Hozzászólások - Miklós
Dátum: 2012.05.18. 20:25:58
Többen kérdezték már, úgyhogy leírom itt. A jelenlegi tervek szerint a rablás agyar nem lesz esemény jutalom, csak relikviakuponért lehet majd megvenni.
Dátum: 2012.05.17. 14:50:11
Offsboy: igen ez mindenkire fog vonatkozni, egy kis könnyítés a többi játékosnak is
Craslorg: épp azért lesz ez onnét bevezetve, mert a dolognak számottevő hatása csak kb. onnét lesz ahol most a top tart. Sztem azon se stresszeld magad túlzottan hogy az a pár ember aki 170 fölött van, az effektive eddig 4%-kal lassabban lépett, mert ezután 80-90%-kal lassabban fog lépni...
Ywgarrd: szerintem épp elég ez a rendszerszinten meghatározott lassítás a topnak, ez még további "használhatsz VFet is az EH mellé" húzással nem kéne tovább fokozni.
Craslorg: épp azért lesz ez onnét bevezetve, mert a dolognak számottevő hatása csak kb. onnét lesz ahol most a top tart. Sztem azon se stresszeld magad túlzottan hogy az a pár ember aki 170 fölött van, az effektive eddig 4%-kal lassabban lépett, mert ezután 80-90%-kal lassabban fog lépni...
Ywgarrd: szerintem épp elég ez a rendszerszinten meghatározott lassítás a topnak, ez még további "használhatsz VFet is az EH mellé" húzással nem kéne tovább fokozni.
Dátum: 2012.05.16. 16:19:32
Elkészítettem a fejlesztési dokumentációt, de elég tömény programozó szöveg lett szóval megpróbálom érthető nyelven összefoglalni. (hm lehet nem sikerült)
Minden nap egyszer (éjszaka) elkészítünk minden világra egy táblázatot, amely minden egyes szinthez rendelt TP szorzót tartalmazza. Ez alapban 1. Végigmegyünk a toplista első 50 helyezettjén, hátulról kezdve. Az 50. helyezettnek megfelelő mezőbe beírunk 1.02-es szorzót. Tegyük fel, hogy a 47-49. vele egy szinten van. Akkor a 46. helyezettnek megfelelő mezőbe beírunk 1.08-at. És így tovább. Az első helyezett mezőjébe 2 kerül. (De ha 3-man vannak holtversenyben az elején, akkor értelemszerűen csak 1.96 lesz). Ha egy szinten nincs senki akkor az alatta levő szorzót kapja. Ha egy világon nincs legalább 50 ember, aki 60. szint fölötti, akkor csak a 60. szint fölöttiekre számoljuk ezt végig (tehát ha csak 1 db 60-as karakter van akkor ő kap 1.02-es szorzót és kész).
Amikor valaki szintet lép, akkor a szintjének megfelelő szorzót megkapja, ennyivel több kell neki a köv. szintlépéshez. Az ő szorzója már nem fog változni amíg szintet nem lépett.
További teendők:
- A szövetségi küldetéseknél amikor kiírjuk, hogy mennyi TP kell a következő jutalomhoz, akkor a fenti szorzó nélkül számoljuk ki a szükséges TP-t,.
- A végzet templománál a "lépj 2 szintet" küldetést cseréljük le arra, hogy "Szerezz %d TP-t!" ahol a szerzendő TP a karakter egy szintlépéshez szükséges TP-jének 1.1 -szerese, a fenti szorzó nélkül.
- Az exponenciális MaxTp függvény egyik szorzója, amely folyamatosan nőtt, 160. szinttől konstans érték lesz. (Ez gyakorlatban annyit tesz, hogy a szintlépéshez szükséges TP vmennyivel csökken, 180.szinten kb. 4%-kal, 190. szinten kb. 6%-kal, stb.)
Minden nap egyszer (éjszaka) elkészítünk minden világra egy táblázatot, amely minden egyes szinthez rendelt TP szorzót tartalmazza. Ez alapban 1. Végigmegyünk a toplista első 50 helyezettjén, hátulról kezdve. Az 50. helyezettnek megfelelő mezőbe beírunk 1.02-es szorzót. Tegyük fel, hogy a 47-49. vele egy szinten van. Akkor a 46. helyezettnek megfelelő mezőbe beírunk 1.08-at. És így tovább. Az első helyezett mezőjébe 2 kerül. (De ha 3-man vannak holtversenyben az elején, akkor értelemszerűen csak 1.96 lesz). Ha egy szinten nincs senki akkor az alatta levő szorzót kapja. Ha egy világon nincs legalább 50 ember, aki 60. szint fölötti, akkor csak a 60. szint fölöttiekre számoljuk ezt végig (tehát ha csak 1 db 60-as karakter van akkor ő kap 1.02-es szorzót és kész).
Amikor valaki szintet lép, akkor a szintjének megfelelő szorzót megkapja, ennyivel több kell neki a köv. szintlépéshez. Az ő szorzója már nem fog változni amíg szintet nem lépett.
További teendők:
- A szövetségi küldetéseknél amikor kiírjuk, hogy mennyi TP kell a következő jutalomhoz, akkor a fenti szorzó nélkül számoljuk ki a szükséges TP-t,.
- A végzet templománál a "lépj 2 szintet" küldetést cseréljük le arra, hogy "Szerezz %d TP-t!" ahol a szerzendő TP a karakter egy szintlépéshez szükséges TP-jének 1.1 -szerese, a fenti szorzó nélkül.
- Az exponenciális MaxTp függvény egyik szorzója, amely folyamatosan nőtt, 160. szinttől konstans érték lesz. (Ez gyakorlatban annyit tesz, hogy a szintlépéshez szükséges TP vmennyivel csökken, 180.szinten kb. 4%-kal, 190. szinten kb. 6%-kal, stb.)
Dátum: 2012.05.15. 13:40:35
Idézet: Coronita - 2012.05.14. 19:38:40
Elnézést, ha nem fogalmaztam érthetően. Itt másról van szó, nem a lassításról, az úgy lesz, ahogy leírtam. Viszont van olyan emellett, hogy a szintlépés maga amúgy is lassul. Ez utóbbi dolog nem segített a mezőny összerázásában, hiszen mindenki számára ugyanúgy lassultak a szintek. Mondok példát.
Tegyük fel, hogy a szintlépéshez eddig kellett (kamu számokat írok):
163. 130ezer
162. 120ezer
161. 110ezer
160. 100ezer
Tehát minden szint egyre több TP-be került. Ezt egy bizonyos szinttől fixáljuk, de legalábbis csökkentjük, pl.
163. 109ezer
162. 106ezer
161. 103ezer
160. 100ezer
„Egy bizony szint felett a szintlépés már nem lassul tovább.”
Csak ezt nem értem.
Csak ezt nem értem.
Elnézést, ha nem fogalmaztam érthetően. Itt másról van szó, nem a lassításról, az úgy lesz, ahogy leírtam. Viszont van olyan emellett, hogy a szintlépés maga amúgy is lassul. Ez utóbbi dolog nem segített a mezőny összerázásában, hiszen mindenki számára ugyanúgy lassultak a szintek. Mondok példát.
Tegyük fel, hogy a szintlépéshez eddig kellett (kamu számokat írok):
163. 130ezer
162. 120ezer
161. 110ezer
160. 100ezer
Tehát minden szint egyre több TP-be került. Ezt egy bizonyos szinttől fixáljuk, de legalábbis csökkentjük, pl.
163. 109ezer
162. 106ezer
161. 103ezer
160. 100ezer
Dátum: 2012.05.14. 18:14:57
A többi dolog sem henyél egyébként, a templommal kapcsolatban kapott javaslatokat időközben átnéztem, és összeállt egy lista, miket tudunk megvalósítani itt, a fórumban leírt kéréseitek alapján. Ha elkészül a fejlesztési doksi közzé fogom tenni.
Dátum: 2012.05.14. 18:13:28
Idézet: Aurri - 2012.05.14. 16:06:32
Valójában ezt már 3 hónapja halogattuk templom és egyéb dolgok miatt... és pl. Oroszországból nem igazán tudnak fizetni se utalással, se smsel, se paypallal... szóval igen, elég fontos volt, ha ez most konkrétan nem is nektek, de a Végzetúrnak
Legalább tudtok most már utalni őskövet ukashal (vagy mivel) is a templomhoz!
Ez most fontosabb fejlesztési prioritás volt, gondolom mindenki belátja..
Ez most fontosabb fejlesztési prioritás volt, gondolom mindenki belátja..
Valójában ezt már 3 hónapja halogattuk templom és egyéb dolgok miatt... és pl. Oroszországból nem igazán tudnak fizetni se utalással, se smsel, se paypallal... szóval igen, elég fontos volt, ha ez most konkrétan nem is nektek, de a Végzetúrnak
Dátum: 2012.05.14. 18:04:26
Megszületett a szavazás végeredménye:
............................................................... V1...V2...V3....V5.....össz.
Tetszik, vezessük be................................10...11.....7....22.....50
Nem tetszik, nem kérem..........................15.....9...14......8......46
Legyen, de az 50 karakteres verzióval....13...15...23....21.......72
Az eredmény eléggé egyöntetű, világtól függetlenül, 122 játékos kéri a rendszer bevezetését, és 46 karakter van, aki nem szeretné. A 122-ből 72-en inkább 50 karakerre szeretnék a TP lassulást elosztani, tehát akkor ez a verzió lesz a nyerő. Érdekes, hogy a szavazások végeredménye gyakorlatilag világokra lebontva is ez lett, a V5 az egyetlen ahol a 20-as és 50-es verzió szinte holtversenyben végzett. Mivel a vélemény ennyire egyöntetű, nem kell minden világra külön szabályokat bevezetni, ami amúgy is bonyolítaná a dolgot.
A fejlesztést tehát felvesszük a listára. A részletes fejlesztési dokumentációt közzéteszem, ha elkészült.
Mindemellett, mivel a játékosok 27%-a nem szeretne lassabban fejlődni, és a kisebbség véleménye is fontos, átgondolunk még néhány további dolgot, mint pl:
- Egy bizony szint felett a szintlépés már nem lassul tovább.
- Legen lehetőség vmennyi plusz TP szerzésére (pl. a magas szintű epikus relikviák közé visszarakni VD TP-t adó tárgyat).
............................................................... V1...V2...V3....V5.....össz.
Tetszik, vezessük be................................10...11.....7....22.....50
Nem tetszik, nem kérem..........................15.....9...14......8......46
Legyen, de az 50 karakteres verzióval....13...15...23....21.......72
Az eredmény eléggé egyöntetű, világtól függetlenül, 122 játékos kéri a rendszer bevezetését, és 46 karakter van, aki nem szeretné. A 122-ből 72-en inkább 50 karakerre szeretnék a TP lassulást elosztani, tehát akkor ez a verzió lesz a nyerő. Érdekes, hogy a szavazások végeredménye gyakorlatilag világokra lebontva is ez lett, a V5 az egyetlen ahol a 20-as és 50-es verzió szinte holtversenyben végzett. Mivel a vélemény ennyire egyöntetű, nem kell minden világra külön szabályokat bevezetni, ami amúgy is bonyolítaná a dolgot.
A fejlesztést tehát felvesszük a listára. A részletes fejlesztési dokumentációt közzéteszem, ha elkészült.
Mindemellett, mivel a játékosok 27%-a nem szeretne lassabban fejlődni, és a kisebbség véleménye is fontos, átgondolunk még néhány további dolgot, mint pl:
- Egy bizony szint felett a szintlépés már nem lassul tovább.
- Legen lehetőség vmennyi plusz TP szerzésére (pl. a magas szintű epikus relikviák közé visszarakni VD TP-t adó tárgyat).
Dátum: 2012.05.10. 13:19:48
Idézet: Prisma - 2012.05.10. 12:45:25
Kivel szemben igazságtalan?
Craslorg: igen, sajnos nagyon nehéz minden világra különböző paraméterű szabályokat alkalmazni, nagyon megbonyolítja a fejlesztést. De ha meg tudjuk oldani, hogy világonként másképp legyen akár, megpróbáljuk. Egyébként attól hogy V1-en ez a probléma (még) nem érzékelhető, hosszú távon ugyanúgy elő fog jönni. Bár ahogy írod, a 3 év is már elég hosszú táv... És természetesen azért szavazunk az egészről, hogy tényleg csak akkor rakjuk ezt be, ha a játékosok tényleg akarják. Egyébként még erre visszatérve, az elmúlt években folyamatosan, irdatlan tömegben érkezett igény arra, hogy ezt a problémát oldjuk meg, és főleg a top játékosok részéről, tehát nyilván a probléma igenis létezik.
megdöbbentően igazságtalan megoldást
Kivel szemben igazságtalan?
Craslorg: igen, sajnos nagyon nehéz minden világra különböző paraméterű szabályokat alkalmazni, nagyon megbonyolítja a fejlesztést. De ha meg tudjuk oldani, hogy világonként másképp legyen akár, megpróbáljuk. Egyébként attól hogy V1-en ez a probléma (még) nem érzékelhető, hosszú távon ugyanúgy elő fog jönni. Bár ahogy írod, a 3 év is már elég hosszú táv... És természetesen azért szavazunk az egészről, hogy tényleg csak akkor rakjuk ezt be, ha a játékosok tényleg akarják. Egyébként még erre visszatérve, az elmúlt években folyamatosan, irdatlan tömegben érkezett igény arra, hogy ezt a problémát oldjuk meg, és főleg a top játékosok részéről, tehát nyilván a probléma igenis létezik.
Dátum: 2012.05.10. 12:16:24
Látom, van aki nem érti még mindig, miért lenne erre a változásra szükség. Megpróbálom elmagyarázni érthetőbben.
1.) Azok, akik a játékban elöl vannak, nem azért vannak elöl, mert csúnya buggolós játékosok, akik a játék tervezett szándéka ellenére húztak el a többiektől. Egyszerűen csak normálisan játszottak, elköltötték a CSP-jüket. Akik hátrébb vannak, azoknak viszont az a "nyerő taktika" hogy LE/TP-re optimalizálnak, próbálnak minél jobban visszamaradni azért, hogy a környezetükhöz képest relative erősek legyenek. Ennek eredményeképpen a mezőny egyre inkább széthúzódik. Azok, akik az élmezőnyben vannak, azt látják, hogy bár normálisan játszanak, mégis, a játék egyre több aspektusa elvész számukra. A V1-en ez nem annyira kirívó, de más világokon előfordul, hogy a top 10-ben is már óriási szintkülönbség van. Tehát effektive a játék bünteti a legaktívabb játékosokat. Sokan közülük egy ideig élvezik, hogy a topon vannak, de aztán attól, hogy mindig csak uazt a 10 embert "látják" kiégnek. Ezt már sokaknál láttam az elmúlt években. Tehát a változás egyik elsődleges célja, hogy a legaktívabb játékosok ne legyenek büntetve azért, mert rendesen játszanak.
2.) Hasonlóan negatív játékra vannak kényszerítve azok, akik az élmezőny után jönnek. Ha ők rendesen játszanának, és mindig elköltenék a csp-jüket, akkor sem lenne soha reményük, hogy utolérjék a topot, mert ugye azok is ezt teszik, miért csökkenne a távolság. Így számukra 2 lehetőség marad: beletörődnek az örökös "top-farm" kategóriába, vagy feladják azt, hogy rendesen játsszanak, és elkezdenek lemaradni, hátramaradni, passzívvá válnak, akkor is ha nekik ez nem pálya. A változás második célja tehát az, hogy a játék továbbra is verseny maradhasson, a helyezések ne legyenek bebetonozva, legyen lehetősége bárkinek arra, hogy az élre törjön.
3.) Gyakran hangzik el, hogy a "top egy külön játékot játszik". Külön kell fejlesztenünk nekik, mert teljesen más igényeik vannak - nincsenek portyacélpontok, viszont van kristályhorda, őrült próbákat extrapolál a topnak a kalandgenerátor stb. Ráadásul extrém helyzetek is előadódnak, amikor egy világon mondjuk van 1 db 180. szintű karakter, aztán 1 db 160 szintű, stb... Még ha ezt az illető esetleg élvezi is, nincs kapacitás arra, hogy egy teljesen különálló játékot fejlesszünk néhány embernek.
4.) Sokan követik azt a stratégiát, hogyha nincsenek a topban, akkor arra kell törekedni, hogy a környezetükhöz képest minél erősebbek legyenek. Ez eddig teljesen érthető. Viszont ahogy hosszú távon unalomba fulladhat az, ha valaki egyedül, magányosan rohan elöl, ugyanúgy a játék megunásához vezethet az, ha vki "kényszertápolásból" 3-6 havonta lép szintet, nem szerez új tárgyakat, a játék opcióinak 3/4-ét nem használja, mert "szuboptimális" a LE/TP. Szóval mi azt szeretnénk, ha a játék mindenki számára a leghosszabb ideig élvezetes lenne. Márpedig ha azzal, hogy kiengeded a kéziféket is van lehetőséged arra, hogy egyik mézesbödönből a másikba csöppenj, és felkerülj a toplistára, akkor talán legalábbis egy idő után mindenki ráun az egyhelyben üldögélésre, és elkezd játszani rendesen. Tehát a változás negyedik célja, hogy megtörje az egysíkú, egyhelyben üldögélős játék kényszerét. (Ez egyébként MINDEN fejleszésnél magas prioritást kap.)
Remélem sikerült érthetően összefoglalni...
És ne legyen félreértés: aki úgy gondolja, ő csakazért is jól érzi magát ott lent, és sose akar a top közelébe jutni, az ezt továbbra is megteheti ugyanúgy ugyanazokkal a módszerekkel, mint eddig...
1.) Azok, akik a játékban elöl vannak, nem azért vannak elöl, mert csúnya buggolós játékosok, akik a játék tervezett szándéka ellenére húztak el a többiektől. Egyszerűen csak normálisan játszottak, elköltötték a CSP-jüket. Akik hátrébb vannak, azoknak viszont az a "nyerő taktika" hogy LE/TP-re optimalizálnak, próbálnak minél jobban visszamaradni azért, hogy a környezetükhöz képest relative erősek legyenek. Ennek eredményeképpen a mezőny egyre inkább széthúzódik. Azok, akik az élmezőnyben vannak, azt látják, hogy bár normálisan játszanak, mégis, a játék egyre több aspektusa elvész számukra. A V1-en ez nem annyira kirívó, de más világokon előfordul, hogy a top 10-ben is már óriási szintkülönbség van. Tehát effektive a játék bünteti a legaktívabb játékosokat. Sokan közülük egy ideig élvezik, hogy a topon vannak, de aztán attól, hogy mindig csak uazt a 10 embert "látják" kiégnek. Ezt már sokaknál láttam az elmúlt években. Tehát a változás egyik elsődleges célja, hogy a legaktívabb játékosok ne legyenek büntetve azért, mert rendesen játszanak.
2.) Hasonlóan negatív játékra vannak kényszerítve azok, akik az élmezőny után jönnek. Ha ők rendesen játszanának, és mindig elköltenék a csp-jüket, akkor sem lenne soha reményük, hogy utolérjék a topot, mert ugye azok is ezt teszik, miért csökkenne a távolság. Így számukra 2 lehetőség marad: beletörődnek az örökös "top-farm" kategóriába, vagy feladják azt, hogy rendesen játsszanak, és elkezdenek lemaradni, hátramaradni, passzívvá válnak, akkor is ha nekik ez nem pálya. A változás második célja tehát az, hogy a játék továbbra is verseny maradhasson, a helyezések ne legyenek bebetonozva, legyen lehetősége bárkinek arra, hogy az élre törjön.
3.) Gyakran hangzik el, hogy a "top egy külön játékot játszik". Külön kell fejlesztenünk nekik, mert teljesen más igényeik vannak - nincsenek portyacélpontok, viszont van kristályhorda, őrült próbákat extrapolál a topnak a kalandgenerátor stb. Ráadásul extrém helyzetek is előadódnak, amikor egy világon mondjuk van 1 db 180. szintű karakter, aztán 1 db 160 szintű, stb... Még ha ezt az illető esetleg élvezi is, nincs kapacitás arra, hogy egy teljesen különálló játékot fejlesszünk néhány embernek.
4.) Sokan követik azt a stratégiát, hogyha nincsenek a topban, akkor arra kell törekedni, hogy a környezetükhöz képest minél erősebbek legyenek. Ez eddig teljesen érthető. Viszont ahogy hosszú távon unalomba fulladhat az, ha valaki egyedül, magányosan rohan elöl, ugyanúgy a játék megunásához vezethet az, ha vki "kényszertápolásból" 3-6 havonta lép szintet, nem szerez új tárgyakat, a játék opcióinak 3/4-ét nem használja, mert "szuboptimális" a LE/TP. Szóval mi azt szeretnénk, ha a játék mindenki számára a leghosszabb ideig élvezetes lenne. Márpedig ha azzal, hogy kiengeded a kéziféket is van lehetőséged arra, hogy egyik mézesbödönből a másikba csöppenj, és felkerülj a toplistára, akkor talán legalábbis egy idő után mindenki ráun az egyhelyben üldögélésre, és elkezd játszani rendesen. Tehát a változás negyedik célja, hogy megtörje az egysíkú, egyhelyben üldögélős játék kényszerét. (Ez egyébként MINDEN fejleszésnél magas prioritást kap.)
Remélem sikerült érthetően összefoglalni...
És ne legyen félreértés: aki úgy gondolja, ő csakazért is jól érzi magát ott lent, és sose akar a top közelébe jutni, az ezt továbbra is megteheti ugyanúgy ugyanazokkal a módszerekkel, mint eddig...
Dátum: 2012.05.09. 15:05:34
Egyébként ezt az egészet átgondoltam játékos szemmel is.
Tegyük fel, hogy én a 60. lennék a toplistán, és előttem 1-50. helyezett fokozatosan lassabban lépne szintet. Mivel én versenyző típus vagyok, örülnék ennek. Szép lassan utol tudom érni az előttem haladókat, lehet, hogy ők valamivel jobb LE/TP-vel haladnak, viszont én meg jobban játszom, és ezzel kikompenzálom ezt, és lehetőséget kapok végre hogy megelőzzem őket. Cserébe ők ütögethetnek engem (amíg tudnak...)
Tegyük fel továbbá, hogy 60. vagyok a listán, de nem vagyok versenyző típus. Elvagyok mint a befőtt, vadászgatok, halászgatok. Baromira nem érdekel, hogy éjjel, amikor manakonstrukciós cuccban vagyok, és az állataim a kennelben hepáznak, végigver a 45-50. helyezett, akár +0%, akár +5% LE/TP előnye van. Amikor belépek, hadrendbe állítom a dögöket, én is végigverem az alattam levőket, és élvezem a játék pve aspektusait.
Tegyük fel, hogy én a 60. lennék a toplistán, és előttem 1-50. helyezett fokozatosan lassabban lépne szintet. Mivel én versenyző típus vagyok, örülnék ennek. Szép lassan utol tudom érni az előttem haladókat, lehet, hogy ők valamivel jobb LE/TP-vel haladnak, viszont én meg jobban játszom, és ezzel kikompenzálom ezt, és lehetőséget kapok végre hogy megelőzzem őket. Cserébe ők ütögethetnek engem (amíg tudnak...)
Tegyük fel továbbá, hogy 60. vagyok a listán, de nem vagyok versenyző típus. Elvagyok mint a befőtt, vadászgatok, halászgatok. Baromira nem érdekel, hogy éjjel, amikor manakonstrukciós cuccban vagyok, és az állataim a kennelben hepáznak, végigver a 45-50. helyezett, akár +0%, akár +5% LE/TP előnye van. Amikor belépek, hadrendbe állítom a dögöket, én is végigverem az alattam levőket, és élvezem a játék pve aspektusait.
Dátum: 2012.05.09. 14:58:28
A szavazás 1 hétig tart.
Mivel ez a top20 játékost érinti, cirka a top50 (plusz minusz néhány, mivel szintre van beállitva a szavazás) szavaz róla, tehát az is, aki emiatt bekerül az ütőtávba. A 3 alternativa egyébként igen, nem, és igen, de a top20 helyett a top50 között oszoljon meg a lassabb szintlépés. Arról a filozófiai kérdésről, hogy igen, de mi van akkor, ha a 3. opció kerül megszavazásra, akkor ebbe a toplista 60-80. helyezettje miért nem szólhat bele. Erről is volt korábban szó, ebben az esetben a 30-50. helyezettek lassulása (akinek hatása lehet a 60-80. helyezettre) már nem lesz olyan számottevő, hogy ebből probléma adódjon (valójában a LE/TP növekvést kompenzálja az, hogy a mögöttük levők gyorsabban lépnek szintet és csökken a szintkülönbségből adódó előny).
Egyébként erről még annyit, hogy senki sem egy buborékban játszik, a játékban mindig ott van rajta kívül a többi játékos is. Nyilván mindenki csak a saját érdekeit tartja szem előtt, de nekünk, játékvezetőnek mindenkinek az érdekei fontosak. A javasolt változás véleményünk szerint továbbra is megtartja mindenki számára a versenyzés és a versenyképesség lehetőségét, sőt, még növeli is azt, úgy, hogy emellett a játékélmény, a portyacélpontok száma, a mezőny sűrűsödése és még számos, korábban kért dolog valósul meg. Ha a változást a többség megszavazza, akkor nyilván van értelme a további, portyacélpontok számát növelő fejlesztés megvitatásának (pl. világok közötti portyázás, nagyobb szinttávra való támadás stb). Ha nem, akkor kiderült, hogy valójában a portyacélpontok csökkenése, a játékosok közti szakadék növekedése csak az élen haladók kis részének jelent problémát, és a többség pont azt élvezi, hogy elhúzhat a többiektől és inkább egy pve játékot játszik.
Craslorg: így van, hátrány ezzel nem fog érni senkit, ahol a szintlépést tekintjük, pl. szövi küldetések, templomi szintlépős feladat, ott megoldjuk, hogy a régi szintlépés szerinti TP-t nézze a program.
Azzal kapcsolatban, hogy a szintlépés magas szinten amúgy is lassul: ez igaz, de ez egyformán mindenkire vonatkozik, tehát ez semmit nem segít abban, hogy a mezőny tömörebb legyen. Hogy egy példával éljek, a változás azt a helyzetet próbálja szimulálni, amikor egy futóversenyen az elsőnek nehezebb dolga van, mert előtte nem fut senki, akik "húzza". Pusztán az, hogy lassul a szintlépés, csak annyit jelent, hogy a futópályának a meredeksége emelkedik. Mindenesetre ésszerű javaslat,hogyha ezt bevezetjük, akkor maga az alapszintlépés egy bizonyos idő után viszont már ne lassuljon tovább.
Idézet: Prisma - 2012.05.07. 15:59:34
Öööö... akkor az hogy is történne? Ha bevárja a többieket, akkor hogy marad az élen? Ha nincs az élen, akkor hogy kapja a brutál LE/TP-t? Fordítsuk akkor ezt meg. Mondjuk te egy már most is brutál pók vagy, brutál LE/TP-vel. Miért nem kapcsolsz magasabb fokozatra, rohansz előre, úgyis erősebb vagy a többieknél, és aztán az élmezőnyben tovább profitálsz a kedvező LE/TP-ből? A logika ugyanaz.
Idézet: Coronita - 2012.05.07. 21:29:41
Ez esetben a többségnek tetszett az ötlet, és megnézzük, melyiket kérték többen. De a konkrét példában túl kicsi a különbség (nincs meg a 2/3-os többség), itt új szavazás lenne, de már csak 2 választási lehetőséggel hiszen a nemmel szavazók szavazata is fontos lenne.
Mivel ez a top20 játékost érinti, cirka a top50 (plusz minusz néhány, mivel szintre van beállitva a szavazás) szavaz róla, tehát az is, aki emiatt bekerül az ütőtávba. A 3 alternativa egyébként igen, nem, és igen, de a top20 helyett a top50 között oszoljon meg a lassabb szintlépés. Arról a filozófiai kérdésről, hogy igen, de mi van akkor, ha a 3. opció kerül megszavazásra, akkor ebbe a toplista 60-80. helyezettje miért nem szólhat bele. Erről is volt korábban szó, ebben az esetben a 30-50. helyezettek lassulása (akinek hatása lehet a 60-80. helyezettre) már nem lesz olyan számottevő, hogy ebből probléma adódjon (valójában a LE/TP növekvést kompenzálja az, hogy a mögöttük levők gyorsabban lépnek szintet és csökken a szintkülönbségből adódó előny).
Egyébként erről még annyit, hogy senki sem egy buborékban játszik, a játékban mindig ott van rajta kívül a többi játékos is. Nyilván mindenki csak a saját érdekeit tartja szem előtt, de nekünk, játékvezetőnek mindenkinek az érdekei fontosak. A javasolt változás véleményünk szerint továbbra is megtartja mindenki számára a versenyzés és a versenyképesség lehetőségét, sőt, még növeli is azt, úgy, hogy emellett a játékélmény, a portyacélpontok száma, a mezőny sűrűsödése és még számos, korábban kért dolog valósul meg. Ha a változást a többség megszavazza, akkor nyilván van értelme a további, portyacélpontok számát növelő fejlesztés megvitatásának (pl. világok közötti portyázás, nagyobb szinttávra való támadás stb). Ha nem, akkor kiderült, hogy valójában a portyacélpontok csökkenése, a játékosok közti szakadék növekedése csak az élen haladók kis részének jelent problémát, és a többség pont azt élvezi, hogy elhúzhat a többiektől és inkább egy pve játékot játszik.
Craslorg: így van, hátrány ezzel nem fog érni senkit, ahol a szintlépést tekintjük, pl. szövi küldetések, templomi szintlépős feladat, ott megoldjuk, hogy a régi szintlépés szerinti TP-t nézze a program.
Azzal kapcsolatban, hogy a szintlépés magas szinten amúgy is lassul: ez igaz, de ez egyformán mindenkire vonatkozik, tehát ez semmit nem segít abban, hogy a mezőny tömörebb legyen. Hogy egy példával éljek, a változás azt a helyzetet próbálja szimulálni, amikor egy futóversenyen az elsőnek nehezebb dolga van, mert előtte nem fut senki, akik "húzza". Pusztán az, hogy lassul a szintlépés, csak annyit jelent, hogy a futópályának a meredeksége emelkedik. Mindenesetre ésszerű javaslat,hogyha ezt bevezetjük, akkor maga az alapszintlépés egy bizonyos idő után viszont már ne lassuljon tovább.
Idézet: Prisma - 2012.05.07. 15:59:34
Mert mondjuk úgy dönt, hogy megszedi magát brutál LE/TP-vel fönt, aztán bevárja a tömeget, és jól elveri őket.
Öööö... akkor az hogy is történne? Ha bevárja a többieket, akkor hogy marad az élen? Ha nincs az élen, akkor hogy kapja a brutál LE/TP-t? Fordítsuk akkor ezt meg. Mondjuk te egy már most is brutál pók vagy, brutál LE/TP-vel. Miért nem kapcsolsz magasabb fokozatra, rohansz előre, úgyis erősebb vagy a többieknél, és aztán az élmezőnyben tovább profitálsz a kedvező LE/TP-ből? A logika ugyanaz.
Idézet: Coronita - 2012.05.07. 21:29:41
Mit csináltok akkor, ha az alábbi lesz az eredmény:
Nem tetszik: 40%
Tetszik: 32%
Vezessük be, de az első 50-re vonatkozzon: 28%
Nem tetszik: 40%
Tetszik: 32%
Vezessük be, de az első 50-re vonatkozzon: 28%
Ez esetben a többségnek tetszett az ötlet, és megnézzük, melyiket kérték többen. De a konkrét példában túl kicsi a különbség (nincs meg a 2/3-os többség), itt új szavazás lenne, de már csak 2 választási lehetőséggel hiszen a nemmel szavazók szavazata is fontos lenne.
Dátum: 2012.05.07. 15:38:08
Idézet: Prisma - 2012.05.07. 14:56:11
Erről már volt szó korábban ebben a topicban. Van, aki a LE/TP-t már annyira istenként tiszteli, hogy a környezetéből kiragadva, teljesen értelmetlenül is az egy és üdvözítő vallásnak tartja
Akkor még egyszer: a LE/TP egy olyan mutató, amelynek SEMMI jelentősége nincs az éljátékosok számára. A topon csak az abszolút LE mennyiség számít, nem a szinthez képesti relative. A középmezőnyben hasznos, ha jobb LE/TP-vel játszol, mert erősebb leszel a környezetedhez képest. Az elöl levő játékos semmivel sem lesz erősebb attól, hogy lassabban lép szintet, legfeljebb kevésbé távolodik el a többi játékostól. Tehát a fenti változásnak 2 eredménye lesz: 1.) a top játékosok számára több célpont lesz, játszhatóbb marad a játék. 2.) nagyobb lesz a versengés, a hátrébb levőknek is lesz esélye élretörni, a helyezések nem ágyazódnak be.
Persze itt lesz még számos egyéb hasznos mellékág, az elsők nem a saját klónjaikkal mérkőznek majd az arénában, nem kapnak csillagászati, teljesíthetetlen kalandpróbákat, teljesíteni tudnak küldetéseket, részt tudnak venni eseményekben stb. Aki pedig hátrébb van, azoknak megnyílik a lehetőség arra, ami eddig lehetetlennek tűnt: hogy egyszer belőlük legyen az első. Ha esetleg valaki nem akarja élete végéig a nála 10x gyengébbeket ütögetni, és ki akarná próbálni, hogyan boldogul a saját ligájában.
Egyébként épp ezért van az, hogy csak a top játékosok szavaznak erről. Ez csak őket érinti, és a középmezőnyben haladók közül sokan nem is tudják talán, hogy mi a különbség a középmezőny és az élmezőny között LE/TP szempontjából.
Tehát a top karaktereknek saját maguknak kell dönteniük arról, hogy kapjanak-e ingyenes, permanens pók bölcsességét?
Erről már volt szó korábban ebben a topicban. Van, aki a LE/TP-t már annyira istenként tiszteli, hogy a környezetéből kiragadva, teljesen értelmetlenül is az egy és üdvözítő vallásnak tartja
Akkor még egyszer: a LE/TP egy olyan mutató, amelynek SEMMI jelentősége nincs az éljátékosok számára. A topon csak az abszolút LE mennyiség számít, nem a szinthez képesti relative. A középmezőnyben hasznos, ha jobb LE/TP-vel játszol, mert erősebb leszel a környezetedhez képest. Az elöl levő játékos semmivel sem lesz erősebb attól, hogy lassabban lép szintet, legfeljebb kevésbé távolodik el a többi játékostól. Tehát a fenti változásnak 2 eredménye lesz: 1.) a top játékosok számára több célpont lesz, játszhatóbb marad a játék. 2.) nagyobb lesz a versengés, a hátrébb levőknek is lesz esélye élretörni, a helyezések nem ágyazódnak be.
Persze itt lesz még számos egyéb hasznos mellékág, az elsők nem a saját klónjaikkal mérkőznek majd az arénában, nem kapnak csillagászati, teljesíthetetlen kalandpróbákat, teljesíteni tudnak küldetéseket, részt tudnak venni eseményekben stb. Aki pedig hátrébb van, azoknak megnyílik a lehetőség arra, ami eddig lehetetlennek tűnt: hogy egyszer belőlük legyen az első. Ha esetleg valaki nem akarja élete végéig a nála 10x gyengébbeket ütögetni, és ki akarná próbálni, hogyan boldogul a saját ligájában.
Egyébként épp ezért van az, hogy csak a top játékosok szavaznak erről. Ez csak őket érinti, és a középmezőnyben haladók közül sokan nem is tudják talán, hogy mi a különbség a középmezőny és az élmezőny között LE/TP szempontjából.
Dátum: 2012.05.07. 14:40:35
Sok sürgősebb dolog akadt, de erről sem feledkeztünk meg. Felraktam a szavazást a témában, ahogy ígértük, megcsináltuk hogy világonként különböző szintlimittől menjen, tehát mindenhol csak a top karakterek kapják meg a kérdést. Viszont! Ahhoz hogy a kérdőívet megkapd, kell egyet vadásznod. Ezt csak azért írom le, mert így Landragór alatt gondolom ez nem triviális.
Dátum: 2012.04.30. 12:08:16
Reggel beszéltem a t-commal, azt mondták, még dolgoznak a hibaelháritáson (nem tudom miért tartott ennyi ideig) de most úgy tűnik végre működik már. Elnézést kérünk a problémáért, tudom, hogy vis major és nem a mi hibánk, de ettől függetlenül ha bárkinek bármilyen problémája adódott ebből, kérem irja meg nekünk, vagy akár közvetlenül nekem is itt privátban és próbálunk segiteni mindenkinek.
Dátum: 2012.04.29. 23:02:53
Próbálunk rájönni mi a fenétől van ez, vmiért a net nem látja a www.vegzetur.hu cimet, az összes többit igen (csakhogy minden hivatkozás erre mutat). Elnézést kérünk a problémáért.
Dátum: 2012.04.26. 14:52:31
A pechpontos rendszert beüzemeltük! Láttam pár pörögnek is az ultrák rendesen. További részletek a Hírek topicban.
Dátum: 2012.04.26. 14:49:37
Mi értelme a lopást kinöveszteni valakinek, aki nem vesz őskövet?
Dátum: 2012.04.26. 14:47:14
Bekerült a szerencsekerékhez a korábban ígért pechpont rendszer.
Ha valaki őskőért forgat, és nem nyer ultraritkát, kap egy pechpontot. Ha ultraritkát nyer, akkor veszít az ultraritka erősségének megfelelő pechpontot. Ez az UR tárgy erősségétől függően 20 és 300 pechpont között van. Ha valakinek több, mint 100 pechpontja van, akkor jelentősen megnő az esély, hogy ultrát fog forgatni.
Egyszerűen fogalmazva: aki az átlagosnál pechesebben forgat, azok számára is kiegyenlítettük az esélyeket. Aki viszont szerencsés, az nem szenved hátrányt (a túl kevés pechpont a nyerési esélyt nem csökkenti!).
Mindemellett a Landragór esemény időtartamára az epikus kincsesládát kivesszük átmenetileg az ultraritka nyeremények közül.
Ha valaki őskőért forgat, és nem nyer ultraritkát, kap egy pechpontot. Ha ultraritkát nyer, akkor veszít az ultraritka erősségének megfelelő pechpontot. Ez az UR tárgy erősségétől függően 20 és 300 pechpont között van. Ha valakinek több, mint 100 pechpontja van, akkor jelentősen megnő az esély, hogy ultrát fog forgatni.
Egyszerűen fogalmazva: aki az átlagosnál pechesebben forgat, azok számára is kiegyenlítettük az esélyeket. Aki viszont szerencsés, az nem szenved hátrányt (a túl kevés pechpont a nyerési esélyt nem csökkenti!).
Mindemellett a Landragór esemény időtartamára az epikus kincsesládát kivesszük átmenetileg az ultraritka nyeremények közül.
Dátum: 2012.04.26. 12:37:28
Ha jól látom a probléma itt alapvetően azzal van, hogy a kiégett ősköveket ellophatják, nem lehet őket a végtelenségig tartalékolni. Szerintem nem az a megoldás, hogy a promóciókat, VU talit meg mindent minden alkalommal úgy próbáljuk összebűvészkedni, hogy a jutalmul kapott köveket ne lophassák el, inkább a rendszer kellene helyrepofozni.
Az, hogy a lopást kivesszük teljesen a játékból, nem megoldás. Vannak, akik erre gyúrtak, nem lenne igazságos velük szemben, és amúgy is, a VU azért részben pvp játék. A lelakatolt ládikó szintjén valamit talán még lehet növelni, de ez sem abszolút megoldás (csak ha annyira felnöveljük, hogy a lopás értelmét veszti, ld. első pont). A probléma alapvetően az, ahogy a lopás szakértelem működik. Ha van lopása a győztesnek, lop, méghozzá 1 és a lopástól függő érték közti mennyiséget. Hiába van neked is lopásod, az az ellenfél lopása ellen nem nyújt védelmet, csak arra jó, hogy te is tudsz lopni mástól, de ha kevesebbet portyázol akkor ezt a hajadra kenheted.
Épp ezért talán meg kellene változtatni azt, ahogy a lopás jelenleg működik.
Per pillanat a lopás 35-ös szaki alatt 1 és 2 közötti kiégett őskövet lop, 35-ös felett 1 és lopás/X közöttit. A fő gond, hogy ez nem veszi figyelembe az ellenfél lopás szakértelmét.
Tegyük fel, hogy ezt megváltoztatjuk úgy, hogy csak akkor lophat valaki, ha a lopás szakértelme nagyobb, mint a célponté, és a lopott mennyiség meghatározásánál a lopás különbséget nézzük, nem pedig a lopás abszolút értékét.
Ekkor a lopás szakértelem használható védekezésre. Ha felhúzod egy 100 körüli értékre, azzal már hathatósan tudsz védekezni.
Az, hogy a lopást kivesszük teljesen a játékból, nem megoldás. Vannak, akik erre gyúrtak, nem lenne igazságos velük szemben, és amúgy is, a VU azért részben pvp játék. A lelakatolt ládikó szintjén valamit talán még lehet növelni, de ez sem abszolút megoldás (csak ha annyira felnöveljük, hogy a lopás értelmét veszti, ld. első pont). A probléma alapvetően az, ahogy a lopás szakértelem működik. Ha van lopása a győztesnek, lop, méghozzá 1 és a lopástól függő érték közti mennyiséget. Hiába van neked is lopásod, az az ellenfél lopása ellen nem nyújt védelmet, csak arra jó, hogy te is tudsz lopni mástól, de ha kevesebbet portyázol akkor ezt a hajadra kenheted.
Épp ezért talán meg kellene változtatni azt, ahogy a lopás jelenleg működik.
Per pillanat a lopás 35-ös szaki alatt 1 és 2 közötti kiégett őskövet lop, 35-ös felett 1 és lopás/X közöttit. A fő gond, hogy ez nem veszi figyelembe az ellenfél lopás szakértelmét.
Tegyük fel, hogy ezt megváltoztatjuk úgy, hogy csak akkor lophat valaki, ha a lopás szakértelme nagyobb, mint a célponté, és a lopott mennyiség meghatározásánál a lopás különbséget nézzük, nem pedig a lopás abszolút értékét.
Ekkor a lopás szakértelem használható védekezésre. Ha felhúzod egy 100 körüli értékre, azzal már hathatósan tudsz védekezni.
Dátum: 2012.04.25. 17:20:55
Úgy emlékszem hogy a Landragór jutalmat nem kötelező azonnal átvenni, ráérsz vele a következő szintlépésig. Tehát szélsőséges esetben eljátszhatod azt, hogy a Landragór jutalmat csak a VU tali előtt veszed át, és akkor nem fogják a kiégett ősköveket ellopni.