Dátum: 2025.10.09. 17:14:52
Több gondolatom is van
Mindenekelőtt a lelkesedés abszolút dicsérendő. Van benne energia és átgondolás is.
Ez a fórum kb. alkalmatlan arra, hogy hosszabb gondolatmenetet értelmes formában, befogadhatóan át lehessen adni.
Érzek ellentmondásokat ott, hogy túl sok időbe kerül a játék, majd mindenféle upgrade lehetőségek és plusz event.
A VIP-val kapcsolatos okfejtés is sántít nekem. Ezt egyszer kell megvenni és kész, plusz ott a prémium és vissza lehet állítani a hűségbónuszt. Én is többször visszaállítottam már.
Szerintem a játék egyik fő problémája, hogy nincs hova fejlődni és amúgy is minek. LÉ-ből TÖ egy idő után megfeneklik, a karakterépítés TÖ részének jelentős része már alternatív módon teljesül, lásd csatlószintösszeg és gigatemplomok darálása a végtelenbe.
Egy új, ismeretlen event elég vonzó dolog játékosként, fejlesztőként viszont állati sok mindent át kell gondolni, nincs-e túlbonyolítva, érthető-e, megéri-e lefejleszteni stb. Ebből a szempontból nálam a városépítés nagyon alacsony pontszámot kap, a leírás és a játék adta információ észszerűtlenül kevés.
Egy ilyen új fejlesztési ötletnél lehet csinálnék valami demot vagy core-t, ami viszonylag észszerű idő alatt lefejleszthető, átlátható (!), tesztelhető, és utána építeném bele a többi részét. Ez így elsőre lehet sok. Persze itt egy vizuális prezentáció is nagyon sokat jelenteni, elválasztásokkal, nyilazással, feltételekkel, stb.
A régi eventek újragondolásával maximálisan egyetértek és nem csak jutalom szinten. Koncepcionális szinten nem érdekel +10.000 darab energiakoncentrátum vagy akármi ilyesmi. Viszont vannak még játékosok, akiknek egy-egy event tök jó szórakozás, szóval nekem nem fáj csak elkattintgatni.
A közösségépítő tevékenységek beépítése talán a leginkább jó vonal, akár szövetségi, akár világszinten. Az emberek csinálnának valamit közösen, ott az energia, csak nem tudnak.
A játék kényelmesebbé tételével is egyetértek. Ebben azért vannak lépések a játékvezetéstől. De azt az oldalt is megértem, hogy ne legyen már 2 kattintással minden megoldható, akkor minek a játék, minek csinálni bármit.
Jók lennének ilyen gondolatébresztő beszélgetések egyébként

Dátum: 2025.09.04. 00:02:03
Nekem most sajnos nem volt időbeli kapacitásom foglalkozni ezzel a játékelemmel, főleg nem úgy, hogy fel is fedezzem. Pedig nagyon szeretek ilyesmit csinálni. Amit nem szeretek, az a lemaradás, szóval 1-2 hét lemaradás esetén nagyon megcsappanna a motivációm

De akkor is, ha semmi értelme ezzel foglalkozni.
Alapvetően tartom magam ahhoz a hosszabb poszthoz, amit még az elején írtam. Szerintem a PvP, mint a játékelem a játék nagy részében halott, és nem is kell visszahozni. Nem ez fogja megmenteni a világot. Alapvetően azért, mert ennek kulcseleme az aktív játékosok viszonylag magas száma, akik akarnak PvP-zni, illetve a "zsákmányok" magas száma, akiket meg ez nem zavar. Ez a játék már PvE. Akik most portyáznak, azok is leginkább kamrázás miatt. Így én inkább a PvE világ adta lehetőségeket próbálnám kiaknázni. DAVE jól mondta, voltak itt nagyon jó ötletek a több hónapig tartó eventekben.
A fejlesztés mindenképpen hasznos, ha más nem azért, mert egyrészt bizonyítja, hogy a játékvezetés továbbra is elkötelezett az új lehetőségek beépítése kapcsán, másrészt pedig jól beindította a fórumot. Ha van nyitottság a játékvezetéstől arra, hogy viszonylag nagyobb jellegű átdolgozást kapjon az új funkció / lehetőség, akkor szerintem többen is nyitottak vagyunk a segítésre. De ha ragaszkodunk idejétmúlt megoldásokhoz pusztán azért, mert már lefejlesztettük, akkor felesleges belekezdeni

Dátum: 2025.07.13. 02:52:52
Idézet: Miklós - 2025.07.07. 13:01:57
Tudom van pl az eve online ahol sok hónapig építesz egy hajót, több ezer dollárt ráköltesz és egy lövéssel szétlövik, vagy a diablóban is volt hc mód ahol egy életed van, jön a lag és meghaltál... És van, akinél ez pörgeti az adrenalint, de a többségnél nem, és a többség érdekeit kell nézni.
Szerintem összehasonlíthatatlan a két játék. Ez egy tamagocsizós karakterfejlesztés (jó értelemben), viszont nálam adrenalinszintet már nagyon régóta nem mozgatott meg. Eve-ben meg Diablo aki ezt játékmódot választotta, tudatosan választotta ezt, vállalva a kockázatot. De ha már játékhasonlatokat nézünk, tulajdonképpen nem sokat tudnék felsorolni, ahol agresszorként nem veszíthetek semmit.
Idézet: Miklós - 2025.07.07. 13:01:57
A grafikát nem dobjuk ki, sokat dolgoztunk vele, de nyilván lesz majd olyan mód, ahol rögtön a csata végére ugrasz.
Köszi! Iszonyatosan hajtépős újra és újra és újra végignézni ugyanazt. Másabb lenne persze, ha mindezt bármilyen taktikai elemmel lehetne bővíteni később, lásd katonai felállás, formációk, támadás-visszavonulás rendje, bármilyen harcközbeni bónusz, stb. Például ha Heroes-os lenne a csata, akkor mindjárt 1 milliószor nagyobb ereje lenne a fejlesztésnek.
Idézet: Miklós - 2025.07.07. 13:01:57
Amit írsz, hogy a seregekkel kalandok, rengeteg lehetőség van még ebben jövőbeli fejlesztésekre, gyűjtsük ezeket, és ha elkészül, tudjuk bővíteni a kívánságaitok szerint. És lehetnek NPC városok is, de azért valljuk be, ez pont a pve felé vinné az egészet.
Ez a játék pve. Ne ámítsuk magunkat. És jó ez így. Szubplazmás kamrázások, tét nélküli SZB ütések. Most meg az az alapdefiníció, hogy nem lehet katonákat veszíteni. Ez PVE és kész. Akkor viszont ne erőszakoljuk meg, hanem erre építsük a fejlesztést.
Kifejezetten szívesen adok ötleteket, tesztelek rengeteget, de perpill nem látom a specifikációt és a teszt most baromi hosszú. Viszont érdemes közös elméleti alapra helyezni a fejlesztést célokat tekintve. Például ahogy az előzőhöz is írtam, ez a fejlesztés igen nagy eséllyel kötelező elem lesz minden legalább közepes szintű karakternek.
A magam részéről a saját városfejlesztős ötlet nagyon tetszik. A ráépített koncepciót nem érzem magaménak (még).
Dátum: 2025.07.13. 02:39:47
Idézet: Miklós - 2025.07.07. 12:55:21 Ha nem tetszik, szerintem nyugodtan ignoráld. Így 17 évvel az indulás után amúgy is a korlátlan szabadságnak köszönhetően bármekkora különbség is lehet a játékosok között, nem ezen fog múlni, hogy ezzel behozd a lemaradásod, vagy még nagyobb előnyre tegyél szert.
Idézet: Miklós - 2025.07.07. 12:55:21 Jobb új rendszereket berakni (ilyen volt a csatlós aréna is), ahol mindenki tiszta lappal kezd, de azért a jutalmak kihatnak a fő karakterre.
Ez egy nagyon jó példa arra, hogy ezt az új fejlesztést nyomni KELL (!), ha nem akar az ember lemaradni. Jelenleg a csatlósszintek húzása az egyik legerősebb és leghatékonyabb karakterfejlesztési mód a játékban. Iszonyat TÖ összegeket adnak a csatlósok. Én jelenleg 3910 TÖ-t kapok mindenre. Ízlelgessük ezt egy kicsit. Tehát nem egy tingli-tangli, jajj kapsz 5 CSP-t és jól van téma ez. Ha csak hajszálnyi esély van rá, hogy ez a fejlesztés bármikor is kilő ebbe az irányba (és ki fog), akkor ez egy kötelező játékelem. Ebből következik, hogy az aktív játékosok kifejezetten szeretnék, ha ez élvezetes, balanszos, hasznos fejlesztés lenne.
Idézet: Miklós - 2025.07.07. 12:55:21
Még erősebb epikusok meg hasonlók
Ez már olyan régóta kért fejlesztés, hogy valaki már kétszer törölt és visszajött azóta
Idézet: Miklós - 2025.07.07. 12:55:21
Felzárkóztatás nagyon sok van a játékban már most is, de ezt sem lehet túlzásba vinni, ha én 17 éve játszom egy játékot és valaki 3 év alatt ugyanoda el tud jutni, azt frusztrálónak érezném.
Én speciál nem, ha közben lenne játékoskooperációs fejlesztés és így még több emberrel tudnék együtt játszani

Dátum: 2025.07.07. 22:17:30
Lehet a gyűjteménybe kell

Amekkora dukátinfláció van, ennyiért lehet én is megvenném, ha még nem lenne meg

Dátum: 2025.07.02. 23:58:38
Azt meg tudom erősíteni, hogy több ember szerint nem illik a játék világába. A kevés emberből 8-10-től jött ilyen visszajelzés.
Szerintem:
- a 35. szint túl alacsony. Alacsony szinten még baromi sok újdonság van, lehet fejlődni. Cserébe szintben fentebb viszont nem annyira. Azt megértem, hogy minél több embernek kéne elérhetővé tenni, de közben kellenek majd high-level kontentek is.
- a kő-papír-ollós morálcsökkenős csatarendszer nekem nagyon nem tetszik, mint ahogy az egymás elleni csatázás teljes modellje sem. Szerintem animáció se kell. Alapvetően 20 alkalom után senki nem fogja megnézni, mert újra és újra ugyanaz van. Ha(!!!) lehetne élőben taktikát, alakzatot, bármit használni, változtatni, akkor talán, de az már megint más játék. Ez így igazából egy az egyben portyázás, de közben jajj, ne halljon meg senki, meg jajj, ne lopjunk semmit se, csak izé, legyen akkor, hogy én nyerhetek, de te ne veszíts semmit. De ha támadnék és veszítenék, akkor is csak bibisek legyenek. Ez így semmilyen. Már a VU is átment PVE-be. Az alacsony játékosszám miatt az erőltetett PVP nem fog működni, vagy csak nagyon az elején. Ráadásul a PVE világa számos lehetőséget ad kvázi kockázatmentesen.
- én valahogy úgy tudnám elképzelni, hogy van már 100+ NPC város eleve, ehhez jövünk be mi is egy kis táborral. Viszont mi akkor képezzünk harcosokat, akik segítenek gigamegaepikeket ölni, tárnákat feltárni, kvázi hadsereget építhetünk extra kalandok teljesítésére. És akkor egy kaland kérhetne 8 harcost, 4 mágust, 11 katonát meg 5 akármit és akkor lehetne teljesíteni. Az NPC városokat látogatva meg új küldetések jönnének, akár szintspecifikusan. És az egész sztoriszál így nagyjából elkülöníthető a karakterfejlődéstől, lehetne alternatív erőforrás bármire, ami nem LÉ és TÖ. De ha meg bekerül bármi, ami a natív karaktert erősíti, akkor kötelező játékelem lesz.
ui.: ez a fórum formázás nélkül nem bír el hosszú szöveget. De lehet, hogy az utóbbi idők social media függősége okozza, de kicsit nehéz volt elolvasni a posztot

Dátum: 2025.04.02. 16:09:31
Jóság!
Van valami olyan prekoncepció, ami megosztható? Igazából csak hogy ne legyen nagy félreértés a játéktervező célja és a játékosállomány között.
Dátum: 2024.10.16. 02:35:13
Köszi!

Dátum: 2024.07.15. 01:12:34
Idézet: Razor - 2024.07.14. 13:36:00
A gyakorlo arra van h elkoltsd a PP-t.
A token azert van mert reszt veszel a szovetseg eleteben koveted a kiirast es megprobalod vegrehajtani legjobb tudasod szerint.
Én ezzel tudok egyetérteni.
Dátum: 2024.07.11. 02:07:46
A gyakorló ütés gomb nekem is játékbantartó fejlesztés volt.
Na jó, igazából értem a dolognak a miértjét. Oké. Viszont így a taktikakészítők sokszoros munkát kaptak. Na meglátjuk hogy alakul ez majd a jövőben, lehet finomodik még ez ügyesen.
Dátum: 2024.07.10. 17:20:06
Köszi a munkát előre is!

Dátum: 2024.07.10. 17:19:27
Én komolyan nem értem az SZB problémát srácok. Vannak itt okos emberek, mi is itt a gond igazából? Az, hogy valaki gyakorlóba üt, az igazából kevesebb munka, mintha területre? Vagy az lenne a cél, hogy ne 1 emberes SZB legyen, hanem legyen rákényszerítve mindenki a taktika ütésre, aminek kvázi a jutalma a token? Mert ennek van értelme, de akkor meg nem kell ez a 3 ütés 1 ütés akármi.
A térkapus fejlesztést én sem értem, de nem voltam talin. Öreg hiba

Dátum: 2024.07.10. 02:28:20
Ez az új SZB változtatás most őszintén kinek lett jobb így?

Dátum: 2024.06.26. 00:18:49
Ezen gondolkoztam erősen. Igazából már a legfejlesztettebb relikviák sem adnak semmit. Választhatok egy kincsgyűjtőt, egy védelemgyűjtőt meg egy robbanásgyűjtőt kufár szinten úgy, hogy a mytok igazából maxosak. De még ha nem is lenne maxos, elképesztően jelentéktelen bónuszok ezek. Lenyomtam az eventet, de csak így nem is tudom... egóból, de se a ráfordított idő, se a PP-k, se semmi nem érte meg.
Dátum: 2024.06.25. 17:19:33
Ettől még kínzás nyomkodni

Dátum: 2024.06.25. 03:42:11
Ezt a kufár eventet ki lehetne venni. Kínzás nyomkodni.
Dátum: 2024.06.18. 02:09:23
A gyakorló ütések tokenmentesítése semennyire sem oldja meg azt, hogy alacsony taglétszámú szövetségek határozottan előnyben vannak ebben a stílusban. Igazából nem is tudom, hogy mit old meg. Üssön bele a mátrixba mindenki ötöt? És az úgy jó? Most jól meg lett mondva, hogy hát az az öt ütés kell? Nem az A gombra kattintasz ötször, hanem a B-re, ezért megérdemled a tokent. Nem ez fogja visszahozni az SZB-t.
Dátum: 2024.05.23. 15:04:39
Igazából sokunknál szerintem eltűntek a célok és már csak a napi automata kattintgatás van. Egy teljes napi bevételből lesz 1 IQ. De csak nálam, mert azoknak akik már 200 milliárdnál járnak negyed IQ se. A veremjárkálás annyira unalmas, hogy szavak nincsenek és az egész csak azt tudja, hogy költs őskövet pálcára meg mindenre, mert az a táp. Aztán pörgesd a pálcákkal a templomokat és költs ott is, mert máshogy nem lehet, mert csak ebből lehet bármennyi TÖt-t húzni. Most ott vagyok, hogy le kéne nyomni még a xenót meg a havi vermet meg iszonyat sok mindent és konkrétan nem látom hogy lesz hozzá kedvem

Dátum: 2024.05.23. 03:36:16
Mi azért beszélgettünk sokat, főleg a játék jövőjéről. Azt hiszem sok mindenben egyet kell értsek vele. Maedhros is törölt nemrég.
Dátum: 2024.05.08. 12:12:13
Azért remélem lesz valami visszamérés, hogy mennyien használják majd ezt az új fejlesztést. Én most egy esetben látom, előnyét: ha gyorsan el akarom pörgetni az erőforrásokat és mindig ugyanazokat csinálom. De igazából az a gond, hogy félek elkezdeni, mert mi van, ha mégse úgy működik ahogy szeretném és akkor majd lehet szerencsétlenkedni, meg tulajdonképpen spórol 3 kattintást és a végén még fizetek 2-300 őskövet.