaprítja az exét és annak új barátját), akkor elküldenénk Észak-Koreába tanulmányi útra. Nemcsak a repülőjegyét fizethetné a magyar állam, hanem még némi plusz apanázst is kapna Korea a fáradozásaiért (még mindig jobban jönnénk ki, mint az új börtönök építésével és fenntartásával). A koreaiak biztosítanának elfoglaltságot ezeknek az uraknak, megtanítanák őket rizstermesztésre, árokásásra, rézbányászatra meg hasonlókra. Valószínűleg jobban rá tudnák őket venni, hogy dolgozzanak, mint mi. Talán a dolognak az elrettentő ereje is nagyobb lenne, mint a segélymegvonással való fenyegetés.
Dátum: 2009.12.13. 11:33:00
Ez igaz de azért igen ritka az olyan próba, ahol mondjuk 6 különböző tulajdonságpróbát kapsz... Szerintem még azok száma is elenyésző ahol 2 olyan különböző tulajdonságpróbát kapsz, amelyek mindegyikének fejlesztését elhanyagoltad.
Dátum: 2009.12.12. 21:55:42
Nézek itt csatákat, varázslat sebzés 738, fegyver sebzés 713, állat sebzés 942... Lehet, hogy az állatok már nem ütnek kritikust, de sok esetben gyakrabban találnak, mint a gazdi, szóval én a helyetekben nem írnám le a kis kedvenceket