Felhasználónév: Jelszó:

Hozzászólások - Jeriko

Dátum: 2008.12.11. 18:35:37
Miklós:

Abból érdemes kiindulni, hogy létezik egy 2 őskőért vásárolható gyógyital, amit jelenleg elég sok karakter használhat (10. szinttől lehet vásárolni). Ennél gyengébb dolgot nem éri meg csinálni, mert nem fogják használni. Ez a gyógyital 400 ÉP-t ad, ami 20. szinten is majdnem 50% max. ÉP.

Az általános használattól azzal lehet legjobban eltántorítani a karaktereket, ha csp-be vagy pp-be is kerül valami. A tápos karakterek tuti nem fogják használni, hacsak nem csinál valami nagyon durvát (itt ugye nem erről van szó). A gyengébbektől pedig szerintem ezt nem szabad sajnálni (és ugye 2 őskőbe kerül még így is, tehát max. az fenyeget, hogy milliomosok lesztek ).

AMiket leírtál, részben most is meg lehet csinálni, részben nem teljesen működik. Például ha én támadok valakiket (pl. háború), és elköltök így 2-3 portyát, jó eséllyel 15% alá kerülök, és máris nem tudnak visszatámadni. Vagy eleve 15% alatt vagyok, megiszom a gyógyitalt, támadok kettőt, és megint 15% alatt vagyok. Ezek eddig is létező taktikák voltak, nem látom problémának, hogy lesz még valami, ami ha drágán is, de erre ad lehetőséget.

Amit a láthatatlanságnál írtál "mutáns" karaktert jelenleg sokkal hatékonyabban meg lehet csinálni: 30 portyapontra megyek, leveretem magam az elérhető legmagasabb szintű karakterrel 0-ra, elmegyek vadászni, az LE-t elköltöm még azelőtt hogy 15% fölé mennék. Ha láthatatlan lennék, kevesebb LE-t kapnék vadászatra, az itt kifejezetten hátrány.
A szakértelem egyre magasabb növekedési költsége is belefér a 15%-ba, mert egyre több LE-t kapok egy vadászatért, és az elementáris fúziónak köszönhetően csökken a vadászat ideje is.
Úgyhogy ezt a dolgot hidd el, nem érinti a láthatatlanság.
Egyébként az a stratégia elég zsákutca, mert 100-as spektrális manipulációval is "csak" dupla LE-t kapok a vadászatért, a 100-as szakértelem pedig 554.500 LE-be kerül - ennél jelenleg hatékonyabb taktikák léteznek.

A láthatatlanság szerintem egy végső menedék lenne azoknak, akik nem tudnak máshogy védekezni. Ha tényleg védene, nem is lenne szükség semmi gyógyitalra. Az, hogy ez az igény fellépett, szerintem jelzi, hogy nem működik jól.
Dátum: 2008.12.11. 06:24:55
Engem az is érdekelne, hogy látszana-e az, ha valaki megivott egy ilyet, vagy sem?
Ha nem látszik, akkor ugyanúgy meg fogják támadni, viszont a támadó nagyobbakat fog sebződni - az ital arra volt jó, hogy szivassa a nagyobbakat, nem pedig arra, hogy védje a tulajdonosát. Egyébként is furcsa, hogy egy "védőital"-nak nevezett valami támadást és fegyversebzést növel. Ha ez így kerül be, legfeljebb mégy gyengébbeket fogok ütni (eddig 2-3 szinttel ütöttam lefelé, így 4-5-el fogok, hogy ha valaki italt ivott, azt is biztonsággal leverjem.

Ha VÉDŐITALról beszélünk, szerintem adjon védelmet. Miklós kezdő hozzászólásában ez szerepel indokként: "annyira szétverik őket, hogy 15%-ban tengődnek állandóan".
Akkor az ital csinálja azt, hogy a 15%-ot felnöveli 4-szeresére, mondjuk 60%-ra 12 óra erejéig. Máris nem fog 15%-ban tengődni, aki megissza. Növelheti az ÉP regenerációt is a triplájára, mintha pihenne. Ez tényleg azt a problémát oldaná meg, ami le lett írva.
- Vagy növelje meg a max.ÉP-t a háromszorosára (ezzel a 15% is háromszorosára nő, meg az ÉP regenerálódás is.
- Vagy adjon 50% plusz védekezést. Vagy kétszer annyit, mint ahányadik szintű az, aki megissza.

Az őrköves árral egyébként egyetértek - bár így nagyon kevesen vásárolnák meg. A pozitv LE.diff feltételt viszont kivenném, ha pp-be vagy csp-be kerül, már eltántorítja az erős karaktereket a használatától.

Még valami: a láthatatlanságot nyugodtan lehet erősíteni. Ne plusz tulajdonságot adjon, hanem aki ezt alkalmazza, ne legyen támadható egyáltalán (többen kérték itt fórumon is, hogy a láthatatlanok ne jelenjenek meg a portyalistában). Nagyon nagy ár az így is, hogy kevesebb LE-t kapsz vadászatkor.
Most már elmondhatom, de a játék elején, amikor Aranyalma LE.diff-ben elhúzott a többiektől, nagyon sokan csalással vádolták - érdemes visszaolvasni a fórumot - hogy ennyi LE-t nem lehet normál játékkal szerezni, hogy tudja kiválasztani azokat akiknél sok LE van. Nem ő választotta ki, ezen emberek jó része megjelölte magát: láthatatlanságot alkalmazott. Aranyalma meg volt annyira erős, hogy le tudta győzni őket így is. Ennyit ér a láthatatlanság.
Ha meg lehetne mondani, 50%-nál pontosabban, hogy a tőzsde hogyan fog alakulni, akkor már nem lenne tőzsde, mert aki meg tudja mondani, már halálra kereste volna magát másokon. Az, hogy vannak kiemelkedő sikerek, teljesen természetes, csak mi "földi halandók" azt látjuk ebből, amit a média éppen megmutat (nagy sikereket, esetleg nagy bukásokat, a 3 éves stagnálást semmiképp).

A tőzsde nem termel hasznot, ahogy Mikós is írta, amit valaki megnyer, azt más valaki elveszíti. Illetve van még egy dolog: éppen mennyi pénz van tőzsdei papírokban: ha valaki részvényeket vásárol, akkor a pénze bekerül a tőzsdére, ha elad, kikerül onnan. A papírok árát meg az határozza meg, hogy éppen milyen a kereslet irányukban - akár sokkal több is lehet a papírok értéke, mint amennyi pénzt az emberek beraktak a tőzsdébe összesen. A probléma akkor kezdődik, amikor az emberek elkezdik kivenni a pénzüket: nyilvánvaló, hogy nem mindenki fogja tudni ezt megtenni: akik a végére marad, annak nem jut pénz. Nagyjából ez a válság.

A probléma ott van, hogy a tőzsdére betett pénzek - bankokon keresztül - hitel formájában rengeteg mindent finanszíroznak. Például a mi országunk működését is (mivel a költségvetés kiadási oldala komoly összeggel magasabb, mint a bevételi).

Az egész egy ördögi kör: ha elkezdik kivonni a pénzt a tőzsdéről, kevesebb lesz a hitel, valahonnan el kell vonni pénzt, ott gyengül a gazdaság, csökken a részvények értéke, emiatt az emberek igyekeznek szabadulni tőle, inkább pénzt szeretnének...

Épp egy ilyenben vagyunk benne.
Így hamvadtal el a jó ötletek
Azt azért ne felejtsük el, hogy egy új állat beidomítása jópárezer LE. Egyáltalán nem tartom gondnak, ha ezért ad is valami pluszt a régihez képest.
Úgy érzem, sok jó ötlet közül sikerült kiválasztani a legrosszabbat.
Ez a változtatás kb. 10-15 embert érint. Nekik szép lassan érdemes lesz lecserélni az állatukat, bár kényes esetekben (viadal) még sokáig a régit érdemesebb használni.
A lépett szintek sokkal értékesebbek maradnak mint az alapszint, ezért nem érdemes az állatokat cserélgetni, de ez a változás nem is fogja erre késztetni a játékosokat - kivétel egy alkalommal a fent említett 10-15 embert. Viszont az intelligens kedvenc szakértelemnek nem lesz sok értelme, ha valaki ki tudja használja a portyáit.
Dátum: 2008.12.09. 06:24:25
Amikor 20-at sebzel egy csatában (és ellenfeled is), akkor egy huszad az esélye annak hogy azonos lesz a sebzésetek. Amikor már 400-at, akkor 1/400-ad (negyed százalék). Ahogy mész előre, úgy csökkented az esélyedet arra, hogy ezt meg tudd csinálni.
Másrészt: ha valaminek 1% az esélye, semmi garancia nincs rá, hogy 500-ból 5-ször fog bekövetkezni, de még arra sem, hogy akár csak egyszer (ezt nem elhet átlgaban számolni). Biztos van olyan végzetúr, akinek már 10 döntetlenje volt, meg olyan is, akinek egy sem. Utóbbiaknak mit mondasz a küldetésre?
Dátum: 2008.12.09. 06:18:34
Winnie: szerintem nem ugyanazt a játékor játsszuk.
Ahogy haladsz előre és léped a szinteket, úgy CSÖKKEN a megszerezhető LE mennyisége is. TAPASZTALAT, és akik LE szerzésre mentek rá, mind meg tudják ezt erősíteni.

Minden küldetést, tulajdonség vagy szakértelem növelést meg lehet úgy csinálni, hogy SOHA SENKINEK ESÉLYE NINCS LE-T SZEREZNI. De tudod mit, csináld meg a küldetést megebszélés nélkül, és igazat adok neked.

A toplistát egyébként nemrég módosították, hogy ne látszódjon rajta azonnal a fejlődés, szóval nem sok értelme van fejlődést figyelni rajta.
Simon: Ha egy szövetség 3 naponta kap lehetőséget újabb háború indítására, akkor:

- Egyrészt kevesebb háború lesz, kevesebb problémával.
- Egy erős szövetség nem a hozzá képest nagyon gyengét fogja ütni, mert ha a vele kb. azonos erősségű már komolyabb ellenfelet választ, akkor le fog maradni hozzá képest.

A háborúzó szövetségek célja a lélekenergiaszerzés. Két stratégia lehet: erősebb elenfél, hosszabb háború (tehát kevesebbet lehet belőle azonos idő alatt megnyerni), de nagyobb nyeremény. Vagy gyengébb ellenfél, akit 3 nap alatt le lehet győzni (vagy azonnal kapitulál), ebből sok lehet - viszont a nyeremény is kisebb.
Ha korlátozva van, hogy 3 naponta van lehetőség újabb háborúra (pl. háború pontok formájában), akkor nem játszik az az opció, hogy egy erős helyett két gyengét ütök inkább. Vagy egy erőset nagyob nyereményért, vagy egy gyengébbet kisebbért. Ha le tudom győzni az erősebbet, egyértelműen az a jobb döntés. Ezzel a kisebb szövetségekre nehezedő nyomás picit lazul.
Dátum: 2008.12.08. 16:08:02
- Ha ez őskőbe kerül, pont azok vehetik meg (prémiumosok), akiknek nincs rá szükségük.
- Akinek az a baja, hogy 15% alatt van, és nem tud támadni, még mindig sokkal jobban jár, ha vesz egy gyógyitalt, megissza, és máris tud támadni. (Sokkal olcsóbb a gyógyital, és már bent van a játékban.)

Többször javasoltam egy nagyon egyszerű dolgot: 20% alatt ne lehessen támadni, te viszont tudj 15% felett. Így 15 és 20% között te tudsz támadni, téged pedig nem tudnak. MINDENKI fog tudni támadni minden nap.

Igaz, nem fizetnek érte őskőért a Kft-nek
_________________________________________

- Ha a gyengék védelme a cél, adjon +30 (vagy +100%) védelmet 12 óra hosszan. Ha a harci képességeiket növeled, attól még ugyanúgy fogják veszíteni az ÉP-t, csak a támadó is többet sebződik. Így nekem úgy tűnik, nem a gyenge karakterek védelme a cél, hanem az erősebbek szivatása.
Egyetértek Simonnal. VALAMIT kellene tenni, és szerintem a két új épület csak ideig-óráig megoldás, mert a nagy szövetségek sokkal előbb felépítik, mint a kicsik.

A játékbelei tapasztalatom az, hogy kezd kialakulni egy rendszer, miszerint "kapitulálunk, ha adtok egy hét extra békét". Mi lenne, ha a háború utáni béke egy hét lenne, PLUSZ kétszer annyi idő, ameddig a háború tartott (egy hetes háborúnál tehát 3 hét)? Ez sem old meg minden problémát, de egyszerű berakni, és komoly értelmet ad az azonnali kapituláció ellen.

Ez a módosítás nyugodtan mehet minden egyéb módosítás mellett is.
____________________________

Szerintem az is sokkal komolyabb stratégiázásra ösztökélné a támadót, ha - mint lentebb írtam - X naponként kapna lehetőséget újabb háború indítására (egyszerre lehetne akár több is).
Dátum: 2008.12.08. 14:01:46
Idézet: csati777 - 2008.12.08. 11:04:39
Elképzelem, ahogy egy rubin hordás és egy gyémántos találkozik a pusztában, kerülgetik, méregetik egymást, majd az egyik megszólal:
"Te figyelj, a hordaparancsnokod tőled is azt kérte, hogy vívjál meg tíz döntetlen csatát?"
"Hmmm...igen!"
"Akkor mi lenne, ha kisegítenénk egymást? Csak mi ketten vagyunk, sosem tudja meg senki!"
"Benne vagyok!"


(Kicsit átírtam a végét:)

"Sakk, vagy 21-ezzünk?"
Idézet: Miklós - 2008.12.08. 09:00:00

Idézet: Jeriko - 2008.12.02. 16:57:58
Egy érdekes ötlet, szerintem sokat ki lehet belőle hozni:

Az ötleted nagyon kreativ, minden elismerésem, de sajnos számos buktatót hordoz magában. Vannak esetek, amikor tényleg szeretne valaki azonnal kapitulálni, mert SEMMI esélye, és teljesen ellehetetleníti a játékát az, hogy óránként ugyanaz az ember szétveri. Ha még ehhez hozzátesszük azt, hogy minden vesztes csatánál leszívnak a lélekkútjából... Még inkább megéri a kis szöviket farmolni, ráadásul, még inkább kolonc lesz egy szövetség nyakán az esetleges gyengébb / alacsonyabb szintű tag. A számokat sem gondoltad át, szélsőértékben irtóztató mennyiségű portyát rá lehet nyomni egy szövire, és sokkal több LE-t szivni a lélekkútjukból, mintha kapitulálnának. Extrém esetben pl. csak egyetlen tag óránként 4 támadást leadhat 4 különböző karira.


Reméltem, hogy az elvet véleményezed, nem a számokat, amiket leginkább hasraütés-szerűen írtam, sőt direkt megjegyeztem, hogy azokkal még érdemes játszani. RENGETEG módon ki lehet számolni, mennyi legyen az a LE mennyiség, amit egy háborús csatában az ellenféltől el lehet vinni, nyilván úgy érdemes megszabni, hogy ha nálam sokkal alacsonyabb szintűt ütök, akkor minimálisat, vagy SEMMIT vigyek el, ellenkező esetben meg komolyabb mennyiséget (de el ne szálljon). Legyen például a velem egyforma szintűért 50, eggyel kisebb ennek 60%-a: 30LE, még egy szinttel kisebb ennek 60%-a, 18LE, az alatt nulla. Eggyel magasabb szintűért 60% bónusz, azaz 80LE, még egy szint 128 LE, esetleg még egy 205 és ez a maximum.
Vagy legyen alapban 50, de ne a szint, hanem a lélekkútméretek arány módosítsa: ha 100k-s támad 66-osra, akkor 50*66/100=33-at kapjon, ha kisebbik győz, ő 50*100/66=76-ot.

Amit javasoltam, ott kezdetben a teljes lélekkút méret szerepelt, de legyen 50% a kiindulási érték (ezt is lehet módosítani). Mindenképpen az lenne szerintem a jó, hogy értékelve legyen a kisebb szövetségek ellenállása. Az azonnali kapituláció lehetősége szerintem nem jó: a nagyobbaknak azonnali és kockázatmentes LE-forrás, a kisebbeknek komoly veszteség (de még mindig a kisebb rossz). Olyan esetekben ahol azonnali kapituláció lenne a jó megoldás, akkor a két szövetség közti különbség, hogy nem is engedném meg a háborút - a hadüzenetet az erősebb fél részéről. Mindenképpen célszerűnek látnék egy olyan korlátot, ami nem engedné a nálam sokkal gyengébbek támadását (taglétszám, lélekkút méret, átlag szint vagy hasonló alapján).
_______________________________

Van egyébként még egy ötletem:
a portyázások mintájára lehetne háború pont, amit a szövetség kap, X naponta egyet. Minden hadüzenet küldése egy pontba kerül. Ez időben korlátozná a háborúk számát, és máris nem lenne alternatíva, hogy egy erősebb ellenfél helyett megtámadok két kisebbet, ahol tuti győzök. Aki vállalja az erősebb ellenfelet, nagyobb nyereségre számíthat, tehát nem mindegy, hogy kit fog választani.
Dátum: 2008.12.08. 10:36:30
Mortimer: én is úgy látom, hogy csak ezzel lehet megcsinálni. Le kell venni minden olyan tárgyat, ami plusz tulajdonságot ad, kivéve a védekezést, azt növelni kell az egekbe. Sajnos az IQ-nál így is gondok lesznek, mert 25% lesz az esélye, hogy mindkettőtöknek bejön (előbb az egyikőtök IQ-ja a másiké ellen, aztán fordítva). Talán ha nincs támadás bónuszod, akkor van esélye, hogy nem találsz akkor se, ha nem volt sikeres a vakító fény.
Ez is egy olyan küldetés, amit megbeszélés nélkül nem lehet teljesíteni (maximum évek alatt).
Azzal is gondok vannak szerintem, hogy a létszámtól független az osztó. A top szövetségek el fogják érni hamar a 35-ös létszámot, ott sz osztó egyezni fog a taglétszámmal. Azok a szövetségek viszont, akik nem tudnak elég tagot verbuválni, egy idő utána létszámnál nagyobb osztóval fognak találkozni. Nem elég, hogy a létszám miatt kevesebbet tudnak építeni, de még a lélekkútjuk is lassabban növekszik majd.
Mortimer: NE A JELENGI RENDSZERBŐL indulj ki, amit Miklós írt, az az, ahogy a VÁLTOZÁS működne.
MOST talán kisebb az építés a lélekkút méreténél. A változás UTÁN már nem így lesz - és ugye erről beszélünk. Miután a lélekkutak mérete csökkenni fog, csak idő kérdése (főleg hosszú távon), hogy MINDENKINÉL a lélekkút 80%-a játsszon. Kicsit gondold át.
A legjobb építőknél már most ez a helyzet, őket ez a rendszer már most bünteti.
Idézet: Danka33 - 2008.12.08. 07:17:01
Jeriko félreértetted Miklóst. Ő azt mondta, hogy a karakter teljes építésést viszi magával, DE maximum a lélekkút 80% át.


Hidd el, tökéletesen megértettem. Javaslom nézd kicsit körül a statisztikákban, és látni fogod, hogy akik sokat építettek, azoknál ez ezt jelenti: "A karakter a lélekkút 80%-át viszi tovább"
Azt is gondold át, egy szövetség lélekkútja nagyjából arányos a tagok építési átlagával. Aki többet épített, az elveszíti addigi építését, aki kevesebbet, az meg nem.
_____________________

De hogy egy példát is hozzak: Ott vagy te és szövetséged a Napkapu:
Építésed 39302, a napkapu lélekkútja jelenleg 51817, aminek 80%-a 41454

Ha te szövetséget akarnál váltani, továbbvihetnéd az összes építésedet. Akárcsak Tsar (26757 építéssel és még többen mások).
Akik viszont igazán kivették rászüket a szövetségetekben az építéseből: Mortazor (71002), Camelus (55006), Khetty (65661), azok nem vinnének tovább csak 41454-et, holott azt hiszem, ők vették ki legjobban a részüket a közös dolgokból. Ez a rendszer őket bünteti.
Szia Miklós!

Szerintem nem jó az, hogy amikor valaki szövetséget vált, akkor csak a korábbi lélekkútjának a 80%-át viszi tovább. Ezzel jól kiszúrsz a becsületesen építő játékosokkal, akik pedig elsunnyogták az építést, semmi hátrány nem szenvednek.

Alapesetben egyenlőnek kellene lennie egy szövetségben az építésnek, ami nagyjából a lélekkút mérete. Ha én lusta voltam, és csak a többiek építésének 80%-át építettem, tovább vihetem az összes építésemet. Ha a többieknél sokkal többet építettem, akkor viszont kapok egy jó nagy adag büntetést, az építésemnek akár a fele is elveszik.

Nem értek egyet azzal, hogy olyan rndszer valósuljon meg, ami azokat bünteti, akik tisztességesen kiveszik a részüket a közös munkából.
Vihesse tovább saját építésének (ne a 100, hanem) a 80%-át, viszont ez legyen mindenkire EGYFORMÁN érvényes, ne maximalizálja a lélekkút mérete, azaz az, hogy a többiek kevesebbet építettek-e nála, ami lehúzza a lélekkút méretét.
Dátum: 2008.12.08. 06:05:06
Idézet: Dragon HUNter - 2008.12.08. 00:11:48

Látjátok, pont ehhez nem is kell semmilyen befektetés, csak szerencse.....


A 7 óriási szörnyes küldetést csinálom, eddig jött 2 kétszáz vadászatból.
Szerinted pl. ennél a küldetésnél mi az, amivel elő tudom segíteni azt, hogy jöjjön óriási szörny? Ne azt mondd, hogy építsek, mert a toplistán a 16. legtöbbet építő vagyok. Statisztikai alapon meg az jön ki, hogy minél magasabb a szerencsém, annál kevesebb óriás méretű szörny jön - hiába állít mást a játék szövege.

De ott van a zsákmányolj 2000 LE-t egy végzetúrtól küldetés. SOHA nem zsákmányoltam még ennyit, pedig gyémánt vagyok, és megpróbáltam. Ráadásul nagyon jól látszik, minél magasabb szintű a karakter, annál kevesebb LE-t lehet szerezni. Ezt a küldetést csak megbeszéléssel lehet teljesíteni. Egyébként meg semmivel nem nehezebb, mint a zsákmányolj 500, 1500 LE-t küldetés, viszont tökéletesen fantáziátlan.

A "Legyen legalább 40.000 lélekenergiád" küldetést egy gyengébb karalter SOHA nem fogja mgcsinálni, ebben gondolom egyetértünk. Te meg tudod, én is megtudom, a játékosok egy komoly része meg nem fogja tudni soha. Átélted már azt az érzést, amikor 30000 LE-nél beütnek, elvisznek 4-5000-et, majd perceken belül jön még 2-3 szövetségi tag? Szerinted hány ilyen lesz?

Marad a két legrosszabb kategória. Az egyik semmi másról nem szól, mint teljen el néhány hét vagy nap (gyakorlatilag olyanok, hogy "lépj X. szintre", vagy lépjen állatod szintet 5 alkalommal, lépj szintet 3 alkalommal. Természetesen megcsinálhatóak. A másik, amit úgy lehet lefordítani, legyen X szakértelmed Y szintű, ahol X egy egyébként értelmetlen szakértelem, amit nem fejlesztenél.

Az meg nem érv, hogy nem kötelező csinálni. Mutass a top100-ben EGYETLEN karaktert, aki nem csinálja a küldetéseket, és azt mondom igazad van. Ellenkező esetben viszont beláthatod, hogy valami miatt mégis csinálják a karakterek, és ez nem a kihívás.
Abban egyetértek az előttem szólókkal, hogy MINDENHOL az állat szintje az alap szintjének és a lépett szintjeinek összegét jelentse, ne legyen semmi olyan, ami csak egyiktől függ (pl. sebzésfelfogás). Ezzel közel sem lesz akkora probléma az állat cseréje.

Ami az állat "elszállását" illeti: el kelle dönteni (fejlesztési oldalon), hogy az állatok rendszeres cseréje legyen-e "jobb", vagy az egész játékot végig lehessen csinálni egy állattal. Több szempontból is az elsőt támogatnám:
- Nem lesz "elszállás"
- Gyenge karakterek lemaradása e tekintetben nem lesz olyan hatalmas
- Több szakértelem is picit használhatóbbá válik.

A rendszeres cserét úgy érném el, hogy megszabnám, egy állat mondjuk maximum 30 szintet léphet (azért ennyi, mert e fölött kevesen vannak). Utána is 500 TP-nként gyógyulna, de nem kapna sem ÉP-t, sem támadása, sebzése, felfogása nem fejlődne tovább. Érdemesebb lenne lecserélni egy magasabb alapszintűre. Mivel minden állat kb. annyi alapszintű, amelyik szinten elfogják, egy állat 30 szintre nyújtana segítséget, ami azért nem kevés. lehetne stratégiázni, ki mikor cseréli le. Ehhez további adalék lehetne, hogy az állat nem lineárisan lépi a magasabb szinteket sem (egyébként lehet, már ez utóbbi megoldaná a problémát: nem kellene korlátozni a maximális szintet, mert egy 3. szintű állat 30. szinten összesen 33 szintet jelentene, tehát egyforma erősségű lenne minden szempontból egy 20. alapszintű, 13 szintet lépett állattal, utóbbi viszont sokkal gyorsabban lépne szinteket - 13 lépett szint 30-al szemben).

Az állatcsere elősegítésére egy dolgot vezetnék még be: hogy a szerzett TP-t szét lehessen osztani az állatok között. Pl. megmondom, felét a velem harcoló állat kapja, de másik felét X. állat. Így a 30. szinthez közeledve használhatnám régi állatomat, de közben már fejlődne az új is, így még észrevehetetlenebb lenne a váltás.