Kicsit kezd szétspammolódni és átláthatatlanná válni ez a topic, úgyhogy kérem Mind1-et, fogja vissza magát, és csak akkor irjon, ha tényleg valami fontosat akar mondani.
A szabályokkal kapcsolatban: azt ne várjátok, hogy pontról pontra leírjuk, az algoritmusaink hogyan működnek: ha ezt megtennék, nyilvánvalóvá válna az is, hogyan lehet őket kijátszani... A szabály egyszerű, ne csalj, mert ha megteszed, könnyen lehet, hogy lebuksz, és kizárunk a játékból.
Hozzászólások - Miklós
Dátum: 2010.05.12. 23:28:08
Dátum: 2010.05.12. 15:46:01
Szó sincs arról, hogy új szabályokat találnánk ki. Idézet a felhasználási feltételekből:
Amióta a játék elindult, 2008. szept. óta ez így szól, és azóta zárolunk játékosokat ez alapján, csak a nem verseny világokon kevésbé voltunk szigorúak. A V4 indulása előtt azonban külön felhívtam a figyelmet, hogy különösen szigorúak leszünk a szabályokat megsértőkkel szemben.
Nem az számít multizásnak, ha azonos IP-ről léptek be, hanem az, ha a karakterek összejátszanak, nagy mennyiségű LE-t játszanak át egymásnak stb. Még akkor is, ha ezt valóban különböző játékosok teszik, "egymásnak szívességet téve". Innen mi nem látjuk, ténylegesen ki irányítja a karaktereket, tehát csakis a viselkedésünk alapján ítélhetünk.
# Egy karakter folyamatosan támad egy másikat, amely csak gyűjti a lélekenergiát, nem költi el, és nem támad.
# Egy karakter folyamatosan támad egy nála sokkal erősebb másikat, úgy, hogy közben sok lélekenergiája van, és mindig veszít.
# Egy karakter folyamatosan támad egy nála sokkal erősebb másikat, úgy, hogy közben sok lélekenergiája van, és mindig veszít.
Amióta a játék elindult, 2008. szept. óta ez így szól, és azóta zárolunk játékosokat ez alapján, csak a nem verseny világokon kevésbé voltunk szigorúak. A V4 indulása előtt azonban külön felhívtam a figyelmet, hogy különösen szigorúak leszünk a szabályokat megsértőkkel szemben.
Nem az számít multizásnak, ha azonos IP-ről léptek be, hanem az, ha a karakterek összejátszanak, nagy mennyiségű LE-t játszanak át egymásnak stb. Még akkor is, ha ezt valóban különböző játékosok teszik, "egymásnak szívességet téve". Innen mi nem látjuk, ténylegesen ki irányítja a karaktereket, tehát csakis a viselkedésünk alapján ítélhetünk.
Dátum: 2010.05.12. 14:34:59
Igen a szabályok sajnos nem voltak egyértelműek, ezért egyértelműsítettük őket.
MIND A HÁROM helyezett minden kategóriában megkapja a dicsőség medált.
A korábbi világon 35 szövetségi tag + az egyéni győztesek megkapták, itt nincs szövetségi díj, a medálok számával viszont nem akartunk spórolni...
A vadászat LE korrekcióért még egyszer elnézést kérünk, talán egy kis vigaszt jelent, hogy a dolog matematikája rendben van, hátrány nem ér senkit, de mi akkor is rosszul érezzük magunkat amiatt, hogy nem volt minden tökéletes és javitani kellett
MIND A HÁROM helyezett minden kategóriában megkapja a dicsőség medált.
A korábbi világon 35 szövetségi tag + az egyéni győztesek megkapták, itt nincs szövetségi díj, a medálok számával viszont nem akartunk spórolni...
A vadászat LE korrekcióért még egyszer elnézést kérünk, talán egy kis vigaszt jelent, hogy a dolog matematikája rendben van, hátrány nem ér senkit, de mi akkor is rosszul érezzük magunkat amiatt, hogy nem volt minden tökéletes és javitani kellett
Dátum: 2010.05.12. 14:28:33
Kiírtuk a V5 előregisztrációt!
Elnézést kérünk, hogy ilyen sokáig kellett az 5-ös világra várakozni, reméljük megérte.
A szabályokhoz a fenti kérések alapján még hozzátettük, hogy az ismételhető küldetésekért nem jár aranydukát. A V4-es "kilépéskor pusztító csapás" szabályt nem akarjuk implementálni, egyrészt az még eléggé kísérleti mechanizmus, másrészt a veseny tisztasága miatt raktuk be, egy hosszútávú világnál ez kellemetlenségeket is okozhatna.
A szabályok megtekinthetők itt.
Az 5. világ tervezett indítása máj. 19. délelőtt 10 óra.
Elnézést kérünk, hogy ilyen sokáig kellett az 5-ös világra várakozni, reméljük megérte.
A szabályokhoz a fenti kérések alapján még hozzátettük, hogy az ismételhető küldetésekért nem jár aranydukát. A V4-es "kilépéskor pusztító csapás" szabályt nem akarjuk implementálni, egyrészt az még eléggé kísérleti mechanizmus, másrészt a veseny tisztasága miatt raktuk be, egy hosszútávú világnál ez kellemetlenségeket is okozhatna.
A szabályok megtekinthetők itt.
Az 5. világ tervezett indítása máj. 19. délelőtt 10 óra.
Dátum: 2010.05.12. 14:25:45
A mai naptól lehet előregisztrálni a Végzetúr online szerepjáték 5. világára. Az 5. világ nyitott, normál sebességgel, szabályai az első 2 világhoz hasonlóak, néhány apróbb módosítással, amelyeket a ti kéréseitek alapján állítottunk össze. A szabályok megtekinthetők itt.
Az 5. világ tervezett indítása máj. 19. délelőtt 10 óra.
Az 5. világ tervezett indítása máj. 19. délelőtt 10 óra.
Dátum: 2010.05.11. 15:02:25
A 4-es világon szükség volt egy kis korrekcióra: a karakterek egy hiba miatt a vadászatokért 50%-kal több LE-t kaptak. Ezt a LE mennyiséget kiszámítottuk, és a további vadászatokból fokozatosan letudjuk (minden vadászatért 10%-kal kevesebb LE jár, amíg a karakter a kapott töbletet le nem törlesztette).
Dátum: 2010.05.11. 14:59:59
Elkészültünk közben a programozással, Kócos javaslatát vettük alapul, de nem a CSP-t számítottuk ki, hanem a vadászattal szerzett LE-t, mert ezt pontosabban lehetett a rendelkezésünkre álló adatok alapján.
Tehát vettük az összes LE-t, ami csak vadászatból jött (sajtolás, kalandok, portya LE és egyebek nélkül). Vettük ennek 0,33 szorosát: ez az a LE mennyiség, amit a karakterek pluszban kaptak. A továbbiakban minden vadászatért a normál mennyiséghez 10%-kal kevesebb LE fog járni, amíg az így kapott mínusszal a karakter le nem dolgozta a fentiekben kapott előnyt. Igy sem a VFesek, sem más nem jut előnyhöz, és helyreáll az egyensúly.
Tehát vettük az összes LE-t, ami csak vadászatból jött (sajtolás, kalandok, portya LE és egyebek nélkül). Vettük ennek 0,33 szorosát: ez az a LE mennyiség, amit a karakterek pluszban kaptak. A továbbiakban minden vadászatért a normál mennyiséghez 10%-kal kevesebb LE fog járni, amíg az így kapott mínusszal a karakter le nem dolgozta a fentiekben kapott előnyt. Igy sem a VFesek, sem más nem jut előnyhöz, és helyreáll az egyensúly.
Dátum: 2010.05.11. 13:20:46
Idézet: Krisztofóró - 2010.05.11. 12:17:30
türelem. Irtam, hogy van egy új algoritmusunk amit a V4 indulásakor irtunk. Az algoritmus működik, kidobott már jópár találatot, de ezt is be kell kötnünk az admin felületre a JV-nek, mert a bannolásokat nem a programozók csinálják. De ami késik, nem múlik...
Idézet: Kocos - 2010.05.11. 12:13:04
Adott idopillanatban (gyakorlatilag mindegy mikor) felirni valtozoba hany CSP-je van a karakternek. Vadaszatkor a valtozo erteke csokken eggyel, es ha a csokkentes utan valtozo < 1, akkor szorzo := normalszorzo es valtozo extrem ertekre allitasa, vagy figyelesenek kikapcsolasa.
A problema annyi lehet vele, hogy aki kesobb indult, az kevesebb CSP-t vadaszhat el bonusszal.
A VFre mi is gondoltunk, elvileg a megoldásunk ezt is kezeli, mert amikor csökkentett LE-t adunk, akkor a VF-es arányosan kevesebb LE-t kap.
De a te megoldásod is jó lehet, csak nem tudtam megérteni, kérlek próbáld érthetőbben elmagyarázni. Köszi!
Minden tiszteletem a tiéd Miklós, de akkor a következő karakterek miért nincsennek még zárolva?
türelem. Irtam, hogy van egy új algoritmusunk amit a V4 indulásakor irtunk. Az algoritmus működik, kidobott már jópár találatot, de ezt is be kell kötnünk az admin felületre a JV-nek, mert a bannolásokat nem a programozók csinálják. De ami késik, nem múlik...
Idézet: Kocos - 2010.05.11. 12:13:04
Adott idopillanatban (gyakorlatilag mindegy mikor) felirni valtozoba hany CSP-je van a karakternek. Vadaszatkor a valtozo erteke csokken eggyel, es ha a csokkentes utan valtozo < 1, akkor szorzo := normalszorzo es valtozo extrem ertekre allitasa, vagy figyelesenek kikapcsolasa.
A problema annyi lehet vele, hogy aki kesobb indult, az kevesebb CSP-t vadaszhat el bonusszal.
A VFre mi is gondoltunk, elvileg a megoldásunk ezt is kezeli, mert amikor csökkentett LE-t adunk, akkor a VF-es arányosan kevesebb LE-t kap.
De a te megoldásod is jó lehet, csak nem tudtam megérteni, kérlek próbáld érthetőbben elmagyarázni. Köszi!
Dátum: 2010.05.11. 11:48:20
A tiltásokról:
Az elején megígértük, hogy a V4-en különösen szigorúak leszünk a csalásokkal kapcsolatban, és ez így is történt. Az eddigi 3 csalófigyelő program mellé készítettünk még egy negyediket is, ezek az algoritmusok számtalan log alapján gyűjtik az információt, értékelik ki, és adják át a játékvezetőnek döntésre. Az, hogy a korábbi, normál világokon elnézőbbek voltunk, és bizonyos esetekben a "fő" karaktert megkíméltük, vagy csak korlátozott időre adtunk tiltást, nem jelenti azt, hogy a versenyvilágon is ennyire elnézőek leszünk. Alapvetően nem az számít csalásnak, ha valaki azonos gépről vagy azonos IP-ről játszik (ettől ezek még lehetnek különböző személyek), hanem az, hogyha ezek a karakterek a szabályokban leírt módon kooperálnak. Hiába okos valaki és egy másik gépről, más internettel kapcsolattal v proxyval lépteti a farm karaktert, ugyanúgy ki fogják dobni az algoritmusaink, ezért ezzel tényleg felesleges trükközni. Sokan pórul jártak, rengeteg időt fektettek abba, hogy számos karaktert indítsanak és azzal ügyesen kooperáljanak, és most tiltásra kerültek.
Az elején megígértük, hogy a V4-en különösen szigorúak leszünk a csalásokkal kapcsolatban, és ez így is történt. Az eddigi 3 csalófigyelő program mellé készítettünk még egy negyediket is, ezek az algoritmusok számtalan log alapján gyűjtik az információt, értékelik ki, és adják át a játékvezetőnek döntésre. Az, hogy a korábbi, normál világokon elnézőbbek voltunk, és bizonyos esetekben a "fő" karaktert megkíméltük, vagy csak korlátozott időre adtunk tiltást, nem jelenti azt, hogy a versenyvilágon is ennyire elnézőek leszünk. Alapvetően nem az számít csalásnak, ha valaki azonos gépről vagy azonos IP-ről játszik (ettől ezek még lehetnek különböző személyek), hanem az, hogyha ezek a karakterek a szabályokban leírt módon kooperálnak. Hiába okos valaki és egy másik gépről, más internettel kapcsolattal v proxyval lépteti a farm karaktert, ugyanúgy ki fogják dobni az algoritmusaink, ezért ezzel tényleg felesleges trükközni. Sokan pórul jártak, rengeteg időt fektettek abba, hogy számos karaktert indítsanak és azzal ügyesen kooperáljanak, és most tiltásra kerültek.
Dátum: 2010.05.11. 11:39:33
Idézet: Jeriko - 2010.05.11. 11:13:37
Az eredeti béta teszt szerveren, amely 3x sebességű volt, volt egy meghatározott LE és TP mennyiség a vadászatokért.
Amikor a játékot élesben elindítottuk, úgy találtuk, hogy az eredetileg normálnak tervezett sebesség tűl lassú lenne. Ezért a vadászat idejét 10 percről 5 percre, a napi csp mennyiséget 20-ról 30-ra növeltük, az eredetileg tervezetthez képest.
Viszont, hogy ezzel párhuzamosan ne szaladjon el túlzottan a játék, és megmaradjon az eredetileg tervezett sebesség a több akció mellett, a TP-t és LE-t megszoroztuk 0,66-tal.
Telt, múlt az idő, és ezzel nem is volt semmi gond. Csakhogy a programban valahogy, valamiért megmaradt, hogy gyors világon a LE nem kerül leosztásra (ha a TPvel is igy lenne, nem lenne probléma). Ebből korábban nem is volt gond, hiszen a V4 egy izolált közösség volt. Most viszont a karaktereket át lehet majd vinni, ezért a világoknak kompatilbilisnek kell maradniuk.
57-ig szintig marad minden, ahogy volt, hogy mindenki egyenlő feltételekkel versenyezzen. 58. szinttől azonban már a normál mennyiségű LE fog járni, és pár szinttel később egy hangyányit még csökkentjük is a LE-t, hogy kikompenzálja az első 8 szinten kapott extrát.
Azt lehet tudni, hogy v4-en miért jár kb. 60%-al több LE a vadászatokért, mint a többi világon hasonló szinteken?
Szabályokban nem volt benne, és ha át lehet vinni a karaktert a végén, nagyon nem mindegy.
Szabályokban nem volt benne, és ha át lehet vinni a karaktert a végén, nagyon nem mindegy.
Az eredeti béta teszt szerveren, amely 3x sebességű volt, volt egy meghatározott LE és TP mennyiség a vadászatokért.
Amikor a játékot élesben elindítottuk, úgy találtuk, hogy az eredetileg normálnak tervezett sebesség tűl lassú lenne. Ezért a vadászat idejét 10 percről 5 percre, a napi csp mennyiséget 20-ról 30-ra növeltük, az eredetileg tervezetthez képest.
Viszont, hogy ezzel párhuzamosan ne szaladjon el túlzottan a játék, és megmaradjon az eredetileg tervezett sebesség a több akció mellett, a TP-t és LE-t megszoroztuk 0,66-tal.
Telt, múlt az idő, és ezzel nem is volt semmi gond. Csakhogy a programban valahogy, valamiért megmaradt, hogy gyors világon a LE nem kerül leosztásra (ha a TPvel is igy lenne, nem lenne probléma). Ebből korábban nem is volt gond, hiszen a V4 egy izolált közösség volt. Most viszont a karaktereket át lehet majd vinni, ezért a világoknak kompatilbilisnek kell maradniuk.
57-ig szintig marad minden, ahogy volt, hogy mindenki egyenlő feltételekkel versenyezzen. 58. szinttől azonban már a normál mennyiségű LE fog járni, és pár szinttel később egy hangyányit még csökkentjük is a LE-t, hogy kikompenzálja az első 8 szinten kapott extrát.
Dátum: 2010.05.10. 16:46:35
Itt a majdnem végleges szabályrendszer. Az előregisztrációt máj. 12-én, szerdán fogjuk kiírni.
szakértelmek
nincs: visszafogott fejlődés, szinguláris ismeretek, hordagyűlölet
módosul: manakonstrukció (1/3 hatékonyság), kivégzés (nem ad plusz LE-t, de szinttől függő szorzót kap: 1+szint/40), kreatív (szintenként csak 1% plusz LE, de 100-as a maximuma)
épületek
nincs: hatalom tornya
módosul: őrtorony szintje max. 7.
építési limit: amikor azt vizsgáljuk, hogy egy szövetségi épület szintje hányas, akkor a játékos építése alapján kerül rá egy szorzó:
min( 1, játékos építése / (szöv.tagok építési átlaga/2) )
ez csak akkor számít, ha számít az épület szintje. Ha csak az épület meglétét vizsgáljuk, akkor nem.
Ha a játékos számára az épület szintje kisebb, mint egyébként, akkor ezt az épület mellett jelöljük (zárójelben, piros számmal a normál szint mellett)
Az átlagépítést naponta egyszer frissítjük, akkor, ha nőtt az előző napihoz képest.
tárgyak
nincs: gyilkos szkarabeusz, aukciós bérlet
inspiráció
a később indult karakterek bónuszt kapnak a vadászatért kapott LE-re és TP-re, a következő módon:
1+0,75*((jelenlegi dátum - szerver indulás dátum) / (jelenlegi dátum - karakter indulás dátum)-1 )
a szorzó maximuma: 1 + (jelenlegi dátum - szerver indulás dátum) / 120 nap
szakértelmek
nincs: visszafogott fejlődés, szinguláris ismeretek, hordagyűlölet
módosul: manakonstrukció (1/3 hatékonyság), kivégzés (nem ad plusz LE-t, de szinttől függő szorzót kap: 1+szint/40), kreatív (szintenként csak 1% plusz LE, de 100-as a maximuma)
épületek
nincs: hatalom tornya
módosul: őrtorony szintje max. 7.
építési limit: amikor azt vizsgáljuk, hogy egy szövetségi épület szintje hányas, akkor a játékos építése alapján kerül rá egy szorzó:
min( 1, játékos építése / (szöv.tagok építési átlaga/2) )
ez csak akkor számít, ha számít az épület szintje. Ha csak az épület meglétét vizsgáljuk, akkor nem.
Ha a játékos számára az épület szintje kisebb, mint egyébként, akkor ezt az épület mellett jelöljük (zárójelben, piros számmal a normál szint mellett)
Az átlagépítést naponta egyszer frissítjük, akkor, ha nőtt az előző napihoz képest.
tárgyak
nincs: gyilkos szkarabeusz, aukciós bérlet
inspiráció
a később indult karakterek bónuszt kapnak a vadászatért kapott LE-re és TP-re, a következő módon:
1+0,75*((jelenlegi dátum - szerver indulás dátum) / (jelenlegi dátum - karakter indulás dátum)-1 )
a szorzó maximuma: 1 + (jelenlegi dátum - szerver indulás dátum) / 120 nap
Dátum: 2010.05.09. 19:36:25
A szabályok pontosan le vannak fektetve:
http://www.vegzetur.hu/index.php?m=felhasznalasi_feltetelek
http://www.vegzetur.hu/index.php?m=jatekleiras&sub=multizas
Ha valakit zárolunk, akkor ő maga kap egy rövid indoklást, amikor be akar lépni. Ezt a magyarázatot akár lehetne publikussá is tenni, de nem lennétek sokkal okosabbak tőle, ugyanis a tiltások oka 90%-ban multizás, ez a leggyakoribb vétség. Ezt ennél jobban nem fogjuk kifejteni, mi tudjuk hogy ő multizott, ő is tudja, ezt tovább ragozni, a fórum fejtegetni értelmetlen, ha fellebezni akar az illető, úgyis lelevelezi velünk. A maradék tiltások oka lehet netikett megsértése (trágár üzenet, profil stb) ilyenkor pár napra tiltunk első alkalommal; illetve lehet scriptelés vagy ritkán programhiba kihasználása.
http://www.vegzetur.hu/index.php?m=felhasznalasi_feltetelek
http://www.vegzetur.hu/index.php?m=jatekleiras&sub=multizas
Ha valakit zárolunk, akkor ő maga kap egy rövid indoklást, amikor be akar lépni. Ezt a magyarázatot akár lehetne publikussá is tenni, de nem lennétek sokkal okosabbak tőle, ugyanis a tiltások oka 90%-ban multizás, ez a leggyakoribb vétség. Ezt ennél jobban nem fogjuk kifejteni, mi tudjuk hogy ő multizott, ő is tudja, ezt tovább ragozni, a fórum fejtegetni értelmetlen, ha fellebezni akar az illető, úgyis lelevelezi velünk. A maradék tiltások oka lehet netikett megsértése (trágár üzenet, profil stb) ilyenkor pár napra tiltunk első alkalommal; illetve lehet scriptelés vagy ritkán programhiba kihasználása.
Dátum: 2010.05.07. 15:50:48
Idézet: PottomPanna - 2010.05.06. 20:42:16
Ezzel kezdtük, hogy ez nem jó ötlet, mivel ezt most is van, aki scriptelgette, nem kéne még tovább jutalmazni.
Idézet: Coronita - 2010.05.06. 20:48:11
Az egész onnan jött, hogy a kvizmedál túl nagy előnyt ad, sokak számára nem hozzáférhető, és voltak gyanús esetek. Nem én javasoltam, ti, a játékosok kértétek. A megoldási javaslat az volt, hogy a 12-ből 8 medált alternativ módon meg lehessen szerezni. A kviz olimpián való győzelem továbbra is jelentős eredményt ad (+4% LE vadászatra), és aki többször nyert, annak nem kell a kviz besorolással vacakolnia. Elgyengülni attól nem fogsz, hogy nem sorolsz be - egyszerüen csak kaptál egy lehetőséget, amit nem használsz ki, ez nem rosszabb annál, hogy korábban lehetőséged sem volt.
Idézet: Endyr - 2010.05.07. 09:23:45
Ezt nyilván logikusan fogjuk megcsinálni, tehát besorolásból 8 medálod gyűlhet, ha volt már korábban 4, akkor gyűjthetsz még 8-at. Épp ezért nem fog hátrányba kerülni az sem, aki nem tudott kviz olimpiát nyerni, és ezért megvette dukátért.
Idézet: Jeriko - 2010.05.07. 09:48:43
Vigyázz, lehet, hogy szavadon foglak!
Idézet: Mortu - 2010.05.07. 15:06:46
nem, akkor nem lenne értelme az egésznek... viszont nem kell 1 évig besorolnia a kérdéseket sem
Tudom, hogy már felmerült, de nem lenne értelmesebb, ha a helyes válaszokért járna kvízmedál?
Ezzel kezdtük, hogy ez nem jó ötlet, mivel ezt most is van, aki scriptelgette, nem kéne még tovább jutalmazni.
Idézet: Coronita - 2010.05.06. 20:48:11
Nem eleg erdemi kritika, az hogy a jatek egyik kitoresi pontjat a kvizolimpiat tonkrevagod? Nem fogjak az emberek kitolteni ezentul!Abbahagyasokhoz fog vezetni az a rendkivul kellemetlen erzes a jatek kozben, hogyha most nem "b*szakodok" ezekkel a besorolasokkal, akkor elgyengulok!!
Az egész onnan jött, hogy a kvizmedál túl nagy előnyt ad, sokak számára nem hozzáférhető, és voltak gyanús esetek. Nem én javasoltam, ti, a játékosok kértétek. A megoldási javaslat az volt, hogy a 12-ből 8 medált alternativ módon meg lehessen szerezni. A kviz olimpián való győzelem továbbra is jelentős eredményt ad (+4% LE vadászatra), és aki többször nyert, annak nem kell a kviz besorolással vacakolnia. Elgyengülni attól nem fogsz, hogy nem sorolsz be - egyszerüen csak kaptál egy lehetőséget, amit nem használsz ki, ez nem rosszabb annál, hogy korábban lehetőséged sem volt.
Idézet: Endyr - 2010.05.07. 09:23:45
Mi lesz azokkal, akiknek mar van par kvizmedaljuk. Azt irtad, h max 8at lehet az ertekelesekbol begyujteni. Ha mondjuk van 4 medalom es elkezdek ertekelni, akkor 8-ig vagy 12-ig fognak gyulni a kvizmedaljaim? Egyszerubben kerdezve: siman osszeadodik a ketto vagy 8 folott mar csak olimpiaval lehet szerezni?
Ezt nyilván logikusan fogjuk megcsinálni, tehát besorolásból 8 medálod gyűlhet, ha volt már korábban 4, akkor gyűjthetsz még 8-at. Épp ezért nem fog hátrányba kerülni az sem, aki nem tudott kviz olimpiát nyerni, és ezért megvette dukátért.
Idézet: Jeriko - 2010.05.07. 09:48:43
Miklós! Egy inspirátorért cserébe szívesen vállalok programozási feladatokat!
Vigyázz, lehet, hogy szavadon foglak!
Idézet: Mortu - 2010.05.07. 15:06:46
Akinek 12 medálja van, az ugye így sem kaphat többet?
nem, akkor nem lenne értelme az egésznek... viszont nem kell 1 évig besorolnia a kérdéseket sem
Dátum: 2010.05.06. 17:02:00
Látom nem sok érdemi kritika érkezett a javaslatra, ami jó hir...
A scripteléstől nem félünk, az összes értékelés, visszamenőleg is le van mentve. Ha találunk olyan kérdéseket, amelyek nem megfelelő kategóriába lesznek besorolva, vissza tudjuk ellenőrizni, hogy mi az oka ennek, hogy ugyanazok az emberek pontosan ugyanazt a rossz értékelést adták nem csak erre, hanem sok más kérdésre is, és nemcsak a besorolásról és a kvizmedáltól tiltjuk le őket, hanem a játékról is.
Aki úgy gondolja, hogy a 250 besorolásért 1 kvizmedált kapni nevetségesen olcsó ár, álljon neki, kezdjen el besorolgatni, és nézze meg, mennyi idő alatt jön össze neki a 250 besorolás. Szerintem elég szép ár, és így sem lesz mindenkinek kvizmedálja...
A scripteléstől nem félünk, az összes értékelés, visszamenőleg is le van mentve. Ha találunk olyan kérdéseket, amelyek nem megfelelő kategóriába lesznek besorolva, vissza tudjuk ellenőrizni, hogy mi az oka ennek, hogy ugyanazok az emberek pontosan ugyanazt a rossz értékelést adták nem csak erre, hanem sok más kérdésre is, és nemcsak a besorolásról és a kvizmedáltól tiltjuk le őket, hanem a játékról is.
Aki úgy gondolja, hogy a 250 besorolásért 1 kvizmedált kapni nevetségesen olcsó ár, álljon neki, kezdjen el besorolgatni, és nézze meg, mennyi idő alatt jön össze neki a 250 besorolás. Szerintem elég szép ár, és így sem lesz mindenkinek kvizmedálja...
Dátum: 2010.05.06. 13:50:08
Egyetértek, én az adót egy darabig nem piszkálnám, a mostani rendszert már megértették az emberek, nem kéne feje tetejére állitani.
Most már a görögöknél vannak halálos áldozatok is, az ősember ott lakozik mindnyájunkban. Valaki egyszer azt mondta, nem akkor vannak lázadások, amikor nagy a nyomor, hanem amikor az életszinvonal hirtelen legalább 30%-kot zuhan.
Most már a görögöknél vannak halálos áldozatok is, az ősember ott lakozik mindnyájunkban. Valaki egyszer azt mondta, nem akkor vannak lázadások, amikor nagy a nyomor, hanem amikor az életszinvonal hirtelen legalább 30%-kot zuhan.
Dátum: 2010.05.05. 22:45:54
Idézet: Rafkós - 2010.05.05. 14:20:57
Ezt nagyjából lehet tudni, mi történik ilyenkor, ilyen volt már Brazíliában is. Először is, a hitel törlesztés nem egészen úgy megy, hogy beállít a kövér bankár, és elhajtják, hogy most nem kapsz pénzt. A nemzeti bank államkötvényeket bocsát ki, és ezt megveszik befektetők, az így befolyt összegből fedezik a költségvetési hiányt. Amikor az államkötvény lejár, akkor azt a befektetők beváltják, és ezt a kiadást újabb kötvények kiadásával fedezik. Ha a kötvényeket nem vásárolják vissza, azzal gyakorlatilag az ország pénzért értékelik le. Mivel itt ugyanaz a pénz, mint más országokban, ez elég speciális helyzet lenne, ebben az esetben bizony vissza kell állni euróról drachmára. A pénz leértékelődése nyomán az emberek megtakarításai elveszítik értéküket, az importból élő vagy euró hitellel rendelkező vállalalatok (vagyis a legtöbb) csődbe mennének, alkalmazottaik elveszítenék a munkát. Ez egy láncreakció lenne az abszolút inflációhoz, a pénz teljesen elértéktelenedik, jegyre lehet kapni mindent, az alapvető élelmiszerekért sorba kell állni, gyakorlatilag háborús állapotok uralkodnának jó ideig. Plazmatv-t, autót és minden egyéb izét amit nem helyben termelnek, senki sem hozna be, mert a kutya nem adna el nekik az értéktelen drachmáért. A gazdaság persze idővel normalizálódna, de ez (elvben) hosszabb idő, és sokkal nagyobb szegénység, mint a megszorító intézkedések.
Kíváncsi lennék, mi történik akkor, ha egy állam egyszerűen megtagadja a hitele visszafizetését, most teljesen mindegy, hogy milyen indokkal, de mi történne?
Ezt nagyjából lehet tudni, mi történik ilyenkor, ilyen volt már Brazíliában is. Először is, a hitel törlesztés nem egészen úgy megy, hogy beállít a kövér bankár, és elhajtják, hogy most nem kapsz pénzt. A nemzeti bank államkötvényeket bocsát ki, és ezt megveszik befektetők, az így befolyt összegből fedezik a költségvetési hiányt. Amikor az államkötvény lejár, akkor azt a befektetők beváltják, és ezt a kiadást újabb kötvények kiadásával fedezik. Ha a kötvényeket nem vásárolják vissza, azzal gyakorlatilag az ország pénzért értékelik le. Mivel itt ugyanaz a pénz, mint más országokban, ez elég speciális helyzet lenne, ebben az esetben bizony vissza kell állni euróról drachmára. A pénz leértékelődése nyomán az emberek megtakarításai elveszítik értéküket, az importból élő vagy euró hitellel rendelkező vállalalatok (vagyis a legtöbb) csődbe mennének, alkalmazottaik elveszítenék a munkát. Ez egy láncreakció lenne az abszolút inflációhoz, a pénz teljesen elértéktelenedik, jegyre lehet kapni mindent, az alapvető élelmiszerekért sorba kell állni, gyakorlatilag háborús állapotok uralkodnának jó ideig. Plazmatv-t, autót és minden egyéb izét amit nem helyben termelnek, senki sem hozna be, mert a kutya nem adna el nekik az értéktelen drachmáért. A gazdaság persze idővel normalizálódna, de ez (elvben) hosszabb idő, és sokkal nagyobb szegénység, mint a megszorító intézkedések.
Dátum: 2010.05.05. 14:01:51
Azért 250 kvizkérdést helyesen besorolni nem egy egyszerű mutatvány... elég keményen meg kell érte dolgozni.
És épp arról volt szó, hogy nem 12 medált adnánk, hanem valamivel kevesebbet. Tehát az olimpiázók előnye megmaradna, csak kisebb lenne a többiekével szemben.
És épp arról volt szó, hogy nem 12 medált adnánk, hanem valamivel kevesebbet. Tehát az olimpiázók előnye megmaradna, csak kisebb lenne a többiekével szemben.
Dátum: 2010.05.05. 13:38:30
A lemmingek szorgalmasan menetelnek végzetük felé. A görög válság megér egy blogbejegyzést, ha másért nem, hátha tanulunk belőle. Röviden a tények: a görög állam horror módon el van adósodva, azon egyszerű oknál fogva, hogy a kiadásaik sok-sok éven keresztül messze meghaladták a bevételeiket, és ezt persze hitelből pótolták. Már jónéhány hónapja, hogy kipattant a botrány, és kiderült, hogy az adatokat gyakorlatilag meghamisították a problémák eltitkolása végett. Most végre eljutottak oda a görög politikusok, hogy belássák, nincs más út, mint a drasztikus megszorítások. Ha azt halljuk, hogy egy országban havi 500e Ft-nak megfelelő jövedelemig egyáltalán nem kell adózni, van 13. és 14. havi nyugdíj és közalkalmazotti bér is, 53 év a nyugdíjkorhatár - azt gondoljuk, hogy na ez maga a paradicsom. A görögök számára ez csak az átlagos valóság volt, most hirtelen ezeket a dolgokat elveszik tőlük, ki vannak borulva, tüntetnek, sztrájkolnak - magyarul, szorgalmasan vágják ki maguk alatt a már amúgy is rogyadozó fát. A hitelekről korábban írtam már a Hitel és kölcsön című blogbejegyzésben. Az egyén által felvett hiteltől az ország által felvett hitel a nagyságrenden kívül egy dologban különbözik: a kölcsönt nem annak kell visszafizetnie, aki felvette. A kormány dönt a hitelfelvételről, hogy a nép boldog legyen, aztán mire vissza kell fizetni az adófizetőknek, addigra jó eséllyel már úgyis más ül a bársonyszékben. A görög adósságot leginkább a BKV vagy más állami vállalatok helyzetéhez lehetne hasonlítani. Költsük nyugodtan, valaki majd úgyis kihúz a kátyúból. De ha a csőd végül mégis beüt, a görög állampolgárnak - ellentétben a BKV dolgozóval - nem nagyon lesz hova mennie. Oké, azt hallottuk, hogy a görög milliomosok már húznak el Görögörszágból, mint a patkányok a süllyedő hajóról, de az átlag polgár maradni fog... Sok elemző szerint a görög államcsőd elkerülhetetlen, a "felveszünk hitelt, hogy hitelt tudjunk adni a hiteltörlesztésre" módszer nem megoldás, csak elodázza a problémát. Márpedig a lakosság nem akar kooperálni, ha nem dolgoznak, akkor bajosan fogják tudni az újabb hiteleket törleszteni.
Az egész csak azért érdekes, mert ez az egész nálunk is bekövethezhet, vagy bekövetkezhetett volna. Az én véleményem szerint a Bajnai Gordon féle megszorító intézkedések nem voltak olyan szörnyűek, ha mellette a görög út az egyetlen alternatíva. Reménykedjünk, hogy az új vezetőség sem fogja a görög példát követendőnek tekinteni...
Az egész csak azért érdekes, mert ez az egész nálunk is bekövethezhet, vagy bekövetkezhetett volna. Az én véleményem szerint a Bajnai Gordon féle megszorító intézkedések nem voltak olyan szörnyűek, ha mellette a görög út az egyetlen alternatíva. Reménykedjünk, hogy az új vezetőség sem fogja a görög példát követendőnek tekinteni...
Dátum: 2010.05.05. 12:46:10
Egy másik topicban az egyik melléktéma volt a kvízmedál. Mekkora előnyt ad, milyen kevesen juthatnak hozzá, stb.
A következő megoldás jutott eszünkbe.
Jelenleg is fut a kvízkérdések besorolása. Minden 250 besorolt kvízkérés után lehetne szerezni egy kvízmedált, de így max. 8 (esetleg 10) medált lehetne kapni, és összességében továbbra is csak 12 medálja lehetne egy játékosnak. Természetesen a besorolásokat visszamenőleg is beszámolnánk, szerencsére el vannak mentve.
Ez a lehetőség mindenki számára elérhető, idővel és türelemmel megszerezhetőek a medálok, és nem scriptelhető a dolog.
Vélemények?
A következő megoldás jutott eszünkbe.
Jelenleg is fut a kvízkérdések besorolása. Minden 250 besorolt kvízkérés után lehetne szerezni egy kvízmedált, de így max. 8 (esetleg 10) medált lehetne kapni, és összességében továbbra is csak 12 medálja lehetne egy játékosnak. Természetesen a besorolásokat visszamenőleg is beszámolnánk, szerencsére el vannak mentve.
Ez a lehetőség mindenki számára elérhető, idővel és türelemmel megszerezhetőek a medálok, és nem scriptelhető a dolog.
Vélemények?
Dátum: 2010.05.03. 13:20:49
A topikokat olvasni ugyan szoktuk, de ha multizást akartok jelenteni, azt mindig emailben kérjük a szokásos email címre. A topic elsődleges célja az, hogy ezeket a dolgokat a játékosok megvitathassák egymással, nem pedig a hivatalos feljelentés.